25.10.2021, 19:16 | czytano: 476

Gazetki i ulotki promocyjne. Czy w obecnych czasach ludzie korzystają z tej formy komunikacji między sklepem a konsumentem? (art. partnera)

Gazetki promocyjne na stałe wpisały się w handel. Różnego rodzaje promocje, obniżki czy gratisy mają spowodować większe zainteresowanie sklepem bądź siecią sklepów i wytworzyć w konsumentach potrzebę danego produktu, czy przedmiotu.
Nowe wydania trafiają do konsumentów przeważnie co tydzień, a kanałami dystrybucji są klasyczne papierowe gazetki i ulotki, oficjalne aplikacje i strony internetowe sklepów, jak i portale, które zajmują się udostępnianiem gazetek i ulotek online.
Jednym z takich portal jest Kimbino. Mieliśmy przyjemność porozmawiać z managerem Kimbino, który wypowiedział się, że:
“Polacy kochają promocje, jak i również korzystanie z nich. Na naszym portalu Kimbino aktualizujemy gazetki z każdym nowym wydaniem, które pojawia się zazwyczaj co tydzień. Co tydzień możecie znaleźć na stronie przykładowo nową gazetkę Pepco. Skoki oglądalności w dzień aktualizacji są niesamowite. Podczas uaktualniania ostatniej wersji gazetki Pepco zauważyliśmy skok z dnia na dzień o 39%! To są ogromne liczby, patrząc na to, ile osób korzysta z naszej strony na co dzień. Inne gazetki mają również duże skoki, które wahają się od 28% do nawet 48%. Cieszy nas to niesamowicie, ponieważ powstaliśmy właśnie po to, aby ułatwić ludziom z całego świata prosty dostęp do promocji”.

Dlaczego sklepy tworzą foldery, gazetki i ulotki promocyjne? Czy gazetki są pożądaną formą komunikacji z klientem?
Materiały promocyjne mają być bezpośrednim kontaktem sklepu z klientem. Wydając gazetki i ulotki promocyjne, sklepy chcą powiedzieć, że u nich jest lepiej i warto robić zakupy w tym konkretnym sklepie, bądź sieci sklepów, a zakupy w tym miejscu bardziej się opłacają.
Poprzez gazetki sklepy docierają do konsumenta, który po przeanalizowaniu produktów promocyjnych wybiera sklep lub rezygnuje, staje się klientem, bądź wybiera inne miejsce na zakupy. Gazetki promocyjne mają również wytworzyć potrzebę posiadania danego produktu lub zakupienia danej żywności, co przekłada się na wybór danego sklepu przez konsumenta.
Gazetki zazwyczaj zmieniają się co tydzień, przez co sklepy co tydzień maja okazję, by przekonać do siebie większą ilość Konsumentów.
Jak dowiedzieliśmy się z wypowiedzi managera Kimbino, gazetki cotygodniowo mają ogromne skoki oglądalności, dlatego możemy śmiało powiedzieć, że jak najbardziej, gazetki są bardzo pożądaną formą komunikacji.

Czy ludzie korzystają z gazetek promocyjnych?
Sugerując się z wynikami ankiety mojagazetka.com, możemy śmiało stwierdzić, że ludzie chcą korzystać i korzystają z gazetek promocyjnych. W badaniu, w którym brało udział 4294 użytkowników padały takie odpowiedzi:
  • 47,4% badanych odpowiedziało, że gazetki promocyjne przeglądają przed zakupami zawsze lub prawie zawsze
  • 37,7% badanych odpowiedziało, że gazetki promocyjne przeglądają często
  • 7,3% badanych odpowiedziało, że gazetki promocyjne przeglądają jedynie w przypadku zakupów zaplanowanych z dużym wyprzedzeniem
  • 7,6% badanych odpowiedziało, że gazetki promocyjne nie są przez nich przeglądane w ogóle
Śmiało więc można powiedzieć, że 85,1% badanych użytkowników aktywnie przegląda gazetki lub ulotki promocyjne przed swoimi zakupami.
Ta sama grupa badanych odpowiadała na pytanie, czy gazetki promocyjne mają realny wpływ na to, co finalnie ląduje w ich koszykach zakupowych. Odpowiedzi były następujące:
  • 52,3% badanych odpowiedziało, że gazetki promocyjne zawsze mają realny wpływ na to co kupują
  • 23,2% badanych odpowiedziało, że gazetki promocyjne mają prawie zawsze realny wpływ na to co kupują
  • 22% badanych odpowiedziało, że gazetki promocyjne mają często lub bardzo często realny wpływ na to co kupują
  • 2,6% badanych odpowiedziało, że gazetki promocyjne nie mają żadnego realnego wpływu na to co kupują
Jak widać, 75,5% badanych osób twierdzi, że gazetki promocyjne realnie przyczyniają się na wybór produktu, czasami wymieniając produkt, który nabywali standardowo na ten, który znajduję się na promocji. Również to, jaki sklep wybierali badani zawsze, prawie zawsze lub często zależał od tego, co aktualnie dany sklep ma w promocyjnym asortymencie.
Wyniki ankiety jasno pokazują, że ludzie korzystają z gazetek i ulotek promocyjnych, a ich koszyk zakupowy bywa zależny od tego, co aktualnie sklepy mają do zaoferowania.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl