04.07.2012, 09:15 | czytano: 3799

Andrzej Rajski: kiedy wreszcie burmistrzowie zaczną się zachowywać jak gospodarze miasta?

Fot. Michał Bachulski
NOWY TARG. Po zamknięciu na czas przebudowy płyty głównej Rynku i Parku Miejskiego, co większe imprezy odbywają się na terenie lodowiska lub obok hali. Problem w tym, że dojście tam prowadzi przez rozkopany plac budowy. - Mam wrażenie, że zatraciliśmy poczucie wstydu - twierdzi radny Rajski. W niedzielę koło lodowiska kolejna impreza - Małopolski Festiwal Smaku.
Radny wystąpił z interpelacją w tej sprawie na sesji Rady Miasta. - Na Komisji Budżetowej zadałem pytanie obecnemu na Komisji burmistrzowi Janowi Kolasie, dlaczego pozwala się na tak skandaliczny przebieg remontu parku miejskiego. Usłyszałem odpowiedź, że od momentu przekazania Wykonawcy placu budowy, Miasto nie może nic zrobić. Ta odpowiedź jest dla mnie nie do przyjęcia. Remont przebiega w nadzwyczaj bałaganiarski sposób.Mówią o tym nie tylko radni ale głównie mieszkańcy. Obok zdewastowanego parku,przy rozkopanych jednocześnie ulicy dojazdowej i chodnika (stan ten trwa już prawie dwa miesiące), Miasto organizuje co rusz imprezy miejskie. A to, Targi budownictwa, rozpoczęcie Spływu Kajakowego, Sobótki Nowotarskie, a teraz czytam, że 8 lipca impreza małopolska Festiwal Smaku.
Mam wrażenie,że zatraciliśmy poczucie wstydu! Nie zgadzam się ze zdaniem pana Kolasy, jakoby Miasto nie mogło nic zrobić w sprawie tego fatalnego remontu.To Miasto jest inwestorem,wykłada pieniądze i musi wymagać.Przecież Wykonawca działa według jakiegoś harmonogramu robót. I te harmonogram powinien być Miastu znany i być przez niego zaakceptowany. Dlatego pytam kiedy - wreszcie Burmistrzowie zaczną się zachowywać jak gospodarze Miasta".

oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
ai09.07.2012, 14:08
do "NowoTarżanka" ja na naliczyłam 5 parkingów... :)
nic sie nie da zrobic07.07.2012, 12:21
Radni z ugrupowania "Nic sie nie da zrobić" tak też teierdzą i wmawiaja wyborcom, że się nie da. W zakopanem radni pokazali ,że wszystko można zrobić , aby odwołać burmistrza. JEST RÓZnicAA?
NowoTarżanka06.07.2012, 22:02
do ai: Niestety nie zawsze jest miejsce na parkingach płatnych wszystkich 3 kolo rynku( kolo strazy, czy 2 k starostwa) a wtedy szukaj miejsca jak igły w stogu siana. widocznie straszna/y z Ciebie szczesciarz ale nie zawsze to wyglada tak kolorowo jak u Ciebie.
DABLIUUUU05.07.2012, 21:45
A w parku lokal to ja sobie mysle ze to Kasa Biletowa bo nic za darmo nikt nie robi i wstęp do parku 2 zlote:) torebka dla pieska 3 zlote,kubeczki na tanie winko i takie inne badziewie i oczywiscie wielki szlaban Mareczek nam zrobi tak jak pod szpitalem:)
DABLIUUUU05.07.2012, 21:39
Janku sam remonty robie ,jem spie i mieszkam wtedy w domu:)Tak mogli inaczej to przemyśleć ale trzeba zrozumiec remontowców ze jest bajzel.O ile pamietam laweczki z rynku byly wbetonowane i z fundamentami wyrwane nie da sie postawic na rynku byle gdzie.Stare ławki czemu nie ale juz dawno jakis radny ma je pewnie na dzialce itd.
popieram p. Rajskiego!05.07.2012, 15:43
Zauważyłam, że coś w parku budują i zapewne dlatego to tak długo trwa.
Ciekawe do czego będą słuzyć te "siedziby"?
TSA05.07.2012, 13:02
Janie ławki miały betonowe fundamenty.
Jak chciałbys je postawić na chodniku.
beton, beton, beton .... ci nowotarżanie :)
ai05.07.2012, 10:07
do "NowoTarżanka"
Jeszcze nigdy nie zażyło mi się nie znaleźć miejsca do parkowania.... jadę na jeden z parkingów zapłacę 3 zł załatwię to co mam do załatwienia i do domu....
jan05.07.2012, 06:42
Dabliuuuuu - rozumiem, że jak ty robisz remont domu to na ten okres wynajmujesz hotel dla rodziny i czekasz i podwojnie płacisz. U mnie wygląda to inaczej - planuję jak wszystko zaplanować, by można było spać, jeść i korzystać z łązienki. Dla mnie to logiczne i racjionalne. A jeśli chodzi o łąwki to co szkodziło przenieść je na chodniki? Chyba tylko kompletny brak wyobrażni, którym się nasza władza szczyci. Mnie to strasznie wkurza, bo widzę, że można było inaczej i ciągle będę się upierał, że ta rzeż drzew w rynku odbyła się tylko i wyłącznie dla wygody wykonawcy
DABLIUUUU05.07.2012, 01:19
A tak na serio to jak robicie remont w mieszkaniu to nie zwracacie uwagi na balagan i inne pierdoly ale dzielnie czekacie na efekt pracy a na koniec siadacie na spokojnie i mówicie "warto bylo" Brak miejsca na imprezy? -dawniej na lotnisku byly imprezy latem i teraz sie nie da rady zrobic tam? Problem z ławeczkami?-do kosciola idźcie na 20 minut i jeszcze jakies ale? Objazdy-problem? nazwa sama w sobie tzn ulatwienie aby przedostac sie z punktu A do punktu B:). W N.Targu bałagan "To znaczy ze coś sie z nim dzieje"!! :)))
DABLIUUUU04.07.2012, 23:32
Panie Raysky zmien nazwe festiwalu smaku na Bieg przez płotki:)
NowoTarżanka04.07.2012, 22:21
Do ai : ja też jestem w stanie wytzrymac jeden rok bez rynku czy też parku, ale nie jestem w stanie wytrzymac bez miejsc parkingowych w NT i nie jestem w stanie zniesc ciagle rozkopanych drog co rusz jakies objazdy itp. Jak robia to niech robia a nie opier**** sie ilez mozna!!!
pa04.07.2012, 22:06
Proponuję wzorem zakopiańczyków pozbyć się burmistrza i powołać osobę myślącą, a nie ***.... Gdzie jest zapisane, że burmistrzem do śmierci ma być ten, który jest obecnie?

Naruszenie regulaminu. Moderator.
pampuch04.07.2012, 22:04
Ale za to o TOI TOJA burmistrz zadbał i ustawił go obok centrum handlowego, sklepu warzywnego i budki z pieczywem. Pięknie pachną zasr..ne pachnidła, nawet kapusta nimi woniej. Ustawienie w tym miejscu kibla to wyczyn nie lada jaki!!!!!! Ile sesji musiało być poświęconych, aby dogadać się, gdzie postawić sracz, zamiast toalety z rynku!
rada budowlańca04.07.2012, 21:23
Panie Kolasa! Przed rozpoczeciem robót wykonawca powinien Panu przedłożyć harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji robót.Na bieżąco ponadto powinien Pan (najlepiej raz w tygodniu) organizować tzw.Rady Budowy,na ktorych omawia i rozwiązuje się problemy,ocenia postęp robót,stawia warunki,wymagania.To jest minimalna wiedza,którą po tylu latach piastowania stanowiska nawet najbardziej odporny na wiedze człowiek by przyswoił.
cała para w gwizdek04.07.2012, 20:02
Władze Miasta nie są w stanie zająć się takimi przyziemnymi sprawami które należą do ich podstawowych obowiazków jak właściwy nadzór,koordynacja prowadzonych budów gdyż wszystkie siły wydatkują na udawadnianie,że sie nie da rady czegoś zrobić lub nieistotne przepychanki typu przenosiny pomnika Orkana.
pop04.07.2012, 18:45
Ludzie popukajcie się w głowę razem z bezradnym Andrzejem Rajskim. Widać, że szanowny bezradny Rajski nie ma się już czego uczepić, , to wymyśla bałagan na placu budowy, bo diabli go chcą wziąć, że na przekór niemu i całej opozycji coś się w tym mieście robi, inwestuje, remontuje i robi się tego wyjątkowo dużo. Za parę miesięcy będą tego efekty i mnie podobnie jak" ai," , guzik obchodzi jak to tam teraz wygląda, bo cieszyć mnie będzie we wrześniu piękny rynek i park. Nie tak dawno bezradny Rajski wystąpił również na sesji z apelem, żeby robić od lipca parkometry przed urzędem , na miesiąc przed zamknięciem całej ulicy. Kto ma rozum w głowie, to oceni działania i pomysły tego pożal się Boże radnego.
terka04.07.2012, 16:29
Nie do pojecia co wyprawia P.Burmistrz i jego ekipa!najwyzszy czas aby zaczeli sie pakowac.I powinno sie ich odpowiednio ukarac!Ale w PL jest zwyczaj partaczy nagradzac.Popieram p.Rajskiego !
~p04.07.2012, 14:04
Zgadzam się w pełni z wypowiedzią "Jana". Za następne dwa lata "burmistrzowania" tejże trójcy Nowy Targ będzie jeszcze bardziej zapyziały niż jest (dalej będzie wszystko rewitalizowane!). Pan Andrzej na BURMISTRZA - a radni zwłaszcza opozycja z Panem Tarnowskim na czele, niech się wszystkiemu co wyczyniają włodarze przygląda i wyciąga wniski a może i konsekwencje!
tylko nie św. Mareczek04.07.2012, 13:37
A go nie wybrali bo to przecież "straszny" kuśnierz i wygrała głupota na czele z Maziorzem. Mamy milionowe inwestycje a żadna nie sprawi że ktoś będzie miał prace a miasto zarobi. A to na czym zawsze zarabialiśmy leży polowi w gruzie od obiektów sportowych przez większe firmy po targowicę.
tutejsy , ale nie swój04.07.2012, 12:45
Zasadne pytanie do Andrzeja Eajskiego- radnego opozycji w Mieście.Kiedy wreszcie opozycja w Mieście zacznie skutecznie działać na rzecz mieszkanców Nowego Targu w celu odwołania nieudacznika burmistrza myslaącego jedynie o swoim elektoracie ? W zakopanem opozycja przestała "straszyyć " burmistrza , a zaczęła skuteczną procedurę jego odwołania . W Mieście juz drugą kadencję opozycja "układa " sie z nieudacznikieem MF i co z tego wynika ? Kolejni radni z opcji Rajskiego zdradzają pana i swoich kolegów i znowu jesteście wymanewrowani przez MF Z tego wniosek ,że wasze działania są pozorowane , a nie prawdziwe.. W mawiacie wyborcom ,że się nie da .Po prostu jesteście z Tarnowskim tak samo nieudaczni jak MF , albo dmiecie z nim wspólnie w jeden balon. Ale to tylko do wyborów. Jak można nie zdyscyplinować swoich kolegów do tego by byli podporządkowani wspólnej opozycyjnej idei? To znaczy ,że jestescie słabi i nie nadajecie sie do tego , co deklarujecie mieszkańcom. Zakopane pokaże wam jak to się robi skutecznie . Tu też burmistrz grał radnym na nosie dłuzszy czs , a dziś pakuje dokumenty powoli ,ale skutecznieprzygotowuje sie do odejścia ze stolca.
katastrofa04.07.2012, 12:38
Polecam naszej "trojcy" wizyte w miescie Niepolomice lub Stary Sacz aby zobaczyli co mozna osiagnac dobrym gospodarzeniem - zgadzam sie z panem Rajskim - wstyd,wstyd i jeszcze raz wstyd!!!
pientach04.07.2012, 11:58
Z żalem obserwuje jak od dwudziestu lat morduje się to miasto
ai04.07.2012, 11:36
Wiecznie na wszystko narzekamy... Jak nie robią to źle bo nic się nie dzieje jak robią to też źle bo bałagan.
Ja jestem wstanie przecierpieć do września jeden rok bez rynku i parku to nie tragedia ! I mam w nosie jak to tam wygląda bo obchodzi mnie tylko że końcem września ma być skończone!

Popieram "goske" są inne miejsca !
np. hala Gorce jest w bardzo przystępnym miejscu dla bardzo wielu mieszkańców.
Wcale nie trzeba robić imprez na placu budowy!
Góral podhalanski04.07.2012, 11:13
Panie Rajski dla Mnie Pan jest gosciem z klasa i na Pana bym zaglosowal na Burmistrza, ma Pan racje i dobrze Pan interwenuje w tamatach miasta i obywateli, obeczny Burmistrz chyba sam niewie co jest czym i w Nowym Targu juz chyba nic niejest tak jak powinno byc, niemieszkam juz w NT ale interesuje sie Nowym Targiem a zwłaszcza hokejem. zycze Panu by Pan kierowal miastem i Rada miasta. Pozdrawiam i Powodzenia
nina04.07.2012, 10:48
dokłądnie dobrze pan mówi. Burmistrzowie "nic się nie da" w tym mieście wprowadzją taki chaos, że nigdzie nie ma większego. Mam nadzieję, że się ludzi wreszcie opamiętają i pozbędą się tej ekipy.
kolega04.07.2012, 10:45
Brawo Andrzeju ....
Ata04.07.2012, 10:37
zgadzam sie z panem Andrzejem
jan04.07.2012, 10:11
Pan Andrzej powinien być burmistrzem, bo coś w swoim życiu zbudował - w przeciwieństwie do nauczyciela, zootechnika i ''prawnika''. Oni od dwudziestu lat siedzą za biurkiem i świata poza nim nie widzą. Syf -jak to mówili 'w' przyjaznym mieście'' [ tylko dla urzędasów tak miejskich jak powiatowych ] s t r a s z n y. Tak pewnie jest w domach przenajświętszej 'trójcy' i po prostu są do tego przyzwyczajeni, bo inaczej nie umiem sobie tego wytłumaczyć. Jak długo można park rewitalizować?Rok, dwa- a może jeszcze dłużej. Przecież ta trójca doskonale wie, że wykonawca nałapał fuch ( podobnie jak ci z rynku ) i robią wszędzie. Macie porównanie z mostem na Bałęzowym. Ażmiło było patrzeć jak tam praca idzie a tu? Syf, malaria i kiła. Czy radni na prawdę nie mogą z tym śiętoszkiem zrobić? Obciąć pensję, zabrać nagrody, nasłać NIK na jego ''oczko w głowie" - targowicę? Was jest 11 a ten ...... wodzi tyle ludzi za nos. Aż boli to co oni wyprawiają z naszym miastem!!!! Wyciąć tyle drzew tylko dla wygody wykonawcy to skandal!!!!
goska04.07.2012, 09:59
Czy nie ma w miescie innego miejsca na imprezy tylko pod lodowiskiem?
Mozna przeciez zrobic impreze na hali Gorce, na Mosirze, na lotnisku, na osiedlowych placach. Miasto sie nie rozrosnie, jesli wszystko zawsze bedzie upychane do rynku.
xx04.07.2012, 09:38
Tym razem ma racje.....
mieszkaniec04.07.2012, 09:31
szczera prawda,bo ileż można takie coś znosić żeby nie było normalnego remontu tylko wszystko na kupe!!!! Wstyd normalnie nie długo to niech pozamyka wszystkie drogi i chodniki i niech zrobią ruch powietrzny dla mieszkańców.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl