12.04.2018, 10:51 | czytano: 7724

Mieszkanka Nowego Targu pisze do władz samorządowych: "Pozostaliście haniebnie obojętni i nieudolni"

zdj. arch.
"Mam ogromną nadzieję, że mieszkańcy Nowego Targu odpowiednio Was rozliczą w nadchodzących wyborach" - pisze w liście do władz Miasta, radnych nowotarskich oraz Starosty - Anna Ujwary. Nowotarżanka przypomina, że od ponad dwóch dekad mieszkańcy ul. Bohaterów Tobruku i Schumanna proszą o remont drogi i wykonanie oświetlenia.
O prośbach, wnioskach, skargach, apelach, a nawet protestach mieszkańców tej części Nowego Targu pisaliśmy wielokrotnie.
Dziś, Anna Ujwary, która wielokrotnie występowała w imieniu tej grupy mieszkańców przesłała nam list, który skierowała także do władz samorządowych.

"Szanowny Panie Burmistrzu,
Szanowny Panie Wiceburmistrzu,
Szanowny Panie Przewodniczący,
Szanowna Rado,
Szanowne Starostwo Nowego Targu,

Mija 21 (sic!) lat systematycznych wniosków, próśb, skarg w których wnioskowaliśmy o drogę, oświetlenie, wreszcie poprawny znak na os. Bohaterów Tobruku.

Pozostaliście Państwo na te pisma haniebnie obojętni i nieudolni. Sprawa dotyczy:

1) Drogi na całym os. Bohaterów Tobruku i Schumana. Do tej pory nie doczekaliśmy się żadnych działań w tej sprawie mimo, iż mija 21 lat!

2) Oświetlenie, mimo obietnic, haniebnych, nic nie znaczących zapowiedzi.

3) Sprawa znaku 2,5t na os. Bohaterów Tobruku. Czy Pan Panie Burmistrzu zdaje sobie sprawę, że łamanie prawa jest w Polsce karalne? Nie spocznę dopóki znak 2,5 t. nie zostanie postawiony na całym os. Bohaterów Tobruku. Postawiliście Państwo znak 3,5 ton. Sprawa fabryki i pozwolenia Starosty na produkcję (na terenie usługowym) nie jest jeszcze zamknięta.

W Miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Nowy Targ 13 są konkretne zapisy (s. 13-14, pkt 5 i 6) Załączam też pisma poprzednie Burmistrza Fryźlewicza (publikujemy je w galerii poniżej - przyp. red.) który precyzyjnie wskazuje znak 2,5 tony:
"5. Dojazd do terenu z projektowanej gminnej drogi klasy dojazdowej oznaczonej na rysunku planu symbolem KDd 3., KDd 3a), KDd 8. oraz niewyznaczonych na rysunku planu dróg wewnętrznych realizowanych na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Zakaz wjazdu samochodów o tonażu powyżej 2,5 tony z dróg dojazdowych zlokalizowanych na osiedlach mieszkaniowych."
6. Dojazd do terenu z projektowanej gminnej drogi klasy dojazdowej oznaczonej na rysunku planu symbolem KDd 8., drogi wewnętrznej KDw 1. oraz niewyznaczonych na rysunku planu dróg wewnętrznych realizowanych na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Dopuszcza się zjazd do terenu z drogi oznaczonej symbolem KDgp po zmianie jej kategorii (droga krajowa) i klasy oraz po uzyskaniu od RZGW warunków realizacji przejścia przez istniejący rów odwadniający. Zakaz wjazdu samochodów o tonaŜu powyżej 2,5 tony z dróg dojazdowych zlokalizowanych na osiedlach mieszkaniowych."

Cały proces związany z w/w sprawami niezwykle ważnymi dla nas mieszkańców rozpoczynam od nowa (kolejny już raz!) w triadzie Kraków - Warszawa - szczególnie jednak rządowe szczeble. Nie odpuszczę!

Nie spocznę, dopóki po 21 latach nie wykonają Państwo zadań ustalonych w Uchwale, absolutnie priorytetowych dla nas.

Czy ważniejsze są interesy niektórych radnych, które są realizowane kosztem nas mieszkańców?

Mam ogromną nadzieję, że mieszkańcy Nowego Targu odpowiednio Was rozliczą w nadchodzących wyborach.

Z poważaniem Anna Ujwary".

opr.s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
nowotarżanin16.04.2018, 21:31
O co ta afera te władze są dopiero kilka lat a nie mają kasy na obiecanki poprzedników n
qwerty13.04.2018, 08:52
jak postawią znak 2,5 T to ciekawe jak smieciarka dojedzie :) a jak budowali te domy ? osobówkami wozili beton ?
Nie wykonanie Uchwały nr 5/XLIII z 1997 roku13.04.2018, 08:48
Miasto nie wykonało Uchwały nr 5/XLIII/1997 - MIJA 21 lat. W paragrafie 3 jest wyraźnie zapisane:
"ustala się następujące rodzaje urządzeń technicznych planowanych do budowy:
- drogi o nawierzchni utwardzonej z obustronnymi chodnikami
- sieć kablowa oświetlająca
Realizacja zadania...przez okres dwudziestu lat."
Dlaczego znak 2,5t13.04.2018, 08:43
Tylko dlatego, że mieszkańy protestowali nie ma dzisiaj fabryki mebli na osiedlu. Właściciel zrezygnował i uruchomił siłownię. Czy chcielibyście mieć pod oknami fabrykę mebli, która spala odpady? 3,5t jest potrzebne pod działalność produkcyjną. Chcecie mieszkańcy mieć fabrykę produkcyjną pod domami, ŚWIETNIE! zgadzajcie się na znak 3,5t. Dla pojazdów komunalnych jest ustawowy wyjątek.
klara12.04.2018, 22:30
NO niestety każdy wie, że z drogami jest nie najlepiej. Fakt jest, że większość osób które się budowały,budują same się zrzucają i utwardzają sobie drogę. Takich dróg jest bardzo dużo w Nowym Targu. np Ustronie Górne, Starokrakowska, Kokoszków boczna, Grel boczna, Nadmyłynówka, Szpitalna, Słoneczna, Partyzantów itd itd. Właściwie wszędzie gdzie powstają domy od 20 lat. Jednak w tej kadencji wyremontowano w końcu po też 20 latach Sikorskiego, z której korzysta całe miasto, Norwida droga dojazdowa do szpitala, Ku Studzienkom.
Trudno odmówić racji Janko P.
xxx12.04.2018, 22:23
a na co komu ta droga tam... lepiej niech budują drogi które są potrzebne...
widzę że ludzie mieszkający na tym osiedlu to bardzo straszni ludzie sami się tam budowali a aby się wybudować to ciężki sprzęt musiał tam jakimś cudem wjechać a teraz nagle dajcie znak 2,5 tony... elita już się wybudowała reszta plebsu won... co za ludzie sami nie pamiętają tego co było kiedyś.... na miejscu burmistrza i radnych to bym im za takie podejście żadnej drogi tam nie budowała... sami niech sobie ją budują i wstawiają znaki 2.5 do tego najlepiej szlaban i niech się odetną od reszty nowego targu....
ech12.04.2018, 22:00
rzeczywiście..to już trwa kilka lat, a przecież tam mieszkają mieszkańcy Nowego Targu. Ale jak widać wizja nowego lodowiska jest wazniejsza - tam więcej wyborców. To przykre.
PK12.04.2018, 21:54
Przecież wiadomo,jakaś wieża widokowa na Łapsowej Polanie czy muzeum drukarstwa są ważniejsze niż jakaś tam droga.Władzy jesteśmy potrzebni tylko do wyborów, potem robią co chcą i mają nas w...
Ewa12.04.2018, 17:26
Janko P. kilka domów? A kiedy był Pan na os.Bohaterów Tobruku i ul.Schumana?
wodnik12.04.2018, 17:05
Niech jej postawią ten znak 2,5 T. Niewielka inwestycja. Jak jej śmieciarka nie dojedzie to sama będzie prosiła żeby go zdjąć.
Nt.12.04.2018, 16:16
Z poważaniem a czy Pani Ujwary jak budowała dom to prosiła o postawienie znaku 2,5T cytat,,zapomniał wół jak cielęciem był,,,,. Samochody jeździły 15-to. Lub 20-to Tonowe było okej
Miescon12.04.2018, 15:31
Drogi nie ma, ale po podatki pewnie przyszli od razu.
Janko P.12.04.2018, 12:52
Pani Aniu, 21 lat temu to tego osiedla nie było. Było za to kilka domów. I tak jest nadal. Ciężko żeby całe miasto zrzucało się pilnie na drogę dla kilku osób. Priorytet były raczej drogi służące wszystkim, także i Pani. Gdyby Pani wyraz z innymi mieszkańcami wpadła na pomysł, żeby samemu chociaż trochę zadbać o drogę, która jest w sumie tylko dla Was, to już dawno byłby porządek.
oj gazda gazda...12.04.2018, 12:32
Pretensje kierowane były zarówno do poprzedniego i obecnego burmistrza. @Gazda i to według ciebie zarzut pod adresem tej pani?
Widzisz gazda - to jest dowód na to, że władza w NT jest kiepska a nie że ta pani ma "wieczne pretensje".

Mówienie "sama kandyduj i sobie zrób" to prostactwo. Mam sama sobie robić buty skoro chcę je mieć?
Burmistrzem nie zostaje się za karę ani w wyniku losowania. Sami się o to ubiegają, kandydują, przymilają, obiecują, zaklinają że potrafią, zrobią, zadziałają. Dlatego mamy pełne prawo od niego wymagać. Nawet jeśli na niego nie głosowałam - to jest burmistrzem i ma działać.
mieszkaniec12.04.2018, 12:26
droga jest dobra ,mnie odpowiada
Trzeba walczyć12.04.2018, 12:26
Stan os. Bohaterów Tobruku stan na dzień 12.04, 2018

1) Utwardzona droga z chodnikami na całym os. Bohaterów Tobruku i ul. Schumana - BRAK,mimo, że jest specjalna Uchała, która o tym mówi i daje 20-letni okres realizacji

2) Oświetlenie na dzień 12.04.2018 - BRAK mimmo Uchwały, której termin realizacji minął

3) Dlaczego postawiono znak 3,5t - mimo, iż MPZP wyraźnie mówi o 2,57?
gazdaII12.04.2018, 12:25
niedawno ta pani rozliczała MF a teraz GW i tak w kółko, nikt jej się nie podoba.Pani kochana proszę wystartować w wyborach i wtedy pani zrobi porządek, do dzieła.
spm12.04.2018, 12:25
@joi - dotknęłaś sedna sprawy.
Jeśli obecny burmistrz sprawy nie załatwi to faktycznie "pójdzie na jego konto że nic z tym nie zrobił."

Wystarczy więc że ZROBI a wtedy to na jego konto i chwałę zapisane będzie, że podołał.

Problemem tej władzy jest to, że nie umie rozgrywać wizerunkowo swoich działań. Nie potrafią się pochwalić tym co zrobili (bo przecież chyba coś zrobili, no nie?). Nic nie słychać o sukcesach wiec ludzie po nich jadą że "nic nie robią".
w pełni popieram12.04.2018, 12:20
Walczyć o swoje. Prawo jest po to,żeby je respektować. Burmistrzu pogoń swoich pracowników - jak tak można? 20 lat ludzie czekają.
Wii12.04.2018, 12:19
Ależ ciśnienie u Pani Ujwary..... Przecież jak budowała dom i starała się o pozwolenia wiedziała jaka jest sytuacja. Nie rozumiem o co teraz rozpętuje taką burzę.
joi12.04.2018, 12:15
jak ja sie budowałem to na własny koszt robiłem kanalizację i utwardzałem drogę wiec proponuję zrobić zrzutkę wszystkich mieszkańców i po sparawie . Pewnie te 21 lat pisania pójdzie na konto Watychy że nic z tym nie zrobił . :)
piss12.04.2018, 12:06
Trzeba brać sprawy w swoje ręce, zbliżają się wyboy samorządowe pani wystartuje podda się ocenie suwerena i dla swojej dzielnicy zrobi wszystko a tak to tylko ubliża pani ludziom , obraża w swoim sąsiedztwie ludziom też jak ta pani Krystyna z sejmu.
wrrr12.04.2018, 11:47
Stawiska! Stawiska - zrobicie coś ze Stawiskami wreszcie?!?!
dzięki pani Anno12.04.2018, 11:36
Bardzo dobry pomysł. Pozostali mieszkańcy także powinni zacząć rozliczać władze z ich obietnic i zapewnień.
ech12.04.2018, 11:24
a wiesz co to takiego "ciągłość władzy" mędrku?
Darek12.04.2018, 11:22
zgadzam sie w 100 % Śmiech na sali
Jo12.04.2018, 11:20
Nie wiedziałem że obecna władza działa już 21 lat. Czego to się można dowiedzieć.
Nt12.04.2018, 11:16
Ścieżki rowerowe są ważniejsze i robienie dróg dla waksmundzamów po lesie
mieszkaniec osiedla B. Tobruku12.04.2018, 11:15
Przecież niedawno zrobiono projekt tej drogi i Miasto teraz stara sie o środki. Oświetlenie też było projektowane. Polecam tej Pani wyluzować bo Miasto to nie tylko os. Bohaterów Tobruku a Miasto działa w tym kierunku. Proponuje udać się do urzędu i dowiedzieć a nie pisać takich bzdur żeby błysnąć na portalu.
Śmiech na sali12.04.2018, 11:02
Ale o co chodzi? Mogli się budować tam gdzie jest droga. Ja sobie sam musiałem robić dojazd a tu wielmożni nowotarżanie budują willę a potem nagle mają objawienie i widzą, że nie ma drogi!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl