26.03.2026, 13:59 | czytano: 15502

Docenieni zastępcy burmistrza. Premie za "inicjatywę i samodzielność"

Waldemar Wojtaszek i Krzysztof Trochimiuk - wiceburmistrzowie Nowego Targu/ zdj. Podhale24
NOWY TARG. Radna Ewa Pawlikowska złożyła na ostatniej sesji interpelację i zapytanie o wysokość zatrudnienia i wynagrodzenia pracowników Urzędu Miasta. Czworo najważniejszych urzędników otrzymało w ub. roku nagrody w wysokości ponad 60 tysięcy zł.
Radna poprosiła o podanie liczby zatrudnionych pracowników w magistracie w latach 2024-25 - z podziałem na kadrę kierowniczą, stanowiska urzędnicze i obsługę, średnie miesięczne wynagrodzenia brutto - wraz z premiami, nagrodami innymi świadczeniami finansowymi. Na tę interpelacje nie ma jeszcze odpowiedzi, ale ukazała się już na stronie Urzędu odpowiedź na zapytanie o przyznane w ub. roku nagrody dla zastępców burmistrza, skarbnik i sekretarza Miasta. Ewa Pawlikowska zaznaczyła, że prócz kwot - interesuje ją wyjaśnienie - co było podstawą do przyznania dodatkowego wynagrodzenia.
W przypadku Waldemara Wojtaszka, Krzysztofa Trochimiuka i Zbigniewa Stramy uzasadnienie brzmi tak samo. Tak więc I i II zastępca burmistrza oraz sekretarz Miasta docenieni zostali za "za inicjatywę i samodzielność w stosowaniu rozwiązań usprawniających realizację powierzonych zadań, a także za systematyczne i efektywne podnoszenie kwalifikacji zawodowych przekładających się na wzrost wydajności i jakości pracy oraz za wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych".

Panowie otrzymali nagrody w wysokości - Waldemar Wojtaszek 21 tys. zł, Krzysztof Trochimiuk - 17 tys. zł, a Zbigniew Strama - 16,5 tys. zł.

Z kolei skarbnik Ewa Bobek - doceniona została także za jej zaangażowanie, samodzielność, podnoszenie kwalifikacji, ale i za "wykonywanie dodatkowych zadań, wykraczających poza zakres podstawowych obowiązków wynikających z umowy o prace, polegających na organizacji konsultacji Budżetu Obywatelskiego na 2025 r. W tym przypadku nagroda wyniosła 6 tys. zł.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
TakTylkoPytam02.04.2026, 15:41
Tak sobie myślę, gdybu Skarbnik Bobek był facetem a nie kobietą to teżby dostał 6 tysięcy czy 16?
lewy do roboty z Marusyny28.03.2026, 11:50
A Strama za co dostał? Jakaś kpina. Po zatrudnieniu pani z rodu Łapsów odeszła mu połowa obowiązków.
ręce opadają28.03.2026, 06:13
nic się nie zmieni, dopóki będą mieli taką możliwość, zawsze będą sobie dosypywać do korytka, wychwalać swoje "sukcesy i osiągnięcia. Jakie dodatkowe nagrody, wynagrodzenia? Uczciwie pracować to jest obowiązek takie bzdury cyt; "za inicjatywę i samodzielność w stosowaniu rozwiązań usprawniających realizację powierzonych zadań, a także za systematyczne i efektywne podnoszenie kwalifikacji zawodowych przekładających się na wzrost wydajności i jakości pracy oraz za wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych", znamy z poprzednich epok i dokładnie nic to nie znaczy. konkretnie co oni zrobili wybitnego personalnie kto i co ulepszył, poprawił? Śmiech, przez łzy.
widziane z boku28.03.2026, 01:35
@ Mieszkaniec & Podatnik:
Pogodzę Was obu: w tak małym miasteczku nie było i w dalszym ciągu nie ma żadnej potrzeby jakichkolwiek zastępców dla burmistrza. Żadnej. Gdyby burmistrz bieglej posługiwał się komputerem i technologiami cyfrowymi to jego praca ograniczałaby się do funkcji reprezentacyjnych, a całą pracę papierkową w urzędzie wykonywałby za niego komputer. Jeśli chodzi o strategiczne decyzje to też nie jest on zostawiony sam sobie, bo ma w tym zakresie radę i radnych do pomocy. Praca rozszerza się tak żeby wypełnić czas dostępny na jej ukończenie, a urzędnicy zawsze sobie ten czas wydłużą, czyli zawsze wyczarują dla siebie więcej zapotrzebowania na nowe etaty w biurokracji, oni bez mrugnięcia powieką wdepczą po ponad trzydziestu uczniów do oddziałów klasowych po szkołach żeby było taniej, dla oszczędności każą chorym ludziom czekać ponad dwa lata w kolejce do specjalisty, ale jak przyjdzie wyczarować nowy etat w urzędzie to już tu oszczędności nie ma.
I mylisz się, Mieszkańcu, urzędnik nie tyle jest od myślenia co od wykonywania odgórnych poleceń burmistrza. A Ty, Podatniku, o tyle masz rację że jeśli firmy prywatne nie wypracują zysku od którego popłyną do budżetu państwa podatki, to urzędnicy nie będą mieli pieniędzy do wydawania na cokolwiek, mądrze czy niemądrze. To firmy prywatne utrzymują całe państwo, dlatego Mieszkaniec mógłby z większym szacunkiem o innych uczestnikach wolnego rynku, a z mniejszą zarozumiałością o urzędnikach i wysoko wykształconej budżetówce, którzy ani za nikogo nie myślą ani za nikogo nie robią, tylko czekają aż fachowcy w prywatnym sektorze swoją inteligencją i siłą swoich mięśni wypracują zyski.
Buba27.03.2026, 22:30
Jest jeszcze parę przykładów w innych zakładach pracy chronionej, gdzie zatrudnieni są sami geniusze i pracusie, co to klepią posty w godzinach pracy. Oj są.
Mieszkaniec27.03.2026, 20:50
Podatnik czy ty jesteś trzeźwy? Chyba urzędnik też liczy się jako podatnik? Też płaci swoje "na kogoś" niby wg innych. Ktoś musi myśleć i robić za takich ja wy, każdy na kogoś robi
Mis27.03.2026, 13:13
Brakuje pani prezes z spoldzielni mieszkaniowej tej fachury
Werka27.03.2026, 09:23
W mojej ocenie Waldemar Wojtaszek zupełnie nie nadaje się na wiceburmistrza odpowiedzialnego za inwestycje i sprawy komunalne. Jego kadencja jest pełna przykładów zaniechań i braku odpowiedzialności - od fatalnej koordynacji miejskich projektów, przez opóźnienia, po realne zagrożenia dla mieszkańców. Ostatnio coraz częściej w mieście dochodzi do sytuacji, w których latarnie uliczne łamią się i spadają na chodniki, narażając zdrowie i życie ludzi - a mimo licznych apeli społeczności za zaniedbania nie ponosi się żadnych konsekwencji. Takie standardy są niedopuszczalne, a brak realnej reakcji decydentów pokazuje, że nie mamy do czynienia z profesjonalnym zarządzaniem, lecz politycznym rozdawaniem stanowisk i ochroną nieudolnych urzędników. W normalnej demokracji za takie zaniedbania zarówno wiceburmistrz, jak i jego zwierzchnik odpowiedzialny za miasto traciliby swoje funkcje. Czas spojrzeć prawdzie w oczy - Watycha nie radzi sobie z tym cyrkiem, który stworzył.
Podatnik27.03.2026, 09:23
Mieszkaniec!!! Jakie podatki placi urzędnik? Ma płacone wynagrodzenie z moich podatków, z moich pieniędzy, se fackto nie generuje zysku ino roztrwania zysk. Wszyscy urzędnicy to pracownicy zwykłego podatnika i za to mają płacone. I jeszcze im nagrody dają, za co??? To jest zwykle złodziejstwo!!!!!
prawda27.03.2026, 07:54
Za inicjatywę i samodzielność
czyli za to, że nikt nie musiał dwa razy mówić, co i dla kogo załatwić.

Za usprawnianie realizacji zadań
czyli za skracanie procedur tam, gdzie normalnie ktoś mógłby zacząć zadawać niewygodne pytania.

Za systematyczne podnoszenie kwalifikacji
czyli za coraz lepsze poruszanie się w układach i zdobywanie nowych kontaktów ?z polecenia?.

Za wzrost wydajności i jakości pracy
czyli za to, że sprawy swoich załatwiane są szybciej, sprawniej i bez zbędnych komplikacji.

Za wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych
czyli za lojalność wobec przełożonych - nawet wtedy, gdy rozsądek sugeruje coś zupełnie innego.
Pieter27.03.2026, 06:57
Na premie to mają kasę a w ZGIR nadal ludzie pracują na umowę zlecenie bo nie ma pieniędzy na normalne etaty. Brawo tak dalej, to co może niech za samo przyjście do pracy tzw elita niech sobie kasę przyzna.
Wataha27.03.2026, 06:42
Wojtaszek utracił kilka milionów dotacji na budowę sali gimnastycznej. Tak wygląda ta samodzielność i inicjatywa.. Czas zorganizować referendum bo to co się dzieje w tym mieście to dramat.
Mieszkaniec26.03.2026, 21:43
Zapominacie ludzie, że urzędnik też jest mieszkańcem, też płaci podatki, też robi zakupy, też płaci rachunki, ma rodzinę, a że też większość ma konkretne wykształcenie i pracuje gdzie pracuje to czyja to wina, trzeba było się uczyć jak to mówią. Śmieszne jest to, że krzykacze mówią, że mieszkańcy decydują o zarobkach kogoś.
Prorok26.03.2026, 21:13
Waldek umi przybijać deski. Należy mu sie. Watycha nic nie umi.
jestem wesoły grześ i skąd się tutaj wziąłem?26.03.2026, 20:07
Grubo pojechali ***... I nieźle jak widać się bawią. Ale skoro mieszkańcy wolą stać z boku i milczeć, no to mamy klasyczny pat. Hulaj dusza, piekła nie ma. Są sowite nagrody za nic. I co nam pan zrobisz jak nie mamy pańskiego płaszcza?
Goś26.03.2026, 20:04
Nie zgadzam się jako podatnik na takie premie
Prorok26.03.2026, 19:33
W sumie to dobrze, bo Watycha się nieźle podłożył z tymi nagrodami. CDN, trudno się będzie wytłumaczyć nawet jego wybitni prawnicy nie zrobią fikołka. Super!!!
Olo Żwirski26.03.2026, 17:52
Gratulacje dla Pani radnej bedzie wspaniała "zasługa dla miasta"
Więcej takich czynów a w ankiecie wyborczej zapisać pogrubioną kursywą.
Mad Max26.03.2026, 17:34
Jesli Pan Wojtaszek wzorowo wykonuje swoje obowiązki to Pan Watycha jest królem Polski.Ludzie ich trzeba natychmiast odwołać!
widziane z boku26.03.2026, 16:38
Zastępcy ani nie powinni być samodzielni ani tym bardziej nie powinni mieć żadnej inicjatywy, tylko powinni skrupulatnie i wykonywać delegowane im przez burmistrza zadania. Inna sprawa że współczesny burmistrz powinien być cyfrowym tubylcem i umieć się biegle posługiwać komputerem żeby nie potrzebować w ogóle żadnych zastępców.
Zenek26.03.2026, 16:28
W Krakowie udało się zebrać podpisy pod referendum o odwołanie burmistrza i rady może spróbujmy w NT???
Wyborca26.03.2026, 16:26
Nowy Targ miasto inwestycji ale na wizualizacjach. Burmistrz niedługo za samo przyjście do pracy będzie wypłacał nagrody, że się chciało włączyć komputer itp..
?26.03.2026, 16:21
A czy Pani która sprząta w urzędzie również może liczyć na tak piękną premie .Przecież samodzielnie sprząta
Pijawka26.03.2026, 16:20
Podanie liczby urzędników i kwoty ich utrzymania z zusem i premiami na rok to otworzy oczy ile wydajemy ,co za to otrzymujemy,i dokąd zmierzamy.
Przecież przy tej ilości w mieście nie powinno być żadnego bałaganu,niedoróbek,fuszerek, niedociągnięć.....
Do każdej sprawy czy inwestycji lub problemu można oddelegować że trzech urzędników.
Igor26.03.2026, 15:55
Za co? Za samodzielność? Watycha odfrunął. Daj im jeszcze po 20 tysiaków za picie kawy i oddychanie zatrutym powietrzem.
guru26.03.2026, 15:51
Za co? Za samodzielność? Kpina
Zabawa za pieniądze podatników26.03.2026, 15:25
Te pieniądze się im należały !
pomyśl zanim coś chlapniesz26.03.2026, 15:16
Jak oni mogą wyborcom , którzy wiążą ledwo koniec z końcem popatrzyć w oczy z takimi nagrodami , to ile oni za to "nic nie robienie" otrzymują pensje miesięczne? To jakaś aberracja, a przecież jak tworzono samorządy , to miało być tak sprawiedliwie i tak uczciwie? Oto są przykłady tej sprawiedliwości i uczciwości m? Nikt nie mówi ,że mają być równe wynagrodzenia , ale nie może być takich dysproporcje przekraczających zasady zdrowego rozsądku kominy płacowe? Musi być rewolucja , bo nic innego nie zmieni tej patologii samorządowej i nie tylko ?
Tolek26.03.2026, 15:12
Tylko władza sama sobie wypłaca pieniądze ,a nam stale podnoci opłaty i należności do zapłaty.
z miasta26.03.2026, 14:47
21 tysięcy złotych nagrody dla wiceburmistrza Waldemar Wojtaszek? Trudno to nazwać inaczej niż symbolem tego, jak władza w Nowy Targ zaczyna funkcjonować we własnej, oderwanej od rzeczywistości bańce.
Oficjalne uzasadnienie mówi o "inicjatywie i samodzielności". Problem w tym, że to nie są żadne nadzwyczajne osiągnięcia - to absolutne minimum, za które ci ludzie już pobierają wysokie pensje z pieniędzy mieszkańców. Mieszkańców, którym nikt nie wypłaca premii za to, że po prostu dobrze wykonują swoją pracę.
Co więcej, identyczne uzasadnienie dla kilku osób i dziesiątki tysięcy złotych nagród pokazują jedno: to nie jest system motywacyjny, tylko system nagradzania swoich.
Władza sama sobie wystawia laurki, sama się ocenia i sama wypłaca premie. Bez realnej kontroli, bez twardych kryteriów, bez odpowiedzi na pytanie: jakie konkretnie efekty uzasadniają takie pieniądze?
W czasach, gdy mieszkańcy zaciskają pasa, takie decyzje są politycznym samobójem albo dowodem na całkowitą utratę kontaktu z rzeczywistością. Bo tu nie chodzi już o 21 tysięcy. Tu chodzi o mentalność: "nam się należy". Jak widać nie mogą się nachapać.

I właśnie to najbardziej bulwersuje.
tęczowy26.03.2026, 14:34
sukces,dzielenie się naszymi pieniędzmi to im świetnie wychodzi, nic więcej?
leśnik ze wsi26.03.2026, 14:26
wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych przez Waldemara Wojtaszka?
Spostrzegawczy26.03.2026, 14:22
Z tego wynika że Urząd Miasta to zakład pracy chronionej skoro za samodzielność przydziela się nagrody. A podnoszenie przez wszystkich kwalifikacji zawodowych widzimy niestety na codzień.
Anka26.03.2026, 14:22
Wydaje mi się, że po to są tam zatrudnieni, by wykazywać się inicjatywą i samodzielnością w stosowaniu rozwiązań usprawniających realizację powierzonych zadań, itd
Nowa Jakość26.03.2026, 14:07
O nagrodach i pensjach powinni decydować mieszkańcy miasta ponieważ to z ich podatków dostają wypłatę.


To mieszkańcy są pracodawcami burmistrzów itp, prosze o tym pamiętać.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl