Z każdym dniem coraz lepiej widać, jak będzie wyglądał odcinek nowej zakopianki od Skomielnej Białej do Chabówki znajdujący się na trasie przyszłej S7 pomiędzy Lubniem i Rabką-Zdrojem. 55% tego odcinka będzie przebiegało po wiaduktach i estakadach. Takie rozwiązania inżynierskie wymusiło tu ukształtowanie terenów górskich.
Najdłuższa na S7 Lubień – Rabka-Zdrój estakada , o długości 992 metry będzie miała najwyższe podpory, wysokie na 50 metrów. Podpór różnej wysokości będzie 13 i już można zobaczyć część z nich ponad gruntem w miejscowości Skomielna Biała. Po wybudowaniu estakada ta będzie jednym z największych obiektów mostowych w Polsce.Prace przy budowie obiektów mostowych są na różnym etapie, na poszczególnych odcinkach i w różnych miejscach. Nadal trwają wykopy pod fundamenty, odkopywanie głowic pali, wiercenia pod pale, wykonywanie platform roboczych, prace zbrojeniowe i betoniarskie. Kontynuowane jest drążenie prawej nitki tunelu od strony portalu północnego na odcinku II Naprawa-Skomielna. Prowadzono roboty przy wykopie i instalowano gwoździe od strony portalu południowego tunelu. Wykonywano również wykopy pod wiadukt nad drogą powiatową w Naprawie oraz montowano szalunki i betonowano podpory.
Na odcinku I S7 Lubień-Naprawa roboty trwały przy budowie wiaduktach w Lubniu, Krzeczowie i Naprawie. Prowadzono także wykopy, profilowanie i umocnienie skarp, poprawiano drogi technologiczne, wykonywano platformy, kruszono materiał z wykopu oraz wykonywano dreny na skarpach.
Źródło: GDDKiA w Krakowie, oprac. r/