22.11.2024, 15:48 | czytano: 4938

Propozycja upamiętnienia burmistrza Nowego Targu

arch. Podhale24
NOWY TARG. Niemal dokładnie 10 lat temu zmodernizowany i mocno przebudowany został teren zielone między ul. Szaflarską a Wojska Polskiego. Było to wcześniej typowe miasteczko komunikacyjne. Teraz to park osiedlowy. Pojawił się pomysł nadania mu imienia Marka Fryźlewicza.
Taką propozycję złożył Marcin Jagła. Radny tłumaczy, że nadania imienia "Skwer Marka Fryźlewicza" to "hołd dla wieloletniego burmistrza Nowego Targu, który swoją działalnością znacząco przyczynił się do rozwoju naszego miasta".
W wyjaśnieniu napisał: "Śp. Marek Fryźlewicz był osobą, która przez osiemnaście lat pełniła funkcję burmistrza, mając na celu poprawę jakości życia mieszkańców oraz rozwój infrastruktury miejskiej. Jego osiągnięcia w zakresie urbanistyki, inwestycji, oświaty, kultury, historii oraz dbałości o środowisko naturalne są godne najwyższego uznania i pamięci.
Uważam, że nadanie imienia Marka Fryźlewicza tzw. "Dróżkom" będzie pięknym wyrazem wdzięczności oraz hołdem dla Jego niestrudzonej pracy na rzecz naszej społeczności. Taka inicjatywa nie tylko upamiętni wybitnego samorządowca, ale również zachęci mieszkańców do refleksji nad wartością lokalnego zaangażowania w sprawy miasta.

W przyszłym roku, 13 maja będziemy obchodzić piątą rocznicę śmierci Burmistrza Marka Fryźlewicza, dlatego jest doskonała okazja, aby uroczyście otworzyć przestrzeń parkową z nową nazwą, wyrażając tym samym wdzięczność człowiekowi, który kochał Miasto i szanował jego mieszkańców".

opr. s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Finlandia25.11.2024, 12:52
Radny Jagła to jest król pomysłów, dzięki którym to Miasto ruszy z kopyta, ruszy transport i praca, i mieszkaniówka i wszystko ruszy. I juz nic nie będzie takie samo
Kasia25.11.2024, 12:40
Moim zdaniem to trochę przesada. Nie ma innych bardziej zasłużonych osób? Np. Ks prof Józef Tischner? Jan Kanty Pawluśkiewicz?
Ament24.11.2024, 22:49
Marek Fryźlewicz, patron kuśnierzy.
Zdzichu24.11.2024, 21:05
A gdyby poustawiać tam jeszcze baśniowych bohaterów dłuta pana Piotra Biesa, których w Rabce nie chcą, byłoby pięknie...
bartek24.11.2024, 19:04
był hamulcowym budowy nowej targowicy a teraz pomniki mu będą stawiali??
Dobrze widzi się sercem24.11.2024, 18:22
Ja proponuję Park Małego księcia. I postacie bankiera alkoholika próżnego itd Lisek obowiązkowo i róża.
wodnik szuwarek24.11.2024, 13:31
Popieram słuszny pomysł
takitam.24.11.2024, 13:14
ech, park osiedlowy nie moze sie nazywac po prostu "park osiedlowy"? central park w ny nazywa sie najzwyczajniej "central park" i jakos swiat sie nie wali. malo to zasluzonych bardziej lub mniej gromow szlo na fryzlewicza za jego burmistrzowanie?
zpodhalanskiej24.11.2024, 10:13
Pan marek fryzlewicz opucz chodzenia codziennie rano do kosciola /.../ nie zrobil nic ale to absolutnie nic dla nowego targu a no i pobieral nie mała diete za nic nie robienie , jeszcze raz powtarzam Fryzlewicz nie zrobil nic pozytecznego dla miasta
Mieszczanka24.11.2024, 01:36
MF to jeden z grabarzy sportu i hokeja w mieście. Proszę sobie przypomnieć co wyprawiał z halą lodową razem z kolegą Krzysiem i jak potraktował Wojasa, który w zębach przyniósł kasę na remont tego trupa
dziki łoś23.11.2024, 19:13
On to sam wymyśla, czy ktoś mu doradza?
Zdzichu23.11.2024, 18:48
Z wielkim szacunkiem dla śp. Pana Burmistrza Marka, chciałem zauważyć, że gdyby nie pomysł i determinacja śp. naczelnika Hadowskiego, nigdy nie powstałoby tam miasteczko komunikacyjne. Dziś byłyby tam wciśnięte ze trzy bloki. Pewnie zaraz podniesie się wrzawa, że lepiej nie przypominać, to się nie liczy, bo to była komuna itd. A może poddać kilka propozycji dzieciom w przedszkolach i niech same wybiorą - w końcu to one tam mają największy ubaw. (np. Miasteczko im. Czwartego Króla ;)
Wierny23.11.2024, 16:40
Tyłu mamy wspaniałych kapłanów i sług Bożych, może warto dać nawę kogoś kto jest przykładem świątobliwości.
Obiektywny23.11.2024, 15:06
Do @Grażyna Mikolajska,znalem go bardzo dobrze choc mlodszy byl o pare lat odemnie i tego co zrobil a czego nie zrobil nie da sie przykryc czapką. Pamietam walke o utrzymanie drzew w dawnym miasteczku komunikacyjnym doskonale.Nalezy zacjowac obiektywizm.Pytanie, dlaczego przez lata nie udalo sie przenieść targowicy w inne miejsce?
Pomysły23.11.2024, 14:44
Aż dziwne, że akurat ten plac .. dawniej ba blokach się mówiło, że za alejami to już tylko spółdzielnia bo miasto zawsze mniej pieniędzy dawało na ta część miasta zwłaszcza za burmistrza fryzlewicza . Jak już to plac Bereki lepszy pomysł
Kiwka23.11.2024, 14:34
To nie był żaden gazda czy dobrodziej tylko człowiek interesu. M.in dzięki niemu zawdzięczamy problemy ze śmierdzącym Ranczem Lot. Nie zasługuje na żadne wyróżnienia.
XD23.11.2024, 12:52
Nareszcie rozsądna propozycja, ciekawe co radny kardynał na to , jak zagłosuje ?
MS23.11.2024, 11:53
Pan Marek F.M. zbierał za życia tyle krytyki, że tylko hipokryta może teraz robić z niego łaskawcę i dobrodzieja miasta. Wszystko co robił, (a często opieszale), robił w ramach etatu i za niemałe pieniądze. Nie widzę tu niczego nadzwyczajnego.
kika23.11.2024, 10:33
bardzo dobry pomysl, oby zostal zrealizowany bo dzis to nic juz nie wiadomo
Grażyna Mikołajska23.11.2024, 09:35
Uważam, że śp. Burmistrza Marka Fryźlewicza należy jak najbardziej uczcić właśnie w formie nadania jego imieniem jakiegoś placu, parku, ronda czy ulicy. Zasługuje na to.To był prawdziwy Gazda zakochany swoim Mieście. Był burmistrzem w przez 18 lat- najdłużej ze wszystkich burmistrzów a więc cieszył się dużym poparciem społecznym nowotarżan. Znał swoje miasto, jego historię jak mało kto. Był wspózałożycielem Almanachu Nowotarskiego i w każdym z nich były jego artykuły, napisał dwutomowe dzieło o najbardziej znanych obywatelach Nowego Targu "Nowy Targ - moje miasto. Galeria Nowotarżan".. Wraz z prof. Hodorowiczem przy wsparciu Kardynała Macharskiego powołali do życia Podhalańską Wyższa Szkołę Zawodową, a Miasto bardzo się rozwinęło za jego rządów. Jeżeli chodzi o sprawy Miasta to potrafił walczyć o nie w sposób bezkompromisowy. Nie dam złego słowa powiedzieć o tym człowieku,ktoś kto mu uwłacza, to nie ma pojęcia o jego zasługach i zwyczajnie go nie znał.
Nowotarżanin23.11.2024, 09:30
Chyba Marcinek zapomniał ,że to za rządów Pana Fryżlewicza mieszkańcy stoczyli batalię ,żeby nie wycinać drzew ,,na dróżkach"...to za rządów Pana Fryźlewicza powstała to betonoza w rynku!!! Teraz w lecie nie można tam usiąść na ławeczce i delektować się pysznymi lodami .... Koniecznie wszystko musi być nazwane !!! ?? Wszyscy wiedzą ,że to są dróżki...a kiedyś to było miasteczko komunikacyjne , do którego osobiscie przyłożyłem rękę jak wszyscy uczniowie SP 2 , który porządkowali ten teren..
Tenobcy23.11.2024, 06:44
Przecież za tego burmistrza {Fryżlewicza }Nowy Targ to był bród,smród i dziadostwo, dopiero Watycha wypięknił miasto.
]
Jan Tek22.11.2024, 23:12
Fala walczyła w sprawie formy budowy basenu przy sp nr 11. Co nie znaczy, że Fryźlewicz basenu nie chciał. Generalnie w 2007 roku, były plany, by w Nowym Targu były trzy baseny. Jeden przy sp 11, jeden jako wyremontowany na os. Skarpa i jeden przy współpracy z ówczesną PPWSZ na terenie starego szpitala
Wbrew pozorom, śp. Marek Fryźlewicz starał się bardzo dbać o Nowy Targ. Każdy, kto korzystał ze ścieżek rowerowych miał go nieraz okazję na nich spotkać. Co nie oznacza, że każdemu to się mogło podobać. Bo robił to w swoim stylu.
Dziś, nie mamy ani nowych ścieżek rowerowych ani nowych atrakcji.
Panie Janie Tek22.11.2024, 22:46
Myli Pan fakty. Jak można pisać, że "Marek Fryźlewicz wybudował basen"? On przegrał wybory właśnie z powodu basenu, którego budowę kwestionował jako niepotrzebna fanaberię. Mówiło się wtedy, że "Fala go zmyła". FALA czyli stowarzyszenie,które wywalczyło budowę pływalni.
Pozdrawiam.
Poka22.11.2024, 21:57
Co ten chłop bierze? Chcę namiary ba jego dostawce.
Jan Tek22.11.2024, 21:34
O ile pomysł nazwania nowego ronda imieniem śp. Fryźlewicza mi się podoba, o tyle skwerku już nie. Bo ten teren był terenem zielonym zanim pojawił się burmistrz Fryźlewicz. Mało kto pamięta dziś, że kiedyś to były tzw dróżki komunikacyjne, ze znakami. Radny Jagła może nie pamiętać, choć powinien z bo mieszkał niedaleko.
Ps. Toalety w rynku nakazał zasypać konserwator zabytków. I to jego zasługa.
Śp. Fryźlewicz za swoich rządów wyremontował rynek, park, wybudował basen, kładkę na lotnisku i ścieżki rowerowe.
BM22.11.2024, 19:51
Do drzewo oczywiscie zebrano wtedy ponad 700 podpisów główna zasługa Pana Rajby i nie chwaląc się moja jako protest przeciwko wycince drzew. Trochę wycięto, ale nie zrobiono przynajmniej betonowej pustyni. Dobrze, ze wykonano remont, sprawiedliwie trzeba przyznać, że bardzo ładnie a zwłaszcza porządnie . Trzeba o ten park dbać, a ponieważ w dużej mierze służy dzieciom to nazwa musi być "pod dzieci" może Kubusia Puchatka?
Mieszkaniec Ciemnogrodu22.11.2024, 19:47
Wyremontowane i później zasypane toalety w mieście tego nikt nigdy nie zapomnie.
Obiektywny22.11.2024, 19:42
Zaslugi byłgo sw.pamięci Burmistrza?wycięcie drzew w Rynku( obecna wladza tez chetnie to robi gdyz wystarczy, ze komus cos nie pasuje i nic w zamian),betonoza w zamian,zniszczenie miejskich szaletow wczesniej wyremontowanych za milion zlotych,wydanie pozwolenia na szlabany przy wjezdzie do szpitala i pobieranie opłat, prywata na cmentarzu komunalnym( każdy wie o co biega),użycie okreslenia , że Nowy Targ to "miasto przy drodze do Zakopanego"...traktowanie mieszkanców bloków jak pariasów i przypominanie sobie o tym, że tam tez jest elektorat przy okazji wyborów...sorry wiecej grzechów nie pamiętam...W mojej ocenie sa godniejsi, ktorzy zaslużyli sobie na uczczenie....a moze się mylę?
e222.11.2024, 19:34
Nazwa powinna być związana z dziećmi i kojarząca się z tym placem zabaw, łatwa do zapamiętania i wesoła! Już mamy dość "wszystkich św. sukienkowch" itp. smutnych nazw! Może "wesołe dróżki" lub tym podobnie, a może pozwolić dzieciom nadać nazwę? W końcu to ich plac i one najwięcej z niego korzystają!
mieszczka22.11.2024, 18:40
Czym sobie zasłużył śp. P.Fryżlewicz na takie takie wyróżnienie? Co zrobił dla miasta przez te 18 lat? Proszę o konkrety bo ja ich nie widzę może mnie ktoś oświeci bo miałam wrażenie ,że dla b. burmistrza najważniejszy był "święty spokój'
Avivat22.11.2024, 18:26
Stanowczo się nie zgadzam. Jest tyle innych nazw. Niestety to właśnie Markowi Fryźlewiczowi zawdzięczamy to, że rynek to betonoza, że ledwo wyremontowany szalet miejski został niepotrzebnie zasypany, i wiele innych spraw niekoniecznie wartych pochwały
Sd22.11.2024, 18:16
Hala haha jaja tylko w NT
Ani F, ani W.22.11.2024, 18:06
Mam lepszy pomysł na upamiętnienie burmistrza i jego rządów: nazwać betonową płytę Rynku "Plac św. Marka".
Bm22.11.2024, 18:06
Optuje od lat za nadaniem dróżkom jakiejś fajnej nazwy. Marcin jak zwykle wychodzi przed szereg i tak lizusowato. Jak mamy będą mówić do dzieci ? idziemy do parku pana Fryźlewicza? no zły to pomysł. Postawi się tablicę z nazwą a nadal będziemy mówić na dróżki. Może park misia uszatka ? Natomiast tablica o twórcy może być. Nie nazwa.
jam to22.11.2024, 17:45
To był bardzo dobry burmistrz.
drjacek22.11.2024, 17:38
Pomysł ze wszech miar godny poparcia, niezależnie kto go wymyślił!!
Marek absolutnie na to zasłużył!! Niech Mu "Ziemia lekką będzie"
Ej byli Chłopcy byli ale się minyli!!
Drzewo22.11.2024, 17:28
Z całym szacunkiem dla dokonań pana Marka Fryźlewicza (wiele dobrego zrobił dla Nowego Targu). Zresztą każdy Burmistrz i poprzedni i późniejszy mają większe lub mniejsze zasługi dla miasta. Ale pamiętam walkę i protesty mieszkańców dotyczące planowanej wycinki drzew akurat w tym miejscu, który pan radny Jagła zaproponował jako miejsce upamiętnienia Marka Fryźlewicza. Trochę śmiesznie to wygląda.
xxx22.11.2024, 17:15
czy jagła tylko tyle potrafi zajmij sie chłopie innymi sprawami w miescie brakuje koszy na smieci są rejony gdzie niema ani jednego kosza a o ławkach do siedzenia rozwiaz problem z szaletami miejskimi w rynku które zlikwidował twój idol
Osiol22.11.2024, 17:11
Ale zostawić pół skwerku dla obecnego włodarza mieściny.
Wyborca22.11.2024, 17:09
Pierwszy raz zgadzam się z radnym Jagłą???? Śledząc transmisje z obrad Rady i jego zachowanie, myślę że już takiej okazji nie będzie.
z tu tela22.11.2024, 17:08
Pomysł super, a tak z innej beczki kiedy będzie kaplica na nowym cmentarzu?
Iwona22.11.2024, 16:44
Beznadziejny pomysł, wolę Park im. Świętego Jana Pawła II. Papież kontra burmistrz, co lepiej?
Nifuroksazyd22.11.2024, 16:42
Nie, no strzał w dziesiątkę!Jestem wielkim fanem pana Jagły.
zastanów się zanim coś pieprzniesz głupiego22.11.2024, 16:25
To żadna zasługa MF?. Niech spoczywa w spokoju , ale nie zgadzam się definitywnie z tym szalonym pomysłem? Może to wyszło z grona *** w radzie miasta. Niech się wspierają , ale nie na takiej zasadzie .
Niezapominajka22.11.2024, 15:58
Super pomysł.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl