20.03.2017, 15:20 | czytano: 5045

Prawie pół miliona złotych dla Romów m.in. na pracę i higienę

Ponad 410 tys. zł przeznaczy w tym roku gmina Krościenko na integrację i edukację społeczności romskiej. Pieniądze na ten cel otrzymała z budżetu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
W 2016 roku gmina złożyła 5 wniosków do Programu Integracji Społeczności Romskiej w Polsce na lata 2014 – 2020. Wszystkie wnioski zostały rozpatrzone pozytywnie. - Przyznane środki zostaną wykorzystane na dalszy remont budynków romskich, zatrudnienie, zajęcia muzyczno-edukacyjne oraz ochronę i higienę zdrowia wśród mieszkańców osiedla romskiego w Krośnicy - informuje Urząd Gminy w Krościenku.
oprac. r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
sokrateles23.03.2017, 21:22
haha:
Ty chyba w jakimś innym alternatywnym świecie żyjesz od ponad ćwierć wieku i w tej Twojej drugiej Polsce z tego Twojego drugiego alternatywnego świata bezrobocie miało miejsce tylko przez pierwsze parę miesięcy planu Balcerowicza, tj. od stycznia do czerwca 1990, bo już latem 1990 roku zaczęły napływać masowo do Polski wielomiliardowe inwestycje z Zachodu i od tego czasu to już nieprzerwanie do dziś mamy w Polsce (w tej drugiej Polsce, z Twojego alternatywnego świata, oczywiście) jedynie higieniczne, dwuprocentowe bezrobocie, jedynie dlatego że okresowo ktoś zmienia pracę. Oczywiście w Twoim alternatywnym świecie nikt z obecnych polityków PiS nawet nie otarł się o władzę, nikt z dzisiejszego PiS nie należał do Porozumienia Centrum (PC), nikt do AWS, itd.
Zejdź na ziemię z Twojej alternatywnej planety, "haha", i porozmawiaj ze zwykłymi ludźmi na ulicy, z młodymi absolwentami desperacko poszukującymi pracy której w Polsce nie ma, a zobaczysz że nie do śmiechu Ci będzie gdy usłyszysz jak to duuużo i jaaaakiej wspaniałej pracy jest w Polsce.

www:
Nie dam Romowi pracy ponieważ jej w Polsce nie ma. Idź do alternatywnego świata jaki sobie stworzył ktoś kto tutaj podpisuje się jako "haha" - w jego "Polsce" praca jest, wystarczy tylko chcieć (za 6zł/h - ciekawe jakie są koszty życia w tej jego alternatywnej Polsce że około tysiąc złotych na miesiąc to jest dla niego płaca za pracę; w naszej, tej rzeczywistej Polsce tysiąc na miesiąc to są śmieszne pieniądze za naprawdę ciężką pracę, bo bezrobocie naprawdę jest wysokie).
www23.03.2017, 12:00
sokrateles, cyganofilu - daj cyganowi prace, wynajmij mieszkanie, posadź swoje dziecko w szkole koło niego albo oddaj córkę za żonę jak taki cyganolubny jesteś - przeżyj to na własnej skórze a potem zbieraj głos bo bredzisz jak każdy lewak.
sokrateles22.03.2017, 21:15
kkk:
Bardzo Cię proszę abyś przełamał uprzedzenia i ksenofobię. A niby co robi ponad połowa pracowników po przeróżnych urzędach? Papiery z kupki na kupkę przerzucają do czasu aż sobie zrobią kawkę. Jak się wejdzie to zaraz mają na podorędziu jakiś tam dokumencik aby nie było że nic nie robią, ale przecież wszyscy wiemy że po urzędach się niewiele tak naprawdę robi, oprócz intryg i plotkowania. Więc nie atakuj Romów o lenistwo, bo większość mieszkańców Krościenka też zbyt wiele w swojej pracy nie robi. Poza tym Romowie są dla Krościenka istną żyłą złota, bo to dla nich idą fundusze UE, to u nich na Krośnicy gmina inwestuje najwięcej, tam jest ruch w interesie i tam inni niż Romowie mieszkańcy gminy to i owo przy okazji sobie zarobią ...
haha22.03.2017, 20:32
sokrateles, przeczytaj to co napisałeś - bo bardziej obnażyć swojej głupoty nie mogłeś "Oczywiście że od wielu lat Polska krwawi za granicę swoimi najlepszymi, bo młodymi i świetnie wykształconymi, obywatelami." - to jakim cudem jest to wina PiSu( "od wielu lat") to raz a dwa jeśli siła robocza wyjeżdża za granice to z automatu jest więcej miejsc pracy na miejscu - podstawa wiedzy ekonomicznej. Na dzień dzisiejszy praca jest-wystarczy chcieć. Więc przestań opowiadać bajki o bezrobociu.
kkk22.03.2017, 18:47
Sokrateles
Temat artykułu dotyczy pieniędzy jakie Romowie otrzymają, a nie braku integracji.
Możesz się z nimi integrować, mi to nie przeszkadza, jestem nawet za, bo to tacy sami ludzie jak my, życzę powodzenia! Daj znać jak Ci poszło!
jaga222.03.2017, 17:54
A zobaczycie jacy pracowici będą dzisiejsi uczniowie , kto im będzie wszystko pod nos podstawiał. Teraz baty dostają nauczyciele, -jak pani mnie uczy że ja mam jedynkę. Czy będą lepsi od Romów
sokrateles22.03.2017, 16:12
kkk:
A mi o to chodzi, że nie tyle dostają wszystko pod nos, ale raczej że się nie integrują. A tak na marginesie: czy wiesz kto jest autorem wypowiedzi "multi-kulti kaput"? Podpowiem że ten znany niemiecki polityk wypowiedział te słowa w 2010 roku - kto to był?
haha:
A czy Ty tak to z choinki żeś się urwał? Oczywiście że od wielu lat Polska krwawi za granicę swoimi najlepszymi, bo młodymi i świetnie wykształconymi, obywatelami. A Ty się głupio pytasz czy ja tak na poważnie - no jasne że bezrobocie to jest coś za co wkrótce beknie, i to solidnie, cały PiS, bo nic nie robią aby to bezrobocie malało. Żaden kraj w UE nie wysłał za granicę tylu gastarbeiterów co Polska; dochodzi do tego że Anglicy noszą się z zamiarem zablokowania pozwoleń na pracę w UK dla Polaków jeśli rząd RP dalej nic nie będzie robił z tym bodaj największym w Polsce problemem.
królik22.03.2017, 14:00
banda debili. Tele lat płacicie na integrację moresów i wszysko jak krew w piach. Zmądrzejecie kiedyś?
kkk22.03.2017, 09:38
Sokrateles
Czytaj ze zrozumieniem! Ja nikogo nie dyskryminuje! Pisze tylko, że my nie nie-Romowie musimy nie raz pracować poniżej tzw minimalnej stawki godzinowej bo sytuacja nas do tego zmusza, a Rom do roboty nie pójdzie ani za 6zł. ani 30zł. (oczywiście nie wszyscy bo znajdą się tacy którzy pracują). Oni takiej sytuacji nie mają bo ciągną kasę z gminy. I o to w tym chodzi że wszystko dostają podane pod nos!!!!
haha22.03.2017, 07:52
sokrateles- narastające bezrobocie? Ty tak poważnie? Albo ci się kraje poye...ly albo za dużo TVNu oglądasz...
sokrateles21.03.2017, 20:29
kkk:
Z tego co wiem to najniższa legalna i zgodna z obowiązującym prawem stawka w Polsce to jest ponad osiem złotych na godzinę, więc jeśli postulujesz aby Romowie pracowali za sześć złotych na godzinę to dyskryminujesz ich, bo tworzysz dwa standardy: jedna stawka dla Romów a druga dla nie-Romów. Latami pracowałem na zachodzie za dyskryminujące mnie jako Polaka stawki i nie zgodzę się nigdy aby jedni za tę samą pracę dostawali mniej a drudzy więcej, bo to jest moralnie naganne, a także sprzeczne z polskim prawem.
Oczywiście, bodaj największą hańbą obecnego rządu pani Szydło jest sytuacja na rynku pracy, narastające bezrobocie, co zmusza ludzi do upodlania się pracą za mniej niż oficjalne najniższe wynagrodzenie oraz zgody na bardzo ciężkie warunki pracy bez ubezpieczenia, składek itd. Wiem że większość młodych i świetnie wykształconych Polaków pracuje w Ojczyźnie (pamiętamy oczywiście drwiny polityków PiS i ich hasło: "Polacy, wracajcie do Polski", jak by było rzeczywiście do czego tu wracać) za nawet mniejsze pieniądze aniżeli te 6zł/h, ale to się odbywa na czarno, nielegalnie, dlatego tym większą hańbą rządu Szydło jest, że jej partia ma w nazwie słowo "Prawo" (o "Sprawiedliwości" nie wspomnę). To słowo zaczyna Polaków wręcz razić w nazwie rządzącej partii. W sumie największą krzywdą jaką Jarosław Kaczyński wyrządza Polsce i Polakom jest właśnie to jego nikczemne wstawienie słowa "Prawo" do nazwy swojej partii, gdy miliony Polaków są w stanie żądać dla siebie zgodnej z prawem umowy o pracę, bo jest na każde miejsce tak wielu bezrobotnych że pracodawca może bezkarnie deptać godność, a niejednokrotnie i pozbawiać zdrowia swoich pracowników, którym każe pracować ponad ludzkie możliwości. I w tym sensie masz rację że Romowie też powinni mieć oczy i widzieć jaka jest ogólna sytuacja całego społeczeństwa polskiego, że ludzie harują za paręset złotych na miesiąc, więc Romowie powinni też trochę popuścić ze swoimi żądaniami (ale to w żaden sposób nie uprawnia Cię do wypowiedzi że Rom ma mniej zarabiać od białego murzyna, czyli Polaka).
@ sokrates21.03.2017, 19:20
Sam sobie zapraszaj romskie dziecko do domu. Ja raz pozwoliłam usiąść mojemu dziecku w szkole z romskim. Nie miałam żadnych złych doświadczeń i nie widziałam zagrożenia. Gorzko za to zapłaciłam. Nie dość ze mały rom się kompletnie nie uczył to do szkoły przychodził żeby sobie po siedzieć. W efekcie przeszkadzał mojemu i na ten ociągał się w nauce. Nauczycieli bali się reagować bo taki mały rom w szkole to jak róże w zimie. Często nie uświadczysz. I zostałam z problemem sama. Na przerwie dziecko bało otaczane grupą cyganów co w efekcie odstraszało inne dzieci. Wiesz co sokrates . Ledwo doczekaliśmy końca roku. Nie masz pojęcia ile mnie kosztowało przywrócenie równowagi po tej romskiej integracji. Jak na jedno życie wystarczy. Nigdy więcej.
Polska dla Romów!Cyganów już nie ma.21.03.2017, 19:04
To przecież przyszłość Unii Europejskiej, jak tu nie dać.
Viola21.03.2017, 18:54
Co znaczy na higienę ? Dostana mydło,szampon środki czystości ,detergenty? Oni to wszystko sprzedadzą! Jedyne do czego podeszli z pasją i zaangażowaniem to pozyskanie 500+. Troje dzieci plus dwa zasiłki romskie daje 2800 zł. Na 5-cio osobową rodzinę. Do tego dodatki o których mowa powyżej. KTÓRA POLSKA rodzina tak ma? Komu remontują za darmo domy? Kupują środki czystości,wyposażenie dziecka w szkole to też darmocha. Wszystko MAJĄ ZA DARMO! Żyją na nasz koszt!!!!
Lolek21.03.2017, 17:27
"W 2016r gmina złożyła 5 wniosków o dotację dla Romów mieszkających na terenie gminy". Pod każdym wnioskiem podpisywał się Wójt Gminy. Pytanie - co Wójt zrobił dla pozostałej ogromnej większości mieszkańców gminy narodowości polskiej? W ilu przypadkach pomógł tym mieszkańcom w zakresie swoich kompetencji poprzez np. umorzenie, zwolnienie, z podatków, opłat, czy innych kosztów administracyjnych ludziom, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej (materialnej, czy zdrowotnej), którym nieraz jest trudno związać koniec z końcem, starszym, schorowanym, często z minimalną rentą, lub emeryturą? Społeczność romska jest bardzo roszczeniowa i tylko kilka osób które pracują ja osobiście szanuję za to, że pracują, a nie jak inni czekają na darmową kasę z zapomóg itp. Tak jak tu wcześniej było napisane jeśli chce się komuś pomóc to należy mu dać wędkę, a nie rybę. Czy społeczność romska coś zrobiła dla pozostałych mieszkańców gminy (którzy ciężko pracują i nie dostają żadnych dotacji), choćby nawet w czynie społecznym? Czyżby Wójt planował zdetronizować sołtysa tej romskiej wioski ? A skoro UG w Krościenku chwali się takim osiągnięciem, to może by poinformował, również publicznie jakie są dysproporcje w całkowitych dopłatach (tj. zapomogach, programach, funduszach, czynszach, podatkach itp) średnio "mediana" na mieszkańca gminy narodowości romskiej, a narodowości polskiej.
ewa21.03.2017, 17:16
Żadnych pieniędzy. niech no się te cygańskie Marylki wezmą za robotę.
kkk21.03.2017, 16:47
SOKRATELES!!!
Mi nie chodzi o to, że z racji ów Rom ma dostać za tą samą pracę wykonywaną np. prze ze mnie 6 zł a ja np 15!!!! Mi chodzi o to, że on wcale do roboty nie chce iść, a czemu? Bo nie musi! Dlaczego? bo państwo mu da pieniążki na życie. I o to cała filozofia! Ile ludzi zapieprza za 6 zł? Ile młodych i to po studiach siedzi na zmywakach w restauracjach, ile dziewczyn pracuje za tak małe pieniądze w pensjonatach itd.? bo nie mogą znaleźć innej roboty, więc lepszy rydz niż nic, dlatego pracują za te pieniądze od świtu do nocy.
Więc SOKRATELES pomyśl dwa razy za nim kogoś przekreślisz w dyskusji i stwierdzisz, że rzekomo ktoś miał czelność tak napisać.! Mam Romów pod nosem praktycznie i wiem co się tam dzieje. Nie mam nic do Nich, ale niech państw pomoc im okazuje w inny sposób. Niech da im pracę, niech wysyłają ich na szkoleniach, niech może pracodawcą dadzą jakąś motywację, by nie bali zatrudniać się Romów. Niech pomagają w inny sposób, niech dadzą wędkę, a nie gotową rybkę.!!!(Gancy)
wiki21.03.2017, 14:03
Dlaczego nie mają jakichkolwiek obowiązków? Kontroli? Wytycznych? Nikt od nich niczego nie wymaga. Nie mają potrzeby się starć. W ich wypadku im gorzej ,tym lepiej. Im większy syf w koło to strumień pieniędzy większy. No to nadstawili łapy i czekają aż im dadzą. Może by tak zorganizować im jakieś prelekcje z tymi co z tego grajdosyfu wyszli. No jest ich trochę ,niech opowiedzą rodakom jak można żyć inaczej.I nie nadstawiać gęby pod garnuszek państwa.
@ sokrates21.03.2017, 11:58
To ze Górniak nie śpiewa w Krośnicy to żaden przykład na wyobcowanie cyganów. Sława Przybylska tez nie śpiewała w domach dziecka ,choć tam wyrosła. Ich wyobcowanie bierze się z przekonania o darmowym życiu na koszt innych. Są w ty mistrzami. Jak im ciężko w Polsce to droga na Słowację wolna.
Gipsy King21.03.2017, 11:14
Czemu tak mało?!
Gancy21.03.2017, 10:50
Pomoc-tak, ale dawanie ryby zamiast wędki opóźnia a wręcz uniemożliwia pełną integrację.
wicek21.03.2017, 09:55
Każdy cygan myśli że jest super cwany i tym jest cwańszy im więcej razy wyskubie goja/ czyli nas. Nie ważne czy to kłamstwo ,złodziejstwo ,wyzysk . Cygan według niego jest zawsze na wygranej pozycji z racji tego że jest cyganem. To podłe. Z jednej strony mamy ich karmić, ubierać ,edukować,ZABAWIAĆ .A oni i tak nas mają za naiwnych kretynów. Chcą żyć wygodnie na nasz koszt i to wszystko. Takie życie to wieczne wakacje. Co z tego ze w brudzie i syfie. Jakby się ogarnęli to by nic nie dostali. I tu jest pies pogrzebany. Sprzedają wszystko co dostaną bo wiedzą że za rok dostaną znowu! Krany,węgiel,drzwi i co tam jeszcze im się uda zdemontować. I co? Długo mamy na to pozwalać? Ja jestem na NIE!
sokrateles21.03.2017, 09:30
kkk,
Jeżeli odważyłeś się i miałeś czelność napisać że Romowie powinni zarabiać 6zł na godzinę, to automatycznie przekreślasz się w tej dyskusji. Twój postulat aby płacić Romom mniej za tę samą pracę jest wręcz potężnym argumentem na potwierdzenie tego że Romowie są rzeczywiście w obecnej Polsce dyskryminowani.
Natomiast z Romami jest inny, dużo poważniejszy problem. Dlaczego pomimo sprzyjających do asymilacji i integracji warunków, jakie cały czas rządy PRL Romom dawały, do żadnego wtopienia się Romów w tkankę społeczną przez całe 45 lat komuny jednak nie doszło? Za PRL Romowie mogli bardzo łatwo zintegrować się; jeśli na Podhalu pojawiały się problemy, Romowie mogli udać się na ziemie zachodnie, do Legnicy czy do Opola i tam mieli równe szanse.
Po prawej stronie ekranu przy tej wiadomości widzę panią Zarotyńską w artykule rok temu o tym jak to Romowie nie garną się do tańca i do śpiewu, a przecież Romowie to największe gwiazdy światowej estrady, najbardziej poszukiwani na całym świecie twórcy i artyści. O co tu chodzi? Dlaczego żaden Rom po zdobyciu sławy nie zainteresuje się np. sytuacją swoich rodaków w Krośnicy? Czy ktoś kiedykolwiek słyszał aby np. w okazałej sali gimnastycznej w Krośnicy doszło do koncertu np. Edyty Górniak, z którego dochód zostałby przeznaczony na tutejszych Romów? Nie! A przecież to nie tylko o pieniądze tu chodzi! Bieda i dyskryminowanie przez żywioł polski (myślę teraz od strony romskiej) doprowadziły do olbrzymich kompleksów, szczególnie u młodych Romów na Krośnicy, czego dowodem to, że ubodzy krewni wymiataczy światowych scen i sal koncertowych nie garna się do tańca i śpiewu w Krośnicy. Pomyślmy o psychologicznym podbudowaniu tych ludzi, jakie to miałoby gigantyczne znaczenie dla społecznego dowartościowania u romskich dzieci: oto światowej sławy muzyk romskiego pochodzenia przybywa do Krośnicy z koncertem, w trakcie którego ma miejsce np. światowa premiera utworu, który później podbija światowe listy przebojów. Z koncertem na który cena biletu jest tak wysoka że nawet pani poseł Anna Paluch nie zdecydowała się przybyć - ale to byłby news, ale dzieci romskie byłyby dowartościowane. (piszę o poseł Paluch z nazwiska wyłącznie dlatego że pochodzi ona z Krościenka). Jak inaczej mamy przełamać kompleksy Romów? Zatrudnianiem co dziesiątego Roma w komunalce do sprzątania śmieci? Ale tu niestety romscy magnaci muszą też podziałać (tak jak podziałali swego czasu gdy Anglicy zarzucili utworowi "To nie ja skradłam niebo" plagiat, wówczas wpływy Romów okazały się na tyle silne, że w londyńskim sądzie romska diaspora bez problemu oddaliła ten pozew o rzekomą kradzież utworu - dla chcącego nic trudnego, kasa u Romów jest, tyle że nie w Krośnicy).
Romscy oligarchowie mają moralny obowiązek poczuwać się do wspólnoty ze swoimi spauperyzowanymi krewniakami w Polsce, tak samo jak arabscy szejkowie z Kataru mają obowiązek łożyć na uchodźców w Europie zachodniej, i tak samo jak ... przed 1939 rokiem (sic) żydowscy oligarchowie na Wall Street mieli moralny obowiązek wspierać żydowską biedotę w Europie wschodniej.
czarno to widze21.03.2017, 09:20
Sami sobie jesteśmy winni (jako kraj).
Jak się na coś pozwala to potem tak jest. Jak nauczysz że zawsze wszystko ma ktoś za darmo, nie musi gospodarować pieniędzmi i dawać nic od siebie to wiadomo jak to się skończy
stasek21.03.2017, 08:59
Znam rodzinę mieszaną ,mieszkają obok mnie na maczka i pani romka całkowicie zintegrowana. Córki zamężne,ona pracuje . Trzeba chcieć !
jpd21.03.2017, 08:00
optymista ty rasisto!Faszysto i homofobie! Jakiego"cygana"? Obywatela narodowości romskiej się pisze.... :D:D:D - ot wasza lewacka logika ;) A poważnie to zatrudnij cygana - powodzenia. Pracujący cygan jest jak Yeti - nikt go nie widział ;P
AK 4721.03.2017, 07:14
Na palcach jednej ręki(mam ich dwa bo pracowałem w tartaku)można policzyć pracujących Romów w N.Targu(wspaniali ludzie).Przewożnik i zbierający złom.W 97(wielka powódż) W Czarnej Górze siedzieli na progach w nowych chałupach i patrzyli jak ochotnicy,strażacy obwałowania robili żeby ich Białka nie zalała.Nawet nowych mebli,sprzętu AGD nie wynosili.Jak zaleje będą znowu nowe bo im się należy. (na takie newsy zaczyna mnie ,,brać,,).
kxxxxxrwa21.03.2017, 06:46
A co na to ,,Król,, romski otyły,obleśny kapiący złotem w Anglii? Mało. No to do pracy romowie ,choćby na wnuczka.Miejsce się zwolniło.
Jo23lata21.03.2017, 06:42
Nieroby w większości. Brak ambicji, bo państwo to dojna krowa i kasę da i daje. Co do 500 plus to w większości tych rodzin"zawitał" po raz pierwszy samochód, używany ok 5-10 lat ale jest, ciekawe czy wszyscy płaca podatki,OC,AC?
kkk20.03.2017, 23:55
To jest chore! Znów kasa dla ROMÓW???? Wszystko mają, taksówką do sklepów jeżdżą i to kilka razy dziennie, bo ich stać, nie chce się na nogach podejść, bo po co jak państwo kase daje. Starsi ludzie są w naszych okolicach, schorowani nie raz na chleb nie mają na leki im brakuję, marzną zimą, bo nie ma pieniędzy na opał, ale tym się państwo nie interesuje. Niech dają Romom robotę, niech robią za 6zł na godzinę, bo nikt gotowego na tacy nie dostaję, każdy musi jakoś żyć i sobie radzić bez pomocy. A im zawsze będzie mało. Uświadamianie ich w tym, że mają dostać pieniądze niczego dobrego nie przyniesie, bo nie wiedzą jak na te pieniądze ktoś musi ciężko pracować.
Qwertyuiop20.03.2017, 23:38
@optymista
Żal ci ich to zatrudnij :) Daję ręce uciąć że zaraz będzie narzekanie, że ciężka robota, zaraz zaczną ginąć rzeczy w firmie, zaraz zobaczysz mniejszy obrót i zaraz ci przyjdzie i powie że pie* twoją robotę, bo on ma 500+, ma dodatki od mniejszości etnicznej, różnego rodzaju zapomogi i nie będzie tyrać za 2-2.5 tys przez 40 godzin w tygodniu. :) Skądś się te stereotypy biorą, nikt przecież nie szkaluje bezpodstawnie ludzi. Każdy dobrze wie, że Polak zagranicą to pijak albo złodziej, bo tak jest. Wystarczy że na 10 polaków, dwóch będzie takich i masz stereotyp.
bloto20.03.2017, 23:24
niema jak to znow lekka reka oddawac nasze ciezko zarobione pieniadze w bloto.....integrcja odbywa sie przez prace a nie przez balowanie za czyjas kase.
sokrateles20.03.2017, 21:18
A jak wygląda finansowanie Romów z Krośnicy przez romskich magnatów? Przecież wiadomo że Romowie to jest szalenie zróżnicowana społecznie i majątkowo grupa etniczna i że jeden promil Romów to są gigantycznie bogaci ludzie, podczas gdy pozostałe 99,90% Romów bywa że na przednówku przymiera głodem i dosłownie walczy o przetrwanie. Dlatego pytam się: co to jest za kultura która zezwala romskim magnatom kompletnie nie interesować się losem swoich biednych braci? Jak tak można i czy to jest moralne? Niech to pytanie będzie też przyczynkiem do debaty, której raczej nie unikniemy, na temat szeroko rozumianych uchodźców, bo kulturowo tacy sami jak Romowie są Arabowie (szejkowie i multimiliarderzy z Kataru, Kuwejtu, Emiratów czy Arabii Saudyjskiej vs bezdomni nomadzi od Maroka po Iran - dokładnie te same skandaliczne dysproporcje majątkowe jak u Romów!!!).
optymista20.03.2017, 21:07
A kto z komentujących zatrudnił cygana? kto zaprosił cygańskie dziecko by pobawiło się ze swoim dzieckiem? Daliście im szanse?
abc20.03.2017, 19:59
nic dodać - nic ująć
wszystko zostało ujęte w komentarzach!!!
ja20.03.2017, 19:06
normalnie ręce opadają ludzie za marne grosze pracują a tu masz ci kuźwa integracja,tak prze TV z piwem w ręku i oni się pracy podejmą chyba coś zaje...ć,szkoda słów.
dzim20.03.2017, 18:56
do roboty a nie my na nich robimy a oni się śmieją z nas !!!
ehh20.03.2017, 18:46
w d*** sie poprzewracało od tych programów pomocy , za dzieciaka przysłowiowo klepiąc biedę pamietam jak sie borówki i puszki zbierało by bylo na jedzenie czy ubrania a z rozrywek to była telewizja lub mdk (który chyba zamknięto ) od państwa dostawało się grosze a stypendia wiązały sie z pożyczka pieniędzy bo najpierw trzeba kupić aby prosić o zwrot. Az mnie krew jasna zalewa ze ja 20 lat muszę zapierniczać by wyjść na prosta, a tym w większości lenia i /.../ dom ,AGD i rtv , rozrywkę ,rachunki swiadczenia , zasiłki , opał . Na *** im jeszcze dajcie i na wycieczki wysyłajcie o samochodzie nie zapominając , 80 lat sie interguja i kiedy do cholery sie zintegrują?? i aby nie było znam i szanuje wiele pracowitych i uczciwych rodzin romskich i cyganskich, i im jak i innym rodzina ubogim potrzebna jest pomoc ale pijaka dilerą złodzieja kolejne 80lat pomocy w niczym nie pomoże
niezadowolony20.03.2017, 17:35
Jaka mniejszość narodowa wprowadzić w życie podobne przepisy jak w Dubaju 5 lat i decyzja czy chcesz żyć w tym kraju jak tak to stosujesz się do jego przepisów i do robot jeżeli ci to nie odpowiada t deportacja a nie bycie pasożytem,
czarny20.03.2017, 17:14
Szok totalny szok!!! jeszcze im w d....e wejdzcie.Do roboty zagonić leniuchów, a nie kase dawać .Niech odpracują.
baciok@20.03.2017, 16:58
Do roboty zagnać. Niestety w w naszym kraju dominuje tzw. poprawność polityczna przez to nie wypowiadam sie mocniej.
Robol20.03.2017, 16:55
Dokładnie do roboty jest wiele ulic do zamiatania wszystko mają pod nos dawane a i nny musi tyrać z jednej roboty do drugiej roboty. Nic tylko całymi dniami stoją i pasożytują na zdrowym narodzie bata i gnać do roboty takie jest nie tylko moje zdanie Amen.
fobia20.03.2017, 16:49
no, to pół bańki w błoto... :)
Wicher20.03.2017, 16:28
To jest rabowanie z cieżko zarobionych pieniędzy Polaków ! Do roboty i gnać bo to jest chore nie zgadzam się na to żeby nieby żyły z moich podatków k... mać !!!
liczący na siebie20.03.2017, 16:17
nawet nie piszcie takich wiadomości !!!!!! - żeby podnieść ciśnienie osobom czytającym tekst ?, - lepsza na to jest kawa i tyle w temacie.
Krystyna20.03.2017, 16:16
jedyny sposób na ich integrację to pozbawienie ich darmowych pieniędzy. Jak będą traktowani na równi z nami to zaraz się zintegrują. Dziwne ,że niektórym się udało. Przykładem pani fizykoterapeutka w nowotarskim szpitalu. Jak się chce to można. A jak nie .To nic ich nie zmusi ani do nauki ,ani do pracy. Tu darmocha tylko opóźnia cały proces.
Partyzant20.03.2017, 15:41
A jak ja z moją pracujemy dzień w dzień za minimalną tak że ledwo do końca m-ca wystarcza,to możemy się starać o jaki węgiel na zimę czy drzewo?Czy tylko nierobom i leserom się należy?Ze mną nikt z gminy czy innego urzędu nie chce się integrować....a jeszcze zdzierają ile się da...
mati20.03.2017, 15:38
do roboty nieroby!!! mi nikt nie daje kasy na remont domu!! brudasy do roboty
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl