23.02.2020, 16:48 | czytano: 4314

Jak sobie Miasto radzi w Internecie? Za promocję odpowiadają urzędnicy

arch. Podhale24
NOWY TARG. Radni miejscy zainteresowali się "obecnością", a co za tym idzie promocją Nowego Targu na portalach społecznościowych. Jedna z interpelacji dotyczyła strony internetowej Urzędu, która jest mało atrakcyjna i nie spełnia obowiązujących norm.
O szczegółowe wydatki, związane z zadaniem: "Promocja Miasta Nowy Targ na Facebooku, opracowanie postów i filmów promocyjnych na portalach społecznościowych" zapytała Ewa Pawlikowska. Jak mówi burmistrz - "zajmują się tym pracownicy Wydziału Kultury Sportu i Promocji" i jak podkreśla "zadanie to jest realizowane również w czasie wolnym ww. pracowników w sposób całkowicie nieodpłatny". Niemniej magistrat płacił za materiały promocyjne typu - filmy.
"Z uwagi na gwałtowny rozwój sektora Social Mediów, prowadzenie funpage'u Miasta na Facebooku nie ogranicza się tylko do redagowanie oraz udostępniania postów, ale również budowania interakcji z innymi użytkownikami. Do obowiązków osób zajmujących się prowadzeniem strony należy także monitorowanie i analiza efektów prowadzonych działań, przygotowanie i wdrażanie nowych kierunków strategii jak również dbanie o estetyczny i spójny charakter strony kompatybilny z kierunkiem promocji obranym na rok 2020." - tłumaczy Urząd Miasta.

Odpowiadając na pytanie o zawartą w sprawozdaniu finansowym z wykonania budżetu za pierwsze półrocze roku 2019 kwotę 3,5 tys. zł, UM wylicza:
- 307,50 zł (przelew za publikację)
- 2400,00 zł (opracowanie postów i filmów promocyjnych na portalach społecznościowych)
- 300,00 zł (promocja na Facebooku Targi Wielkanocne)
- 500,00 zl (promocja na Facebooku Przywitanie Lata).

Promocją Miasta w Internecie nie zawsze zajmowali się tylko urzędnicy. "Z uwagi na ograniczony czas pracowników Wydziału Kultury Sportu i Promocji, których zakres czynności jest bardzo szeroki, w roku 2018 oficjalne konto Miasta Nowy Targ było uzupełniane o informacje z zakresu turystyki przez podmiot zewnętrzny. Poniesione koszty za tę usługę mieściły się w zakresie wysokości kwoty nie wymagającej przeprowadzenia procedury rozeznania rynku (tj. kwota do 5 000,00 zł). Miesięczny koszt prowadzenia strony na FB wynosił 200 zł co daje łączną kwotę 2 400 zł (wydatek: opracowanie postów i filmów promocyjnych na portalach społecznościowych)" - wylicza UM.

Współpraca z owym podmiotem zewnętrznym została zakończona w 2019 r.
Z kolei radny Bartłomiej Garbacz zgłosił, iż strona internetowa Miasta Nowy Targ nie spełnia wymagań WCAG 2.0 oraz jest mało atrakcyjna wizualnie, brak jej responsywności. Chodzi o to, że nie jest ona przystosowana do przeglądania na urządzeiach mobilnych. "Strona internetowa wymaga modernizacji i dostosowania do obowiązujących norm oraz oczekiwań odbiorców treści na niej zawartych" - tłumaczy radny, przypominając, że przepisy dotyczące dostępności stron www, zawierają także groźbę sankcji finansowych za brak dostosowań do przepisów.

Grzegorz Watycha mówi, że modernizacja strony www - została ujęta w złożonym przez Urząd Miasta Nowy Targ wniosku do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie w ramach RPO. - Obecnie Urząd Miasta czeka na wyniki naboru, które powinny pojawić w I kwartale br. - podsumowuje burmistrz.

s/
zobacz także
komentarze
bo ona tak chce26.02.2020, 08:10
Miasto tak sobie radzi w internecie jak słoń w składzie porcelany. Najlepszy jest ten Koziołek Matołek, który podobno zastąpi na herbie św. Katarzynę
poziom wstążki25.02.2020, 21:10
Miasto w internecie co rusz radzi sobie super. Obrażając w komentarzach internautów. Jaka pani taki kramik!
pielgrzymka z Radomska25.02.2020, 13:29
Cały wydział promocji z Szefową na czele to śmiech na sali i nie ma co się dużo rozpisywać.
Kolesiostwo25.02.2020, 07:40
Zgadzam się z tym, że za poprzedniej władzy (kadencji) FB działał źle. Dziewczyny od Aśki nie miały do tego serca i trzeba było wynająć firmę. Poprzednia władza (Grzegorz Watycha) nic nie zrobił sensownego ze stroną miasta i tymi paskudnymi witaczami. Miał na to 5 lat. Teraz na FB trochę więcej informacji ale kiepskiej jakości. Wystarczy popatrzeć na FB samorządowe podobnych miast żeby się zorientować, że w NT robią to amatorzy. Beza ładu, bez składu, często nie po polsku.
Miś Barejowski24.02.2020, 22:45
.. dla naszego klubu się przemęcza i jest jak książka, Grzegorz Watycha, z naszego miasta ?Wstążka?.
Zainteresowany dyskusją wchodzę na FB miasta. Nie wiedziałem, że taki jest. I do końca lipca widzę... dwa wydarzenia. Niezły wynik. Można się spocić od roboty. Jest potęga miejskich promotorów. Burmistrzu Ty to widzisz? Czy klapek na oczach?
Agnieszka24.02.2020, 19:13
- 2400,00 zł (opracowanie postów i filmów promocyjnych na portalach społecznościowych).
Moja córka codziennie wrzuca kilka postów i nikt jej nie musi płacić. Po każdym ma od 50 do 120 łapek w górę. Watycha musi za to płacić z naszych podatków? Większość moich kolegów w godzinach pracy wyświetla się na zielono czy siedzą na FB. Może by tak na zmianę zaczęli pisać?
Fikus24.02.2020, 18:57
Najlepszą wizytówką tej niby promocji jest ten Koziołek Matołek z maską przeciwgazową na czole. Reszta to marzenia, mrzonki, wstążki i miliony utopione w imprezach i balach.
z boku patrząc24.02.2020, 18:00
do Krystian - słabo i już to w ogóle nie działa. Czas minął na działanie, poprawianie czy naprawianie. Jest jak jest i na lepiej się nie zapowiada. Liga okręgowa do kopania słynnej "zośki" dla zabicia czasu. I wcale nie trzeba być specem starym czy nowym, być w ogóle specem, by dostrzec to wszystko co dla obecnej ekipy jest promocją. A to co prezentuje napewno nią nie jest. Jest tragifarsą. Wcale też nie trzeba nikogo krytykować, bo jaki koń jest każdy widzi. Wystarczy posiadać odrobinę wrażliwości i choć na chwilę uruchomić logiczne myślenie. Jakiekolwiek myślenie, czego w zatroskaniu życzę.
Danuta24.02.2020, 17:31
Chyba niektórym trzeba przypomnieć że za czasów dawnej władzy byli specjalnie zatrudnieni asystenci i wtedy była promocja głównie wladzy. Wtedy otwarć i wstęg było pełno. Na FB słabo coś było. Ale cóż najważniejsze do aby obecny burmistrz dostał za byle co.
Lawik24.02.2020, 17:07
Ciekawski brat a raczej osoba która kilka lat pracowała w urzedzie i niby promowała miasto. To polecam zanim się zacznie pisać głupoty o braku zasięgu FB popatrzeć na niego. To ile jest tam aktywności łatwo widać. I w porównaniu z tym co dawniej "promocja" miasta robiła to jest teraz niebo a ziemia.
Pacanów24.02.2020, 16:17
Koziołek Matołek z jajeczkami zaprasza na targi wielkanocne. Miszczowie propagandy. Nowy Targ drugim Pacanowem
Jolka24.02.2020, 14:52
Oj Stegowa ma talentow wiele jeden jak to ktos napisal do szastania pieniedzmi na lewo i prawo szkoda tylko ze nie swoimi do sklocania ludzi , do bezczelnego zalatwiania petentow .......
normalny24.02.2020, 14:13
Grzegorz Watycha mówi, że modernizacja strony www - została ujęta w złożonym przez Urząd Miasta Nowy Targ wniosku do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie w ramach RPO
O czym to świadczy ????????????????????????///
Król jest nagi24.02.2020, 12:26
Najlepsze jest to najnowsze dziecko królowej kiczu - owca - łudząco podobna do Koziołka Matołka. Szczyt szczytów na miarę możliwości "promotorów" bylejakości.
ciekawski brat24.02.2020, 11:56
Ciekawe, czy ci urzędnicy mają płacone też żeby tutaj pisać :-) Wydaje mi się to prawdopodobne. W końcu na tego facebooka malo kto zagląda i nie ma tam co robić, a stołkogodziny trzeba jakoś spędzić... Więc może trochę pozachwalają w komentarzach ekipę Grześka i pomydlą jak to niby jest cud miód w tym naszym miasteczku, i też będzie "promocja miasta w mediach".
Król jest nagi24.02.2020, 11:19
Samorządy wykorzystują social media jako platformę informacyjną i promocyjną. Promocja w mediach społecznościowych nie polega jednak na publikowaniu postów bez ładu i składu. Musi być prowadzona w sposób bardziej usystematyzowany i zaplanowany. Miasto nie ma kanału na You Tube, Twiterze, nie ma też na Instagramie. Lepszym pomysłem było prowadzenie FB przez firmę zewnętrzną, która pisała posty ludzkim językiem a nie urzędniczym bełkotem z błędami językowymi. Ilość nie przechodzi w jakość czego nie potrafią zrozumieć zadufani w sobie miejscy spece od wszystkiego czyli tak naprawdę do niczego i dowodząca nimi królowa kiczu.
love24.02.2020, 10:58
Strona trąca stęchlizną i tak od pięciu lat. Na FB nie ma czego szukać. Miasto nie chwali się swoimi atrakcjami. Konia z rzędem temu kto znajdzie na miejskiej stronie prezentację multimedialną Muzeum Drukarstwa? Na FB podobnie. Zaproszenia na niszowe imprezki to nie wszystko i nie ma nic wspólnego z promocją miasta. Ktoś wpada w galaktyczny samozachwyt i pokazuje dobitnie, że o promocji nie ma pojęcia. A już te witacze obskurne to dramat, z którym od pięciu lat nie daje rady ta wstążkowa ekipa.
Cypis24.02.2020, 10:49
Gołym okiem widać, że najlepiej miastowym urzędnikom idzie pisanie prymitywnych komentarzy. Faktycznie jest to promocja nieudolności, brakoróbstwa i marnowanie czasu na bzdety. A podatnik płaci i to niemało
Krystian24.02.2020, 08:31
Dziwnie znajomo brzmią komentarze od osób krytykujących. Czyżby to dawni specowie od marketingu z poprzedniej władzy. Cóż prawda kole w oczy Panowie....
Mitronas24.02.2020, 08:29
Do krytykantów. Pokazcie, ktory samorząd oprócz Miasta Nowy Targ i i Gminy Nowy Targ udostępnia tak szeroko różne informacje na swoim FB. Można znaleźć od warunków na trasach, w górach po relacje z imprez i zapowiedzi wydarzeń. Krytyka jest tylko po to aby dyskredytować wladze i Urząd.
Kiwan24.02.2020, 08:25
No i co z tego że jest hasło dzień dobry słoneczko? Skoro ludzie mają na bieżąco informacje co się dzieje ? Tyle szumu by pisać cos o Gorcach a jak są informacje to źle. Jak widać po reakcji na posta to ludzie doceniają pracę. A Ci co piszą o średniej liczbie postów niby 4 to mają tylko na myśli jak walnac w ekipę. Od razu widać że liczba polubien udostepnien i komentarzy jest znacząca.
Irek24.02.2020, 08:21
Gaba w jakim świecie żyjesz ? FB miasta od pewnego czasu to najlepiej prowadzony FB w okolicy z samorządów. Nigdzie nie znajdziesz tylu informacji.
miejska teoria chaosu24.02.2020, 08:15
Strona internetowa miasta to najgorsza wizytówka Nowego Targu od lat. Obskurna, niefunkcjonalna, archaiczna. Tam technologia i umiejętność przekazywania informacji zatrzymała się w latach dziewięćdziesiątych. I tutaj każde tłumaczenie Watychy w zastępstwie odpowiedzialnej podobno za te działania Stegowej może być bardziej, lub mniej żałosne. To kompromitacja na poziomie słynnych witaczy będących zniszczonym szkaradzieństwem i anty wizytówką miasta przy drodze. Szkoda, że jak to mówią punkt widzenia zależy od punktu siedzenia!
Ula24.02.2020, 07:49
Oferta kulturalna jest w remoncie a sportowa w Obidowej. Nawet p. Joanna Iskrzyńska-Steg promuje obidowskie atrakcje na swoim FB. Brawo Wy!
Like w dół24.02.2020, 07:46
Promocja w wykonaniu urzędników (wszelakich) jest jak Yeti. Niby wszyscy wiedzą, że jest ale go nikt nie widział.
Zadowolony24.02.2020, 00:42
Na pytanie w tytule "Jaka jest promocja " odpowiem - na pewno skuteczna. A jak można zmierzyć tę skuteczność? Test jest bardzo prosty - trzeba policzyć ilość zadowolonych osób korzystających z oferty kulturalnej i sportowej serwowanej przez urzędników. W tej grupie korzystającej jest też masa turystów, którzy coraz liczniej odwiedzają Nowy Targ.
Wystarczy ruszyć się od komputera i klawiatury i przetrzeć oczy.
Gaba24.02.2020, 00:29
Od stycznia fb miasta to straszna padaka i niechlujstwo językowe. Analfabetyzm połączony z infantylizmem.
cyngiel23.02.2020, 22:52
"prowadzenie funpage'u Miasta na Facebooku nie ogranicza się tylko do redagowanie oraz udostępniania postów, ale również budowania interakcji z innymi użytkownikami - Grzegorz Watycha.
Efekty są piorunujące. Średnio 4 lajki pod postem. Interakcja jedynie przy piciu kawy z panią Joanną.
Śrut23.02.2020, 22:41
Miasto w necie radzi sobie tak samo jak w realu. Czyli bardzo kiepsko.
A oglądanie się na siebie do niczego dobrego nie prowadzi./.../
kombinacje23.02.2020, 22:13
Faktycznie lepiej zlecać na zewnątrz prowadzenie fb miasta bo redaguje go osoba nieumiejąca pisać po polsku. Poziom żenujący. Np z wczoraj
"Po dzisiejszych opadach śniegu ratrak spróbuje wieczorem przygotować szlaki narciarstwa biegowego w "Borze Kombinacjom", "
Bór Kombinacji... na Krzywej 1 Dobre!
Janusz K.23.02.2020, 22:11
@Jolanta i @Majka
widać już pierwsze komentarze ekipy Grzesia. Nie idzie tą drogą. Watycha jest już druga kadencję, czyli już 5 rok mu leci. Nie szukajcie jakiś mitycznych dawnych ekip, tylko popatrzcie na siebie.
Wiecie co się znajduje w przewodnikach o Nowym Targu? Idźcie chociaż do Empiku i zobaczcie co jest. Wstyd!
hahaaaa23.02.2020, 21:47
Taaa - pracują całą dobę... hłe hle. To sobie zobaczcie co teraz wisi na stronie na FB. "Dzień dobry słoneczko" - infantylizm na poziomie pensjonarki.
Majka23.02.2020, 21:33
Oj ale biadolenie się zrobiło. Popatrzcie ile teraz sie dzieje na FB a ile było jeszcze za czasów Pana J. i innych...Efekt widoczny gołym okiem. I dobrze bo widać, że ludzie ode FB nie siedzą tylko 7.30 do 15.30 ale non stop coś się pojawia. I tak trzymać.
Jolanta23.02.2020, 21:27
Oj dorwala się dawna ekipa od promocji do komentowania. Żal ściska Was że wreszcie w mediach społecznościowych są ciekawe informacje o tym jakie są warunki na trasach biegowych, że jest mecz lub inne wydarzenie sportowe, że się dzieje coś w kulturze. Wcześniej jakoś osoby z dawnej ekipy nic nie robiły. A teraz się będą pastwić.
Marcin23.02.2020, 21:25
Od pewnego czasu widać skok jakościowy promocji Miasta w mediach społecznościowych. Każdy widzi to bo są na bieżąco informacje o wydarzeniach i także coś czego wcześniej nie było.
Kierownik23.02.2020, 19:55
Smutna prawda jest taka, że nie ma promocji. Jest tylko organizacja imprez czyli promocja do wewnątrz mająca na celu promowanie wśród mieszkańców Watychy. Pieniądze są marnotrawione i to ciężkie miliony a Watycha drży przy każdym pytaniu o koszty. /.../

Proszę przeczytać raz jeszcze odpowiedź Urzędu Miasta. Moderator.
zapaść23.02.2020, 19:12
Ja chyba śnię. Co tutaj się wyrabia? I jak długo władza zamierzać manipulować tymi wygłaszanymi wszem i wobec bzdurami o rzekomej promocji. To wygląda tak, jakby w Nowy Targu czas zatrzymał się w dwadzieścia lat temu i od tego czasu z uporem maniaka walił ktoś łbem w tę samą ścianę. No błagam, panie burmistrzu, niech się pan już nie ośmiesza broniąc głupot podległych urzędników. I proszę sobie wyobrazić, że poza słowami o niczym istnieją opracowane algorytmy pomiaru efektywności marketingowej, czyli promocyjnej w praktycznym działaniu samorządu, przedsiębiorstwa czy inwestora. Do tego jednak potrzebna jest odrobina profesjonalizmu, której brakuje wszędzie tam, gdzie Nowy Targ powinien budować swoją pozycję regionalną i kształtować swój wizerunek ciut inny niż blaszane barany na Rynku.
syntezator23.02.2020, 18:36
Najgorsze, że Miasto nie radzi sobie z żadnym problemem. Nie radzi sobie też z promocją, bo jej w ogóle nie rozumie ani Watycha, ani Stegowa, ani żaden urzędnik, który nigdy nie wydał z własnej kieszeni przysłowiowej złotówki, na którą wcześniej musiał zarobić. To klasyczna hochsztaplerka i dmuchanie balonów ekipy bez kompetencji i pojęcia o marketingu. Niestety teraz to już drapiemy dno od spodu, ale uśmiech jak widać na fotach twarzy pani wiceburmistrz nie znika. /.../ Niech żyje bal... Drugi raz nie zaproszą nas wcale...
miejscowy23.02.2020, 18:11
Kiepsko kiepsko. Prawie codziennie "raport smogowy" w Radio Kraków zaczyna się od słów: w Nowym Targu normy przekroczone ...krotnie.

Wszyscy wiemy że w Mieście jest syf, wszyscy wiedzą że w Krakowie większy syf, ale w podświadomości słuchaczy zostaje tylko Nowy Targ.

Ktokolwiek, kto w UM jest odpowiedzialny za PR Miasta - do wy*** . Inaczej się tego napisać nie da. NT jest miastem przy drodze do Zakopanego, a po wybudowaniu obwodnicy i jej przedłużenia, przy drodze di Białki Tatrzańskiej.

Modernizacja strony jest potrzebna, ale tylko wówczas gdy ktokolwiek będzie chciał stronę otworzyć. NT skończy jak Pcim i Stróża.
rympałek23.02.2020, 18:05
Było zamiast kwartalnika za 30 koła zrobić fajną promocję w internecie
Ale nowotarski Kurski i włodarze stwierdzili, że papier lepiej dotrze do ludu.
orange23.02.2020, 17:36
Nieroby i lubnie z informacji turystycznej powinni sie zajac promocja miasta (stronami itd itp) w ramach swojej pracy i placy.
Arek23.02.2020, 17:35
Watycha zatrudni firmę żeby umieszczać wpisy na Facebooku? Czy ja śnię?
Janusz K.23.02.2020, 17:17
Miasto tak bardzo dba o promocje jak o szczury w piwnicy. Zero promowania atrakcji. Zero pozycji w przewodnikach, a jeśli już to kościoły i tyle. A przecież Nowy Targ to serce. Naszym atutem jest bycie centrum, bazą wypadową. Od nas są ścieżki w każdą stronę. Od nas droga na Turbacz. Od nas spływy kajakowe. Bezpiecznie i szybko koleją do Zakopanego, na termy każde.
Ale jeżeli za promocje odpowiadają ludzie, którzy na burmistrza wynieśli Grzesia to co się dziwić?
Krzysiek23.02.2020, 17:04
Przecież urzędnicy śmigają na FB w godzinach pracy to po co przepłacać? Ta Steg to wyjątkowy talent ma do szastania pieniędzmi
Zobacz pełną wersję podhale24.pl