26.03.2018, 15:02 | czytano: 7585

Handlarze: "Czujemy się szykanowani", ale "liczymy na dialog". Burmistrz: "Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd i szanować moich pracowników"

zdj. Michał Adamowski
NOWY TARG. - Podczas spotkania z burmistrzem zostaliśmy potraktowani jak motłoch. Odebraliśmy to, że mamy "płacić i milczeć", jakbyśmy w ogóle nie mieli prawa głosu - skarży się przedstawicielka Stowarzyszenia Kupieckiego Nowa Targowica Ewa Wiercińska. - To nie jest prawda, że zostaliście źle potraktowani. Chciałbym, żebyście tak traktowali moich pracowników, którzy idą pobierać opłatę targową, jak wy zostaliście potraktowani w Urzędzie - odpowiada jej burmistrz.
Jak mówiła podczas sesji Ewa Wiercińska, reprezentuje ona "Stowarzyszenie Kupieckie, które powstało, by chronić kupców i wspierać drobny handel".
- Nie ukrywamy, że bezpośrednią przyczyną powołania naszego stowarzyszenia było podniesienie o sto procent opłaty targowej. Ta decyzja pana burmistrza godzi w nas i nasze rodziny. Ta opłata jest o wiele wyższa, niż opłacą inne podmioty, np. galerie handlowe. To niszczy nasz rodzimy handel, na co nie ma naszej zgody - mówiła.

Poskarżyła się także, z podczas spotkania z władzami miasta - kupcy zostali źle potraktowani. - Niestety, zostaliśmy potraktowani jak motłoch. Odebraliśmy to, że mamy "płacić i milczeć", jakbyśmy w ogóle nie mieli prawa głosu i nie mogli decydować. Jako kupcy mamy prawo i obowiązek protestować - mówiła. Jak dodała - przykładem takiego protestu była ubiegłotygodniowa akcja płacenia inkasentom należnej daniny w jedno- i dwugroszówkach

- Ale my nie chcemy tego robić. Chcemy się z Urzędem Miasta dogadać, byśmy nie musieli z państwem walczyć. My nie łamiemy prawa płacąc groszówkami, to tylko nasza forma protestu. Robimy to, bo chodzi o przyszłość naszych rodzin. Handlowi grozi upadek - ostrzegała.

- W dniu protestu, jarmark był obstawiony przez Policję i pracowników Urzędu Skarbowego. Nie mamy dowodów, że tak się stało na wniosek pracowników Urzędu Miasta - zastrzegła, ale jak dodała handlarze "czują się szykanowani i zagrożeni takimi działaniami". - Chcemy spokojnie pracować na tym jarmarku. Chcieliśmy rozmawiać z panem burmistrzem przed kamerami, bo była tam wtedy Telewizja Trwam, ale nie pojawił się, powiedział, że ma inne ważne sprawy, a tu przecież chodzi o tysiące miejsc pracy - kontynuowała pełne emocji wystąpienie Ewa Wiercińska.

Portalowi NTvK zarzuciła, że jako medium "podległe burmistrzowi bierze udział w nagonce na kupców" i opublikował tekst, w którym "handlarze zostali potraktowani jako ubezwłasnowolniony motłoch". W imieniu handlujących oczekuje przeprosin i nie wyklucza skierowania sprawy na drogę sądową.

Pod koniec swojego wystąpienia kobieta powiedziała: - Liczymy na dialog i na to, że pan burmistrz ten dialog z nami podejmie. My jesteśmy gotowi, żeby usiąść do rozmów, bo z nami można się dogadać - zapewniała.
Na wystąpienie kobiety natychmiast zareagował burmistrz. - Te kłamstwa wymagają natychmiastowego sprostowania - oświadczył Grzegorz Watycha. - Nieprawdą jest, że ktokolwiek z was zwracał się do mnie o to, bym wziął udział w wywiadzie dla Telewizji Trwam. Telewizja, jak minister zjawiła się w Nowym Targu niespodzianie i bez zapowiedzi, a ja mam swoje plany. Skontaktowałem się z redakcją i poinformowałem, że jestem na spotkaniu wójtów i burmistrzów więc nie mogę wziąć udziało w rozmowie. Poza tym - to nie jest prawda, że zostaliście źle potraktowani na spotkaniu, w którym uczestniczyli moi zastępcy. Chciałbym, żebyście tak traktowali moich pracowników, którzy idą pobierać opłatę targową, jak wy zostaliście potraktowani w Urzędzie - odparł burmistrz.

W reakcji na zarzut o wzywaniu na plac targowy funkcjonariuszy Policji, Grzegorz Watycha dodał: - Moi pracownicy podczas wykonywania swoich obowiązków byli poniżani, była naruszona ich nietykalność cielesna i w obawie o swoje bezpieczeństwo wezwali Policję.

- Bardzo bym prosił, żeby pani nie wprowadzała ludzi w błąd co do przebiegu spotkania i żebyście szanowali pracowników Urzędu Miasta, którzy idą na targowicę robić pobór opłaty. Wasz protest to wasza sprawa. Grosze to też pieniądze i jesteśmy w stanie je policzyć - podsumował burmistrz Watycha.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
kunegunda31.03.2018, 12:35
na starym bangladeszu płacili 8 zł bez protestu ?? coś tu nie tak .
th30.03.2018, 07:43
wysłanie policji przeciwko swoim,to hańba dla Watychy,kogo jeszcze wysłał,jakie instytucje wie on sam To smutne do czego zdolny jest ten człowiek
do kopa29.03.2018, 17:33
to jest tajemnica handlowa
KOP29.03.2018, 14:26
Czy handlujacy mogą sie wypowiedzieć jak była pobierana opłata na starym jarmarku 8zł/m2 ? i czy mogą wyjawić tajemnicę ile kosztuje rezerwacja miejsca w nowym bangladeszu ?
k29.03.2018, 12:11
W markecie 15 EURO od metra. Niech wystawią te swoje chińskie sandałki i spróbują zarobić na chleb. Żebranie podobno w tym kraju jest zabronione? To o co chodzi ? Albo biorą albo nie. I po temacie.
Tadek28.03.2018, 22:25
do Bartek
Opłaty macie niskie nie to co Ci handlujący na zajezdni więc przestań się żalić chłopie.
bartek28.03.2018, 14:30
Do Adama. Czlowieku ty placisz za lokal 100 metrowy miesiecznie 1600 zl. i handlujesz caly miesiac.Ja gdybym mial stoisko 100 metrowe i handlowalbym co dzien na placu przez caly miesiac to bym zaplacil 100 zl. dziennie razy 30 dni w miesiacu to wychodzi 3000 zl..Teraz rozumiesz o co chodzi.
do adama28.03.2018, 13:49
ty dalej nie rozumiesz, rób swoje i nie pisz wypocin.
AD201828.03.2018, 13:08
Adam
16zł za metr kw. miesięcznie to płacisz za wynajem lokalu. Handlarze na targu też płacą za wynajem miejsca. Opłatę za wynajem pobiera właściciel. Nie to jest jednak tematem sporu. Ty lub właściciel lokalu, który wynajmujesz płaci 20,33 zł za 1m2 rocznie podatku od nieruchomości do miasta. W przypadku handlarzy na targu płacą 1 zł za 1m2 opłaty targowej do miasta za 1 dzień, czyli 144 zł rocznie. Ponad 7 razy więcej niż w Twoim przypadku.
Adam28.03.2018, 11:43
do Bartek
Drogi Panie, Ja płacę 16zł za metr kw. miesięcznie (wynajmuję prawie 100 m) - przez cały okrągły rok więc stawka 1 zł za metr kw którą macie płacić jest żenująco niska więc przestańcie płakać. Jeśli nie pasuje zamknąć kram i do łopaty.
niekumaty27.03.2018, 22:57
Niech mnie ktoś oświeci, bo nie rozumiem....skoro na starej targowicy płacili więcej za metr i nie narzekali, teraz płaca mniej i narzekają....o co tu kaman?
bartek27.03.2018, 22:36
do bacy ....nie wiem jak ty prowadzisz interes jak nie umiesz liczyc.Ty placisz za metr 20 zl. na rok a nam handlujacym wychodzi ok 12 jarmarkow w ciagu miesiaca po 1 zl.to jest 12 zl na miesiac za 1 metr kw.x 12 miesiecy to nam wychodzi 144 zl za metr kw. Jezeli ktos ma stragan 50 metrow kw.to miastu musi zaplacic 7 200 zl.na rok.I co teraz masz do powiedzenia, na drugi raz najpierw pomysl a pozniej pisz .
handlujaca27.03.2018, 22:19
Z tego co wiem to miasto wydzierzawilo 5 h. terenu spolce na targowice i spolka placi co miesiac dzierzawe ,to ja sie pytam jakim prawem miasto jeszcze zbiera oplaty od handlarzy.
do bacy27.03.2018, 20:04
ile razy można pisać .ty płacisz 20zł za m2 na rok, a burmistrz chce 1zł za m2 za dzień to sobie oblicz
baca27.03.2018, 19:41
Droga Pani płacę 20 złotych za metr lokalu w którym prowadzę działalność mojego lokalu a pani chce za darmo może pani wyjaśnić dlaczego ??
max27.03.2018, 19:36
Jak to mocno brzmi podnieśli o 100 procent a dokładnie było 50 groszy a jest złotówka i w czym problem koło zajezdni mają 8 złotych i muszą żyć .
do outside27.03.2018, 19:14
jak nie znasz problemu, to się nie wypowiadaj .
besala27.03.2018, 17:33
@bbb
Jeżeli użyłem słów zbyt trudnych, jeżeli napisałem o problemie nazbyt abstrakcyjnym to przepraszam, ale prościej nie można.
użytkownik targu27.03.2018, 17:08
jestem za ,, obiektywnie patrząc,, a , że drogę miasto wybudowało to miasta <
outside27.03.2018, 16:43
Wy nie czyńcie gróźb P. burmistrzowi, gdyż swoimi ciągłymi roszczeniami sami rozpętacie batalie i kręcicie bicz na siebie. Każdy wie, że to wy kupcy stosujecie wykręty i uniki w stosunku do obowiązującego również was prawa....jesteście święte krowy czy jak...??? A tak na marginesie....skoro wam tak ciężko, to najwyższy czas zmienić profesje....w ogłoszeniach ciągle widnieją oferty pracy, mężczyźni np. do budowlanki, kobiety do sprzątania za 2 300zl/brutto... w porównaniu z waszą ciężką harówą to leciutka praca, dobrze płatna, nie na mrozie, deszczu czy wietrze...oferty tylko na was czekają
Obiektywnie patrząc27.03.2018, 15:30
Żaden z handlujących nie głosował na Watychę, zależało im na tym żeby jarmark odbywał się na starej targowicy, a tylko Fryźlewicz obiecywał w kampanii, że nie przeniesie targowicy. Jest tajemnicą poliszynela w jaki sposób pobierano opłatę 8 zł ze starej targowicy. Ja rozumiem, że nikt nie lubi płacić podatków i że my Polacy (nauczeni jak sobie radzić za komuny) długo jeszcze będziemy kombinować. Niech spółka nowa targowica odprowadza tą złotówkę za m2 do UM z opłaty, którą pobiera od handlujących i będzie po sprawie( chyba, że urząd im nie ufa?)
ro_ma227.03.2018, 15:12
Koniec Watychy jest bliski i nieunikniony właśnie przez takie działania !!!
lb27.03.2018, 15:02
a kysz!!! :)
abw27.03.2018, 13:38
Dwulicowa jest też nasza była władza to głównie ich inicjatywa te fejki
a to oni zadecydowali nie za darmo o przeniesieniu targowicy .Jak się teraz okazuje dało się wykupić tereny na Podmieścisku ! Może oferta na Tartaku była bardziej dla miasta realna a na pewno bardziej opłacalna .Kto sporządził i za co niekorzystną dla miasta i innych handlujących umowę z NT? Kto i po co ją zaakceptował i szykanował Żarneckiego? W jakim celu teraz się walczy ze wszystkimi i o wszystko ,a adwokatem diaboli jest EZ ?
kkk27.03.2018, 12:45
Dwuclicowosc burmistrza to fakt. Drugi fakt - niszczy handel. Trzeci fakt nie zrealizowal ani jednej obietnicy wyborczej.
Po wyborach z przyjemnoscia powiemy mu "do widzenia"
22227.03.2018, 12:38
Traktowanie na równi nakłądu finansowego spółki Nowa Targowica a miasta to jakieś nieporozumienie. To dzieki spolce powstala cywilizowana targowica a miejsce bangladeszu. Watycha palcem nie kiwnal przy tworzeniu jarmaku a teraz chce zdzierac.
dido27.03.2018, 12:28
Czekamy na jesienną wymianę rady miasta i koniec wspierania szemranych interesów typów spod ciemnej gwiazdy.
klem27.03.2018, 12:24
Żałosne jest tłumaczenie burmistrza na temat wizyty zarówno ministra jak i telewizji. Jasno pokazuje gdzie ma problemy miasta i mieszkanców.
bąbel27.03.2018, 12:11
Oj Grzesiowi i reszcie ekipy konczy się marnotrawiona na bzdury kasa. Stad to zacietrzewienie. Było budowac budy po milionie muzeum za trzy miliony. Takie gospodarowanie naszymi pieniedzmi to skandal.
A teraz chce doić biednych handlarzy.
45d27.03.2018, 12:09
Postawa burmistrza wobec drobnych przedsiebiorców jest karygodna. Jest to ewidentnie człowiek, który ma za nic własne obietnice i dobro nowotarżan.
Okazją by mu o tym przypomniec bedą wybory.
kinga27.03.2018, 12:06
Wstydzę się tego że głosowałam na pana Watychę. Miasto traktuje jak własny folwark a wyborców jak poddanych.
klem27.03.2018, 12:01
Burmistrz zachował się obrzydliwie. Nie dość, że nie dotrzymuje obietnic wyborczych, to wykorzystuje służby publiczne by zastraszać mieszkańców.
do Ja27.03.2018, 11:32
taką samą kasę nabijają galerie ale o tym nikt nie mówi atu w oczy koli że ktoś miał pomysł i musie udało wraz z kupcami bo bez nich tego by nie było.Kupcy też dużo zostawiają złotówek co łączy się z podatkami,[paliwo obiady,praca, drzewo na budy itp.]
Ja27.03.2018, 10:25
Tak kiese nabijają zarządcy targowicy, a my zwykli mieszkańcy Nowego Targu z tego nie mamy nic tylko uciążliwości. Dlatego płaci się podatki żeby zwykły zjadacz chleba mógł chociaż łyżkę oblizać w postaci rozwijającego się miasta.
Znom ich27.03.2018, 10:16
Handlarze: "Czujemy się szykanowani", ale "liczymy na dialog".
Ile kosztuje rezerwacja miejsca to już nikt nie mówi bo się boją o utratę intratnego miejsca. Dialog ale chyba z właścicielami targowicy.
Mieszczanin27.03.2018, 09:59
No i właśnie..."wprost" pięknie podsumował...ja bym jeszcze bardziej wprost dodała...nienażarci , nie potrafia die pogodzic z tym, ze czasy prosperity,kiedy każdy badziew można było upchnąć minęły...znam kilku handlujących,jednym słowem arogancke i roszczeniowe typy...a to ze oplata targiwa jest teraz ,po podwyzce 8 x mniejsza niz na starym targu to czemu nie mowią???
koza27.03.2018, 09:57
Przyzwyczajeni do darmochy na starej targowicy/ albo na ulicach/ wydaje im się że dalej będą kręcić wały . Jacy z nich kupcy? Płaca groszowy KRUS.Kasy fiskalne ma morze 10% tych tzw.kupców i pełna gęba gorzkich żali do świata. Jak im tak źle to niech wynajmą boks w galerii i po temacie. Prawda jest taka że nie chcą płacić. Popieram Pana Burmistrza.
Nowo Tarzan27.03.2018, 09:50
Wprowadzana propaganda. Włodarze Targiwicy dobrze wiedzieli na jakich warunkach będzie współpraca między nimi a UM. A teraz przed wyborami stosują desinformacje i swoją prawdę.Swoisty szantaż i psucie relacji między ludźmi dla własnych korzyści. Niech lepiej powiedzą ile kosztuje dobre miejsce na Targiwicy. Korki, spaliny, utrzymanie infrastruktury idt. Podatki płacimy dla wspólnego dobra. A oszczędności poszukajcie u właścicieli targowicy.
wprost27.03.2018, 09:38
Na starym długie lata oszukiwali płacąc grosze za placowe, żyją jak pączki w maśle płacąc tylko KRUS. Mają się za wielkich panów; wejdziesz w drogę, rozdeptaja. Potrafią szanować tylko siebie, dla innych aroganccy, cenią cię i poważają jeśli masz hajs. Co to piękno wewnętrzne; nie pojmują, chyba ze im coś lub ktoś zaimponuje, to gorliwi katolicy z różańcem w ręku z miną anioła i cierpiętnicy, ale tylko na pokaz i dla korzyści własnych ?snobizm, obłuda, egocentryzm, pazerność........ Nie chciałbym być na miejscu Burmistrza, bo dogadać się z kimś takim będzie baaaaaardzo trudno
entefałka27.03.2018, 09:26
Idźcie do Moku pracować tam się dużo zarabia
szarak27.03.2018, 09:21
Wydaje mi się, że Color Park pogodzi wszystkich, byle szybko.
anty27.03.2018, 08:40
Może handlujacy wypowiedzą sie ile kosztuje rezerwacja miejsca na rok dla spółki i opłata handlowa ? Znajomy handluje to wiem , ale nikt o tym nie mówi . Na starej targowicy było 8zł/m2 i dało się żyć ?
jm26.03.2018, 23:43
Ta sytuacja to okazja by burmistrz wreszcie pokazał że potrafi podejmować decyzje i się ich trzymać.
G.Watycha wiecznie ustępuje - to nie jest sposób na rządzenie miastem. Albo ma się pomysł na burmistrzowanie albo proszę oddać urząd komuś kto wie co powinien robić.
obserwator26.03.2018, 23:42
Im dłużej obserwuję ten konflikt "sztucznie" wywołany nie przez kupców ale przez osoby zarządzające targowicą to dochodzę do wniosku że targowica to " czarna dziura " . Idzie wiosna dosyć kłótni - do modlitwy aby przyjechali Słowacy , bo inaczej zginiecie...
gg26.03.2018, 23:05
Panie Burmistrzu niech Pan im nie ustępuje! Trzeba twardo stać przy swoim. Jak taka bieda na tym bazarze to zbierać zabawki i do innej roboty.
cichosza26.03.2018, 23:02
Ale o tym co nowa targowica robi z kupcami to jest cicho...
pantera26.03.2018, 22:24
My handlujący na tym jarmarku promujemy ten region i to miasto robimy tu zakupy w hurtowniach tankujemy samochody i nie chcemy nic od tego miasta w zamian .Mało tego chcemy płacić tyle co wszyscy inni a nie dziesięć razy tyle .Gdyby nie Jarmark to nie było by tego Miasta narazie jedyną atrakcją jest Targ a urzędasy chcą to wykończyć .Tak na marginesie my Burmistrzowi nie mamy za co płacić bo to nie jest teren Miejski tylko prywatny i My płacimy już nie mały czynsz do Spółki a oni odprowadzają podatki do Miasta.TO ZA CO MY MAMY PŁAĆIĆ DRUGI RAZ MOŻE PRZYJDZIE ZAPŁACIĆ RAZ JESZCZE I JESZCZE............!!!!!!
AD201826.03.2018, 22:18
Kala
Skoro handlarz w lokalu za swoje 50m2 płaci rocznie 1016,50 zł a ten na targowisku 3600 zł i jeszcze urzędnik chce podnieść o 100% opłatę targową dla tego na targowisku to według mnie znaczy, że urzędnik nie może się chyba nażreć. Sam zarabiając kilka tys. zł miesięcznie płaci podatku od nieruchomości za swoje np. 200m lokum niecałe 200 zł.
AD201826.03.2018, 22:06
Nela
Opłata targowa nie jest opłatą obligatoryjną. Gminą mogą, nie muszą jej stosować. Niektóre całkowicie ją zlikwidowały wspomagając lokalny handel na targowiskach. Wziąłem pod uwagę tylko stawkę za budynki bo ta za grunty jest śmiesznie niska - za 50m2 rocznie 45,50zł. "Jeśli ta opłata targowa jest taki ogromnym kosztem w porównaniu z podatkiem od nieruchomości , zawsze można wynająć lokal " - o tym właśnie piszę, to spowoduje powolną likwidację handlu na targowiskach. Nowy Market. "Urząd z pieniędzy z podatków utrzymuje szkoły, drogi, instytucje kultury" - jeśli urzędnikowi brakuje na to pieniędzy zawsze może podwyższyć podatek od nieruchomości do maksymalnej stawki 23,10 zł od 1 m2. To dużo mniejsza podwyżka niż z 0,50 zł na 1 zł od 1m2 za jeden dzień handlu.
Alex26.03.2018, 21:57
I kto tu kogo robi na szaro?Nowy Targ kupców czy Nowa Targowica?poczytajcie sobie ludziska I porównajcie wysokość opłat jednym I drugim ha ha . I wyjdzie że pan Ch.... Tak naprawdę jest nienażarty I to oni stoją za całym tym "szumem grosikowym...
snow26.03.2018, 21:53
Arogancja, nadmiar pychy
Takie są wady Watychy
Kala26.03.2018, 21:50
Do AD2018 chyba jednak AD 1981...;-P ...nooo niezłe haselko propagandy lokalnej by Maniek Company ha ha...urzędnicy nie mogą sie"nażrec"..A Ci biedni kupcy ...biedę karpia w swoich willach pod którymi stoją beemwu...No tak..pytanie kto całą tą aferę nakręca..A może Nowa T.? Która z kupców zdziera ..A nie miasto ...???
bbb26.03.2018, 21:48
tak tak "besala"- "@spacerkiem ma rację ale nie ma racji". Piszesz jak potłuczony.

spacerkiem po mieście ma rację i kropka, a ty niepotrzebnie jątrzysz.
jak jesteś urzędnikiem to się zwolnij skoro ci przeszkadza, że twoim szefem jest burmistrz.
jak nie jesteś urzędnikiem - to sobie daruj bronienie nas - bo my tego nie potrzebujemy. a juz na pewno nie od kogoś tak kiepskiego jak ty.
gue26.03.2018, 21:39
wstapil na piedestal ale dlugo nie stal
besala26.03.2018, 21:14
@spacerkiem po mieście
Doskonale rozumiem istotę relacji między burmistrzem a podległymi mu pracownikami. Warto jednak zauważyć, że burmistrz mówiący publicznie o swoich pracownikach ujawnia pychę, brak klasy i zrozumienia dla idei samorządności. Pozdrawiam
G.K.26.03.2018, 21:12
DO ST-CH PO TAKIM BZDURNYM KOMENTARZU WNIOSKUJĘ ,ŻE /.../

Proszę nie pisać wielkimi literami i nie atakować innych komentujących. Moderator.
Franek26.03.2018, 20:50
Dlaczego przeciętny mieszkaniec ma nie mieć korzyści z tego, że w jego mieście jest targowisko, przecież ci handlujący zarobione w naszym mieście pieniądze wywożą do swoich rodzimych miejscowości. My jako podatnicy mamy utrzymać drogi, oświetlić je oraz odśnieżyć, aby oni mogli w naszym mieście zarabiać. Dlaczego nowotarżanin ma w czwartek i w sobotę stać w korku, aby dojechać do pracy, czy nawet wjechać i wyjechać do miasta. Uważam, że rekompensata w postaci opłaty targowej jest słuszna. Być może to twoja ulica dzięki tym pieniądzom zostanie wyremontowana, lub zostanie zrobiona kanalizacja przykłady można by mnożyć.
Władyslaw26.03.2018, 20:42
jak macie problem z handlem na targowicy to do pracy jest dużo ofert 2100zł brutto i my też żyjemy i nie chodzimy do p.Burmistrza na negocjacje,skargi że mało.
pantera26.03.2018, 20:41
Żeby należeć do stowarzyszenia nie trzeba być z N.Targu .Założyć też nie musi nowotarżanin a powstało bo ktoś miał odwagę przeciwstawić się Burmistrzowi i jego kompanom jarmark był i będzie a dni Pana Burmistrza są policzone adijos do jesieni Panie Burmistrzu!!!!
do St-ch26.03.2018, 20:35
na ciebie /.../

Naruszenie regulaminu. Moderator.
do Szok w trapmkach26.03.2018, 20:26
twoja wypowiedz to szok w trampkach \ zero pojęcia.
do ja26.03.2018, 20:19
to policz sobie ile zapłacisz za lokal 1zł za m2 na dzień
xDDDDDD26.03.2018, 20:13
Nie martwcie się handlujący - cieżko zarobione przez was pieniadze zostana przeznaczone przez burmistrza na "szlak owieczek"
Paragon26.03.2018, 20:11
Płacić! !!!! Nadodatek przypilnować i odebrać 500PLUS zatrudnionym na czarno przez stragani
listekrzepaku26.03.2018, 20:05
Drodzy Kupcy - nie zapominiajcie w dniu wyborów o tym jak potraktował Was p. Watycha, utrata stanowiska będzie dla niego najdotkliwszą karą...
On za nic ma ludzi i ich cieżką pracę ale strata stołka będzie bolała...
Z całego serca życzę Wam wygranej z tym człowiekiem.
koper26.03.2018, 20:04
A tak wszyscy opluwali poprzedniego włodarza,a okazuje się że obecnie panujący też ma coś za uszami
steFAN26.03.2018, 19:47
Burmistrzowi juz sie chyba od nadmiaru wody sodowej coś stało. Kubeł zimnej wody w nadchodzacych wyborach dobrze mu zrobi.
d26.03.2018, 19:44
Szczuć własnych wyborców urzedem skarbowym i policja - tego jeszcze w NT nie było
Ola26.03.2018, 19:40
Większość kupców jest przyjezdnych więc nie rozumiem o co tyle krzyku. Stwórzcie targowisko w swojej gminie może opłaty targowej Wam nie wprowadzą.
Szok w trapmkach26.03.2018, 19:06
To jak im tak źle to niech wynajma lokal i płacą za niego czynsz i media. Śmieszni sa ci ludzie. A co mają powiedzieć Ci handlarze na Ludzmierskiej? Oni mogą płacić dużą stawkę, ale Wy bidulki to już nie. 50 m2? Hehhehhe jak kogoś nie stać na takie wielkie stoisko to po co mu takie? Nie ma mniejszych? Kasujcie ich urzędnicy dokladnie. To pieniądze nad wszystkich
p26.03.2018, 19:02
Smutnych czasów dożyliśmy w Nowym Targu, człowiek, któremu zaufały tysiące wyborców, niszczy małe przedsiębiorstwa...
Tym bardziej smutne, że rząd wprowadził już sporo udogodnień dla małych działalności gospodarczych ale włodarze Nowego Targu mają to w nosie, będą stawiać owieczki na ulicach, a mieszkańców mają za nic...
p26.03.2018, 18:57
Obietnice przedwyborcze b. Watychy są dostępne w internecie, pozwole sobie przytoczyć kilka z nich:
" by miasto było atrakcyjnym partnerem dla biznesu, bez szkody dla lokalnych przedsiębiorców"
"Była mowa zarówno o jakości wody pitnej"
"Mówił o szkolnictwie, zajęciach dodatkowych dla uczniów, znoszeniu sztucznych barier administracyjnych"
A co mamy - nic, żadna obietnica wyborcza Pana Watychy nie zostałą spełniona. A słowa " by miasto było atrakcyjnym partnerem dla biznesu, bez szkody dla lokalnych przedsiębiorców" brzmią dziś jak niesmaczny żart.
Nela26.03.2018, 18:46
@AD2018 bardzo proszę abyś nie pisał takich głupot. Podatek od nieruchomości to jest zupełnie inna należność publicznoprawa niż opłata targowa. Twoje wyliczenia są śmieszne. Popatrzmy na Uchwałę Rady Miasta w sprawie określenia wysokości podatku od nieruchomości. Za grunt na terenie miasta zapłacimy 0,91 zł / m2 i za powierzchnię budynku 20,33/m2.
W swojej kalkulacji posługujesz się danymi połowicznie. Opłatę targową wliczasz całościowo a podatek od nieruchomości tylko kwotę za budynek.
A gdzie jeszcze 2 % od budowli położonych na działce ?? Jeśli ta opłata targowa jest taki ogromnym kosztem w porównaniu z podatkiem od nieruchomości , zawsze można wynająć lokal (jest dużo ofert) to może czas rozważyć tą formę działalności. Poza tym zaciekawiła mnie opcja "dogadania" się z urzędem. Ot to ciekawa forma polemiki z przepisami prawa. Nie podoba mi się jakiś przepis idę się dogadać do właściwego urzędu może się dogadam aby jakoś nie egzekwowali tego prawa ode mnie. Chciałabym się dogadać odnośnie Vatu, żebym może nie musiała go płacić. Jak można pisać, że urzędnik nie może się nażreć. Muszę cię zmartwić urzędnik nie bierze tego do własnej kieszeni. Urząd z pieniędzy z podatków utrzymuje szkoły, drogi, instytucje kultury itd. Jak można w ogóle tak pisać !!!
th26.03.2018, 18:28
niech żyje bal w n.targu ale kto będzie płacił? nie ważne,krzywdzić poniżać,toż to motłoch.....my władza,my siła....Watycha opamiętaj się!
AD201826.03.2018, 18:02
Handlarze na targu płacą opłatę targową. Handlarze w budynkach podatek od nieruchomości. Zobaczmy różnice. Za przykładowe 50 m2 handlarz na targu pracujący 3 dni w tygodniu musi zapłacić 7200 zł rocznie (50m2*1zł*3dni w tygodniu tj. 12 w miesiącu, czyli 144 w ciągu roku). Handlarz w budynku mając przykładowe 50m3 zapłaci 1016,50 zł rocznie (50m2*20,33zł). Czy urzędnik nie może się nażreć ? Podwyższanie opłaty targowej to działanie na szkodę handlarzy na targu. To powolny proces niszczenie lokalnych targowisk. Może kiedyś stolica Podhala zmieni nazwę z Nowy Targ na Nowy Market ?
spacerkiem po mieście26.03.2018, 18:00
@besala - proszę się tak nie oburzać, bo nie ma Pan racji.

Burmistrz kieruje Urzędem Miasta, co oznacza że urzędnicy to jego pracownicy.
Burmistrz to organ wykonawczy, który wypełnia polecenia/uchwały Rady Miasta rękami swoich pracowników. Gdy Rada Miasta podjęła uchwałę o wysokości opłaty targowej i o tym, że zmieniają się inkasenci - burmistrz nakazał SWOIM podwładnym pobierać takie opłaty i objąć nowe obowiązki.
strażak dyndu dyndu26.03.2018, 17:56
Jak śpiewa nasz dyżurny" rockman" . "Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść" - Panie Burmistrzu ! A koniec panowania coraz bliżej .
D26.03.2018, 17:45
Przecież to nie jest mieszkanka Nowego Targu to czemu zabiera głos jako mieszkaniec???
Sprawdźcie to stowarzyszenie, kilku ludzi na krzyż, większość z poza Nowego Targu na czele z Panem Leją co wyjazd na Grelu blokuje.
mieszkaniec26.03.2018, 17:43
Chcemy mieć pieniądze na hokej, na inwestycje.... więc dochody Miasto też musi mieć. Nie będzie opłaty to nie będzie na któreś z tych rzeczy. Ta opłata targowa była od zawsze, kiedyś 8x razy większa. W tej sprawie zadzam sie z Burmistrzem w 100 %
Anka26.03.2018, 17:40
do p
Weź się najpierw dowiedz a później sie wypowiadaj. Można różne rzeczy zarzucać ale niech one będą prawdziwe. a nie zmyślone. Jeżeli chodzi o geotermie to Miasto podpisało umowę z Szaflarami i robią odwiert za pieniądze z ministerstwa. Jeżeli wszystko dobrze pojdzie to Miasto będzie ogrzewane geotermią
Miało nie być stanowisk za kampanię - są i co wice26.03.2018, 17:40
Panie Burmistrzu mówi Pan, że nie wiedział o telewizji, a potem mówi Pan, że otrzymał email - sam sobie Pan zaprzecza. Brakło odwagi na spotkanie twarzą w twarz z ludźmi? Po co ma Pan dwóch zastępców - chyba po to by Pana zastępowali? Dlaczego oni nie pojechali? W końcu nie zarabiają mało - zgodnie z oświadczeniem majątkowym Pani wice zarobiła za 2016 142.828,72 a Pan wice 138.993,12, osobą dobrze zorientowaną jest również Pan Skarbnik - też mógł reprezentować Pana - tym bardziej, że to dotyczy budżetu.
aleseb26.03.2018, 17:23
@besela proponuję, żebyś poszedł do Zus i po negocjował stawkę z Dyrektorem Zakładu Ubezpieczeń społecznych, ba wynegocjował lepszą emeryturę
St-ch26.03.2018, 17:17
Nie mówię, ze wszyscy kupcy, ale prawda taka, że większość to buractwo nie umiejące sie zachować, a szczególnie kobiety handlary...wystarczy na toto spojrzeć...co druga wachlarz sztucznych rzęs na opuchniętych gałach i oczywiście sztuczne ohydne pazury - wyzej s.... niż d... mają - pozerki na pokaz a w głowie siano. Handlarzom wydaje sie, że są pępkiem świata...pora to zmienić...dać im miotły...niech idą ulice zamiatać
...26.03.2018, 17:07
Płaćcie za siebie to nikt was motłochem nie będzie nazywał.
tadek26.03.2018, 16:45
Widzę że handlarze mają coś wspólnego tv trwam pana Rydzyka ponieważ jedni i drudzy nie chcą płacić podatków.
ja26.03.2018, 16:37
To może trzeba złóżyć stowarzyszenie i litościwie błagać o obniżenie podatku lokalowego do 1 zł /m2 ?! miasto nie dało mi ani złotówki na mój lokal i jeszcze muszę płacić 20,50gr /m2 . Na miejscu UM wprowadził bym podatek lokalowy handlującym i obniżył opłatę targowa do 6 gr.
hako26.03.2018, 16:31
na starej targowicy płacili 8zł /m2 i nie płakali tak jak teraz o te 50groszy ! . Jak im nie pasuje opłata to mogą zmienić plac .
p26.03.2018, 16:28
Burmistrz Watycha jest osobą niewiarygodną. Obiecywał różne rzeczy i słowa nie dotrzymał. Gdzie kolejka na Turbacz, ogrzewanie geotermalne, troska o ekologię czy nawet tak prozaiczna sprawa jak zapewnianie o tym, że nie będzie drugiego wiceburmistrza.
besala26.03.2018, 16:16
Pracownicy, o których mówi burmistrz Watycha nie są jego pracownikami, ale Urzędu Miasta. Gdy pan Watycha założy własny biznes, wówczas zatrudnionych w nim ludzi będzie mógł nazywać "swoimi pracownikami", co nie będzie elegancie, ale uprawnione. Konflikt z kupcami jest kolejnym świadectwem braku zdolności negocjacyjnych naszego włodarza. Zastraszyć albo się obrazić, to są dwie drogi rozwiązywania sporów. Sztuka negocjacji wymaga psychicznej dojrzałości i odporności, szacunku dla drugiej strony konfliktu oraz umiejetności argumentowania własnych racji. Ważnym elementem negocjacji jest gotowość do ustepstw a ich celem znalezienie satysfakcjonujących rozwiązań dla obu stron. To takie ABC rozwiazywania konfliktów, które należy znać pełniąc ważne funkcje samorządowe.
Ala26.03.2018, 16:11
Jeśli nie opłaca się handlować to trzeba zmienić profil działalności i po sprawie.
Pan Z Bloków26.03.2018, 15:57
Niech że płacą a nie płaczą !
gruby miś26.03.2018, 15:52
Szykanowani!!?? Buahahahahahah! Bo skarbówka w końcu sprawdzi Wam NIPy REGONy i czy w ogóle działalność macie?? Litości! Rząd uszczelnia podatki, kto głosował, wie na kogo, to niech teraz nie płacze, 500+ trzeba z czegoś pokryć. Matematyka jest bezlitośnie sprawiedliwa :)
były handlarz26.03.2018, 15:50
Opłata targowa to po prostu haracz płacony miastu . Rozumiem że kupcy muszą zapłacić za udostępnienie placu do handlu , ale za co płacą miastu ??? Ta opłata to nic innego jak kolejny podatek , i myślę że powinna być zlikwidowana wzorem innych miast . Pamiętajmy komu zawdzięczamy to że mamy w N.Targu taki plac targowy i to że w ogóle go mamy !!!
Optyka26.03.2018, 15:49
Im dłużej obserwuje ten konflikt, tym mniej wierze władzy.
Może Cię zainteresować