13.01.2016, 15:14 | czytano: 5996

Burmistrz Nowego Targu: "To mieszkańcy zdecydują, co jest ważniejsze: nowa hala lodowa czy drogi"

zdj. Michał Adamowski
NOWY TARG. - Wiemy już, że z funduszy unijnych będzie niemożliwe pozyskanie pieniędzy na budowę nowej hali sportowej - mówi Grzegorz Watycha. - W zależności od możliwości pozyskania środków z Ministerstwa Sportu, będzie też uzależniony ewentualny nasz wkład własny. To już należy do decyzji Rady i mieszkańców Miasta, którym pod rozwagę poddam, czy uznają to za priorytet.
Jak mówi "koncentracja na budowie jakiegoś wielofunkcyjnego obiektu, ale z główną myślą, że będzie to obiekt dla naszych Szarotek, będzie oznaczała rezygnację z innych inwestycji w mieście, w tym drogowych czy innych infrastrukturalnych, na które mieszkańcy być może też oczekują".
Przypomnijmy, Urząd Miasta zaprezentował podczas ostatniej sesji wizualizację nowej hali lodowej, stanowiącej jeden z elementów nowoczesnego kompleksu sportowego. Pisaliśmy o tym w artykule Tak ma wyglądać Miejska Hala Lodowa.

Koszt budowy oszacowano wstępnie na 70-80 mln zł, ale dopytywany o kwotę - burmistrz mówi: - Nie podam żadnych widełek. Ale to będzie właśnie przedmiotem opracowania, które w tym roku chcemy zrobić. Pieniądze na przygotowanie takiej koncepcji z kosztorysem są zaplanowane w budżecie. Będzie to taka wstępna koncepcja, jakby przyczynek do dyskusji, rozważenia jakiegoś wariantu. Bo będzie to kwestia przede wszystkim lokalizacji i wielkości samego obiektu, jego wielofunkcyjności. Wiadomo, że im większy obiekt i im więcej "wymyślimy dla niego funkcji" - tym będzie on droższy.



Na pytanie czy prowadzone są rozmowy z MS w sprawie współfinansowania inwestycji, Grzegorz Watycha odpowiada: - Takie sygnały były i są wysyłane. Ja przy każdej okazji sygnalizuję Ministerstwu Sportu, że myślimy o takim obiekcie. Także dzięki kontaktom z Polskim Związkiem Hokeja na Lodzie, z panem prezesem Dawidem Chwałką, z sekretarzem generalnym Januszem Wierzbowskim - ten sygnał ślemy dalej w Polskę: że jako ośrodek szkolenia hokejowego - bo pod tym kątem główne chcę, by ministerstwo na nas popatrzyło - nie jako miasto, które chce rozgrywać i urządzać u siebie imprezy, ale jako ośrodek szkolenia dzieci i młodzieży w hokeju - chcielibyśmy mieć ku temu lepsze warunki.

Radio Alex, s/
Może Cię zainteresować
komentarze
Polak potrafi17.01.2016, 10:27
Ludzie jak mają głowę na karku to zrozumieją, że taka baza stwarza możliwości zarobkowe dla miasta, więc tym samym zwrot z inwestycji. Drogi to pieniądze wydane bez korzyści finansowych dla Nowego Targu. Ludzie zrozumcie, że musimy utworzyć miejsce atrakcyjne dla turystów, wtedy będzie kasa na drogi. A nie wydać na drogi i drapać się po głowie, że nic w tym mieście nie istnieje po za handlem. Już dawno powinniśmy przodować z kolejką na Turbacz, a Białka i pozostałe miejscowości mogły by się tylko przyglądać jak Nowy Targ się rozrasta i przybywa ludzi. Ale lepiej wyrzucać pieniądze, zamiast myśleć i cieszyć się, że w Polsce można wiele i można normalnie funkcjonować nie wyjeżdzając nigdzie.
szt14.01.2016, 21:11
jak najbardziej budować z takiego obiektu będzie kasa inwestycja się zwróci i oczywiście bedzie gdzie szkolić nasze dzieci w normalnych warunkach jak na 21 wiek przystało
Stare czy nowe?14.01.2016, 18:06
Remont Hali Lodowej można wykonać za dotacje unijne podciągając obiekt pod program termomodernizacji obiektu- taki jest program na nadchodzące lata. (pod termomodernizacje może podciągnąć wymianę dachu, ocieplenie, budynku jak i odzysk ciepła z maszynowni )

Jak nie mam kasy na nowe to muszę remontować stare, a nie dopuszczam do ruiny, do jakiej doszło teraz po latach eksploatacji.

Ktoś włodarzom miasta znowu źle podpowiedział - jeżeli powiedziało się budowa nowej hali to na drugi dzień nie można mówić, że się pomyliłem bo muszę budować drogę !!!
KLOC14.01.2016, 13:23
Ważniejsze od dróg i lodowiska jest powietrze. Bez dwóch pierwszych da się zdrowo żyć bez powietrza nie. WALCZMY ZE SMOGIEM!!!!!
Konsultacje społeczne14.01.2016, 10:42
Jak można zadawać takie pytanie?
Drogi - podstawowa potrzeba i obowiązek miasta czy rozrywka?
My - Władza chcieliśmy dla hokeja wszystko ale ciemny lud woli drogi.
Wola ludu.
franek14.01.2016, 10:07
Nie, nie chcemy żadnego nowego lodowiska. Są inne priorytety np. smog, czy tragiczny stan dróg. Niech sobie pan burmistrz na Nadmłynówce buduje i za swoje.
maciek b14.01.2016, 09:40
O budowę hali lodowej powinny starać się władze klubowe a nie miejskie. Miasto jest zadłużone po uszy i budowanie obiektu za wielkie miliony to mrzonki burmistrza, podobnie jak wielką przed wyborczą bujdą były plany budowy wyciągu na Turbacz. Władza chyba nie zdaje sobie sprawy iż minął już rok kadencji i nieubłaganie przyjdzie czas rozliczeń. Oby nie mieli łez w oczach.
ogarnijcie się14.01.2016, 09:37
Nowy Targ to jednak fatalna mieścina do działania. Pełno internetowych znawców każdego tematu. Gdyby was przenieść 100 lat wstecz to by szpitala.nie było bo po co, nie było by Sokoła, stadionu ani Goszcza bo nie trzeba ludzi wykształconych tylko fabryk dla roboli. Nie było by Miejskiej Elektrowni bo nafta lepsza ani lotniska bo na co to komu, hałas tylko.

A jak narzekacie na powietrze to miasto jest od kontroli a nie remontowanie waszych domów. Miasto odpowiedzialne za złe powietrze? To Burmistrz wam ładuje najtańszy zasiarczony węgiel do kotła czy wy sami?

Jest szansa posiadania obiektu jakiego w REGIONIE TURYSTYCZNYM NIE MA. Do targów, eventów, koncertów i każdego sportu. Można coś uszczypnąć z turystycznego tortu co pokazała duża impreza Pucharu Polski. Ale wy nie. Dostalibyście do ręki 1000 zł to Nowotarski zaścianek zrobi wojnę, że dlaczego nie 2000 zł!

Wstyd i tyle. Z takimi ludźmi to miasto nigdy się nie rozwinie bo mentalność ludzi fatalna. Każdy to powie kto ma do czynienia z mieszkańcami NT.
Czytelnik14.01.2016, 09:37
Wg. mnie pieniądze samorządowe powinno się przeznaczać na sprawy, które dotyczą wszystkich. Hokej nie jest rozrywką dla wszystkich (zaraz się na mnie rzucą kibice) sam kibicuję Nowemu Targowi w rozgrywkach, ale lepiej, żeby te pieniądze przeznaczyć na drogi czy inne rzeczy, które się przydadzą WSZYSTKIM
działać!14.01.2016, 09:30
@ Hokeista Zawodowy od 30 lat
Podhale ma 3 miejsce w tabeli, zagrało w finale Pucharu Polski, to wszystko w składzie przetrzebionym kontuzjami. A nowa hala ma być dla każdej dyscypliny sportu a nie tylko hokeja. Prawilnie przypominam, że na każdym meczu Podhala jest minimum 1500 kibiców. Na Pucharze Polski było prawie 4 tys w tym masa turystów!
Kibic z Polski14.01.2016, 09:27
jak dla Mnie Watycha nie zasluguje by byc Burmistrzem
teraz zmienilem zdanie a glosowalem na tego Pana, Swoim zachowaniem zmiennoscia pokazuje ze dwulicowo gra kompinuje co innego mowi co innego robi, z takim Burmistrzem miasto sie nie rozwinie tak samo bylo za Fryzlewicza.
Hala musi byc tak czy siak by hokej byl w miescie po bez hokeja Nowy Targ bedzie stolica WSI.
Drogi sa i beda a Hala wielofunkcyjna juz dawno powinna byc ale jak pokazuje zycie kolejny Burmistrz na niewypale.
Jak miasto ma sie rozwijac jesli Burmistrz pokazuje lakusia i sie boi byc stanowczym? oklamam wszystkich Tym co mowil przed Swoim wyborem.
rekin14.01.2016, 08:35
Loco widać, że nie wsiadłeś nigdy do szwagropola żeby zobaczyć jak wygląda świat poza Nowym Targiem, no chyba że udajesz bo masz jakiś w tym interes ...
miastowa14.01.2016, 08:11
Burmistrzu nasz Ty brzydką salę widowiskową w MOK-u znasz
Burmistrzu Nasz drogi kiedy przekroczymy jej nowe PROGI ?
oczywista oczywistosc14.01.2016, 07:47
powietrze! jak nie bedzie zdrowia, na nic hala i drogi..
Loco14.01.2016, 07:20
Priorytet: czyste powietrze. Ale jeśli wybór jest pomiędzy drogami a halą, to oczywiście drogi - są dla ogółu mieszkańców i przyjezdnych. Hala dla garstki zainteresowanych.
DROGA14.01.2016, 06:46
Drogi jestem za drogami
Hokeista Zawodowy od 30 lat13.01.2016, 22:23
" Hokeiści TatrySki Podhala Nowy Targ ponieśli pierwszą w tym sezonie porażkę na własnym lodowisku w starciu z mistrzem Polski GKS Tychy. Po wcześniejszych trzech kolejnych zwycięstwach ? biorąc pod uwagę ligę i Puchar Polski ? tym razem ?Szarotki? przegrały 2:3." Da sie grac na lodowisku ale jak sie nie umie to wstyd wychodzic na lód:)
rr13.01.2016, 22:01
czyste powietrze to jest priorytet!!!!
mieszkaniec13.01.2016, 21:47
Jeszcze przed wyborami było wiadome, że Pan Watycha nie ma pojęcia i predyspozycji do zarządzania, jednak większość głosujących mieszkańców postanowiła oddać kierowanie Miastem w Jego ręce, więc teraz nie narzekajcie, macie to coście wybrali.
Pytajnik13.01.2016, 21:35
Skoro klub przez tyle lat nie umiał na siebie zarobić to jaki jest sens w to inwestować?
turbacz13.01.2016, 21:01
A w czym tkwi problem by Szarotki grały mecze w Czarnym Dunajcu? Tam powstalo nowe lodowisko a jak trybuny bedą pełne wtedy pomysli sie o hali.
Kolejny absurd drogowy to pomysł obwodnicy wschodniej miasta koło osiedla mieszkaniowego.Czy ktos mysli z wyprzedzeniem? Cały ruch tranzytowy skierowac na Sikorskiego? Wszędzie obwodnice prowadzi sie daleko od miast a u nas obwodnica ma biec przy szkolnym boisku,sciezce pieszo-rowerowej,restauracji i prywatnych domach. Postawicie nam ekrany przy jezdni? to takie dzisiaj modne, agdzie przejscia dla pieszych? To jakies nienormalne.To planowanie przestrzenne to chyba na potrzebę chwili jak ten cmentarz koło Biedronki a do tego jeszcze lotnisko i Bóg wie co jeszcze.
Andy13.01.2016, 20:45
Oczwiscie ze nowe lodowisko ! "Aberian" napisał kończąc swą wypowiedz "mmks niech sobie sam wybuduje nowy obiekt,proste i logiczne" hehe naprawdę nie wiem dlaczego ktoś bez mózgu jeszcze może dodawać wpisy. I to w/g "aberian" jest "proste i logiczne " hehe ja pie...e !! Ech..szkoda nawet komentować ...
GORAL13.01.2016, 20:45
Nowy Targ potrzebuje nowych dróg bez tego miasto bedzie stalo w korkach a z roku na rok bedzie oraz gorzej bo samochodow w miescie przybywa a dróg nie a co za tym idzie jesli samochody stoja w korkach to miasto tonie w spalinach i smogu
Nogaty13.01.2016, 20:32
@Zirytowany....Jak by w Polsce trzeba było płacić za głupotę to Emiraty z przychodami za ropę przy nas to by były biedaki.
do ~miple13.01.2016, 20:18
Gdybyś się interesował to byś wiedział że za rok nią pojedziesz...
Ram Pam Pam13.01.2016, 20:11
Hala!!!
kin13.01.2016, 20:03
Panie Burmistrzu. żadna hala i inne głupoty. Dusimy się w tym mieście smogiem. To jest priorytet: ekologiczne ogrzewanie. Rozbudować sieć gazową w mieście, bo nasze zdrowie jest najważniejsze. Proszę nie obiecywać ludziom gruszek na wierzbie, ale konkeretnie i z determinacją działać w kierunku ochrony naszego zdrowia.
Kruger13.01.2016, 19:52
Człowieku ( Burmistrzu ) jaka hala lodowa , gdzie .????
na miejscu starej _ jaki koszt wyburzenia .???
DOFINASOWANIE do miasta bankruta - nie możliwe - obecny dług 52000000 pln , udział własny do tej budowy to co najmniej 50%
czyli dodatkowe 40000000 pln .
Łączny dług miasta c.o. 100000000 pln
NIKT NA TO NIE WYRAZI ZGODY.
Róbcie chodniki w mieście a póżniej drogi ( M.Fryżlewicz + Zajączkowski ) zrobili chodnik tylko w kwadracie 300 metrów od rynku i w pobliżu kościołów raszta chodników z okrsu komuny i CK Austrio Węgier .
Zirytowana Waszą głupotą.13.01.2016, 19:47
Jak mnie wkur.... komentarze Was wszystkich...

Nie siedzicie tam, nie macie dostępu do realnych finansów, nie jesteście na jego miejscu ale będziecie go oskarżali. DRAMAT LUDZIE ! ZAJMIJCIE SIĘ CZYMŚ POŻYTECZNYM, A NIE TYLKO DRAPANIEM PO JAJACH I INTERNETOWĄ NAPINKĄ !

Przy sytuacji z zabójstwem to samo.. najwięcej szczekają ci, co kompletnie nie mają o niczym pojęcia...

Za bezpodstawne oskarżenia w komentarzach powinni Wam kary dawać.. Za głupotę się powinno płacić.
Aberian13.01.2016, 19:43
Jak założę drużynę POLO to miasto też mi wybuduje obiekt?
Jeśli Klub MMKS chce mieć lepszy obiekt to niech sam go wybuduje i sam go utrzymuje. Proste i logiczne.
oko13.01.2016, 19:38
Do remontu jest ulica Sikorskiego (tzw. obwodnica wschodnia do NS, dziura na dziurze, studzienki zapadnięte o 5-10 cm.), ul. Szaflarska (najgorsza ulica w całym powiecie NT), przypominam, że miał powstać też chodnik dla pieszych do McD, skrzyżowanie ul. Szaflarska- ul. Krakowska dalej bez przebudowy. Ludzie zacznijcie coś z tym robić, czas pracuje dla Was i dla nas!
MIŚ13.01.2016, 19:29
na Pucharze Polski byli kibice ale głównie z regionu Podhala a turystów była niewielka grupka których można było policzyć może 100, natomiast jak grała Cracovia z Sanokiem to HALA świeciła pustkami
drogowiec13.01.2016, 19:11
Drogi ważniejsze.
jack13.01.2016, 19:05
Ludzie opamiętajcie się! Największą inwestycją w nasze dzieci i wnuki jest czyste powietrze i zmiana ogrzewania miasta. Przypominam że kiełbasą wyborczą Watychy były własnie hasła o ekologii i uruchomienie ciepłowni pod Szaflarami, może wraz z nowymi drogami powinny być kładzione rury ciepłownicze, bo po fakcie dowiemy się że nie było ich w planie.
Hala też jest potrzebna, ale koszty wybudowania a następnie utrzymania i zatrudniania nowych urzędników mogą przerosnąć najśmielsze oczekiwania, a co ze starą halą??. Łatwo rzucać - trzeba znaleźć sponsora :-) - hasło powtarzane przy każdej okazji. A tu chętnych nie ma. A o tej wizytówce miasta to już słyszę co najmniej dekadę jakby innych sportów w NT nie było i nic się nie działo.
Nogaty13.01.2016, 18:56
Wszystkie drogi prowadzą do hali,pod jedno podpiąć no i git :).
Kasia13.01.2016, 18:54
Hale niech sobie buduje klub nie miasto!
ens13.01.2016, 18:40
Drogi - korki mamy takie że Kraków i Warszawa się chowają
Góral z Polski13.01.2016, 18:31
Watycha znow pokazuje ze sie boi i nie spelnia Swojej obiednicy czyli klamstwo i dwulicostwo tak Panie Watycha??
co innego Pan mowi a teraz co innego?
juz po pucharach polski mowa byla w miescie ze Burmistrz znow duzo mowi pokazuje i znow wyjdzie jak zawsze.
Byla nadzieje w tym Burmistrzu ale widac szkoda bylo glosu.
damy radę13.01.2016, 18:30
ja tam wolę drogi a potem halę bo to logiczna kolejność
o13.01.2016, 17:51
Odgazowane miasto, burmistrzu
R2D213.01.2016, 17:33
w najbliższych latach nie ma co liczyć na kasę z Ministerstwa. Na całość nie dadzą, a gdy w grę będzie wchodzić jakikolwiek podział czy udział prywatnych inwestorów, to będą przede wszystkim szukać przekrętu i układu - tak jak to pokazywali gdy poprzednio rządzili. A teraz jeszcze muszą wyskrobać pieniądze na wszystkie cudowne obietnice a nie rozdawać dotacje na jakieś lodowiska. Projekt trzeba przygotować, jest czas na porządne przemyślenie i konsultacje. A poźniej plany trzymać gotowe i dopracowane - i czekać na lepsze czasy.
XYZ13.01.2016, 17:30
Z dróg skorzysta więcej osób niż z lodowiska. Z lodowiska będzie taki użytek i zysk jak z tych wszystkich boisk...
baciok@13.01.2016, 17:03
Panie burmistrzu jest Pan przy władzy i takimi metodami daleko Pan nie zajedziesz. Trzeba podjąć decyzje z radnymi, a własciwie jednoosobowo.
ja13.01.2016, 17:02
drogi budować a nie żadne wynalazki do których trzeba będzie dopłacać i utrzymywać z moich podatków .
s13.01.2016, 16:56
Może Powiat tez by się dołożył., i Województwo
esbek13.01.2016, 16:53
Jak to fajnie w czasie wyborów snuło się plany i zapowiedzi nowej hali. Jak przyszło co do czego - to niech zdecydują mieszkańcy.
O tym, że UE nie dofinansuje budowy lodowiska, to każdy wie kto oglądał wiadomości telewizyjne w czasie ustalania nowego budżetu UE na najbliższe lata.
Jeśli chodzi o dofinansowanie budowy z MS - to jestem bardzo sceptyczny.
Samego miasta na taką budowę nie stać, więc jedynie zostały prywatny inwestor/sponsor - ale to też lipa, bo znając realia hokeja, w przyszłości nie byłoby ich stać na wynajem lodowiska...
yyy13.01.2016, 16:52
ja
od kiedy zyje to hala gorce jest na al. Tysiąclecia a lodowisko w parku ;>
miple13.01.2016, 16:50
Burmistrz Nowego Targu: "To mieszkańcy zdecydują, co jest ważniejsze: nowa hala lodowa czy drogi?" Jasne pytanie. Co z drogą przez targowicę?
do ~wyborc13.01.2016, 16:47
Dokładnie, już niedługo jedna strona lodowiska może zostać zamknięta
kibic-nt13.01.2016, 16:31
do Hokeista Terrorysta:
Grają jak patafiany? To weź ty idź załóż sprzęt,łyżwy i graj zobaczymy jak ci pójdzie?Jak w finałach PP był prawie komplet publiczności i pokonali Tychy to była świetna drużyna, a teraz grają jak patafiany?Stuknij się w łeb,matołku,
Pytający13.01.2016, 16:05
A Panie Burmistrzu kiedy odbędą się konsultacje na temat konieczności samych konsultacji ???
Malorca13.01.2016, 16:04
O tym, że to co jest przy Dunajcu grozi zawaleniem informowali już rok temu autorzy ekspertyzy technicznej lodowiska !!!
Anika13.01.2016, 15:56
Do Hokeista Terrorysta:
Kolego... Kogo nazywasz patafianem? Nasze szarotki są na 3 miejscu w tabeli. Na mecze chodzi masa ludzi, hokey w Nowym Targu jest wizytówką miasta... Hala którą mają nasi hokeiści , w której trenują nasze dzieci jest w fatalnym stanie. Tylko człowiek bez żadnych ambicji i bez kompletnej wyobrazni może dodac taki komentarz. Może tobie hala nie potrzebna ale pomyśl o innych... o swoich dzieciach, wnukach. To inwestycja na lata ... Pozdrawiam
ŁORAWA HEJ HEJ KUP SE KLEJ13.01.2016, 15:48
Zalejcie kopułe jak w czarnobylu. Na dunajcu sporo miejsca na gre
Hokeista Terrorysta.13.01.2016, 15:37
Za to ze grają jak patafiany nic bym nie stawiał!! Wystawimy a oni pouciekają tak jak kiedys do innych klubów. Jest lodowisko na rynku to niech grają!!!
Watycha działaj Pan13.01.2016, 15:24
Oby się udało! Można też szukać inwestorów prywatnycn na np. samą część hotelową a halę miasto i dotacje z ministerstwa itd. Taki obiekt byłby genialny, każdy sport, targi, koncerty. Puchar Polski już teraz przyciągnął turystów a co dopiero nowa hala i ciekawe wydarzenia
no hurra!13.01.2016, 15:19
Kolejne konsultacje społeczne się nam szykują?
ja13.01.2016, 15:19
Przecież cały czas jest mowa, że to ma być na miejscu obecnej hali Gorce z której zostanie tylko stadion.
wyborc13.01.2016, 15:18
Niech burmistrz doda, że vicelider tabeli ma halę która grozi zawaleniem o czym mówił nadzór budowlany. Z resztą nowa hala to ma nie być zwykłe lodowisko jak teraz a hala wielofunkcyjna o której mówił w wyborach!!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl