12.09.2018, 15:01 | czytano: 4820

Radna ponownie apeluje o budowę schroniska dla zwierząt

NOWY TARG. Podczas poniedziałkowej sesji Bogusława Korwin kolejny raz złożyła interpelację w sprawie budowy samorządowego schroniska dla zwierząt. Wcześniej apelowała o to w październiku i listopadzie ub. roku. Pod koniec lutego br. złożyła na ręce burmistrzów - petycję w tej sprawie.
Tym razem jej interpelacja uzupełniona została o listę samorządów, które wyraziły zainteresowanie projektem.
Wspomnianą petycję, radna wysłała także wójtów i burmistrzów powiatu nowotarskiego i tatrzańskiego.

- Ponownie proszę o pochylenie się władz Nowego Targu na tym coraz bardziej nabrzmiałym problemem bezdomności zwierząt na naszym terenie. W odpowiedzi na złożone petycje dotyczące budowy schroniska samorządowego - siedem gmin dostrzega ten problem i chce w mniejszym lub większym stopniu przystąpić do zawarcia takiego porozumienia - mówiła radna.

Wymienione przez nią samorządy to: miasto Rabka-Zdrój i gminy Nowy Targ, Szaflary, Kościelisko, Jabłonka, Czorsztyn i Bukowina Tatrzańska.

- Pozostałe władze miast i gmin są zadowolone z obecnego stanu rzeczy, a także współpracy ze schroniskiem nowotarskim, gdzie jak wiadomo przebywa nawet 450 psów. Budzi to u osób, którym bezdomność zwierząt leży na sercu i nie jest obojętna - co najmniej zdumienie - komentowała radna Korwin.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Orawianka09.10.2018, 09:07
Zwierzę pies czy kot , to istota która żyje .Tak samo jak człowiek ma tylko jedno życie ..i tak samo cierpi głód , chłód itp jedyna alternatywą usypiania jest nieuleczalna choroba ,jeśli ktoś inaczej myśli sam powinien poddać się eutanazji .Jeśli chodzi o Podhale problem zwierząt bezdomnych jest ogromny ,świadomość ludzi do zwierząt to średniowiecze ....idź człowieku przeżyj tydzień na mrozie bez jedzenia bez miłości ...to zostaniesz bohaterem .Cenie ludzi którym leży dobro zwierząt , ludzi z SERCEM.Tak mało radnych którym leży dobro zwierząt ..Pozdrowienia dla P. Radnej .to jest trudna walka dlatego życze wytrwałości w dążeniu do celu .
MKK15.09.2018, 15:49
Panią radną wybieraliśmy nie dla zwierząt, ale by nam się lepiej żyło!
Nie kopmy psów, nie wyrzucajmy, ale nie dajmy się zwariować!
Proponuję by każdy kto jest za, wziął jednego pieska, i problem się sam rozwiąże
i tyle14.09.2018, 19:01
@wzrokowiec, tym sam pewno jesteś jakimś radnym... bezradnym.
Jo14.09.2018, 18:55
Do @wolny. Ręka, czy noga - co ważniejsze? Tak głupie jest właśnie Twoje pytanie... Wyobraź sobie, że może być i to, i to ważne. Świat nie jest zero-jedynkowy. Jak na przykład pomożesz mamie, to nie znaczy, że nie możesz pomóc i sąsiadce. Czy jak mama jest najważniejsza dla Ciebie, to masz sie z tego powodu wypiąć tyłkiem na innych potrzebujących? Bo taki jest Twój tok myślenia... Trochę prymitywny.
dola14.09.2018, 18:49
Lepiej by było zrobić, zamiast jednego wielkiego, sieć malutkich schronisk. Żeby nawet w każdej większej wiosce takie było. Ktoś - osoba we wsi znana z dobrego gospodarzenia, dobrego obchodzenia sie ze zwierzem - jak hoduje bydło i ma własne psy, to wie, jak sie stworzeniami żywymi opiekować, wiec taki ktoś mógłby dostawać dotację na kolejne np. 5, czy 10 psów, wybudować im kilka porządnych bud i wybieg, zatrudnić ewentualnie jakiegoś pomocnika jak psów by było dużo. W każdej wiosce powinny być na to pieniądze i małe, przyjazne dla zwierzaków schroniska koło gospodarstw. Nawet u kilku osób - jeszcze lepiej, ludzie by sie lepiej zajeli mniejszą ilością psów, niż całym stadem, coś takiego mi sie marzy w rodzaju odpłatnej adopcji, z tym, że kontrolowane jako praca i pilnowane to odgórnie, żeby sie psom nie działa krzywda. Centrala tego w N. Targu i tylko objazd inspektora po tych wszystkich obiektach na Podhalu. I jak ktoś by chciał sie pozbyć psa, to żeby pies był bezwzględnie przyjmowany w danej wiosce, a nie żeby zwozili zewsząd psy do miasta i tu wyrzucają, bo wiedzą, że ktos sie nimi zajmie. Do tego by ludzie w każdej wsi widzieli na własne oczy, że tych porzuconych psów jest dużo i one sie nie rozpływają w powietrzu, może niektórym by cos to dalo do myślenia. Powinny byc też wysokie mandaty jeśli ktoś miał psa (weterynarze maja przecież dane na ten temat), a nagle psa nie ma. Bo albo go sam zamordował, albo porzucił. Rzadko jest tak, że pies sam ucieknie i zaginie, i już sie nie znajdzie. To już lepiej kilka osób ukarać niesłusznie (tych, co pies im przypadkowo uciekł i sie nie odnalazł) mandatami, niż żeby cała chmara podłych ludzi bezkarnie psy wyrzucała/mordowała.
A co do kotów, uważam, że nie powinno ich być za wiele goniących luzem, powinny być steryzlizowane, żeby sie nie mnozyły za dużo. Koty zabijają nie tylko myszy, ale głównie czynią ogromne straty w populacji ptaków. Już i tak ptaków jest coraz mniej, niektóre gatunki, popularne jeszcze 50 lat temu, są obecnie na wymarciu. Koty są jedną z przyczyn wymierania tych gatunków. Mnie nie przeszkadzają koty same w sobie, jednak ich populacja powinna byc pod kontrolą. Nie może ich byc za dużo, bo wtedy czynią więcej szkody w  środowisku naturalnym, niż pożytku ma z nich człowiek. Dobrze by było, żeby były wyłapywane i znakowane, sterylizowane także od pewnego wieku, np. kotki 2-letnie wszystkie, bo jak jedna kotka kilka kociaków nowych rodzi w każdym miocie, to nie powinny kotki z każdego pokolenia rodzić, tylko te najmłodsze, a starsze juz do sterylizacji i żeby ograniczyć ten rozród. Poza tym koty chore, z jakimiś wadami sterylizować od małego. Póki co, nikt tego nie kontroluje, kotów pałęta sie bardzo dużo, polują na ptaki i biegają nawet po rezerwacie przyrody, gdzie czasem można zauwazyć nawet zaduszone młode ptaki leżące koło ścieżki. Ogółem to zwierzętami sie mało kto interesuje z naszych wlodarzy, ale jak oni nawet ludźmi sie średnio interesują, to ciężko w tym względzie oczekiwać jakiejś wartościowej postawy...
wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr14.09.2018, 07:43
do Janusz z Olczy weź se chłopie walnij w łeb /.../
.13.09.2018, 22:32
Jeśli wymienione gminy wybudują schroniska, to bezdomność na Podhalu zniknie! Może interpelacje nasza Pani radna powinna złożyć w zainteresowanych gminach, bo może chcą budować, tylko brak do tego interpelacji.
prezes Kozłowski13.09.2018, 20:10
wzrokowiec@ a możesz mi powiedzieć co pozostali Radni zrobili dla miasta?
e213.09.2018, 20:02
Kolejne schronisko dla bezdomnych zwierząt nie rozwiąże problemu! To muszą być radykalne działania, inaczej będziemy budować kolejne i kolejne.... schroniska, a problem pozostanie!
zły13.09.2018, 19:31
@Janusz z Olczy. Odpuść. Ty masz na pewno KTT na czole wypisane,prostaku.
wzrokowiec13.09.2018, 19:04
co 4 lata pani radna zrobiła dla miasta??? teraz tuż przed wyborami próbuje zaistnieć, Zrobiła tyle co nic i tyle na ten temat
z miasta13.09.2018, 13:45
Może któraś z wymienionych gmin mogłaby to zrobić?
wolny13.09.2018, 11:13
zwierzęta czy ludzie radna lub nie radna co warzniejsze
nowotarżanka13.09.2018, 10:56
Psy z całego Podhala,Śmieci z całego Podhala,ścieki z całego Podhala -Nowy Targ SMRODEM stoi .
CIEKAWSKI13.09.2018, 10:34
baciok@
Darmo nic nie ma.
A tak, na marginesie, ciekawe w której okolicy mieszka baciok, może darmo w tamtej gminie, coś wymyślicie ?
POZYTYWNY13.09.2018, 10:09
Jeżeli przytułek dla psów jest, dla niektórych, ważny, proponuję schronisko, albo dom dla bezdomnych.
Proszę o przeanalizowanie, co na tym naszym padole łez, jest najważniejsze ?!!
hmmmmm13.09.2018, 09:14
A co zrobili ci co krytykują (M.....) w tym mieście dla zwierząt? Temat zwierząt Radna Korwin porusza od początku swojej kadencji. Zorientowani o tym wiedzą, a krytykanci "czasu wyborczego" - niech zamilkną, lub sami wezmą się do pracy (inaczej roboty)!
asd13.09.2018, 06:37
Niech ci rządzący z okolicy sami u siebie budują schronisko!
baciok@12.09.2018, 23:52
Stosunek do zwierząt jest jedną z miar człowieczeństwa. A może jakiś darmowy miejski program sterylizacji. Sam mam 3 koty przygarnięte, jeden rano o 6 regukarnie mnie budzi łapką po głowie dopominając sie o miche.
Wszelkie komentarze o usypianiu i przeliczaniu pomocy na gotówkę są dla mnie nie do przyjęcia.
bul12.09.2018, 23:32
Ile kosztuje dzienne utrzymanie psa a ile dostaje dziennie emeryt lub rencista po otrąceniu opłat ????
pniok12.09.2018, 23:26
Z całym szacunkiem dla p. Korwin ( czasem trzeba nadepnąć komuś na odcisk i w tym jest Pani dobra ) - ale na litość boską niech Pani na siłę nie robi z Miasta hodowcy psów . Problem wymaga radykalnych posunięć , wszyscy o tym wiedzą - mało kto mówi o tym otwarcie.
B12.09.2018, 22:06
Mnie fascynuje temat bezdomnych kotów, bo w dużej mierze koty żyją wolno i naprawdę nie trzeba im schroniska... Jak przychodzą duże mrozy to JE trzeba dokarmiać i raczej taki kot znajdzie sam sobie miejsce. U mnie w zimie na ulicy i koło domu z 5 takich kotów chodzi.... Latem znikają i zimą znowu się pojawiają. Jestem na NIE....... zamykania kotów w schronisku !!!! Koty są naszymi przyjaciółmi w walce z gryzoniami.... Jednak zamknięte nie pomoga nam w tej nierównej walce. Pamiętam koło bloków jak były koty to nie było szczurów... Jak tylko kotow nie było pojawiały się szczury. Dlatego proszę nie zamykajmy kotów w schroniskach a pomóżmy im przetrwać zimę na wolności. Jeśli chodzi o psy popieram przedmowcow. Nie ma właściciela trzeba dążyć aby była możliwość uśpić.
x12.09.2018, 22:01
Janusz z Olczy idz do lekarza moze jeszcze nie jest za pozno !!!!!!!!!!!
e212.09.2018, 21:12
Szanuję Panią Korwin,ale jestem przeciwna jej pomysłowi. Mamy już jedno schronisko dla psów, które jest uciążliwe dla mieszkańców, a piękne tereny w jego pobliżu straciły na wartości i nie tylko! Czy Nowy Targ ma słynąć ze śmierdzącego powietrza i uciążliwego szczekania? Niech każda gmina zadba o własne bezdomne zwierzęta, a tak naprawdę problemu nie będzie, jeżeli każdy pies, kot będzie musiał być zaczipowany i wtedy łatwo znaleźć właściciela. Ten cały bałagan z psami i kotami zniknie :podatek, przymus sterylizacji, czip - i po problemie, a zwierzaki będą nareszcie godnie traktowane. Nasze miasto i tak jest "zasyfione"; oczyszczalnia - śmierdzi, sortownia -śmierdzi i jeszcze psy zwożone z całej małopolski? Nie za dużo syfu? Tylko czekać jak wybuchnie kolejny pożar w sortowni śmieci, która jest tak blisko miasta i domów - to kolejna bomba ekologiczna; smród, szczury , groźba pożaru?
obrońcy zwierząt12.09.2018, 20:36
ci co piszą o usypianiu psów to " chorzy ludzie" nazywając ich delikatnie
M......12.09.2018, 20:12
Pani Korwin obrończyni zwierząt , tak sobie myślę o co chodzi o szum , rozgłos ..... Jak wygląda otoczenie naszej kochanej Pani Korwin /.../ O co chodzi z ta Panią . Wielka działaczka .... Zrobię coś pod publikę . Zmieszam wszystkich z błotem . Gdzie kultura , rozwaga , przemyślenia . Ktoś taki znowu za nasze pieniądze w radzie . Znalazła sposób na życie ????? . Poukładajmy sobie własne kąty a potem bierzmy się za działanie .......
Fan_Pani_Korwin12.09.2018, 19:29
Pani Korwin to fajna kobietka, ma mój głos w wyborach, jako jedyna potrafi coś więcej powiedzieć i na temat, pozdrawiam
Pszczółka Maja12.09.2018, 19:19
Tutaj chylę czoła na działalność Pani Korwin. W pewnych przypadkach możemy się nie zgadzać, ale dobro zwierząt świadczy o człowieku. Brawo. Życzę aby więcej gmin przyłączyło się do projektu. Razem można zrobić więcej.
alik12.09.2018, 18:47
w 80 % bezdomność psów to WINA mieszkańców danego terenu. Jak to Górol mówił " ten biegający pies to przecie nie mój, on tylko się p... ł" do mnie. Niestety wszystkie złapane psy winne być usypiane po okresie 6 m-cy od ich umieszczenia w. schronisku. Jest to brutalna prawda, ale tylko w taki sposób problem do rozwiązania. Obecnie miasto NT nie dysponuje terenem do budowy schroniska, ponadto nie widzę gdzie taki teren mogło pozyskać bez KATEGORYCZNEGO sprzeciwu sąsiadujących działek. Wniosek - menu Korei i eksport.
.,........12.09.2018, 18:22
Pomimo że nie jestem fanem Pani Korwin to pomysł bardzo popieram. Na pomniki z własnymi nazwiskami jest a na to co trzeba to nie!!
Janusz z Olczy12.09.2018, 17:52
Moim zdaniem, jeśli takiego psa właściciel nie odnajdzie w przeciągu dwóch tygodni (o ile w ogóle chce odnaleźć), lub też pies nie znajdzie nowego właściciela w ciągu tychże dwóch tygodni to powinno się go po prostu uśpić.
Ae12.09.2018, 17:32
Mam pytanie ile kosztuje utrzymanie psa w sronisku? ???
zoo12.09.2018, 17:31
Schronisko jest.Może bardziej ludzi uświadamiać (karać?) że zwierzątko to nie chwilowa zabawka?
nie lubie dziadostwa12.09.2018, 17:00
im zależy na zwierzętach, na istotach żywych ... pani Radnej życzę powodzenia i sukcesów w walce o dobro tych zwierząt
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl