11.10.2019, 22:15 | czytano: 1056

Młodzież ma głos i chce go wykorzystać – kampania profrekwencyjna w II LO w Nowym Targu

zdj. Izabela Poręba
Uczennice i uczniowie klasy humanistycznej w II Liceum Ogólnokształcącym zorganizowali kampanię zachęcającą do udziału w zbliżających się wyborach parlamentarnych. Działania były częścią ogólnopolskiego projektu „Młodzi głosują” koordynowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Punktem wyjścia do opracowania strategii kampanii profrekwencyjnej było stwierdzenie, że media społecznościowe stanowią współczesne miejsce zdobywania wiedzy o wyborach. Uczestnicy projektu postanowili założyć profil na Instagramie #iilomlodziglosuja w celu informowania o swoich działaniach oraz motywowania do udziału w głosowaniu.
Uczestnicy projektu stwierdzają zgodnie: „Zachęcamy, bo każdy głos ma znaczenie”.

- W naszej kampanii, która miała wyłącznie charakter informacyjny, zaplanowaliśmy: quiz wiedzy na temat wyborów parlamentarnych, rozwiązywanie kazusów z prawa wyborczego, przygotowanie i umieszczenie na terenie szkoły plakatów informujących o naszej inicjatywie, nagranie i odtworzenie audycji przez szkolny radiowęzeł, warsztaty z symulacji obrad sejmowych, aby uczestnicy lepiej mogli poznać tryb pracy tej izby polskiego parlamentu oraz słodki poczęstunek na długiej przerwie – relacjonują uczestnicy przedsięwzięcia.

- Kampanię prowadziliśmy od 16 września do 9 października. Grupą docelową byłą społeczność II LO w Nowym Targu, dlatego te działania koncentrowały się na terenie szkoły oraz w mediach społecznościowych – mówi Aleksandra, uczennica klasy 2D.

- Punktem kulminacyjnym całej akcji były prawybory parlamentarne, które odbywały się 10 października 2019 r. w budynku szkoły. Wyznaczyliśmy miejsce pracy Komisji Wyborczej, harmonogram dyżurów, miejsca zapewniające tajność głosowania, zabezpieczyliśmy urnę wyborczą, wydrukowaliśmy karty wyborcze. Głosować mogli wszyscy uczniowie naszej szkoły, ponieważ celem kampanii jest kształtowanie aktywnych postaw obywatelskich – dodaje.
Projekt, w którym uczestniczyliśmy pozwolił nam zdobyć wiedzę i doświadczenie z zakresu przygotowywania i prowadzenia kampanii społecznych, określania grupy docelowej i wybierania skutecznego sposobu przekazu. – podsumowują uczniowie II LO.

źródło: szkoła, zdj. Izabela Poręba
Może Cię zainteresować
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl