Tunel na nowej zakopiance będzie kosztował około miliarda złotych. Oferty na jego budowę złożyło sześć firm i konsorcjów. Połowa z nich to firmy z Włoch.
Najniższą cenę zaproponowała firma Astaldi S.p.A. z Rzymu - 968 milionów zł, a najwyższą Metrostav a.s. z Czech - 1 miliard 710 tys. zł. . Spośród sześciu firm, które złożyły oferty, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie wybierze wykonawcę tunelu. W ramach inwestycji wybudować trzeba odcinek tunelowy drogi klasy S długości ok. 3,0 km, w tym z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych o długości 2,06 km każdy, w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego. Ponadto do wykonania są m.in. : wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego.Przypomnijmy, iż na początku tego tygodnia wybrano firmę, która wybuduje nową zakopiankę na odcinku Skomielna Biała - Chabówka. Wygrała włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu, a koszt budowy to 615 milionów złotych.
Źródło: GDDKiA w Krakowie, oprac. r/
A ja czekam na pińcet od rządu na dzieci, Przyda sie wnukom . Pojada se do ciepłych krajów na wakacje.