18.11.2024, 08:52 | czytano: 6375

Zawodowy hokej w Nowym Targu musi upaść, ale nikt tego głośno nie powie - mówią na ulicach Nowego Targu

Kibice
Zawodowy hokej w Nowym Targu upadł. I nic już tego nie zmieni. Porażki 0:18 z GKS Tychy czy 0:11 z Cracovią, ostatnie miejsce w tabeli, tylko to potwierdzają. Lepiej rozwiązać pierwszą drużynę, niż patrzeć na jej upadek - tak uważa coraz więcej nowotarżan, także tych mocno związanych z hokejem. Słuchać to w wielu prywatnych rozmowach. Choć nikt tego głośno nie powie.
Były, prominentny członek władz klubu: - W tym sporcie nie ma pieniędzy. Nie ma pieniędzy z telewizji, nie ma pieniędzy od sponsorów, miasta na to nie stać, a koszty są ogromne. Hokej już nie ma szans na istnienie w Nowym Targu w zawodowej formie. Proszę popatrzeć na Krynicę, Sanok. Na Podhalu jest dużo firm, które by mogły być sponsorem klubu, ale nikt nie chce wchodzić w ten biznes. Rozmowy z nimi to jak żebranie. Już chyba zostało tylko ogłosić upadłość. Władze miasta oczywiście mówią, że pomogą, ale Nowego Targu nie stać na wykładanie co roku milionów na ten sport, bo są też inne dyscypliny w mieście, które się rozwijają, a nie wymagają tylu pieniędzy. Ale oczywiście w mieście nikt tego głośno nie powie, bo każdy się boi, żeby nie być oskarżonym, że doprowadził do upadku hokeja w Nowym Targu. Wszyscy patrzą i czekają, aż samo się to rozpadnie. A rozpadnie się szybciej niż myślimy.
Znany nowotarski przedsiębiorca: - Jeśli coś ma nazwie "zawodowy", to jest to biznes. Emocje są tylko dodatkiem do tego. Przykładem jest piłka nożne. To są głównie pieniądze i emocje. A w Nowym Targu ten biznes nie skleja się od dawna. Produkt musi znajdować klientów, którzy będą za niego odpowiednio płacić. W Nowym Targu wielu ludzi wymyśliło sobie, że hokej jest ważny, ale ale nic za tym nie idzie. Bo jeśli ktoś uważa, że coś jest ważne, jest gotów za to płacić. Powiedzmy, że na działalność trzeba klubowi np. 3 mln zł rocznie. W Nowym Targu mamy na pewno z 6 tys. kibiców hokeja, może nawet znacznie więcej. Jak każdy da rocznie 500 zł, to mamy zawodowy hokej w Nowym Targu. 500 zł rocznie, czy to dużo za hobby? Na wódkę rocznie wydajemy kilkakrotnie więcej, na każde hobby wydajemy wielokrotnie więcej. Do tego coś od miasta, coś od sponsorów i mogłoby to hulać. Kibice w Nowym Targu chcą klubu, ale nie chcą na niego płacić. Więc słowa, że hokej jest w Nowym Targu ważny, to pusty slogan. Nie ma hokeja w Nowym Targu, bo nie ma tu prawdziwych kibiców.

Sponsorowanie tego klubu nie ma najmniejszego sensu. Po pierwsze, kto chciałby się reklamować w upadającym klubie. Kto chce być kojarzony z porażką. Po drugie, klub w ogólnie nie potrafi przekonać, że sponsorowanie klubu w jakikolwiek sposób się opłaca lub że warto. Sponsorowanie "Podhala" to jak dawanie jałmużny, bo kompletnie nic z tego nie ma. Ja nawet bym wolał, żeby mnie nie wymieniali, jako sponsora. Z biznesowego punktu widzenia zawodowy hokej w Nowym Targu nie ma sensu, a utrzymywanie go, to wydawanie ogromnych środków na zachcianki grupy osób krzyczących "tradycja", "historia". A to już nie ma sensu.

Komentarze kibiców i mieszkańców: - Hokej, prawdziwy hokej, już był i "se nie wrati". To co obserwowaliśmy przez ostatnie lata, to było tylko potwierdzeniem, że prawdziwych hokeistów grających nie dla mamony, już nie ma. Wojas utrzymywał grymaszących gwiazdorów i tak zbyt długo, fakt sukcesy były, ale jakim kosztem? Wie to tylko sponsor strategiczny i niestety nie było to miasto. Nie czarujmy się, hokej to sport niszowy. Zamiast stawiać pożal się Boże lodowisko na płycie rynku, straszące turystów, powinno się wykorzystać lodowisko i dać dzieciom rozrywkę za darmo.... Czy Zarząd postarał się o sponsorów? czy tylko pompował kasę od miasta? Jacy fachowcy, taki sport. Co dało utworzenie w mieście klas sportowych? czy wychowały prawdziwych pasjonatów? ilu z nich zabłysnęło na lodowisku? - twierdzi Obiektywny, nasz komentator.

A Bartek dodaje: - Pasowało by wsparcie kibiców, dobrze by było, jakby sami hokeiści poszli do pracy. Powiedzmy sobie szczerze, jeśli ktoś chce mieć hobby, musi mieć pieniądze na hobby. Trochę podmusztrować młodych wychowanków, oduczyć *** zachowań wobec innych ludzi i może niektórzy zainwestują pieniądze w ten sport. Poza tym jeśli miasto ma to dofinansować, to powinno dofinansować inne hobby, a nie tylko granie w hokeja. Gdzie są kibice? Skończyły się pieniądze, skończyła się miłość dla klubu?
- Od dekad mieliśmy prezesów z dykty jak i cały zarząd. Bez wizji! Nie ma sukcesów, nie mam mamony. Chłodna kalkulacja! Wielkie Podhale to przeszłość. Choć nie da się zapomnieć, że to najpiękniejsza dyscyplina sportu męskiego. Pot i łzy. Kij w oko osobom, które zabijają ten sport - uważa Mad Max.

- Hokej zawodowy w Nowym Targu nie powinien upaść, ale idzie ku temu. Polski hokej przypomina Kubę. Umiera, a umrzeć nie może. Żyje dzięki turystom. Na czele kilku drobnych cwaniaków, popieranych przez kilka klubów, które na turystów stać. Uważam, że trzeba zamknąć związek i zacząć od nowa. Nie znam szczegółów finansowych klubu, ale wychodzi na to, że w tej sytuacji drużyna powinna być wycofana. Czy powinna kiedyś wrócić do ligi zawodowej? W Nowym Targu to problem jedynie pieniędzy - kończy wierny kibic "Szarotek".

oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Tylko Podhale19.11.2024, 14:31
Gustaw czyli rozumiesz że ludzie potrafią być przywiązani do klubu i to trzyma jeszcze Hokej przy życiu w tym mieście,a piszesz że Cię to dziwi .Fajnie żeby ta historia trwała a nie przeszła do historii. Nieudolności władz nie będę komentować bo każdy widzi do czego doprowadzili i odpuszczenie teraz pogrzebie wszystko ,łącznie z marzeniami tych dzieci co grają bo mają jakiś cel .Pytanie tylko jest jedno czy da się to jeszcze uratować
gustaf19.11.2024, 13:12
Odpowiadajac "Tylko Podhale". Sam trenowalem w Podhalu jako dziecko, czlonkowie mojej rodziny grali w lidze (a w juniorach nawet w reprezentacji Polski), w rozmowach ze znajomymi z Polski zawsze mowilem o Podhalu i uswiadamialem o hokeju i np. druzynie majacej ogromna ilosc zdobytych medali (dobrze wiesz ze w skali miedzynarodowej i wszystkich dyscyplin) ale czasy sie zmieniaja to nie wystarcza, nie wystarczy zyc przeszloscia i przymykac oczy na nieudolnosc dzialaczy. Dla mnie jest normalne ze gracze odchodza, normalne tez ze kibice nie chca ogladac tak slabego poziomu gry, bo rownie dobrze mozna isc na trening juniorow (co ja robilem z moimi synami zeby ich zachecic do treningow - to tak odnoszac sie do mojego braku przywiazania do tradycji).
Pozdrawiam wszystkich dla ktorych hokej to nr 1
Tylko Podhale19.11.2024, 11:46
gustaf jak widać nie miałeś nigdy przywiązania do tradycji kulturowych jak i sportowych więc może dlatego porównujesz to do pracy hydraulika . Wymagamy tyle od zawodników na ile Nas stać .Maluch jeździ i mercedes też .Nas stać w chwili obecnej na malucha a nie mercedesa ,więc nie będzie takiej radości z jazdy a także osiągów !
Ostaniec19.11.2024, 11:25
do kibic od dziecka
Wiem że takie referendum było ale obecna sytuacja wymaga ponownego głosowania.
gustaf19.11.2024, 10:29
Nie moge zrozumiec tego dogmatu "wiernych kibicow i tradycji". Czy płacą kiepskiemu np hydraulikowi za źle zrobina robote tylko dlatego, ze jego ojciec byl dobrym hydraulikiem? Jesli mam placic za bilet to wymagam poziomu, nie grania dla samej tradycji. Miasto co najwyzej moze wspierac "mlodsze" druzyny a nie druzyne zawodowa z prezesami i strukturami. Jesli żacy, juniorzy, itd zaczna odnosic sukcesy to dlaczego ma sie nie odrodzic druzyna zawodowa? Potrzebny jest tylko menadzer z prawdziwego zdarzenia, a nie byli hokeisci.
Kibic od Dziecka19.11.2024, 09:45
Do Ostaniec. Gdybyś był w temacie to byś wiedział że takie referendum już było "Prawie 69 procent obywateli Nowego Targu w referendum opowiedziało się za finansowaniem hokeja z kasy miasta"
Tadeusz19.11.2024, 07:13
Dlaczego nazwisk nie podajcie tego byłego prominentnego oraz przedsiębiorcy jak można pisać artykuł na podstawie anonimowych ludzi i na siłę promujecie inne sporty w Nowy Targu jest tylko Hokej a później długo długo nic i "liga"piłki nożnej ale z niej nic nie będzie a ile już pieniędzy wpompowane w ten twór i jest ok.???
Max19.11.2024, 06:41
Łatwo się zamyka, kończy upada jak w życiu nic się nie stworzyło! Pewnie gdyby teraz Podhale było na topie to wielu byłoby ojców sukcesu a wszelkiego rodzaju miejskie kacyki z lubością suszyli by zęby do kamery
NARODOWA19.11.2024, 05:22
nie nie wierzę szukanie pieniedzy w klubie bo miasto nie stać wniosek sprawdzić wydawanie pieniędzy które są marnowane wszystko w tym kraju zniszczą najlepiej sponsorować inne kraje.
Kibic18.11.2024, 23:34
Jak czytam te niektóre komentarze to szlag mnie trafia dojeżdżam do Nowego Targu na mecze 40 kilometrów jestem prawie na każdym meczu więc jak pisze w artykule jak wygrywali to chodziło po parę tysięcy jak przegrywają to chodzi 400 kibiców więc powiem tak prawdziwych kibiców poznaje się w biedzie zamiast wspierać to jeszcze głupie komentarze jeździłem z Klubem za granice jak grali na Węgrzech czy Słowacji i wspieram Szarotki jak teraz by wycofali drużyne z rozgrywek to raczej moim zdaniem nie powróciła by ona już nigdy do ekstraligi tak że przychodzimy na mecze i wspierajmy Hej Hej Podhale
Trol18.11.2024, 20:39
Najlepiej robić sondę po porażkach odcięciu kasy i jak połowa drużyny odeszła po takich zawirowaniach większość drużyn w THL już by nie grała w lidze a Podhale tak ledwo ale gra i będzie lepiej jak nie będą takie *** jak na Podhalu24 opluwać tylko pomagać klubowi takie artykuły nie pomagają tylko dlaczego ten portal tak szczuje.....
Pawel18.11.2024, 18:55
Cyt:,, co dało utworzenie w mieście klas sportowych? czy wychowały prawdziwych pasjonatów? ilu z nich zabłysnęło na lodowisku?''
Temu co o to pytal: polecam, aby zadal to pytanie młodym grającym chlopakom. Ja wcześniej nie wiedziałem co to pasja dopóki ich nie poznałem - to w większości dzieci które chętnie by spały na lodowisku i nie wracały do domu.
1318.11.2024, 18:46
Na mecze z Janowem, Polonią, Towimorem, przeciwko Zdunkowi gdziekolwiek grał zabierał mnie ojciec. Później sam chodziłem na mecze, jeździłem na wyjazdy. A teraz? Powiem do syna - chodz ze mną na mecz, może będzie poniżej 20:0.
Kończcie, wstydu oszczędźcie. Pieniądze przekazać na rozwój młodzieży, za jakiś czas wszyscy przyjdziemy popatrzyć jak grają w ekstraklasie.
Batman18.11.2024, 18:37
Przy takich wynikach bezsensowne jest utrzymywanie drużyny w ekstraklasie. Należy wycofać drużynę, a pieniądze łożone na jej utrzymanie przekazać na rozwój i szkolenie młodzieżowych grup hokejowych.
swój chłop18.11.2024, 18:26
Fanów hokeja z NT coraz więcej jeździ na Słowację zobaczyć mecz na normalnym dobrym poziomie. Płacą 8 euro bilet plus paliwo i nie narzekają. Problemy Podhala zaczęły się w dniu ogłoszenia wyników wyborów. Pis stracił spółki skarbu państwa a najwyraźniej Smarduchowa za cienka w uszach żeby pomóc Podhalu.
Tylko Hokej18.11.2024, 17:49
Komuś bardzo zależy od 2010 roku na upadku hokeja w Nowym Targu po co ta sonda było referendum i chyba jest wiążące o ile dobrze się orientuje Miasto ma utrzymać klub ale ktoś ciągle pisze o klubie w złym świetle a promuje piłkę do Podhala przychodzą kombinatorzy na prezesów nie mający pojęcia o hokeju tak to się kończy długami i sponsorzy boją się inwestować bo proszą o gotówkę co podejrzanie wygląda. Mam nadzieję że nie upadnie i trzymam kciuki za Hokej Naszym Mieście .
Miecio18.11.2024, 16:45
W 2010 roku stanęliśmy nad przepaścią.....już wtedy wieszczyłem, że przyjdą takie czasy jak teraz. Lokalni dziennikarze piali z zachwytu jaką to mamy młodzież uzdolnioną.... Cały czas żyła mentalność, że uzdolniona młodzież, to przetrwamy..... Klub był "okradany" cały czas - ilu weszło przez bar, ilu za darmo bo przecież zasłużeni, bo dziadek w hokeja grał, bo Tata w hokeja gra, bo syn w hokeja gra..... Ilu tak wchodziło, bo szkoda było dać 10 zł, potem 15 zł, potem 20 zł..... A jak był sukces, to rzesza fanów.... Obwiniacie działaczy, a kto Ich wybrał?? Sami się powybierali?? Winnych tej sytuacji jest wiele aspektów, od działaczy, przez kibiców, dziennikarzy po władze Miasta.
Hokej upadnie i dopiero zobaczycie efekty, WY myślicie, że jak nie będzie zawodowego hokeja to będzie szkolenie młodzieży?? Taaa na pewno, młodzież i dzieci będzie pchać się oknami i drzwiami....
Gulasz Juliusz Zeżarł18.11.2024, 15:56
Widzę pewien błąd logiczny w opisie sytuacji - jeżeli coś już leży (i być może kwiczy, ale to bez znaczenia) to jednocześnie jednak z pozycji leżącej już nie upadnie
AaA18.11.2024, 15:31
W poprzednim artykule ktoś napisał żeby na miejscu lodowiska super market zrobić może nie jest to taki zły pomysł // sarkazm .
tyle w temacie18.11.2024, 15:13
@kibic Podhala : Jesteś tępy jak nóż nie ostrzony od lat. Gdyby miasto nie chciało sportu i hokeja , ty ***, to nie nakładało by tyle kasy na ich remonty i bieżące utrzymanie , o której ty nie masz bladego pojęcia : stadionu , lodowiska i hali , to chyba oczywiste? Jednak miasto chce po drugiej stronie mieć uczciwych , pracowitych działaczy , trenerów i zawodników , którzy potrafią być dla Miasta partnerem do rozmów , rozliczać się z dotacji co do grosza i osiągać odpowiednie wyniki? Od wielu lat działacze hokejowi , to roszczeniowi delikwenci ,którzy liczą ,że są świętymi krowami , jak te w Indiach , nietykalnymi i wodzącymi urzędników miejskich na smyczy zastraszania ? Te czasy już się nie wrócą ,a ci co tak sądzą , MUSZĄ OPUŚCIĆ POKŁAD TEGO OKRĘTU RAZ NA ZAWWSZE . TYTLE W TEMACIE.
yamakay18.11.2024, 14:57
ludzie dadza na hokej sam dam nawet 1000 rocznie ale nie zlodziejom wywalim maki i inne tego typu wynalazki bo najbardziej szkodza temu klubowi jego wlasni wychowankowie doradcy tak bylo jest i juz niestety nie bedzie.... nowy zarzad nowi ludzie z zewnatrz znajacy sie na tym... wtedy bedziecie miec pieniadze
Ostaniec18.11.2024, 14:52
Przy okazji wyborów na Prezydenta RP powinno odbyć się referendum na temat hokej w NT tak/nie i zakończyć ten temat. Albo wóz albo przewóz. Albo miasto bierze hokej pod swój patronat razem z jego zarządzaniem albo likwidujemy wszelkie miejskie dotacje do tego sportu. Raz a konkretnie.
Cichy Fan18.11.2024, 14:31
Są takie miejsca w Polsce gdzie funkcjonuje piłka nożna i nic więcej, są takie miasta które wychowują siatkarzy, są takie które wychowują żużlowców , są takie które wychowują tenisistów stołowych i tak już w specyfice tych miast jest. Nowy Targ wychowuje hokeistów , w reprezentacji na ostatnie mistrzostwa świata elity było ich 30 % . Nowy Tar znany w Polsce jest tylko z butów , smogu (wstyd na cała Polske) i z hokeja .Nie zawsze da się być mistrzem Polski , ale zawsze można o niego z godnością walczyć.Gdyby ileś lat temu mówiono , że to nic nie warte i nieopłaca się biznesowo to ten klub nie byłby najbardziej utytułowany w Polsce.
ekonom z Trybsza18.11.2024, 14:05
Hokej drogi, no może i droższy od innych dyscyplin. Skąd na to mają Słoweńcy 2,121 miliona ludzi czy Słowacy (5,427 miliona) czy Łotysze (1,882 miliona). Ciekawe że u nas się nie da
Ciekawski18.11.2024, 13:39
Nowy Targ słynie tylko ze smogu i hokeja. Więc w jedno z dwóch trzeba zainwestować. Jeśli w hokej to w młodzież a to drugie może samo zniknie.
do jam to18.11.2024, 12:37
O hokeju masz niewielką wiedzę. Niedalej jak 2 dni temu nasze wspaniałe kobiety z MMKS Podhale Nowy Targ dostały wpi!@#$ (tak wpier!@#) bo inaczej tego się nie da nazwać od Polonii Bytom 0:24. Więc tak - hokej w Nowym Targu to ruina. Tak mężczyźni jak i kobiety. Dzień za dniem to kolejna kompromitacja i moim zdaniem nie ma sensu tego ciągnąć dalej. Pieniądze nie sprawią, że te *** nagle nauczą się grać.
PasterzPPP18.11.2024, 12:13
Nowy Targ to już nie jest hokej. Hokej jest ale nie jest w centrum, nie jest najważniejszy. Nie jest nawet zbyt słynny. Jeżdżę po całej Polsce, przedstawiam się, że jestem z Nowego Targu. Ludzie wspominają korki, góry, Podhale, korki, ścieżki rowerowe, korki ale nigdy hokej. Nikt już nie kojarzy Nowego Targu z hokejem.

To samo jest z mieszkańcami, wielu mieszkańców mieszkających tu od urodzenia nigdy nie było na meczu, nie interesuje się i nie wie co się w klubie dzieje. Na pewno nie chcę go ze swoich podatków utrzymywać jeżeli nie ma to sensu.

Redaktor/redaktorka ma rację. Hokej będzie bardzo powoli umierał i się wykrwawiał bo nikt nie chce zostać tym który go pogrzebie. A to się wcześniej czy później stanie.
Zbig18.11.2024, 12:12
Proszę państwa hokej jest nietylko w NT potrzebny ale całemu Podhalu bo k8biciw jest wielu.Problem jest taki ,że nikt nie chce dać pieniążków komuś kto te pieniążki, jradnie, i taka jest smutna prawda. Miasto dawało pieniążki na klub a czy ktoś robił audyt,sprawdzał co z tymi pieniaxjami się dzieje czy to było kółko wzajemnej adoracji . Dopóki Proszę państwa nie unsuie się szkodników nikt nie będzie dawał pieniążków a chętnych jest dużo tylko nikt nie chce mieć nic wspólnego z tymi,,znawcami i pseudo działaczami,,
kibic Podhala18.11.2024, 12:12
Miasto się powinno zdecydować czy chce mieć klub hokejowy czy nie.
Jeśli chce mieć to powinno wykupić 100% akcji ( nie wiem jaka jest struktura prawna Podhala), zapłacić długi.
I co najważniejsze dawać 6-7 mln co roku na klub aby jako tako grał w THLu.
Mieć swój Zarząd, pogonić to całe towarzystwo nie wiadomo skąd.
Ja wtedy mogę płacić za bilet 50 zł, a karnet kupić nawet za 3000 zł.
pomyśl zanim coś chlapniesz18.11.2024, 11:50
Nie zgadzam się z taką narracją ,że zawodowy hokej w Mieście przestanie istnieć? Natomiast twierdzę od wielu w, wielu lat ,że z hokeja i z klubu muszą odejść ludzie , którzy nim zawiadują , nie mając bladego pojęcia o profesjonalnym sporcie i chcący na hokeju się dorobić i zbudować swoją pozycję . Tyle w temacie .
Zawiedziony Kibic18.11.2024, 10:30
Stwierdzenie że: "Kibice w Nowym Targu chcą klubu, ale nie chcą na niego płacić." jest kompletnym kłamstwem. Tak jak stwierdzenie że tylko karnetowicze wspierają hokej. To kompletne bzdury. ja chodze regularnie i kupuję bilety przez co wpłacam do klubu znacznie więcej niż karnetowicze. Ale mam już dość płacenia czy też spłacania długów poprzedników. Ja chce wpłacać na hokej na klub a nie ratować dłużników i myślę że tak uważają wszyscy sponsorzy dlatego proszę nie wprowadzać ludzi w błąd że kibice nie chcą płacić za hokej. Proszę o odpowiedź na pytanie skoro poprzednie zarządy kradły to dlaczego jeszcze żaden nie jest podany do prokuratury ??!!! dlaczego nikt nie jest oskarżony ??? dlaczego komornik nie zabezpieczył majątku tych co to kradli ???
NIE OSZUKUJCIE KIBICÓW !!!!!
Nowotarżanin18.11.2024, 10:07
No i wreszcie! Dzięki temu odzyskamy obiekt do powszechnego użytku.
Prawo i Sowieci18.11.2024, 10:07
Tragizm komedia amatorka te 3 słowa sa idealne do teraźniejszej sytuacji w Podhalu...
Na meczach od dziecka18.11.2024, 09:27
Popieram "Znany nowotarski przedsiębiorca" bo taka jest prawda że najwięcej do powiedzenia mają kibice sukcesu razem z niektórymi politykami którzy najlepiej czują się w atmosferze fazy Play Off. Wieczne narzekanie na ceny biletów itp. Jest garstka kibiców którzy rozumieją że bez kasy nie ma grania i część tych pieniędzy jest z biletów . Pozostali chcieli by bilety po 20 zł samych wygranych a i tak przyjdą raz na rok albo na Play Off z masą negatywnej energii typu
-za 20 zł to powinni mnie szybciej wpuścić
-tyle zapłaciłem a tu zimno
-nie mam gdzie zaparkować
-w tej cenie to powinna być herbata gratis
-wygrali tylko 5:4 a powinno być co najmniej 10
-dziady grać nie umieją (po dobrym i przegranym meczu 4:5)
W Krakowie Hokej funkcjonuje przez lata bez kibiców tylko i wyłącznie dzięki św. pamięci Filipiakowi bo to była jego pasja .Tychy czy Katowice mają duży budżet z miasta i też nie mieli nigdy problemów ,.
Jaki jest sens organizacji meczu skoro do organizacji takie spotkania musisz dokładać kasę bo przyjdzie 300 kibiców ,a gdzie połowa to już karnetowicze a ich pieniędzy już dawno nie ma . Gdzie te pozostałe 2700 osób które przychodzi jak hokej jest na najwyższym poziomie w fazie PO ?? Przychodzą i pada to prze śmieszne stwierdzenie "Ja tu zawsze stałem " Był Wojas to mu miasto robiło pod górkę,teraz miasto współpracuje ale nie ma już z kim .Teraz trzeba rozliczyć tych którzy wyprowadzili gotówkę z klubu celowo lub "nieumyślnie"*
* Czyt. CELOWO
jam to18.11.2024, 09:05
Przepraszam, w tytule jest błąd. Autorowi tekstu chyba się jedynki niechcący wstawiły przy wynikach meczów. 18:0 to nie przegrałyby nawet dzieci. A jeśli to nie błąd to jest to nic innego jak strajk włoski hokeistów. Tak czy owak nowotarski hokej jest do natychmiastowej likwidacji!
zpodhalanskiej18.11.2024, 08:59
Jak pieniadze ida na ściezki rowerowe , kosciółki tereny przy kosciólkowe , na kolesiow w sztucznie potworzonych urzedach Ludzie poslka sie zwija i wymiera na nic nie ma pieniedzy tylko na koscioly ktorych jest o zgrozo multium , sport bedzie w coraz gorszej kondycji jak psychika ludzka ale bedzie grupa kolesi koży beda sie mieli bardzo dobrze najlepiej to sie maja ci na czarno cali co buduja apartamenty na okrana itp
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl