Tuż przed południem drogowcy otworzą Węzeł Klikuszowa i tym samym przejazd starą zakopianka do Nowego Targu.
Choć nowa zakopianka będzie już całkowicie przejezdna na odcinku od Rdzawki do Nowego Targu - ograniczenie prędkości nie zniknie. Nadal obowiązywać będzie 70 km/h. Jak się dowiadujemy, ta tymczasowa organizacja ruchu obowiązywać będzie do 31 maja 2025 roku. Z pytaniem czy przez cały ten okres obowiązywać będzie "siedemdziesiątka" zwróciliśmy się do Kacpra Michny, rzecznika prasowego krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Planujemy zmienić ograniczenia prędkości po zakończeniu budowy ogrodzenia. Jeżeli pogoda pozwoli, powinno się to udać końcem listopada - odpowiada..Droga otwarta, ale prace wciąż trwają
Tymczasem dobra wiadomość, szczególnie dla mieszkańców Nowego Targu, jest taka, że 31 października o godz. 11. drogowcy mają otworzyć zjazd na rondo łączące ze starą zakopianką.
- Jutro otwieramy węzeł Klikuszowa na nowej zakopiance, udostępnionej kierowcom pod koniec wakacji. Otwieramy też przejazd starą zakopianką z Nowego Targu do Klikuszowej. Dotychczasowy przebieg drogi został zmieniony, przesunięto ją nieco na zachód, obniżono jej przebieg o ok. 2 m i wybudowano rondo łączące starą i nową trasę. Na trasie nowej zakopianki nadal utrzymujemy ograniczenie prędkości do 70 km/h. Trwają tam jeszcze prace związane m.in. z budową ok. 1 km ogrodzenia - wyjaśnia rzecznik.
Nowy ślad
Wybudowany odcinek to ponad 16 km drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) poprowadzony w nowym śladzie. Na trasie powstało 27 obiektów, z czego 12 ma ponad 100 m długości. Najdłuższe estakady zlokalizowane są w Lasku (687 m) i przed węzłem Nowy Targ Zachód (527 m). W ramach inwestycji powstały cztery węzły - Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Dzięki niej cała droga między stolicami Małopolski i Podhala jest dwujezdniowa i dwupasmowa.
Inwestycja jest realizowana ze środków budżetu państwa. Wartość kontraktu to prawie 995 mln zł.
fi/