08.05.2017, 17:00 | czytano: 30367

Nowy Targ: prokuratura wyjaśnia czy wikary molestował uczennice

Fot. Archiwum Podhale24.pl
Prokurator Józef Palenik potwierdza, że Prokuratura Rejonowa w Nowym Targu prowadzi śledztwo w sprawie molestowania seksualnego grupy uczennic przez księdza na terenie jednej z parafii w Nowym Targu.
- Dużo wskazuje na to, że duchownemu może zostać postawiony zarzut przestępstwa - mówi prokurator Palenik.
Jak dodaje, do prokuratury zgłaszają się rodzice poszkodowanych dziewczynek. Ofiarą młodego księdza miało być więcej niż kilka dziewcząt w wieku ok. 12 lat. - Trwają przesłuchania w tej sprawie. Przesłuchania prowadzone muszą być w sądzie, w obecności psychologa, więc to wszystko trwa. Śledztwo powinno zostać zamknięte do połowy roku - dodaje szef nowotarskiej prokuratury.

Portal Fakt24.pl podał, że dziewczynki miały być molestowane podczas wycieczki na baseny termalne. Duchowny nie pracuje już w Nowym Targu - przeniesiono go do jednej z parafii na terenie Krakowa.

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Kobita15.11.2019, 11:02
Aśm i co czytałaś/es nowy artykuł???
goralka24.05.2017, 14:21
do parafianki o co chodzi z tymi trzema kucharkami i rozmową z biskupem, powiedz cos więcej
parafianka21.05.2017, 19:05
najlepiej niech proboszcz zaprosi te trzy kucharki na rozmowe z biskupem i wyjasni co i jak jest
sokrateles16.05.2017, 22:49
Chciałbym żeby Kościół, Episkopat, Kuria, itd. wzięły odpowiedzialność za swojego wikarego. Bo to hierarchia kościelna dążyła do tego żeby "iść z duchem czasu", a ten wikary był liderem, nadawał się do tego, umiał nawiązywać komunikację z młodzieżą, naśladując Jana Pawła II uprawiał sporty, chodził z młodzieżą na naprawdę ambitne trasy w górach. Powinno się sprawdzić i ten wątek czy to aby nie było odgórne polecenie hierarchii kościelnej by ten ksiądz spoufalał się z dziećmi, wchodził w ich świat, itd. Cel może był szczytny i intencje dobre, ale tak się nie da (ksiądz palący trawkę na imprezie żeby być 'cool', zakonnica z komórką przy uchu, itp.). Kościół musi w końcu zrozumieć że się nie rozdwoi i że nie da się być równocześnie i w średniowieczu i 21 wieku - no way!
Joanna16.05.2017, 15:23
Poczekam na finał sprawy. Z jednej strony łatwo rzucać oskarżenia, z drugiej - złe rzeczy się zdarzają. Chciałabym tylko przeczytać, jak zakończy się dochodzenie. Jeśli ksiądz jest winny - powinien ponieść konsekwencje prawne. Jeśli niewinny - to tym bardziej należy oczyścić jego dobre imię, w imię prawdy. Ludzkie gdybanie i skakanie sobie do oczu, szczególnie gdy się nic nie wie jest żenujące.
E15.05.2017, 13:16
Jest to świństwo jakich mało,że przed ogłoszeniem wyroku i w trakcie trwania postępowania publikuje się wizerunek oskarżonego.Trzeba być na 100% pewnym,żeby w taki sposób niszczy komuś życie.Gdyby prokurator dowiódł,że jest winny,to upublicznienie wizerunku jest jak najbardziej wskazane,lecz kiedy okaże się bezpodstawnie oskarżony to wtedy opublikujecie wizerunki oskarżających go rodziców,czy jak????Jeśli będzie wyrok skazujący,to dopiero wtedy można księdza mieszać z błotem,wcześniej jest to poprostu podłe.
Aśm13.05.2017, 08:52
Ludzie,
nie znając faktów rzucacie się jak sępy na padlinę...
Udajecie, że znacie się na przepisach (co w Polsce działa jak działa) i spekulujecie bo usunęli zdjęcia ze strony, bo się Proboszcz parafii nie wypowiada, bo Księdza przenieśli...
A g... wiecie... Nie zapytacie po co, na co i dlaczego, nikt nie próbuje wyjaśniać tylko pisze swoją teorię na ten temat.
Jeśli macie takie piękne pojęcie powiedzcie swoim dzieciom, żeby nie przytulały się do swoich ulubionych księży czy sióstr zakonnych, żeby ich nie prosiły o zabawę bądź wycieczki.
NIE SPEKULUJCIE BZDUR!!!
POCZEKAJCIE NA WYJAŚNIENIE SPRAWY!!!!
I TAK WYSTARCZAJĄCO NABRUDZONO KSIĘDZU W ŻYCIU!!!!
kleopatra12.05.2017, 13:08
góralka ...nie urągaj nam góralkom ...bo nie jesteś góralkom ...brawo dla mamuśki ... a ty Kraken jakiś taki podejrzany jesteś
góralka11.05.2017, 14:50
Co??? na to księża z parafii, nie wypowiadają się a przecież znają Go, chyba wiedzieli, nie oskarżam, czekam na końcowy wynik ale ???????? w każdej plotce jest trochę prawdy, czemu Proboszcz się nie wypowie, boi się o siebie?????????
Agnieszka F.11.05.2017, 12:28
Dzieci naogladały się głupich seriali młodzieżowych i " Szkoła " potem zabrneli za daleko z wyobraźnią i niszczą życie wspaniałego człowieka jakim jest Ksiad Mariusz. Zniszczyć kogoś fałszywymi oskarżeniem jest bardzo łatwo. Ale przyznać się do tego jest ciężko. Więc będą coraz dalej brać w to bagno wciągając człowieka który tak wiele dobrego zrobił dla naszych dzieci. Nie wieżę w te oszczerstwa. Jestem z księdzem. A wy piszący takie kretyństwa zastanówcie się czy znaliscie tą osobę ŻEBYŚCIE MIELI JAKIEKOLWIEK PRAWO GO OSKARŻAĆ !!!!!!!!
500plus :)11.05.2017, 11:01
Do tych co tak ciagle tylko o 500plus. Dzieci nie macie? Albo moze zarabiacie tysiace? Albo moze zazdrosc? Mam trojke dzieci i przynajmniej stac mnie teraz na chocby nawet dentyste dla dzieci nie na NFZ gdzue czeka sie rok!!!! Dodam jeszcze ze nie jestem pasozytem ponoewaz pracuje, wiec dajcie spokoj juz z ta kpina 500+.a co do tejcalej sytuacji to naogladaja sie nastolatki szkoly na tvnie lub innych takich bzdur a pozniej dzieje sie jak sie dzieje.
Darek11.05.2017, 10:17
Wszystkie komentarz są złe lub dobre, ważne jest to, iż coś musi faktycznie być. Dlaczego??? Otóż zawiadomienie zgłasza się pierw na Policję. Policja bada sprawę, przesłuchuje świadków, zbiera dowody i dopiero, jak ma wystarczające dowody przekazuje sprawę do Prokuratury. Jeżeli Prokuratura zbada sprawę i stwierdzi, że są dowody, wówczas wystawia akt oskarżenia. Poczekajmy jeszcze chwilkę i wszystko się wyjaśni. Jeszcze jedna sprawa!!!!! Dlaczego usunięto ze strony parafii zdjęcia z "uroczystości" pożegnania księdza z parafii????? Może faktycznie to o czymś świadczy???????????????? Poczekamy - zobaczymy
mamuśka11.05.2017, 06:05
Do Diana.
Też słyszałam tą historię. Ksiądz powiedział, że będzie odpowiadał na pytania i jedno dziecko zapytało: Ile czasu zajmuje księdzu zapinanie tych wszystkich guzików? Więc ksiądz wyjaśnił, że tych guzików nie zapina tylko od spodu ma kilka. Rozpiął aby pokazać dzieciom jak uszyta jest sutanna nie mając nic złego na myśli. I potem cała afera jak to opisałaś, że ksiądz się rozbierał na lekcji. Każdy normalny wie, że oprócz sutanny księża mają koszulę i spodnie.
ola10.05.2017, 23:11
przestancie pier..ielic !!!! zdarzaja sie sytuacje ze dzieci sa molestowane wiec jest napisane wyraznie ze jest wyjasniane !!!!!!!! a jak sie wyjasni to sie okaze !!!!!
NT10.05.2017, 22:59
Z poprzedniego artykułu wynika, że dziewczynki nie uskarżały się na nic. Dopiero po lekcji wychowawczej stwierdziły, że doszło do czynności seksualnej. Stąd może wynikać, że wychowawca je zasugerował. Nie bronię księdza, nie bronię dziewczynek.. niech prokuratura wyjaśni...
Bzyk10.05.2017, 22:36
Kraken,Krzysztofie nie denerwuj się.
Diana10.05.2017, 21:37
witam,,,chciałbym opowiedziec pewne zdarzenie które miało miejsce w 3 lasie szkoły podstawowej nr 2 ,,jest lekcja religi sa rózne osoby w klasie jest jeden chłopczyk którego ciekawi co ksiadz ma pod sutanna ,,ksiadz nieswiadomy ze moze robi cos złego bo nie robi ,,,,podnosi kawałek sutanny i pokazuje dzieciom ze ma zwyczajne spodnie ,,i dalej prowadzi lekcje religi bo to 3 klasa dzici ida do komunii po kilku dniach wybucha afera w klasie okazuje sie ze jedno z dzieci powiedziało w domu ze ksiadz sie rozbierał a matka szybciutko poszła do kolezanki swojej w szkole nr 5 i to opwiedziała ze ksiadz sie rozbierał oczywiscie zawiadomiono kurie celem wyjasnienia tego incydentu ,,i prawda okazała sie taka jak ma byc zadnego rozbierania nie było ,,i ksiadz zorganizował zebranie by mógł odlisac do kurii ale myslicie ze ta matka co głupot nagadała to sie przyznała??oj nie nie miał juz takiej odwagi,,,by sie przyznac ze niesłusznie oczerniła niewinna osobe,,,a szkoda bo gadac głupoty to potafiłaale odszczekac tego juz nie miała odwagi,,i taka jest prawda u ludzi ,,
ola10.05.2017, 21:07
Kraken bardzo dobrze napisane !!!!!
Renata10.05.2017, 18:55
Do Kraken

A skoro Ty taki odważny jesteś to dlaczego nie podpisujesz się z imienia i nazwiska SWOJEGO dodam??? Oskarżać można anonimowo a bronić to już tylko z danymi osobowymi wg Ciebie?
!!!10.05.2017, 17:26
Ludzie no ogarnijcie się!!!!!Wasze komentarze są poniżej poziomu podstawówki!!!!Portal powinien zablokować dodawanie jakich kolwiek komentarzy pod artykułem dotyczącym takiej sprawy,nie służy to ani rodzicom pokrzywdzonych dzieci jak i ksiedzu ,który na razie nie ma postawionych zarzutów.Sprawy takie trwają.Poczekajcie aż,wszystko wyjasni prokuratura.
mamuśka10.05.2017, 16:57
A za co mam je przepraszać? Jeżeli mówią prawdę to ja im serdecznie współczuję, że mają takich rodziców, którzy przez długi czas nie stanęli w ich obronie tylko milczeli. Ja bym działała od razu. Taki wikary który molestował moje dziecko nie miał by życia w tym kościele, a on spokojnie uczył,prowadził grupy parafialne. Nikt o niczym nie wiedział, obejrzyj jakie miał serdeczne pożegnanie
Kraken10.05.2017, 15:34
Do mamuśka
W jakim kraju ty żyjesz?
Ale skoro siedzisz wpatrzona w modlitewnik to do twojej informacji...
Zgłaszasz sprawę do Kurii i się dowiadujesz, że skoro nie ma wyroku to idź do "diabła" i zostajesz wypchnięta za drzwi!
Masz rację Policja ma o wiele wyższe standardy postępowania ale to już inna sprawa.
Proponuje ci wyzwanie - podaj publicznie swoje dane - jak księdza oczyszczą z zarzutów to ja publicznie przeproszę Ciebie.
Ale jak zostanie uznany za winnego - przeprosisz dziewczyny pokrzywdzone na łamach Podhale 24. Co ty na to?
Masz tyle cywilnej odwagi?
mamuśka10.05.2017, 14:33
Do obiektywny.
Mnie nie chodzi o nagłaśnianie. W przypadku podejrzeń o pedofilię nauczyciel, wychowawca, ksiądz jest zawieszany w czynnościach do czasu wyjaśnienia sprawy bo to są poważne zarzuty, a w tej sytuacji nic takiego nie miało miejsca. Ksiądz katechizował do końca, pojechał z dziećmi na wakacje i wszystko było ok. Policjant podejrzany o przestępstwo też jest zawieszany w czynnościach. Jak byś miał świadomość że ksiądz ci córkę molestował to posłałbyś ją na religię do tego księdza? Ja nie. Do tego wszyscy by wiedzieli co spotkało moje dziecko z proboszczem na czele. A w tej sytuacji nic nikt nie wiedział. Dlatego uważam że jest to fantazja małolat. Opowiadają między sobą różne rzeczy, nakręcają się i w efekcie ze zwykłego przytulenia robi się molestowanie.
jjj10.05.2017, 13:07
Do mamuska Niestety aby pisac nalezy najpierw poczytać! Polecam Ci lekture podstaw psychologii, procedury karnej, badz chocby kilku sensownych i madrych komentarzy pod tym artykulem. To zwieksza perspektywy i pozwala patrzec na zagadnienie z zwiekszym rozeznaniem.Wowczas moze zruzumiesz postepowanie ojca i dziewczyn.Milej lektury
Obiektywny10.05.2017, 12:34
Do Mamuśka - Kobieto, przecież cała procedura może trwać nawet rok i nikt zaraz po zgłoszeniu nie będzie sprawy nagłaśniał! (Puk, puk!!!). Prokurator musiał być w 100% pewny o tych poczynaniach, że ten fakt podał do publicznej wiadomości. Dopiero teraz wyszło na jaw, ale wcześniej to musiało być skrupulatnie zbadane. Myśleć a nie tylko modlić się!
nt10.05.2017, 10:42
moim zdaniem to jest najgorszy wiek u dziewczynek dlatego w tym wieku zaczynaja sie idole np piosenkarz aktor nauczyciel ks MARIUSZ byl blisko i wlasnie byl takim ich idolem ktoremu mogly sie zwierzyc pogadac o wszystkim i do tego mial ogromne serce usmiechniety pogodny poprostu dusza czlowiek jezdzil wszedzie zeby te dzieci zobaczyly jak najwiecej i on wlasnie byl ich takim cichym idolem i tu sie zaczyna bujna fantazja dziewczynek zaczynaja fantazjowac czyli jak je poglaskal po plecach one odebraly ze je dotyka inaczej to potem przeksztalcily ze to zly dotyk byly smutne to je pcieszal itd tak sam jest w przeczkolu dziecko placze to pani go przytula pociesza to tez jest zle to tez jest molestowanie dziecka dlatego nie oczerniajcie dobrego czlowiek bo tyle co ON zrobil dobrego przez 6 lat to malo kto a psychika w tym wieku jest bujna u dziewczynek ks Mariusz to dobry czlowiek z powolania prawdziwy ksiadz 6 lat w parafi i wszystko bylo ok zastanowcie sie dziewczyny czy bylo warto tak niszczyc czlowieka
mamuśka10.05.2017, 10:01
Do jjj. Właśnie mam dużą empatię do ofiar. Co dowodzi opanowaniu? To że po ponad roku się tatuś obudził że córkę ktoś skrzywdził? Jak by ją gwałcili to też by spokojnie czekał i patrzył jak skończą, a po roku się opamiętał,że chyba to był gwałt i chyba trzeba zawiadomić o przestępstwie? Przecież dziecko chodziło na religię i musiało oglądać swojego oprawcę, to jest dopiero trauma. Udaje troskę o krakowskie dzieci, a przecież nasze były jeszcze na wakacjach z księdzem. Czemu wtedy nikogo nie przestrzegał? Ja bym działała natychmiast. Teraz to rozpętał? Przecież tego księdza już nie ma i nikomu nie zagraża. Skoro wiedzieli że jest pedofilem, to dlaczego go kryli i przymilali się jak tu był? Takich rzeczy się nie kryje bo się jest współwinnym. W Kluszkowcach o których tu głośno zareagowano natychmiast a nie po pół roku od przeniesienia księdza. To działanie po tak długim czasie budzi moje wątpliwości, że takie zachowanie księdza w ogóle miało miejsce.
Rogacz10.05.2017, 08:21
@ heniek
Jak jest jak piszesz to powinieneś powiedzieć ich mężom i jego żonie.
Jak kłamiesz to zamilknij i przeproś go.
Wszyscy wiedzą a TY nie powiesz i się głupio śmiejesz?
Odwagi, pokaż jaki jesteś wielki.
Kraken09.05.2017, 23:09
Czytam Wasze komentarze i strach mnie ogarnia.
Wedle Was ksiądz ma prawo do wszystkiego.
Więc pozwolicie, że Wam coś powiem do mamusiek i rozkrzyczanych osób nie mających w ogóle pojęcia o co chodzi.

Nie życzę Wam, żebyście przechodzili PIEKŁA przesłuchania w sądzie w tej czy podobnej sprawie, nie życzę Wam nieprzespanych nocy, płaczącego dziecka, traumy z tym związanej i próby odpowiedzi na pytanie zapłakanego dziecka: "dlaczego ksiądz to zrobił?".
Postawie się w roli rodzica, który wierzy w Boga i ma mądrze na to pytanie odpowiedzieć...
Postawcie się w roli rodzica, który zaufał księdzu a ten, skrzywdził Wasz największy Skarb...
Jeżeli dla Was trauma tych dzieci nic nie znaczy to przejaw braku serca i ludzkich odruchów.

Nikt nie mówi o głaskaniu po głowie tylko o innych czynnościach seksualnych (odsyłam osoby niewyedukowane do słownika)!!

Rzecz nie działa się na koloniach, gdzie było pełno rodziców (świadków) - tylko na basenach (ale to wymaga czytania tekstu ze zrozumieniem).

Gdyby ktoś dalej czytał dokładnie to by odkrył informację, że zgłaszają się kolejne osoby poszkodowane...

Pedofil nie atakuje jak rozwścieczały wilk - tylko wypatruje ofiar i czeka na stosowną okazję... Ale to też wymaga zgłębienia literatury...

Ksiądz słynący z przytulania dzieci, bardzo łatwo mógł testować jak daleko i u kogo może się posunąć aby nie wzbudzać podejrzeń... a w razie wpadki udawać, że to niechcący!

Nikt nie walczy o ukamienowanie księdza, o odszkodowanie ani o sławę (jakim pozbawionym skrupułu człowiekiem trzeba być by to napisać) - tylko o ochronę innych dzieci, którym może coś zagrażać.... być może i waszych dzieci...
ola09.05.2017, 22:08
zakonnic w Białce tez wszyscy bronili a co sie okazało ?!!!! czekac !!!! a nie bronic ani osadzac !!!! zastanawiacie sie nad tym ze gdy zdarzy sie yto naprawde jakiemus dziecku to bedzie sie bało w ogole o tym komukolwiek powiedziec po tych co niektorych komentarzach !!!! przestancie robic nagonke na dzieci i na ksiedza najpierw trzeba dojsc co i jak !!!!!!!
sokrateles09.05.2017, 21:47
Sąd ma możliwość wykazać kłamstwo w tej sprawie, podobnie jak może potwierdzić zarzuty wobec księdza na podstawie ekspertyz ekspertów. Te rzeczy są do udowodnienia przez biegłych sądowych, dlatego dziwią trochę te nadgorliwe i przedwczesne próby obrony oskarżonego księdza. Przypomnę sprawę A. S., najsłynniejszego autorytetu prawie dwadzieścia lat temu: to był guru polskiej psychologi, pedagogiki i psychiatrii, a jego ofiara była umysłowo upośledzona, bez zdolności mówienia, a jednak udowodniono autorowi podręczników akademickich z których wówczas uczyły się dziesiątki tysięcy ówczesnych studentów psychologi że molestował i wykorzystywał seksualnie upośledzone umysłowo dzieci. Udowodniono mu to! Dokładnie tak samo zostanie udowodniona lub oddalona sprawa tego tutaj zarzutu, nie martwcie się o to.
gość77709.05.2017, 21:35
"Błogosławieni jesteście, gdy wam urągają i prześladują was i gdy z mego powodu mówią kłamliwie wszystko złe o was. Cieszcie się i radujcie, albowiem wielka jest wasza nagroda w niebie" (Mt 5, 11).
Rodzic nastolatków09.05.2017, 21:22
Też byłam na takich wycieczkach z księdzem jako rodzic opiekun. Dzieci zawsze były w dużej grupie, pod opieką, pod okiem innych rodziców, wszystko zapięte na ostatni guzik. Bardzo mało możliwe aby to była prawda.
heniek09.05.2017, 20:55
krzysztofie nie rzucaj kamieniem bo sam nie jesteś bez grzech cudzymi żonami się zajmujesz a jak chłop się dowie to też sam ci sprawiedliwość wymierzy bez śledztwa myślisz że nikt nie widzi.nic księdzu nie udowodniłes a już go skazałeś nie odwracalnie.
do : Anna09.05.2017, 20:52
,,ktora instytucja DARMO dala tyle uwagi itd...,, wiesz co piszesz? To instytucja dostaje Darmo. A kazania sa nie o milosci a o tym ze wszyscy sa zlymi grzesznikami.Jet tysiace religii na swiecie i kazda krytykuje kazda. Bog to ,,milosc,, a nie instytucje kosciolow. Dobrej nocy wszystkim,
Natura09.05.2017, 20:49
Dwudziesto paroletni facet przysięga celibat to oznaka że jest już z nim coś nie tak .
kleopatra09.05.2017, 20:43
Świat się wykoleił zupełnie...g***ry bezczelne wszyscy molestują a gdzie mamuśki są jak jedenastolatki i dwunastolatki mają pełny makijaż na dziecięcej buzi??? i miniówki aż stringi widać nowoczesne bezstresowe wychowanie ...teraz jest tak Ksiądz pogłaska to molestuje ,Nauczyciel się nachyli nad uczniem to już molestuje ...nowobogackie WYKOLEJENIE świata sami na siebie gnoje kręcą bicz bo to kiedyś doprowadzi do tego że kiedyś zasłabnie i nikt się nad nim nie schyli ...bo każdy się będzie bał że za pomoc wyląduje w więzieniu...z dobrobytu w d...ch się przewraca g***rom
olo09.05.2017, 20:34
To dlatego że nie ma kary za pomawianie i oszczerstwa. Za pomówienia w takich sprawach powinna być bardzo wysoka kara i dla dzieci które to wymyśliły jak i dla ich rodziców. Jeśli sprawa zostanie umorzona to powinno się ich dla przykładu ukarać za składanie fałszywych oskarżeń.
jjj09.05.2017, 20:32
Do A Współczuć księdzu, iż ma takich obrońców. Masz rację: wszyscy są winni dziewczynki, rodzice, gazeta, nawet prokuratura, tylko nie facet w czarnej kiecce. Typowo katolickie i chrzescijańskie. Zero współczucia
Do mamuska Nawet nie wiesz jak byś się zachowała bo nie byłaś w takiej sytuacji, Zachowanie ojca dziewczynki dowodzi tylko opanowania, spokoju i zrozumienia tematu, Chcesz brać kij... wszystko przed Tobą. Widać, iż nie wiesz czym jest molestowanie seksualne w aspekcie nie tylko fizycznym, ale i psychicznym, co jest o wiele gorsze, bo przejawia się własnie w uzaleznieniu.
Ogólnie wstyd i żenada. Zgoda wyrążona przez rodziców nie oznacza, że opiekun grupy, może robić co chce, bo pojawiają się zarzyuty, że rodzice sami byli winni po posyłali dzieci na wycieczki. Posyłali bo mieli zaufanie.
Może trochę więcej empatii dla ofiar?
taa09.05.2017, 20:12
równiez matka...widzisz ty nawet płci nie potrafisz rozróżnić a co dopiero prawa... Córka koleżanki była "ofiarą"...bo co? Bo tak powiedziała? Dowody domorosła"znafczyni" dowody, i wyrok w sprawie jest? Narazie nie ma decyzji o postawieniu zarzutów a ty pało już wyrok wydałaś.
KŁAMSTWO !!!09.05.2017, 19:50
Ja w to nie wierzę to musi kłamstwo żeby fajnego księdza wrabiac w coś takiego to powiem ze nie wierze i nie uwierze w to...!!!????????
A09.05.2017, 19:10
Jestem przekonana, że ta rzekomo molestowana dziewczynka nagle odczuła że nie ma już bliskiej osoby..
.Może chciała w ten sposób zwrócić na siebie uwagę...brak ojcowskiej miłości..
.Psychologia zna takie przypadki..

Pewnie sie w nim zakochała g***ara !!!!!!!!
tez matka09.05.2017, 18:49
do "taa" :hahaha, az się boje!!! proponuję nauczyć się czytać ze zrozumieniem. Wypadałoby mieć komplementarna wiedze na temat swiata...Taka jestes biegła w prawie? Nawet nie wiesz do kogo piszesz... Sprawa jest w toku od dłuzszego czasu, wiec oczywistym jest ze czekałam na informacje podana do publicznosci. Poza tym pisałam o dziewczynce a nie o sobie. Skoro dziecko milczało czytaj : "nikt z najblizszego otoczenia nie był o tym poinformowany", wiec jak mozna było zgłosic sprawe? Gdybym powzieła takowa informacje zanim sprawa ujrzała swiatło dzienne to z pewnoscia nie kryłabym ludzi, którzy dopuscili sie takich czynów. Niektórym trzeba przeczytać, przeliterować a nastepnie narysować bo i tak nie zrozumieja... Bronicie nieskazitelnego ksiedza bo nie spotkało TO waszego dziecka...punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia...
Majorka09.05.2017, 18:46
Cołego oblicze kościoła i bezkarnych ks. Teraz najlepiej wyjechać na dziewicze wyspy
Anna09.05.2017, 18:30
Słowa to słowa, gdzie DOWODY? Gdzie PRAWOMOCNY WYROK sprawiedliwego niezawisłego sądu, do którego każdy ma prawo? Całe rodziny latami zdaje się darmo lub za symboliczne kwoty korzystały z wczasów w górach, nad morzem, z zabaw, pogody, zwiedzania, rozrywek, napitków i jedzenia. Nie było zastrzeżeń, same ochy i achy. Nic, tylko więcej i więcej. Festyny, kolonie, spotkania mikołajowe, cuda i dziwy. Która instytucja by DARMO dała tyle uwagi, rozrywki, czasu i innych korzyści tym dzieciom (które nie pochodzą przecież z najbiedniejszych rodzin, tylko tych mieszczańskich, 'uduchowionych', z wysokim mniemaniem o sobie i odpowiednim dochodem, więc na państwowe benefity się raczej nie kwalifikowały, prawda?) oraz ICH RODZICOM?! Tyle było opiekunów w czasie mszy i lekcji w domu katechetycznym oraz na tych wyjazdach jak chyba nigdy jeszcze w historii scholii w tej parafii. Przecież zdjęcia są. Widać niemal na każdym kogoś dorosłego. Jak się coś działo, to gdzie byli ci opiekunowie?! Tylu dorosłych przez 6 (!!!) lat tak intensywnego zaangażowania w scholę (w założeniu dziecięcą, a nie dziecięco-dorosłą dodajmy) będąc na miejscu (!!!) niczego nie zauważyli?! To się całości nie trzyma.
parafianka09.05.2017, 18:02
Apeluję do księży nie organizujcie Dnia Dziecka.Każdy dotyk dziecka to już molestowanie.Rodzice mają 500 plus;to mają za co dziecku czas urozmaicić.A sami niech się zastanowią jak to zrobić.
skąd się biorą tacy idioci?09.05.2017, 18:00
Portal jest winny, że pisze czym zajmuje się prokuratura? Dziennikarze są od tego by informować. Nie ma w tym tekście złego słowa na temat księdza. Ale wy wyzywacie dziennikarzy. I co ma tygodnik podhalański do podhale24? Portali od gazet nie rozróżniacie, prawa nie znacie, czytać nie umiecie a chcecie decydować co inni mają robić i czy robią to dobrze?
Współczuję portalowi, że wchodzi tu i komentuje tylu idiotów.
m09.05.2017, 17:51
jak bylam dziedzkiem a mam ok 50 lat to było dla mnie wyroznienie jak ksiądz pogładził mnie po głowie a teraz już jest to molestowanie -chory naród , chyba trzeba wytłumaczyć co to jest molestowanie oschły narodzie wasze ambicje przerosły treść
śpieg09.05.2017, 17:47
Łepki co zwineły coś tam z Castoramy to już ich twarzy nie pokazano ale ksiedza już tak. Ech portal
tutejsy i nie ten09.05.2017, 17:45
Wielu Podhalan już zapomniało jak sam "popularny" tygodnik doprowadził do zaszczucia S.P. Ks. Mirosława . Teraz szuka popularności w Nowym Targu. Dokąd ludzie z Podhala będą wydawać pieniądze na tą gadzinówkę ? Lepiej dziecku kupić loda , albo lizaka . Na pewno będzie solidarność dziennikarzy najemników , bo przecież z tego żyją ci krwiopijcy My zaś mamy mózgi , więc zacznijmy z nich powoli korzystać i zanim zaczniemy skrzeczeć na portalu , to pomyślmy solidnie .
Kolo09.05.2017, 17:09
Oglądałam kiedyś w parku zabawę około 12 latków dziewczynki i chłopców.Dziewczynki robiły wszystko, by chłopcy ich gonili, niby to zabierali im tornistry ale przy okazji obściskiwali się. Przyznam, że nie widziałam w tym nic złego, tak się przecież dzieje od zarani dziejów. Co wieczór na ławkach lub huśtawkach siedzą dzieciaki płci obojga i rozrabiają. Pod byłą apteką na Wojska Polskiego 13 letnia "gimbaza" regularnie pije alkohol, chodzą za rękę, całują się, i co. Nie osądzajcie Księdza dopóki nie zebrane zostaną twarde dowody jego winy, bo może łamiecie mu życie, młode dziewczyny nie są niewiniątkami, dzieciaczkami i teoretycznie mogą zmyślać.
taa09.05.2017, 16:41
równiez matka, znaczy że ukrywałaś przestępstwo i jako tako sama podlegasz karze - mam nadzieję że prokurator zadba o zarzuty dla Ciebie.
rodzic09.05.2017, 16:14
Ksiądz jeździł z całą grupą opiekunów ( rodziców). Nigdy nie był sam z młodzieżą. I nie tylko na baseny ale do parku linowego, na kolonie, pielgrzymki. To info dla niedoinformowanych.
Tatusiek09.05.2017, 16:11
Do mamuśka- pytasz w jakim celu dla kasiory rodzicom nie chce się pracować to myślą że wydrą kasę od kościoła, dogadali się z sąsiadami przy przy gorzałce.
grzesiek_wierzący w Boga_nie_księży_ i_redaktorów09.05.2017, 15:56
"ŻENADA " !!!! Nie to, że ksiądz M. to zrobił, bo jak go znam to w 95 % jestem pewien, że tego nie zrobił. Ale żenadą jest to , że podhale24 publikuje jego zdjęcie, mimo iż mogą to być tylko przypuszczenia a najprawdopodobniej oskarżenia " małych i słabych " rodziców , którzy myślą , że zabłysną. To co robicie drugiemu człowiekowi, wróci się do was. Szkoda tylko, że jesteście zbyt "ćwierć inteligentni " żeby to zrozumieć jak już to się stanie _ to było i do tych którzy oskarżają i do redaktorów ( z wyłączeniem moderatora, jeśli to "puści" ) Nowy targ to zbyt małe miasteczko, żeby pozwalać sobie na takie coś ( mimo braku konkurencyjnego portalu - brak inwencji, pomysłów, warsztatu ? ) . Żal mi was - szczerze... .
p.s. To był mój ostatni raz, kiedy wszedłem na "podhale24.pl" żegnajcie
mamuśka09.05.2017, 15:49
Tu nie chodzi o to komu wierzyć. Nie wierzę w te bzdury bo po pierwsze znam księdza, a po drugie to się kupy nie trzyma. Ksiądz zakończył katechezy rok temu i dlaczego dopiero w styczniu to wyszło? Czemu pan Krzysztof nie reagował od razu wiedząc, że córce się krzywda dzieje? Albo d'''''' albo mięczak albo dobrze wie, że molestowanie to jego fantazja. Ja jakbym miała pewność, że moje dziecko zostało w ten sposób skrzywdzone, nie czekałabym rok czy dłużej tylko od razu z kijem poszła bym szukać wikariusza. Nie ważne czy by mszę odprawiał czy siedział w zakrystii. Wybiła bym kijem nawet na ołtarzu. I właśnie z powodu tak spóźnionego działania nie wierzę w to molestowanie.
viva09.05.2017, 15:35
~do parafianka
Zgadzam sie w 100%. Ale poczekajmy do czego dojdzie prokuratura. Miejmy nadzieję, że sprawa zostanie umorzona.
wiki09.05.2017, 15:28
Masakra
jjj09.05.2017, 15:09
Każdy kto ma wiedzę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ma społeczny i prawny obowiązek zawiadomienia organów ściagania. One to na każdym etapię postępowania przygotowawczego maja mozliwość jego umorzenia. Mogą nawet wydać postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania przygotowawczego. Jesli tego nie robią, a z materiału wynika ,iż zmierzają do postawienia zarzutów znaczy, iż mają dowody,że czyn został popełniony. Znamiona jakiego czynu zabronionego wyczerpuje -to już kwestia prokuratury, która dokona kwalifikacji prawnej. Oceną zebranego materiału dowodowego zajmie się Sąd, jeśli dojdzie do postępowania sądowego. Dowody muszą być spójne i wiarygodne. Może ocenę czynu pozostawmy kompetentnym organom??? Na marginesie jedynie stwierdzić nalezy ,że zarówno postępowanie przygotowawcze, jak i sądowe dotyczy konkretnego czynu, a nie tego jakim człowiekiem jest oskarżony. Wielu zwyrodnialców to tzw. "porządni ludzie". Na jakiej podstawie twierdzicie, że ksiądz jest porządzny, że nie mógł tego zrobić? Bo jest księdzem??? Pokrzywdzonym dziewczynkom z serca szczerze wspólczuję. Tu nie chodzi nawet o sam czyn, ale o wykorzystanie zaufania. Macie szczęście w nieszczęściu, że jest Was kilka, bo jedną, po tym co czytam, by zaszczuto. Za wysoce niesmaczne wydaje mi się zabieranie dziewczynek przez księdza na baseny. Są inne miejsca warte zobaczenia. Dziwne, że ksiądz nie zorganizował analogicznej wycieczki dla seniorek.
Monter Parafialny09.05.2017, 14:10
Dziwne! Uderz w stół a miłośnicy czarnego stanu zawsze staną za nim murem!
Ludzie Wy ogóle nie macie pojęcia o czym mówicie!
Dzieciaki nie chcą kasy ani sławy tylko zgłaszają przestępstwo a wasze zjadliwe komentarze pokazują, jak wielką odwagą muszą się wykazywać aby wytrwać wasze chamstwo niskich lotów, i jak cierpią ich rodziny czytające Wasze "jedyni słuszne zdanie".
W średniowieczu byście palili na stosie każdego kto, by powiedział źle o księdzu?! Na szczęście są już inne czasy i mamy prokuratur, policję i szansę na poprawne dochodzenie prawdy!
Do Rodzic dziewczynki - olej chłopie sprawę bo dziś oblewają cię uryną w komentarzach a jak Mariusza skażą to nikt nie powie przepraszam, że Ci nie wierzyłem, że cie obraziłam. Wtedy nikt nie będzie już pyskował - ale i na odwagę jaką mają te dzieciaki by mówić prawdę nigdy się nie zdobędzie...
A ja powiem tyle - prawda wyjdzie na jaw chodź księża i Kuria i tak będą to tuszować!
Przypomnę wszystkim świętoszką, że sam Papież Franciszek przepraszał za pedofilię w Kościele i prosił o jej zgłaszanie i piętnowanie, a próby jej tuszowania nazwał złem i postawą nie godną chrześcijanina.
To kim Wy jesteście o niewierni??
Swoją drogą ciekawe - jak by wam ksiądz kazał skoczyć z mostu to ilu by was skoczyło bez refleksji i zastanowienia..... uuuuu dużo....
A księdzu życzę -/.../
lysy09.05.2017, 13:35
Do Jan Tomaszkowicz czy ksiądz kościoła katolickiego to jakiś nadczłowiek ,skończyły się czasy że trzeba ich było po rękach całować a młodzi ludzie pokrzywdzeni przez księży to nie cierpią,czy ktoś ich zrozumie że zostali skrzywdzeni przez osoby które powinny zapewnić bezpieczeństwo.
równiez matka09.05.2017, 12:38
Czekałam kiedy pojawi sie informacja na ten temat...córka mojej kolezanki była ofiara tego ksiedza...smutne...dziewczynka nawet nie pisneła słowem, mimo iz wiedziała ze to było złe. Dzieci bardzo lubia wikarego dlatego nie mogły sobie poukładac w głowie dlaczego do tego doszło :( Szkoda mi wszystkich tych dziewczynek. Jesli chodzi o tego mezczyzne, to jak dla mnie WIELKIE rozczarowanie :( zawsze uwazałam go za swietnego duchownego i stawiałam za wzór :( PRZYKRE... wszystko mozna zrozumiec, ale zeby brał sie za niewinne dziewczynki, które widziały w nim autorytet. WSTYD! Przeniesienie jak dla mnie jest smieszne, on własnie prowadzi inna schole gdzie równiez sa dzieci! Do czasu wyjasnienia powinien zostac zawieszony :/ gdyby trafiło na moje dziecko, to nigdy w zyciu bym sobie tego nie wybaczyła a moim głównym celem byłoby wsadzenie go za kratki :/
krowa09.05.2017, 12:33
do jacek

no rzeczywiście swoimi dziećmi zajmowały się te mamuśki, które nie umiały nastolatek uświadomić co to molestowanie, musiała im to po roku uświadomić wychowawczyni. Brawo ONE. No ale najważniejsze że tipsów nie mają.....
Magda09.05.2017, 12:28
do bajern

jakie nagle przeniesiony? O tym, że pracuje ostatni rok na parafii mówił już duużo wcześniej, pracował 6 lat i normalnym jest, że kiedyś musiało to nastąpić. Naprawdę nie zaszkodzi się doinformować.

do jacek

poziom twojej wypowiedzi świadczy o tobie, gratuluje
Zwykły ja09.05.2017, 12:09
A i jeszcze jedno, mówienie moje dziecko też uczył i nic nie zauważyłam to też merytoryczny błąd twoje dziecko nie jest reprezentatywną próbką statystyczną. To że twojemu dziecku nic się nie stało nie oznacza, że innym też nie. Ofiary molestowania bardzo często ukrywają ten fakt ponieważ są tak zmanipulowane prze napastnika. A to, że rodzice nie zauważają, że ich dzieciom dzieje się krzywda bądź dzieci same sobie robią krzywdę bądź wyrządzają ją komuś to też bardzo częste zjawisko
Zwykły ja09.05.2017, 11:55
Do M. Miło zobaczyć od czasu do czasu gdzieś głos rozsądku w stu procentach się zgadzam. Nie rozumiem jednak ludzi zarzekających się nie możliwe on nie mógł tego zrobić, przecież dobrze go znałem/am. Ludzie zrozumcie, że czasem można mieszkać z kimś w jednym domu przez 20 lat i nagle się okaże, że wcale nie znasz tego człowieka. I dokładnie jest też tak, jak napisał M. gdziekolwiek zdarzy się tragedia w rodzinie np. mąż zabije żonę. Słyszymy wypowiedzi są siadów, ale oni zawsze tacy uśmiechnięci i zawsze porozmawiali w niedziele całą rodziną do kościoła, a on taki pomocny zawsze itp. Więc nie osądzajcie, ale i też nie dajcie sobie za kogoś ręki obciąć bo możecie później wyglądać co najmniej asymetrycznie
ANTY_LEWAK09.05.2017, 11:41
@sokrates
Europa gnije, panuje tam zaraza Mahometa. Słyszałem nawet że w jednym z krajów skandynawskich nie było na wyścigu kolarskim hostess, by nie drażnić, mulslimów.
Nie bronie księdza, bo czarna mafia mnie również mocno wkurza, jednakże lepszy kraj z przerosnietym klerem niż rozpasłe lewackie bagno, gdzie forsuje sie by twuGeje miały prawo adoptować dzieci i siłą nakłania sie ludzi do "tolerancji" a raczej akceptacji "nienormalności", karząc za wypowiedzi nie idące politycznie poprawym torem.
g09.05.2017, 11:40
Jak prokuratura sprawdza wiarygodność przesłuchiwanych dziewczynek? Czy tylko psycholog? Czy sprawdzono ich komórki, komputery, czy szukały pomocy np. jak zeznawać, żeby być wiarygodne, czy miały jaką grupę na facebooku. Z drugiej strony, czy zabezpieczono urządzenia księdza. Nie wyobrażam sobie, żeby stawić komuś zarzuty tylko na podstawie zeznań pokrzywdzonych. To są nastolatki, a nie małe dzieci i jestem pewny, że są w stanie zmanipulować psychologa. Muszą być jakieś pewne dowody, aby kogoś oskarżyć. Czy ksiądz kiedykolwiek był sam na basenie z nimi, jest jakiś zapis monitoringu?
xyz....09.05.2017, 11:03
kiedy prokuratura zakończy śledztwo i ksiądz zostanie oczyszczony z zarzutów, to Podhale 24 będzie go publicznie przepraszać,równie gorliwie jak go teraz szkaluje . Jest wiele osób które o to zadba.
Ted09.05.2017, 11:02
Polecam wszystkim film "POLOWANIE " z główną rolą Madsa Mikkelsena z 2012r. czyli jak mpżna zaszczuć niewinnego człowieka.
bajern09.05.2017, 11:00
I nagle zostaje przeniesiony - najlepiej zamieśc pod dywan! A " berety" go bronia...
jacek09.05.2017, 10:31
Jednak ciemnota w 21 ma sie nadal dobrze. Wypowiadaja sie tu mamuski broniace sukienkowego - pewnie same sa w nim zadurzone. Mamuśki z kolorowymi, długimi pazurami, przyklejonymi rzesami i calym tym chinskim badziewiem. One nie maja czasu by poswiecic swmu dziecku troche czasu.
@ Monika - ty chyba jestes chora. Ze to ksiadz, to pozwalsz swojej corce przytulac sie do obcego faceta? Co z ciebie za matka. /.../
Jan Tomaszkowicz09.05.2017, 10:24
Co za marnotrawstwo czasu tyle oszczerstw by spalić Ks.Mariusza na stosie .Kim wy jesteście by oczerniać Kapłana Kościoła Katolickiego . Spójrzcie na swoje życie a zrozumiecie że nie przepędza się szatana szatanem .To szatan nastawia brata przeciw Bratu ,a co niektórzy chcą kruszyć kopie na Kapłanach Kościoła Katolickiego ,może niech pomyślą o swoim zbawieniu .Ja osobiście nie mogę patrzeć jak Ks.Mariusz cierpi z tego powodu ale wiem że to samo spotkało Jezusa .Cóż mogę powiedzieć jestem katolikiem i nie znam wszystkich planów Pana Boga wobec mnie i Ks Mariusza i innych osób które oskarżają nie mając pojęcia jak bardzo ranią Kościół Katolicki, Ale jedno wam powiem że Bóg daje taki krzyż Kapłanom by ocalić ich dusze .I proszę módlmy się za Kapłanów bo kiedyś przy końcu życia może ich zabraknąć i nie usłyszymy tych słów /mocą od trzymanych od Kościoła odpuszczam Tobie wszystkie grzechy w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego Amen.
Jaga09.05.2017, 09:59
Jeżeli sprawa nie jest pewna, sprawdzona i jednoznaczna to jako matka nie pozwoliłabym na szum medialny, bo taki rozgłos może zaszkodzić córce,wywołać większą traumę i uraz. Jeśli sprawę można udowodnić jednoznacznie to starać się doprowadzić szybko i bez sensacji sprawcę do ukarania i po fakcie nagłośnić. Najważniejsze jest dobro dziecka.
A druga sprawa , to jak to było? Nikogo z rodziców nie było na tych basenach? Niczego nie widzieli? Nie było dodatkowych opiekunów? Puszczali rodzice dziewczynki same z księdzem? Pozwólmy prokuratorowi działać , nie róbmy sensacji, poczekajmy na wynik śledztwa.
A moim zdaniem dobrze byłoby gdyby tą sprawą zajął się prokurator z innego terenu. Jego obiektywizm byłby bardziej wiarygodny, bo tu jest za dużo naszych nacisków.
I jeszcze jedno! To do rodziców należy pouczenie dzieci a zwłaszcza córek że nie należ do obcych przytulać się, przymilać, bo czasem nawet najniewinniejszy przyjazny gest może być złośliwie odebrany jako molestowanie. Dziś o to niezwykle łatwo.
Miki09.05.2017, 09:49
do sokrateles; Człowieku jak Ci nie pasuje Polska to jedź do tych pięknych krajów i nie wracaj.
Miastowa09.05.2017, 09:41
Jak łatwo ZNISZCZYĆ REPUTACJĘ I OSOBISTY DOROBEK drugiemu człowiekowi !
Ja na miejscu Księdza pozwałabym przed sąd wszystkich tych, którzy bezwzględnie, bezmyślnie rzucają oskarżenia ( panią nauczycielkę, rodziców a także gazetę za umieszczenie zdjęcia);
Jakim prawem pokazano całej społeczności wizerunek ?! bez udowodnienia winy?
Wpierw należy winę udowodnić a następnie domagać się zadośćuczynienia;
Maria09.05.2017, 09:33
Ludzie - to jaskrawy sposób na wyłudzenie kasy od koscioła. To obrzydliwy sposób jaki przybył z Ameryki. Jak sie ma obronic ksiadz przed takimi oskarzeniami. Poza tym takie mamuski chowaja dzis dzieci bo same nie lepsze. Ale rosnie nam spoleczenstwo obrzydliwe
BB09.05.2017, 09:08
Jak mozna niszczyć komuś życie ,w tak perfidny sposób !!!
xXx09.05.2017, 08:57
O tych, co pomagali w ukryciu zwłok Michała Marka też wszyscy mówili, że nie możliwe, że to tacy porządni ludzie itd...I co? Porządni, ale trupa w aucie zawieźli do lasu. Nawet nie zdajecie sobie sprawy, kto jest kim w waszym środowisku.
ola09.05.2017, 08:51
do M. dokładnie nic niie wiadomo a juz winny czy niewinny !! poczekamy zobaczymy !!!
ja09.05.2017, 08:49
Podziękowanie za wspaniałą prace PARAFIANIE strach się bać totalna bzdura jak można tak gnębić i poniżać dobrego człowieka
Don Pedro09.05.2017, 08:19
Dziwi mnie ilość pomyj wylewanych na te dzieci - tak DZIECI. Chociaż mają 12 lat, TO SĄ DZIECI! Jakie wyjazdy na baseny? Miał ksiądz ochotę wyjechać na basen, to nikt mu tego nie bronił i mógł jeździć sam. Nie sądzę, aby Ci wszyscy, którzy tak bronią księdza chcieliby być w skórze rodziców tych dzieci. Jest takie powiedzenie: "Żona Cezara musi być ponad wszelkie podejrzenia"... Tyle w tym temacie...
kita09.05.2017, 08:14
Swietny ksiadz jak sie nie wstydzicie oskarzac tak wspanialego ksiedza gdzie byliscie jak byl w parafi na terenie nowego targu tylko jak odszedl dla tego ze lubial mlodziez i mlodziez plakala jak odchodzil to dzis dostal podziekowanie za dobro trzeba zawsze placic zlem szkoda ze tylko te kilka dziewczynek bylo molestowane a nie cala parafia wstyd
magda09.05.2017, 07:59
Brednie i jescze raz brednie! ktos chce mu zrobic koło ...
wtf09.05.2017, 07:48
sokrateles ty przeczytałeś to co napisałeś??? Ty chcesz się wzorować na upadłych krajach Europy zachodniej? Tam pajacu niedługo zacznie panować prawo szariatu i nie będzie "molestowania" 12 latek tylko śluby z nimi , nie będzie gwałtów tylko kara za niewłaściwy ubiór.... Myśl idioto - to nie boli.
jpd09.05.2017, 07:43
Nowotarżanka ***tko - widzisz gdzieś że są postawione zarzuty??? Więc ***o jak powiem że mnie molestowałaś to prokuratura MUSI przeprowadzić śledztwo(co ma miejsce w tym wypadku) -kumasz ty i tobie podobni nie potrafiący odróżnić prowadzenia śledztwa od postawienia zarzutów?
P.s. Mam nadzieję że jeśli okaże się niewinny to zostaną opublikowane wizerunki tych co oskarżały.
Parafianka09.05.2017, 05:58
Do M.

Przepraszam, a o jakich gwałtach na basenach piszesz bo się pogubiłam? Nie słyszałam żeby był oskarżony o gwałty, nie zapędziłeś się. No i kto tu jest żałosny???
pszczelarz09.05.2017, 02:44
Takich bzdur jak zyje nie czytalam .......wiadomo podhalanscy medrcy i parafianie ...... SPRAWA JEST W TOKU i o ironio ....daj Boze ,zeby
sie okazalo ,ze wikary jest czysty jak lza tylko dzieci do niego lgnely jak muchy do lepu
M.09.05.2017, 01:32
Śmieszą mnie komentarze, jakoby już był winny/niewinny, pomówienia, itp.
Wyraźnie macie napisane, że prokuratura bada sytuację, także nie są to bezpodstawne osądzenia. Nie ma też nigdzie informacji, że je gwałcił. Macie pretensje do dzieci? A co Wy prezentujecie sobą, poprzez brak czytania ze zrozumieniem?
Kolejna rzecz, jesteście tacy pewni, że dobrze znacie Wasze dzieci? Ile razy przechodząc obok gimnazjum słyszy się ich przekleństwa, czy już rozmowy nt. seksu? Myślicie, że w dobie internetu nie wiedzą co to jest? Jeśli tak, to jesteście godni pożałowania.
Jesteście oburzeni publikacją wizerunku? CENZUROWANEGO wizerunku? Zgodnego z polskim prawem?
Kolejna rzecz to gwałty akurat tylko na basenie? Gdzie byli ludzie, którzy widzieli jak je gwałci? Brak działania to zgoda na nie.
Najciemniej pod latarnią, czemu gwałciciele i mordercy żyją wśród nas? Idźcie na jakąkolwiek rozprawę na te tematy i usłyszcie zeznania typu "on tego nie mógł zrobić, on się tak zazwyczaj nie zachowuje"

Także hejterzy z obu stron, wyjmijcie kij z d*** i poczekajcie na oficjalne ogłoszenie, które z pewnością się pojawi.
ojciec09.05.2017, 00:40
Jak "mamusia" ! woli pojechać na karaiby niż zająć się własnymi dziećmi to wszystko tak się kończy ----OPAMIĘTAJCIE SIĘ ???????? Słuchajcie Młodziezy !?
smutna prawda09.05.2017, 00:33
1. Od uświadamiania dzieci co to jest molestowanie są psycholodzy.
2. Już ponad 10 lat temu mój nauczyciel w gimnazjum stwierdził, że jeżeli dzieciak się przewróci i rozwali kolano, to on w ogóle nie powinien go dotykać w celu udzielenia pomocy tylko poczekać aż się wykrwawi albo przyjedzie karetka...
3. Rodzice zamiast rozdmuchiwać fantazje młodych dziewczęcych umysłów powinni sprawdzać co dzieci oglądają w internecie. Większość nastolatków płci męskiej ogląda hard porno i to oni stanowią większe zagrożenie dla dziewczynek niż ksiądz...
4. statystycznie pewna grupa społeczeństwa ma skłonności pedofilskie. Nie możemy przypisywać tych odchyłów tylko księżom. Tacy ludzi są również wśród nauczycieli, pracowników socjalnych, prawników, policjantów, żołnierzy, prezesów, itd.
5. Upublicznianie wizerunku osoby, która nie ma postawionych zarzutów prokuratorskich wciąż jeszcze jest niezgodne z prawem.
6. Miałam okazję obserwować wspomnianego księdza podczas przygotowania do komunii mojej chrześnicy i nigdy nie doszło do podejrzanych czy dwuznacznych zachowań z jego strony.
Zulul09.05.2017, 00:27
Do Ojciec.
Rodzic to rodzic ..A rodzic rodzicowi nie równy ,bo niektórzy też krzywdzą swoje dzieci....Ja wiem że nie dał bym zrobić mojemu dziecku krzywdy...ja swojej 12 letniej córki nie myje ,a jeśli ty to robisz to coś z tobą nie tak.....Więc zastanów się co piszesz..Jeśli masz dzieci to oby były bezpieczne i nie spotkała je krzywda że strony ludzi którym ufają.....
parafianin09.05.2017, 00:12
Prawda i tak wyjdzie na jaw, pokrzywdzonych jest wiecej.
No cóż czasem ktos wydaje sie byc takim miłym.... za bardzo miłym.
Biedne dziewczynki, noe wymysliły sobie tego.
ojciec09.05.2017, 00:12
Zastanówcie się nad potrzrebami waszych córek!!!!!!!! czy podtrzzymanie za tyłek/***/ chwycenie za biersi przy podnoszeniu łapanie za krocze przy spadaniu jest jest molesdtowaniem> Wszyscy Ojcowie powinni ponisić karę za kąpanie swoich córek i za opiekę nad nimi-Tak wychodzi z Waszych komentarzy ..........
Stanley09.05.2017, 00:03
Nie wiem czy jest winny czy nie i broń Boże go nie osadzam ale moze mi ktos wytłumaczyć co robi ksiądz na termach z dorastającymi dziewczynkami? Ksiądz powinien prowadzić katecheze a nie włóczyć sie po wycieczkach!Który to juz przypadek ze ksiadz jest podejrzany o molestowanie! Gdzie sa rodzice tych dzieci!
Zulul08.05.2017, 23:51
A ja się pytam czy każdy co broni tego księdza jest pewny jego niewinności i poręczy za niego swoim majątkiem i rodziną...lub swoim życiem.??!Prokuratura jest od tego żeby to wyjaśnić. Przestańcie linczować te dziewczyny i ich rodziców.Bo każdy rodzic by zrobił to samo jeśli by to spotkało ich dzieci.Ksiądz ma prawo do obrony ,więc sprawa się wyjaśni...jeśli jest niewinny to go przeproszą....
mamuśka08.05.2017, 23:20
Miałam dziecko w grupie księdza Mariusza. Bywałam na zabawach i wycieczkach organizowanych przez niego i nigdy nie zauważyłam niewłaściwego zachowania. To wspaniały człowiek i dzieci do niego lgną. Jakby je molestował to by go myśląc logicznie unikały. Chyba że sugerujecie iż te małolaty są tak rozbuchane że zły dotyk sprawiał im przyjemność. Dziwne że po takim czasie nagle sobie o tym przypomniały,dlaczego na bieżąco nie poskarżyły się opiekunowi-ks.Mariusz nigdy nie robił wypadów w pojedynkę. Dlaczego ten tatuś od razu nie interweniował? Wszystko jest wymyślone, pytanie tylko w jakim celu.
ojciec08.05.2017, 22:49
LUDZIE opamiętajcie się , RODZICIE !!!!!! zobaczcie co wasze córki robią? na telefonach, które dostały z internetem na pierwszą komunię, i o czym rozmawiają w szkole /podstawówka gimnazjum/ a pózniej porównajcie z tym co do was mówią I ewentualnie zweryfikujcie to co tu piszeecie albo czytacie.
Nowotarżanka08.05.2017, 22:29
Czepiacie się np. Rodzica dziewczynki i niektórych innych. Twardo bronicie księdza niedowierzając organom ścigania. Dziwne, że jako katolicy nie dostrzegacie tego, jaka krzywda spotkała te dzieci. Jakiś fanatyzm religijny...
emi08.05.2017, 22:24
Zły najbardziej nienawidzi Pokory. Przez swą wielką, wewnętrzną Pokorę ten Kapłan jest dla mnie bardziej wiarygodny od wszystkich scholek razem wziętych.Księże - odwagi i pokoju! (W 1933 był wielki Jubileusz i kto w Niemczech doszedł do władzy? A teraz mamy 100 -lecie objawień fatimskich, więc i Zły szaleje na różnych frontach)
NT08.05.2017, 22:11
Dlaczego upubliczniono wizerunek Księdza a tylu innych "podejrzanych" nie upubliczniono? Ktoś zna odpowiedź?
Ogaroweic08.05.2017, 22:05
Akurat ten ksiądz cały czas się starał i jestem w 100% pewien że taka sytuacja nie miała miejsca. Taka prawda człowiek całe życie się stara później ktoś zazdrości i próbuje zniszczyć.
Parafianka12308.05.2017, 22:00
Dokładne, z tym zdjęciem to jest chamówa już. Myślałam że tylko "Fakt" ma takie metody ale widze że nasza lokalna gazetka też, dramat. Nie ma jeszcze zarzutów ale wyrok zapadł.
Ja też mam córki, strasznie to wszystko przeżywają i płaczą na myśl co tera musi czuć ksiądz Mariusz. Ani ja ano moje dzieci złego słowa na niego nie powiedzą. No i żeby nie było - też brały udział w wyjazdach z księdzem.
sokrateles08.05.2017, 21:53
jaco:
Nie, nie tęskno mi do takiego widoku, tak samo jak żenuje mnie widok zakonnicy w sutannie która idąc ulicą rozmawia przez telefon komórkowy.
rodzic08.05.2017, 21:51
No.....dobra zmiana......jeszcze nic nie udowodniono Księdzu ale już zdjęcie opublikowano. Już jest trupem psychicznym. Bez procesu i wyroku został SKAZANY!!! Macie prawo i sprawiedliwość!!!!!!!!!
Bezsilność.....
Gosc08.05.2017, 21:42
Niewierze wto ksiądz uczył moje dwie córki i same w to niewieza bardzo żałują ze ksiądz już ich nieuczy
młoda08.05.2017, 21:29
nie prawda moje córki miały u niego religie i komunie i nic takiego sie nie działo ludzie ale brednie wymuszacie na tym ksiedzu
opop08.05.2017, 21:05
Ciekawe zachowanie prokuratury ze pozwala na publikowanie zdjęć. Bandytów nie można było pokazać ale księdza owszem i nikomu to nie przeszkadza. Jak czytam niektóre komentarze to ręce opadają. Nowoczesność połączona z bezmyślnością niektórych poraża. Na razie nie ma nawet postawionych zarzutów. Rodzice i córki opamiętania się po roku. Opieranie się na opinii wioskowych psychologów z Nowego Targu tez jest żenujące często ludzie ci sami potrzebuja pomocy. Celowe byłoby zorganizowanie akcji może złożenia zeznań na rzecz ks. Mariusza niech prokurator wysłucha innych osób które moga zaświadczyć na korzyść księdza.
jaco08.05.2017, 21:02
tak sokrates bo tam w sutannach chodza juz tylko islamisci,widac tenskno ci do takiego widoku
Basia08.05.2017, 20:46
Rodzic dziewczynki - już człowieka skazałeś. Przeprosisz? Podejdziesz do tego księdza publicznie i powiesz - pomyliłem się, pisałem obrzydliwe rzeczy, sugerowałem, że jest ksiądz winien, proszę mi wybaczyć...
Rodzic dziewczynki08.05.2017, 20:44
Do niektórych.
Powtórzę - prokurator wypowiada się już w tym temacie publicznie. Czy myślicie, że nie ma powodów? Nie posiada opinii psychologów? Tak go sobie upatrzył i się mści, co? Nie brońcie go, po pedofilia jest obrzydliwa!
spm08.05.2017, 20:44
Sokrateles - różne głupoty już tu głosiłeś, ale teraz przeszedłeś sam siebie. Chcesz karać konsekrowanych za noszenie habitów i sutann w miejscu publicznym? Odbiło Ci człowieku.
Na czym ma polegać ta "nowoczesność" państw Europy zach. Na ograniczaniu ludziom praw obywatelskich? Mam się ukrywać, bo jestem księdzem/zakonnicą? Może w ogóle zaapeluj, żeby wszyscy nosili takie same wdzianka. Korea normalnie. Przemyśl te swoje bełkoty.
ps. branie wzorów z Francji czy Niemiec - idiotyzm.
ORZEŁ08.05.2017, 20:36
Ale bzdury i bełkot... znałem księdza z metalki
sokrateles08.05.2017, 20:35
Nawet jeśli to oskarżenie okaże się wymysłem dzieci (w tym wieku dziewczynki naprawdę potrafią mieć bardzo bujną fantazję) sprawa ta jest argumentem żeby powoli ograniczać obecność Kościoła w sferze publicznej. Podglądajmy zachodnią Europę w tych sprawach, popatrzmy na Francję, Niemcy, Skandynawię - tam ksiądz gdyby pojawił się w miejscu publicznym w sutannie (o wspólnym pobycie księdza na basenie z dziewczynkami nikomu do głowy tam by nawet nie przyszło) to natychmiast dostałby od policjanta mandat. Te kraje naprawdę pod względem cywilizacyjnym stoją od nas dużo, dużo wyżej; uczmy się od nich.
Kaśka08.05.2017, 20:24
Do Rodzic dziewczynki

Po co zabierał dzieci na baseny? Z tego samego powodu na w góry, nad morze, na kulig. No i jakoś rodziców to nie oburzało wówczas tylko cieszyli się że dzieciaki miło czas spędzają, puszczali i sami przywozili. Teraz to niby złe było? Przecież nie uprowadzał dzieci w tajemnicy tylko za zgodą rodziców.
Rodzic dziewczynki08.05.2017, 20:24
Do Paputek.
Tego nie wiemy, czy on spał tam grzecznie. Jest śledztwo i tak trzymać, do końca!
mieszkanka08.05.2017, 20:18
pozwolcie dzieciom przyjsc do mnie tak powiedzialPan Jezus i bral dzieci na kolana
hanka z nowego08.05.2017, 20:10
bo chyba wszyscy maja juz nie ppokolei w glowie zryte banie macie a moze wam wszystkim tylko molestownaie we lbie do roboty anie 500 plus
nt08.05.2017, 20:02
wstyd!!!!!!!!brednie jak mozna takie bzdury wypisywac znalam ksiedza i wiem ze to brednie dziewczynki chca miec ninute slawy jak mozna oczerniac tak wspanialego czlowieka ile dobrego zrobil dla kosciola nagle po roku sobie przypomnialy brednie naogladaly sie pr ''szkola''i teraz go oczerniaja jak mozna byc takim mlodym okropnym czlowiekiem Prawda wyjdzie i co wtedy bedzie tylko przepraszam zmarnowaliscie czlowiekowi zycie blizna pozostanie przykre to jest
Primaloco08.05.2017, 20:00
Ludzie!!! Zastanówcie sie co piszecie. Myslicie, że dziecko dotkniete taką krzywdą bedzie biegac i chwalic się, że ktos je dotykał tu czy tam. Dla dziecka to wstyd i byc moze sprawa wyszla dopiero po tak dlugim czasie. A tak poza tym w innych źródłach podają, że zgłaszają się nowe pokrzywdzone osoby. Chyba nie przez przypadek. Ktoś w końcu ruszył porządnie tą sprawę i mam nadzieję, że nie zostanie zamieciona pod dywan.
Rodzic08.05.2017, 19:57
Jak takie rzeczy mają ujrzeć światło dzienne gdy tak zaślepieni jesteśmy. Dzieci takich rzeczy nie wymyślają a na pewno gdyby dziewczynki kłamały psycholog by zauważył . Dzieci powinny być pod ochroną i przestańmy ślepo wierzyć w Księży bo robi się to obrzydliwe. Ile jeszcze ma się wydarzyć aby ludzie zaczęli widzieć problem.
z góry z góry nie z wysoka08.05.2017, 19:49
A Ja wolę, żeby ten ksiądz "molestował" (tak jak molestował?) moje dzieci niż współczesny patriota Je "dobrze "wychowywał.
Oburzona08.05.2017, 19:43
Panie Krzysztofie co z Pana za ojciec że sam nie potrafiłeś córeczki uświadomić co to zły dotyk??? Wychowawczyni musiała pomóc? Gratuluje kompetencji! Mam nadzieje że nowotarżanie odpowiednio Wam podziękują za robienie afery i niszczenie człowieka!
paputek08.05.2017, 19:43
do rodzic dziewczynki

Zabierał je tez na wakacje nad morze. Dziwne że mając okazje molestować je w nocy w pokoju nie robił tego tylko na basenie gdzie jest pełno ludzi.
tokisa08.05.2017, 19:39
Ale macie pożywkę, hieny.
fan politycznej propagandy08.05.2017, 19:37
Monika - przytulanie się przez dzieci do księdza, a dotykanie dzieci w różne miejsca przez księdza, CZY TY WIDZISZ TUTAJ JAKĄŚ RÓŻNICĘ, czy jak koń, masz klapy na oczach???
Rodzic dziewczynki08.05.2017, 19:37
Opamiętajcie się! Skoro już sama prokuratura wypowiada się publicznie i twierdzi, że postawi mu zarzuty, to musiał te dzieci macać. Twuuuu. Jeszcze jedno, co z niego za ksiądz, który zabiera dzieci na basen? Po co??? Komputer pewnie też mu już przeczepali.
roxy08.05.2017, 19:36
Żeby kogokolwiek oskarżyć trzeba posiadać na to dowody i to twarde .
NT08.05.2017, 19:35
Łatwo komuś życie zniszczyć fałszywym oskarżeniem. Trudno później dobrą opinię odbudować. Mam nadzieję, że osoby, które rzuciły oskarżenie na Księdza, dobrze to wcześniej przemyślały.
metalka08.05.2017, 19:29
batman to TYYY????
ab08.05.2017, 19:27
Winowajca zamieszania niech się zajmie razem z żonką córeczkami. Nie będą lgnąć do obcych.
Krzyśku, żenada.
AnnaT08.05.2017, 19:23
I co dopiero teraz dwunastolatki zorientowały się że coś złego im.się działo??? I to w większym gronie? żenada, wstydźcie się! Mi byłoby wstyd że moja córka w tym wieku nie wie co jest właściwe a co nie. Wasza wychowawcza porażka. To że teraz wymyślacie bzdury bo pani w szkole Was "uświadomiła" to już dno totalne
08.05.2017, 19:22
Znowu pewnie jakieś fałszywe oskarżenia
By zagłuszyć własne wyrzuty sumienia
no no08.05.2017, 19:21
XIADZ PREZYDENTA...widzę że łykasz wszystko jak koledzy prezydenta Słupska....
naiwna08.05.2017, 19:20
Zanim coś takiego ujrzy światło dzienne powinno mieć jaką taką wiarygodność, być sprawdzone. Osobiście przychylam się do wypowiedzi p. Moniki ; podobnie jak ona nie wierzę w złe intencje tego księdza. Jako matka trzech kobietek, obserwując ich dorastanie popieram stwierdzenie, że dziewczynki w okresie odrastania mają tzw, parcie na przytulanie. Lgną do każdego kogo lubią, a tego wikarego nie dało się nie lubić. Jeżeli to jest wyolbrzymione i przejaskrawione , ale normalne zachowanie wierzę, że pomówiony zażąda adekwatnego do krzywdy zadośćuczynienia.
xx08.05.2017, 19:15
Oskarżyć łatwo....zmyć piętno..trudno....
Parafianka08.05.2017, 19:10
Mam nadzieję że zasłużona kara spotka dziewczynki i ich rodziców, którzy niszczą życie wspaniałemu człowiekowi. Wstyd.
jaga208.05.2017, 19:04
Moze się przeżegnać nie umiały i dostały jedynkę . Koniec roku blisko i ocena z religii zaniżona, więc zemsta
Pudel08.05.2017, 19:04
Co za brednie...
prokuratura to powinna przetrzepać tego fantastę co tę historię wymyślił,
Twoja stara08.05.2017, 19:02
Ksiadz prezydenta - super ze ktos jeszcze pamieta te kapele! A po drugie to jakos mnie to nie dziwi specjalnie. Ciekawia mnie ludzie stajacy po jego stronie... hmmm, tak, dziewczynki sie przytulaly to powiniem je odepchnac. To nie kest hermetyczne myslenie, natomiast komentarze widze pisane sa przez fanatycznych i zaslepionych. Bez pozdrowien.
fdgh08.05.2017, 19:00
Proszę do mnie w pracy :nie śmiać się , nie mrugać, witać, dotykać itp... to molestowanie?? , Molestowanie to fantazja ,która przyszła z dzikiego zachodu
nt08.05.2017, 18:50
Dlaczego pokazujecie zdjecie ksiedza?? Chcecie go za wszelka cene zniszczyc?? Przeciez nie ma jeszcze zarzutu a tym bardziej wyroku....a co jak okaże sie niewinny???? Czy portal przeprosi?? Mozna dac informacje ale po co od razu zdjecie - niby zamazane ale wszyscy wiedza o kogo chodzi...co z domniemaniem niewinnosci?? Podhale24 I Ci pseudo dziennikarze schodza na psy...I wcale nie bronie tu nikogo tylko człowieka łatwo zniszczyć a przywrócić mu godność ciężko.
parafianka08.05.2017, 18:49
Oskarżenie księdza Mariusza jest chyba najwiekszym odrzydlistwem jakie mogło Go spotkac po wszystkim co zrobił dobrego na rzecz parafii NSPJ. Kazdy kto miał do czynienia z ksiedzem, oazą i znał Go bliżej wie, że to brednie wyssane z palca. Pieknie się odpłacają "dziewczynki", ktore brały udział w wyjazdach i atrakcjach organizowanych dla samych zainteresowanych.Jest mi wstyd za nasze miasto, że coś takiego się stało, że ktoś potrafi wymyslac, rozpowszechcniac takie kpiny ! Pozostaje się chyba jedynie pomodlić...
Leming doskonały08.05.2017, 18:36
do : koszmar
Nie trzeba być specjalistą - psychoseksuologiem, by uświadamiać dzieci, co to jest ZŁY DOTYK - MOLESTOWANIE - materiałów na ten temat jest od groma.
koszmar08.05.2017, 18:16
Dzieci w tym wieku to mają fantazję a ich mamuśki jeszcze większą szczególnie po alkoholu.
Pani wychowawczyni uświadamiała dzieci na lekcji jak wygląda molestowanie. Czy posiada wykształcenie w tym kierunku?
ER08.05.2017, 18:13
Żyj w celi bracie. A nie w celibacie. Celibat zabezpieczył majątki KK przecież jakby im pozwolono zakładać rodziny to trzeba by było te rodziny utrzymać.Nakarmić ,ubrać zbudować dom posadzić drzewo itd. A tak wyeliminowano problem a druga strona medalu została . Tu natury nie da się oszukać. To bardzo mroczna strona o której KK nie chce ani słuchać ani rozmawiać.
widz08.05.2017, 17:57
teraz sobie nagle przypomniały? żenada..
...08.05.2017, 17:41
J....jaka bzdura....g*** chcą się wylansować?
m......a08.05.2017, 17:40
świat zwariował,zrobiło się takie sterylne myślenie że dzisiaj bojno poklepać kogoś po ramieniu żeby nie zostać oskarżonym o molestowanie.
Monika08.05.2017, 17:29
Sama widziałam jak dzieci biegły do księdza gdy tylko się pojawił gdzieś w zasięgu wzroku. Dziewczynki przytulały się co ksiądz miał zrobić ?? odepchnąć dziecko??? wtedy nie miały by mamusie więcej do powiedzenia?? Ksiądz che być dobry, dzieci do niego lgnęły i za to ma mieć postawione zarzuty ?? Czy gdyby był oschły dla dzieci było by lepiej?? Nigdy nie dogodzi. Mam nadzieję że będzie też więcej mam które postawią się za księdzem. Bo wątpię żeby dziewczynki były molestowane. Czy te mamusie myjąc swoje córeczki używały np, gąbki czy pieluchy, czy same molestowały swoje dzieci przez dotyk narządów ?? Durne.
obiektywny08.05.2017, 17:16
Jeśli to prawda to jestem załamany tą informacją.
XIADZ PREZYDENTA08.05.2017, 17:08
Widze ze klerycy na Podhalu dobrze się bawia...do czasu!!!!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl