10.06.2019, 10:00 | czytano: 3494

Szykują się zmiany w organizacji urzędu

Wójt gminy Ochotnica Dolna Tadeusz Królczyk zapowiedział zmiany w funkcjonowaniu urzędu gminy. Zniknie między innymi referat, który zostanie zastąpiony samodzielnymi stanowiskami pracy. Pracowników czeka również nowy zakres obowiązków. Wszystko po to, aby przyspieszyć pracę urzędu.
- Mija pół roku, od kiedy objąłem stanowisko wójta. Przez ten czas miałem okazję przyglądać się funkcjonowaniu urzędu gminy i wszystkich instytucji zależnych. Przeanalizowałem sytuację i wiem, jakie zmiany są potrzebne i w jaki sposób to wszystko usprawnić. Pół roku to wystarczający czas, żeby po pierwsze przeanalizować, co się dzieje, nie działać pochopnie, a po drugie, aby sami pracownicy zapoznali się z oczekiwaniami, celami i standardami – powiedział wójt na sesji Rady Gminy Ochotnica Dolna.
Tadeusz Królczyk powiedział na sesji, że wszedł w życie nowy regulamin funkcjonowania urzędu, który będzie pierwszą taką zmianą. - W ramach tej zmiany likwidujemy strukturę referatową, która się kompletnie nie sprawdziła. Struktura referatowa zamieniona zostanie na indywidualne stanowiska pracy, z indywidualną odpowiedzialnością. Następnie w czerwcu będziemy wprowadzać nowy zakres obowiązków w urzędzie gminy. Będziemy również wprowadzać nowe standardy we współpracy z instytucjami podległymi, na przykład z Zakładem Gospodarki Komunalnej. Krótko mówiąc, pół roku to był okres przejściowy między jedną a drugą rzeczywistością, a w tej chwili wprowadzamy zmiany, które mają na celu usprawnienie funkcjonowania urzędu – dodał.

Wójt stwierdził, że jest niezadowolony z tego, jak niektóre sprawy się mają w pewnych obszarach. Podkreśla, że niektóre elementy powinny działać znacznie szybciej i będzie dążył do ich przyspieszenia.

ao/
Może Cię zainteresować
komentarze
maverick10.06.2019, 23:01
Janicek, nie mogę się z Tobą zgodzić. Wójt Ochotnicy zorganizował sondaż dla mieszkańców aby dowiedzieć się jaka jest ich opinia - żaden inny wójt tak daleko w stronę bezpośredniej demokracji, przynajmniej w naszym powiecie, jak dotąd się nie posunął. To co teraz on zapowiada jest świetne, ale pod warunkiem że z głową przeprowadzone. Na jakiej zasadzie będą przydzielane te nowe zakresy obowiązków? Jak wójt zamierza zabezpieczyć się przed groźbą że ten nowy system nie zdegeneruje się, np. w ten sposób, że tzw. "znajomi królika" będą dostawać najbardziej spektakularne, a zarazem łatwe do zrealizowania zadania, natomiast inni pracownicy zostaną zapędzeni do żmudnej, ciężkiej i niewdzięcznej pracy, bez szans na to że kiedykolwiek zostanie ona przez kogokolwiek dostrzeżona i doceniona? Jak wójt zamierza zabezpieczyć swój skądinąd bardzo dobry projekt przed patologią, że ze względu na same przydzielone arbitralnie zadania jedni pracownicy będą mieli większe możliwości wykazać się efektami swej pracy niż inni?
janicek10.06.2019, 20:45
Hahaha, a może Wójt zamiast jeździć bez przerwy nie wiadomo gdzie, weźmie się do roboty, bo na razie nic nie widać, żeby coś robił. Kamery na wieżach nie działają od roku a urzędnik od wież jest. Coś mi się wydaje, że zamienił stryjek siekierkę na kijek.
maverick10.06.2019, 18:25
@ bacus2:
Proponowałbym jednak uczciwie krytykować. To jest i tak wójt, który najwięcej się stara.
Indywidualne stanowisko z indywidualną odpowiedzialnością brzmi świetnie, tylko co na wypadek jak pracownik imiennie odpowiedzialny "zachoruje" i w czasie kiedy przebywał na zwolnieniu osoba zastępująca będzie musiała działać i zrobi akurat te "błędy", które aby je wyeliminować robi się obecnie tę zmianę?
bacus210.06.2019, 13:40
panie wojcie weźta sie do roboty w terenie róbta drogi lepse a nie zabawy w reorganizacje które nic nie dała i nie dadzą....a w terenie w sołectwach zastój panie wójcie ze wskazaniem na słowo zastój
avivat10.06.2019, 11:30
I super! Za tym pójdą mam nadzieję niższe niż kierownicze pensje!
dyzia10.06.2019, 10:55
@burok

W Nowym Targu szykuje się dokładnie to samo
burok10.06.2019, 10:07
Hahahaha przecież wiadomo że chodzi o pozbycie się zaciągu po poprzedniku i cieplutkie posadki dla swoich.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl