05.06.2019, 10:00 | czytano: 6311

Przejazd kolejowy na ulicy Ludźmierskiej "to największy problem w powiecie"

Fot. Michał Adamowski
NOWY TARG. Radny z Czarnego Dunajca apeluje do władz powiatu o rozwiązanie problemu przejazdu kolejowego na ulicy Ludźmierskiej, z powodu którego ludzie z zachodniej części powiatu jadą do miasta 45 minut zamiast 15.
- 1 lipca 1900 roku otwarto kolej w Nowym Targu. Od tego czasu przejazd kolejowy (na ul. Ludźmierskiej - przyp. red.), jaki był, taki jest. Uważam, że jest to najbardziej zaniedbana inwestycja w całym powiecie. - mówił na sesji powiatowej radny Jacek Stopka-Studencki. - A sprawa dotyczy 45 tysięcy ludzi z zachodniej części naszego powiatu, z częściowo gminy Nowy Targ, gmin Jabłonka i Lipnica Wielka, którzy dojeżdżają do Nowego Targu. Ja wiem, że to jest droga wojewódzka, ale my też coś powinniśmy z tym zrobić. Kto nie stał w korku, to nie wie, jaki tam się odbywa cyrk. 10 lat temu dojeżdżałem do Nowego Targu w 15 minut, dziś podróż trwa 45 minut, z tym, że od starego kombinatu jadę pół godziny. Ludzie stoją w kolejce po 10-15 minut, a tu przejeżdża drezyna. Czy my nie jesteśmy władni przez tyle lat naprawić takiego błędu - pytał. - Każdy problem jest ważny, ale ten problem jest według mnie w całym powiecie największy. Coś powinniśmy z tym zrobić.


- Wysłaliśmy do "wszystkich świętych" pisma odnośnie tego przejazdu. Nie jest to na naszej drodze, ale monitujemy w tej sprawie, ale często odbijamy się od ściany - odpowiedział starosta Krzysztof Faber. - Nie wiem, jak będzie problem tego przejazdu rozwiązany, bo wszyscy nabierają wody w usta.

Jak mówi starosta, są planowane obwodnice lub inne rozwiązania drogowe, ale na razie to tylko dyskusje i plany. Zdaniem starosty o sprawie trzeba rozmawiać, trzeba szukać rozwiązań, ale te nie są proste.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
kris07.06.2019, 23:09
przejazd jak przejazd,zawsze można przez Zaskale... nie ma ronda źle -wybudują rondo też też źle , ludzie tylko ględzić potrafią to tak jak z pogodą ...leje źle bo leje na DWA dni wyjdzie słońce o matko ale gorąco...
Proste jak drut06.06.2019, 22:18
Jadąc od dworca PKS w kierunku Czarnego Dunajca. Za węzłem "zakopianka" lewy pas (może być też prawy pas, niech mądrzejsi przeanalizują) wjeżdża na wiadukt, który prowadzi bez żadnych zjazdów tak gdzieś za Os. Bór. Tam podobnie z drugiej strony, wszyscy którzy chcą dojechać bezpośrednio do centrum wjeżdżają na wiadukt i szafa gra. Co tu myśleć, wystarczy odrobina wyobraźni. Patent oddaję za darmo włodarzom.
gadu gadu06.06.2019, 21:18
Sie nie da i sie nie da. A to tylko głupi przejazd. Nie jest to pierwszy przejazd do przebudowy w Polsce. W innych miastach jakos sie dało? Czy może wszędzie sie zatrzymało na 1900 roku. Chyba tylko u nas jakimś cudem?
Mecenas06.06.2019, 08:02
A przejazd jest zamykany za wcześnie. Pociąg jeszcze daleko a samochody 5 min czekają
Mecenas06.06.2019, 08:00
a światła na Al Tysiaclecia poprzestawiali i teraz bardzo długo się czeka na zielone. Lepiej było dawniej krótsze cykle i było płynnie. I nadal nie wydłużone lewoskręty jadąc od Ludzmierza w lewo do dworca "PKS" oraz w przeciwnym kierunku na Zakopane. Dlaczego mamy takich marnych urzędników którzy nie potrafią takich prostych i tanich spraw szybko zrobić.
Baca05.06.2019, 16:43
Akiedy zrobia pas startowt na lotnisku wszystki miasta liczace sie maja lotniska a Nowy Targ jest dziura bez lotniska radninbezradni..
Iga05.06.2019, 15:55
Niestety pana A F nie wybrali,a obecna władza jest wyższa nad takie d***rele jak jakiś tam przejazd,niech ludzie stoją w korkach,a co!
AP05.06.2019, 15:47
Najprostsze rozwiązanie to jakby zrobić mały tunel dla kolei. Jednej mocy zamknąć ulicę, ciężki sprzęt usuwa tory i nawierzchnie, potem kopia dziurę odpowiednią dla tunelu, bloki betonowe wzmacniane ustawiają, zasypuja, utwardzaja i asfalt i jest. Góra auta już jeżdżą a kolej niech sobie juz resztę tworzy na spokojnie. W Japonii już dawno tak robią.
Loko05.06.2019, 15:46
Problem duzy sie zacznie za jakies 1,5 roku jak ruszy z budowa DK47. Zaczna budowac wezel NT zachod to zablokuja polowe Ludzmierskiej. Potem jak zwieksza ilosc pociagow do Zakopanego to Ludzmierska bedzie pol dnia zamknieta. Teraz w Rabce sie obudzili ze po wybudowaniu lini kolejowej Podleze-Piekielko Rabka zostanie sparalizowana. Moze w koncu wlodaze zrozumieja je nie da sie rozwijac miasta z jedna droga wschod-zachod. Trzeba w koncu wybudowac jakas trase rownolegla do Ludzmierskiej.

@Niezadowolony
Nie da sie torow przeniesc na wiadukt, bo stacja jest za blisko. Tory kolejowe maja bardzo ostre wymagania odnosnie maksymalnego nachylenia.
dramat05.06.2019, 13:38
Nie potrafił Fryźlewicz nie da rady Watycha. A odciążył by ciut przejazd przez Grel . Ale go nie ma.Jak skończą i uruchomią przejazd pod Zakopianka to zamkną zaraz żeby robić rondo.
Ot gospodarność jakby nie dało się robić równolegle .
Knt potęga podhala05.06.2019, 13:13
O widzę znajomą twarz Dacia Inter Cars
normal05.06.2019, 12:55
Przecież ważniejsze są ścieżki rowerowe itp. Nie żebym się czepiał ale w latach siedemdziesiątych zjeździłem na rowerze całe Podhale i to nie był górski rower a bez ścieżek można było spokojnie wszystko objechać. Teraz musi być "góral" a ścieżka musi być asfaltowa i żeby na niej nie było błota.
Udręczony05.06.2019, 11:33
Problemem nie jest tylko przejazd kolejowy, ale Ludźmierska jako taka. Od dwóch miesięcy pociągi nie jeżdżą, a korki coraz większe. Potrzebna jest alternatywna trasa.
kierowca z N.Targu05.06.2019, 11:24
Kilka lat temu były plany na poprowadzenie nowej drogi od Leclerca i koś. św. Jadwigi w lewo po łąkach i wiadukt byłby 100 m wcześniej w str. mostu kolejowego i powrót do stadionu. Wiadukt mógł by być budowany i wystarczyło potem tylko spiąć te drogi. I co i NIC. Czemu obecna władza nie kontynuuje tego projektu ?
Niezadowolony05.06.2019, 11:19
Problem. Trzeba go rozwiązać. Kwestia pieniędzy więc tylko stoi na przeszkodzie.
Tory podnieść o 2,2 metry na wiadukt, drogę obniżyć o 2,2 metro w tunel i Krakowskim targiem mamy ruch bezkolizyjny.
Wszystko w pasach obecnego ruchu.
A może odwrotnie, jak chcecie
Zrobić Wam plan??
oskar5105.06.2019, 11:19
Już w latach 60 ub wieku były plany przebudowy tego przejazdu !! Pare lat temu jeden radny A.F z Nadmłynówki obiecywał że jak go wybiorą to momentalnie zrobi z tym porządek !!!!!
pol05.06.2019, 11:03
Idą wybory,jeżeli teraz nie załatwicie ,to po wyborach musicie zapomnieć .Jest p.Siarka i pani ze Spisza to ich naciskajcie,bo na PO nie można było liczyć przez 8 lat.Posłowie z Podhala woleli sprzedawać to co się dało a nie inwestować .Taką mieliśmy pomoc od nich,łatwiej im było do zdjęć się ustawiać,bo do tego nie potrzeba wysiłku.
baciok@05.06.2019, 11:02
Problem nierozwiązywalny.
My budujemy wieże widokowe w NT.
Jola05.06.2019, 10:57
Przejazd korkuje od lat, lodowisko sypie się od lat, dziury w drogach jak były tak są. Dziadostwo wszędzie. Tylko podejście władz się nie zmienia, szczególnie tej rządzącej w NT. Nadawała na poprzedników a sama jest gorsza
ja05.06.2019, 10:57
Ten problem nie zostanie rozwiazany za rządów PIS .
kuba05.06.2019, 10:41
w Krakowie bez problemu cały dworzec przebudowano.,
Pociągi i tramwaje raz są pod ziemią za chwilę na wiadukcie
w kilku miejscach po całym Krakowie -rozmach i rozwiązania
robią wrażenie nawet na tzw. warszawce.
Tylko w NT ciągłe dyskusje negocjacje itp itd
a defakto przez 20 lat nic się nie zmieniło ups...oprócz jarmarku.
PasterzPPP05.06.2019, 10:16
Ja powiem panu staroście jak ten problem będzie rozwiązany. Nijak, bo nie będzie. Jedyną zaletą kolei w Nowym Targu jest to, że rzadko jeździ.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl