12.04.2025, 13:45 | czytano: 9071

Co się dzieje na ul. Ludźmierskiej? Czytelnicy pytają - burmistrz odpowiada

Przejazd kolejowy na ul. Ludźmierskiej. Zdj. archiwum
A chodzi o niebezpieczny przejazd kolejowy i plany przebudowy tego odcinka jednej z głównych arterii Nowego Targu.
Pytanie w tej sprawie zadaliśmy podczas piątkowej konferencji prasowej. Jak się dowiadujemy - Zarząd Dróg Wojewódzkich, który jest właścicielem drogi po tym jak wybrał koncepcję, zlecił już projektowanie bezkolizyjnego skrzyżowania ulicy z torami kolejowymi.
- ZDW skorzystał z prawa opcji po zakończeniu etapu wielowariantowej koncepcji i uzyskania decyzji środowiskowej. Zlecił on tej samej jednostce opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej. Nie widziałem, ale też słyszałem, że pojawiają się geodeci wykonujący pomiary - potwierdził Grzegorz Watycha.

Radni nie dołożyli


Burmistrz potwierdza, że etap wielowariantowości jest zakończony - ZDW przyjął jest wariant przejścia pod torami.

- ZDW dwukrotnie zwracał się do nas, żeby dofinansować prace projektowe. Nie powiem, czy to jest istotne dla nich wsparcie. Najpierw wnioskowali o 200 tys. zł, potem 100 tys. Tak to miało być zrobione, że w projekcie partycypuje miasto, powiat, a połowę dokłada ZDW. Ale radni przewagą jednego głosu nie wyrazili zgody, by z budżetu dofinansować prace projektowe. Tym niemniej one są prowadzone.

Jak podkreśla chodziło o gest współpracy, jednak kluczowe będzie wykonawstwo. Pula środków przy tego typu projektach inwestycyjnych jest ograniczona, wygrywają ci, którzy są lepiej przygotowani, mają dokumentacje, pozwolenia.
- Dlatego ZDW nie zwalnia i przygotowuje dokumentację, by mieć już gotowy projekt. Trzeba patrzeć na ruch kolejowy i kwestie bezpieczeństwa na tym przejeździe. Ludźmierska jest znacznie obciążona i to przejście jest elementem utrudniającym sprawną komunikację na osi wschód - zachód - podkreśla Grzegorz Watycha.

Poprawią przejazd


Kiedy rozpocznie się remont i jego zakończenie? - Nie chcę się wypowiadać za ZDW, to sprawa planowania w budżecie województwa. Póki co jest to etap uzyskania pozwolenia na budowę - podkreśla burmistrz.

Jak się okazuje, na razie kolejarze planują także remont samego przejazdu. Torowisko ulega destrukcji i płyty położone między szynami co jakiś czas trzeba wymieniać.
fi/
Może Cię zainteresować
komentarze
Przewodniczący14.04.2025, 08:51
Według mojej wiedzy to ta droga jest zakorkowana
MF14.04.2025, 06:44
Przy takiej radzie miasta nic dobrego nie wymysla rada do wymiany///
P.13.04.2025, 13:46
To miasto nigdy nie będzie przejezdne.
Jan13.04.2025, 12:02
I teraz ciekawe czy rzeczywiście będzie to ''pod torami'' czy może kolejne do kolekcji rondo- czyli jak zrobić przepis na paraliż odc 124505, tak jak zrobiono na ulicy Sikorskiego, z rondem na środku alei.
Ktoś13.04.2025, 08:48
Nasze Święta idą, spróbujcie się zachować przyzwoicie, przestańcie ryć. Zadajcie pytania na konferencji , a gdzie wy macie dziennikarzy?
Wojo12.04.2025, 22:18
Lepiej dać 50tys na gale Babilon
Wojo12.04.2025, 22:15
Burmistrz zajęty gala Babilon!Dajcie mu spokój
nieten12.04.2025, 21:37
Najgorsze w tej całej sytuacji (i nie tylko tej - bloki i gaz przy Sybiraków, planowane ronda, nowe dojazdy do Zakopianki) jest to, że autentycznie wystarczy PIĘTNAŚCIE MINUT na miejscu, żeby zorientować się, jak bardzo są to pomysły nieprzystające do tej okolicy, zobaczyć, jaki jest ruch, gdzie są budynki, jaka jest przepustowość, możliwości, itd. Jakoś (ledwo ledwo, ale jednak) rozumiem, że w dużych miastach to jest problem, ale burmistrz mieszka tak blisko, i nie jest w stanie zobaczyć na własne oczy, gdzie zlecane są prace? Co myślą mieszkańcy?

W naszej okolicy niestety konsultacje są obecnie tylko z planami zagospodarowania sprzed dekad i betoniarnią.
202512.04.2025, 20:34
nie na darmo mówią , że Nowy Targ leży przy drodze na Zakopane
Kolejarz12.04.2025, 20:28
Przypominam że budowna jest nowa linia kolejowejowa Podłęże ? Szczyrzyc ? Tymbark / Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka ? Nowy Sącz.Obecnie przejazd zamyka się jest średnio co 30min jeżeli zostanie wybudowana nowa linia łączaca Zakopane to będzie to średnio co 15-20min.Nie od dziś wiadomo że jest to westernowe miasteczko gdzie al.tysiąclecia i ludźmierska to główna droga w mieście.Pozdrawiam mieszkańców NT i życzę dużo cierpliwości:)
Głosujcie dalej na popis;)
pik12.04.2025, 20:28
To jest ogromnie ważna inwestycja w mieście i przestańcie sie przekomarzać się na rację. Zróbcie coś coś razem dla mieszkańców
Jan Tek12.04.2025, 19:55
Przez rok pociągi nie kursowały a korki były takie same. Trzeba drugiej, równoległej drogi, tunel niczemu nie służy.
Znowu ZDW wyda pieniądze a efektu nie będzie.
Kto wymyśla te debilizmy?
kierowca12.04.2025, 19:54
Nudne już to bajdurzenie Watychy, który wszędzie napotyka problemy i zawsze ktoś jest winien tylko nie on. Ciekaw jest gdzie też był jak PKP robiła remont peronów i torowiska? Gdzie był jak trzeba było zgarnąć unijną kasę na przebudowę tego przejazdu? I dlaczego po tylu latach rządzenia wciąż nie słucha mieszkańców?
emeryt12.04.2025, 19:19
Mam szacunek dla komunistów planowali 30 lat do przodu. Władza od 30 lat żyje dniem dzisiejszym i nie liczą się z niczym .
jarek12.04.2025, 19:03
Dwupasmówka miała być do kombinatu tereny były zarezerwowane. dwa budynki ma krzyż do usunięcia a teraz zabudowano i główkują jak problem rozwiązać .Kombinują jak przelać 300 l wody jak rura pustsza 100 l .Na głupotę nie ma rady.
z tąd12.04.2025, 18:10
Proponuję wybrać nowego burmistrza z oś. Bór,okolic żeby do pracy dojeżdżał Ludźmierską i wracał po, przez tory.Może coś szybko ruszy z budową przejazdu a nie tylko w papierach.
Technik12.04.2025, 17:57
Te tory powinny iść pod ziemię albo górą estakada...
Loko12.04.2025, 17:18
To kolejna inwestycja gdzie Krakow robi sobie co chce za aprobata burmistrza. Gdzie udzial mieszkancow?
Prawo i Sowieci12.04.2025, 15:54
W czym wy macie problem?50lat mieszkam na oś Bor i zadnego problemu nie widze!
Kuba12.04.2025, 15:42
Czyli protest, sprzeciw mieszkańców i 140 przedsiębiorców
Burmistrz i ZDW mają w d....
Galerie i Parki Handlowe ala sponsorzy górą.
Jasiek12.04.2025, 15:03
"przejście jest elementem utrudniającym sprawną komunikację na osi wschód - zachód" - a co z pobliską galerią handlową blokującą ruch na całej ulicy Ludźmierskiej? A co ze światłami na skrzyżowaniu z ul. Składową? A co z brakiem pasów do skrętu na teren byłego kombinatu? Jeden samochód próbujący skręcić w lewo blokuje ruch na całej ulicy. Do tego jakiś geniusz wymyślił przystanek autobusowy MZK w kierunku Ludźmierza bez zatoki, tylko na środku jezdni. ZDW zbuduje wiadukt kolejowy i czary mary korki znikną z ulicy Ludźmierskiej. Czy nasi radni łącznie z burmistrzem mogliby uruchomić myślenie w tym kierunku?
wyborca12.04.2025, 14:12
Burmistrz jest odklejony od rzeczywistości. Powinien częściej wychodzić zza biurka
Major12.04.2025, 14:09
I tak do us.smierci
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl