11.03.2018, 11:56 | czytano: 10362

Dziś pierwsza niedziela bez zakupów (zdjęcia)

zdj. Piotr Korczak
W Zakopanem możemy pójść na kawę czy ciastko. Do karczmy lub restauracji na obiad. Możemy też odwiedzić galerię, ale nie handlową tylko tę związaną z kulturą. Czeka na nas też oferta muzeów czy kin. Dziś pierwsza niedziela, kiedy obowiązują nowe przepisy dotyczące ograniczenia handlu.
W Zakopanem kupimy dzisiaj oscypka i pamiątkę z wyjazdu. Ale jeżeli zapomnieliśmy składników do obiadu to możemy zdrowo się natrudzić, żeby je kupić.
Nie tylko te duże sklepy typu Biedronka, Lidl czy Szymonek są pozamykane, ale te mniejsze osiedlowe typu Żabka też częściowo są zamknięte. Podobnie jest z aptekami. Część z nich w dniu dzisiejszym jest nieczynna.

Warto się przyzwyczaić do ograniczeń w handlu bowiem w myśl przepisów, tylko dwie niedzielę w miesiącu - pierwsza i ostatnia - będą dniami handlowymi.

pk/ zdj. Piotr Korczak
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
kleopatra12.03.2018, 19:20
Do .,. Pewnie jesteś analfabetą bo ja nie pisałam nic o analfabetyzmie a ty to właśnie wyłapałeś w moim komentarzu dziwne ...piszesz o frustratach przy okazji wylewając wiadro pomyj a przecież to niczyja wina że niektórym nie układa się w życiu prywatnym ...
do ./.12.03.2018, 16:22
A ja lubię porównywać Polskę do USA. Polska38,5 mil mieszkańców POSŁÓW 460!!!!! USA 316,8 mil mieszkańców 435 KONGRESMENÓW. Po co komu taka świta na wiejskiej? Pytanie do PIS-u. Podobno naprawiają państwo. I zabrali się za zamykanie sklepów w niedziele. Jeszcze trochę to nam porządki pod pierzyną zaczną robić.
punkt po punkcie po raz drugi12.03.2018, 15:44
Chętnie bym załatwiła urzędową sprawę w niedzielę, bo w pozostałe dni w tygodniu pracuję. Zamknięte urzędy w weekend to ograniczenie mojej wolności.
.,.12.03.2018, 14:29
@kleopatra:
Nazwanie osoby robiącej miriady błędów w zaledwie paru zdaniach analfabetą jest stwierdzeniem faktu. Ile komentarzy poniżej podaje opinie wyłącznie, a ile wyżywa się na innych - autorami tych ostatnich są frustraci. A czy teksty, łącznie z twoim komentarzem, zawierające wyzwiska, obraźliwe epitety, czy ohydne porównania, to nie szambo? Czyli gdzie to moje poniżanie innych? Jesteś śmieszna, bo jedziesz po mnie robiąc dokładnie to samo o co mnie oskarżasz. Czy to nie nazywa się dwulicowością, podwójnymi standardami? Uważasz, że robi się normalniej - bo jest jak w Austrii. No nie rozśmieszaj mnie! Sprawdziłaś dane ekonomiczne tego kraju i porównałaś z Polska, np. dług publiczny Austrii i Polski, PKB, dochód per capita, cokolwiek??? Równie dobrze możemy przecież tak sobie porównać USA i Polskę - w USA w niedzielę wszystko otwarte, to znaczy, że co? Jesteśmy bogatsi od Amerykanów, bo nas stać na to, żeby zamykać??? No porażająca głupota! I o tym właśnie napisałem poprzednio, o powierzchownych opiniach bez wiedzy i danych i to wyrażanych takim językiem, że w oczy szczypie! Ludzie jak ty, potrafią tylko wylać jad, drugiemu dowalić, a fakty was nie interesują, ważne że w TV Trwam powiedzieli że jest coraz normalniej, a wy to bezrozumnie powtarzacie. A to PO-wców nazywaliście lemingami. Żal mi ciebie.
Seb12.03.2018, 13:58
Rozsądny człowiek kupuje rzeczy które są mu potrzebna. Tak? Więc jaki wpływ na ilość kupionych towarów ma handel w niedzielę lub jego zakaz? Czy zakaz handlu w niedzielę sprawi, że mniej bedziemy jeść?
Tak naprawdę to jest nasza wygoda. Niech tam bliźni za 1.500,- zł na rękę waruje swiątek i piątek za ladą, bo mnie jaśnie panu w niedziele zechce się kupić puszkę coli i dwa plasterki szynki.
Jeżeli handel ma działać w niedziele, to dlaczego wszelekie urzędy są zamknięte nie dość, że w niedzielę to jeszcze i w sobotę? Bo jaśnie państwu się należy odpoczynek, a plebs ma zasuwać.

W koncu PiS swoją ustawą syanał po stronie słabszego. W końcu jest ustawa broniaca ludzi przeciwko wykorzystywaniu przez koncerny.

Opozycja ma problem z tym zakazem, no bo jak się Brukseli poskarżyć? Wszak w wielu krajach w Unii obowiazuje taki zakaz ;)

Jeżeli ma działać handel w niedziele, to dlaczego wszelekie urzędy są zamknięte nie dość, że w niedzielę to jeszcze sobotę?
maja12.03.2018, 13:52
do masakra tylko,że praca w policji to robota głównie w terenie ,a dziewczę z hipermarketu widzi tylko ściany,oświetlenie i towar i musi w niedzielę posprzątać i do domu i tak w kółko.traci się poczucie jaki to dzień tygodnia .przejedz się po Europie -zobaczysz co jest otwarte w niedzielę i jak ludzie żyją .normalne jest,ze w sobotę się bawią - w niedzielę odpoczywają.
maja12.03.2018, 12:52
zirytowana -za to cały dzień masz wolny -a pielęgniarki myślisz jaki tryb życia prowadzą?a w nocy masz tylko 10-ciu sympatycznych klientów...specjalnie się nie przepracujesz
maja12.03.2018, 12:49
do Viola upadłaś na mózg?dziewczyna w butiku galeryjnym dostaje mniej niż tysiąc złotych za cały miesiąc pracy i musi być grzeczna .ciekawe kto za nią przyjdzie do tej pracy?a tipsiary co będą robić w niedzielę i gdzie ich sponsorzy wydadzą kasę z Mastercarda?no nieszczęście ....
koza12.03.2018, 12:41
Łooooooj tam .Łoj tam. Ani mnie to ziębi ,ani grzeje. I tak w niedziele zakupów nie robiłem. Do tych co tak klaszczą w ręce i głosno krzyczą BRAWO,BRAWO. Man pytanie. Zmuszał was ktoś do kupowania w niedziele? Bo chyba przymusu nie było. Był za to wybór. PIS-owi nic tak dobrze nie wychodzi jak stawianie kolejnych zakazów i wypłacanie sobie ogromnych premii. Człowiek ma wolną wolę i pisowski zakazy nie są mu potrzebne. No chyba że zamiast mózgu ma budyń.
baciok@12.03.2018, 10:37
Brawo nick punkt po punkcie. Popieram Cię w każdym zdaniu. Może to przemówi do poszukujących rozumu.
kleopatra12.03.2018, 10:24
Do .,. oczywiście nie jesteś ani PiS PO jesteś nowobogackim cwaniaczkiem który ma demokratyczne prawo poniżać tych którzy mają inne zdanie niż twoje nareszcie robi się normalnie ot chociażby jak w Austrii która nie była ani nie jest komunistyczna a ty zawsze możesz się wypłakać do koszuli w Brukseli mały prymitywny człowieczku kto dał ci prawo poniżać ludzi ? Boisz się o ,,budżet narodowy ,,to jedz dzisiaj i zrób zakupy w dwa koszyki i po sprawie jeden za niedzielę a drugi za dziś w czym masz problem ?
punkt po punkcie12.03.2018, 08:52
1/ Większość niezadowolonych z wolnych niedziel to ci, którzy sami w niedziele nie pracują.
2/ Skoro zamknięcie sklepów w niedziele to ograniczenie wolności, to w takim razie już! donoście na kraje zachodnie, że ograniczają wolność - przecież tam w niedziele sklepy są zamknięte. Niech się nimi zajmie Komisja Europejska !
3/ Człowiek jest stworzony także do innych rzeczy, nie tylko kupowania i kupowania. Chyba nikt nie umrze z głodu jak 1 dzień w tygodniu nie odwiedzi Biedronki czy nie kupi piętnastej pary butów w galerii
.,.12.03.2018, 07:09
Nie ma co się gorączkować. Przecież czas pokaże czy ustawa zabraniająca handlu w niedziele jest korzystna, czy nie. Węgrzy mieli podobną zaledwie przez rok, a po roku zlikwidowali ją ze względów ekonomicznych. Osobiście z plusów widzę fakt że pracownik marketu ma więcej czasu dla siebie, czy rodziny, a z minusów, że ci którzy chcieli pracować nie mogą, że handlowcy w dniu z największym dotąd ruchem, czyli zyskiem muszą zamknąć swój sklep, co miejmy nadzieję nie wpłynie na wysokość wpływów budżetowych, bo wtedy dla rządzących skończy się koryto+, a i obywatelom lepiej od tego nie będzie. Przede wszystkim jednak nie podoba mi się kolejne uregulowanie prawne ograniczające swobody obywatelskie, stąd niektórzy komentujący przywołują komunę. Przepis powinien gwarantować pracownikowi wolną niedzielę jeśli jej chce, czyli dyscyplinować w tym zakresie pracodawcę, ale nie odbierać przedsiębiorcy szanse na zarobek. Jednym słowem kolejny bubel prawny na życzenie Śniadka i Piotra Dudy, czyli związkowców, którzy porzucili bezpartyjność i poparli w wyborach parlamentarnych PiS a nie PO. Zatem cel ustawy to nie miły gest polityków wobec obywateli, ale spłata zobowiązań wyborczych, czyli kolejne nieczyste zagranie rządzących, co normalnemu, przyzwoitymi obywatelowi nie może się podobać. Oczywiście tych i wielu innych aspektów tej ustawy, szczególnie tych ekonomicznych ludzie zupełnie nie dostrzegają, czego dowodzi dyskusja poniżej. Ale czegoż oczekiwać po wtórnych analfabetach i frustratach wytrwale trzymających poziom szamba, opluwających jeden drugiego, bez żadnych sensownych argumentów poza znanymi hasełkami prezentowanymi przez polityków jedynie słusznej partii wodza narodu, komendanta i naczelnika Jarosława Wielkiego? (do troli: fakt że nie trawię PiS, nie oznacza że jestem z PO, komunistą, kodowcem, uczestnikiem jakichkolwiek marszy, że miałem dziadka w UB, albo wermachcie, albo że Putin jest moim wujkiem - oznacza jedynie, że obserwuję i wyciągam samodzielnie wnioski, czyli widzę, że to kolejna partia koryciarzy i cwaniaków, która mało że doi nas bezlitośnie, to jeszcze cofa nas w zakresie praw jednostki do średniowiecza, a to może podobać się tylko tym co pańszczyznę i poddaństwo mają w genach)
Obiektywny12.03.2018, 06:54
Ps. znajomy policjant powiedział mi kiedyś, że najwięcej interwencji rodzinnych jest w dni wolne i święta. Ciekawe co statystyki powiedzą po następnych wolnych niedzielach i dlaczego tak się dzieje ha,ha.
:))))11.03.2018, 22:51
360KM świetny tekst. Lepszego komentarza dawno nie czytalam :) pozdrawiam myslacego podobnie :) a tak na marginesie wszyscy zachwalaja ta Slowacje. Jedzcie tam zobaczycie co to sobota i niedziela. Chcesz cos kupic- zapomnij wszystko zaparte. I jakos zyja.
Zirytowana11.03.2018, 22:42
@masakra
Po co taka irytacja i obrażanie mnie. Ja jako studentka dorabiałam sobie w marketach na umowę zlecenie przy wykładniu towarów. A pracodawcy, którzy zatrudniają ludzi na pół etatu na najniższą krajową nie okradają państwa? To może za takich się brać. Pracownicy w handlu pracujących w niedzielę też mają oddawany inny dzień. Wyraziłam tylko swoją opinię i chyba jeszcze mi wolno? Pozdrawiam i życzę dużo wolnych niedziel spędzonych w gronie rodziny ????
baciok@11.03.2018, 22:10
Do nick jpd. Możesz mnie obrażać. Ale jednej rzeczy nie rozumiesz i chyba nigdy z takim tokiem myślenia nie zrozumiesz. Rządzący ( jak by ich zwał POPiS, byli komuniści, inni) robią z POLAKÓW mentalnych niewolników. Masz pracować, złupią Cię podatkami, podadzą Ci ideologiczną sieczkę. I taki obywatel klaszcze i podskakuje, wypije piwo, poogląda jakiś tam taniec z czymś tam nie zastanawiając się nad niczym kładzie się spać.
Komunę znam z autopsji, tak że historia w pewnych sytuacjach zatacza krąg.
kleopatra11.03.2018, 21:53
Brawo za to że nareszcie są niedziele wolne od handlu ...a wiadomo komu się to nie podoba nowobogackim którzy uważają się za wyższą kastę no i tym wyznawcom POokemonów...którzy martwią się o niemieckie sieciówki nie bójta się merkelandy z tego powodu nie zbiednieją ...ale wszyscy nie zadowoleni mogą pojechać na skargę do Brukseli buu ha ha ...sama pracuję w turystyce i nigdy nie robiłam zakupów w niedzielę skończyła się tyrania i wyzysk po prostu to znowu kwik podnieśli wyzyskiwacze ...
Nowotarżanin 7711.03.2018, 21:22
@Kalkulator

Tak zupełnie interwencjonizmu państwowego w sferę gospodarki wyeliminować się nie da. Niemniej Państwo powinno się przede wszystkim nareszcie zainteresować tymi, którzy pracują 3-4 godziny dziennie a stać ich na utrzymanie nie pracującej żony, dziecka i imprezki co weekend. A gdy już nimi się zajmie starczy i na 500+ i na podwyżkę chociażby świadczeń przedemerytalnych.
Pracować11.03.2018, 21:11
A w kinach czy restełracjach to ludzie którzy nie mają rodziny i powini pracować
Pt11.03.2018, 21:10
A w kinach czy restełracjach to ludzie którzy nie mają rodziny i powini pracować
ab11.03.2018, 21:08
A czy ludzie pracujący w karczmach, cukierniach,kinach teatrach nie mają rodzi? bezsensu...
@viola11.03.2018, 21:01
DLA CIEBIE 200 zł jest ważniejsze od rodziny?
@viola11.03.2018, 21:00
Jeśli chcesz iść w niedziele do pracy to proszę!!!
Ja wolę zostać w domu z rodziną.
pracuś11.03.2018, 20:40
Jeśli praca w życiu szkodzi, rzucić pracę o co chodzi.
Tępy Toporek11.03.2018, 20:29
W następnej kolejności trzeba się zająć jakością produktów robionych specjalnie na nasz rynek ze zmienionym składem,recepturą i zawyżona ceną.
viola11.03.2018, 19:46
paranoja z tym wolnym w niedzielę w galeriach. Dlaczego rząd nie pozostawił wyboru ludziom którzy chcieliby pracować np: w dniu wolnym od pracy za 200 zł? na pewno byłoby otwarte i ludzie bez przymusu z wolnego wyboru przychodziliby do pracy, wszystkim by się opłacało.
min11.03.2018, 19:38
Maria, lecz się, bo z logicznym myśleniem u ciebie kiepsko...
360KM11.03.2018, 19:36
115KM elektorat UBeków, komunistów i byłych milicjantów czyli tzw gorszy sort to chodzi chłopczyku na czarne marsze czy inne KODofildkie spędy, a jedyny sport jaki uprawiają to "kto nie skacze ten za PiSem hop hop hop..."
masakra11.03.2018, 19:33
Zirytowana,*** ...twoim tokiem rozumowania to wypadało by żeby SOR, Policja, Straż też były nieczynne....bo przecież jak wszyscy to wszyscy. W systemie 12h niedouczona babo masz inne dni wolne za niedziele czy święta jeśli wpadnie ci w nie pracować. A co do małych sklepów to oni płacą podatki w Polsce w przeciwieństwie do twojej ulubionej np.biedronki! I oni na tym zakazie akurat zyskają - wystarczyło popatrzeć co się działo w małych sklepach dzisiaj. A studenci.....no cóż już k...a widzę studenta pracującego w marketach tylko w weekendy....i ten market który będzie chciał zatrudnić kogoś tylko na niedzielę...naiwniaro.
qoya11.03.2018, 19:25
Bardzo dobra zmiana. Mam nadzieje że w przyszłości we wszystkie niedziele będą zamknięte galerie handlowe. Sam mam wolne niedziele i uważam że akurat w tej branży ludzie też mogą mieć wolne w tym dniu i nie muszą pracować. Trochę dobrych chęci w końcu jest 6 dni czasu w tygodniu na zrobienie zakupów. Jeżeli ktoś twierdzi że nie jest w stanie zrobić zakupów przez te 6 dni to znaczy że ma problem ze sobą albo jest pracoholikiem.
Kalkulator11.03.2018, 19:24
Przeraża mnie ta mentalność niewolników poniżej.Głosujcie nadal na PoPis i cieszcie się jak bydlęta,że świetnie potrafią wam uregulować ustawą życie.500 plus - Super!Tylko pomyśl jeden z drugim skąd są te pieniądze?Chcesz pracować - pracuj nawet po 15 godzin 7 dni w tygodniu,nie chcesz to znajdź sobie robotę po 8 godzin bez weekendów.Państwo nie powinno się interesować gospodarką bo to się źle skończy.
łowca lemingów11.03.2018, 19:21
katolik...a Niemcy też? A Francuzi też? Z ciebie taki katolik jak z Bręgowskiego kobieta...
jpd11.03.2018, 19:19
baciok@..PO...ebku,POwiedz mi lemingu jak tam handel w niedziele wygląda np w Niemczech Francji hmm? Przestań sobie komuną *** wycierać pod każdym tematem bo g....o wiesz o komunie s***.
Do baciok@11.03.2018, 19:01
- spójrz na zachód!!
- przetrzyj oczy!!!
- OBUDŹ SIĘ CZŁOWIEKU !!!
@Zirytowana11.03.2018, 18:58
Ty chyba nie kumasz komu przysługę robisz ?!
Nevtarg11.03.2018, 18:45
@ baciok
A jak by ci internety zamkli hehe
Piskomuna chłopie co ty piszes chyba nie wiesz co to była komuna
Ups11.03.2018, 18:32
Do system
Słownik ortograficzny się kłania!!!
@system11.03.2018, 18:23
Szkoda że w Niedziele nie zrobiłeś sobie wolnego od p.........a
system11.03.2018, 18:02
Niekture komentarze hyba sa na haju pisane ja tam mysle ze jest super w innych panstwach sa sklepy zamkniete i ludzie zyja ale u nas sa zagraniczne korporacje auchan real biedronka itp i podatki placa nie do POLSKI to bedo robic dym a do kosciola is czy nie is niema obowiazku mozna isc na spacerek...... pozdrawiam
genia11.03.2018, 18:00
Brawo!wreszcie ci pracujący w handlu niech mają wolne dobrze sie gada jak się nie pracowało w niedziele i święta.należy im się jestem za jak najbardzirej!!!!!!
baciok@11.03.2018, 17:49
PiSkomuna pełną gębą. Może i bym uwierzyl PiSowi gdyby było wszystko zamknięte. Każdy sklep oprócz stacji bezynowych, aptek, kwiaciarni, cukierni, kawiarni.
R10211.03.2018, 17:48
@julek
Nie zapominaj o pielęgniarkach lekarzach policjantach ratownikach medycznych żołnierzach strażnikach granicznych strażakach inspektorów pracy i pewnie jeszcze pare zawodów się znajdzie według ciebie tylko kasjerzy w sklepach pracują to brawo ty
Jak ci tak nowe prawo nie pasuje PO robiło strajk przed supermarketami trzeba było wymyć rano samochód na myjni i jechać protestować
Maria11.03.2018, 17:39
Do zakupów w niedzielę nikt nikogo nie zmuszał. Kto miał potrzebę, czas i pieniądze miała prawo iść gdzie chce!
Nikt też nie kazał kasjerce być kasjerką!
Ciekawe, ze inni muszą pracować. Choćby kucharze, kelnerzy, kierowcy...., nie mówiąc o lekarzach czy pielęgniarkach.
Może i oni chcieliby krzyknąć "Hurrra!"?
Najlepiej byłoby zlikwidować związki zawodowe, bo darmozjady sami nie wiedzą co jeszcze wymyślić!
Wika11.03.2018, 17:19
Kiedy zamkną szpitale w niedziele? Też chcę mieć wolne i spędzać święta z rodziną.
Zirytowana11.03.2018, 17:17
Obiektywny zgadzam się z Tobą w 100%. PIS uderza w duże sieci sklepowe. Szkoda, że małe sklepiki mogą być otwarte tam gdzie będzie stał właściciel. Skoro ma być zakaz to całkowity a nie z wyjątkami. A ile jest osób które by chciały pracować w niedzielę choćby studenci którzy chcą sobie zarobić. A co z pracownikami hoteli ( oni muszą nawet w święta pracować co powinni spędzać z rodziną a nie w pracy), restauracji czy kawiarni co oni nie mają rodzin??? Szkoda, że PiS uszczęśliwia nas na siłę!! Dodam, że też pracuję w jednej z większych sieciówek i zdecydowanie wolałam iść do pracy jedną niedzielę w miesiącu niż teraz na nocki.
115KM11.03.2018, 17:16
Czyj to (głównie) elektorat wysypywał się w niedzielę z kościoła i ruszał na "spacer" do galerii handlowych...? Są ludzie, którzy nie umieją żyć bez sklepów. Widziałem, jak zaglądali przez szyby w wejściach do "leclerców" czy "stopiaków" w Boże Narodzenie i Wielkanoc. Elektorat tych gorszego sortu uprawia sport, turystykę itp właśnie w niedzielę.
kasjerka11.03.2018, 16:58
Huuuurrrra!!!! Nareszcie się doczekałam:))
Zainteresowany11.03.2018, 16:09
Państwo wg pisiorow nie długo zagladną do sypialni ile razy wolno , to jest powrót do komuny
Julek11.03.2018, 15:55
Głos:
H.... że kelnerzy, kucharze, obsługa na CPNie robi po 10-12 godzin, najważniejsze ze kasjerzy mają wolne..... Ta mnetalnosc mnie poraża
Julek11.03.2018, 15:53
Za to to nowa tradycja się szykuje, rodzinne mycie samochodów w niedzielę na myjni.....
Głos11.03.2018, 14:43
@ obiektywny
Nie musiałeś siedzieć po 10h w niedziele to się nie odzywaj
Nie pracowałem w niedziele dla własnej przyjemności albo dla tego ze dostawałem 100% stawki tylko dlatego ze szef mi kazał a jak mówiłem ze nie będę to kazał szukać innej pracy
Rosczarowany to ja jestem ale mentalnością takich jak ty
bioly11.03.2018, 14:30
W końcu zbliżamy sie do zachodu tam od paru lat nie handluje sie w niedziele i wszyscy żyją nikt z tego powodu nie umarł wręcz przeciwnie maja mniej stresu więcej czasu dla siebie i bliskich
Polska to kraj wiecznego narzekania nie zadowolenia tak na wschodzie bywa pijusy i złodzieje wniedziele pracuj i w święta bo wódę trzeba gdzieś. Kupic pozdrawiam krajan
Obiektywny11.03.2018, 14:20
Nie lubię być uszczęśliwiany na siłę a PiS tak robi i oby przeciwko nim się to nie obróciło. Więcej już na nich nie zagłosuję. Rozczarowali mnie
katolik11.03.2018, 13:48
Polacy są niewolnikami kościoła katolickiego i pis komuny .
tak tak11.03.2018, 13:17
Nowa Targowica w mieście działa 10 ha powierzchni zrobić jeszcze kino pod namiotem i super
...11.03.2018, 13:11
Nareszcie wolne niedziele !!! :)
Czas dla RODZINY !!!! :) :)
pamiętaj abyś dzień święty święcił.11.03.2018, 13:09
Nie róbcie atmosfery, bo nie pierwsza . Były już wcześniej wolne niedziele , tylko szkoda ,że nie wszystkie .Społeczeństwo polskie to nie niewolnicy . Pamiętaj abyś dzień święty świecił , tak jak żydostwo swój sabat . Im nik nie przeszkadza w świętowaniu szabatu , a tu wszyscy maja coś do pieprzenia , ale głupiego .
bzyk11.03.2018, 13:07
bardzo dobrze
:)11.03.2018, 12:53
Brawo !
avivat11.03.2018, 12:47
Super, super, super!
polityk11.03.2018, 12:21
juz to widac bo koscioly pekaja w szwach.......
adam11.03.2018, 12:13
fajnie, jazda autem po mieście dzisiaj to czysta przyjemność, prawie puste ulice
maja11.03.2018, 12:06
Bardzo mądrze nareszcie kawiarnie,karczmy ,czy też muzea zarobią .Tak trzymać .
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl