10.10.2016, 20:24 | czytano: 11968

Nowy Targ: powstał Komitet Obrony Handlowców. Pełne emocji wystąpienia na sesji Rady Miasta (zdjęcia)

zdj. Michał Adamowski
NOWY TARG. W sesji uczestniczyła kilkudziesięcioosobowa grupa osób handlujących na terenie Miasta. Pod adresem radnych i burmistrza padło sporo przykrych słów. Goście prosili i grozili, apelowali o zrozumienie ich trudnej sytuacji i straszyli mediami oraz CBA. Zdecydowali też o zawiązaniu stowarzyszenia pn. Komitet Obrony Handlowców. Podpisy pod listą intencyjną składali podczas sesji.
Trzynaście osób zabrało dziś głos w sprawie opłaty targowej.
Handel przy Krzywej

Zofia Szczęch i Stanisława Zwijacz reprezentowały handlujących przy ul. Krzywej.

- Mam zapytanie do pana burmistrza i przewodniczącego Rady Miasta: na jakiej podstawie i w jakiej wysokości ustalono stawki za grunt i budy na ul. Krzywej. Dzierżawię ten teren od prywatnej osoby. Pan Kalita (właściciel działki - przyp. red.) płaci podatki, ja płacę podatki i jeszcze opłaty targowe. Najpierw było to 20 zł i godziłam się na nie. Od 1 października wprowadzono opłaty rzędu 80-100 złotych. Jeśli mam płacić 80 zł dziennie, to ja proszę burmistrza o pracę - mówiła Zofia Szczęch. Zwracając się do radnych dodała: - Prowadzicie taką politykę, by zniszczyć handel na Krzywej i skumulować go na jednej targowicy.

- Dlaczego te opłaty są takie? Jestem na Krzywej od 11 lat. Też wynajmuję budę od pana Kality - wyjaśniała Stanisława Zwijacz i zapytała dlaczego "budka z pieczywem pana Hajnosa jest zwolniona z opłat i dlaczego na placyku obok ul. Krzywej gdzie też znajdują się stoiska - nikt nie płaci". - Nie wiem, czy to ktoś znajomy radnego? - pytała i na koniec przyznała: - Te budy może nie wyglądają ładnie, ale wszędzie są takie stoiska. Jak ten widok szpeci, to proszę dać zezwolenie panu Kalicie na postawienie tam pawilonu.

- Opłata targowa w wysokości 8 zł została naliczona i będzie pobierana - oświadczył burmistrz i zgodził się z kobietami - co do określenia ich stoisk mianem "bud".

- Wydany został nakaz rozbiórki. Te budy są nielegalne. Nadzór budowlany poprowadzi rozbiórkę. Pan Kalita jak chce, może wybudować obiekt handlowy na swojej działce. W planie zagospodarowania przestrzennego jest określone, co na tym terenie może powstać. Ale te budy są prawomocnymi decyzjami uznane za nielegalne. Pan Hajnos zadeklarował płacenie podatku od nieruchomości, więc nie pobierana jest od niego opłata targowa. A na placyku też nie jest opłata pobierana, bo właścicielka terenu zdeklarowała, że sama prowadzi tam działalność gospodarczą i też płaci podatek od nieruchomości - dodał Grzegorz Watycha.

W odpowiedzi z sali padły okrzyki, że to nieprawda, że inni tam handlują. - Jeśli jest tak, jak panie mówią - sprawdzimy to - obiecał burmistrz.

"Monopol dla Nowej Targowicy"

W imieniu osób handlujących na dawnej zajezdni mówiła m, in. Monika Chrobak. Powołała się na artykuł ze stycznia 2014 roku w Dzienniku Polskim, w którym opisano umowę popisana przez ówczesnego burmistrza Nowego Targu z przedstawicielami spółki Nowa Targowica. Cytowano Marka Fryźlewicza mówiącego w imieniu władz Miasta: "Nie zamykamy przed nikim drogi na biznes. Jeśli ktoś chce budować targowicę to niech to robi".

- Dzisiaj mamy sytuację zgoła odmienną. Obecne władze zasłaniając się decyzjami poprzedniej ekipy rządzącej - próbują siłowo zlikwidować konkurencyjną działalność gospodarczą. Nasi radni zasłaniają się zapisem w umowie z Nową Targowicą, że miasto zobowiązuje się iż na terenie Nowego Targu będzie tylko jeden plac targowy. To nie jest prawdą. Miasto zobowiązuje się w tej umowie, że samo nie stworzy takiej konkurencji. Ale nie ma ani słowa o tym, że będzie blokowało inne tego typu inicjatywy. Pozostaje pytanie: czy przedstawianie nam takiej interpretacji umowy ze spółką Nowa Targowica jest celowym wprowadzaniem w błąd, czy po prostu wysoka rada nie zna zapisów w tej umowie - mówiła Monika Chrobak i zapowiedziała starania o upublicznienie zapisów umowy.

- Ustalając opłaty targowe na terenie Miasta, nasza Rada stworzyła monopol dla spółki Nowa Targowica. Z jednej strony dotrzymuje umowy i buduje drogę dojazdową za ponad dwa miliony zł do tej prywatnej inwestycji, a z drugiej - nie zamierza egzekwować obietnic, dotyczących wysokości wpłat do budżetu przez spółkę - kontynuowała oskarżenia i na poparcie swoich słów wskazała publikacje w lokalnym tygodniku, gdzie byla mowa o kilku milionach zł wpływów z nowego placu targowego. Jak dodała - "to głównie dzięki tym, a nie innym obietnicom została wybrana tamta lokalizacja".

- Wszyscy którzy chcą wybrać inną alternatywę do handlu, niż prywatne targowisko przy oczyszczalni ścieków muszą zapłacić według Rady haracz. Bo tak to trzeba nazwać, w wysokości 8 zł za każdy metr kwadratowy powierzchni handlowej, a spółka płaci tylko 50 groszy. Dla porównania: w innym przypadku miasto inwestuje w obiekty gastronomiczne na swoim terenie, w samym Rynku - 860 tys. zł i wie, że trzeba je wynająć po ok 65 gr za m kw. - dziwiła się.

Zwracając się do radnego Pawła Liszki dodała: - Bulwersująca jest wypowiedź wybranego przez nas radnego Liszki, który bezczelnie twierdzi, że jeśli ktoś z powodu braku środków finansowych przyjedzie na targ bez pieniędzy na opłacenie opłaty targowej - to jest osobą niepoważną. Otoż panie radny Liszka - ludzie jadą na targ, żeby przede wszystkim zarobić na życie, a nie tylko w celu opłacenia wymyślonej przez pana opłaty targowej. I pan aspirował na fotel burmistrza. Wstyd! - podsumowała.

CBA i ciupaga
- W imieniu handlujących na zajezdni, zwracam się z prośbą o obniżenie tej chorej stawki z 8 zł na 50 gr. albo o zlikwidowanie tych opłat - apelowała Bożena Szklarz. - Bo ta stawka, z którą wyszliście do nas, przekracza nasze możliwości. My na nową targowicę nie pójdziemy. Całe lata płacimy podatki. Jeśli nas wyrzucicie z Nowego Targu... dlaczego są inni i inniejsi? - pytała zdenerwowana. - My też jesteśmy ludźmi. Wy nie idziecie na plac, nie marzniecie nie żebrzecie o tę parę złotych. To dla nas krzywda, to co dla nas wymyśliliście. Jeżeli wy do na nie podejdziecie po ludzku - jesteśmy w stanie ogłosić w mediach co tu się dzieje. A CBA tylko czeka - podsumowała.

- Ponad 30 lat handluję. Opłaty różne były: wyższe i niższe. Były też takie paradoksy, że bardziej się opłacało zapłacić mandat Straży Miejskiej za handel w niedozwolonym miejscu, niż opłatę handlową - wspominał Piotr Wojtyczko. Wskazał na zbyt duża różnicę miedzy 8 zł a 50 groszami i przywoływał przykład z handu w Zakopanem gdzie zlikwidowano stoiska. Swoją wypowiedź zakończył apelem by albo zlikwidować w Mieście opłatę handlową albo ujednolicić stawkę.

- Nie bede owijoł i nie bede piepszył głupot - zaczął Józef Okręglak. - Jestem rzemieślnikiem z Poronina i od 38 roków promuje, ile moge - Nowy Targ, a wy nom tak w kość zacynocie dawać... Ja ciupagi jesce robiem ...

Stowarzyszenie handlowców

- Ponieważ Rada nam przeszkadza, zawiązaliśmy stowarzyszenie, które będzie bacznie przyglądać się pracy i poczynaniom radnych. Dla nas handel to "być albo nie być" - oświadczył Pawel Krajewski.

W podobnym tonie wypowiadał się kolejny handlujący, który oświadczył: "jeśli przyprzecie nas do muru, to jestem w stanie powołać jakieś stowarzyszenie, które podlegać będzie wojewodzie i miasto straci na tym. Wyasygnujemy jakieś pieniądze i przy następnych wyborach radni, którzy są dziś przeciwko handlujących przekonają się jak to jest, jak 400 osób się wścieknie".

Okazało się, że pomysł utworzenia stowarzyszenia jest już w fazie realizacji.

Paweł Krzysztoń odczytał list od Komitetu Obrony Handlowców do radnych: - My, handlowcy nie rozumiemy waszego działania zakładającego pobieranie 50 groszy opłaty targowej na nowej targowicy, a na zajezdni i w innych miejscach 8 zł. Dlaczego nowa targowica jest pod waszą szczególną troską? Targowica, do której z pieniędzy miejskich wybudowano drogę? - pytał. Wyliczał też ile pieniędzy z obu placów wpłynęło do kasy miejskiej. Jak mówił - według jego szacunków na jednym placu było tysiąc straganów, na drugim trzysta. - Mimo hucznych zapowiedzi spółki Nowa Targowica - nie widać tych milionowych wpływów. Co ma z tego Miasto i mieszkańcy? Czy nie działa tu układ na wzór "układu warszawskiego"? Jak się zwalcza konkurencję powstaje monopol. A monopol powoduje, że ceny drastycznie idą w górę. Teraz mamy alternatywę. Mówią nam "jak się wam nie podoba to sobie idźcie na zajezdnię - tłumaczył i apelował do radnych o obniżenie stawek. - Jestem w stanie zapłacić kilkadziesiąt złotych za swoje stoisko, ale przy stawce 8 zł za metr kwadratowy wychodzi mi 7 tysiecy. W dobrej galerii tyle nie zapłacę za pomieszczenie. Chcecie nas zgnęcić tymi opłatami - podsumował Paweł Krzysztoń.

Kolejna osoba mówiąca w imieniu handlujących na dawnej zajezdni, młoda kobieta mówiło, że "musi stac na targowisku, bo w tym mieście nie ma dla niej godnej pracy" - Nie stać mnie na opiekunkę dla dzieci, dlatego stoję na tym targowisku dwa razy w tygodniu - tłumaczyła.

- Czuję się skrzywdzona słowami, jakie padły z ust pana przewodniczącego, że jestem patologią. Nie byłam na tym posiedzeniu, ale mi to przekazano. Ja pracuję, moja córka pracuje, by zarobić na chleb la dzieci. Nie dojada. Taki jest los wielu ludzi. Nie powiem "szanowny panie przewodniczący i szanowny panie burmistrzu". Burmistrzu, na którego głosowałam i żałuje tego głosu, bo zaufałam panu nie znając go osobiście. Na prawdę żałuję tego - mówiła Danuta Kasowska.

- To przykre, że powtarza pani rzeczy, których sama nie słyszała. Patologią nie nazwałem ludzi, tylko sposób pobierania opłat - wyjaśnił przewodniczący Rady Miasta Andrzej Rajski.

Po wystąpieniach handlujących zarządzono kilka minut przerwy w sesji. Radni wyszli z sali obrad, a goście zaczęli podpisywać się pod listą członków nowego stowarzyszenia.

Sabina Palka, zdj. Michał Adamowski
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Iśtwan03.11.2016, 17:40
Zlikwidować wszystko i ta największa szarą strefę targową czy ktoś kiedyś dostał od nich paragon. Żart Krakusy handlować do Krakowa i tyle
Badylarz16.10.2016, 22:23
-zwolnić z opłaty targowej
-zwolnić z płacenia podatku dochodowego
-zwolnić z płacenia podatku VAT
-zwolnić z wymogu posiadania kas fiskalnych

bo my Badylarze to święte krowy i nie będziemy utrzymywać panstwa nie możemy płacić żadnych podatków bo my pracujemy w trudnych warunkach w lecie bez klimatyzacji na placu a w zimę marzniemy bez ogrzewania .
Omasz13.10.2016, 17:06
Ja mam tylko jedno pytanie:
Dlaczego handlarze nie poszli na targowicę, właściwą targowicę koło oczyszczalni...?
/.../ każdy kto myśli w dłuższej perspektywie handlować poszedł tam gdzie warunki sa o niebo lepsze.
hehe13.10.2016, 13:12
kicia..nooo...widać na zdjęciach... :D
figurant13.10.2016, 12:58
a radny ...ups...bezradny Sroka Krzysztof to odezwie się za tej kadencji ??? czy to tylko statysta ??
kicia13.10.2016, 11:19
Tomasz jest wielki...
mies13.10.2016, 09:30
Osobiście uważam, że władze NT to reprezentanci mieszkańców. Skoro chcą z powrotem połączyć jarmak - żeby był jeden jak zawsze wcześniej - to moim zdaniem dobrze. A panu Żarneckiemu nie ufam i nie wierzę, że działa dla dobra ludzi. On widzi tylko swój interes. Żeby ci handlarze z zajezdni się nie przejechali na jego obietnicach. Urobił ludzi, ich rękoma walczy z miastem. Chore.
interesy12.10.2016, 17:41
Wkurza mnie to jojcenie handlujących na zajezdni. Opowiadają tylko jak to nie mają pieniędzy a na mównicy opowiadają o swoich problemach. To ja się pytam po co to robią ? Praca jest choćby w biedronce, mcdonlads lub kfc. Nie muszą robić tego co robią. Nie ma w Polsce obowiązku prowadzenia własnej działalności. Prowadząc własny biznes mam kłopoty ale nie idę z nimi do urzędu miasta. Płace podatki i nawet mi na myśl nie przychodzi zakładać stowarzyszenia aby się od nich wymigać.
jej12.10.2016, 16:02
Zaraz zaraz skoro w jeden miesiąc na nowej targowicy zebrano 69 tysięcy złotych po 0,50 groszy za metr, to gdyby stawka tam była jak na berekach 8 zł za metr to wyszło 69 tysięcy x 16 (bo 16 x 0,50 zł = 8 zł które były zbierane na starym placu) wychodzi ponad MILION STO TYSIĘCY złotych! W jeden miesiąc! W ostatnich latach targowica przynosiła miastu ok. 1,6 miliona ROCZNIE, czyli jakby nie liczyć ROK w ROK brakowała 10 MILIONÓW. Dlaczego nikt nie pyta gdzie podziały się te pieniądze? W skali 10 lat to 100 milionów - było by na nową halę lodową
kwadrat12.10.2016, 13:40
Powrót na starą targowice jest bardzo możliwy. Ponieważ lokalizacja jest lepsza od dwóch pozostałych.
handlujacy12.10.2016, 13:25
Panie Burmistrzu - zróbcie jak najszybciej obwodnicę na starej targowicy. Duża ilośc handlujących zarówno z nowej targowicy jak i z targowicy na zajezdni myśli o powrocie na starą targowicę "Gdzie sie 2 bije tam trzeci korzysta". Powstałyby wtedy 3 targowice i każdy handlujący miałby prawo wyboru.
jpd11.10.2016, 22:14
Linap, stawkę masz taka samą jak była przez ostatnie lata na starej targowicy. Na Nowej jest niska żeby przyciągnąć handlujących - czego nie łapiesz???
kowańcanin11.10.2016, 22:06
Macie problem tyle wolnego terenu jest na początku Waksmunda zróbcie jeszcze jedną targowice i tam wam może burmistrz razem z radnymi i ich stawkami /.../ bo to już gmina Nowy Targ
root11.10.2016, 21:11
"Pan Hajnos zadeklarował płacenie podatku od nieruchomości, więc nie pobierana jest od niego opłata targowa." Czy to znaczy, że każdy kto"zadeklaruje" płacenie podatku od nieruchomości będzie zwolniony z opłaty targowej?
A jak to się ma do tego, że pan Ż. płaci podatek od nieruchomości z całego terenu Zajezdni? Wg słów Burmistrza to jaki płaci się podatek od nieruchomości to nie płaci się opłaty targowej. To dlaczego przychodzą zbierać ją na Zajezdnię.
Linap11.10.2016, 20:35
Ludzie, ale jak chce stać na dwóch targowicach to niech stoi. Nikt mu tego nie broni. Nie zmienia to jednak faktu, że opłaty powinny być jednakowe.
Jeżeli ktoś stoi na obydwóch targowicach i walczy o obniżenie stawki dla Zajezdni to może warto zastanowić się dlaczego? Ta osoba doskonale wie jak jest na oczyszczalni, a jak na zajezdni. To właśnie ta osoba może mieć najwięcej do powiedzenia odnośnie handlu, warunków i współpracy z zarządcami na jednej i na drugiej targowicy. Więc skoro walczy o obniżenie stawki na Zajezdni to widocznie jest jej tam dobrze i chce tam zostać. A jak sami piszecie takich osób jest sporo.

Ludzie popieram Was w 100%. Jak dobrze, że potraficie się zjednoczyć i walczyć wspólnie o swoje, a władze miasta niech drżą o swoje posady. Dwa lata szybko miną, a ludzie nie zapomną.
Trzymam kciuki.
zus do tonacy11.10.2016, 19:55
kto tam ma dobrze. nie znam nikogo takiego
aha11.10.2016, 19:37
Z Zajezdni, ciekawe masz imię i nazwisko cwaniaczku :D tylko które jest które? "Z"to imię czy nazwisko?
heh11.10.2016, 19:17
gdzie ta uczciwa konkurencja przy blokowaniu ronda dla color parku?
jak pojawia się ktoś większy to od razu jest lamet
fajnie się to czyta stojac z boku.
tonacy11.10.2016, 19:13
Obudzili się nagle handlarzyki od siedmiu boleści.O taki opłatach wiadomo od ponad pół roku i był czas na przenosiny lub rezygnacje ze stoiska na Zajezdni.
Teraz jest lament i płacz bo na Nowej targowicy brakuje już przyzwoitych miejsc handlowych ,a przyjdzie im stanąć właśnie tam bo nie ma już wielkiego wyboru,a większość mądrzejszych handlarzy juz dawno tam sprzedaje i ma się całkiem dobrze.
Wszyscy którzy zostali na padającym targu na zajezdni to ludzie z poza Nowego Targu ,bronią się jak tylko mogą ,ale to im nic nie da bo Prawo jest jedno.
A widać na zdjęciach kto handluje na dwie targowice ,przecież śwat jest mały.
Z Zajezdni11.10.2016, 17:32
Do Frycka. Jak jesteś taki cwany, to przedstaw się z Imienia I Nazwiska.to pogadamy. Żal ci pewną część ciała ściska, Ja od początku stoję na Zajezdni i nie zazdroszczę tym którzy stoją na Nowej Targowicy. U Was na pewno wszystko odbywa się zgodnie z przepisami, bo jakże by inaczej, a u Nas to sami krętacze, z tego co piszesz. Ciekaw jestem czy byś tak *** jak byś się z Nami spotkał twarzą w twarz. My chcemy tylko handlować w spokoju i płacić tyle co na drugim placu, czy to takie dziwne? A jeżeli nie znasz szczegółów dotyczących opłat to się lepiej nie wypowiadaj, a liczyć to na pewno umiemy i dlatego żądamy równego traktowania i równych składek,
zus do lusia11.10.2016, 17:18
a wy tylko fałszywe oscypki macie. a po reszte do krakowa
miejscowa11.10.2016, 17:08
Do Jezyk. Idz sie lecz jesli ty nazywasz te osrane, smierdzace i nie wywiezione po kazdym jarmaku Toy Toye, toaleta!!! gdzie nawet nie ma jak rak umyc, latem mozna sie udusic a zima zamarznac. Jak Ci sie nie podoba Nowy Targ....TARG!!! To Won!!! Bo ja Cie pracy nie pozbawiam!
Dodo11.10.2016, 15:43
Stowarzyszenie handlujących nie do urzędu miasta tylko do pana zarneckiego ,przecież wiadomo ,ze jak odblokuje budowę ronda to miasto da wam spokój i jeszcze jedno jakbyście nie uciekli na zajezdnię w większości na drugie stoiska to dziś stalibysmy na starej targowicy z której nikt nas przecież nie wyrzucał i wtedy w ilości tysiąca lub większej nie mielibyście przeciwników i na pewno wygralibysmy walkę z urzędem miasta i nową targowicą
lusia11.10.2016, 15:21
Krakusy do siebie ,a u nas 12 zł za m dla naszego miasta bo nic nie zostawiacie tylka fura smieci jest po was!!!!!!
115KM11.10.2016, 14:43
Mieszkańcom niehandlującym wszechobecny widok tych bud nie podoba się. Handlarze na to nie patrzą na co dzień, bo większość to przyjezdni. Korki na Ludźmierskiej w dni targowe to następna niedogodność. Jedna targowica przy oczyszczalni miała rozwiązać problem. Popieram burmistrza w tym temacie, chociaż nie głosowałem na niego.
chłop małorolny11.10.2016, 14:25
Panie Burmistrzu i Radni 3/4 handlarzy jest spoza Powiatu Nowotarskiego. Przetrzepać ich porządnie i nie będą podskakiwać. Nie życzę sobie robienia syfu w mieści.
Leming doskonały11.10.2016, 13:56
Dla nie kumatych - opłata 0,50 zł i 8,00 zł od m2 to podatek należny miastu i nie ma on nic wspólnego od opłaty targowej - rezerwacje miejsca na placach targowych - całą resztę - pobieraną przez właścicieli placów targowych - czyli śmietankę spijają właściciele Nowej Targowicy i Jarmarku na starej zajezdni. Może handlujący, na jednaj jak i na drugiej targowicy powiedzą ile faktycznie płacą za miejsce do handlowania i wtedy się przekonamy, kto spija te frukty (w jakiej wysokości) i dlaczego Urząd Miasta jednym daje zarobić więcej a drugim mniej. Chciałbym poznać te kwoty - bo o to w tym wszystkim chodzi.
obiektywny11.10.2016, 12:33
Do Lis !
Zgadzam się z tobą w 100%.Zrobili slamsy z krzywej walające się worki plastikowe po asortymencie Pań handlar (Jak można te panie w ogóle tak nazwać) Zastawianie skrzynkami po pieczywie z BUDY Braci H miejsc parkingowych na Mickiewicza przez pracownice braci H bądź co bądź przez emerytkę z sąsiedniej ulicy.No i oczywiście wyrzucanie śmieci do kosza na deptaku przez Panie HANDLARĘ Z BUD.Żyje na tej ulicy ponad 50 lat i takiego Bangladeszu ma się już dość bo to jest centrum !
chowaniec - żarnecki11.10.2016, 12:22
do tych którzy widza rozwiązanie tego sporo w przeniesieniu wszystkich na nowa targowice , mówi wam coś uczciwa i etyczna konkurencja? miasto nie może przełknąć myśli ze tyle zainwestowali w nową targowice a okazało sie ze Żarnecki ich upokorzył tworząc plac w 2 tygodni i za darmo przyznali by się w ten sposób ze sa banda darmozjadów i jedynie potrafią pieniądze wydawać a nie zarabiać , a budy na rynku krzywej evry są bo jest popyt to i podaż musi być ale handel wam obcy a od paragonów jest urząd skarbowy a nie spór o faworyzowanie miejsc handlowych
zus do jerzyk11.10.2016, 12:01
Na nowej targowicy też nie jest kolorowo
zus do Frycek11.10.2016, 11:50
A ty z czego żyjesz Frycek .bo po wpisie twoim chyba kapujesz,
jerzyk11.10.2016, 11:42
O co tyle krzyku handlarze? Przenieście sie na nowa targowice. Broni wam kto? Tam jest taniej, cywilizowane warunki, nie musicie sikac pod płotem bo WC jest za darmo. Jest gdzie się zagrzać w zimie, wypić herbatę, coś zjeść. Parkingi są duże , na kilka tysięcy aut i bezpłatne. Nie rozrabiajcie tyle, bo nie macie kas fiskalnych, czyli nie powinniście wogóle handlować. Dosyć handlowania gdzie się komu podoba, Zrobiliście z naszych ulic slamsy, brud i syf w mieście. Władze miasta i Urzad Skarbowy powinny wreszcie zrobić porządek z tym byle jakim handlem . Nie wszystko wam wolno
zus do JosefG11.10.2016, 11:34
nie wszyscy muszą mieć kasy
lis11.10.2016, 11:28
Do Pan Handlar z Krzywej. Miejscem dla handlu jest jarmark . Dziś dwa do wyboru. Ulica Krzywa jest deptakiem i von stamtąd. Mamy dosyć wiszących gaci, biustonoszy wielkosci berata, i majtek fruwających na powietrzu. Robicie slamsy z tego miasta. Na miejscu władz już dawno zrobiłbym z wam porządek.
tylko ja11.10.2016, 11:10
Ta pani na zdjeciu nr.5 w niebieskiej kurtce zabiera glos na mownicy w sprawie targowicy na Zajezdni a sama stoi na nowej targowicy handlujac kwiatami na wszystkich swietych ,to jest cos nie tak.
Frycek11.10.2016, 10:53
I żeby Wam się pewne służby nie zaczęły przyglądać, bo trza będzie te nowe piękne fury i domy na teściową albo mamę przepisywać. Bo straszyć to każdy potrafi.
Frycek11.10.2016, 10:51
Przestańcie stękać handlarze z Bożej łaski co to niby tak strasznie podatki płacicie, wszystko idzie na lewo a dopiero jak idzie fama że skarbówka chodzi to robi się popłoch i zaczynacie z zakamarków kasy fiskalne wyciągać. Każdy z Was miał na nowej targowicy dobre miejsca porezerwowane, a że przepadły to teraz biadolenie. Pawełek Idol co tam najwięcej ma do powiedzenia to stoi na zajezdni i na nowej targowicy. Ale liczyć to go nie nauczyli, bo Żarnecki przez 4 miesiące zapłacił 240 tys przy stawce 8zł a nowa targowica za 1 miesiąc (3 miesiące byli zwolnieni z opłaty) 69 tys przy stawce 0.50zł. I kto więcej miesięcznie płaci, umiecie liczyć ale tylko na swoją korzyść.
Sx11.10.2016, 10:34
Jak zwykle bezradni radni obudzili się teraz zaczynają mierzyć stoiska i podnosić opłaty wprowadzając zamęt gdzie handlujący ,ktorzy czekali spokojnie na sezon od czerwca mają teraz pójść ,może na miejskie grunty ,które oddali radni biznesmenom .jakby bezradni radni zaczęli tą walkę w czerwcu już dawno problem byłby rozwiązany teraz to lepiej poczekać do zimy gdy na placu boju zostanie kilkunastu handlujących i sami się przeniosą
JosefG11.10.2016, 10:31
Pytanie - wszyscy lamentują nad opłatą targową, a ciekawe, który z tych pseudohandlowców wydaje paragony przy sprzedaży towarów na targowicy i dlaczego nie widać tam Urzędu Skarbowego sprawdzającego wydawanie tych paragonów. Ja wiele razy kupowałem tam różne towary i nikt mi nigdy żadnego paragonu nie dał... To tak można?? A do niedawne na budynku US w Nowym Targu wisiał baner "Nie bądź jeleń - weź paragon" - kiedy to w końcu w Polsce będzie tak, że wszyscy te paragony będą wydawać, a nie tylko uczciwi sprzedawcy w normalnych sklepach, których Urzędowi Skarbowemu najłatwiej i najwygodniej kontrolować.
Kupująca11.10.2016, 10:28
Nie wiem o co tyle krzyku. Skoro 8 zł dla handlujących to za wysoka stawka, to zawsze mogą się przenieść na Nową Targowicę za 50 gr. W czy problem? Na Nowej Targowicy jest przynajmniej jakiś wygląd i porządek, a nie to co ten Bangladesz na Ludźmierskiej. I mówię to jako klienta a nie jako osoba popierająca jedną ze stron. Na Nowej Targowicy jest jeszcze bardzo dużo miejsca, więc handlujący z Ludźmierskiej na pewno zostaną przyjęci z otwartymi rękami.
Artur@11.10.2016, 10:07
Do tutok i jego podobnym. Zarnecki i deja nie musza sie uzerac z nami i z miastem bo zarabiaja krocie i nie trzeba im dochodow z targowicy ale sie uzeraja bo dali nam sloeo ze bedziemy stac za godna kase. I tego slowa dotrzymuja. Wladze w miescie sa dla ludzi a nie przeciw. A przynajmniej tak powinno byc. Zobaczymy za dwa lata gdy to wy panie burmistrzu bedziecie stac i zebrac o glosy wtedy niech pan se przypomni jak my blagamy o sprawiedliwosc. A ci wszyscy ludzie co pojecia nie maja o handlu mysla ze to taki lekki chleb ze nie placimy to niech sobie rozpoczna dzialalnosc na targowisku. Zusy podatki nikt tego za nas nie zaplaci
taki sobie11.10.2016, 10:01
Do Niezaleznego. W zupelnosci Cie popieram. Mam znajomych ktorzy co roku sa na wczasach za granica rozbijaja sie drogimi samochodami a handluja lata na targowicy.
handlarz nowej targowicy11.10.2016, 09:53
Miala byc docelowa jedna targowica i niech bedzie. Ja stoje na nowej targowicy i jestem na tak.Patrzac na zdjecia z sesji miasta widze ludzi ktorzy sa za handlem na zajezdni ,ale wiekszosc tych ludzi handluje na nowej targowicy.Stoja na dwie targowice np.maz stoi na nowej a zona stoi na zajezdni,prosze to sprawdzic.
SDSSSS11.10.2016, 09:51
"(...) ale przy stawce 8 zł za metr kwadratowy wychodzi mi 7 tysiecy. W dobrej galerii tyle nie zapłacę za pomieszczenie."

Hahaha :) Masz chłopie rację, nie zapłacisz 7 tys. W dobrej galerii czynsze zaczynają się od 10 tys. wzwyż.
Kij w mrowisko11.10.2016, 09:17
Wszyscy zastanawiają się dlaczego jest preferowana Nowa Targowica a odpowiedź padła już na tej samej Sesji tylko później, kiedy była mowa o poświęceniu nowego wozu bojowego dla OSP Kowaniec. Wystarczy posłuchać i wszystko w temacie.
Dla mniej cierpliwych:
- poświęcenie - remiza,
- dalsza część - Czarna Owca.
ja11.10.2016, 09:15
trzeba podnieść tym na nowej targowicy opłate do 8 zł i bedzie spokój .
obiektywny11.10.2016, 09:07
Na krzywej siostra siostra sprzedała do US Chytre mściwe baby tyle w temacie należy im się sroga kara !
Niezależny11.10.2016, 08:58
Widzę ,że handlujący się denerwują bo trzeba płacić to dobrze bo będzie miało miasto kase na np.drogi, remonty,odśnieżanie i inne ptrzebne dla WSZYSTKICH a tak nawiasem to jeszcze Urząd Skarbowy powinien tam wkroczyć na targowicę i sprawdzić czy płacone są podatki.
Mam kilku znajomych ,którzy handlują i nie wyglądają na ludzi co nie mają na wyższą opłatę targową jeżdżą luksusowymi samochodami itd
łubududbu11.10.2016, 08:19
Ta władza to przecież kolesie kolesi niepotrafiący nawet zarządzać miastem. Nie widzicie tego? Na nich tylko referendum i przegnać gdzie pieprz rośnie. Panie Watycha gdzie te miejsca pracy, wyciąg narciarski, turyści i handel? Jednym się funduje lokale za 400 tysięcy za nasze pieniądze a drugich niszczy, bo handlują w budach? To właśnie jest patologia!
babed11.10.2016, 07:36
Wolnościowe Podhale już znalazło medialny temat do którego się przypięło i będzie na fali. Młodzi mają parcie na szkło i władzę. Teraz wielcy wojownicy o prawdę a potem jak już zostaną wciągnięci w układziki będą krakać jak inne wrony.
BiRm...11.10.2016, 07:22
Handlowe miasto Nowy Targ w celu popierania drobnych przedsiębiorców i dalszego rozwoju wzorem innych polskich miast znosi opłatę targową ,a wpływy zapewni sobie z 5 hektarów wydzierżawionych na nowej targowicy rozwiązując umowę ze spółka ,która nie dotrzymuje warunków umowy
jod11.10.2016, 07:14
werka, powtarzasz się. Nie istnieje miasto w Polsce które ma tzw pójść e handlowy i ma jednolite stawki w całym mieście! Po to żeby budy nie stały na każdym rogu-dotarło!???
separatysta11.10.2016, 07:11
Jak tak patrzę na to, to się mi śmiać chce. Wszyscy handlujący mieli wolny wybór, nikt nikogo nie zmuszał gdzie ma handlować?! Handlowcy z "zajezdni" posłuchali swojego "mentora" Pana Ż. i teraz wychodzą na tym jak wychodzą. Czy nie widzicie, że Pan Ż wami napędza sobie klientów do leclerc-a, czy nie widzicie że kończy remont hali gorce?! Czy dwie hale handlowe to nie zabijanie małego handlu?! Manipuluje wami jak chce tylko dla swojej korzyści. Ludzie tu chodzi o walkę między nim a miastem a wy jesteście w to wciągnięci po uszy, tylko pytanie kto na tym wyjdzie a kto straci - Wy na pewno nie zyskacie na tym nic dobrego. Osobiście sam nie sprzedaję i rzadko kupuję na targowicach, tylko przejeżdżam raz koło jednej, raz koło drugiej - dla samego wyglądu i wygody wybrałbym opcję koło oczyszczalni. Ludzie nikt Was przecież nie trzyma na tych placach na siłę, macie wolną wolę. Tak czy siak, prędzej czy później rozpierniczy się to wszystko w drobny mak.
nnn11.10.2016, 01:59
Narzekają na Żarneckiego, a nie widzą co robi Hreśka! Ciekawe kto ma więcej na sumieniu?!
O tym Bkg głośno nie mówi z obawy i swoje bezpieczeństwo!!!
zenka11.10.2016, 01:56
Dobrze że Wolnosciowe Podhale także widzi ten problem!
To nie jakieś tam "widz mi się" handlarzy! To fakt!
Trzeba walczyć o sprawiedliwość!
werka11.10.2016, 01:54
Nowa Targowica 50 groszy...
planty w Rynku 65 groszy...
a cała reszta miasta 8 złotych...
Dziwna ta "sprawiedliwość" w naszym mieście!
Trzeba się temu dokładnie przyjrzeć!!!
werka11.10.2016, 01:50
Nowa Targowica, Jarmark Zajezdnia, ulica Krzywa, czy też Rynek... jaka między nimi jest różnica że opłaty targowe są tak zróżnicowane? Czyżby miasto uważało że są lipsi i lepsiejsi...?!
neon11.10.2016, 01:24
Dlaczego miasto nie utworzyło targowicy na swoim terenie?!
Nie byłoby wtedy problemu z niesprawiedliwością co do stawek opłaty targowej! A teraz jednych lobbuja a innym tylko szkodzą! Jaki w tym maja cel? Dziwne...
mery11.10.2016, 01:17
Radni są stronniczy! Każdy powinien płacić takie same podatki! Dlaczego Nowa Targowica i lokale gastronomiczne w rynku płacą mniej niż w mieście? Czy to sprawiedliwe...?
mini11.10.2016, 01:11
NOWY TARG skądś ta nazwa się wzięła! Jeśli komuś nie pasuje to niech się przeprowadzi! Bo jeśli zniszczą w tym mieście targowiska to i nazwę miasta trzeba będzie zmienić! NOWY TARG zawsze słyną z targu! A żeby tą F istniał powinn wszedziei zlikwidować opłatę targową!
Zofia11.10.2016, 00:55
Widać że teraz to Chowaniec z Hreśką rządzą miastem!
Ciekawe dlaczego radni tak bardzo wspierają ich targowice?
Przecież nie dotrzymali warunków umowy!
eh ah oh10.10.2016, 23:51
jest KOD,
teraz KOH - lepiej nie mogli wymyśleć??
myśleli pewnie cały jarmark
jak rada się ugnie to będzie slaba rada
Aa10.10.2016, 23:12
dwerty, gdybyś wiedział i myślał, to bys wiedział, że budżet miasta między innymi oparty jest na wpływach z palcu targowego i to nie małych, które według obietnic miały być milionowe a jest kiszka
Aa10.10.2016, 22:51
No własnie racja, miasto za dużo zainwestowało w prywatny teren więc powinno też więcej od nich brać,
qwerty10.10.2016, 22:38
do sądu podac oszczerców
macie dowody?
sugerowanie zależności finansowych miedzy urzednikiem a przedsiebiorca powinno zostac ukarane.
radni, burmistrzu - nie zależy wam na honorze?
mieszkańcy was wspierają
pokażcie że sie nie dacie zastraszyc krzykaczom
to miasto to nie tylko handlarze
maciebronić interesów mieszkańców a nie handlarzy spoza miasta
handlorz nie z tutela10.10.2016, 22:26
Zrozumiałem z art. że kto płaci podatek od nieruchomości to jest zwolniony z opłaty targowej. Przecież TŻ taki podatek płaci, więc co? Urzędnicy chcą drugi raz brać kasę? Za co? Przecież on wynajmuje powierzchnię handlową jak w galerii tylko że niezadaszoną.
mieszkaniec10.10.2016, 22:24
3/4 tych kupców spoza nowego targu i będą straszyć CBA naszych radnych. Już teraz widze jak będą za wami po takich oszczerstwach
Aa10.10.2016, 22:16
Ciekawe bardzo, kto u kogo siedzi w kieszeni, bo wiadomo czyim kosztem
ehh10.10.2016, 22:12
arek,d***, ta umowę podpisał FRYŹLEWICZ! Mowa o przeniesieniu targowicy JEDNO miejsce i preferencyjnych stawkach opłaty targowej w celu przyciągnięcia tam handlujących była od 10LAT! Nagle się obudziliście? Zero kompromisów burmistrzu!
Strażak dyndu dyndu10.10.2016, 21:58
jak będzie po 50 gr wszędzie to wracam na stare śmieci
tak jest10.10.2016, 21:48
Wyszło z handlujących całe ich prostactwo. Straszenie grożenie oskarżenia.
Radni i burmistrz powinni podać niektóre osoby do sądu. Emocje emocjami ale za pomówienie trzeba odpowiadać.
cycu10.10.2016, 21:37
Masakra z Wami..... według mnie burmistrz nie powinien się ugiąć , za dużo miasto zainwestowało w nową targowice, a Pan TZ nie będzie rządzić miastem a tak to wygląda. według mnie powinni wam dowalić max. opłaty a jak nie pasuje To NIE handlujcie.Straszenie Wam nic nie da , Rada miasta jest po to aby sobie właśnie radzić z takimi sytuacjami, A pan TZ was tylko wykorzystuje a wy się dajecie. Jestem pewien , że jakby doszło do referendum który targ miałby zostać to wygra NOWY.
Pozdrawiam
bolek10.10.2016, 21:36
Ciekawe co na to Urząd Skarbowy - też nie kontrolują handlujących bo Żarnecki i Deja ze swoim posłusznym ludem nie wpuści ?
Byłem na tym jarmarku - kasy może i są ale nikt ich nie używa (albo ktoś sporadycznie). Wy handlarze też święci nie jesteście.
PS. Z ciekawości jak tam zaginione miliony placowego - miał potwiedzenie w dochodach?
jaco10.10.2016, 21:36
powinien byc zakaz handlu poza wyznaczona do tego targowica dla wszystkich,krzywa wyglada jak bangladesz i pare innych ulic,wszedzie strasza te ledwo trzymajace sie kupy budy, a wlasciciele zatrudniajacy tam do pracy to powinni dodatkowo odpowiedziec za wyzysk i glodowe stawki
tutok10.10.2016, 21:35
Chciałbym wiedzieć ilu z handlarzy jest z Nowego Targu lub choćby z powiatu ? Przecież większość to Sącz, Limanowa, Myślenice, Sułkowice, Kraków itd.
I oni mówią o lokalnej przedsiębiorczości i miejscach pracy ?
Poza tym większość z tych krzykaczy jest nakręcona przez milionera Jacka i Tomcia. Wy naprawdę myślicie, że im chodzi o Was a nie o własne
kieszenie ? Naiwne to....
D/D Precz z takimi włodarzami !10.10.2016, 21:30
Prosta matematyka podpowiada że stawki proponowane przez urząd są nie do przyjęcia są po prostu złodziejskie !!!
8zł za metr dziennie to stawka w najdroższych galeriach w Polsce proszę policzyć , Namiot 3x6m =18m2 + bus 2x5m+10m2 razem powierzchnia zajęta wynosi 38m2 x 8zł = 304zł za dzień handlu od godz 8 do 14 .
To jest chamstwo i bezczelność urzędników miejskich gdyż np lokale na rynku zostały wynajęte za ok 135zł za dzień za 100m2 lokalu +200m2 placu a na dodatek przedsiębiorcy który chciał zapłacić 2x tyle odrzucono ofertę bo jak powiedział burmistrz by tego nie zarobił , Natomiast za stragan na zewnątrz chcą 304 zł za 38 m2 przeliczając na miesiąc była by to kwota 9424 zł nie do przyjęcia i to na placu własności prywatnej i nie tylko na zajezdni lecz w całym Mieście poza Faworyzowaną spółką nowa targowica. Na to nie może być zgody to jest hochsztaplerstwo włodarzy, nadużycie władzy !!!
Tomek i Jacek ratujcie tych ludzi przed /.../ którzy chcą zniszczyć ludzi próbujących uczciwie zarobić .
Wolność Tomku w swoim domku Powodzenia !!!
PS.Na wyraźne żądanie każdy musi opuścić teren prywatny jeśli tego nie zrobi jest to przestępstwo naruszenia miru jeśli jest to urzędnik to przekracza uprawnienia więc Gońcie ich z prywatnej własności WON !
D/D

Naruszenie regulaminu. Moderator.
D/D To Rozbój Urzędniczy w Biały Dzień !!!10.10.2016, 21:29
248 zł m? powierzchni w skali miesiąca?!
To jest prowokacja!
To jest zdzierstwo!
To jest złodziejstwo !
To jest wymuszenie!
To jest jakiś haracz a nie opłata targowa !
To ma na celu wykończenie handlarzy i konkurencji !
Precz z takimi rządzącymi Precz!
WON z tego Miasta Szkodniki !
Władza uderza do głowy a nawet przestawia w głowie10.10.2016, 21:27
Ci ludzie traktują urząd jak prywatny folwark nieudolnie zarządzany.
Pamiętajcie na swoim i za swoje każdy powinien robić co chce i jak mu się podoba !
Tak aby nie naruszać wolności i praw innych .
Natomiast urzędnicy i rada na siłę chce pomagać jednym kosztem drugich co jest nie sprawiedliwe ,głupie , wręcz podejrzane i dziwię się że jeszcze tego Prokuratura nie bada z urzędu.
Urzędnikom się poprzewracało w głowach i wydaje się im że mogą wpływać na wszystko a to jest działanie na szkodę Miasta oraz lokalnego biznesu i powinni za to odpowiedzieć !!!
Dodatkowo /.../ chcą aby inni się podporządkowali wymuszają podległość a ma być Wolność zarówno gospodarcza jak osobista .
Trzeba Powiedzieć NIE !!!

Naruszenie regulaminu. Moderator.
D/D Precz z takimi włodarzami !10.10.2016, 21:26
Jeśli Miasto ma na nowej targowicy ok. 50% gruntu i zainwestowało w drogę to "ekonom" burmistrz powinien umieć policzyć że stawka 50gr za m2 na nowej targowicy jest optymalna lecz miasto powinno mieć udziały w spółce przynajmniej w wysokości 51 % aby mieć wpływ na to co się tam dzieje a dzieje się źle , natomiast na zajezdni miasto nie zainwestowało nic oraz nie posiada gruntów więc 20 gr za m? to jest maksymalna kwota jaka miastu przysługuje według logiki i sprawiedliwości .
Choć ja uważam że na prywatnym gruncie miastu nie przysługuje NIC !
arek10.10.2016, 21:17
chciałbym "pogratulować" wyborcom Watychy - macie co chcieliście...
baciok@10.10.2016, 21:16
Jeszcze jedno chcę dodać. Patrzymy na powierzchnię. Popatrzmy głębiej. Jakie nazwiska oprócz Pana TŻ się przewijają . Tu jest drugie dno.
ddptf10.10.2016, 21:14
Po obejrzeniu transmisji sesji w necie spuchła mi głowa. Bełkotliwe wystąpienia, 5 zdań po polsku niektórzy nie potrafią sklecić. I to zagłuszanie oklaskami. Autorka poradziła sobie z tekstem. Relacja - dobra robota.
baciok@10.10.2016, 21:08
Kilka uwag:
1. Miasto ma prawo kształtować politykę przestrzenną i podatkową zgodnie z uchwałami Rady Miejskiej
2. Dlaczego Pan TŻ nie startował do przetargu na zagospodarowanie Nowej Targowicy? A teraz prowadzi działania destrukcyjne
3 Jeżeli władze się ugną przed taką anarchią to dadzą sygnał do obywatelskiego nieposłuszeństwa w innych sprawch.
Ja jako prosty obywatel dojdę do wniosku że prawo można w tym mieście totalnie zlekceważyc.
4.Szkoda mi Burmistrza chociaż nie jestem jego fanem, zapędził się w ślepy zaułek . Działa to Panie Burmistrzu na Pana niekorzyść.
Sx10.10.2016, 21:08
Handlujący stowarzyszenie to dobry pomysł ale złóżcie się na jakiegoś mecenasa najlepiej z Krakowa czyli z poza układu i niech on was reprezentuje może wtedy urząd miasta skończy walkę z zarneckim waszym kosztem ,przecież wiadomo ,ze niechodzi o opłatę targowa tylko robią na złość za blokowanie budowy ronda ,a cierpicie na tym wy ,a oni mają dobrą zabawę
PEDAŁ10.10.2016, 21:06
JA się pytam dlaczego weteran fryżlewicza LISZKA jest tak pozowany na zdjęciach .KIM on jest.SPUŚCIZNA PO FRYŻLEWICZU. /.../

Proszę unikać pisania wielkimi literami. Moderator.
abc10.10.2016, 21:05
no cóż ludzie będący naszymi przedstawicielami i władzami nie wiedzą co i jak w mieście?
o raju Boże miej nas w opiece.
jeszcze 2 lata i nowe wybory-wyborcy przemyślcie te kwestie.
dlaczego podhale 24 /.../

Proszę czytać - zarówno artykuły, jak i regulamin na dole strony. Moderator.
XXXXXXXXXX10.10.2016, 21:03
NIKT NIE MÓWI, ŻE NIE CHCE PŁACIĆ NALEŻNYCH OPŁAT ale powinno to być chyba w sposób uczciwy. Wszyscy jesteśmy chyba równi wobec prawa, no chyba tylko. Nie rozumiem działania Urzędu Miasta nakładającego opłaty dla Urzędu w kwocie 0,5 zł. za m2, dla Nowej Targowicy, a dla jarmarku na ?Zajezdni? i innych miejscach handlowych 8 zł. za m2. Więc rodzi się pytanie dlaczego Nowa Targowica jest pod szczególną troską Radnych Miasta, dla której została zbudowana droga z pieniędzy miejskich (około 2ml. zł.) czyli podatków mieszkańców, to są koszty Miasta. Po półrocznym działaniu Nowej Targowicy właściciele wpłacili do kasy miejskiej 69000 zł. orientacyjnie jest tam około 1000 straganów (Spółka Nowa Targowica chwaliła się, ze maja nawet ponad 1300 rezerwacji). Pomimo hucznych zapowiedzi właścicieli spółki Nowa Targowica, nie widać tych milionowych wpływów dla miasta. Na targowicy przy ul. Ludźmierskiej znajduje się około 300 straganów i wpływy do miasta za 3 miesiące wyniosły 240 000 zł. Opłata dla miasta jak do tej pory była około 4 - 5 razy większa za 1 m2 niż na uprzywilejowanych terenach. Ale nikt nawet nie myślał aby tego kwestionować. Do czasu gdy podjęto działania mające na celu zniszczenia konkurencyjnego placu. Urząd Miasta wraz z Radnymi zwalczają konkurencję dla Nowej Targowicy i w tym kontekście rodzi się pytanie co ma z tego Miasto i jego mieszkańcy, że gardzą tymi pieniędzmi (nie wiem czy w kasie miasta jest nadmiar pieniędzy) i czy nie działa tu jakiś układ na wzór warszawskiego.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl