Największa zakopiańska szkoła, jako pierwsza wznawia zajęcia pomimo wciąż trwającej ogólnopolskiej akcji protestacyjnej.
- W związku z przerywaniem bądź zawieszaniem akcji strajkowej przez kolejnych nauczycieli ZSHT - w dniu jutrzejszym tj. 24.04.2019r. zostają przywrócone zajęcia dydaktyczne. Obecność na lekcjach obowiązkowa - taki komunikat zamieścił na stronie w portalu Facebook dyrektor Zespołu Szkół Hotelarsko-Turystycznych. pk/
23.04.2019, 22:36 | czytano: 7788
Uczniowie wracają do szkoły
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
haha25.04.2019, 15:06
PIS przycisnoł i koniec strajku. No to teraz czekam na wywiadówkę żeby popatrzeć miernocie w oczy.
xxx25.04.2019, 14:17
cieniasy wykruszyli się... do Polak idz TY na tą budowe już lepiej pracuj a nie na necie głupoty wypisuje :D
Rodzice nie tylko taj szkoły25.04.2019, 09:24
Nie tylko moim zdaniem, ale nauczyciele strajkujący powinni być zwolnieni. Ponieważ, będą się teraz mścić na naszych dzieciach.
Nie do złamania25.04.2019, 08:58
Najmądrzejsi z najmądrzejszych i dali się tak ograć Kaczyńskiemu. Zawsze o krok przed opozycją. W naszych zakładach Kaczyński to pewniak następnej rozgrywki Lewaki kontra PIS
do Wkurzona25.04.2019, 08:52
Dziwne to, co mówisz bo widziałem nauczycielskiego PIT-a, a nawet pomagałem rozliczyć. No i nie wierzę w tę bidę.. No ale jak ktoś pracuje rok, dwa i chciałby zarabiać tyle co nauczyciel z 20 letnim stażem.. Spokojnie, niech przeniesie parę ton zeszytów to i dojdzie do celu..
haha 18 godzin to za 1000zł n/m25.04.2019, 07:45
Narzekasz na błędy bo tak uczysz.
do obserwator25.04.2019, 07:00
Czytać należy ze zrozumieniem.. Przygotowałeś rozprawkę z interpretacją pod siebie, a ja w skrócie - Prawo do nauczania nie jest zapewnione? Od kiedy? To dyrektor szkoły odpowiada za egzaminy i przygotowanie uczniów do egzaminów, ZNP jest organizatorem strajku, a strajk jest dobrowolny, więc jak ktoś nie przychodzi dobrowolnie do pracy i nie wypełnia swoich obowiązków niech się liczy z konsekwencjami. Jeśli nauczyciel nie klasyfikuje ucznia, nie wypełniając obowiązków zgodnie z umową o pracę to wina rządu? Ustawa o sporze zbiorowym legalizuje strajk, ale nie zwalnia z odpowiedzialności za wszystko, co wydarzyło się w czasie strajku. Np. ktoś ukradł coś ze szkoły i to daje prawo do bezkarności bo strajkował? A na koniec najważniejsze - artykuł 231 KK - odpowiedzialność za działanie na szkodę jednostki + inne kodeksy w zakresie powództwa cywilnego i pozwów zbiorowych w całym szeregu artykułów.. Polecam lekturę do poduszki.. A i zapomniałbym - 18h nauczyciela to tylko tablica, czas globalny jest określony trochę inaczej. Polecam ustawę o systemie oświaty i Karte nauczyciela.. Naprawdę przepisy trzeba czytać niewybiórczo. No i mam nadzieję, że cytowany artykuł 59 w treści "Ze względu na dobro publiczne ustawa może ograniczyć prowadzenie strajku lub zakazać go w odniesieniu do określonych kategorii pracowników lub w określonych dziedzinach" zostanie podciągnięty pod szkolnictwo z uwagi na dobro publiczne. Z zachodnią granicą tak dokładnie jest.
do maturzystki24.04.2019, 22:42
Nie wierzę, że to pisze maturzystka.
W jednym zdaniu dwa błędy językowe, jeden ortograficzny, trzy interpunkcyjne.
Kobieto, jeśli masz zdawać maturę, to "wstydu oszczędź".
W jednym zdaniu dwa błędy językowe, jeden ortograficzny, trzy interpunkcyjne.
Kobieto, jeśli masz zdawać maturę, to "wstydu oszczędź".
Wkurzona24.04.2019, 22:23
Rząd i telewizja publiczna kłamie i manipuluje faktami.Żaden nauczyciel nie zarabia takich pieniędzy jak podają.A durnie zaszczuci chodzą i powtarzają o dobrobycie w oświacie.
Orawa24.04.2019, 21:32
Do szaryobywatel
Pomijając to ,że na Orawie nauczyciele zarabiają często 4 tys,na co wielu z nich nie zasługuje, to oczywiście ,podwyżka się im należy,ale nie wszystkim i nie na już. To,że szkoły wiejskie to podłe kliki, gdzie króluje nepotyzm,to każdy normalny widzi,więc się nie rozpisuję, chodzi mi o to,że zwykli ludzie z poza budżetówki muszą pracować i nie opowiadać dyrdymałów jak to źle jest w Polsce, bo jednak coś ten rząd próbuje zrobić, a nauczyciele,nie wszyscy, chcieliby 1000 zł na już, nieważne,że
szary obywatel musi odczekać po swoje w kolejce. Niech mają,ale niech dają też coś od siebie,bo do ideału dużo im brakuje, ale młodych magistrów do etatu nie dopuszczą;) Podwyżka nepotyzmu i klik nie uzdrowi w polskiej szkole,a mało nie mają.
Pozdrawiam.
Pomijając to ,że na Orawie nauczyciele zarabiają często 4 tys,na co wielu z nich nie zasługuje, to oczywiście ,podwyżka się im należy,ale nie wszystkim i nie na już. To,że szkoły wiejskie to podłe kliki, gdzie króluje nepotyzm,to każdy normalny widzi,więc się nie rozpisuję, chodzi mi o to,że zwykli ludzie z poza budżetówki muszą pracować i nie opowiadać dyrdymałów jak to źle jest w Polsce, bo jednak coś ten rząd próbuje zrobić, a nauczyciele,nie wszyscy, chcieliby 1000 zł na już, nieważne,że
szary obywatel musi odczekać po swoje w kolejce. Niech mają,ale niech dają też coś od siebie,bo do ideału dużo im brakuje, ale młodych magistrów do etatu nie dopuszczą;) Podwyżka nepotyzmu i klik nie uzdrowi w polskiej szkole,a mało nie mają.
Pozdrawiam.
Sami sobie to zgotowali24.04.2019, 21:28
Co ja teraz zrobię? Jak widzę nauczyciela to nie mogę powstrzymać się od śmiechu.
maturzystka24.04.2019, 20:48
Pokażmy POKO i KE czerwoną kartkę za to co chcieli nam zrobić i zagłosujmy na PIS bo gdyby nie oni stracilibyśmy rok i maturę.
zawiedzona24.04.2019, 18:45
Pokazali jak ważni są dla nich uczniowie .
Maturzysta24.04.2019, 17:53
W końcu poszli po rozum do głowy. Słyszałem że tych najbardziej opornych będą zwalniać.
60% PIS24.04.2019, 17:45
Szach i mat! PIS zamiast stracić na strajku nauczycieli to jeszcze zdobył większe poparcie. Dziękujemy mądrym nauczycielom i waszemu mentorowi kierowanemu przez Schetynę i resztę.
ZeroKartyN24.04.2019, 17:41
Straciliście w oczach wielu osób - drodzy nauczyciele. Gdzie wartości? PRAWDA-DOBRO-PIĘKNO? tak źle zarabiacie? Niech mi ktoś powie, że nauczyciel dyplomowany jest w kiepskiej sytuacji finansowej? Nie popieram strajku. Dobro ucznia? Ok. Zmieńcie system nauki!!!!!!!!!
Obserwator24.04.2019, 17:01
Drodzy rodzice, straszący szkoły sądem. Może nie uważaliście na lekcjach, a może leniuszkom nie chce się poczytać i zrozumieć ?skomplikowanego? bo prawnego tekstu pisanego. To ja krótko wytłumaczę, a poniżej przytoczę paragrafy:
a) Waszym dzieciom konstytucyjne prawo do nauczania ma zapewnić państwo polskie, rząd, nie nauczycielki i nauczyciele. Jeśli rząd nie potrafi się dogadać to jest to wina rządu.
b) Konstytucyjny obowiązek nauki swoich dzieci spoczywa na Was, a nie na nauczycielkach i nauczycielach. To Wy odpowiadacie prawnie za niewykonanie tego obowiązku. Nauczycielki nie są Waszymi darmowymi opiekunkami.
c) Macie prawo wyboru szkoły. Możecie posłać dziecko do prywatnej, która nie strajkuje. Nie stać Was? ?Zmieńcie pracę? na lepiej płatną.
d) Możecie też sami założyć szkołę i zatrudnić w niej nauczycieli na warunkach na jakich oni zgodzą się pracować.
e) Nauczycielki i nauczyciele, tak jak większość obywateli, mają konstytucyjne prawo do strajku, tak jak wasze dzieci do nauki. Dokładnie tak samo.
f) To prawda, że nie ma przymusu pracy w wyuczonym zawodzie. Módlcie się żeby strajkująca kadra nauczycielska nie złożyła gremialnie wypowiedzeń.
g) Za pracę należy się adekwatna płaca. Jeśli pracodawca płaci za 18 godzin to pracuje się 18 godzin, a nie 42. Nie będę przytaczać Kodeksu pracy, bo to jest nawet ponad moje siły. Jeśli wymagacie to płaćcie, w Waszym imieniu robi to rząd.
h) Za wydawanie pieniędzy z Waszych podatków jest odpowiedzialny rząd i samorząd, nie nauczyciele. Postulowane przez nauczycielki i nauczycieli podwyżki to koszt ok. 8 mld. zł. Policzyć Wam wszystkie podwyżki dla rządu, wybranych urzędników, prezesów spółek państwowych i ich świt, mnożenie komisji, instytucji i etatów, dotacje dla fundacji krzaków powstałych jak grzyby po deszczu, kościoła katolickiego w tym T.Rydzyka, itd.? Same etaty katechetów kosztują 1,2 mld rocznie mimo braku takiego zobowiązania w konkordacie. TVP dostała w tym roku 1,3 mld ekstra. Tymczasem pensje zasadnicze nauczycielek i nauczycieli ZMALAŁY w stosunku do średniej krajowej od 2015 r. o 9%, a od 2012 r. o 18%
i) za organizację systemu oświaty w tym wynagrodzeń odpowiada rząd, za realizację tego systemu - samorząd i dyrektorzy. Nie nauczycielki i nauczyciele, oni są pracownikami. Dyrektorki i dyrektorzy nie odpowiadają za strajk pracowników oświaty skierowany do rządu, nie mają na niego żadnego wpływu. Tak jak dyrektor kopalni nie ma wpływu na to, że górnicy robią najazd na Warszawę i palą opony.
A tak w ogóle to znacząca część nauczycielek i nauczycieli też jest rodzicami.
Zatem skierujcie swoje pretensje o wasze nerwy, nieprzewidziane koszty i zagrożone urlopy we właściwym kierunku - DO RZĄDU. I nie szantażujcie nauczycielek misją, moralnością, odpowiedzialnością, etyką, godnością zawodu i dobrem swoich dzieci bo to zwykła bezczelność. Wykażcie się własną odpowiedzialnością i moralnością. I skoro nie popieracie to chociaż nie przeszkadzajcie. Bo nauczycielki i nauczyciele mają prawo protestować.
#WspieramStrajkNauczycieli
Dowody rzeczowe:
Konstytucja RP
Art. 70.
1. Każdy ma prawo do nauki. Nauka do 18 roku życia jest obowiązkowa. Sposób wykonywania obowiązku szkolnego określa ustawa.
2. Nauka w szkołach publicznych jest bezpłatna. Ustawa może dopuścić świadczenie niektórych usług edukacyjnych przez publiczne szkoły wyższe za odpłatnością.
3. Rodzice mają wolność wyboru dla swoich dzieci szkół innych niż publiczne. Obywatele i instytucje mają prawo zakładania szkół podstawowych, ponadpodstawowych i wyższych oraz zakładów wychowawczych. Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich finansowaniu, a także zasady nadzoru pedagogicznego nad szkołami i zakładami wychowawczymi, określa ustawa.
4. Władze publiczne zapewniają obywatelom powszechny i równy dostęp do wykształcenia. W tym celu tworzą i wspierają systemy indywidualnej pomocy finansowej i organizacyjnej dla uczniów i studentów. Warunki udzielania pomocy zapewnia ustawa.
Art. 65.
1. Każdemu zapewnia się wolność wyboru i wykonywania zawodu oraz wyboru miejsca pracy. Wyjątki określa ustawa.
2. Obowiązek pracy może być nałożony tylko przez ustawę.
Art. 59
3. Związkom zawodowym przysługuje prawo do organizowania strajków pracowniczych i innych form protestu w granicach określonych w ustawie. Ze względu na dobro publiczne ustawa może ograniczyć prowadzenie strajku lub zakazać go w odniesieniu do określonych kategorii pracowników lub w określonych dziedzinach.
Ustawa z dnia 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych
Art.19.
1. Niedopuszczalne jest zaprzestanie pracy w wyniku akcji strajkowych na stanowiskach pracy, urządzeniach i instalacjach, na których zaniechanie pracy zagraża życiu i zdrowiu ludzkiemu lub bezpieczeństwu państwa.
2. Niedopuszczalne jest organizowanie strajku w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, Służbie Ochrony Państwa, w jednostkach Policji i Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Służby Więziennej, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Krajowej Administracji Skarbowej, w których pełnią służbę funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej, oraz jednostkach organizacyjnych ochrony przeciwpożarowej.
3.Prawo do strajku nie przysługuje pracownikom zatrudnionym w organach władzy państwowej, administracji rządowej i samorządowej, sądach oraz prokuraturze.
Autor:Ewa Borguńska
Edyta Jakubcewicz
#wspieramnauczycieli
#szkolatonieprzechowalnia
a) Waszym dzieciom konstytucyjne prawo do nauczania ma zapewnić państwo polskie, rząd, nie nauczycielki i nauczyciele. Jeśli rząd nie potrafi się dogadać to jest to wina rządu.
b) Konstytucyjny obowiązek nauki swoich dzieci spoczywa na Was, a nie na nauczycielkach i nauczycielach. To Wy odpowiadacie prawnie za niewykonanie tego obowiązku. Nauczycielki nie są Waszymi darmowymi opiekunkami.
c) Macie prawo wyboru szkoły. Możecie posłać dziecko do prywatnej, która nie strajkuje. Nie stać Was? ?Zmieńcie pracę? na lepiej płatną.
d) Możecie też sami założyć szkołę i zatrudnić w niej nauczycieli na warunkach na jakich oni zgodzą się pracować.
e) Nauczycielki i nauczyciele, tak jak większość obywateli, mają konstytucyjne prawo do strajku, tak jak wasze dzieci do nauki. Dokładnie tak samo.
f) To prawda, że nie ma przymusu pracy w wyuczonym zawodzie. Módlcie się żeby strajkująca kadra nauczycielska nie złożyła gremialnie wypowiedzeń.
g) Za pracę należy się adekwatna płaca. Jeśli pracodawca płaci za 18 godzin to pracuje się 18 godzin, a nie 42. Nie będę przytaczać Kodeksu pracy, bo to jest nawet ponad moje siły. Jeśli wymagacie to płaćcie, w Waszym imieniu robi to rząd.
h) Za wydawanie pieniędzy z Waszych podatków jest odpowiedzialny rząd i samorząd, nie nauczyciele. Postulowane przez nauczycielki i nauczycieli podwyżki to koszt ok. 8 mld. zł. Policzyć Wam wszystkie podwyżki dla rządu, wybranych urzędników, prezesów spółek państwowych i ich świt, mnożenie komisji, instytucji i etatów, dotacje dla fundacji krzaków powstałych jak grzyby po deszczu, kościoła katolickiego w tym T.Rydzyka, itd.? Same etaty katechetów kosztują 1,2 mld rocznie mimo braku takiego zobowiązania w konkordacie. TVP dostała w tym roku 1,3 mld ekstra. Tymczasem pensje zasadnicze nauczycielek i nauczycieli ZMALAŁY w stosunku do średniej krajowej od 2015 r. o 9%, a od 2012 r. o 18%
i) za organizację systemu oświaty w tym wynagrodzeń odpowiada rząd, za realizację tego systemu - samorząd i dyrektorzy. Nie nauczycielki i nauczyciele, oni są pracownikami. Dyrektorki i dyrektorzy nie odpowiadają za strajk pracowników oświaty skierowany do rządu, nie mają na niego żadnego wpływu. Tak jak dyrektor kopalni nie ma wpływu na to, że górnicy robią najazd na Warszawę i palą opony.
A tak w ogóle to znacząca część nauczycielek i nauczycieli też jest rodzicami.
Zatem skierujcie swoje pretensje o wasze nerwy, nieprzewidziane koszty i zagrożone urlopy we właściwym kierunku - DO RZĄDU. I nie szantażujcie nauczycielek misją, moralnością, odpowiedzialnością, etyką, godnością zawodu i dobrem swoich dzieci bo to zwykła bezczelność. Wykażcie się własną odpowiedzialnością i moralnością. I skoro nie popieracie to chociaż nie przeszkadzajcie. Bo nauczycielki i nauczyciele mają prawo protestować.
#WspieramStrajkNauczycieli
Dowody rzeczowe:
Konstytucja RP
Art. 70.
1. Każdy ma prawo do nauki. Nauka do 18 roku życia jest obowiązkowa. Sposób wykonywania obowiązku szkolnego określa ustawa.
2. Nauka w szkołach publicznych jest bezpłatna. Ustawa może dopuścić świadczenie niektórych usług edukacyjnych przez publiczne szkoły wyższe za odpłatnością.
3. Rodzice mają wolność wyboru dla swoich dzieci szkół innych niż publiczne. Obywatele i instytucje mają prawo zakładania szkół podstawowych, ponadpodstawowych i wyższych oraz zakładów wychowawczych. Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich finansowaniu, a także zasady nadzoru pedagogicznego nad szkołami i zakładami wychowawczymi, określa ustawa.
4. Władze publiczne zapewniają obywatelom powszechny i równy dostęp do wykształcenia. W tym celu tworzą i wspierają systemy indywidualnej pomocy finansowej i organizacyjnej dla uczniów i studentów. Warunki udzielania pomocy zapewnia ustawa.
Art. 65.
1. Każdemu zapewnia się wolność wyboru i wykonywania zawodu oraz wyboru miejsca pracy. Wyjątki określa ustawa.
2. Obowiązek pracy może być nałożony tylko przez ustawę.
Art. 59
3. Związkom zawodowym przysługuje prawo do organizowania strajków pracowniczych i innych form protestu w granicach określonych w ustawie. Ze względu na dobro publiczne ustawa może ograniczyć prowadzenie strajku lub zakazać go w odniesieniu do określonych kategorii pracowników lub w określonych dziedzinach.
Ustawa z dnia 23 maja 1991 r. o rozwiązywaniu sporów zbiorowych
Art.19.
1. Niedopuszczalne jest zaprzestanie pracy w wyniku akcji strajkowych na stanowiskach pracy, urządzeniach i instalacjach, na których zaniechanie pracy zagraża życiu i zdrowiu ludzkiemu lub bezpieczeństwu państwa.
2. Niedopuszczalne jest organizowanie strajku w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, Służbie Ochrony Państwa, w jednostkach Policji i Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Służby Więziennej, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Krajowej Administracji Skarbowej, w których pełnią służbę funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej, oraz jednostkach organizacyjnych ochrony przeciwpożarowej.
3.Prawo do strajku nie przysługuje pracownikom zatrudnionym w organach władzy państwowej, administracji rządowej i samorządowej, sądach oraz prokuraturze.
Autor:Ewa Borguńska
Edyta Jakubcewicz
#wspieramnauczycieli
#szkolatonieprzechowalnia
Myślący nie plujący.24.04.2019, 16:56
@pisior ja nic nie powtarzam za nikim.Mimo braku mózgu u mnie jak piszesz, to doskonale pamiętam :) kiedy żona dostawała podwyżki.Pamiętam również zamykane szkoły za PO i cyrki minister Kluzik , pamiętam też zeszłego roku zabrane przez PiS dodatki wiejskie,a w to miejsce ogłoszone całemu światu parę złotych podwyżki.Jeżeli chodzi o TVN i TVPIS to jest różnica.TVN to telewizja prywatna utrzymywana z pieniędzy prywatnych więc tobie i mnie wara co tam jest pokazywane.TVP jest telewizją publiczną dotowaną z podatków więc powinna być bezstronna,a nie kłamać,szczuć na nauczycieli w celu poprawy wizerunku rządzących.Wątpię żeby taki człowiek jak ty wykształcony ponad własną inteligencję coś z tego zrozumiał,ale może kiedyś coś przebije się przez pisowskie plusy.
hmm24.04.2019, 16:25
Kpt no i poco bzdury gadasz? SAMI NAUCZYCIELE potwierdzają że ŻADNEJ podwyżki za PO nie dostali.
szaryobywatel24.04.2019, 16:00
@ orawa
tak się składa, że dobrze wiem o czym napisałem :) nawet bardzo dobrze.
Niektórym nauczycielom nie jest źle... no na pewno tacy są . Są tacy którzy mają wszystko w d... nie mają żadnych ambicji, niczego nie oczekują, i chcą mieć święty spokój i zgodzą się na wszystko. Tacy sa zadowoleni. Pracują byle jak, nie mają żadnych osiągnięć, nikogo niczego nie nauczyli i nie nauczą. Ale zwolnić ich nie można, a zarobią tyle samo co ci pracowici i z osiągnięciami. Ale chyba nie o to chodzi żeby takie gamonie były zadowolone ? Może trzeba stworzyć system gdzie ten lepszy będzie lepiej wynagradzany, a marnego się zwolni. Tylko powiedz, czy słyszałeś żeby ktokolwiek na ten temat dyskutował ? Może trzeba najpierw przyzwoicie zapłacić, potem wymagać wyników ? Na razie wszyscy tylko o pieniądzach... N*** ministerka od oświaty wiecznie usmiechnięta szczerzy paszczękę i twierdzi, że wszystko jest świetnie i nie ma zamiaru o niczym dyskutować. Jak wyglądały tzw konsultacje przed likwidacją gimnazjów: zapraszali niektórych "swoich", zapowiadała że przyjedzie podyskutować, po czym zamiast niej przyjeżdżal szeregowy pracownik ministerstwa i odczytywał pismo od zalewskiej z informacją jak będzie. Po czym zalewska twierdziła, że była i rozmawiała i że to wszystko przedyskutowane i uzgodnione z nauczycielami. Tak było we wszystkich województwach. Jednym słowem od początku olewała środowisko. Dzisiaj tak samo olewają. Napuścili na nauczycieli TVP, zrobili z nich wrogów. Źli nauczyciele i dobrzy "zwykli polacy" uczniowie i rodzice. Dziel i rządź. Niech sie wszyscy żrą o kasę, to nie będą chcieli dyskutować o zmianie systemu. I wtedy można sobie porządzić i robić co się chce. Taki maja sposób rządzenia.
Potem piszesz że wielu jest OK. Jak są OK to czemu im nie zapłacić ? Dobry pracownik nie zasługuje na dobrą płacę ? czytasz te komentarze poniżej ? 90% to hejt. Jakoś nie widać żeby ktoś zauważał tych co są OK. A jak juz czasem ktoś to zauważy i to i tak uważa że żadna podwyżka się nie należy. Czy to nie paranoja - uważać że ktoś dobrze pracuje i się stara i odmawiać mu za to przyzwoitej zapłaty, bo miałby troche wiecej niż przecietny pracownik ?
A druga sprawa - może na orawie wystarczy mieć 2500 na miesiąc żeby się utrzymać i być zadowolonym. Ale powiedz to komuś w Krakowie, Warszawie, Poznaniu to cię wyśmieje. To może na orawie trzeba mniej płacić niż w dużym mieście. To może niech na orawie zadowoleni zrezygnują z połowy pensji ?
Proszę ważyć na słowa. Zarzucanie innym "hejtu", gdy się samemu balansuje na granicy obrażania innych - jest co najmniej nie na miejscu. Moderator.
tak się składa, że dobrze wiem o czym napisałem :) nawet bardzo dobrze.
Niektórym nauczycielom nie jest źle... no na pewno tacy są . Są tacy którzy mają wszystko w d... nie mają żadnych ambicji, niczego nie oczekują, i chcą mieć święty spokój i zgodzą się na wszystko. Tacy sa zadowoleni. Pracują byle jak, nie mają żadnych osiągnięć, nikogo niczego nie nauczyli i nie nauczą. Ale zwolnić ich nie można, a zarobią tyle samo co ci pracowici i z osiągnięciami. Ale chyba nie o to chodzi żeby takie gamonie były zadowolone ? Może trzeba stworzyć system gdzie ten lepszy będzie lepiej wynagradzany, a marnego się zwolni. Tylko powiedz, czy słyszałeś żeby ktokolwiek na ten temat dyskutował ? Może trzeba najpierw przyzwoicie zapłacić, potem wymagać wyników ? Na razie wszyscy tylko o pieniądzach... N*** ministerka od oświaty wiecznie usmiechnięta szczerzy paszczękę i twierdzi, że wszystko jest świetnie i nie ma zamiaru o niczym dyskutować. Jak wyglądały tzw konsultacje przed likwidacją gimnazjów: zapraszali niektórych "swoich", zapowiadała że przyjedzie podyskutować, po czym zamiast niej przyjeżdżal szeregowy pracownik ministerstwa i odczytywał pismo od zalewskiej z informacją jak będzie. Po czym zalewska twierdziła, że była i rozmawiała i że to wszystko przedyskutowane i uzgodnione z nauczycielami. Tak było we wszystkich województwach. Jednym słowem od początku olewała środowisko. Dzisiaj tak samo olewają. Napuścili na nauczycieli TVP, zrobili z nich wrogów. Źli nauczyciele i dobrzy "zwykli polacy" uczniowie i rodzice. Dziel i rządź. Niech sie wszyscy żrą o kasę, to nie będą chcieli dyskutować o zmianie systemu. I wtedy można sobie porządzić i robić co się chce. Taki maja sposób rządzenia.
Potem piszesz że wielu jest OK. Jak są OK to czemu im nie zapłacić ? Dobry pracownik nie zasługuje na dobrą płacę ? czytasz te komentarze poniżej ? 90% to hejt. Jakoś nie widać żeby ktoś zauważał tych co są OK. A jak juz czasem ktoś to zauważy i to i tak uważa że żadna podwyżka się nie należy. Czy to nie paranoja - uważać że ktoś dobrze pracuje i się stara i odmawiać mu za to przyzwoitej zapłaty, bo miałby troche wiecej niż przecietny pracownik ?
A druga sprawa - może na orawie wystarczy mieć 2500 na miesiąc żeby się utrzymać i być zadowolonym. Ale powiedz to komuś w Krakowie, Warszawie, Poznaniu to cię wyśmieje. To może na orawie trzeba mniej płacić niż w dużym mieście. To może niech na orawie zadowoleni zrezygnują z połowy pensji ?
Proszę ważyć na słowa. Zarzucanie innym "hejtu", gdy się samemu balansuje na granicy obrażania innych - jest co najmniej nie na miejscu. Moderator.
gorol24.04.2019, 15:21
@Do Polak
To Wy "yntelygencja" daliście się zapuścić w kozi róg!!! :)
To Wy nauczyciele wykazaliście się brakiem rozumu, przystępując do tego strajku!!!:)
To Wy wzięliście dzieci i młodzież jako zakładników!!!! A przecież to dzięki tym dzieciom i tej młodzieży macie pracę!!!!!
TERAZ TO WŁAŚNIE TE DZIECI I MŁODZIEŻ POWINNY ZADECYDOWAĆ O WASZYM BYĆ ALBO NIE BYĆ
To Wy "yntelygencja" daliście się zapuścić w kozi róg!!! :)
To Wy nauczyciele wykazaliście się brakiem rozumu, przystępując do tego strajku!!!:)
To Wy wzięliście dzieci i młodzież jako zakładników!!!! A przecież to dzięki tym dzieciom i tej młodzieży macie pracę!!!!!
TERAZ TO WŁAŚNIE TE DZIECI I MŁODZIEŻ POWINNY ZADECYDOWAĆ O WASZYM BYĆ ALBO NIE BYĆ
do Kpt24.04.2019, 15:17
Czy Kpt to skrót od kapitan? A jakiej formacji? Zapomniałeś że w latach 2012-2016 podwyźka wyniosła 0%. To kto wtedy rządził kapitanie?
pisior24.04.2019, 14:34
@Myślący nie plujący. Tyś ani nie myślący , bo widać ,że nie masz w głowie mózgu , a jedynie zlasowane *** co po twoim mózgu zostało. Gdybyś *** miał mózg to byś przynajmniej coś mądrego napisał , a ty powtarzasz jedynie jak papuga to co usłyszałeś i słyszysz na okrągło w tvn-ie.Nic od siebie ,tylko krakanie z tvn-u .A z tym TVPis to powtórka po Schetino .Widać jaki z ciebie obywatel i jaki Polak. Ciebie3 już Pan Bóg pokarał , bo odebrał ci rozum .
wicekolejkowy24.04.2019, 14:11
@tez do kolejkowa
czyżby napisała o tobie, że cie tak ruszyło ?
czyżby napisała o tobie, że cie tak ruszyło ?
Kpt24.04.2019, 13:52
@do nauczycieli.Poco powtarzasz głupoty i kłamstwa z rządowej TVPIS.W latach 2008 i 2012 nauczyciele dostali około 35 procent podwyżki.Oglądacie te stronnicze kłamstwa i dajecie się manipulować jak dzieci.
Orawa24.04.2019, 13:39
Do szaryobywatel
No ładnie przekręcasz rzeczywistość, widać,że nie masz pojęcia o czym piszesz, nie wszystkim nauczycielom jest źle, nie wszyscy dobrze uczą,wielu nauczycieli jest OK ,ale to wiedzą Rodzice i Nauczyciele, a nie Ty, bajkopisarzu!!!
No ładnie przekręcasz rzeczywistość, widać,że nie masz pojęcia o czym piszesz, nie wszystkim nauczycielom jest źle, nie wszyscy dobrze uczą,wielu nauczycieli jest OK ,ale to wiedzą Rodzice i Nauczyciele, a nie Ty, bajkopisarzu!!!
do szaryobywatel24.04.2019, 12:43
A ja mam w rodzinie trzy nauczycielki, jedna robi to wszystko o czym piszesz i nie strajkowała, właśnie z powodu odpowiedzialności za ucznia i poczucia, że uczeń nie może być elementem przetargowym w polityce. Dwie pozostałe im mniej robią tym bardziej huczą.. Prawidłowość jakaś w tym jest? Zwiększenie wypłaty o 1000zł spowoduje poprawę jakości pracy? Nie sądzę.. Jak ktoś pracuje źle to dalej będzie źle pracował, a apetyt będzie rósł, zwłaszcza jak dostanie kasę. Trzeba zmienić obecny system oceny pracy na realną ocenę pracy, rzetelną i sprawiedliwą i docenić tych co naprawdę pracują. Czemu z dwójki nauczycieli uczących tego samego przedmiotu jeden ma wyniki bo haruje, a ten drugi łapy w kieszeniach i ciągle tyły.. Ale podstawa i dodatki te same? Uczciwie?
wróżka pytia24.04.2019, 12:35
Kasy fiskalne dla korepetytorów i płacić uczciwie podatki , a nie za strajkowanie się brać . Po strajku skończy wam się 18 godzin tygodniowo 40-42 godziny tygodniowo jak każdy uczciwy Polak pracuje , a ile przy tablicy , to decyduje przełożony /dyrektor/ a jak się odmówi - KODEKS PRACY art. 52 I PAŚĆ SIĘ , SZUKAĆ INNEJ PRACY lepszej jak się wielu wydaje . ZAMIAST 700 TYSIĘCY DARMOZJADÓW , POZOSTANIE NA GARNUSZKU PAŃSTWA 450 - 500 TYSIĘCY I DOSTANĄ SOWITE PODWYŻKI TAKIE JAK IM BRONIARZ WYMYŚLIŁ .Skończy się po okrągłym stole parada .Brać się uczciwie do pracy
Myślący nie plujący.24.04.2019, 12:18
Wymanewrować to się dali szczekający tu na nauczycieli podburzeni bzdurami z TVPPIS.
kolejkowa24.04.2019, 12:13
@ do kolejkowa
kto pracuje za darmo ? nauczyciel dostaje wynagrodzenie za 18 godzin. Tyle ma w umowie. Wiec powinien popracować przy tablicy 18 godzin a potem powiedzieć dyrektorowi - "sam se sprawdzaj te klasówki, bo ja mam w umowie 18 godzin" I przez 18 godzin mogę się wysilać a reszta mnie nie obchodzi. Mam przygotować następne lekcje ? no coś pan panie dyrektorze, przecież mam tylko za 18 godzin płacone. A majstrowi na budowie to ktos płaci za myślenie po godzinach o budowie ? nie. To czemu nauczyciel po godzinach ma mysleć o szkole.
Ktoś nienawidzi nauczycieli? Nie, wszyscy z nich się śmieją.. i wszystkim jest radośnie i wesoło z powodu tego śmiechu. No boki zrywać, takie zabawne i śmieszne. Szkoda, że nie widzisz że to śmiech pogardy. Nie śmiech, tylko wyśmiewanie się. Jak daleko od tego do pogardy i nienawiści ?
kto pracuje za darmo ? nauczyciel dostaje wynagrodzenie za 18 godzin. Tyle ma w umowie. Wiec powinien popracować przy tablicy 18 godzin a potem powiedzieć dyrektorowi - "sam se sprawdzaj te klasówki, bo ja mam w umowie 18 godzin" I przez 18 godzin mogę się wysilać a reszta mnie nie obchodzi. Mam przygotować następne lekcje ? no coś pan panie dyrektorze, przecież mam tylko za 18 godzin płacone. A majstrowi na budowie to ktos płaci za myślenie po godzinach o budowie ? nie. To czemu nauczyciel po godzinach ma mysleć o szkole.
Ktoś nienawidzi nauczycieli? Nie, wszyscy z nich się śmieją.. i wszystkim jest radośnie i wesoło z powodu tego śmiechu. No boki zrywać, takie zabawne i śmieszne. Szkoda, że nie widzisz że to śmiech pogardy. Nie śmiech, tylko wyśmiewanie się. Jak daleko od tego do pogardy i nienawiści ?
tez do kolejkowa24.04.2019, 12:05
i bardzo dobrze ze nie jestes nauczycielka.. mam nadzieje, ze w ogole nie masz stycznosci w zaden sposob z zadnym dzieckiem..
szaryobywatel24.04.2019, 11:56
moje krewna, nauczycielka, do tej pory bardzo się starała żeby zrobić coś więcej niż wymaga program. Takie zboczenie młodego ambitnego nauczyciela. A to kółko zainteresowań po południu i w soboty, oczywiście bezpłatnie bo szkoła kasy nie ma, a to dodatkowe zajęcia dla słabszych uczniów żeby nadrobili zaległości, a to przygotowanie do konkursu czy olimpiady, też bez wynagrodzenia. A to przygotowanie jakichś spotkań, wyjść w teren, prezentacji, wycieczek - wszystko dla idei. Ile godzin ? dobrze ponad 40 w tygodniu, no ale myślenia na godziny nie da się przeliczyć więc trudno dokładnie powiedzieć. Od kilku lat bez wolnej soboty. A jak przychodziła wycieczka to komitet rodziców miał wszystko w d... i pani musiała załatwiać autokar, noclegi, opiekunów, bilety i cała papierologię. A rodzice ze swojej strony mieli tylko uwagi i wymagania - czemu autokar nie taki ( w sensie za mało komfortowy, bo fotele za blisko), czemu hotel za słaby, a czemu nie tąńszy nocleg, czemu jedzenie nie pasowało dzieciaczkom , czemu tego nie zwiedzali, a po co tamto oglądali itd. Na wyjeździe przez kilka dni 24 godziny bez snu bo uczniom nawet nad ranem durne pomysły do głowy przychodziły. I wszystko cały czas dla idei. A teraz przeczytała, że na wycieczki to sobie na koszt rodziców tyłek woziła, że mniej warta od krowy, nic nie umie, o niczym pojęcia nie ma a się wymądrza, że tylko sobie klientów na korepetycje napędza za ciężkie pieniądze, a w szkole to nic nie robi, że tylko 18 godzin pracuje, a potem kawka, opalanie, spacerki i pełen luzik i za wszystko 6 tysięcy na rękę i wakacje i ferie . No i zobaczyła że prawie wszyscy mają jej pracę w d..., że zasługuje tylko na oplucie i pogardę, a w żadnym wypadku na przyzwoite wynagrodzenie.
Przyjemnie nie było.
Ale skoro tak, to stwierdziła że od tego tygodnia koniec z dodatkowymi zajęciami, żadnych kółek, żadnych wycieczek, nic więcej poza to co w programie. Dzieci stracą ? trudno, nie można stracić czegoś czego się nie chce i nie ceni. Więc tak naprawdę nie stracą. Będą głupsze? obiektywnie będą. Ale najważniejsze jest subiektywne odczucie - a będąc w gronie takich samych głupców nie zauważą różnicy.
I na jej miejscu też bym tak zrobił. Trzymał się dokładnie tego co wymyśla pani Zalewska i egzekwował od uczniów. Nie zdażyłeś bo za dużo w programie ?, trudno, pała. Nie nauczyłeś się, trudno- pała. Nie napisali w podręczniku ? ta co mnie obchodzi, że trzeba wiedzieć na egzamin. Sam się naucz, bo ja tylko 18 godzin uczę. I na miejscu każdego nauczyciela tak samo bym zrobił. Odbębnił 18 godzin, na koniec roku postawił 90 % pał i poszedł się opalać. Miejcie to za co płacicie. Jak wy nauczycielom, tak oni wam. Jak Kuba bogu, tak bóg Kubie. Tak bym zrobił.
Przyjemnie nie było.
Ale skoro tak, to stwierdziła że od tego tygodnia koniec z dodatkowymi zajęciami, żadnych kółek, żadnych wycieczek, nic więcej poza to co w programie. Dzieci stracą ? trudno, nie można stracić czegoś czego się nie chce i nie ceni. Więc tak naprawdę nie stracą. Będą głupsze? obiektywnie będą. Ale najważniejsze jest subiektywne odczucie - a będąc w gronie takich samych głupców nie zauważą różnicy.
I na jej miejscu też bym tak zrobił. Trzymał się dokładnie tego co wymyśla pani Zalewska i egzekwował od uczniów. Nie zdażyłeś bo za dużo w programie ?, trudno, pała. Nie nauczyłeś się, trudno- pała. Nie napisali w podręczniku ? ta co mnie obchodzi, że trzeba wiedzieć na egzamin. Sam się naucz, bo ja tylko 18 godzin uczę. I na miejscu każdego nauczyciela tak samo bym zrobił. Odbębnił 18 godzin, na koniec roku postawił 90 % pał i poszedł się opalać. Miejcie to za co płacicie. Jak wy nauczycielom, tak oni wam. Jak Kuba bogu, tak bóg Kubie. Tak bym zrobił.
do nauczycieli24.04.2019, 11:20
Przez lata mieliście zamrożone podwyżki, a teraz gdy wam je dano, strajkujecie??
Prezes ZNP wciągnął was w niebezpieczną grę, w której jesteście statystami i pionkami którymi steruje na czyjeś polecenie.
STRAJK czysto polityczny, patrząc na zbliżające się wybory.
Takie jest moje zdanie na ten temat.
Prezes ZNP wciągnął was w niebezpieczną grę, w której jesteście statystami i pionkami którymi steruje na czyjeś polecenie.
STRAJK czysto polityczny, patrząc na zbliżające się wybory.
Takie jest moje zdanie na ten temat.
do kolejkowa24.04.2019, 11:18
A kto pracuje za darmo? Zasada jest prosta - idziesz do pracy bo masz umowę, masz pracować najlepiej jak potrafisz. Jak się nie podoba zmień pracę, po co się męczyć? Od nastu lat wiadomo, jakie są zarobki w oświacie., to po co się pchają? Ktoś nienawidzi nauczycieli? Nie, wszyscy z nich się śmieją.. i dobrze o tym wiedzą. Szkoda tylko tych prawdziwych nauczycieli, którzy zostali przy dzieciach, bo zostali wrzuceni do jednego worka z tymi.. hmmm...pracownikami oświaty?
z boku24.04.2019, 11:09
A Święta były....znak pokoju był...a tutaj takie szczucie!!! Nie tylko nauczyciele chcą walczyć o godne traktowanie i zarobki. Biedny kraj gdzie bardziej docenia się obiboków niż ludzi pracy. Podopieczni pracowników socjalnych maja większe dochody niż oni sami!!! O to wam chodzi???
kolejkowa24.04.2019, 11:06
ciekawa jestem po co posyłacie dzieci do szkoły. Tak bardzo nienawidzicie nauczycieli, ale dzieci im dajecie uczyć. Dlaczego ? bo sami jesteście głupsi i niczego nauczyć nie potraficie. A za korepetycje to kto płaci ? jak uważacie nauczycieli za nieuków to czemu im płacicie za douczanie waszych matołkowatych dzieci. A podobno większość chodzi na jakieś korepetycje. Chcecie żeby wasze dzieci się dobrze uczyły, ale równocześnie chcecie żeby ktoś to za darmo robił. Jak chcecie mieć dobrego mechanika to mu dobrze płacicie, jak chcecie mieć dobrego majstra na budowie, to wiecie że mu trzeba dobrze zapłacić. A jak nauczyciel chce normalnie zarabiać to tylko wyzwiska usłyszy. Gdybym była nauczycielką, to bym sobie bardzo przemyślała wasze opinie. I tak samo jak wy nienawidzicie nauczycieli, potraktowałabym wasze dzieci. A uczcież je sobie sami za darmo. Wyrosną na durniów, to trudno. Przynajmniej nie będą się różnić od rodziców.
Do Polak24.04.2019, 10:48
Polak chyba sobie pomyliłeś nauczycieli ze służącymi.Właśnie o takich ludzi jak ty chodzi rządzącym,bardzo łatwo się takimi steruje i podpuszcza w celu osiągnięcia wspaniałego wizerunku rządzących.Wystarczy że wczoraj Patryk Jaki porównał nauczycieli do Wermachtu,a dzisiaj będzie plucie,wyzwiska bez opamiętania.Cekawy jestem co wymyślicie,jakie wyzwiska polecą na innych,bo do protestu szykują się pracownicy socjalni.
urzędas24.04.2019, 10:17
Karta nauczyciela do kosza! Praca na podstawie kodeksu pracy - i jak 8 godzin to 8 godzin w pracy a nie na zakupach ,udziela korepetycji, przed telewizorem czy w ogródku
No24.04.2019, 09:52
Kodziarstwo jadło śniadanie?
belfer24.04.2019, 09:40
@Dodek - a czym niby mądrzejsi? Gdyby mieli choć troszkę więcej rozumu we łbach , to nigdy by nie dali się wyfilipczyć Broniarzowi , politykierowi , komuchowi ? Bo podobno komuny już nie ma . Jest a Broniarz i jego świta , to przykłady tego ,ze kwitnie .Ty także jesteś przykładem homo sowietikus .
Tata24.04.2019, 09:35
Nic nie dostaną.
I bardzo dobrze.
I bardzo dobrze.
rodzic trójki dzieci24.04.2019, 09:35
Na miejscu tych strajkujących nauczycieli , dis powracających do szkół , to nie wiedziałbym jak wejść do szkoły, do klasy - tyłem ze wstydu - do młodzieży , czy przodem . Autorytet zszargany do krzty . Dali się wymanewrować takiemu komuchowi . Strajkowali , mało że autorytet zszargany , to jeszcze do tego pusty portfel i wstyd. Sukcesu gratuluję
k24.04.2019, 09:26
Bu ha ha ha ha ha ha. Tyle w temacie.
bietka24.04.2019, 08:45
Do Polak. Brak Ci podstawowej wiedzy z ortografii i interpunkcji. Pewnie byłeś wtedy na wagarach, albo miałeś wolne bo strajkowali Ci nauczający. Oj wróć się do szkoły po strajku bo wiedza to potęgi klucz, aż oczy bolą od czytania takich bzdur.
Pola24.04.2019, 08:44
Broniarz szczuje jadem sieje ,pieniądze bierze za robienie fermentu w Kraju młodzież robi zakładnikami ....ale jak widać zaczyna tracić grunt pod nogami co raz więcej nauczycieli wraca do pracy i chwała im za to
dyrektor24.04.2019, 08:20
"b. dobrzy nauczyciele" dla swoich celów wykorzystują dzieci i młodzież.
emerytowana nauczycielka24.04.2019, 08:18
prawda jest taka .że na Podhalu to może 30% nauczycieli to nauczyciele z powołania a reszta to powinna w supermarketach najwyżej na kasie siedzieć.
Kamil24.04.2019, 07:53
I po co to było? Co osiągnęliście? Nic. A tylko wszyscy z was się śmieja.
Wracajcie do tablicy puki mamy cierpliwość24.04.2019, 07:36
Pół miesiąca bez wypłaty, widmo pozwów sądowych i żadnych wyegzekwowanych podwyżek i ktoś tu pisze że są mądrzy
Jan24.04.2019, 07:14
Do Polak. Popieram. Niektórzy nauczyciele są mniej pożyteczni od krów. Niech najpierw sami się poprawia a potem protestują.
@ Polak24.04.2019, 07:05
Ja bym tak ortodoksyjny nie był i nie używał języka, który przecież często był używany przez tych o których piszesz. Myślę, że to co teraz ich spotka ze strony społeczeństwa da im do myślenia, choć tu nie byłbym taki pewny. Bo jeśli ZNP straszy brakiem egzaminów i matur, strajk jest dobrowolny i opowiada się dyrdymały, że ktoś inny jest odpowiedzialny za brak matur to chyba jest delikatnie mówiąc zaginanie rzeczywistości. Wykształceni ludzie dali się wciągnąć w polityczną wojenkę , w której są tylko statystami. Nie pasowały podwyżki 15% w tym roku? Dodatek 300zł za wychowawstwo? A we wrześniu wezmą te pieniądze i nie będzie takiego , który powie "nie chcę"..
Pracodawca24.04.2019, 07:02
Przyjmiemy nauczyciela na tynki , wiecej telefonicznie..
Franek24.04.2019, 07:01
Nieroby wracają ale na krótko niedługo weekend majowy potem wakacje i jeszcze mało i strajkuja
def24.04.2019, 06:56
Jak widać frustracja z przegranego strajku doprowadza niektórych do rozpaczy. Ale, że już szach mat i game over, pensyjka w maju niska, autorytet leży no i trzeba wrócić jakoś tak po cichu do pracy to wypada zadać teraz kilka pytań.
Kiedy szkoła nadrobi stracony czas?
Czy strajk nauczycieli, zwłaszcza tych odpowiedzialnych za przygotowanie do egzaminów miał wpływ na przygotowanie i wynik egzaminu? Przecież pierwszy tydzień strajku to ostatni tydzień przygotowań do egzaminu..
Czy była możliwość, aby dyrektorzy szkół tak zorganizowali pracę, żeby przy części strajkujących wykorzystać innych nauczycieli do przygotowania do egzaminów? Czy np. dyrektor, który nie strajkował a jest polonistą przeprowadził takie zajęcia np. z ósmymi klasami? Pytania można mnożyć i chyba trzeba je zadawać, bo każda zabawa kiedyś się kończy,a rachuneczki trzeba płacić.
Kiedy szkoła nadrobi stracony czas?
Czy strajk nauczycieli, zwłaszcza tych odpowiedzialnych za przygotowanie do egzaminów miał wpływ na przygotowanie i wynik egzaminu? Przecież pierwszy tydzień strajku to ostatni tydzień przygotowań do egzaminu..
Czy była możliwość, aby dyrektorzy szkół tak zorganizowali pracę, żeby przy części strajkujących wykorzystać innych nauczycieli do przygotowania do egzaminów? Czy np. dyrektor, który nie strajkował a jest polonistą przeprowadził takie zajęcia np. z ósmymi klasami? Pytania można mnożyć i chyba trzeba je zadawać, bo każda zabawa kiedyś się kończy,a rachuneczki trzeba płacić.
Heavy24.04.2019, 06:55
Tow.uczytiele mięknie rułka?
Uczeń24.04.2019, 06:14
A gdzie piosenka? Taka z krowami i świniami.
Robert24.04.2019, 06:12
Proponuje by nauczyciele ponownie napisali maturę. Myśle że większość by nie zdała.
Woźny24.04.2019, 01:32
Uczniowie powinni wejść do pokoi nauczycielskich i zajać wszystkie stołki,zobaczyliby jak na stojaco długo wytrzymaja
Prawdziwy Polak24.04.2019, 00:31
@Polak ciupie na nauczycieli bo nigdy nie miał z nimi doczynienia.
Dodek24.04.2019, 00:12
@Polak - nie bój, tak czy inaczej postawią na swoim, to ludzie mądrzejsi od ciebie, a ty dalej sam będziesz ...
Niemiec24.04.2019, 00:08
Oj Polaku,Polaku.. typowy Polaku !!!
Barciś24.04.2019, 00:04
PiSowski aparatczyk z Opola, startujący do parlamentu UE z Małopolski, Jaki, porównał dziś nauczycieli do żołnierzy Wermachtu, co dobitnie pokazuje jakie szanse ma ten strajk oraz że to jednak PiS stosuje język pogardy i nienawiści wobec swoich przeciwników. Wygrali jedne wybory jadąc na kłamstwie smoleńskim, co było wyjątkowo obrzydliwe, drugie wybory chcą sobie kupić za pieniądze podatnika, co jest równie podłe i nieuczciwe. Nie przejmujcie się nauczyciele, dzięki takim działaniom rząd zamiast przeciwników, ma wrogów. Tak samo PiS załatwił frankowiczów, rezydentów, sędziów, rodziców dzieci niepełnosprawnych. Doją przedsiębiorców, doją obywateli, z jednej strony dają ulgę podatkową dla garstki wybrańców, a z drugiej po cichutku wprowadzają kilka nowych podatków. Nauczyciele nie jesteście sami! Rzesza niezadowolonych rośnie, a nowy rząd to nowe szanse.
Polak23.04.2019, 23:26
Brak pieniazkow... Nareszcie... Obowiakowo to nauczyciele powinni byc caly tamten tydzien w szkole... Musza poniesc kare. Za to ze dzieci niechodzily do szkoly.. Np zamiatac ulice w zakopanem w wakacje.... Myc kible miejskie.. przynajmniej panstwo zaoszczedzi na tym wolnym bezplatnym.. I da pieniadze np krowom bo krowa przynajmniej da mleko ekologiczne.. A nauczyciel co da.. 1000wiecej wezmie. I. Tyle.. Pozdrawiam nauczycieli.. Ludzi strasznie zapracowanych 14 h w tygodniu...
Może Cię zainteresować