11.05.2017, 19:00 | czytano: 18923

Robotnicy wydrążyli już 90 metrów tunelu pod Luboniem Małym (zdjęcia)

Nieustannie, całą dobę trwają prace przy drążeniu tunelu pod Luboniem Małym na odcinku Naprawa - Skomielna Biała. Wykonawca przeszedł już pod zakopianką. Prace przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem.
Jak informuje Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, prawa nitka w portalu północnym została już wydrążona na długości 90 metrów, natomiast lewa nitka ma ponad 10 metrów.
Do robót wykorzystywane są młoty hydrauliczne zamontowane na maszynie typu koparka, dziobaki, wiertła, materiały wybuchowe, głowice skrawające, w zależności od twardości skał.

Docelowo powstanie to dwukomorowy tunel o długości ponad 2 kilometrów. Obydwie nitki tunelu będą wyposażone w wentylację oraz wszystkie niezbędne dla bezpieczeństwa ruchu urządzenia, włącznie z wyjściami awaryjnymi. Zakończenie drążenia tunelu planowane jest pod koniec 2019 r.

r/ zdjęcia: archiwum GDDKiA w Krakowie
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
xxxxxxx17.05.2017, 21:32
Naprawdę, nie ważne co i jak i tak zawsze dla Państwa źle. Dlaczego nie wpadają i nie robią od razu tego maszyną. Proszę poczytać o Beskidach Wyspowych jaką mają ukształtowanie powierzchni oraz co kryje wzniesienie Luboń. Proszę się przejechać w te strony i zobaczyć, którędy droga idzie. Przechodzi pod aktualną zakopiankę, która jest bardzo ruchliwa, nie mogą rzucić się jak ktoś napisał z (Łopatami :) zawsze Pan/Pani może wziąć swoją Łopata i zgłosić się że za darmo pomoże:) na pewno pójdzie szybciej:D. Wracając do sprawy tunelu. Proste gdyby się coś osunęło poleciał by odcinek zakopianki automatycznie było by nie bezpiecznie dla osób poruszających się po trasie:D
Dlatego chce ktoś przyśpieszyć. Proste weźcie Łopatę i kopcie z drugiej strony:D
Starygóral15.05.2017, 01:35
Czemu tak powoli???Włoska firma i włoski strajk???Tak na marginesie dodam, że Norwedzy robią 200 tuneli w ciągu najbliższych 5 lat...Tylko, że tam wiercą a nie kopią łopatami...
fred14.05.2017, 16:15
Fajną drogę zrobią i tunel będzie,no ale będą bramki opłaty to cepry bedą jedżc bocznymi drogami.
Góral12.05.2017, 19:17
Ci co narzekają to pierwsi będą się rwać do jazdy jak otworzą nowe drogi.Choć by robili 500 metrów na dzień to dla was i tak by było wciąż za mało.Jak nie macie pojęcia o takich pracach to po prostu nie piszcie głupich komentarzy.Reprezentujecie tym tylko swoją głupote i nieróbstwo.
kolarzyk12.05.2017, 13:25
no i fajnie, robota idzie aż człowieka cieszy
jo12.05.2017, 09:59
w takim tempie to za 20 lat skończą
austriak z szaflar12.05.2017, 06:06
Tragedia, w epoce kamienia szybciej drazyli jaskinie!!! 21 wiek i dalej tak samo, jedna koparka i dwa mlotki.....
p.11.05.2017, 23:32
paweł - te Włochy to u siebie autostrade robią 50lat! Tunele czy coś co mówisz że byłoby 500, to napewno nie firma włoska.
tutejsy , ale nie swój11.05.2017, 22:43
Qszarwark: masz ty choć pojęcie o czym dyskutujesz? Byłeś może kiedyś w kopalni soli w Wieliczce i na tym opierasz swoja wiedzę . Tu i tak nie są tak trudne warunku górniczo -geologiczne jak w Niedzicy pod zamkiem , ale też nie należą do łatwych . uważam ,że taki postęp gwarantuje oddanie tuneli w deklarowanym czasie . Początek jest najtrudniejszy w tych robotach , potem jak nic nie zaskoczy to będzie łatwiej .
baciok@11.05.2017, 22:30
Dobra robota. Jeżdżę często, widać postępy. Wnet do Pokusy dojdą.
turysta11.05.2017, 22:19
Jak zawsze, w komentarzach, narzekanie, popisywanie się niby wiedzą i przykładami, świadczącymi o nieznajomości skomplikowanej budowy geologicznej. Właśnie w takich warunkach przysłowiowy majzel i młot, o odpowiednich rozmiarach, ma rację bytu.
@do cwaniaków piszących11.05.2017, 22:19
Skąd żeś się urwał dzieciaku? Gdzieś, coś przeczytałeś nie do końca ze zrozumieniem , i pienisz się tutaj jakbyś musiał. Nie masz nic lepszego do roboty?
Historia budowy wspomnianego przez Ciebie tunelu, jest dostępna w wielu miejscach, więc jeśli nie chcesz się dalej ośmieszać poczytaj wcześniej, potem - jak już naprawdę musisz to napisz swój komentarz. Byle sensowny. Dobrej nocy.
Burmistrz11.05.2017, 22:07
Jakie "majzle"????? Pisz po polsku. Dłuta kolego, dłuta.
a2-a3-a411.05.2017, 21:31
i bedzie oplata 10 zl za przejazd
do cwaniaków piszacych11.05.2017, 20:46
po 2 szwajcarzy jak robili tunel kolejowy najdłuższy na świecie to 3 metry dziennie drążyli w skale i taka sama metoda ale skąd możesz wiedzieć jak tylko pewno widziałeś tylko co zjesz i wydalisz
do cwaniaków piszacych11.05.2017, 20:43
pojęcia nie macie o tym gdzie mogą pracować TDM a gdzie się strzela wierci itd. jeden z drugim widział w telewizji i cwaniaka tnie nie robisz z tym to się nie udzielaj głupio a jak taki mądry jesteś to mogłeś wygrać przetarg i się wykazać co to niby umiesz
emeryt11.05.2017, 20:08
hahaha 2019 co za termin. Na kiedy planowane jest zakończenie prac? jednak jesteśmy państwem drugiej kategorii , smutne
Szarwark11.05.2017, 20:04
To jakaś manufaktura, nie dałoby rady robić tego nowocześniejszymi maszynami? Majzle ,młotki ???
paweł11.05.2017, 19:44
Pani MIkrut to niech się w końcu weżmie do roboty. Co to jet 90 m, we Włoszech to już by było 500. Nieudaczniki z GDDKiA i tyle. Zatruwają życie dookoła, do Krakowa nie można spokojnie dojechać.
3211.05.2017, 19:17
Super
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl