Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie ogłosiła, że 29 czerwca podpisane zostaną umowy na budowę nowej zakopianki na trasie Lubień - Naprawa oraz Naprawa - Skomielna Biała wraz z budową tunelu. To pozwoli rozpocząć roboty na tych odcinkach.
Od lutego - przypomnijmy - trwają prace przy budowie nowej zakopianki na trzecim odcinku ze Skomielnej Białej do Chabówki. Firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu zakończyła już przygotowania terenu pod budowę drogi i wiaduktów. Wyrwano wszystkie pnie drzew z korzeniami, które zostały po karczowaniu lasu. Szeroki, kilkukilometrowy pas, którym będzie biec nowa droga, jest już "goły" i gotowy, żeby rozpocząć na nim właściwą inwestycję. Budowa drogi i tunelu na pozostałych odcinkach rozpocznie się najprawdopodobniej w lipcu. Końcem czerwca GDDKiA podpisze umowy z wykonawcami tych inwestycji. Wykonawcą drogi S7 na odcinku Lubień-Naprawa o długości 7 km 590 m. zostało polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Wykonawca ten zaoferował, że za 521 mln złotych, w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy wybuduje ten odcinek drogi ekspresowej dając przy tym 10 letnią gwarancję jakości. Z kolei drogę ekspresową od Naprawy do Skomielnej Białej, odcinek tunelowy drogi klasy S o długości ok. 3,0 km, w tym z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, zgodnie z wyborem w trybie przetargowym będzie budowała firma włoska, Astaldi S.p.A z Rzymu. Termin budowy to 54 miesiące, a jej koszt - 968 mln zł.
Z tymi firmami 29 czerwca GDDKiA podpisze ostateczne umowy na wykonanie prac.
r/ źródło: GDDKiA w Krakowie
Że przyjadą do nas Włosi
Bo najlepsi byli w cenie
Zrobią drogę i wiercenie
To zadanie dla górników
W Polsce mamy ich bez liku
Mnie marzyło się idiocie
Sposób to na bezrobocie
Zamiast płacić im odprawy
Puścić wszystkich od Naprawy
Z kilofami ,łopatami, kombajnami
Niech fedrują z sztygarami
Ot głupota mi się marzy
A czy może cud się zdarzy
Że po bardzo złych pomiarach
TUNEL SKOŃCZY SIĘ
W SZAFLARACH