Za trzy miesiące, na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe, rozpocznie się modernizacja podhalańskiego odcinka linii kolejowej Chabówka - Zakopane.
Utrudnienia czekają podróżnych korzystających z Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Zarządca infrastruktury zaplanował rewitalizację linii Chabówka – Zakopane, która będzie prowadzona w dwóch etapach: od 1 marca do 28 czerwca oraz od 10 września do 8 listopada 2019 roku. Wówczas zamiast pociągów wyjadą autobusy zastępcze.
07.12.2018, 09:12 | czytano: 4443
Utrudnienia w kursowaniu Podhalańskiej Kolei Regionalnej
Może Cię zainteresować
komentarze
Ciekawy08.12.2018, 15:06
Do "Michał". Rozumiem , że pisząc "dopłata do jednego pasażera to ok.0,0175 zł" żartujesz sobie z czytających artykuł !
Michał08.12.2018, 11:52
dopłata do jednego pasażera to ok.0,0175 zł
Rak07.12.2018, 22:41
A kiedy w Polsce pociągi będą jeździć z prędkością choćby 250 km/h, bo we Francji pierwsze pociągi TGV z prędkością ok 300 km/h, zaczęły już jeździć w latach 80 ubiegłego wieku.
poldek07.12.2018, 16:04
Parking koło stacji kolejowej w Nowym Targu ciagle załadowany samochodami ale nie podróżnych tylko pracujących obok stacji.
Jeszcze hotel powstaje.
Jeszcze hotel powstaje.
Do "Re: Ciekawy"07.12.2018, 13:13
Podzielam Twój pogląd co ważności rozwoju kolei. Oczywiście. Trzeba wzmacniać sieć kolejową oraz drogową. To ważne dla nas. Ale te inwestycje należy opierać na rzetelnej wiedzy inżynierów, a nie tylko na lansowaniu się polityków, którzy potrzebują głosów w wyborach i bez wahania gotowi są na to poświęcić wszystkie nasze wspólne pieniądze. Dlatego uważam, że powinny być upublicznione koszty funkcjonowania Podhalańskiej Kolei Regionalnej.
Re: Ciekawy07.12.2018, 12:06
Oczywiście że kolej jest dotowana z podatków, tak samo jak transport publiczny autobusowy.
Z podatków budowane są także drogi. Oczywiście możesz powiedzieć że kierowcy płacą dodatkowy podatek w paliwie - to prawda. Ale z drogi może korzystać i ten kierowca który w ciągu roku w podatkach oddał 10 tyś zł i taki co 200 zł ( a za 200 zł to wiele nie zbudujesz). Z kolei korzystają także kierowcy - co udowadniają zapchane parkingi pod dworcami.
Kolej jest częścią infrastruktury która tak jak drogi jest krwioobiegiem gospodarki i nauczmy się z niej korzystać - jeśli nie będziemy stwarzać warunków do korzystania to będzie jeździć jeszcze mniej ludzi i będziemy narzekać że się nieopłaca itd. Im więcej ludzi dojeżdża koleją tym luźniejsze drogi - więc i kierowcy korzystają.
Popatrz szerzej ...
Z podatków budowane są także drogi. Oczywiście możesz powiedzieć że kierowcy płacą dodatkowy podatek w paliwie - to prawda. Ale z drogi może korzystać i ten kierowca który w ciągu roku w podatkach oddał 10 tyś zł i taki co 200 zł ( a za 200 zł to wiele nie zbudujesz). Z kolei korzystają także kierowcy - co udowadniają zapchane parkingi pod dworcami.
Kolej jest częścią infrastruktury która tak jak drogi jest krwioobiegiem gospodarki i nauczmy się z niej korzystać - jeśli nie będziemy stwarzać warunków do korzystania to będzie jeździć jeszcze mniej ludzi i będziemy narzekać że się nieopłaca itd. Im więcej ludzi dojeżdża koleją tym luźniejsze drogi - więc i kierowcy korzystają.
Popatrz szerzej ...
Ciekawy07.12.2018, 11:51
Jestem bardzo ciekawy ile kosztuje funkcjonowanie Podhalańskiej Kolei Regionalnej ? Ja wiem i rozumiem, że transport publiczny należy dotować, ale nie bez granic. Ciekawy jestem ile trzeba było dołożyć z naszych podatków, żeby politycy mogli się lansować przed wyborami samorządowymi ? Ile kosztowało przewiezienie jednego pasażera tą koleją ? Myślę, że sprawa wykorzystania pieniędzy z naszych podatków jest bardzo ważna dla każdego z podatników. Dla niewtajemniczonych informuję, że pieniądze Marszałka Województwa też pochodzą z naszych podatków. Jeszcze raz bardzo proszę o podanie kosztów jak ktoś to wie.
Może Cię zainteresować