20.12.2012, 11:38 | czytano: 9333

Steskal i Chowaniec przedstawili propozycje nowej targowicy w Nowym Targu. Ruszyła dyskusja, gdzie przenieść jarmark

Na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej Rady Miasta Nowego Targu zaprezentowano dwie koncepcje uruchomienia targowicy w nowym miejscu. Piotr Steskal w imieniu spółki Limba zaproponował teren starego tartaku przy ul. Kolejowej, natomiast Janusz Chowaniec działki przy oczyszczalni ścieków. Każdy przekonywał, że jego propozycja jest najlepsza. Decyzja nie zapadła.
Miasto planuje przenieść targowicę w nowe miejsce od kilku lat. Jest to konieczne, bo przez teren obecnego jarmarku przy ul. Bereki przebiegać będzie odkładana do realizacji, ale wciąż planowana i konieczna wschodnia obwodnica miasta. Dotychczasowa koncepcja, by nowe targowisko stworzyć po drugiej stronie Białego Dunajca upadła, bo miasto nie doszło do porozumienia ze wszystkimi właścicielami działek.
W tym roku, najpierw spółka "Nowa Targowica" reprezentowana przez Janusza Chowańca, a następnie spółka "Limba", której interesy reprezentuje Piotr Steskal, syn współudziałowca spółki Ryszarda Steskala, przedstawiły miastu swoje propozycje.

Wczoraj nowotarscy radni mieli po raz pierwszy okazję poznać obie propozycje. Spotkanie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem, że trzeba je było przenieść na salę obrad, bo w sali nr 020 zabrakło krzeseł i część gości stała. Obecni byli niemal wszyscy radni, część urzędników oraz burmistrzowie Marek Fryźlewicz i Eugeniusz Zajączkowski.

Pierwszy o swojej propozycji opowiedział Piotr Steskal. Zakłada ona, że nowa targowica powstanie na terenach dawnego tartaku przy ulicy Kolejowej (za stadionem miejskim) na 7 hektarowej działce, która należy do spółki. Inwestycja ma mieć duży rozmach. Teren ten, choć bardzo atrakcyjnie położony, jest aktualnie trudno dostępny, dlatego inwestor planuje stworzenie nowego, rozbudowanego systemu komunikacyjnego. Pierwszy zjazd prowadziłby z "zakopianki" (ul. Krakowska). Przedsiębiorca poinformował, że udało się, co jest niezwykle trudne, uzgodnić z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie zjazd z drogi krajowej. Wjazd (wyjazd) na teren targowicy prowadziłby przez skrzyżowanie ze światłami na "zakopiance". Dalej teren targowiska otaczałaby pętla drogowa, przy niej powstałyby parkingi na ok. 700 miejsc postojowych, z której drugi wyjazd prowadziłby ul. Kolejową na ul. Ludźmierską. Pomysł, jak połączyć wyjazd ze skrzyżowaniem z ulicą Ludźmierską, także został uzgodniony, w tym przypadku z Zarządem Dróg Wojewódzkich. Właśnie te uzgodnienia są zdaniem Piotra Steskala jednym z największych walorów tej lokalizacji. - Świadczą o tym, że to przedsięwzięcie nie jest patykiem na wodzie pisane - zaznaczył. Na nowe drogi, które by powstały przy okazji budowy targowicy w tej okolicy, inwestor zamierza wydać ok. 8 milionów złotych.

Budowa nowej targowicy na terenie starego tartaku szacowana jest na ok. 20 milionów złotych. - Chcemy, aby na wzór zachodni, teren ten nie był wykorzystywany tylko w czwartki i soboty - przekonywał przedsiębiorca, proponując chociażby organizację w tym miejscu międzynarodowych targów skórzanych. O konkretnych rozwiązaniach dotyczących samej targowicy niewiele mówił. Powstałyby tam oczywiście stoiska handlowe, w dużej części zadaszone, część gastronomiczna, miejsca do handlu obwoźnego. Jak mówił, biznesplanu tego przedsięwzięcia, o który dopytywali go radni, nie przygotował, bo jest na to za wcześnie. Żeby go stworzyć, mówił, trzeba zatrudnić za konkretne pieniądze dobrych fachowców. - Mogę to sfinansować, ale musimy najpierw wiedzieć, że miasto jest zainteresowane tą lokalizacją - podkreślał. - O konkretach możemy porozmawiać wtedy, gdy będziemy mieć pewność, że miasto jest zainteresowane nasza koncepcją - dodał.

Zdaniem Piotra Steskala, gdyby spółka dostała zielone światło od miasta, byłaby w stanie zrealizować całą inwestycję nie wcześniej niż za 4 lata. Inwestycja nie byłaby realizowana etapowo, ale od razu w całości. - Albo bierzemy kredyt, finansujemy przedsięwzięcie i budujemy je w całości i otwieramy, albo nie ma o czym mówić - mówił.

Janusz Chowaniec i jego współpracownicy przedstawili więcej konkretów, o które dopytywali radni, szczególnie jeśli chodzi o korzyści dla miasta, choć część przedstawionych wyliczeń była podważana. Proponowana przez lokalizacja to 6 hektarów prywatnych terenów koło oczyszczalni ścieków przy ul. Waksmundzkiej, od strony złączy Białego i Czarnego Dunajca, plus docelowo kolejne 6 ha należących do miasta. Spółkę "Nowa Targowica" tworzy 29 właścicieli działek. - To inicjatywa obywatelska - podkreślał Chowaniec. Jak przekonywa,ł to propozycja szybsza do realizacji i tańsza. Przede wszystkim jej główny walor to wyprowadzenie jarmarku z centrum miasta i ożywienie wschodniej jego części, w tym wykorzystanie nieatrakcyjnych terenów przy oczyszczalni. Plusem jest też praktycznie gotowy układ komunikacyjny. Inwestycje w infrastrukturę to budowa około 800-metrowego odcinka drogi, stanowiącej odgałęzienie drogi do oczyszczalni i wybrukowanie placu targowego i parkingów, które miałyby pomieścić 800 samochodów i 40 autobusów. Przedstawiciele "Nowej Targowicy" mówili też o konkretnych wpływach do kasy miasta, nawet na poziomie około 2,5 miliona złotych już po pierwszym roku. Targowica miałyby być udostępniana etapowo - w pierwszym roku 30 procent terenu, w kolejnych latach następne obszary aż do wyczerpania gruntów. O konkretach zagospodarowania targowicy szczegółowo nie mówiono. Inwestorzy koszty całego przedsięwzięcia szacują na ok. 11 mln zł, w tym 7 mln zł główni udziałowcy są w stanie wyłożyć z własnej kieszeni, na resztę planują wziąć kredyt (twierdzą, że są już po korzystnej dla nich rozmowie z jednym z banków). Nowa targowica, jak mówił Janusz Chowaniec, w pierwszej, podstawowej wersji mogłaby być uruchomiona już za 2 lata.

Radny Andrzej Rajski mówił, że w koncepcji "Limby" brakuje mu informacji, co z tego wszystkiego będzie miało miasto. - Bez precyzyjnego biznesplanu tego nie powiem. Ja nie będę mówił o 2,5 mln zł, bo to byłaby kwota wzięta z nieba - odpowiedział Piotr Steskal.
Radny Paweł Liszka stwierdził, ze w przypadku "Nowej Targowicy" trudno mówić o biznesplanie, skoro nie zawiera on wielu podstawowych danych. Rozbieżności pojawiają się chociażby przy kosztach budowy drogi. Janusz Chowaniec podał, że mogłyby wynieść ok. 800 tys. zł, Wojciech Watycha z wydziału gospodarki komunalnej i zagospodarowania przestrzennego Urzędu Miasta w Nowym Targu mówił, że 2,5 mln zł.

Dyskusja toczyła głównie wokół szczegółów, ale obaj inwestorzy i ich współpracownicy w większości przypadków unikali wyczerpujących odpowiedzi na pytania przekonując, że w tej chwili gra toczy się o wybór lokalizacji, a na konkrety przyjdzie czas później.

Doradca burmistrza ds. strategii miasta Marcin Ozorowski zwrócił uwagę, że decyzja o wyborze lokalizacji targowicy, to decyzja strategiczna dla miasta i tak należy na nią patrzeć. M.in. wyznaczy wyznaczy kierunek w którym otworzy się miasto i dokona zmian przestrzennych.

Pod koniec dyskusji głos zabrał burmistrz Marek Fryźlewicz, ale nie opowiedział się za żadną z propozycji. - Są dwie poważne propozycje, które muszą mieć jeszcze duże uzupełnienia, żeby można było podjąć decyzję - powiedział.

Radni nie głosowali nad żadną z propozycji. Stwierdzono potrzebę dalszych spotkań, na których przedstawione by zostały szczegóły obu przedsięwzięć.

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
............25.12.2012, 19:36
boze ludzie co wy gadacie.... ogarnijcie sie
ten obcy25.12.2012, 15:51
Ludzie w XXI wieku- handel natargowicy? przeciez mamy dziesiatki sklepów, sprzedaz mies z samochodow do tego nie przystosowanych i bez WC. Komu to potrzxebne- ile pieniedzy ma z tego miasto po odliczeniu kosztow sprzatania itp.
TARGOWICA TAK ALE REGIONALNE WYROBY a nie szwarc mydlo i powidło.
Staszek25.12.2012, 13:34
Popieram wniosek w okolicach oczyszczalni.Jest zgoda właścicieli gruntów i ich pieniądze.Ludzmierska już teraz ciagle zablokowana.dlaczego w dni targowe policja nie kieruje ruchem na skrzyżowaniu składowa-ludzmierska ? A bardzo często jest patrol w tej okolicy schowany przy sklepie rolniczym GS czy Blachotrapez i łapią kierowców zamiast pomagać !!
tup.tup.24.12.2012, 17:55
Ile jeszcze trzeba się targować o TARGOWICĘ zostawić na starym miejscu. Na terenach dawnego Tartaku dać wolę temu co jego teren niech stawia to co chce na swój koszt i ryzyko co miastu do terenów prywatnych -nie umie gospodarować na swoich terenach, to niech się w cudze nie wtrąca.
O inwestycji o charakterze handlowym to R.Steskal mówił już chyba z 10 12 lat temu i to wtedy miasta nie interesowało a teraz chcą dysponować nie własnym terenem.
M5324.12.2012, 13:46
A czemu nie na starym miejscu po odpowiednim przebudowaniu i zagospodarowaniu terenu wystarczy na wschodnią obwodnicę ale jako wiadukt nad Al.1000 -lecia -i pod nim wystarczy miejsca na takie targi jakie będą w przyszłości -szkoda nowych miejsc bo terenów nie przybywa.
Trzeba porządnego architekta i będzie cacko zamiast trzeciego świata jaki jest teraz.
Mieszkaniec22.12.2012, 23:50
Tylko Waksmundzka !!! Na Ludzimierskiej teraz są korki gdy będzie tam targowica to i tak tam nikt nie dojedzie ta częsić miasta będzie sparaliżowana .Potrzebna jest równowaga i nikt rozsądny tego nie podwarzy.
wschodni wiatr22.12.2012, 10:17
Oczyszczalnia po modernizacji już nie śmierdzi. Propozycja Chowańca jest konkretna i rzeczowa w przeciwieństwie do wizji snutej przez Steskala, który nie potrafił odpowiedzieć na banalne pytania, a jego projekt składa się z pobożnych życzeń i świateł na zakopiance.... Panie Januszu trzymamy kciuki za tę inicjatywę.
TAK21.12.2012, 22:08
Już czuje ten smrod i widzę minę tych ludzi którzy odwiedzają nowotarski jarmark przy temperaturze 30 stopni. Jarmark będzie przy oczyszczalni. Poroniony pomysł. Kto wogóle to wymyślił!!! Masakra.Smutne mamy to miasto.
jo21.12.2012, 15:13
Stopiak świeci pustkami bo jest klautrofobicznie mały. Czy wchodząc tam ludzie czują się bezpiecznie? Witryny sklepowe nie są eksponowane ze względu na cisne korytarze a piętro jest już nieosiągalne przez drabinaste schody. Jak się oszczędza na projekcie i myśli, że większa powierzchnia handlowa jest lepsza od dobrej komunikacji to w efekcie powstaja klapa typu Biedronka Stopiaka. A co do targowicy to myślę, że pomysł przy oczyszczalni ożywił by miasto w tym rejonie, tereny składowej dzisiaj są już przesycone, jest tam ciasno i "duszno". Jarmark przy waksmundzkiej daje szanse rozwoju handlu w miejscu w którym nic się nie dzieje a tak to kazdy kto mieszkałby przy jarmarku mogłby już myslec o jakims sklepiku w parterze swojego domu lub o jakiś innych usługach. Składowa musi zostać uporządkowana, bo samowolki typu leclerc są tam na kazdej dzialce i o kolejny pozar i katastrofę bardzo łatwo.
lobbista21.12.2012, 12:45
Dzisiaj ważniejsze jest na zasadzie pozwu zbiorowego o odszkodowanie za utracone dochody z powodu wydawania zgody na markety. Głównie Biedronki. Szanse na odszkodowania są na 90%. Wszak za szkodliwość działań urzędników odpowiedzialność ponosi Skarb Państwa. Budujcie sobie nową targowice gdzie chcecie. My z czasem dopniemy swego.
rodowity21.12.2012, 12:32
Mam propozycję żeby targowicę przenieść też w okolice ulicy Ludzmierskiej a tę stronę Nowego Targu (tj.od rynku do Waksmunda) ogrodzić i zrobić tam na przykład jakieś przymusowe obozy pracy lub co gorsze nie powiem... Ludzie nie chodzi tu tylko o targowicę lecz o ludzi którzy mieszkają wokół takich miejsc,ta strona miasta też ma rodziny i dzieci do wykarmienia, chyba że panu Steskalowi na to brakuje to przepraszam.
zwolennik21.12.2012, 11:33
Ludzie przestańcie narzekać na opieszałość w podejmowaniu decyzji przez Władarzy Nowego Targu, kolejne nowe kościoły są budowane szybko.
N.T.21.12.2012, 10:31
Słysząc o nowych światłach na dwupasmówce w Nowym Targu to włosy mi się jeżą, mieszkam przy Zakopiance i widzę co się dzieje w niekóre dni przy zjeżdzie z dwóch pasów pod Niwą, samochody stoją aż do Kastoramy po obu stronach. Zatrzymuiąc te samochody światłami w tym miejscu co proponuje pan Steskal doprowadzimy do tego że korek będzie aż za Szaflary. Życzę wtedy powodzenia z dotarciem do Nowego Targu i okolicznych wiosek od strony Zakopanego.
Janusz21.12.2012, 08:26
Co ciekawe i warte nadmienienia,172 osoby z ulic Polna Waksmundzka podpisały się już parę lat temu pod petycją dotyczącą się przeniesienia jarmaku w rejon nowej oczyszczalni.Do tego zgoda właścicieli terenów pod nową lokalizację, czy nie uważcie że jest to w naszym mieście warte podziwu?
iskierka21.12.2012, 07:01
Targowica obok oczyszczalni? Kto wytrzyma w tym smrodzie? I Wyjazd z Nowego Targu będzie utrudniony. Lepsze jest miejsce wskazane przez pana Steskala, choć może i kosztowniejsze, ale należy pamiętać, co tanie, to gorsze.
byly kolega - cinkciarz21.12.2012, 03:40
Chowaniec sie wychowal w otoczeniu starej oczyszczalni wiec mu nie smierdzi ,zreszta ulokowal sie na Kokoszkowie z tylu to tam smrod nie dociera , kto na zdrowy rozum bedzie stal ,a jeszcze pojedzie kupowac do smrodo ? chyba raz zniewiedzy ,drugi z zapomnienia , ale trzeciego na peno nie bedzie
Boczek21.12.2012, 00:39
Jakto Gdzie do Lipnicy przenieśc w MORDEJERZA
KOLARZ20.12.2012, 23:27
do wszystkich radnych i bezradnych ,-- JARMARK UMARŁ ŚMIERCIĄ NATURALNĄ
ola20.12.2012, 22:10
/.../ spółka to coś ciekawego w naszym terenie żeby 30 osób się dogadało no no -popieram, da to szanse innym spółką i pokaże że się da , pan Rysiek a właściwie osoba decydująca tam :) na pewno wymyślą tysiąc innych rzeczy które mogą zrobić w tartaku i tego im życzę
Czy się to utrzyma u nas ( handel ) trudna sprawa , wszystko zmieni wejście w walutę Euro już teraz część produktów u nas nie jest opłacalne do zakupu przez sąsiadów ( kurs Euro robi swoje ) .Na oczyszczalni miasto ma swój grunt i będzie miało z tego kasę na pewno nie taką jak obecnie ale zawsze to coś . Jestem za spółką. Haj.

Naruszenie regulaminu. Moderator.
sxawek20.12.2012, 21:17
na jarmarku w dzień targowy takie słyszy się rozmowy Steskal i Chowaniec już gotowy,burmistrz Mareczek jeszcze ze trzy lata chciałby pić z tych beczek ,obwodnica poczeka ,bo może wylać rzeka ,a handlarze przeklinają że coraz więcej dokładają, a klijenci na jarmarku też przeklinają że pieniędzy nie mają, więc wytłumaczcie mi rodacy jak to możliwe,że CYGAN ze Słowacji pokupniejszy niż Polacy
osioł20.12.2012, 20:49
jesli miasto jest nieudolne nie potrafi nie daje rady nie jest w stanie zorganizowac to po co ja tym urzednikom płace na pensje zusy trzynastki wczasy pod grusza przeciez za taka nieudolnosc nalezy zwolnic z taka nieudolnoscia z prywatnej firmy wyrzucono by ich z taka opinia ze do wiezienia by ich nie przyjeli
lexi20.12.2012, 20:25
jak komuś jarmark przeszkadza to Jabłonka ma gotowy plac chętnie użyczy placu i parkingów na sobotę i jeszcze zapłaci procent Nowemu Targowi , a na Czwartek to handel można przenieść na rynek lub do parku ,bo poza 2 miesiącami letnimi i tak będzie to stało puste odłogiem
LUL20.12.2012, 20:16
@ luk /.../ Kolego uspokój się z tym więzieniem,bo szastasz nim na lewo i na prawo , że już ludzie cię cytują w towarzystwie. Już do wszystkich opowiadasz jak to Fryźlewicz zasługuje na więzienie.Wejdziemy do strefy EURO i będzie po jarmarkach. Gdyby przyjeżdżało 50 tys .Słowaków to na każdym metrze kwadratowym byłby jeden Słowak ,plus handlarze i polscy konsumenci. Gdzie to by się zmieścili człowieku??! Takie wyliczenia to włóż sobie między bajeczki.

Regulamin. Moderator.
sx20.12.2012, 20:11
jarmark to ma być bazar kupcy mają stać pod gołym niebem klijent ma się potykać o towar, pasaży i galerii już jest za dużo jak na ten biedny Nowy Targ, Stopiak świeci pustkami,bo ci co mają kasę jadą w Kraków ,a biedota kotłuje się w Biedronce,Polacy na jarmarku nie kupują nawet przed świętami,Słowaka starcza tylko na sobotę więc, kto kto będzie stał cały miesiąc za 4tysie ,większość handlarzy to Krakusy oni mają kasę znajdą lepsze place więc chcąc aby jarmark wytrzymał jeszcze parę lat lepiej pomyśleć o obwodnicy nie przez środek miasta ,bo jak sama nazwa wskazuje to obwodnica ma przechodzić po za obwodem miasta
drogowiec20.12.2012, 20:10
Jarmark sam padnie, zrobić obwodnice, ograniczyć teren. Zanim zaczną budować połowy Krakusów albo podkrakowskich wsi już nie będzie. Z targowicy Nowotarżanie i tak mało co mają, większość handlujących nie jest stąd, zyski z niej dla UM też nie są rewelacyjne.
spacerkiem po plac20.12.2012, 19:59
ostatnie dwa jarmarki przed swietami a na targowisku pusto ,troche słowakow w celach turystycznych polaka nie widziałem, poczekajmy jeszcze rok i po placu nie zostanie sladu,cos mi sie niepodoba ten STESKAL I CHOWANIEC INWESTOWAC W COS CO NIE MA SENSU? A MOZE CHODZI O TE DZIALKI CO KUPILI ZA BESCEN PO WYBUDOWANIU DROGI MOZNA PRZEKSZTAŁCIC NA BUDOWLANE ZAROBEK 1000%
miastek20.12.2012, 19:55
Lokalizacja proponowana prze Pana Chowańca jest o wiele atrakcyjniejsza od tej proponowanej przez Steskala. Lepszy dojazd, dużo miejsc na parkingi a co najważniejsze dzięki temu wschodnia część miasta ma szanse na rozwój. Jestem za lokalizacją jarmarku obok oczyszczalni ścieków.
Handlujący20.12.2012, 19:51
Z powodu upadającego handlu nowa targowica jest bezsensowna. Nawet gdy powstanie nowa obwodnica biegnąca przez obecną targowice to miejsc do handlu po obu stronach obwodnicy na terenach prywatnych oraz na placu betonowym na którym ma być wybudowana kryta hala tak zwana "regionalna" będzie pod dostatkiem. Nikt obecnie handlującym nie zabroni tam handlować gdyż są to tereny prywatne.
zn20.12.2012, 19:32
Zamiast skrzyżowań swietlnych powinny być RONDA, tak przy dworcu pks z al.1000-lecia, szaflarska, itp w duzym stopniu rozładowuje korki, przykład przy wlocie do zakopanego - chramcówki, nowotarska, kasprowica, malutkie rondko czyli tzw góralski kalepusz a efekty duże, praktycznie tak jest przejazd ciągły a było tam tłoczno i dalszy przejazd ul. nowotarską do kościelisk i skobówek, bierzmy przykład z dobrych praktyk a to będzie się opłacać.....
LUK20.12.2012, 19:11
Jarmark w takiej postaci jaki jest obecnie być nie może . To nie XVIII wiek tylko początek XXI na domiar środek Europy. Ludzie łącznie ze Słowakami się z nas śmieją, gdyby nie przebitka cenowa nikt by nie przymierzał buta na gazecie bo pod spodem jest potworne błot. Gdyby władze miasta myślały to z jarmarku byłyby kokosy już dawno. Był czas że Słowaków przyjeżdżało podobno nawet 50 000 Proszę przeliczyć
wszyscy wchodzą w teren ogrodzony i płacą za wejście 1zł tj. 50 000 zł następnie handlujący płacą 20zł od stanowiska jest ich ok 1000
1000x20 = 20.000 dochód z parkingu to jest ok 10 000
jeszcze nikt niczego nie kupił i już jest 80 000 zł za tydzień x 8 dni targowych = 320 000 zł nie ma jeszcze podatków dochodów i innych pośrednich dochodów w niedzielę giełda w dni takie jak poniedziałek wtorek można zorganizować giełdę warzywną ze zwierzętami itd
Gdzie było miasto przez te lata??
Z rządzenia tym miastem nie powinna być dwója tylko więzienie o zaostrzonym rygorze
Pozdrawiam
weronika20.12.2012, 19:03
ciekawa jestem, czy ktoś z piszących tu komentarze był dziś na targowicy.
Można było bowiem zauważyć jak mizerne jest zainteresowanie kupujących .
Dziś wszystko można dostać w sklepie i czasem w bardziej atrakcyjnych cenach i asortymencie.
Uważam , że budowanie nowego " bazaru' jest nikomu nie potrzebne.
dość z handlem w dziadostwie20.12.2012, 18:14
Jarmark to handel dla starszych ludzi. Młodzi jak tylko coś chcą kupić to przez internet albo w Krakowie. Albo handel przystosuje się do tego czego ludzie oczekują albo w ogóle zginie w Nowym Targu. Nawet do kina jedzie się do Krakowa i odwiedzić kolegów bo wszyscy na studiach w Krakowie i nie mają zamiaru tu wracać.
kupujący20.12.2012, 18:11
W tym błocie to nikt dalej kupować nie będzie. Ceny też z kosmosu byle jakiego towaru.
.20.12.2012, 18:09
Słowak to jedzie do Krakowa na galerie tak samo jak Nowotarżanie w wieku -30 lat. Bo tu takich sklepów nie ma ani porządnych pasaży handlowych. A jak już coś jest to małe, ciasne ze słabym wyborem. Słowak już zacofany nie jest i nie kupi byle czego. Pepik pojedzie do Krakowa i przy okazji ma fajną wycieczkę, zobaczy prawdziwe miasto, prawdziwy rynek, Nowy Targ to dla niego żadna atrakcja. Chyba że ma +50 lat. Miasto z komunistyczną, paskudną zabudową, bez atrakcji, bez sklepów gdzie dobrze by się kręcił handel. Pepik pojedzie na galerię, gdzie jest sklepów cała masa, z promocjami konkretnymi (teraz w wielu przeceny po 50%) i kupi coś markowego a nie turecki sweter albo podrabianą bluzę.
wow20.12.2012, 18:07
Najbardziej na zlikwidowaniu jarmarków zależy lokalnym sklepikarzom i marketom aby nie miec konkurencji .Najwiecej krytycznych głosów jest od lokalnych krzykaczy którym wszystko i zawsze przeszkadza cokolwiek by sie nie zrobiło w tym miescie.Targowica powinna zostac tu gdzie jest a zmienic lokalizacje obwodnicy.Jezeli przeniosa jarmarki gdziekolwiek indziej zrobia miejsca handlowe zadaszone lub pawilony to wynajecie ich przez handlujacych bedzie tak drogie ze wielu handlujacych zrezygnuje bo handel jest coraz gorszy klientow coraz mniej a jezeli zrobia jarmarki codziennie to calkiem padnie tak jak w wielu miastach w Polsce.Miasto juz nie bedzie mialo takich wplywow gotowki jak teraz .I oby sie wszyscy nie rozczarowali na czele z inwestorami ktorzy tak konkuruja ze soba o ta targowice I wszyscy ktorzy tak krytykuja handlujacych ze robia to na czarno niech lepiej nie zabieraja glosu bo nie maja o tym pojecia.Jestesmy bardziej kontrolowani przez Skarbówke niz wszystkie markety Steskale biedronki leclerki.
sprzedajacy20.12.2012, 17:56
A ja wam powiem tak,zanim Miasto wybierze lokalizacje jarmark sam zginie śmrcią naturalna.Za 2 lata przy takim handlu zostanie 10% obecnie handlujących i niebedzie komu i dla kogo przenoscić.
Koi20.12.2012, 17:50
życze powodzenia w handlu w na nowej targowicy dzisiaj słowak woli iść do normalnego sklepu niż na jarmark. A już koło oczyszczalni gdzie smród to już w ogóle. Jarmark umrze śmiercią naturalną
////20.12.2012, 17:22
A kiedy zachodnia obwodnica? Gdzie Maziorz i cała świta w GDDKiA żeby lobbować za tym! Mniejsze i mniej zatłoczone miasta mają obwodnice a u nas gnicie w korkach. I ruch praktycznie tylko Alejami i Szaflarską.
Czyli jednak prawda że NT to wiocha z 2 drogami na krzyż i Bangladeszem przy drodze. A targowica na tartaku to dobry pomysł, z dala od Maziorza. Ale pod warunkiem że będzie zachodnia obwodnica i Zakopianka zostanie przecięta skrzyżowaniami z Podtatrzańską i Kolejową żeby udrożnić ruch w poprzek miasta!
ola20.12.2012, 17:16
niech njpierw sie zastanowia czy wrto wogole co przenosic ! handluje na targu i nie moge wyrobic na oplaty bo tyle jest kupujacych ze szkoda gadac. sam sie ten targ skonczy !!!
120.12.2012, 17:14
Światła na zakopiance? świetnie..., kolejne korki tym razem na trasie przelotowej północ-południe, bo jeśłi dobrze pamiętam informacje dotyczące obwodnicy zachodniej to Dyrekcja Dróg Krajowych wspominała coś o 2020 roku? czyli do tego czasu mamy niedrożne miasto...do tej pory korek tworzył się pod Niwę w stronę Krakowa, to teraz będzie w obie strony. To może zorganizujmy targowicę wzdłuż tych korków i będziemy oscypki sprzedawać tym co w nich stoją...
PIJAK20.12.2012, 17:06
może przenieść targowice na przeciw almy nad brzeg białego Dunajca miejsca jest dość po dawnym KRPD Krakowskie przedsiębiorstwo robót drogowych to jest stara droga na byłe wysypisko śmieci ?
stan20.12.2012, 16:52
~myśląca,
a co mnie obchodzą KRAKUSY i mieszkańcy WSI pod Krakowem uznający się za KRAKUSÓW?
Hola20.12.2012, 16:44
Drogi autorze tego artykułu- pozwól,"ze dodam swoje trzy grosze".Zamiast używać słowo "Targowica można go zastąpić słowem ogólnoświatowym -"Bazar"Targowica w obecnych czasach źle brzmi bo kojarzy się z konfederacją zawarta w Targowicy a ta oznaczała-ZDRADĘ- i II rozbiór Polski. W końcu XVIII wieku należała do Stanisława Szczęsnego Potockiego. 14 maja 1792 miejsce ogłoszenia konfederacji targowickiej, zmierzało do obalenia konstytucji 3 maja przy pomocy interwencji armii rosyjskiej.Co oczywiście się stało.
Cyt:
Epilogiem wojny polsko-rosyjskiej 1792 r. i rządów Targowicy był II rozbiór Polski, którego dokonały w styczniu 1793 r. Rosja i Prusy. Dla zwolenników Konstytucji 3 Maja konfederacja targowicka stała się symbolem zdrady narodowej. Podczas insurekcji kościuszkowskiej w 1794 r. wielu jej przywódców, m.in. hetmana wielkiego litewskiego Szymona Kossakowskiego, skazano na śmierć i infamię oraz publicznie wieszano na szubienicach. Na tych, których nie udało się schwytać, m.in. na Stanisławie Potockim, Sewerynie Rzewuskim i Franciszku Branickim, wykonano wyrok "na wizerunku" (in effigie).

Na dole strony jest regulamin, w którym zapisano, że uwagi do redakcji prosimy kierować właśnie do redakcji, a nie tutaj. Proszę o tym pamiętać.
Moderator.
z jarmaku20.12.2012, 16:10
a dlaczego nikt z szanownego UM nie zapyta o zdanie obecnych włascicieli działek na starej targowicy ktorzy , przez prawie 20 lat co miesiąc zanosili kase do UM nie majac w zamian nic ( odsniezanie, sprzatanie ,żwir-wszystko z własnej kieszeni) teraz sie juz o nich zapomniało?dlaczego na prywatnych terenach o 14stej jest czysto a na miejskim do wieczora zalegają smieci? i dużo tu można by było jeszcze wymieniac.....
Jar20.12.2012, 15:50
coś mi się zdaje . że nowej targowicy w najbliższej prztszłości to raczej na pewno nie będzie
nm20.12.2012, 15:46
... trzy kropki a teraz cię pytam po co leziesz na jarmark jak ci nie pasuje
idź do biedronki tam dadzą ci paragon chociaż podatku w tym kraju to z niego nie będzie....
bezstronny20.12.2012, 15:42
Proszę o rzetelne info.cały haczyk jest w tym ,że pan Steskal kosztem miasta chce zrobic sobie doskonały dojazd do swoich terenów na tartaku "Na nowe drogi, które by powstały przy okazji budowy targowicy w tej okolicy, inwestor zamierza wydać ok. 8 milionów złotych." ale w zamian rząda aby póżniej miasto te drogi przejęło i zapłaciło mu za nie ewentualnie chce za to działki miejskie. Pod oczyszczalnią są tereny rodowitych nowotarżan,a p.Steskal z całym szacunkiem po góralsku mówiąc to przybłęda ,która strasznie się panoszy Hej
ola060620.12.2012, 15:41
Jeżeli targowica będzie na tartaku to zablokuje cała ulicę Ludzmierską niech nasi kochani urzędnicy przejadą się o godz 9 rano i 15 stej izobaczą co się dzieje a jeszcze przed świętami
ww20.12.2012, 15:41
24-ego jest koniec swiata!!!i po problemie.
Mieszkaniec os.Na Skarpie20.12.2012, 15:21
Przejechanie dzisiaj ul.Ludżmierską to WYCZYN a co będzie,jak powstanie jarmark ??? MASAKRA i GIGANTYCZNE korki pod Rogożnik.Światła koło Leclerca zamiast ronda to istna PORAŻKA.
NT20.12.2012, 15:11
Najlepszym miejscem dla nowej targowicy jest teren za dunajcem i nikt mi nie powie że tak nie jest. Niech tylko miasto załatwi działkę, bo od kilku lat sobie nie mogą poradzić z tym......
obs.20.12.2012, 15:07
Skoro miasto się ślimaczy z każdą decyzją tzn. z wyprowadzeniem jarmarku z obecnej targowicy, to dlaczego nie ma to zrobić kto inny? bogacz - może to zrobić, biedak - nie zrobi, bo za co? nawet Jego głosu nie posłuchają.
Wszędzie trzeba będzie płacić "placowe", jak będzie drogo nikt nie przyjedzie handlować, bo się nie będzie opłacało. Nie martwcie się na zapas!
A tak szczerze mówiąc, najlepiej żeby tego jarmarku w NT nie było. Niech handlują koło Jabłonki - będzie spokój i luz na drogach. Mało sklepów w NT? Kto będzie chciał przyjechać do sklepu w NT - przyjedzie.
JareCki20.12.2012, 14:53
Wyczuły "hieny" interes...
mieszkaniec20.12.2012, 14:50
ulica Kolejowa, bez sensu, a mało już w tamtą stronę korków?! jeszcze tego by brakowało!!!
marek20.12.2012, 14:48
do "kierowca." ---nie doczekasz się ,chyba ,że setkę przekroczysz
gula20.12.2012, 14:46
nowy bazar powstanie ,ale za 50 lat ,jestem wstanie wyłożyć grubą kasę...
zaciekawiony20.12.2012, 14:34
To juz wiem,czemu Steskal wykurzyl Jaska z tartaku,czuje kase.....
bbb20.12.2012, 14:27
najlepiej wszystko na tą Ludźmierską przenieście, wtedy już nikt tam nie dojedzie, smutne pomysły aż ręce opadają
pol20.12.2012, 14:20
jestem pewien ,że ta dyskusja potrwa 20 lat,a moja żona uważa że 30
polo20.12.2012, 14:08
niestety,jest to pochylanie się nad trupem,już na początku roku nie było zysków z handlu i jest co raz gorzej,handlarze szukają byle jakiej pracy,żeby przeżyć,zbierają owoce w Anglii,żeby opłacić rachunki,to o czym tu gadać
Bilguun Ariunbaatar20.12.2012, 14:05
Czy P24 może zrobić sondę i zapytać w niej mieszkańców którą lokalizację by woleli? Bo ja mam wrażenie, że nas nikt o zdanie nie pyta.
goska20.12.2012, 14:02
Mysląca, - pomyśl
Nic nie bedzie z handlarzami? Tak samo popsprzatali Mexico Platz w Wiedniu. A ludzie nadal żyją...
Serek Pleśniowy20.12.2012, 13:48
Jestem pewien, że będzie tak: obaj panowie wkrótce przedstawią szczegółowy biznes plan dla swoich propozycji (jak to w biznesie - nie ma dobrze przeprowadzonych przedsięwzięć, bez odpowiedniego wyznaczenia celów, strategii i planów operacyjnych). Następnie bezstronni urzędnicy miejscy pod przewodnictwem burmistrza , wsparci kompetentnymi doradcami (i jedni i drudzy zupełnie niewrażliwi na pozamerytoryczne próby przekonywania do którejkolwiek z koncepcji) rozpatrzą wszelkie plusy i minusy poszczególnych propozycji dla Królewskiego Miasta Nowego Targu (dokonując oczywiście wcześniej szerokich konsultacji z kupcami i mieszkańcami NT). W ten sposób dokonany wybór, być może nie zadowoli wszystkich, ale będzie w optymalny sposób zabezpieczał interesy miasta, kupców i mieszkańców. Nie muszę dodawać, że wszystko odbędzie się najszybciej jak to możliwe, bo osobiście burmistrz Marek Fryźlewicz będzie nadzorował wyboru inwestora dla nowej targowicy - a jak wiadomo powszechnie, jest on wyjątkowo kompetentny i bezstronny i nigdy nie kieruje się własnym interesem, dlatego od tylu lat może być najlepszym na świecie burmistrzem Królewskiego Miasta Nowego Targu
opo20.12.2012, 13:41
nie ważne gdzie, ważne KIEDY? oby jak najszybciej
swój20.12.2012, 13:33
już teraz ul Ludźmierską nie da się jeździć a co dopiero jak jeszcze na dawnym Tartaku jarmark zrobią. powodzenia....
Kierowca20.12.2012, 13:25
Mam 55 lat.Wyprowadzka Jarmarku z obecnej targowicy będzie dla mnie najważniejszym wydarzeniem w życiu!!! I ten wolny prosty przejazd na Kowaniec!Jak najszybciej!
myśląca20.12.2012, 13:22
jeszcze ani razu nikt nie wsponiał o ludziach handlujących na targowicy, nikt jak zwykle się nimi nie przejmuje, byle tylko miasto ładnie wyglądalo, a tych kilka tysięcy osob co bez pracy pozostaną, ja się pytam co z nimi będzie?????
BASIA20.12.2012, 13:05
coSteskalowi chcecie jeszcze mu dac zarobic malo mu juz pochlonol cale Podhale dajcie ludziom biednym zyc a nie zeby BOGOC nowotarski mial do rzadzenia jak nie macie serca dla ludzi tak ciezko pracujacych na targowicy zaden handlarz nie pozwoli 5 razy w roku jechac na wczasy tak jak Steskal Chowaniec przeniescie za Dunajec jarmark , Nie pozwolimy nowotarzany aby milionezy pochlonely wszystko a my biedni ludzie byli upokozeniprzez nich ,PANIE BURMISTRZU jak pan rzadzi miastem to miej litosc nad ludzmi ciezko pracujacych na kawalek chleba a nie dla MILIJONOWKTORZY CHCA POCHLONAC WSZYSTKO
ja20.12.2012, 13:00
Super że w końcu zlikwidują bangladesz, ale ludzie zostawcie zakopiankę w spokoju. Jeśli mają być światła, to znowu będą korki tak jak na Alejach. Jedyna droga którą można w miarę szybko przemieścić się z południa na północ nowego targu...
bbb20.12.2012, 12:48
Targowica na "starym tartaku" to już CAŁKOWITY PARALIŻ ul. Ludźmierskiej do dworca pks.
oil20.12.2012, 12:37
lokalizacja na tartaku jest lepsza gdyż naturalnym ciągiem komunikacyjnym są Aleje 1000-lecia wyobrażcie sobie przejazd tych wszystkich aut z orawy na waksmundzką
???20.12.2012, 12:32
A może by tak zaprosić handlujących na spotkanie i z nimi też porozmawiac ...........
ola20.12.2012, 12:29
z obecnej targowicy miasto ma 1 milion to jakie niespodzianki dla handlujących oni szykują, kto im bedzie tam stał jak tak podniosą ceny za dzierżawę. Miasto nic nie będzie miało bo to wszystko tam padnie, podniosą opłaty, chcą aby handel odbywał sie 7 dni w tygodniu, śmieszne, już czwartki praktycznie nie istnieją, handlarze owszem we czwartki są ale kupujących brak - a gdzie reszta dni przeniesie się to wszystko do Jabłonki i tyle miasto będzie miało
czas na zmiany20.12.2012, 12:27
Oby jak najszybciej zniknął ten okropny jarmark na starej targowicy.
Pan burmistrz razem ze swoimi pracownikami, niech zastanowi się nad swoim dotychczasowym ociężałym myśleniem. Są w NT ludzie, którzy potrafią planować, działać wprawdzie z korzyściami dla siebie /w przyszłości/ ale również dla dobrego wizerunku miasta i jego dochodów.
Ponieważ na jarmarki przyjeżdża dużo kupujących ze Słowacji i od strony Krakowa, to były tartak byłby lepszą lokalizacją, gdyż miasto byłoby odciążone od "korków samochodowych". Tym bardziej, iż w tamtych okolicach utworzyła się dzielnica handlowa.
dd20.12.2012, 12:20
HANDEL NA LEWO he he he ciekawe gdzie tak często jak po jarmaku goni urząd skarbowy i sprawdza dokumenty i nie jest to głupie gadanie bo handluje i wiem . Urząd skarbowy z Krakowa jest czasem kilka razy w miesiącu. Jak komuś nie pasuje niech nie przychodzi na targowicę na zakupy i jaki problem. Zresztą jakby nam przyszło żyć z zakupow polakow to juz dawno bysmy z głodu umarli. Do biedronki, do biedrnki tam WAm jest najlepiej, a potem tylko gadanie,że w Polsce dróg nie budują itp. do Portugali jedzcie bo tam za waszą kasę drogi budują. Szkoda gadać !!!!! Bo niby towary tansze, ale za ro mniejsze gramatury (tego fascynaci biedronki nie widzą) ale za to gorsza jakosc, ludzie nie ma nic za darmo, biedronka to nie caritas. Czemu mercedes nie jest w cenie fiata 126p ???? na tym kończę bo na inny temat zeszło, ale też dobry....
??20.12.2012, 12:12
czy projekt JCh obejmuje te tereny na których niejaki MF skupuje działki?
Staszek20.12.2012, 12:03
Pewnie... na tartaku. A miasto zgnije w korkach. Nie ma zachodniej obwodnicy, nie ma wschodniej obwodnicy, a komunikacja miejska jest taka jakby jej w ogóle nie było. Dajcie tam jeszcze targowice to już w ogóle zakisimy się w spalinach.
xyz20.12.2012, 12:02
Kurde- ja bym powiedział dokładnie to co Ozorowski - o czym nota bene nasza ''wadza'' powinna sama z siebie wiedzieć ZA DARMO!!!! Przychylam się do idei Steskala - byle dalej od parkingów maziorza, bo bedzie mieszał. Zadnych spółek z miastem - urzędnicy tylko zacierają rąsie
???20.12.2012, 11:47
Najlepiej by było przy oczyszczalni, na uboczu, ze względu na dojazd, nareszcie miasto by zostało odblokowane. Na terenie tartaku? Co z komunikacją? i tak już tam stoi się w korkach, a co potem?
...20.12.2012, 11:42
Postawcie porządny pasaż handlowy z normalnym kinem a nie budy z drogim badziewiem. Tam tylko kwitnie handel na lewo, poproście kogoś np. o paragon to was wyśmieje. Skoro tak narzekają handlarze to niech wracają skąd przyjechali (bo przyjezdnych 80%).
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl