14.11.2024, 08:33 | czytano: 4545

Powstanie obwodnica na drodze wojewódzkiej z Nowego Targu do Nowego Sącza

W uroczystym podpisaniu umowy uczestniczyli m.in. poseł na Sejm RP Anna Paluch, marszałek Łukasz Smółka, wicemarszałek Witold Kozłowski, wiceprzewodnicząca Sejmiku Województwa Małopolskiego Jadwiga Wójtowicz, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie Katarzyna Węgrzyn-Madeja, starosta nowosądecki Tadeusz Zaremba, wójt Łącka Jan Dziedzina i Władysław Nowak ? prezes zarządu Nowak Mosty Sp. z o.o. Fot. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
84 mln zł będzie kosztowała obwodnica Łącka na drodze wojewódzkiej 969, która usprawni ruch samochodowy na trasie Nowy Targ - Krościenko - Nowy Sącz. Wczoraj podpisano umowę na jej budowę. Powstanie 3-kilometrowy odcinek drogi wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym - dwoma rondami. Powstaną także mosty, wiadukt, drogi gminne i jezdnie do obsługi terenów przyległych.
Obwodnica Łącka to kolejna ważna inwestycja drogowa w Małopolsce. Pozwoli ona wyprowadzić ruch tranzytowy poza obszar Łącka i Czerńca. Dzięki inwestycji skróci się też czas przejazdu i poprawi się komfort podróżowania. - Liczymy, że na pierwszy dzień wiosny 2029 roku - to jest 52 miesiące od dnia podpisania umowy - projekt będzie zrealizowany. To oczywiście trudne wyzwanie, bo ta realizacja to m.in. ronda czy obiekty inżynieryjne. Nasi inżynierowie są jednak w stanie z powodzeniem realizować takie właśnie, odważne projekty - mówi marszałek małopolski Łukasz Smółka.
Wykonawcą prac będzie firma Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej.

oprac. r/ Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego
Może Cię zainteresować
komentarze
???15.11.2024, 07:49
Do 3 km taka świta się zjechała. Nie dość że marszałek to i Kozłowski a do tego Paluchowa.
sawuarek i wiwarek15.11.2024, 00:52
Ta inwestycja jest dobra, ale należało było uprzednio sprawdzić czy nie dałoby się tak dużych pieniędzy wydać jeszcze lepiej. Za 84 miliony można by było przywrócić coś w rodzaju dawnego PKS-u na tym terenie, żeby komunikacja dla zwykłych ludzi działała poprawnie. Ludzie wyjeżdżaliby z domów rano swoimi autami i zostawiali je na bezpłatnym parkingu nieopodal przystanku autobusowego i publiczną komunikacją udawaliby się do pracy w Sączu, Łącku czy Nowym Targu. Zamiast rond wykonawca mógłby budować parkingi koło przystanków w miejscowościach leżących na tej trasie. Mniej przez to nadwyrężalibyśmy i tak już bardzo zagrożone ogromnymi spalinami środowisko naturalne.
Smok14.11.2024, 20:43
84/3=28mln za kilometr, niezłe.
Ferdek14.11.2024, 17:47
3 kilometry 52 miesiące czy tygodnie?
Ślimak14.11.2024, 16:52
3 kilometry łał Świat wpadnie w zachwyty co Polak potrafi
etam14.11.2024, 16:02
pocekojcie tylko maszyny budowlane wjadą do Maszkowic gdy corne sie zorganizują i bedzie po obwodnicy
łacki lach14.11.2024, 15:53
Akurat ta obwodnica jest potrzebna jak... wiele powiedzen.oprocz tego zniszczy strefe relaksu i piekna cicha doline DUNAJCA ,a dalej w strone Maszkowic to promem bo jedno wielkie bajoro po poborze zwiru kto na to zezwala i za ile...
Tropiciel14.11.2024, 13:18
A Nowy Targ dalej będzie tranzytowy. Bo radnym z Polany widok na Tatry się popsuje to wszyscy będą stać w korkach. Brawo.
Mieszkaniec14.11.2024, 10:33
No i kolejne miasta podpisują umowy tylko w nowym targu pewnej grupie mieszkańców obwodnica nie pasuje bo im widoki zasłoni... To niech się do Zakopanego przeprowadza na czele z tokarzem i będą mieć bliżej swoje widoki, a w NT ma powstać obwodnica! Tego chce większość mieszkańców, a ta garstka nie należy się przejmować. Ciekawe jak będą śpiewać jak im deweloperzy postawia kolejne bloki pod oknami... Wtedy też nie będą mieli widokow
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl