01.05.2020, 19:03 | czytano: 11541

„Zrid” na podhalański odcinek zakopianki

zdj. UMWM
- Pomimo obiektywnie trudnych okoliczności nie zwalniamy tempa w procedowaniu i realizacji kluczowych inwestycji drogowych w Małopolsce. W maju powinien zostać wydany „zrid” na budowę nowej „zakopianki” na odcinku Rdzawka – Nowy Targ - zapowiada Piotr Ćwik.
- W obecnej sytuacji przedsięwzięcia drogowe i budowlane mogą też stać się kołem zamachowym gospodarki - dodaje wojewoda małopolski.
W 2019 roku – w stosunku roku 2016 – do Wojewody Małopolskiego wpłynęło 3 razy więcej wniosków o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej („zrid”) i wydano prawie 3 razy więcej decyzji drogowych. Tendencja ta nadal się utrzymuje, choć obecnie liczba nowych wniosków jest mniejsza, ale dotyczą one znacznie większych inwestycji drogowych.

Wniosek o „zrid” na budowę odcinka drogi krajowej nr 47, klasy GP, w nowym przebiegu, relacji Rabka-Zdrój – Zakopane na odcinku Rdzawka – Nowy Targ od km 5+009 do km 21+104 został złożony 24 września 2019 r. przez pełnomocnika reprezentującego inwestora – Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Projektowana inwestycja planowana jest do realizacji na terenie województwa małopolskiego, w powiecie nowotarskim, w gminie Rabka-Zdrój, w miejscowości Rdzawka, w gminie Raba Wyżna w miejscowości Sieniawa, gminie Nowy Targ w miejscowościach Klikuszowa i Lasek oraz w mieście Nowy Targ.

Zakres tej inwestycji obejmuje budowę nowego przebiegu drogi krajowej nr 47 o długości 16,095 km jako dwujezdniowej, dwupasowej, dwukierunkowej, o szerokości 22,0 m, w tym 2 razy po 2 pasy ruchu o szerokości 3,5 m oraz pas dzielący 5,0 m.
Na inwestycję składa się między innymi:
- budowa 4 węzłów drogowych: „Obidowa”, „Klikuszowa”, „Nowy Targ Zachód” oraz „Nowy Targ Południe”,
- budowa, rozbudowa i rozbiórka innych dróg publicznych,
- budowa nowych skrzyżowań oraz przebudowa istniejących,
- budowa dodatkowych jezdni, w celu obsługi terenu przyległego do pasa drogowego i zapewnienia dostępu do drogi publicznej,
- budowa wielu obiektów inżynierskich: wiaduktów drogowych, przejść dla zwierząt, mostów, przepustów,
- budowa ekranów odbijających, pochłaniających, przeciwolśnieniowych,
- budowa i rozbiórka zjazdów indywidualnych oraz publicznych,
- przebudowa koryta rzeki Raba,
- budowa wjazdów awaryjnych,
- budowa chodników i ścieżek rowerowych,
- budowa odwodnienia drogowego wraz z budową zbiorników powierzchniowych i podziemnych,
- budowa kanału technologicznego,
- budowa, przebudowa i rozbiórka sieci uzbrojenia terenu,
- budowa i rozbiórka obiektów tymczasowych,
- rozbiórka istniejących obiektów nieprzewidzianych do dalszego użytkowania, tj.: istniejących obiektów inżynierskich, budynków mieszkalnych, budynków gospodarczych przemysłowych i magazynowych, ogrodzeń, istniejących nawierzchni dróg itd.,
- wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją.


Do wydania decyzji o zezwoleniu na realizację tej inwestycji drogowej niezbędne jest zakończenie aktualnie prowadzonej ponownej oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia, wynikającej z obowiązku nałożonego w decyzji środowiskowej (konsultacje społeczne trwają do końca kwietnia, a oprócz tego potrzebny jest jeszcze czas na oczekiwanie na ewentualne przesłanie uwag pocztą – około 2 tygodnie). Po przeprowadzeniu oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie wyda postanowienie dotyczące uzgodnienia realizacji projektowanego przedsięwzięcia. Następnie Wojewoda wyda decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, co może nastąpić w drugiej połowa maja 2020 r.

opr.s/ zdj. UMWM
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Gosc05.05.2020, 15:07
do xxx. Nie wiem dlaczego czepiasz sie tych ktorzy chca zrobic tę droge. Chwala im za to!! Powinienes sie raczej czepiac komuchow i ich spodkobiercow ze tak zacafali nasz kraj na jak to mowisz 50 Lat!!! Tak nawiasem mowiac to nie przepadam za PISem, ale wole juz PIS niz PO dla ktorej zakopianka byla droga nieistotna. Przypomne tylko ze w swoich planach obecny kawalek zakopianki planowali zrobic dopiero w perspektywie do 2036 roku!!! Dzieki Bogu ze PIS jest przy wladzy a nie PO czy SLD.
wojtek05.05.2020, 06:28
Jak zawsze znaleźli się malkontenci dla których zawsze jest coś nie tak. Ale widocznie bez takich obrońców kornika krytykujących wycinkę chorych drzew w Puszczy i składających skargi do Parlamentu Europejskiego się nie obejdzie. To nic że minister Szyszko miał rację. Teraz Unia powinna nam zapłacić odszkodowanie za swoją złą decyzję.
xxx04.05.2020, 11:44
no mają rozmach że taak powiem, droga ktora juz powinna być 50 lat temu zbudowana....
wojtek04.05.2020, 00:56
Bardzo długo oczekiwana inwestycja. Oby tylko dalej poszło wszystko zgodnie z planem.
STAŚ03.05.2020, 17:40
Lasu szkoda, żabek, ptaszków, tudzież ślimaków szkoda ? Las odbudują, żyjątka odżyją. Gdzie w tym przedsięwzięciu ludzie ? Może trzeba się cieszyć, że będzie droga, która miała być już ok 60-70 lat temu !!!
NT1403.05.2020, 14:58
Do jasiek. Ino ka indziej i dobrze. Wreszcie NT będzie w miarę normalnie przejezdny!! Lasu szkoda, mogli zrobić inaczej, ale za drogo by było...
ZZ03.05.2020, 14:09
W końcu !!! Oby jak najszybciej
Wyrocznia03.05.2020, 12:06
Beton i asfalt stanie się największą atrakcją Podhala!
Jasiek03.05.2020, 09:44
Ta droga nie jest potrzebna. Nie będzie gdzie postawić reklam i ludzie stracą tylko pieniądze a korki będą takie same ino gdzie indziej.
Kierowca z N. Targu03.05.2020, 09:02
Przebudowa koryta rzeki Raby ? W którym miejscu ? No chyba że pod motelem na Rdzawce gdzie ma początek i jej nawet tam nie widać.
D.hu02.05.2020, 19:55
Do alik jak nie wiesz gdzie jest początek Raby to się nie wypowiadaj.
PL02.05.2020, 10:07
Widać że wybory na horyzoncie,to trzeba ogłosić jakiś sukces.
Jan02.05.2020, 08:48
Super. Wycięliście las. Na pewno dobrze robi to przyjezdnym, bo lepszy dojazd do turystycznych miejscowości, ale dla mieszkańców Nowego Targu to dramat. Piękne miejsce zdewastowane. Teraz czas zdewastować teren w okół lotniska i Boru na Czerwonem przez zbudowanie południowej obwodnicy Nowego Targu. I znów cieszyć się będą mieszkańcy turystycznych wiosek, a Nowotarżanie już nie będą mieli strefy relaksu. To już będą niestety nieodwracalne dewastacje terenów rekreacyjnych. Piękne miasto zamienia się w miasto po drodze do...
Marcin02.05.2020, 08:00
Do stw przeczytaj ustawę o ZRID. Znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie bo tutaj wojewoda z lewnoscia Ci nie odpisze
alik02.05.2020, 07:44
,, przebudowa koryta rzeki Raba", gdzie rzeka Raba a nowa zakopianka? Może chodzi o Lepietnice
stw01.05.2020, 23:55
Bardzo dobrze że budujecie, i to się chwali, ale o o odszkodowaniach nie wspominacie. Panie wojewodo małopolski zrid zridem, ale kiedy zapłacicie za działki zabrane pod drogę?
Dobra zmiana01.05.2020, 21:17
Szkoda że Pan Wojewoda tak szybko nie wydaje zridów na inne inwestycje tylko proceduje miesiącami wymyślając coraz bardziej absurdalne rzeczy i uchyla decyzję wydane przez starostów przedłużając niemiłosiernie wszystko.
Roni01.05.2020, 20:57
W Nowym Targu nie potrzeba żadnych pozwoleń, zgód itp. Tu się najpierw drogę buduje, a potem następuje próba dogadania z właścicielami gruntów i załatwianie pozwolenia. Droga Grel - Niwa jest tego żywym przykładem. Gdyby Zakopianka miała przebiegać przez rynek - da się zrobić - :)))
Optymistka01.05.2020, 20:04
Mam nadzieję że drogowcy szybko uporaje sie z tą inwestycją bo jazda tym odcinkiem to istny koszmar zarówno latem jak i zima
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl