27.04.2020, 11:54 | czytano: 13283

Samochodowy protest przed Urzędem Miasta w Nowym Targu

NOWY TARG. - Burmistrz nie odpowiada na listy, na telefony, nie kontaktuje się, dlatego taką formę porozumienia się z nim wybrałem - mówił Paweł Leja, który wczesnym rankiem postawił przed budynkiem Urzędu Miasta duży samochód oklejony planszami: "Skrzyżowanie hańby", "Burmistrzu, czy blokujesz budowę skrzyżowania Grel św. Anny".
- Do przebudowy potrzebny jest projekt, którego jeszcze nie ma. Na razie nic się nie dzieje. Państwo Leja niech nadal prowadzą działalność gospodarczą w sklepie - uspokaja burmistrz Grzegorz Watycha.
To nie pierwsza tego rodzaju forma "wymiany uwag" poprzez tablice umieszczane w przestrzeni publicznej. W rejonie skrzyżowania św. Anny i Grela, które od lat nie może doczekać się przebudowy - stoi kolejna już tablica z wyartykułowanymi pretensjami do władz miasta.


- Burmistrz nie chce przebudowy tego skrzyżowania - mówi nowotarżanin i zapowiada, że protestować będzie dziś przynajmniej do godziny 16-tej. Jutro zacznie na nowo, od rana. - Płacę za postój samochodu i mam zamiar go tu parkować do skutku, aż burmistrz ze mną porozmawia - dodaje.

- Daliśmy z żoną kilka propozycji załatwienia sprawy. To wykup całego budynku, części, zamknięcia sklepu, nawet - zastosowania spec ustawy. Byle nam wypłacili odszkodowanie. Nie ma żadnej odpowiedzi, jednie śmiech i kpiny z nas, bo zażądałem 6 milionów złotych za mój majątek. Będę tu stał, nie wiem ile dni, ale sprawa musi być zakończona. Bo co mam zrobić? Płacę za to. Ale płacę ze swoich pieniędzy, a burmistrz nie wydaje swoich pieniędzy, tylko walczy moimi pieniędzmi przeciwko mnie - mówi Paweł Leja.


Kilka dni temu odbyła się telekonferencja z udziałem przedstawicieli starosty i burmistrza w sprawie porozumienia z właścicielem nieruchomości przy ul. Św. Anny. Zdaniem tego ostatniego nie przyniosły efektu i do porozumienia nie doszło.

Innego zdania jest burmistrz. - Powołany został zespół roboczy w składzie zaproponowanym przez starostę, do wypracowania koncepcji rozwiązania tego problematycznego skrzyżowania. W połowie marca zaczęło się w kraju zagrożenie epidemiologiczne, więc zaplanowane spotkanie odwołano i w zeszłym tygodniu odbyło się ono w formie telekonferencji. Uczestnicy piszą z niego notatkę. Za dzień, dwa poznamy stanowisko i będzie ono przekazane właścicielom nieruchomości - mówi burmistrz.

Przebudowa niebezpiecznego skrzyżowania wymaga "zabrania" właścicielom nieruchomości terenu wielkości ok 130 m kw. - Nikt nie chce zabrać im ziemi bez odszkodowania, ale musi to być cena wyszacowana. Nie można zaproponować ceny, jeżeli nie ma wciąż projektu przebudowy. Nie wiadomo, czy ten projekt powstanie. To teraz jest sprawa między miastem, a powiatem - dodaje Grzegorz Watycha.
Jak mówi - "kryzys gospodarczy przejdzie przez nasze budżety i odczujemy to". - Pan Leja mówi o 6 mln zł. Próbuje zrobić dobry interes na tym kawałku ziemi. ale za 6 mln można zrobić wspaniałe rzeczy, a nie kupować budynek mieszkalno-usługowy. Poza tym nie jest powiedziane, że nie będzie mógł po przebudowę nadal prowadzić działalności. To on uważa, że przebudowa skrzyżowania zagraża działalności sklepu - zastrzega burmistrz.


Spór dotyczący przebudowy niebezpiecznego skrzyżowania trwa prawie od dekady. Po długich debatach, w 2013 r. Starostwo Nowotarskie i Urząd Miasta w Nowym Targu zdecydowały o wspólnej inwestycji, której pierwszym etapem było przygotowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji. Wtedy rozpoczęły się problemy. Właściciel działki, która bezpośrednio przylega do drogi protestował przeciwko przebudowie, która utrudniłaby wjazd klientom pod jego sklep. Mimo wszystko rozpoczęto przygotowania do inwestycji w styczniu 2014 r. Opracowano cztery koncepcje. ZRID uzyskano w 2016 roku, ale złożono od niego odwołanie i wojewoda uchylił decyzję o zgodzie na inwestycję.

Według nowej koncepcji inwestycja podzielona została na dwie części: rozbudowę skrzyżowania i rozbudowę fragmentu ulicy Grel, która obejmuje także strefę, gdzie projektowany jest kanał potoku Skotnica. Pod koniec ub. roku radni podjęli decyzję o rozpoczęciu inwestycji, a dokładnie - przygotowaniu dokumentacji projektowej. Przebudowa realizowana ma być przez Powiatowy Zarząd Dróg w latach 2020-2021. Szacunkowe koszty to ok. 150 tysięcy. Dwie trzecie zapłacić ma Miasto, jedną trzecią - starostwo. I tu znowu pojawiły się problemy, bo starostwo zmieniło zasady porozumienia, przerzucając odpowiedzialność na przygotowanie koncepcji i doprowadzenie do do porozumienia z właścicielami nieruchomości - na Miasto. W razie niepowodzenia, to gmina-miasto ponieść ma pełne koszty inwestycji. Dlatego powołano zespół roboczy złożony z przedstawicielu obu samorządów, by te kwestie na nowo omówić.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
xxx06.05.2020, 11:36
w miejscu zjazdu ja bym zrobił tak że postawiłbym tam betonowe zapory z informacją że z powodu braku porozumienia miasta z państwem leja zjazd na grel w tym miejscu zamknięty, mysle ze dosc szybko by sie tam wszyscy ze soba dogadali jakby wszyscy mieszkancy grela zaczeli wieszac psy na blokujacych realizacje tej inwestycji...
a30.04.2020, 22:55
Do:) Druga strona miasta
Ruch kołowy w tym miejscu średni, bez możliwości skrętu w prawo. I czy to jest warte ok.6,5 ml. złotych /6 ml. zł p. Leji/, a zapłacimy MY podatnicy NT.
Radny Lesław Mokołajski30.04.2020, 11:20
Do Dobrze poinformowany. Pozwolenie na budowę wydaje starosta. Na czym polegała ta rzekoma moja pomoc? Sądzi Pan, że radny ma takie możliwości, żeby namówić kogoś do bezprawnego wydania pozwolenia? To sa bzdury i trzeba zupenie nie znać procedur albo miec wyjątkowo zła wolę i być niedobrym człowiekiem, żeby publicznie kogoś oskarżać o takie rzeczy,Proszę podać fakty , imiona i nazwiska osób, z którymi załatwiałem pozwolenie na budowę P. Lejów., bo tego będzie wymagał Sąd.To sa oszczerstwa i pomówienia. Natomiast eetycja była w sprwie ruchu na ul Grel Wielu ludzi podpisało ją nie
znając treści, która była dopisana później, jak sami mieszkańcy mówili Potem pisemnie odcięli się od tej manipulacji pewnego mieszkańca Grela i jego siostry. Jestem radnym piątej kadencji i za kazdym razem miałem bardzo dobry wynik wyborczy, to mieszkańcy w wyborach, a nie petycje dycydują kto ich reprezentuje. Wszyscy wiedzą , zę jestem wrogiem P. Lejów, którzy od wielu lat prześladują mnie i moją rodzinę , ciągając po policji, sądach, nagrywając, ( 22 donosy na policję ). Jestem wrogiem za to, żę walczyłem o przejście na wały , regulację potoku Skotnica,który spowodował dwukrotne zalanie dzielnicy i rozbudowę bezpiecznego skrzyżowania, wszystkoto robiłem dla dobra społecznego i po konsultacjach z mieszkańcami, co potwierdają kolejne wygrywane przez mnie wybory w tej dzielnicy a wszystko to kolidowało z interesem osobistym P. Lejów. Tak wyglądała moja pomc Lejom Opinia mieszkańców w tej kwestii jest jednoznaczna , wszyscy za wyjątkiem nielicznych przyjaciół p. Lejów popierali i popierają moje stanowisko w tej sprawie. Wie Pan ,oskarżano mnie na forach o wiele rzeczy. O to , zę zrobiłem sobie hopke pod domem, a potem o to , że ją kazałam rozebrać a nawet o to, żę kobieta która zginęła pod kołami samochodu , zginęla przeze mnie ,chociaż samochód który ją potracił jechał od strony rynku, a hopka była ponad 100m wyżęj. Nie będę juz odpisywał Panu, bo to jest żenujące dla mnie. Proszę podać mnie do Sądu, skoro łamałem prawo, a Pan ma na to dowody Żegnam
Dobrze poinformowany29.04.2020, 19:19
Do Radnego Mikołajskiego niech Pan przestanie straszyć tylko przypomni sobie jak był przewodniczącym rady...i przypomni sobie fakty chętnie spotkam się w sądzie i przedstawię swoje dowody, a mieszkańcy ul Grel napisali petycję do burmistrza żeby ich Pan nie reprezentował. Prawdy nie zakrzyczycie.
d.29.04.2020, 15:23
Panie Burmistrzu BRAWO!!! stop takiemu cwaniakowi niskich lotów.
odholowanie29.04.2020, 14:59
Brak parkowania przy krawędzi jejezdni. Drogówka jedzie i nie widzi ?
Wiesiek29.04.2020, 13:43
Mamy najlepszego Burmistrza , który pilnuje interesu mieszkańców a nie mieszkańca który chce żerować na innych. Na szczęście Polska staje się krajem w których nie mam miejsca dla oszustów, cwaniaków. Skończyło się eldorado dla wpływowych bogaczy, znajomości i przysług.
grelek29.04.2020, 10:12
Panie Burmistrzu, niech Pan stoi twardo na swoim i nie da się zastraszyć! Mając tyle za uszami co Pana oponent nie przyszłoby mi nawet do głowy, żeby jeszcze takie prymitywne protesty urządzać.
Paweł29.04.2020, 09:40
Szkoda że nie chce 15 albo 20 milionów, tylko żeby się dorobić na kimś. Te pieniądze są mieszkańców. Interes się kończy parkingu praktycznie nie ma, bolą oczy jak inne sklepy prosperują nawet w tych czasach.
Burmistrz ma rację niech sobie dalej prowadzi sklep żadnych planów nie ma więc o co mu chodzi. Najlepsze wyjście dla miasta moim zdaniem była by budowa skrzyżowania, bo jest potrzebne ale tak żeby nie wchodzić na działkę pana leji.
@28.04.2020, 18:40
Burmistrz nie dysponuje swoimi pieniędzmi TO SA NASZE PIENIĄDZE. I w obliczu faktów / tych budowlanych,jak i naruszeń typu omijanie zezwoleń,nie przestrzeganie granic działek i wiele innych o których tu mowa/ Zgody na sponsoring Lejów NIE MA. Spekulacja faktami nic tu nie da. NIE MA ZGODY na cwaniactwo. Co ten chłop sobie ubździł. Czego on od nas chce? Ja pie....... Naoglądał się chłopina amerykańskich ballad od pucybuta do milionera? I wdraża nam tu swój amerykański sen. Za co on chce to 6 mil?
Była sąsiadka28.04.2020, 17:53
"pan"Leja niech przestanie udawać ofiarę i manipulować faktami.Nie ma w sklepie ruchu bo okoliczni mieszkańcy się na nim poznali.Nabrać na jego pokretne hasełka moze się tylko ktos spoza NT.Najpierw rzucał sie do radnego, radnej, teraz do burmistrza.Zaraz podjedzie do Warszawy, pod Pałac Prezydencki swoją pakamerą :-D
A może czas spojrzeć w lustro i tam szukać winnego swoich nieszcześć?
nie ślepy28.04.2020, 16:44
Widzę większość "rzeczoznawcy" od wyceny nieruchomości się wypowiadają...? Pewnie ludzie, co nigdy nic nie wybudowali...? Gość mnie nie interesuje, ale mnie interesuje normalność! Jak sobie wycenił ten dom właściciel, w którym prowadzi działalność, to przypuszczam, że miał prawo poza kosztem "cegły i malty" ująć sobie w wycenie utracone w przyszłości dochody z działalności, którą prowadził!!! To tak dla normalności, bo w normalnym świecie, wszędzie gdzie państwo bierze pod inwestycje teren prywatny, właściciel na tym zyskuje więcej niż mógłby uzyskać normalnie na rynku! Tylko u nas dalej trudno przy takich sytuacjach pozbierać swoje pieniądze! Co zaś się tyczy terenów różnych teraz niby miejskich, to i ich sytuacja jest czasem dwuznaczna...takie pozostałości po socjalizmie, w którym wszystko stawało się państwowe, gdzie się tylko władzy spodobało....
besala28.04.2020, 16:14
Należy pamiętać, że to nie na właścicielach sklepu ciąży obowiązek rozwiązania problemu związanego z tym skrzyżowaniem! Zarządzający tą drogą dysponują społecznymi pieniędzmi oraz określonymi przepisami, dzięki którym to skrzyżowanie mogło już dawno być przebudowane, jednak personalne niechęci uniemożliwiają negocjacje. W sprawach prywatnych można kierować osobistymi uczuciami, jednak reprezentując interesy miasta średniej wielkości trzeba się kierować rozsądkiem, prawem i dobrem wspólnym. I tyle.
Katarzyna28.04.2020, 13:54
Do pana Leszka Mikołajskiego może w końcu należy zająć się tymi pomówieniami w pana stronę. Jakiś życzliwy ciagle Pana obraża może czas dowiedzieć się kto jest taki ?choirok?? Ile można?
ani grosza kretaczowi28.04.2020, 13:33
Popieram Burmistrza Ani kroku w tyl ! Ten ... wycenil sobie nieruchomosc na 6 mln chyba cena ksiezycowa Niech sie buja ze swoim protestem !
Radny Lesław Mi9kołajski28.04.2020, 12:08
Do Dobrze poinformowany. Czy chcesz mieć kłoptyi za te pomówienia ? Nie jestes dobrze poinformowany . Kłamiesz. W sieci nie jesteś anonimowy.
plandemia28.04.2020, 10:51
hahahah ludzie i ta wasza naiwnosc, myslicie ze urzednik zostaje po to by wam sluzyc? hahahah
zainteresowana28.04.2020, 08:19
jak inwestor bez kosztów urzędu chciał zrobić remont Pl.EVRY też nie dostał zgody , przez ilość zieleni , a teraz ktoś posyła zdjęcia tego syfu i co
Druga strona miasta28.04.2020, 00:32
Ludzka bezczelność i dziadostwo nie zna granic.
Dobrze poinformowany27.04.2020, 22:42
Czy nie jest prawdą, że radny Mikołajski pomagał im załatwić pozwolenie to może niech on wyjmie i zapłaci te 6 milionów /.../
a27.04.2020, 21:10
I komu zależy na tym skrzyżowaniu? p. Leji!. Chciałby 6 ml. zł. ale ZA CO?Obecnie ruch średni. A i istnieje inna możliwość przejazdu. A to znaczy, że tam pewnie pada sklep. To podatnik musiał by zapłacić . Są inne ważniejsze sprawy.
qwerty27.04.2020, 20:22
za 6 baniek to mozna kamienicę w krakowie na rynku głównym kupić !! max to 1.5 mln .
Burok27.04.2020, 20:10
A dać Chłopu te 6 baniek jak chce , ale jednocześnie skasować Go na 4 bańki za wszystkie grzechy związane z tym placem . I wszyscy będą zadowoleni :):)
Józek27.04.2020, 19:36
6 mln za taka brzydka chałupę??
Gosc 227.04.2020, 18:38
@gosc masz rację , rosną jak grzyby po deszczu inwestycje na miarę XXI i za 6 milionów. Mówią, że Nowy Targ to miescina, a ceny jak w Warszawie....
STAŚ27.04.2020, 18:34
No cóż ?
Budynek wart, w porywach siedem, słownie siedem stów !
A tak na marginesie, cała ta sytuacja trwa bardzo długo ! Za kilka lat trzeba będzie zapłacić, rzeczywiście kilka milionów !!@!
Ewa27.04.2020, 17:24
Nie ma zgody na terroryzowanie mieszkańców przez Pana Leję!!! 6 milionów??? Czy on na głowę upadł??? A o swojej samowoli budowlanej jakoś nie wspomniał.
gość27.04.2020, 17:11
Co to za czlowiek co rządzi całą ulicą
Grel27.04.2020, 16:26
Panie burmistrzu niech Pan nie ustępuje , kto wydał decyzję o pozwolenie na budowę powinien się wytłumaczyć . Panie Garbacz ma Pan następnego przedsiębiorcę który chce wydrzeć kasę z miasta niech Pan wnioskuje o wypłatę tak jak to Pan radził burmistrzowi w sprawie nielegalnego domu pogrzebowego.
fff27.04.2020, 16:25
Starostwo zmieniło własne porozumienie. To do powiatu miejcie pretensje nie do miasta
Mieszkaniec27.04.2020, 16:11
Ta część Grela powinna być ulicą jednokierunkową i nie trzeba wydawać niepotrzebnie pieniędzy. Można je lepiej zainwestować. Czas o takim rozwiązaniu pomyśleć
dziadek27.04.2020, 15:55
Ci ludzie są już...męczący. Nie napiszę dosadniej, ale aż się prosi...
Ciągle oburzony27.04.2020, 15:32
Bezczelność tych ludzi od lat! Nie mają żadnego pojęcia o wydawaniu publicznych pieniędzy! W innym kraju p. Leja już dawno musieliby się wyprowadzić z miasta!
papa27.04.2020, 15:19
Firma przeprowadzkowa podjechała pod urząd. Czas się brać Grzegorz
Nowotarski27.04.2020, 15:07
Proszę się nie poddawać Panie Burmistrzu. Racja jest po Pańskiej stronie.
Baca27.04.2020, 14:16
Ukarac ... za bzdurne reklamy w mijcsu publiczznym niech sobie powiesi w sklepie
Dobra rada27.04.2020, 13:40
Niech jeszcze zastawi auto pani wiceburmistrz blokującej windę dla niepełnosprawnych. Farsa. Grzegorzu idź po rozum do głowy i zrób coś z tą panią.
sąsiad27.04.2020, 13:39
proponuję nie robić zakupów w tym sklepie,może trochę się opamieta
Ntky27.04.2020, 13:38
6 mln czy on na głowę upadł ? Nie wiem czy ten budynek jest wart 3 mln a co dopiero 6mln. Jeszcze cwaniak jakieś demonstracje siłowe sibie robi...
polas27.04.2020, 13:35
6 baniek ?chłopie opamiętaj się- 2,5 miliona max
Podatnik27.04.2020, 13:34
Sprawa jest o tyle skomplikowana, że dwie strony chca zrobić dowry interes.Jak pamiętam, a jest to zgoła ponad 60 lat,to tam było planowane rozwiazanie drogowe,ale nikt nie palił się zakończyć spawé,bo jest mało ?placu ? ,w obecnych czasach można to podciagnać pod Ustashi o drogach,odszkodowanie i już. Pan kt?ry żada odszkodowania dobrze to wiedział,liczy na zrobieniu interesu życiowego - rozumię ,władze nie pala się do takiego rozwiazani,bo trza wydać i ....... ? pat. Nie nie może być pat, pod drogi i inne budynki takie jak szpitale / nie prywate / jest ustawa i stackable,niestety p. Lena tego nie wzioł pod uwagę ileś tam lat do tyłu,na co ja też muszę / odszkodowanie / się złożyć ,podatkamiw tym przypadku tylko urzedowe rozwiazania i koniec kropka ,
ik27.04.2020, 13:30
ale dlaczego starosta chowa głowę w piasek>
Udziałowiec Bramy Gorc27.04.2020, 13:27
Kasa gminna jest przeznaczona na zrobienie drogi do prywatnej inwestycji w Gorcach nie na jakieś skrzyżowanie w NT
gość27.04.2020, 13:26
Kolejny biznesmen będzie przekonywał ludzi, że postawił budynek na miarę XXI wieku. Dobrze wiedział gdzie się buduje, że to skrzyżowanie ma być przebudowane. Ale pewnie wtedy uznał, że to mu się opłaci, będzie mógł wszystkich trzymać w szachu. Albo dacie mi tyle ile chcę, albo skrzyżowania nie będzie. Jak to określił: "burmistrz nie wydaje swoich pieniędzy, tylko walczy moimi pieniędzmi przeciwko mnie". A nie widzi tego, że to podatnicy będą się "zrzucać" na wygórowane 6 mln. za ten budynek. Patrzy swojego interesu jak zawsze.
Coś ostatnio głośno o samowolach budowlanych, może się w końcu za nich wezmą.
Franek27.04.2020, 13:15
6 mln to jakaś kpina. A jak nie to działka na jarmarku. Każdy by chciał zarobić ale to jest bezczelne
Betka27.04.2020, 13:14
A co w takim razie z tym nieszczęsnym przejściem między blokami,przecież to tak ważne dla starszych osób?
koza27.04.2020, 13:12
/.../ nie da c sie p. Burmistrzu
co tam bogatemu27.04.2020, 13:07
No to naliczanie opłaty za zajęcie pasa drogowego zez zezwolenia i w celu innym niż ruch kołowy - start. 100 zł za godzinę.
Ja327.04.2020, 13:01
Nie rozumiem toku myślenia Pana Lei. Miało być rondo - źle bo nie będzie miejsc parkingowych przed sklepem. Teraz miejsca są bo skrzyżowanie jakie było takie jest i też źle? Skoro podstawia auto z banerem?
k27.04.2020, 12:55
Murem za BURMISTRZEM. Burmistrz nie m a obowiązku zaspakajać fanaberie Lejów . A niech stoi di jesieni. W wielu sprawach się z nim nie zgadzam ale w tym wypadku ma świętą rację. Nie będzie nam tu ............. dyktował warunków. Ten budynek jest wart ok. 800 tyś. Choćby Leja siedział pod urzędem do wiosny to na wartości nie zyska. A jak mu .....przymarznie i się pochoruje to będzie żądał od burmistrza renty?Przecież ta cała historia jest absurdalna. Cwaniaków trzeba tępić a nie wspierać.
picipałka27.04.2020, 12:54
a czy w Polsce nie ma spec ustawy o drogach i autostradach ??? zabrać co ma być zabrane i budować skrzyżowanie a gostek niech się sądzi i kij mu w oko
@tylko referendum27.04.2020, 12:50
no róbże
obserwator27.04.2020, 12:46
Nie poddawaj się Burmistrzu. 6 milionów? Chyba na głowe upadli zwlaszcza, że od strony południowej Lejowie nielegalnie zabudowali koronę wałow stawiając trwałe ogrodzenie na podmurówce, które mają rozebrać i cofnąc się , bo postawili nie na swoim i bez zgody, to samowola budowlana( sprawa dziwna bo trwa od długiego czasu, biora w niej udział lokalny nadzór budowlany, Prokuratura, policja, Wojewódzki Nadzór Budowlany i trwa przepychanka, a opinia jest , ze ma rozebrać i nadal nic z tym nie robią nic. Od zachodu procesuje się o przejscie na bluwary, nie jego, chce podobno to zawłaszczyć. sprawa w sadzie. Od północy wymalował linię na chodniku ktory zawsze był publiczny i nie pozwalu ludziom przechodzic poza linię a bezczelnie parkuje swój samochó na miejskiej działce obok. Wszyscy juz mają ich tu dosyć po dziurki w nosie i nie kupuja u nich w sklepie, za donosy na policje i wiecznie utarczki z sąsiadami. Ta chałupa najwyżej jewst warta 1.5 - 2 mln. Cenę sobie wzięli z nieba. Po co miastu taki budynek i w tym miejscu?
Knt obywatel27.04.2020, 12:35
Mogliby zacząć od siebie, sklep normalnie działa, nikt nie przestrzegał zasad ilości osób w sklepie, na zakupy chodziła rodzina a może i sam zakażony tam prawdopodobnie....pomijając już błędy ortograficzne w komunikatach jakie na drzwi sklepu wieszają.
miki27.04.2020, 12:29
szkoda, że nie porozumiał się ten pan ze swoim rozumem też...
tylko referendum27.04.2020, 12:03
Podobna sytuacja spowodowana przez nieudolność Watychy jest z przejściem od Suskiego przez ul. Na Równi do Al. 1000-lecia. Przez nieumiejętność dogadania się z właścicielem działki mieszkańcy mają dalej do kościoła szkół i do rynku. I tak od czterech lat. Nie wspomnę już o przespaniu przez Watychę prawa pierwokupu działki ze starym basenem. Ten facet nie radzi sobie z bieżącym zarządzaniem miastem i powinien odejść a może go trzeba odwołać?
ja27.04.2020, 12:03
6 baniek to lekka przesada , może w warszawce by to przeszło ale nie w tym miejscu i tym mieście . Ceny wywoławcze za nieruchomości w nowym targu są z kosmosu , wystarczy poczekać 2-3 lata i nieruchomość można kupić za 50-60% ceny wywoławczej .
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl