03.02.2015, 21:38 | czytano: 6140

Busy przestaną wjeżdżać na przystanek w centrum Jabłonki? Konflikt o opłaty na linii przewoźnicy - URBAR

Przewoźnicy, którzy zatrzymują się na głównym przystanku w centrum Jabłonki, zwrócili się do Urzędu Gminy o pomoc w rozwiązaniu konfliktu z właścicielem placu - Wspólnotą Urbarialną.
Poszło o dużą podwyżkę opłat za wjazd busów na plac. Przewoźnicy nie zgadzają się na wzrost cen i rozważają możliwość pomijania Rynku. - Tym samym dla ludzi pozostają jedynie przystanki na obrzeżach Jabłonki, oddalone od centrum o kilka kilometrów. Pytanie brzmi, w jaki sposób ludzie będą dojeżdżać do sklepów, szkół, jarmarku, lekarzy, na rehabilitację, itp.? Najbardziej poszkodowane będą osoby starsze, schorowane, nie mające swojego samochodu oraz dzieci i młodzież dojeżdżająca do szkół. Przystanek przecież jest dla ludzi, nie dla przewoźników. Przez 50 lat przystanek był naszym wspólnym dobrem, a teraz zarząd URBAR-u dąży do tego, aby zrobić tam parking płatny - oburzają się przewoźnicy.
W mediacje zaangażowała się gmina. W Urzędzie Gminy w Jabłonce odbyło się spotkanie zwaśnionych stron z udziałem wicewójta Bolesława Wójcika. - Przedstawiciele Leśnej Wspólnoty utrzymywali, że obliguje ich uchwała podjęta na Walnym Zebraniu Udziałowców w 2014 roku o podwyższeniu opłat do wysokości 1 zł za jeden wjazd busem na przystanek. Przewoźnicy uznali, że jest to stawka zbyt wygórowana i nie będą w stanie jej ponieść. Zagrozili, że w przypadku braku zmiany podejścia do tej sprawy przez Leśną Wspólnotę Urbarialną w Jabłonce zrezygnują z wjazdu na tenże przystanek i poszukają innych miejsc gdzie będą zabierać pasażerów - relacjonuje Artur Górka, sekretarzy gminy.

Na wniosek zastępcy wójta Zarząd Wspólnoty Urbarialnej zgodził się na ponowne wprowadzenie temat opłat za wjazd na plac do porządku obrad Walnego Zebrania Udziałowców, które ma się odbyć na przełomie lutego i marca. Wtedy zapadnie ostateczna decyzja w tej sprawie.

Gminie zależy, żeby URBAR i przewoźnicy zawarli porozumienie w tej sprawie, gdyż samorząd nie dysponuje w centrum Jabłonki terenem, który mógłby przeznaczyć na przystanek autobusowy.

oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
piotrus200006.02.2015, 19:23
A o tym nikt nie wspomni czyje i kogo decyzję się popiera.Widziałem tez nieraz, wystarczy posłuchać jak ludzie dość mają rządów urbaru.
krysti06.02.2015, 19:19
Odpowiedzialność właśnie ludzi odstrasza..trzeba się tylko przejść w środę i zobaczyć odpowiedzialność ludzi zarządu.Popijawa jakich mało..brak słów.
mila06.02.2015, 16:15
Do ZUZANNA
To skoro jestes tak madra to prosze wez sprobuj otworzyc jaka kolwiek działalnosc to zobaczymy czy tak dobrze bedzie gadało jak sie mowi kiedy nie ma sie na sobie zadnej odpowiedzialnosci!Wtedy kazdy potrafi gadac byc madrym ! Smieszna to jest Twoja wypowiedz poniewaz zwykli ludzie nie znajacy sie na rzeczy powinni raczej przymknac sie troche a nie dyskutowac nie majac pojecia nawet o transporcie wymogach itp.
kami06.02.2015, 16:10
Kazdy narzeka na kierowcow tak a ludzie moga zachowywac sie widzi takich sytułacji jak ludzie odnosza sie w stosunku do kierowców ale jak kierowca juz cos powie ooo to zle! zal mi jest nie których nie kompetentnych ludzi wypowiadajacych sie tutaj
kara06.02.2015, 16:06
a poza tym ludzie narzekaja na transport ze wozi sie ludzi jak swinie ! Skoro ludzie tak sie zachowuja to jak tu wgl wychodzic z inna perspektywa kazdy potrafi tylko gadac a tak naprawde nie ma pojecia o 1/4 odpowiedzialnosci jaka maja przewoznicy ! szkoda slow i szkoda gadac!
mila06.02.2015, 16:03
Do ZUZANNA
To skoro jestes tak madra to prosze wez sprobuj otworzyc jaka kolwiek działalnosc to zobaczymy czy tak dobrze bedzie gadało jak sie mowi kiedy nie ma sie na sobie zadnej odpowiedzialnosci!Wtedy kazdy potrafi gadac byc madrym ! Smieszna to jest Twoja wypowiedz poniewaz zwykli ludzie nie znajacy sie na rzeczy powinni raczej przymknac sie troche a nie dyskutowac nie majac pojecia nawet o transporcie wymogach itp.
wladek06.02.2015, 09:01
URBAR przywlaszczyl sobie nasze lasy a teraz jeszcze takie cos....z jarmakow wszystkie oplaty zbiera urbar.
zuzka06.02.2015, 01:31
Z wpisów właścicieli busów wynika że od ust sobie odejmują żeby ludzi wozić i robią to za darmo nawet dopłacają do interesu śmiechu warte , wszystkie te wypowiedzi świadczą tym bardziej o tym że mają z tego dobry interes a bilety nie tanieją razem z taniejącym paliwem
JJJ05.02.2015, 20:10
Prosta sprawa!
Wszyscy się wymądrzają, a niektóre wpisy powalają ze śmiechu.
Przecież każdy w tym kraju ma prawo otworzyć np firmę transportowa i ruszyć na podbój lokalnego rynku!Zapraszam i życzę powodzenia!Podam kilka szczegółów dla widzę mało wtajemniczonych,a udających mądralińskich,którzy zrobili prawko na kategorie 'b' i nie mają zielonego pojęcia o transporcie,a udają fachowców!!
Przytoczę kilka istotnych faktów żeby samemu otworzyć firmę i opanować cały lokalny rynek w zakresie publicznego transportu osób i wykonywać usługi za przysłowiową złotówkę.
1-prawo jazdy kategorii d + kurs na przewóz osób = 10 tys złotych.
2-certyfikat na wykonywanie krajowego transportu osób = 5 tys złotych + państwowy egzamin.
3- za każdy pojazd licencja,ubezpieczenie i przeglądy,oraz opłata w gminie za przysłowiowy "luksus" posiadania autobusu lub "busa",czyli za jeden pojazd w skali roku to koszt 5 tys.zł
4-zakup pięknego nowego pachnącego busa to koszt uwaga 250,000zł(dwieście pięćdziesięciu tysięcy złotych)tak,tak uwaga jeszcze lepiej,a
zakup pięknego nowego pachnącego autokaru to koszt bagatela tylko 1500000(półtora miliona złotych)-nie jedna willa!!
6-jednym nawet nowym autobusem lub busem nic nie zdziałasz,bo będziesz miał awarie i po Tobie,czyli musisz mieć znów tzw. rezerwę,czyli drugi pojazd zastępczy.Równa się to znowu z zakupem drugiego już nie koniecznie nowego busa,czyli koszty rosną. Koszt za 10 letniego busa np Mercedesa Sprintera trzeba wydać ok.100,000 tys złotych(stu tysięcy zł)
7-Zus,pracownicy,amortyzacja,naprawy,paliwo=kilkanaście tysięcy złotych w skali miesiąca
8-opłaty dworców,placów przydworcowych,przystanków itd..(koszt ok 2 tys złotych w skali miesiąca)
Już na Orawie była firma z nowymi busami,która popłynęła z długami....
Proszę przeliczyć wszystkie koszty jakie trzeba zainwestować,a potem zabierać głos i udawać inteligenta!!!
Jeszcze jedno wyjaśnienie dla niewtajemniczonych-nie ma czegoś takiego jak bus w kategoriach pojazdów dopuszczonych do ruchu drogowego.Pojazd powyżej 9 miejsc siedzących włącznie z kierowcą to autobus,a nie żaden tam bus, na który obowiązuje kategoria prawa jazdy "d"czyli autobusu!
do ola05.02.2015, 18:50
W N.Targu cena za wjazd na Dworzec DEKADA jest ceną adekwatną do warunków panujących na Dworcu.Jest to nowo powstały Dworzec i w żaden sposób nie umywa się do rynku w Jabłonce.Ponadto,cenę za wjazd na DEKADĘ ustalają kompetentne osoby,wraz z radą miasta N.Targ a nie *** niekompetentni na jakiś zebraniu.Jeśli nie jesteś poinformowana to się nie wypowiadaj.
Pozdrawiam!
daisa05.02.2015, 17:14
Każdy patrzy tylko na Jabłonkę a przewoźnicy od zawsze płacą nie tylko za Jabłonkę, ale za wjazd na dworzec do Rabki, Nowego Targu, Krakowa ale rozsądną cenę !!! Ciągle mówi się o przysłowiowej złotówce a nikt nie patrzy ile wynosi ona w skali miesiąca ! Nowy Dworzec DEKADA w Nowym Targu cenę dostosowywuje do warunków jakie na dworcu panują, poczekalnia dla klientów, zadaszenie miejsce parkingowe itp. Podwyżka za cenę 1 wjazdu do rynku w Jabłonce uległa podwyżce nie 100 % tylko 300 % .I tutaj apel o rozsądne ustalenie ceny bo wiadomo ze wszyscy płacić muszą.
kiki05.02.2015, 17:09
Jabłonka - Nowy Targ około 30 km i kasują 5-6 zł
Nowy Targ -Kraków ok 90 km Szwagropol i inni 11 zł trzy razy większa odległość jak się busiarzom na nas zarabiają bez litości jak się im nie opłaca
niech zreygnują będą inni prawo rynku wcale pazernych hien mi nie szkoda
Chow05.02.2015, 16:01
Decyzja uchwalona na zebraniu Rady Urbarialnej %%% w marcu 2014 a firmy dowiedziały się o tym 31 grudnia 2014 . Samowolka Urbaru!
Ja05.02.2015, 15:54
Kontrola trzeźwości URBARU !!!
Jabłonczanin05.02.2015, 15:50
Dworzec w Jabłonce jest dla ludzi a nie dla firm i prywatnych przewoźników. Właśnie jeśli busy przestaną wjeżdżać na rynek to nie ucierpią nikt inny jak właśnie Ci starsi ludzi, osoby schorowane i uczniowie.
LO05.02.2015, 15:41
Do student
Taki ?mądry? a student. Właśnie a dla kogo jest plac w Jabłonce? Dla ludzi czy prywatnych przewoźników? Bo jeśli przewoźnicy przestaną wjeżdżać na rynek w Jabłonce, Ty studenciku będziesz woził wszystkich starszych ludzi i uczniów którzy nie poruszają się samochodami osobowymi.
Ma05.02.2015, 15:40
Do wszystkich ?inteligentnych? komentatorów.
Nikt nie patrzy na to, że koszt paliwa to jedno, a gdzie wymiana opon, części samochodowych, usługi mechaniczne itp.??? Każdy tylko gadać umie. Przy zarobkach w Polsce, wszystkich opłatach ZUS, opłatach za ubezpieczenia , wynagrodzeniach dla pracowników-każdemu się dobrze mówi, by jeździły nowiuteńkie busy, które kosztują po 100 000 zł. Nikt realnie nie popatrzy, że koszt tej przysłowiowej złotówki w skali miesiąca wynosi 2 500 zł. Nikt korzystając z rynku, zatrzymując się, uczęszczając do sklepów nikt za postój samochodu osobowego płacić nie musi i wszystko ok., tylko na busiarzy się nagaduje a każdy busami jeździ.
ola05.02.2015, 15:10
wielka afera że chca im podnieśc o 1zł , biedaki nie stać ich ? a w N.T płaca duzo wiecej a nie robią afery !!!! jestem za podniesieniem im również do 3.50 zł w Jabłonce !!!!!! bo zarabiaja niezła kase na przewozie
krzyś05.02.2015, 15:03
w Nowym Targu za wjazd płaca 3.50 zł to dlaczego w Jabłonce ma być inaczej ????, ceny biletów ciągle rosną !!!!
majcyk krakus05.02.2015, 07:59
Las mi zabrali a pieniedzy do dzis nikt nie dostal. Sami wiedza jak sie tym dzielic i opalty podnocic. Ciekawe co bd nastepne? Mam nadzieje ze zmiana tego zarzadu. Rozliczymy Was!!!!
BOLEK04.02.2015, 22:24
Łorawa łorawa tam wszystko bez prawa
Górol co nigdy w gurak niebył04.02.2015, 20:34
mieszkaniec Jabłonki

masz racje !!!!
odaki04.02.2015, 20:25
kolo gminy plac jest duzy ale wlascicielem jest pan wojt antoni karlak ktory go tez kupil i niech rozwarze problem powodzenia
Do klijent04.02.2015, 19:22
Dobrze napisałeś klijent o tych busach !!! Zniecierpliwością czekamy aż otworzysz Firmę z prawdziwego zdarzenia i zaczniesz nas wozić nowymi mercedesami -TRAVEGO,ewentualnie mogą to być many LION COUCH i żeby jeszcze były miejsca leżące!!! I rozumiem że bilety za symboliczną złotówkę!!! Popatrz na transport na Orawie ale trzeżwym okiem !!! A z wytyczeniem zasad to zacznij lepiej od siebie ! Skoro takie wszystko złe to nie korzystaj z usług żadnej firmy.Kup sobie mercedesa i omijaj wielkim łukiem rynek w Jabłonce i nie patrz na busy ! To naprawdę Ci wyjdzie na zdrowie !!!! Pozdrawiam!
zainteresowany04.02.2015, 19:14
Nigdy nie widziałem aby w rynku był parkingowy zbierający opłaty od prywatnych samochodow.Nie rozumiem opłat od busiarzy.Albo wszyscy korzystamy z tego placu albo wybrani.Urbarowi coś się pomieszało jeżeli Orawę chcą odciąć od reszty świata.Już tak jest problem wyjechać z Jabłonki w soboty nie wspomne o niedzieli.A ile płacą taryfiarze i pan K.
igor zaleski04.02.2015, 16:27
Obserwatorze! jak szanować ludzi, którzy sami się nie szanują!
patrz środa co tydzień! jak również zebranie urbarialne każde kończy się po tym jak już więcej nie mogą! a nie mówiąc jak dzieje się coś w lesie! niech się ciesZą, że jeszcze same grono 50+ tam jest, bo jak się wezmą i młodzi zainteresują tym to będzie miał i prezes po drzewie do swojego tartaku, jak i inni kompani po kupach drzewa! bo wreszcie pasowało by się temu bliżej przyjżeć i szkoda ludzi i całego ORAWSKIEGO SPOŁECZEŃSTWA, a busy! dobrze, że jeżdżą i chwała za to i nie bądźmy idiotami! rynek od lat był jest i powinien być przystankiem głównym w tej gminnej miejscowości! WÓJCIE niech WÓJT interweniuje, bo sie Wam skończy piękny widok przez okienko na fontanne jak się orawiocy wezmą i tam dworzec zrobią!!!
Marian04.02.2015, 15:36
Mój sąsiad jest udziałowcem urbaru i odkąd pamięta nie dostał jeszcze ani złotówki. To chyba tylko uprzywilejowane osoby otrzymują te pieniądze...wszyscy wiedzą co to jest urbar tylko jeszcze nikt do tej pory nie zrobił z tym porządku. Najwyższa pora!!!!
Obserwator04.02.2015, 15:12
Pewnie nie jesteś zorientowany co to jest URBAR, ile pieniędzy wypłaca co trzy lata udziałowcom w formie dewidendy, a co roku wspiera różne organizacje użyteczności publicznej m.in.kościoły,BARKĘ, straż pożarną, szkoły , kluby sportowe , a lasy nikt nie zabrał. Jak jesteś taki nie zorientowany to chodź na zebrania urbarskie i wtedy dopiero się wypowiadaj.
Pieniądze są przeznaczane również na remonty dróg, budynków urbarialnych itp.Trochę szacunku dla ludzi!
Trochę szacunku dla ludzi.
Edek04.02.2015, 14:54
A czy ktoś mógłby sprawdzić trzeźwość zarządu urbaru po dzisiejszym jakmarku? Później w takim stanie co po niektórzy wracają do domu samochodem bez prawa jazdy...
showman04.02.2015, 14:38
Doprowadza do tego ze busy nie beda sie zatrzymywac w rynku. Jarmark i sklepy odczuja to konkretnie. Ale urbar sie wzbogaci:) bedzie na zebrania i imprezy pieniadz.
jerzyk200@04.02.2015, 14:35
Ja i tak na rowerze jezdze:) a rynek jest dla wszystkich. Jak oplaty wprowadza dla samochowod to znaczy ze wojt sie chuba Boga nie boi
...04.02.2015, 14:32
Do mieszkaniec Jabłonki- skąd Ty masz takie informacje? jesteś w zarządzie urbaru? niech się ktoś w końcu weźmie za tych ludzi bez wykształcenia...gdzie są te wszystkie pieniądze, które urbar zbiera co środę??? Dlaczego nikt ich z tego nie rozlicza...robią co chcą...Ludzie przejrzyjcie na oczy. To są przecież pieniądze wszystkich udziałowców...
ORACA Z franklinowki04.02.2015, 14:30
Ciekawy jestem gdzie te pieniadze sa? URBAR przywlaszczyl sobie nasze lasy a teraz jeszcze takie cos....z jarmakow wszystkie oplaty zbiera urbar. CZEMU NIKT Z TYM NIE ZROBI PORZADKU?!!!! Znam prezesa osobiscie i to jest naprawde nieporozumienie ze ktos taki jest na tym miejscu
szcot04.02.2015, 14:22
Widac ze kogos boli ze urbar funkcjonuje. Co do parkingu to jablonczanin
Napisal prawde plac byl tylko fontanny trzeba bylo stawiac .Po co? Teraz sie gmina tlumaczy ze placu brak pod parking. Popieram decyzje urbaru.
mieszkaniec Jabłonki04.02.2015, 14:20
Ciekawe, ze właściciele busów nie skarżą się na to że od 2003 roku nie mieli podwyżki za wjazd na plac dworcowy w Jabłonce, nie mieli nawet doliczanej corocznej inflacji, a bilety za przejazd drożały w tym czasie kilkakrotnie.Nie brali pod uwagę biednych,starych, schorowanych ludzi ani uczniów.
FRED04.02.2015, 13:48
Do ;Lipniczanina. chodzi ci o Jankarę pewnie? jo tez jestem za tym wywalić,bo takimi busami co ma kursy na Nowy Targ toby nawet nie dopuscili zwierzat wozić a co do kierowców to masakra skąd oni mają prawka na busy.
Waldiii04.02.2015, 13:42
Ceny biletow najlepsze sa z jablonki do krakowa. A z rynkiem to doprowadza do tego ze pod biedronka beda wysiadac i wszystkie sklepy do likwidacji....brawo URBAR!!!! Oni zrobili cos porzytecznego kiedys?
wojtek 104.02.2015, 13:40
Masaqra co to sie porobilo...jak pomysle ze moje dziecko ma wysiadac w matonogach to sam pojade prezesowi URBARU podziekowac.
jerzyk20004.02.2015, 13:35
Rozwalic caly ten URBAR!!!! Robia sobie samowolke kosztem biebiednych ludzi. Zebrania wygladaja jak wielka popijawa a najlepsze ze prezes szkoly podstawowej nie skonczyl. Co tu wiele pisac...szkoda tylko ludzi jak okaze sie ze sie nie dogadaja......
klijent04.02.2015, 12:59
ja bym im podniosł na 2 zł poniewaz te Samochody co posiadają mogą wozic swinie na jarmak.Czemu nikt nie wytyczy pewnych zasad jak maja wygladac busy do przewozu ludzi.Zrobic przetarg i kto sie dostosuje zostanie przewoznikiem.Jak to wszystko wygląda jak cyganskie tabory i w tych czasach gdzie wszystko sie rozwija a koumunikacja u nas wygląda gorzej niz w Rumuni.
student04.02.2015, 11:10
he he dlaczego biletow nie obnizyli jak takie tanie paliwo???? tylko zreja i sciagaja z tych biednych dzieciakow!!! panie wojcie zamknac plac!
Lipniczan04.02.2015, 11:08
Wywalic busiarzy na zbity pysk!!! A wszegolnosci dwie firmy z Lipnicy Wielkiej!!!
wyrtelas04.02.2015, 10:57
aplac kolo Brandysow to na co byl kupiony od Samela?
igu04.02.2015, 09:59
to czysta kpina, nie dosyć że Sorcuś i reszta urbaru wzięli sobie lasy ludzkie we władanie, to jeszcze im mało i będą na rynku ludzkim żądzić i ludziom utrudniać życie. żenada i według mnie ktoś się powinien wziąć za te rządy i za tą samowolke w URBARZE JABŁONKI.
stara baba co zęby jak pnioki mo04.02.2015, 09:08
Przewoźnicy mówią o "wspólnym dobrze",wasze wspólne dobro wygląda tak;żeby tylko sobie kieszenie kapuchą napchać a w zamian nic,Jabłonka nie jest wyjątkiem.Świnie transportowane w chlewach na kołach są lepiej traktowane!!!
isia04.02.2015, 08:43
Wspólnoty Leśne, to zakały tak jest na przykład w Szczawnicy. Potrafili dla zysku narobić bałaganu na całej ulicy Skotnickiej. Tego nie było nawet za komuny.
orawa04.02.2015, 08:34
wmini parku czy nie można zrobić dworca dla busów wmiejsce fontanny za 400 tysiecy
orawianin04.02.2015, 08:22
Koło gminy taki ogromny plac czemu gmina nie kupi dla busów
z orawy04.02.2015, 07:27
zrobić obwodnice i omijać jabłonke totalny bojkot jabłonki
Lipniczanin04.02.2015, 07:15
do Jabłonczanin. brawoooooo chłopie dobrze piszesz jeszcze raz brawo
ramcin04.02.2015, 06:38
1 zł? A wsiada tam cały przystanek ludzi i im się krzywda dzieje. To niech pomijają rynek i zobaczą ile ludzi im odpadnie jak zaczną swoimi samochodami w kilka osób jeździć.
na04.02.2015, 00:44
Artur Górka a nie Artur Górski
pio03.02.2015, 23:09
wożą ludzi jak bydło a złotówkę im szkoda
Jabłonczanin03.02.2015, 22:56
Już dawno mówiłem, że dworzec trzeba było przenieść w rejon gdzie powstał mini park bo w sumie teraz tam jest centrum, a w rynku jak na porządną miejscowość przystało zrobić ogródki piwne itp oraz zminimalizować parking tylko do kilkunastu osobówek. Ale zachciało się parku to placu nie ma...
placowy_URBARu03.02.2015, 22:21
Dobrze czytam 1 zł za 1 wjazd a w busie np. 10 osób to wychodzi 10 gr od osoby to chyba nie aż taki majątek . A może znajdzie się ktoś co udostępni własny plac za mniej. Mamy wolną konkurencję. Busiarze podniosą za bilet nie 10 gr ale właśnie o tę złotówkę . czyż nie ?
ss03.02.2015, 22:05
Przewoźnicy jak zwykle biedni - jak ceny paliw rosły to rosły i ceny biletów, a gdy diesel po 4,20 zł to bilety bez zmian na poziomie gdy diesel był po 5,70 zł.
KA03.02.2015, 21:57
Cały problem polega na tym,że przewożnicy w razie niedogadania się z urbarem podniosą ceny biletów ! I kto cierpi-zwykli ludzie !!!!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl