Wielka brama stanęła w Nowym Targu przy nowej zakopiance nieopodal os. Na Skarpie. Wiemy co to będzie.
- Czyżby GDDKIA ustawiała na nowej zakopiance odcinkowy pomiar prędkości? - zastanawia się jeden z mieszkańców os. Na Skarpie. - To znaczy, że będziemy mieć jeszcze głośniej, bo teraz gdy jest 70km/ h wszyscy "dmuchają" 130/150 km/h i więcej. To jeśli po oddaniu drogi do ruchu i będzie 100 km/h, to 99% kierowców pojedzie ok. 150 i więcej km/h bo odcinkowy, pomiar kończy się 200 m przed mostem, więc u nas znów pojadą ile fabryka dała - dodaje prosząc o zachowanie anonimowości.Niebezpieczna prędkość
Warto pamiętać, że na całym 16-kilometrowym odcinku nowej zakopianki obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h. Będzie ono obowiązywać do czasu formalnego oddania drogi do użytku, co ma nastąpić pod koniec października. Wówczas na drodze klasy GP (główna przyspieszona) można będzie się rozpędzić do setki.
Niestety, niektórzy kierowcy, którzy czują się tu jak na autostradzie słono mogą za to zapłacić, gdy na drodze pojawia się nieoznakowany radiowóz grupy speed. W miniony piątek przekonał się o tym kierowca volvo, który pędził z prędkością 144 km/h. Gdy zatrzymał go policyjny patrol okazało się, że to kolejne jego takie wykroczenie, więc, że działał w recydywie i zamiast 2 500 złotych mandatu otrzymał podwójną stawkę czyli 5 000 złotych i 15 punktów karnych.
Tablice zmiennej treści
A co to za konstrukcja, która powstaje przy zakopiance? Jak tłumaczy Monika Skrzydlewska z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - są to konstrukcje pod tablice zmiennej treści VMS.
Urządzenia te służą do wyświetlania informacji dla kierowców dotyczące bezpieczeństwa czy płynności ruchu. Stosuje się je szczególnie w miejscach o dużym natężeniu ruchu lub w sytuacjach awaryjnych.
fi/