11.10.2025, 09:49 | czytano: 7528

Ach ci niesforni rodzice i ich nieporadne pociechy, czyli jak zaprowadzić porządek na basenie

Pływalnia w Nowym Targu. Zdj. archiwum
Oliwka skończyła sześć lat i jak inne sześciolatki na basenie będzie musiała ubierać się sama. Wszystko przez regulamin, w wyniku którego rodzice stracili możliwość darmowego, dziesięciominutowego wejścia do szatni.
Tata Oliwki nie kryje oburzenia po tym, jak wraz z innymi rodzicami musiał czekać przy basenowej bramce, aż córka wyjdzie.
- Przecież w tym wieku dziecko nawet ma problem z odnalezieniem właściwej szafki w tym labiryncie. A jeszcze suszenie włosów, ubieranie się. To trudne dla takich dzieciaków. Tymczasem trener tylko przyprowadza jedną grupę i zaraz zabiera następną na basen. Nie ma kto im pomóc - podkreśla Tomasz.

Dzieci (nie)samodzielne


Tato sześciolatki przypomina, że dotąd dzieci mogły liczyć na wsparcie rodzica, który mógł wejść za darmo na podstawie dziesięciominutowego "wejścia rodzicielskiego". Teraz jednak dyrekcja uznała, że w tym wieku dzieci są na tyle samodzielne, że poradzą sobie same.

Pan Tomasz wystosował więc długiego maila z pytaniami do dyrekcji pływalni.

Jędrzej Furca, dyrektor Miejskiego Centrum Sportu i Rekreacji w obszernej odpowiedzi wyłuszcza swoje racje. I przekonuje, że zmiany mają na celu utrudnienia rodzicom kontaktu z dziećmi, a jedynie "wynikają z potrzeby zapewnienia wszystkim użytkownikom obiektu bezpieczeństwa, komfortu oraz właściwych warunków higienicznych".

Rodzice (nie)zdyscyplinowani



I zauważa, że nie jest to nowa regulacja, a jedynie efekt "zintensyfikowała bezpośredniego informowanie klientów w tej sprawie przez obsługę kasjerską". Wynika to z nieprawidłowego zachowania samych rodziców, którzy niekiedy wchodzą w butach do szatni, do strefy pryszniców, a nawet na halę basenową.
Dyrektor zaznacza przy tym, że rodzice powinni zadbać o większą samodzielność dziecka w tym wieku nie wyręczając go z takich, podstawowych czynności jak ubieranie się.

Ponadto dodaje, że zgodnie z podpisanymi ze szkółkami pływackimi umowami - to na instruktorach ciąży obowiązek opieki nad dziećmi, tak by nie były one same.

Porządek musi być


Jednak "wychodząc naprzeciw oczekiwaniom" Jędrzej Furca proponuje wydłużenie wieku dzieci, których opiekunowie będą mieli prawo do bezpłatnego, dziesięciominutowego wejścia do 7 lat i wydłużenie bezpłatnego pobytu w szatni do 15 minut.

- Jednak utrzymanie regulacji w tym zakresie jest zdecydowanie konieczne ze względów zapewnienia porządku organizacyjnego, bezpieczeństwa, higieny i komfortu wszystkim korzystających z usług obiektu - podsumowuje Jędrzej Furca.

fi/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Przyszły tata16.10.2025, 09:48
Bez względu na wiek dziecko nawet potrafiące się ogarnąć na basenie, pozostając tam bez opieki w miejscu gdzie jest się w stroju kąpielowym, bieliźnie lub przebierając się, jest narażone na niebezpieczeństwo, niech każdy sobie dopowie jakie. I taki argument jest wystarczający, aby rodzice bez jakichkolwiek tłumaczeń wchodzili na teren szatni żeby mieć wszystko na oku, a Pani sprzątające przecierały podłogę więcej razy.
Jola14.10.2025, 14:46
Niesforny to jest dyrektor, który nad niczym nie panuje. Nawet nad powieszeniem telebimu jak trzeba
Ewa14.10.2025, 09:19
Byłam ostatnio z moją córką na basenie (ma 6lat). Sama weszła przez bramki ale nie wyszła na basen - czekała w szatni, bała się i płakała.... Nikt jej nie pomógł, nikt nie podszedł... A jakby się wywróciła? Co wtedy ?
...14.10.2025, 08:59
Jędruś... Najpierw żenada z telebimem na lodowisku a teraz to...
Lala13.10.2025, 21:21
Złoty interes jest na basenie, mnóstwo dzieciaków się uczy pływać i to małych. Myślę że ograniczanie wejść rodzicom to wbijanie szpilki we własne kolano . Rodzic ma prawo odebrać bezpiecznie swoje dzicko po zajęciach i nic komu do tego w czym mu pomaga. Biją dobra na tym kasę 90 %to właśnie nasze dzieci tam pływają. Trzeba znaleźć rozwiązanie jakieś skoro jest tam taki interes dla obu stron .
Obserwator13.10.2025, 15:51
@Zatroskana mama
Żadne dziecko uczestniczące w zajęciach nauki pływania nie pozostaje na terenie pływalni bez opieki osoby dorosłej. Odpowiedzialność za dzieci ponosi instruktor prowadzący zajęcia.
Zatroskana mama12.10.2025, 20:38
A kto sprawuje opiekę nad tymi dziecmi w czasie kiedy się przebierają? Kto jest za nie odpowiedzialny? Zgodnie z prawem do skończenia 7 lat nie mogą tam przebywać same.
Tata Wiktori12.10.2025, 20:25
@ QWERTY.
Wzruszyłem się. Osoba mająca zerowe doświadczenie w wychowaniu, uczy ojca jak sie dzieci wychowuje.
Wiesz, że komentarze czasem mówią więcej o komentującym niż o tym co sie komentuję.
Mam takie samo prawo dbać o swoje dziecko jak ty oddychać i twoje próby obrażania mnie lub kogokolwiek z nas rodziców, tego nie zmienią.

"I have spoken"
;-)
X12.10.2025, 18:56
Popieram decyzję pana Jędrzeja. Jako klientka pływalni wolę żeby była utrzymana w porządku. Nie raz widziałam jak rodzice wchodzą w butach, nie zważając na zasady higieny i napisy, że trzeba przebrać obuwie.
QWERTY12.10.2025, 15:55
Do tata Wiktorii- jeśli dziecko ma problem z wysuszeniem włosów to trzeba mu pokazać w domu jak zrobić to sprawnie i w miarę szybko, a jak jednak zostaną mu jeszcze wilgotne włosy to powinien pomyśleć i założyć czapkę, która za wczasu, przed wyjściem na basen zapakuje sobie do plecaka. To jest właśnie samodzielność i myślenie, której brakuje większości dzieci i niektórym dorosłym, bo wyręczacie wasze dzieci we wszystkim i sami już nie myślą i nie przewidują. Literki i cyferki naucz swoje dziecko w domu, poświęć mu czas, bo szkoła nie jest od tego, żeby robić to za Ciebie.
A.12.10.2025, 14:54
To co należałoby jakieś pisemko złożyć w odpowiednie miejsce??? Ktoś się podejmie? Chętnie podpisze :)
Łojciec12.10.2025, 12:10
ten basen utrzymujemy MY! korzystający z niego klienci a nie obsługa- jak nie pasuję sprzątać częściej to zalecam zmianę pracy. Same zakazy tam są- zgadzam się z Rodziną. CO do dzieci widzę wśród komentujących sami wybitnie rozwinięci albo rodzice kociąt. Dziecko w wieku 8 lat ma problem z zapamiętaniem numeru szafki bo skupia swoją uwagę na nauce pływania. Nie rozumiem jaki problem aby pozwolić mu wejść z rodzicem?? Dziecko dziecku nie równe. Wzrost też ma tu duże znaczenie. Zamknięcie szafki a i ta numeracja jest skomplikowana jak na dziecko. Byłem świadkiem jak dorosły się gubił. Pomagajmy sobie a nie utrudniajmy. Pozdrawaiam i życzę miłej niedzieli.
Tata12.10.2025, 07:54
Ciekawe ilu z tych komentujących posiada dzieci w tym wieku. Dziecko w tym wieku często nawet nie sięga do szafki z dużym numerem. Uczęszczam na basen z córką która we wszystkim jest samodzielna, jednak nawet z moją pomocą wyrabiamy się na styk chociażby z tego względu na to by wysuszyć włosy. Po wyjściu z hali basenowej dziecko zostaje samo.. musi odnaleźć numer szafki, wolna szatnie by się przebrać spakować i jeszcze wysuszyć włosy. Pomagam jej bo to jest mój obowiązek a po za tym czuje się pewniej i komfortowo z myślą że zawsze na nią czekam. Do regulaminu się dostosuje skoro taki jest, ale jeśli dziecko się zniechęci do aktywności fizycznej znajdziemy coś innego. A ty jeśli nie masz dzieci to albo weź się do roboty albo przestań p****... o nieporadnych rodzicach.
Do: Rodzina11.10.2025, 22:27
Skoro Pani często korzysta, to wystarczy się przyjrzeć, lub zapytać. Dysze masujące uruchamiają Ratownicy na życzenie klientów. Tak jest od lat. ;)
ciekawski11.10.2025, 21:26
@Rodzina
Robisz problem tam gdzie go nie ma. Wystarczy podejść do ratownika (ja zawsze tak robię) i poprosić o włączenie dyszy - "grubej rury". Jeszcze się nie zdarzyło, żeby mi odmówiono. Minuta i już jest włączone
Tata Wiktori11.10.2025, 21:11
Czytam te komentarze i oczom nie wierzę. Buta, chamstwo i brak zrozumienia. Empatia już dawno została w waszych sercach pochowana. Zdecydowanie popieram tatę Oliwki. Dlaczego? Przypominam, że na basenie na Skarpie miało się swoją kłódkę i można było wybrać dowolną szafkę.

Teraz mamy zegarki i szafkę z numerkiem. I tu pojawia się kolejny problem. Dawniej sześciolatek już kojarzył literki i cyferki, a teraz pani w przedszkolu nie ma prawa oficjalnie uczyć czytać i pisać... Chore, ale takie mamy realia. Skoro tak, to jak dziecko ma ogarnąć, która szafka w przedziale 121-150 jest jego?

Po drugie - w czasach, kiedy chodziłem na Skarpę, ludzie wzajemnie się szanowali i wspierali. Tego teraz, niestety, wśród wielu komentujących brakuje.

Po trzecie - zapominacie o jeszcze jednym aspekcie: sześciolatek, nawet jeśli się ogarnie, może mieć problem z poprawnym wysuszeniem włosów.

Też mam córki, też chodzą na basen - i jakim prawem rodzic nie może zadbać o poprawne wysuszenie włosów, aby zapobiec ewentualnemu przeziębieniu?

I jeszcze jedno: basen jest dla nas wszystkich. Skoro tak, to dlaczego mamy wejście dla osób z niepełnosprawnościami, a nie ma szacunku dla rodzin i rodziców?

A na koniec mała dygresja... Skoro nikomu nie wolno mówić wam, komentującym negatywne jak żyć! Nie uczcie nas, rodziców, jak mamy wychowywać swoje dzieci.
My wychowamy je na pełne empatii i szacunku dla potrzeb innych.

Adminie - jeśli dobrze zrozumiałem, to dyrektor Furca zmienia granicę wieku do 7 lat i wydłuża czas dla rodzica do 15 minut. Jeżeli tak, to z całego serca dziękuję mu jako rodzic za zrozumienie materii i uszanowanie naszej prośby.
Pani11.10.2025, 21:10
Dyrektor dobrej passy nie ma. Zrobiły źle w 100% telebim na lodowisku a teraz ta szopka z basenem.

W Nowym Targu jak zawsze nikt nad niczym nie panuje
Klara11.10.2025, 19:50
@powrót do normalności brawo za komentarz, jednak zapomniałeś dodać, że nie zawsze czynne były suszarki do głowy a te domowe słabo suszyły to chodziliśmy często z nie dosuszonymi włosami. Ja byłam niska to nawet nie sięgałam do tych suszarek. Ok czasy sie zmieniły. Zatem wiedząc ze moja córka będzie miała wf na basenie całe wakacje z nia chodziłam na basen ucząc samodzielności. I jak poszła z klasą to dostała tzw pozytywna uwagę, za samodzielność.
Oburzona11.10.2025, 18:48
Skończyć z tym parasolem ochronnym..przychodzi później taka 19 do pracy i mówisz jej pozamiataj a ta pyta czym?!takie wychowanie, sorry wyręczanie, opamiętajcie się bo rosną kaleki...
Anonim11.10.2025, 18:39
Chaos niestety stwarzają sami rodzice, którzy zamiast przyjechać 15 minut przed rozpoczęciem lekcji przyjeżdżają ,,na styk,, , a często też spóźnieni?.
kamil11.10.2025, 17:44
Rodzice teraz to jest stan świadomości,
matka11.10.2025, 17:29
Chaos panuje tam straszny .....kolejka do kasy była taka że na lekcje dziecka nie zdążyliśmy, stając 15 minut w kolejce....chyba potrzebna tu inna organizacja bo jest do d... zniechęcanie do aktywności zdecydowanie
Cela11.10.2025, 16:51
Aha czyli jak 6 letnie dziecko nie zdąży się samo wysuszyć i ubrać w 10 minut to Pan dyrektor będzie płacił za wydłużony czas pobytu na basenie? Bo z tego zakazu wynika tylko chęć ściągnięcia dodatkowej kasy od rodziców. Czy to nie my mieszkańcy utrzymujemy ten obiekt?
Niania11.10.2025, 16:18
Są ludzie którzy potrafią się ogarnąć, pozostali mają pretensje o swoje porażki. Świąt nie jest idealny ale dawniej ludzie byli zaradniejsi i dzieci samodzielne.
Blee11.10.2025, 16:11
A pani od Aqua aerobiku wchodzi w brudnych adidasach na obiekt i ćwiczy? i z tym nie ma problemu.Proponuję dyrektorowi wskoczyć na Aqua i pooglądać od spodu podeszwy?
Żartowniś11.10.2025, 12:44
Upośledzajcie dalej swoje dzieci to niedługo i ośmiolatki będą miały takie problemy.
Rodzina11.10.2025, 12:35
Często korzystam z zwracam uwagę na wiele rzeczy. Na zakazy wszędzie straszące, na wiecznie wyłączone tory ake juz nie odliczanie tego od ceny biletu, za włączanie atrakcji dla "swoich" przynajmniej tak to wygląda. Byliśmy z dziećmi w basenie ze zjeżdżalnią mąż chciał skorzystać z dysz ktore puszczają silne strumienie i przez godzinę ani razu nie wĺączone. Ale skończył sie aerobic i Panie przyszky do tego basenu. No i ciach! Od razu włączone. Rozumiem ze lepszy hurtowy klient ale bez przesady. Z dziećmi przy takim chaosie jaki tam panuje należy obowiązkowo wpuszczać rodziców! Katastrofa! Kto nad tym tam panuje? Moze czas na świeże spojrzenie i nowe zarządzanie?
Lola11.10.2025, 12:10
Rodzice robią ze swoich dzieci fizyczne kaleki wyręczając ich ze wszystkiego. Taka prawda. Dziecko 6cio letnie kiedyś a teraz to przepaść mentalna i fizyczna. Takie dzieci powinny spokojnie umieć o siebie zadbać przez 10 minut po wyjściu z sadzawki, nie są potrzebni rodzice na każdym kroku. A że rodzice Oliwki do tej pory we wszystkim jej pomagali to ich problem. Powinni się ogarnąć i nie ograniczać dziecka.
Kiki11.10.2025, 12:06
Dyrektor ma rację.
Kiki11.10.2025, 11:59
Normalnie nie wierzę....cyrk totalny,dziecko 6 lat zgubi się w tym tłumie ludzi i dzieci co tam są na szkółkach w danym momencie....już nie mówiąc o umyciu,ubraniu i wysuszeniu.../.../....a poza tym za dużo szkółek i instruktorów na raz , zamieszanie,dzieci nie mają gdzie pływać....chore
Anka11.10.2025, 11:50
Proponuję tym nieporadnym sześciolatkom dać wodoodpornego smartfona, żeby sobie mogły na basenie znaleźć instrukcję ubierania się w szatni. Masakra, co niektórzy rodzice robią swoim dzieciom. Za chwilę będą musieli karmić te swoje "nowoczesne", sześcioletnie dzieci, gdyż te nie będą potrafiły nawet same jeść.
do dyrektora11.10.2025, 11:39
co za bezsens? z sześciolatkiem można wejść i wówczas zachowany jest porządek organizacyjny, bezpieczeństwo i higiena? a z ośmiolatkiem nie można, bo wówczas ten porządek jest naruszony? czy znowu musi się coś stać?! Każde dziecko rozwija się inaczej, jedno jest szybciej samodzielne inne dłużej potrzebuje pomocy, nie można zapominać o dzieciach z zaburzonym rozwojem, a chyba każdemu zależy na zdrowym wychowaniu naszych dzieci i ich bezpieczeństwie. A jeśli ktoś wychodzi na basen to należy wyciągać konsekwencje wobec takich osób..
Powrót do normalności11.10.2025, 11:15
W wieku 7-8 lat chodziliśmy z kolegami z osiedla, przy którym znajduje się obecna pływalnia na "stary basen" na Skarpę. Rodzice dawali wyliczoną kwotę na godzinne wejście, więc na autobus nie starczyło. Trzeba tam było dotrzeć na nogach, przebrać się, nie utopić przez godzinę, wysuszyć, ubrać i wrócić. Śmiało można zmienić tytuł artykułu "afera o nic"
Ofka11.10.2025, 11:07
Takiego bełkotu dawno nie czytałam. Wniosek- zniechęcić rodziny do aktywności fizycznej, bo chociaż basen jest utrzymywany z naszych podatków, to jednak i tak się nie opłaca :)
Plywaczka11.10.2025, 11:00
Zarządzenia na basenie wołają o pomstę do nieba. Nie możesz pod prysznicem sie umyć porządnie bo zakaz jak byk wisi ze bez stroju nie wolno! Drogi Dyrektorze po umyciu mozna wycisnąc stroj aby sorostac Twoim pomysłom czyli ze w szatni tego nie mozna co jest zrozumiale. Dalej to nie wolno wyjść mokrym na salę z szatniami! No serio? Czyli co? Msm sie w stroju umyc, isc do toalety wycisnąc stroj ubrac go i wtedy moge wejsc na czesc z szatniami? Mam zabierać z domu pięć ręczników, worków aby wypełniania te durne zarządzenia? No nie! Proszę zachęcić osoby sprzątające aby częściej osuszały podłogi a nie robic sobie dobrze klientami którzy za to płacą.
Ania11.10.2025, 10:54
I tu dyrektor ma rację! Sama byłam świadkiem jak rodzice wchodzą z brudnymi butami tam, gdzie trzeba już być przebranym. Choć mógłby się zająć też telebimem na hali lodowej bo wygląda to tragicznie...
pomyśl zanim coś chlapniesz11.10.2025, 10:43
A niby dlaczego rodzice mieliby nie płacić za wejście na basem? Takie bzdurne żądania to jedynie ludziska w tym nowotarskich umysłach się rodzą ? Bzdura , tak jak wiele innych żądań tej nowotarskiej elyty ? Co jeszcze są w stanie wymyślić ?
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl