SZCZAWNICA. Dwudniowy kongres wypełniony prelekcjami, panelami dyskusyjnymi z ekspertami oraz pokazami był okazją do poszerzenia wiedzy na temat marketingu terytorialnego i nowoczesnych narzędzi komunikacji. Jednym z elementów III Kongresu Marki Małopolski był pokaz nowotarskiej projektantki Anety Larysy Knap.
W wydarzeniu, którego organizatorem było Województwo Małopolskie wzięli udział przedstawiciele gmin, miast i powiatów oraz instytucji współpracujących z samorządem.- Spotykamy się po kilku latach przerwy po to, aby odświeżyć i uaktualnić wiedzę o marketingu i promocji. Ale przede wszystkim, aby odnowić nasze relacje oraz pobudzić waszą kreatywność i fantazję, co przełoży się na lepszą współpracę. Wiadomo powszechnie, że budowanie marki to praca zespołowa i tylko wtedy przynosi efekty. Z kolei rolą samorządu Województwa Małopolskiego są takie działania w różnych zakresach, które skutkować będą sprawnym funkcjonowaniem i wymiernymi efektami. Dlatego rozpoczynając nową, pięcioletnią kadencję uznaliśmy, że poprzez Kongres m.in. podsumujemy to, co udało się już nam zrobić. Mogę śmiało powiedzieć, że jeśli chodzi o budowanie marki Małopolski jesteśmy niekwestionowanym liderem w Polsce. Na warsztatach i spotkaniach dokonamy oceny dotychczasowych działań, a eksperci z zakresu marketingu i promocji w tym nam pomogą, a jednocześnie podzielą się najnowszą wiedzą, którą będziemy potem wykorzystywać. Szczególnie zależy nam, aby te mniejsze samorządy: gminne i powiatowe odnajdywały się we współczesnych realiach i skutecznie stosowały nowoczesne narzędzia, pokazując jakim ogromnym potencjałem dysponuje nasz region. Życzę wam w imieniu Zarządu Województwa Małopolskiego dobrego i efektywnie spędzonego czasu - mówiła podczas inauguracji Kongresu Iwona Gibas z zarządu województwa.Uczestnicy Kongresu mieli okazję zapoznać się z nowoczesnym i nieszablonowym wykorzystaniem narzędzi promocyjnych i marketingowych. Paweł Tkaczyk wybitny ekspert w tej dziedzinie, mówił dlaczego często zdarza się, że znakomicie i merytorycznie opracowane kampanie nie przynoszą oczekiwanych efektów. Jak podkreślał, dobra marka to dobrze opowiedziana historia. W taki sposób, aby najpierw zainteresować nią osoby o charakterze innowacyjnym lubiące nowinki, potem szerszą społeczność, co będzie też mieć przełożenie na ludzi z zasady nie interesujący się daną dziedziną czy branżą. Bardzo często błędem jest wybieranie jako eksperta w kampanii osoby o wysokich kompetencjach w zakresie wiedzy, ale zupełnie nierozpoznawalnej. Tutaj niepodzielnie rządzi zasada, że to właśnie osoba powszechnie znana, popularna w działaniach promocyjnych odniesie lepszy skutek niż np. osoba o tytule profesorskim, ale mało rozpoznawalna. Ważne są również jasno określone i wyraziste atuty, którymi możemy się posługiwać, ale także przemyślane i nieszablonowe działania, które wyróżnią naszą markę czy produkt w oczach odbiorców.
Sebastian Chachołek udowadniał, że w działaniach marketingowych można wydawać mało, ale ciągle być trendy. Jednym z tematów była próba odpowiedzi na pytanie: jak sprzedać kulturę? Zdaniem eksperta konieczna jest świadomość, że mieszkańcy chcą stawać się kreatorami kultury i współpraca z nimi może przynosić nadspodziewanie dobre efekty. Aby nawiązać z nimi współpracę konieczne jest organizowanie wydarzeń angażujących, jak choćby gry miejskie.
Mówiono o tym jak sprawnie poruszać się w przestrzeni nowoczesnego marketingu, jak korzystając z narzędzi dostępnych w tej branży skutecznie promować daną markę w social mediach. Warsztaty zatytułowane "Wideo jako klucz do efektywnej promocji marki – Narzędzia, Strategie i Praktyczne Wskazówki" prowadziła Anna Oszajca.
UMWM, opr. s/