03.02.2018, 11:07 | czytano: 7343

Opóźnia się wybór firmy, która zaprojektuje i wybuduje nową zakopiankę z Rdzawki do Nowego Targu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie już trzykrotnie przesuwała termin składania ofert, tym samym oddalając w czasie wybór wykonawcy tej ważnej dla Podhala inwestycji.
Pierwotnie oferty miały być przyjmowane do 18 grudnia 2017 roku, potem termin przesunięto na 16 stycznia, następnie na 31 stycznia, a teraz ogłoszono, że firmy zainteresowane budową nowego odcinka zakopianki mają czas na składanie swoich ofert do 20 lutego. Skąd te przesunięcia i przeciągająca się procedura wyboru wykonawcy?
Iwona Mikrut-Purchla z GDDKiA w Krakowie tłumaczy, że problemem jest masowa liczba zapytań do przetargu od firm zainteresowanych budową, na które dyrekcja musi, zgodnie z przepisami, odpowiedzieć. - Od momentu ogłoszenia przetargu do dzisiaj wpłynęło do Oddziału GDDKiA w Krakowie 806 pytań od potencjalnych wykonawców. Na każde z tych pytań trzeba zgodnie z przepisami udzielić odpowiedzi i to są przyczyny zmian terminu składania ofert - wyjaśnia. - Zgodnie z przepisami wykonawcy mają prawo do zadawania pytań związanych z przetargiem. Najczęściej zadawane pytania dotyczą warunków geologicznych: związane z nimi posadowienie obiektów inżynierskich, lokalizację podpór, metody rozpoznawania i monitorowania osuwisk, odwodnienia. Wykonawcy zadają także bardzo szczegółowe pytania dotyczące parametrów obiektów czy definicji np. przyczółka ramowego - dodaje.

Przetarg na budowę DK 47 Rdzawka – Nowy Targ w formule "Projektuj i Buduj" został ogłoszony w listopadzie 2017 roku. Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej drogi klasy GP o długości 16,1 km, czterech węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady). W ramach zadania zaplanowano także budowę dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowę infrastruktury technicznej.

Prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, powinny zostać wykonane w terminie nie dłuższym niż 44 miesiące od daty zawarcia umowy.

Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku DK 47 średni ruch dobowy wynosi od 14 do 18 tys. pojazdów/dobę. W czasie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, co powoduje wyczerpanie przepustowości przekroju jednojezdniowego drogi. Prace przygotowawcze dla tej inwestycji były prowadzone w latach 2008–2015. Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk 26 czerwca 2017 r. podpisał aneks do programu inwestycyjnego tej drogi, umożliwiając tym samym jej realizację.

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
ela06.02.2018, 08:52
Węzeł Klikuszowa - bez sensu skoro jest węzeł Obidowa.
szuser04.02.2018, 18:48
Tylko wywłaszczyć i utwardzić asfaltem parę posesji na Niwie i gra gitara, jest dwupasmówka aż pod kolor park
ff04.02.2018, 14:49
Pierwsza sprawa, to termin się przedłuża, bo /.../
Druga sprawa, bardziej poważnie. Przetarg powinien być jasno napisany, tak żeby każdy związany z branżą go zrozumiał i wiedział jakie jest podłoże, co to są te przyczółki i inne d***rele. A jak przetarg jest kijowo napisany, to trzeba teraz każdemu tłumaczyć co i jak. Albo do przetargu startuje jakiś fachowiec za piątkę.
Jeśli przetarg jest przyzwoicie napisany i ktoś zadaje błahe pytania, to oferta takiego kogoś powinna od razu zostać odrzucona.
p.03.02.2018, 23:52
44 miesiące 16 km! Tak sobie myślę? gdyby świat w takim tempie budował, to dalej jeździlibyśmy dorożkami.
ziebro03.02.2018, 22:59
"w aferze łapówkarskiej związanej z Powiatowym Zarządem Dróg w Nowym Targu zatrzymanych zostało już 5 osób"-to kto złoży ofertę ???
Sliczny03.02.2018, 22:28
Nie ma komu dać łapówki(siedzą) ruszyło by,przynajmniej w teorii.
Lipa03.02.2018, 17:28
Może jeszcze "ich czlowiek" nie jest gotowy.
statystycznie do du.py03.02.2018, 16:00
Czy ktoś się przestraszył CBA, SOP że tyle pytań, czy w PZD jakoś to funkcjonował do ubiegłego roku, że żadnych zbędnych pytań nie było tylko koperty?
Nowoczesny.pl03.02.2018, 15:54
Ja mogę to zrobić!!!
Burok03.02.2018, 14:49
Do galicki : Pewno zasuwają dlatego że szanse na przedłużenie o rok kontraktu jak sobie wymarzyli są nikłe i widmo kar umownych łapie za 4 litery .W/g kontraktu nie powinni liczyć 2 okresów zimowych po 3 miesiące , czyli na obecną chwilę w/g papirów powinni konczyc a są w d...e . Nie ma cudów żeby oddali to w terminie do użytku . A na budowie o 3ciej zasuwali polscy robole a nie włosi . Wlosi tylko firmują to dziadostwo i szukaja wykonawców z polski , najlepiej za darmo . Wszędzie dają d....y . S8 wylot z Wawy na Marki . S7 między Chęcinami a Jędrzejowem . Niech jeszcze teraz dziady wygrają przetarg na odcinek od Kościółka do miasta i nie doczekamy się go ani za 10 lat
kkk03.02.2018, 14:47
Z Piątkowej Góry zjazd do Szczawnicy.
pan samochodzik03.02.2018, 14:09
Komu potrzebna ekspresówka,przecież za Piątkową Górą świat się kończy.Wielkomiejscy z Nowego Targu polnymi drogami dojadą wszedzie.
galicki03.02.2018, 14:04
Burok gdyby tylko nasze Polskie firmy zasuwały chociaż w połowie tak jak ta firma na odcinku Zabornia - Skomielna to byłaby rewelacja! Dziś o 3 rano wracałem z Krakowa, a ekipy zasuwają z betonowaniem i nie ma podpierania łopaty! Przetrzyj okulary jak pojedziesz nastepnym razem
Obiektywny03.02.2018, 13:08
Nie można określić terminu np miesiąc na zadawanie pytań i po tym terminie niech odpowiedzi szuka sobie w necie jak zaspał. Druga sprawa wybrać najlepszą sprawdzoną firmę żadnych azjatów i leniwych włochów co już opóźniają kopanie dziury. Czemu w Polsce muszą być te cholerne przetargi gdzie wybieramy taniochę i partaczów.
qwerty03.02.2018, 13:07
może za 10 lat wbiją pierwszą łopatę i potem ten termin 44 miesięcy na 100% przeciągnie się do 88 miesięcy jak w przypadku juz budowanej zakopianki .
brakło kasy ?03.02.2018, 12:25
Znów jakieś mydlenie oczu. Projekt tworzony przez tyle lat i nadal jest tyle niejasności ? Dobrze że nie do wszystkich projektów podchodzą tak jak do budowy zakopianki, bo inaczej nie wyszlibyśmy jeszcze z jaskiń.
Burok03.02.2018, 12:01
Czyli mówiąc po chlopsku . Albo zamówienie napisał dureń i nie wiadomo co tam pisze , albo durnie startują do przetargu i nie mają pojęcia co tam jest w zamówieniu napisane . Potem wybierze sie najtańszą g...ą ofertę i wykonawca zamiast zrobić w terminie będzie mialczał o przesunięcie terminu - jak to jest na odcinku Zabornia-Skomielna , gdzie każdy normalny widzi że roboli , rusztowań i innego sprzętu jest po prostu za mało .
Nie lubie dziadostwa totalnego03.02.2018, 11:55
40 lat temu trzeba było przewidywać, a teraz nie uświadczy fachowców...poza krajem
Wojtek03.02.2018, 11:41
A więc jest nadzieja i radość z planowanego nowego odcinka nowoczesnej zakopianki.
kierowca z N.Targu03.02.2018, 11:33
Oby ten 20 luty był już ostatnim terminem,bo to już 2 miesiące poślizgu.
Emirates03.02.2018, 11:27
Jaki węzeł Klikuszowa ?
Co to w ogóle jest ?
Węzeł powinien być Nowy Targ północ !!!
Niech ktoś to jeszcze w projekcie zmieni.
xxx03.02.2018, 11:25
:-)
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl