23.03.2012, 17:37 | czytano: 13004

Gorąco wokół E. Leclerca. Prokuratura szuka winnego wypadku 2-letniego dziecka, władze sieci sugerują właścicielowi supermarketu zamknięcie antresoli

arch. Podhale24
NOWY TARG. - Dotychczas zebrany materiał dowodowy pozwala stwierdzić, że raczej nie był to nieszczęśliwy wypadek. Bardziej prawdopodobne jest to, że ktoś jest temu winny i ponosi za ten wypadek odpowiedzialność - twierdzi Zbigniew Gabryś, zastępca Prokuratora Rejonowego w Nowym Targu.
Przypomnijmy: do wypadku doszło w ubiegłym tygodniu, w piątek. Przebywające z rodzicami w sklepie odzieżowym na antresoli 2-letnie dziecko wyszło nieoczekiwanie przez niezabezpieczone drzwi na zewnętrzne schody budynku i spadło z wysokości ponad 4 metrów na betonowe podłoże.
Prokuratura nadal gromadzi materiały dowodowe i dokumentację dotyczącą wypadku i miejsca w którym do niego doszło. - Czekamy jeszcze na informację z nadzoru budowlanego dotyczącą stanu prawnego tego obiektu - mówi prokurator Gabryś przypominając, że jeszcze w ubiegłym roku zapadły sądowe wyroki zakazujące użytkowania części budynku. - Chcemy stwierdzić, czy prowadzona na antresoli działalność gospodarcza prowadzona była z naruszeniem tych ograniczeń - wyjaśnia nowotarski prokurator. - To informacje potrzebne do prowadzenia dalszych przesłuchań - dodaje.

W sprawie wstępnie przesłuchany został już właściciel supermarketu, znany nowotarski przedsiębiorca Tomasz Ż. Przesłuchanie rodziców ze względu na stan dziecka przełożono na bardziej dogodny moment. Poszkodowany chłopiec został wybudzony ze śpiączki, jego stan lekarze określają, jako ciężki, ale nie zagrażający życiu. Obrażenia, jakie odniósł, są jednak na tyle poważne, że będzie wymagał długiego leczenia - poinformowała rzeczniczka Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie-Prokocimiu, w którym chłopiec przebywa.

Prokuratura Rejonowa w Nowym Targu, która prowadzi śledztwo w sprawie wypadku, nie postawiła jeszcze nikomu zarzutów. Zdaniem prok. Gabrysia, dotychczas zebrane dowody wskazują, że do wypadku doszło wskutek czyichś zaniedbań. Czyich - na to pytanie odpowie dalsze śledztwo.

Jak podaje "Gazeta Krakowska", centrala sieci handlowej E.Leclerc wydała oświadczenie na temat wypadku w którym poinformowała, że zasugerowała właścicielowi nowotarskiego supermarketu zamknięcie antresoli. "Zarówno nasza firma, jak i właściciel marketu w Nowym Targu, p. Tomasz Ż.i, zadeklarowali pełną pomoc dla rodziców dziecka (...) Rozpoczęliśmy również postępowanie wyjaśniające okoliczności wypadku. Właściciel nowotarskiego sklepu już dwa tygodnie temu, podczas ostatniej wizyty prezesa zarządu E.Leclerc Polska na Podhalu, otrzymał rekomendację wyłączenia z użytku części antresoli. W zaistniałej sytuacji zaleciliśmy jej zamknięcie, tym razem w trybie natychmiastowym" - napisano w komunikacie.
Przypomnijmy iż na początku tego roku Sąd Rejonowy w Nowym Targu skazał Tomasza Ż., właściciela obiektu handlowego przy ul. Składowej w którym mieści się m.in. hipermarket E. Leclerc, na karą łączną w wysokości 5 tys. zł za dokonanie samowoli budowlanej i nie przestrzeganie zakazów użytkowania antresoli i hali handlowej. Tomasz Ż. został oskarżony przez prokuraturę o to, że w okresie od 23 lutego do 29 czerwca 2011 r. prowadził działalność handlową w swoim obiekcie mimo zakazów Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego i Komendanta Powiatowego Straży Pożarnej. PINB i Straż Pożarna nakazały mu wcześniej zabezpieczenie dostępu do antresoli w hali handlowej i do budynku magazynu poprzez zamieszczenie w widocznym miejscu tablic informujących o zakazie wstępu oraz wykonanie stałych zapór uniemożliwiających wejście do obu miejsc. Zakazano mu także prowadzenie działalności handlowej w głównej hali na parterze. Według PINB, odbudowana po pożarze antresola nie posiadała dróg ewakuacyjnych z jej poziomu, dlatego nie mogła być bezpiecznie użytkowana. Podobne zastrzeżenia miała straż pożarna, która zakazała z kolei użytkowania hali handlowej na parterze. Zdaniem obu instytucji, właściciel E. Leclerc'a umyślnie zignorował nakazy obu instytucji i nadal - mimo zakazów - prowadził w nich działalność. Sąd uznał, że jego działanie stanowiło zagrożenie dla bezpieczeństwa życia i zdrowia wielu ludzi i uznał go winnym.

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
kajtek02.04.2012, 15:47
zobaczycie, że dni tej antresoli są już POliczone - ani chybi i ona sie kiedyś up.....li przy samej POdłodze
abc01.04.2012, 02:37
tak się czepiacie tych drzwi, pech chciał że dziecko poszło akurat tam, ale równie dobrze mogło pójść na schody ruchome i spaść z nich i wtedy czyja wina? też właściciela sklepu??takie głupie gadanie
rodziców wina bo nie dopilnowali dziecka, a właściciel winny samowoli budowlanej, ale gdzie przez ten cały czas był nadzór budowlany? kara 5 tys. zł to w sumie nic, a antresola działa od 2009 roku...się nagle opamiętali
sx30.03.2012, 11:07
to nie tylko pan Ż.jest winny to te chore instytucje,które jedzą z ręki bogacza taki obiekt bez zezwoleń powinien być zamknięty i zaplombowany w ciągu jednego dnia ale w tym dzikim kraju żaden urzędnik nigdy za nic nie odpowiada
Alma29.03.2012, 18:48
do melania :
widocznie lubisz wcinac jedzonko na które robią ptaszki :-))) smacznego
xyz27.03.2012, 01:19
Do wszystkich mających nadzieje na zamknięcie antresoli !!!!
Największą karę w takiej sytuacji poniosą nic niewinni pracownicy którzy wylecą na bruk a nie pan T.Ż ! Gdzie tu jakaś sprawiedliwość ?!
łoho26.03.2012, 21:09
Mam nadzieje że dojdzie do zamknięcie!
melania26.03.2012, 15:29
Uważam ,ze jak sie komus ten sklep nie podoba-to po co tam ma chodzić? Czy np. nowotarska galeria jest bez zastrzeżeń? wszystkie sklepy w podziemiach... jak sie zawali pod ciężarem "góry" -to szkoda myśleć.Po drugie tam tak goraco,ze idzie sie ugotować.. Akurat sie tak pechowo zdarzyło Tomkowi Z.,że to u niego w sklepie takie rzeczy sie stały. A co do dzieci-to niestety trzeba pilnowac , a zwłaszcza w takie małe- sama mam dziecko w tym wieku- i na zakupy -to tylko w wózku i pilnuje jak oka w głowie!!! Takie dziecko nie powinno samo biegać , bez opieki!!! Mnie ten sklep odpowieda i dalej tam będe chodzić!
Pan Tadeusz26.03.2012, 10:54
hehe ja niewiem przez które drzwi dziecko wypadło ,ale wiem jedno ze od strony wschodniej też był balkonik schody i barierki , a od 2 tygodni ich niema ...to co dziwny zbieg Okoliczności , nagle sie kapnęli że jest im ten balkonik niepotrzebny , Dziwne to wszystko,nie prawdasz ;)
DO PANA TADEUSZA26.03.2012, 08:01
wypadek zdarzyl sie z 2 strony budynku a nie z przodu:)tam byl tarasik bez barierek a teraz juz oczywiscie sa:)szkoda bylo panu T. wydac kase na barierki musial stac sie wypadek i juz sie dalo zrobic....echh szkoda slow!!!!
Alik26.03.2012, 07:23
Do @ Franek,cóześ taki wnerwiony,interes masz jakiś w tym, czy co?nie przezywaj...jak
Franek26.03.2012, 00:32
Jan - przeczytałem raz jeszcze to co napisałeś i cytuję "To właśnie oszczędności właściciela i łamanie prawa spowodowały, że to drzwi były otwarte" Więc jeszcze raz proszę skoro jesteś obeznany z przepisami to podaj przepis mówiący że drzwi mają być zamknięte wszystko jedno ewakuacyjne czy też zwykłe.
A "Pan Tadeusz" najpierw się dowiedz przez które drzwi dziecko wyszło a potem wypisuj swoje "mądrości"
Ja nie bronię TŻ ale denerwuje mnie wypisywanie bzdur. Gdyby na tarasie była barierka taka jak powinna być to dziecko by nie spadło i tyle w temacie, a od drzwi się wreszcie odwalcie.
q25.03.2012, 23:53
do "MIESNY JEZ...", tak umie wikiwac wszystkich? a jego tez kiwnieto nie raz ;-) pan R. na ten przyklad :-) kilka lat temu a pan Ż. do dzis nie moze przebolec. nie wiesz, nie znasz-nie komentuj.
Romczik25.03.2012, 23:30
powinno byc już dawno zamknięte a tu co no prosze dalej nic ..nawet kare płacił i co nic..bo przecież pan Ż moze wszystko a wy ludzie mozecie się zes*** ale on tego ne posprząta ale za nim trzeba..niewazne jak traktuje swoich pracowników co? bo przeciez on jest taki świetny ludzie ja wiem cos o tym bo miałem stycznosc z nim...jest beznadziejny do potęgi ....^^
Mięsny Jeż Tygozjesz25.03.2012, 22:57
Popieram pana z ogrodowej dobrze gada , trzeba go słuchać !!! jego i naszego SZERYFA Tomka to daleko zajedziecie na tanim paliwie od Emila L. niektóre komentarze są nie miłe , zazdrościcie biznesowemupanowi popularności i mądrości jak umie wszystkich wykiwać
siasiad z Ogrodowej25.03.2012, 22:31
a ja się pytam gdzie byli rodzice ? takiego malucha się pilnuje i tyle ! prawie wszyscy tankujemy paliwo na Leclerku ,, tańsze o 15 groszy , tak niewiele ale zawsze ,żaden inny biznesmen tego nie robi tylko Tomek, pełen szacun !!
StaraPanna25.03.2012, 21:39
RL-ku kochany
ja szkołe skończyła 10 lat temu wiec mam prawo , robić błędy bo to dawno było , a teraz działam w innej branży bardziej towarzysko-rozweselającej niż interpunkcyjnej. mam swoich klientów i dobrze robię to co lubię Ale zobacz RL-ku jakie błędy robi dzisiejsza młodzież po gimnazjum w ogóle nie umieją pisać ....fszystko ,czymam ,durzo,itp kiedyś dostałam taki sms szukam dziefczyny,na wesele ,,, ja to przy nich pikuś ...a od Szeryfa się odwalcie bo was weźmie za niewolników , i będziecie sprzątać E. leckerka
Jan25.03.2012, 20:32
Franek - pracowniku z leclerc-a, przeczytaj raz jeszcze to, co napisałem
Pan Tadeusz25.03.2012, 20:12
Franek !!! zobacz na Leklerka teraz !!! drzwi ewakuacyjne są zamurowane przyklejona płyta gipsowa , schody odcięte niema śladu po wyjściu hehee przynajmniej tak sie wydaje T Ż ...... ale my ludziska wszystko widzimy ;P
Klijent25.03.2012, 20:00
To wstyd dla władz miasta powiatu i instytucji nadzorujących .Jak można prowadzic sprzedaz mimo zakazu !!!Natychmiast do zamkniecia co się tam musi jeszcze stac .Własciciel kpi ze wszystkich.
Ta bezczynnosc się nzdaje do telewizij.Pozdrawiam
RL25.03.2012, 19:25
@kiss
StaraPanna ironizuje na całego, a nie ośmiesza się. Tekst zarąbisty, tylko przydałoby się jej kilka solidnych lekcji z ortografii i interpunkcji.
Radek Radecki25.03.2012, 19:24
stego co wiem to on rządzi Nowym Targiem , o niego zależy czy sklep Emila Lecerka będzie otwarty czy zamknięty , nie od Nadzoru Budowlanego , nie od Policji Wójta czy Starosty , a tyko od niego jak będzie miał kaprys to zamknie a jak nie , to nie , dziwi mnie że w nowym targu tylu ludzi wykształconych , innych biznespanów biznes pań i przyzwalają na takie panoszenie sie tego pana , jakby to on był włascicielem N. Targu i on wyznaczał gdzie kto ma sikać , Fifik do piaskownicy a Filemon do kuwety ....ŻAŁOSNE TE WASZE WŁADZE
Franek25.03.2012, 17:36
Jan - to może zacytuj jakiś przepis że drzwi ewakuacyjne bo o te właśnie chodzi, mają być zamknięte. Oczywiście nie mam tu na myśli zamknięte na klucz. Jest oczywistym że taras i schody na zewnątrz powinny być wyposażone w odpowiednią barierką ale że drzwi mają być zamknięte to pierwszy raz słyszę.
kiss25.03.2012, 17:11
o boże no co on to nie zrobił nasz zbawiciel? hahaha smiejmy sie wszyscy.. co on niby takiego robi..to nie on rządzi w NT nie ośmieszajcie się
fafik robiący kupki na trawkę...25.03.2012, 17:02
Dokładnie. Szara strefa przy Panu TŻ wspaniale kwitnie...
StaraPanna25.03.2012, 15:44
Takimi komentarzami można zaszkodzić Włascicielowi i innym osobą. Niech sprawą zajmie sie prokuratura to ona wyjaśni okoliczności zdarzenia. Fakt jest jeden , że ten właśnie biznesmen podtrzymuje rozwój CAŁEGO miasta,NOWEGO TARGU i dba o na wszystkich żebY nam sie dobrze żyło a Wy go smarujecie błotem a on was karmi zamawia towary do leklerka żebyście z głodu nie poumirali a wy nie potraficie tego docenić , Jaki TO DOBRY CZŁOWIEK Z NIEGO jak go zamkną to upadnie wszystko w nowym targu to on trzyma w ryzach całe miasto dba o porządek w rynku i w innych częściach, to ON WAS KARMI BO MA PIEKARNIE sprzedaje wam tanie paliwo zebyscie mogli dojechać do Lckerka na zakupy , wiec przybywajcie kupujcie a komentarzami sie nie przejmujcie CZEKAMY ZAPRASZAMY
rozum25.03.2012, 13:29
on biedny ? boże..Ty widzisz nie grzmisz chyba nie wiecie ludzie jak onpotrafi traktowac swoich pracowników ..ja swoje wiem..
do Locia25.03.2012, 13:06
chwilowa nieuwaga! 15 minut spuścić z oka malucha to jest chwila, ludzie zastanówcie się nad tym co piszecie.. widziałem i uważam że wine bezmała w 100% powinni ponieść rodzice, a pan T.Ż. niech ponosi karę, ale nie za malucha, a za stan techniczny budynku!
Graża25.03.2012, 11:18
jak to standard w Polsce - kto ma kase zawsze się wyliże.
Mężatka25.03.2012, 11:02
Dajcie spokój Tomkowi , on już itak jest w słabej kondycji nie to co parę lat temu , pisząc takie komentarze doprowadzicie do tego że sie załamie całkowicie , i będziecie mieć go na sumieniu !!!
Jan25.03.2012, 10:18
Dzień dobry wszystkim.
Widzę tutaj, że mało kto orientuje się, jakie obowiązki spoczywają na właścicielu budynku. Sam, prowadzę ośrodek i wiem, jakie przepisy prawa budowlanego muszą być spełnione. Widzę tutaj sporo głosów typu " to rodzice winni". Prawdopodobnie są to pracownicy, którzy boją sie o utratę miejsc pracy bądź osoby niezorientowane w przepisach.
Nie mówimy o przypadku, że dziecko wyszło sobie na półki sklepowe i "skoczyło na główkę na podłogę" tylko o tym, że bez przeszkód dostało się w miejsce wogóle niezabezpieczone i upadło z wysokości. Pomijam fakt, że już wcześniej odpowiednie służby miały wiele zastrzeżeń właśnie do tego typu uchybień.
Większość z nas bagatelizuje fakt zaniedbań np. przeciwpożarowych, gdyż liczy się cena. Dopiera jak dojdzie do tragedii, otworzą sie oczy wszystkim, ale i tak znajdą się głosy typu "po co tam robicie zakupy".
Wstydzili by się Ci, którzy piszą tutaj, że personel nie jest od tego, by zajmować się dziećmi. To właśnie oszczędności właściciela i łamanie prawa spowodowały, że to drzwi były otwarte (pożal się Boże rzekomo z powodu wentylacji...)
kisiel25.03.2012, 09:42
ZGADZAM SIE Z PAN TADEUSZ :) pozdro
życzliwy25.03.2012, 08:05
do @EDI niech mama idzie do Biedronki
Loco25.03.2012, 07:10
Kłania się etyka biznesu, tylko skąd właściciel może cokolwiek o niej wiedzieć? Chcesz zarabiać na ludziach to zagwarantuj im bezpieczne i wygodne warunki. Inna kwestia to rodzice, którzy zapominają na kwadrans o dziecku, bo zobaczyli nowe ciuchy... Niepojęte!
CN25.03.2012, 00:37
A ja jak czytam teksty takich geniuszy jak "dżentelman" to jestem za rozdawaniem ludziom słowników ortograficznych i za przemyśleniem ograniczenia dostępu do internetu osobom poniżej 16 roku życia.

Wracając do tematu - za dużo tych wypadków wokół sklepu. Coś musi być "nie tak". Szukacie winnych? Elementem wspólnym jest właściciel sklepu. To on ponosi odpowiedzialność za to co się tam dzieje.
do ktoś25.03.2012, 00:04
ośmieszasz się Ty...!!!
Dżentelman24.03.2012, 23:13
Jak was czytam to jestem za AKTA. Zhańbiłem się. Przepraszam. Nienawidzę komentarzy. Psują życie. Sam komentu i za to przepraszam, ale nie wytrzymałem. Najlepiej siedzieć przed komputerem i napisać parę słów i czuć się wielce mądrym. Gratulacje.

Przepraszam za ingerencję, ale tyle w tym tekście błędów... Moderator.
angela24.03.2012, 22:57
rodzice niech sie modla zeby dziecko wrocilo do zdrowia bo to w wiekszym stopniu ich wina a nie pana Ż. Co on miał im dziecka pilnowac i za reke je trzymac?????? !!!
Elka N.T24.03.2012, 22:42
Może jakbyśmy przed wejściem do super czy hiper marketu nie wyłączali swoich szarych komórek i myśleli nad tym że tu też mogę ulec wypadkowi to byśmy nie mieli dzisiaj takiej afery
...24.03.2012, 22:18
wiadomo że bronicie pisze o tych co tam pracuja..ale jestescie w błędze nie wiece jaki włascciel jest? i jak potrafi z ludzmi życ? on tylko kae widzi nici pozatym
ktoś24.03.2012, 22:17
Pracująca nie ośmieszaj się ;)
Alfon24.03.2012, 21:54
Do ''obserwatorśmiesznegonarodu'' Bu HA HA Bu

to pan niewie że Leckerk to Francuska firma gdzie renty są tyko po 1500 euro słabo pan obserwuje , rade kupić lepszą lunetę , fszystko co polskie to pozamykać haha ja HODZE DO ''ALMY'' JEST 100% POLSKA FIRMA I TAM NOSZE CIĘŻKO ZAROBIONE PIENIĄŻKI Polecam

PS.
PAN CHODZIŁ DO '' T Ż'' I Nieświadomie MYŚLAŁ PAN ŻE POLSKA SIĘ NA TYM BOGACIŁA , no teraz to mnie pan zadziwił ,zaskoczył ale Negatywnie Dobranoc
Pan Tadeusz24.03.2012, 21:44
art ...mylisz pojęcia dziecko które wpada na jezdnię to zupełnie inna sprawa , a jak chodzi po sklepie gdzie każdy wie powinno być bezpieczne a nikt niewie że są drzwi i zanimi puste pole !!! to jest tyko i wyłacznie wina Właściciela i Służb które to w asyście Policji powinny zamknąć wejście na górę , to tak jak '' art'' powiedział winny jest kierowca który jedzie po placu zabaw !!!
WARSZAWIAK24.03.2012, 21:29
PROKUTATURA TO HANBA NOWEGO TARGU
DeMoLkA24.03.2012, 20:50
Ludzie zastanówcie się co Wy tu wypisujecie... obrabiacie d*** właścicielowi a taka prawda że wszyscy tam chodzicie jak najęci i jakoś nikomu nie przeszkadzało że podłoga się trzęsie że latają tam ptaszki czy że drzwi sa otwarte - żebyście się nie podusili bo tylu wiecznie Was tam jest... stała się tragedia to jedno a czepiacie się czegoś innego...
I niestety prawda jest taka że wina leży po stronie rodziców nikogo innego... wszędzie mogło się to stać skoro nie umieją upilnować dziecka będąc w dwójkę. A pracownikom tam płacą nie za pilnowanie goniących dzieci po sklepie tylko za prowdzenie sklepu i utrzymywaniu porządku żebyscie mieli w czym grzebać.
gh24.03.2012, 19:23
Nigdzie na świecie nie ma miejsc bezpiecznych, zawsze może zdarzyć się coś nieprzewidywalnego, trzeba tylko uważać co się robi.
sztormek24.03.2012, 18:52
własnie zwróccie uwage na podłoge na gorze? ludzie nie chodzcie tam następnym razem zapadniecie się <śmiech na sali>
gigant24.03.2012, 18:51
Już na pewno nie odwiedze tego sklepu a tymbardziej tam na górze..biznesmen nic sobie z tego nie robi żeby bezpieczenstwo ludzią zapewnic to niech ma za swoje.powodzenia
narcyz24.03.2012, 18:48
Wszystko piękniei ładnie jest tutaj opisane..więc nie ma czego bronić dobrze wiemy jaki jest i koniec.
...24.03.2012, 18:42
"""OLA"" to z pewnością pracownica nawet domyślam się która heh..
Do Pan Tadeusz24.03.2012, 18:14
ale to nie plac zabaw dla dzieci. W sklepie zawsze jest niebezpiecznie. dziecko może coś wypić, zjeść proszek, może mu coś spaść na głowę. Zwłaszcza jak rodzice nie pilnują. W sieciach Makro nie wolno np robić zakupów z dzieckiem. Market to nie miejsce dla dzieci!!!!
sisi24.03.2012, 17:56
Generalnie wszystko sprowadza się do jednego, rodzice nie pilnują dzieci. Każdy rodzic jest szczęśliwy, że dziecko chodząc samo po sklepie usamodzielnia się i już decydyje o własnych zakupach. Nic bardziej mylnego, potem w miarę dorastania i w szkole, są problemy wychowawcze, jak Jaśkowi powie się, nie, bo nas na to nie stać.
Ulka24.03.2012, 17:47
nie moge uwierzyc w to co czytam w wielu komentarzach,wam naprawde jest obojetne to,ze wlasciciel narazal zdrowie i zycie klientow sklepu?Ludzie co z wami,jak w tym kraju moze byc dobrze,skoro bagatelizuje sie wyrok sadu,zakaz uzytkowania pietra,bedacego samowola budowlana?Jesli wlasciciel obiektu wbrew prawu uzytkuje obiekt,gdzie przewija sie tysiace ludzi,czym naraza ich zdrowie a nawet zycie niestety musi liczyc sie z tym,ze stapa po kruchym lodzie,ktory wlasnie sie zalamal,Wlasciciel ma obowiazek zapewnic bezpieczenstwo klientom sklepu,wielokrotnie robilam tam zakupy z rodzina i gdybym wiedziala ze pietro na ktorym czesto bywalam nie ma zezwolenia na uzytkowanie i powinno byc zamkniete a wlasciciel ma gdzies nakaz sadu,nie poszlabym tam na zakupy i nie bede tego juz robic,to jakies kpiny zeby z nakazu sadu robic sobie jaja,zwykly szary czlowiek garazu nie moze zbudowac bez pozwolen i decyzji urzednikow i kontroli a tu prosze,biznesmen robi co chce,wyrok sadu ma gdzies i dalej uzytkuje antresole,ktora zgodnie z prawem powinna byc zamknieta,bo zagraza naszemu bezpieczenstwu,jak mozna dawac przyzwolenie na takie bezprawie.
Pan Tadeusz24.03.2012, 15:17
Ola ... ty pewnie jesteś żoną właściciela że go tak bronisz , jakby wszystko było jak należy to dziecko by nie spadło w przepaść !!!! rodzice nie mają obowiązku sprawdzać w każdym sklepie gdzie czyhają na nie i ich pociechy pułapki !!!
bah.24.03.2012, 14:49
Wina tylko i wyłącznie rodziców ale oni chyba o tym dobrze wiedzą,dziecko jest tylko dzieckiem i na każdym miejscu czyhają na nie niebezpieczeństwa chcą się usprawiedliwić i szukają winnego.Smutne jest tylko to ,że w tym mieście zawsze ktoś u kogoś w oku widzi drzazgę a siebie nie widzi belki.
oburzona24.03.2012, 14:15
Przestańcie pisac tylko o wlascicielu, zastanowic nalezy sie nad rodzicami! Gdyby rodzicie opiekowali sie dzieckiem tak jak nalezy i nie spuszczali go ani przez moment z oka, do tragedii by nie doszlo. Rodzicie, ktorzy zawodowo zajmuja sie tym czym sie zajmuja , a takich rzeczy nie wiedza, ze 2-letnie dziecko jest ciekawe swiata i nie nalezy puszczac go samopas?!!!!!Faktycznie, stan budynku moze i nie jest najlepszy i nie jest tam w 100% bezpiecznie, ale do wypadku by nie doszlo gdyby rodzicie prawidlowo wypelniali swa role. Bardzo mi przykro, ze ucierpialo dziecko, rodzice zapewne przezywaja teraz katorge i bedzie to dla nich najlepsza lekcja zycia, tyle ze dlaczego kosztem zdrowia tego malucha?:/ Ta sytuacja jest kolejnym dowodem na to, ze aby zostac rodzicem powinno sie najpierw zdobyc LICENCJE na wychowywanie!
czytelnik24.03.2012, 13:07
Nic się nie martwcie pan Z dostanie 5tys. kary i będzie dalej handlował.Bo jak masz pieniądze to nic ci nie zrobią.
marco24.03.2012, 12:45
i ten winien co kijem bezpieczeństwo mierzył i ten co bezpieczeństwo głupiemu zawierzył.
art24.03.2012, 12:38
oczywiscie najlepiej zwalic ca wlasciciela !!!
a jak by dziecko na ulicy wybiedlo to wina kierowcy ze akurat tamtedy przejezdzal ? !!!
EDI24.03.2012, 12:36
A moja mama tam pracuje i jest to nasze jedyne źródło utrzymania.....
xc24.03.2012, 12:32
ludzie wiem że nie widzicie dalej niż koniec własnego nosa ale pomyślcie tam pracuje ok 50 osób więc 50 rodzin może mieć problem z wypełnieniem garnuszka, można karać rodziców, właściciela ale nie karać tych pracujących ludzi, a ci mądrzy co wszystko by zamykali niech przyjdą i zaproponują pracę tym którzy ją mogą stracić
obserwatorśmiesznegonarodu24.03.2012, 12:26
no tak, lepiej nosić np. pieniążki do portugalskiej biedronki bo tam na południu europy bieda, emerytury tylko po 1500euro i ktoś musi na tych nierobów zarobić a tu wszystko co polskie pozamykać! no polaczki do roboty i pieniążki wydawać w zagranicznych sieciach bo grek, portugalczyk, włoch i hiszpan leży spocony na plaży i czeka na zasiłek
byliśmy i będziemy debilnym narodem, już Piłsudski mówił że naród wspaniały tylko ludzie k...wy
Radek M.24.03.2012, 12:25
Dach w leklerku jest z betonowych bel z lat 60tych, strach tam chodzić , przy wejściu powinna być tabliczka UWAGA '' GROZI ZAWALENIEM WCHODZISZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ '' każda belka jest nadpęknięta , powinien to zbadać specjalista budowlany ale nie z Nowego Targu !!!! to byście zobaczyli zaraz by to zamknęli .....bardzo stary budynek z lat 60 - 70 tych teraz sie już takich nie robi to chyba ruski patent żeby taki ciężki żelbetonowy dach robić ! Szkoda że musiało dojsć do tragedii ,żeby władza (król ) zaczął działać w sprawie zamknięcia
am24.03.2012, 12:20
Dajcie spokój Panu T.krzywda ogólnie ludzka mu wychodzi bokami,niestety to się wszystko wraca,jak nie tak to w inny sposób.Ja nie jestem mściwa,wybaczyłam mu....to co miałam.Ma facet za swoje.Mimo wszystko szkoda mi go.
GOLONKO24.03.2012, 12:10
do INSPEKTORA W BIKINI

widzę że nie wiesz do końca co tam sie wyprawia , przecież jak właściciel ma kase to powinien , zadbać żeby fszystko był zgodnie z normami bezpieczeństwa a nie tak na odczep zrobione żeby tyko dzień przeszedł i miesiąc za miesiącem , jak tak robi to znaczY że celowo naraża na NIEBEZPIECZEŃSTWO KLIENTÓW i ja dobrze wiem kto ma pusty łeb , ale jego to podnieca to niedokończone wszystko lubi taką adrenalinę szkoda że CIERPIMY PRZEZ TO MY FSZYSCY :(
Leclercoholik24.03.2012, 12:01
gór-all - Ja tam chodzę do Leclerca, i dobrze mi z tym, cieszę się, że jest i już. Żaden nieszczęśliwy wypadek tego nie zmieni. Jest to po prostu nieszczęśliwy zbieg okoliczności i tyle. Szkoda dzieciaka, ale dzieci ulegają wypadkom, czy tego chcemy, czy nie. Dorośli też. Trzeba wyciągnąć wnioski na przyszłość i już.
Locia24.03.2012, 11:44
Większość komentarzy to już wydane wyroki. Moim zdaniem to splot nieszczęśliwych okoliczności , chwilowa nieuwaga rodziców , niedomknięte drzwi , no i nieszczęście gotowe. Teraz najważniejsze jest , aby maluszek szczęśliwie wyzdrowiał i wrócił do domu. Propozycje zamknięcia tego obiektu handlowego są nieprzemyślane , a co najmniej powinny być przedyskutowane z załogą. Pan T.Z. jest może nie najlepszym pracodawcą, ale w określonym czasie wypłaca pensję ,można liczyć na premię ,czy też świąteczną pomoc.Co zrobią ludzie gdy stracą pracę, przecież w Nowym Targu jest ogromne bezrobocie.
mysz 2724.03.2012, 10:51
Zal mi dziecka bo gdzie byli rodzice jak się ma takie małe dziecko to należy go pilnować a nie oglądać i przy mierzać ciuchy.Mały życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia.
dawid24.03.2012, 09:34
no fakt szkoda dziecka ale gdzie byli rodzice !!!!!! brak odpowiedzialnosci
anonim może Gall24.03.2012, 08:05
Do Tadeusza!
Nie smuć się bo Reserved jest bliżej otóż w Zakopanem:)więc spokojna Twoja główka pomykaj do Zakopca!!!
P.s jest tam większy wybór nawet stringów
Ludzie przestańcie już siać te oskarżenia. Owszem właściciel jest jaki jest i to widać nie trzeba Go osobiście znać:( A jeśli chodzi o zakupy z dzieciakami to naprawdę unikajmy ich ( od 0 do 5 lat) bo to jest co najmniej nie poważne jak się obserwuje rodziny pięcioosobowe z dzieckiem , często jeszcze noworodkiem w nosidełku maszerują, kupują i jeszcze się pożywiają przy Leclerkowo-halowym bufecie!maskara co Ci ludzie mają we łbach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A24.03.2012, 01:01
@ewa. Zgadzam się z Tobą na 1000%
bikininspector24.03.2012, 00:10
ludzie
załamać się można czytając niektóre komenty
jeszcze napiszcie na stos i spalić właściciela
to takie typowe małomiasteczkowe i podhalańskie zarazem
zabić zgładzić dokopać zniszczyć i się śmiać
co wy myślicie że oni w tym sklepie
specjalnie zrobili tak żeby komuś krzywda się stała ?
puknijcie się w te wasze puste łby !!!
ewa23.03.2012, 23:20
No właśnie ! - to jeest ta polska bylejakość, nikt nigdy za nic nie odpowiada, nikt nie przestrzega przepisów - dlatego mamy to co mamy; wypadek tego biednego dziecka, katastrofa kolejowa, rozbity samolot pod Smoleńskiem i tak wkółko można wyliczać- a kto winny? - nasza polska głupota, bylejakość,że jakoś tam będzie no może jeszcze raz się uda i tak jest wszędzie na każdym kroku. Tak jest w urzędach, tak jest w szpitalu, w szkołach i wszędzie, bo nadal nikt za nic nie odpowiada - dalej będzie tyle tragedi, nieszczęść, niepotrzebnych łez. Aby coś zmienić, zacznijmy od siebie, pracujmy uczciwie, odpowiedzialnie itd.....
gór-all23.03.2012, 23:17
Ja już od dawna nie chodze do leclerca. Jeżeli właściciel nas-klientów ma głęboko w poważaniu to i my też powinniśmy go mieć.
No ale nie bo ludzie łudzą się że Tanio!!!

Ja również myślę że współwinną jest isnstytucja która przymusem nie zmusiła do zamknięcia tej antresoli.
Ola23.03.2012, 22:54
Wszyscy obwiniacie właściciela , a kto się zastanowił nad wina rodziców ?!! Gdzie byli w tym czasie,co robili ? Czyżby po raz kolejny już tego dnia ważniejsze były dla nich ubrania niż ich własne dziecko?! Tylko rodzice są winni , jeżeli nie potrafię pilnować dziecka w sklepie to go ze sobą nie zabieram! To przez ich nie zaniedbanie doszło do wypadku!!
rodzic23.03.2012, 22:53
co to za rodzice ze nie upilnowali dziecka pewnie byli zbyt zajęci zakupami, a teraz szukają winnego
Pan Tadeusz23.03.2012, 22:38
ja w Rezervacie sie ubieram , jak go zamkną to coooo, do Krakowa do Faktury mam pomykać ,po nowe stringi na swięta ....
Sprawiedliwy Radzio23.03.2012, 22:33
zorijentowany .....naprawde podłga jest drewniana !!!! przecież wyraźnie jest napisane w prawie budowlanym że w BUDYNKACH UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ PODŁOGA MUSI BYĆ Z MATERIAŁU NIEPALNEGO !!! STAL BETON ITP... to dlatego będzie zamknięte ze skutkiem natychmiastowym , bo przecież w razie pożaru pani w kasie w REZERWACIE wpadnie do ogrodu na grabki naprzykład czy na łopatę i krzywdę se zrobi to teraz już wiem , w razie pożaru cała antresola z zabawkami fpadnie na dewolaje i kotlety mielone z sałatkami a tam ludzie robią też ich szkoda ja ich przygniecie.... ehhh szkoda gadać JAK MOŻE DZIAŁAĆ COŚ TAKIEGO W DZISIEJSZYCH CZASACH
hr23.03.2012, 22:01
tomek, pomóż rodzicom - dla ciebie to pestka a dla nich...nie da się podać kwoty równej życiu i zdrowiu dziecka
Piszczór23.03.2012, 21:50
Jeśli nadzór bud.i straż pożarna nie pozwalają tej antresoli używać to kto jest władny to zamknąć. Może wikary ???.Nie rozumiem ,jest wyrok za samowole,są decyzje o zamknięciu natychmiastowym antresoli a p.Gabryś szuka winnego . Powodzenia!!!.Pana Ż zaraz po wypadku powinni przymknąć ,może by zrozumiał, że największej częsci winny jest on.


PS.Majcher w Zakopcu też na samowolce może tam Reserveda by otworzył.
anarchista23.03.2012, 21:42
w jednym słowie; wziątek- był jest i będzie
blk23.03.2012, 20:59
ja nie wchodze wogole do reserver , bo normalnie szok podłoga !!!!!!!!!!!
:)23.03.2012, 20:57
Cieżko powiedziec i teraz obwiniaac kogos , ale dopiero jak sie cos stanie to sa odrazu działania , a jesli chodzi o rodziców to mogli kurde bardziej pilnowac ale takie dziecko jest wszedzie niestety teraz to juz woda po kisielu pozdrawiam
ktos23.03.2012, 20:30
dokladnie podloga ruszajaca sie w rozne strony to jkest niesamowita atrakcja dla kupujacych hehehehehehe
Rudzielec23.03.2012, 20:24
A ciekawe gdzie jego rodzice !!!
(?)23.03.2012, 19:49
Zgadzam się w 100%, że podłoga w Reserved i tym sklepie z rzeczami dla dzieci jakoś tak dziwnie się rusza. Zawsze mnie ciekawiło dlaczego. Tak jak by było słabe zbrojenie podłogi, lub cienka płyta betonu, albo zbyt mało filarów podtrzymujących tą podłogę.
Alik23.03.2012, 19:40
No cóż to było do przewidzenia...panie Ż.szkoda dzieciątka i mam nadzieję,że rodzice znajda dobrego adwokata by odszkodowanie dziecko dostało
amigo23.03.2012, 19:27
Zamknijcie to w cholere. To na tyle.
zorientowany23.03.2012, 19:06
Podłoga się rusza, bo schody ruchome wprawiają ją w drgania. Ruchome schody powinny być wmontowane w betonową podłogę a w Rezerwacie podłoga jest drewniana. Schody kiedyś były ze spodu podparte czymś ale jak tylko nadzór budowlany wyszedł z budynku to to coś zostało usunięte. Pan Ż. kazał wyrzucić bo brzydkie i szpeci. Myśle, że niedługo się zawali ale mogę nie mieć racji.
niki23.03.2012, 18:58
Panu Ż.wydaje się,że jest Bogiem i w Nowym Targu nikt mu nie podskoczy.Rodzice tego dziecka powinni się domagać wysokiego odszkodowania od niego.Takich to tylko po kieszeni aby zrozumieli.Inne argumenty do nich nie docierają bo oni myślą kategoriami pieniężnymi a nie zdrowo i logicznie.Czekamy jak zakończy się ta sprawa i tutaj sądy nowotarskie będą miały wiele do zrobienia aby naprawić swoją reputację.Że swój ,to nie szkodzi,koleżeństwem,znajomością i mamoną nie wszystko można załatwić.Prawo to prawo,chociaż śmiesznie brzmi sprawiedliwość w dzisiejszych czasach.
Garbor23.03.2012, 18:32
Podłoga sie rusza w reservecie , ale to tak specjalnie zrobione taka ''atrakcja ,dla turystuf '' tak mam być pytałem kiedyś kierownika to mi tak powiedział że tak ma być i żebym sie zajął swojimi sprawami a nie podłlogą w reserwecie ,powiedział że nadzór budowlany przybił pieczątkę że jest dobrze TO JEST DOBRZE i mam sie do tego nie mieszać , to spuściłem głowę i wyszedłem ze sklepu
Mieszkaniec Nowego Targu23.03.2012, 18:29
Widziałem, jak czekałem na żonę, która poszła do apteki, że stale ktoś z personelu wychodził na schody zewnętrzne i palili tam papierosy. Nawet raz jakaś kobieta zwróciła uwagę trzem osobom roześmianym i rozbawionym, żeby nie rzucali petów na stojące samochody, to została potraktowana dość obcesowo przez palący tam personel. Myślę, że personel wychodzący na papieroska zapomniał zabezpieczyć drzwi po "puszczeniu sobie dymka".
Don'Pajer23.03.2012, 18:21
No z głodu nie umrzemy , jak zamkną Lckerka to bedziemy chodzić do nowoczesnej ,,Almy'' więć niech sie właściciel nami nie przejmuje damy sobie rade bez jego ptaszków w sklepie i gołębi srających po fszystkim , może zamknąć nawet dziś .Dobranoc
.23.03.2012, 17:43
proszę niech ktoś zwróci uwagę jak się rusza podłoga w reserved?!!!!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl