27.05.2020, 18:00 | czytano: 4881

Spotkanie z wykonawcą S7 Lubień - Naprawa. Będą pieniądze dla protestujących podwykonawców

Kierownictwo Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie spotkało się z przedstawicielami konsorcjum IDS-BUD i ALTIS HOLDING, które jest wykonawcą budowanego odcinka S7 Lubień – Naprawa. Chodzi o protest podwykonawców, którzy domagają się pieniędzy za wykonane prace.
GDDKiA poinformowała po spotkaniu, iż ustalono, że wykonawca podpisze umowę przekazu, która pozwoli GDDKiA na przyspieszenie wypłat należnych wynagrodzeń bezpośrednio podwykonawcom. Dotyczy to pieniędzy nie zapłaconych przez wykonawcę. Rozmawiano także o kontynuacji budowy zgodnie z harmonogramem.
Spotkanie GDDKiA z przedstawicielami konsorcjum IDS-BUD i ALTIS HOLDING dotyczyło należności, których domagają się podwykonawcy wykonujący roboty i świadczący usługi na budowie S7 Lubień – Naprawa. Wykonawca zalega im z zapłatą wynagrodzeń. Do GDDKiA zgłosili się także podwykonawcy, którzy nie mieli potwierdzeń od wykonawcy, że prace zostały zrealizowane.

W trakcie spotkania obydwie strony potwierdziły wzajemnie, że deklarują zawarcie dwustronnego porozumienia w sprawie bezpośredniego przekazu zaległych wynagrodzeń części podwykonawców, których prace potwierdzi IDS-BUD, z bieżących faktur wystawianych przez wykonawcę. Ustalono, że IDS-BUD podpisze umowę przekazu i dostarczy dokument do Oddziału GDDKiA w Krakowie 27 maja br. Natomiast GDDKiA do 28 maja br. przekaże IDS-BUD listę pozostałych wniosków podwykonawców, usługodawców i dostawców z kwotami spornymi. Wykonawca ma w tej kwestii zająć stanowisko do 2 czerwca br. Wszystkie te ustalenia pozwolą na przyspieszenie należnych wypłat bezpośrednio przez GDDKiA.

Poruszono także kwestię prowadzenia budowy przez wykonawcę, który zobowiązał się do przedłożenia dodatkowych opracowań w zakresie badań sejsmicznych, prowadzonych w rejonie podpory estakady zagrożonej osuwiskiem i przedstawienia harmonogramu dalszej budowy obiektu.

Źródło: GDDKiA, oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Jimbo28.05.2020, 22:25
Do Kolarzyk. Odcinek Skomielna Biała- Chabówka budowała włoska firma Salini. I na tym odcinku fruwały prawie co dzień drony i przejeżdżali dziennikarze. A odcinek Lubień - Naprawa cieszył się spokojem i pobłażliwością Generalnej Dyrekcji. Proszę zatem się więcej uwagi poświęcać temu co się pisze.
Kolarzyk28.05.2020, 20:43
do Jimbo. Mylisz pojęcia gdyż włoski wykonawca to astaldi i oni budują odcinek z tunelem Skomielna naprawa i tam były problemy
Jimbo28.05.2020, 18:36
A pamiętacie jak psy wieszali na włoskim wykonawcy drogi Skomielna Biała-Chabówka. Jednak od września drogą jeździmy. A polsko- ukraiński holding paprze się z robotą do tej pory i końca nie widać. Jakże inne traktowanie tych dwóch podmiotów. W styczniu jeszcze był artykuł, że włosi nie wykonali jeszcze punktu obsługi pasażerów, natomiast na polsko- ukraińskim odcinku praca podobno była w stanie wrzenia. No i wykipiała.
elo546528.05.2020, 02:08
W necie jest, że Warbud stawiał Czajke.
Kałowiec27.05.2020, 21:01
Czy to prawda, że ta firma budowała oczyszczalnie Czajka w Warszawie? Nie mam więcej pytań?
Esbek27.05.2020, 20:43
Osuwisko osuwiskiem, ale mam wrazenie ze prace praktycznie ustaly na calym odcinku i malo co sie tam dzieje...
antyświatło27.05.2020, 20:18
Te badania to chyba do końca życia ...mojego życia będą badać
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl