24.07.2020, 14:40 | czytano: 7871

"Kto w tym Mieście rządzi?" List otwarty prezes NGM "Pamięć" do władz Miasta Nowego Targu

zdj. Podhale24
NOWY TARG. "Rozumiemy, że nie wszyscy czują się Polakami, że wolą być Europejczykami, że sprawy patriotyczne to dla nich nic ważnego, raczej obciach - niż powód do dumy" - pisze w liście otwartym Jadwiga Nieckarz. Prezes Nowotarskiej Grupy Mieszkańców "Pamięć" opisuje proces podejmowania decyzji w Urzędzie Miasta.
List otwarty do władz Miasta Nowego Targu
1 sierpnia, Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego, polskie święto państwowe, obchodzone corocznie od 2010 roku.

Powstanie warszawskie uznawane jest za jedno z najważniejszych wydarzeń w najnowszej historii Polski, od kilku lat bardzo uroczyście obchodzone w Nowym Targu przez Nowotarską Grupę Mieszkańców "PAMIĘĆ" i PGRH "BŁYSKAWICA". Rekonstrukcja wydarzeń z tamtych czasów, przygotowywana przez PGRH "BŁYSKAWICA" przyciąga bardzo wielu mieszkańców, wczasowiczów oraz turystów odwiedzających nasze miasto. Przyjeżdżają na nią również mieszkańcy z okolicy. Mamy nadzieję że jest to dobra lekcja historii dla dzieci, które przychodzą na nie wraz z rodzicami. Staramy się jak zawsze, by święto to miało szczególny charakter i było przypomnieniem o bohaterstwie powstańców.

W uroczystościach biorą udział sztandary NSZZ "SOLIDARNOŚĆ", Związku Podhalan, Rycerzy Kolumba, PGRH "BŁYSKAWICA". Hołd bohaterskim powstańcom oddają parlamentarzyści, przedstawiciele władz powiatu i miasta, radni powiatowi i miejscy, harcerze, przedstawiciele Związku Podhala, Rycerzy Kolumba, Obozu Narodowo-Radykalnego, kibice Klubu Sportowego, nauczyciele, dzieci, które biorą udział w rekonstrukcji i części artystycznej uroczystości oraz mieszkańcy Miasta i okolicy, których z roku na rok przybywa.

Uroczystości odbywają się na niewielkim placyku przy Szkole Podstawowej nr 1 i pod Krzyżem Katyńskim, w tym roku z uwagi na obowiązujące przepisy sanitarne nie chcieliśmy narażać organizatorów, jak również uczestników uroczystości na bliski kontakt. Aby godnie uczcić ten dzień postanowiliśmy zwrócić się do Pana Burmistrza Miasta o wydzierżawienie części płyty Rynku, by również dać możliwość większej liczbie osób wzięcia udziału w uroczystościach. Planowaliśmy rozbić szpital polowy, uruchomić kuchnię, pocztę powstańczą, przygotować koncert pieśni powstańczych, przygotować teren do krótkiej rekonstrukcji historycznej. W tym celu w poniedziałek zadzwoniliśmy do sekretariatu Pana Burmistrz, by umówić się na krótkie spotkanie i przedstawić plan uroczystości oraz prośbę o umożliwienie zorganizowanie uroczystości na płycie Rynku, gdyż dzień ten zasługuje na godne upamiętnienie. W sekretariacie poinformowano nas, że Pan Burmistrz nie zajmuje się takimi sprawami i przełączono nas do odpowiedniego Wydziału, gdzie uprzejmy Pan udzielił nam informacji, że dzierżawa płyty Rynku jest w wyłącznej kompetencji Pana Dyrektora Zakładu Gospodarczego Zieleni i Rekreacji i należy się do niego zwrócić.

Zadzwoniliśmy do Zakładu Gospodarczego Zieleni i Rekreacji, aby dowiedzieć się szczegółów dzierżawy płyty Rynku na kilka godzin, okazało się, że Pan Dyrektor jest na urlopie i miła Pani, która go zastępuje uprzejmie nas poinformowała, że faktycznie, do ich kompetencji należy dzierżawa Rynku, że należy spisać umowę, protokół przejęcia i zdania części płyty, że nie ma przeszkód, bo w tym czasie nic nie jest planowane w Rynku, więc cały plac jest wolny, że należy napisać pismo z prośbą o wydzierżawienie.

We wtorek Pani zastępująca Dyrektora ZGZiR poinformowała nas, że nasze pismo trafiło do Pana Burmistrza (!) i mamy czekać. W środę poinformowano nas telefonicznie, że Pan Burmistrz jest na urlopie i zastępuje go Waldemar Wojtaszek, ale on nie może z rozmawiać, bo jest bardzo zajęty. W tej sytuacji udaliśmy się do Urzędu. Wiceburmistrz Wojtaszek tłumaczył, że wrócił z urlopu i "nie ogarnął jeszcze wszystkiego, ale zapozna się ze sprawą i udzieli odpowiedzi". Stwierdził, że jeżeli Rynek jest wolny, to on nie widzi przeszkód, by go na takie uroczystości udostępnić mieszkańcom.

Wiadomo, że urzędnik ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi, ale ta sprawa nie jest skomplikowana i można ją załatwić w trybie natychmiastowym - do czego zobowiązuje urzędnika KPA - dlatego w czwartek zadzwoniliśmy do sekretariatu burmistrza, gdzie uprzejmie nas poinformowano, że sprawę przejęła Pani Naczelnik Wydziały Kultury, Sportu i Promocji Katarzyna Put. Ona z kolei w telefonicznej rozmowie powiedziała, że "właśnie wróciła z urlopu, już coś słyszała o sprawie, ale musi iść na konsultacje do pani wiceburmistrz". Po dwóch godzinach otrzymaliśmy informacje z ZGZiR: "W odpowiedzi na pismo dot. udostępnienia płyty Rynku, Zakład uzyskał niniejszą informację z Urzędu Miasta Nowy Targ, że ze względu na duże nasilenie hałasu generowane podczas tego wydarzenia oraz trwający okres wakacyjny, przez co Rynek odwiedzany jest przez rodziców z małymi dziećmi oraz klientów kawiarenek, proponujemy organizację wydarzenia na terenie Kopca Wolności oraz parkingu przy hali lodowej." Pismo podpisał kierownik Referatu Sportu i Turystyki Pan Arkadiusz Szymczyk.

Rozumiemy, że nie wszyscy czują się Polakami, że wolą być Europejczykami, że sprawy patriotyczne to dla nich nic ważnego - raczej obciach, niż powód do dumy, że w kalendarzu imprez przewidzianych na cały rok - oprócz 3 maja, 1 września i 11 listopada nie ma miejsca dla innych patriotycznych uroczystości. Zresztą nie po raz pierwszy. Ale to nie powód, żeby to tak długo wymazywane z pamięci Polaków święto spychać w zarośla nad Dunajcem. Mamy wątpliwości, czy 15 minutowa rekonstrukcja generuje tak wielki hałas, że przeszkadzałby on rodzicom z małymi dziećmi i klientom kawiarenek. A może to nie rekonstrukcja, ale koncert pieśni powstańczych jest problemem?

Kto w tym Mieście rządzi i kto chce kogo wygryźć? Dyrektor Zakładu Gospodarczego, któremu dano kompetencje do zawierania umów na wynajem placu Rynku, Pan Burmistrz czy może kierownik Referatu Sportu i Turystyki Pan Arkadiusz Szymczyk.

Z poważaniem - Jadwiga Nieckarz Prezes NGM "PAMIĘC"
Do wiadomości: Burmistrz Miasta Nowy Targ".

========

Komentarz autorski:

W skrócie: Nowotarska Grupa Mieszkańców "Pamięć" jak co roku przygotowuje się do organizacji obchodów 1 sierpnia. Z powodu narzuconych ograniczeń co do wydarzeń plenerowych, postanowiono tym razem uroczystości przeprowadzić na Rynku. Organizatorzy zgody nie otrzymali. Przez cztery dni sześć osób było zaangażowanych w podejmowanie decyzji, którą uzasadniono tym, że "hałas na Rynku będzie przeszkadzał odpoczywającym w centrum Miasta".

Administrator ma obowiązek decydowania o sposobie wykorzystywania mienia, którym się zajmuje. Ma prawo podjąć decyzję, która się komuś nie podoba. Ale dziwi proces decyzyjny, w który zaangażowanych było dwoje wiceburmistrzów, troje urzędników (w tym naczelnik wydziału) oraz pracownica zakładu budżetowego, by w końcu pod decyzją podpisał się kierownik Referatu Sportu. Indagowany Arkadiusz Szymczyk - tłumaczy, że "decyzję podjęto wspólnie w wydziale", że to co podpisał w zastępstwie pani naczelnik Put to była "jedynie rekomendacja dla ZGZiR, który prosił o opinię". Przyznał też, że nie zna scenariusza obchodów, co jednak nie przeszkodziło mu podpisać się pod pismem.

Przypomnę, że przeciwnikom wykonanej przed laty rewitalizacji Rynku tłumaczono m. in., że całkowita zmiana wyglądu głównego placu w Mieście - czyli usunięcie z Rynku większości drzew i elementów małej architektury - miało na celu przygotowanie tego miejsca pod organizację imprez, które służyć mają nie tylko uciesze i rozrywce mieszkańców.

O zagubieniu urzędników spowodowanym ich powrotem z urlopu nie wspomnę, bo to tłumaczenie równie poważne, jak to o hałasie przeszkadzającym klientom kawiarenek.

Sabina Palka
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Jadwiga Nieckarz28.07.2020, 00:11
Pani Mario,
jest Pani dobrym człowiekiem, i wierzy Pani w ludzi, ale w naszym przypadku to Pan Bolesław Bara niewiele może, jest zależny od urzędu Zwracaliśmy się do niego kilkakrotnie o wynajęcie sali na spotkania zawsze odmawiał.
Pozdrawiam, dobrej nocy.
Jadwiga Nieckarz28.07.2020, 00:05
do Pani Barbary Majcherczyk,
Pani Barbaro, po raz kolejny piszę, że nie oceniam Polaków na tych którzy się wstydzą itp, ja stwierdzam fakty, ponieważ takie wypowiedzi padły z ust osób publicznych: polityków, aktorów, pisarzy, proszę sprawdzić w internecie.
Końcówka wypowiedzi do tarżanin... " Poszła w ślady Kaczyńskiego i jemu podobnych, którzy tak mówią, a przede wszystkim plują jadem." to język miłości Pani środowiska?
Prosi Pani, aby złej polityki nie przenosić do naszego Miasta a Pani co robi? szkoda że sama Pani nie stosuje się do własnych próśb.
Jadwiga Nieckarz27.07.2020, 23:45
Szanowny Panie Piotrze,
zgadzam się z Panem, może moja wypowiedź jak Pan to nazwał ubrana została w "falbanki", ale wynikło to z emocji. Nie po raz pierwszy odmówiono nam wynajęcia czy to sali w MOK-u czy w Ratuszu a teraz po raz drugi miejsca na płycie Rynku.
Zwrócił Pan uwagę, że dzielę społeczeństwo, choć nie było to moim zamiarem, a co Pan powie na działania naszej lokalnej władzy?
Dlaczego mieszkańcy naszego Miasta nie mają prawa do spotkań, uczestniczenia w wydarzeniach i uroczystościach patriotycznych organizowanych przez N.G.M. "PAMIĘĆ"?. w budynkach miejskich czy też miejscach publicznych?
Jak Pan zapewne zauważył tylko 3 osoby uznały, że dzielę społeczeństwo na kilkadziesiąt wpisów. Tak jak już pisałam wcześniej, jeżeli pewna grupa mieszkańców Polski, wstydzi się być Polakiem, udaje że nim nie jest i chce stąd uciekać to kim są? tak wypowiadały się osoby publiczne: politycy, aktorzy, pisarze. To nie był podział tylko stwierdzenie faktów bo gdzieś należy ich zaliczyć.
Naszą młodzież uczymy odpowiedniego zachowania w czasie uroczystości, ale uważam, że jest to zadanie dla Rodziców i szkoły.
Trudno nam odpowiadać za uczestników uroczystości, ale Pana sugestie w sprawie zachowania i pisania na fladze państwowej weźmiemy pod uwagę, bo również mnie to razi.
Bardzo dziękuję za zrozumienie, sugestie i życzenia.
Pozdrawiam, dobrej nocy życzę
Maria27.07.2020, 22:49
Pani Jadziu niech pani idzie do dyrektora Moku. On pani pomoże i rozwiąże problem. Nam umył z pracownikami okna za co im jesteśmy, my seniorzy wdzieczni. Na PKP jest sporo miejsca. Dyrektor Bolesław pomoże. On jest lekiem na całe zło w naszym mieście. Będzie Pani zadowolona i nie będzie trzeba się kłucić z burmistrzem.
Uorcyk27.07.2020, 16:56
Pani BM jedyną osobą która tu jątrzy i dzieli jest pani. Na dodatek występuje pani w roli rzecznika prasowego burmistrza. Jest pani w stosunku do niego bezkrytyczna. Choć to kiepski włodarz. Zachowanie urzędników nieprzemyślane, głupie i karygodne i chyba się pani z tym zgodzi?
Anty27.07.2020, 16:52
No i wreszcie konkretna decyzja brawo urząd ,niech se rekonstrukcje robią nad dunajcecem i tyle w temacie
leming doskonały27.07.2020, 16:40
Zwykłe bicie piany, podgrzewanie emocji (niczym pandemii) - złośliwość jednych wobec drugich i na odwrót. Na załatwienie tego pozwolenia - sprawy nie trzeba miesięcy czy tygodni. Jeśli Rynek wolny, nie ma na ten czas żadnych imprez, to wydanie pozwolenia na patriotyczną inscenizację powinno zająć góra dwa - trzy dni i nie trzeba się zasłaniać terminami KPA tylko po ludzku sprawę z marszu załatwić - bo tu nie ma się nad czym zastanawiać, nie ma czego analizować, bo sprawa jest aż nadto oczywista.
BM27.07.2020, 13:27
do tarżanin....
Czyta Pan co chce i jak chce. Nie broniłam Burmistrza ani innych urzędników. Odmawiałam Pani Jadzi prawa do oceniania Polaków jako takich, którzy to się wstydzą być Polakami oraz ludzi, którzy wg Pani Nieckarz pewnie nie są patriotami. Poszła w ślady Kaczyńskiego i jemu podobnych, którzy tak mówią, a przede wszystkim plują jadem. Nie przenoście tego do Nowego Targu. Tyle i aż tyle.
milemari27.07.2020, 11:50
A czy znając datę uroczystości nie trzeba było zacząć planować tej uroczystości z dużym wyprzedzeniem czasowym? Nie zostawia się takich spraw na ostatnią chwilę, a potem wylewa publiczne żale. widomym jest że miesiące wakacyjne to sezon urlopowy nie ma się co dziwić i oczekiwać wszyscy rzucą swoje dotychczasowe obowiązku żeby zadowolić P. Jadwigę. ktoś tak doświadczony (podejmujący się organizacji od 2010r.) powinien o tym wiedzieć..
tarżanin nienowy27.07.2020, 11:31
* Barbara Majcherczyk
O nie, droga Pani. Każdy ma prawo do oceny osób pełniących stanowiska PUBLICZNE. Burmistrz i jego zastępcy to nie są osoby prywatne!
Przyjmując takie stanowisko doskonale wiedzieli, że każde ich działanie lub jego brak będzie podlegać swobodnej i również publicznej ocenie.
Piotr27.07.2020, 09:08
Wielce Szanowna Pani Jadwigo
Skoro wywołała mnie Pani do tablicy, pozwolę sobie na odpowiedź.

Gdyby opisała Pani faktycznie nieprofesjonalne zachowanie urzędników, ich opieszałość i brak takiego zwykłego ludzkiego podejścia do petenta, wszystko byłoby ok. Trzeba ich dyscyplinować i wymagać sprawnego działania w naszym imieniu - wszak za im płacimy!
Nie wiem jednak dlaczego postanowiła Pani ubrać swoją wypowiedź w taką ilość niepotrzebnych "falbanek": jakieś odwołania do narracji polityków z Warsiawy, Polacy, Europejczycy, do tego dużo emocji, brakowało tylko informacji, że to wszystko przez homoseksualistów i cyklistów - choć tym ostatnim przy okazji dostało się w komentarzach. I ....... cała treść uległa rozmyciu. Dyskusja opuściła temat problemów z organizacja imprezy i w kroczyła na bagno wzajemnych żali i prób udowodnienia swoich racji.
I jeszcze jedno. Skoro jest kilka wpisów potwierdzających, że w treść listu wpisała Pani informację, która została odebrana jako chęć podziału Polaków, to chyba coś jest na rzeczy. Uczę moje dzieci, że ich zachowanie jest odbierane tak jak widzą to ludzie z zewnątrz, a nie tak jak im się wydaje z ich perspektywy. Warto o tym pamiętać mając trochę więcej lat.
Bardzo przepraszam jeśli Panią uraziłem lub zdenerwowałem.
Życzę sukcesów w organizacji imprez patriotycznych i wytrwałości w walce z tępotą urzędników.
P.S.
Proszę tylko przypilnować aby podczas imprez patriotycznych Pani współorganizatorzy i uczestnicy nie brukali naszej flagi narodowej żadnymi napisami. To jest bulwersujące tak samo jak standardowy widok "patriotów" siedzących podczas śpiewania hymnu lub stojących z czapką na głowie. Ja bym zaczął od takich oczywistości i uczył chłopaków podstaw.
Jadwiga Nieckarz27.07.2020, 01:46
Do Pani Barbary, dyskusji ciąg dalszy:
nie oceniam ludzi, przytoczyłam tylko słowa osób publicznych: polityków, aktorów, pisarzy, to oni wstydzą się Polski.
Był w Polsce taki czas, jedynie słusznej idei, kiedy wszyscy powinniśmy mieć równo i myśleć jednakowo, niestety nie sprawdził się, mamy demokracje i należy szanować wybór większości, choć nie zawsze nam się to podoba.
W ocenie patriotyzmu zgadzam się z Panią w zupełności dodałabym tylko do oceny patriotyzmu ogólnego: także odważny sprzeciw mieszkańców miast, wsi na lekceważące traktowanie ich spraw, przez sprawujących władze samorządowe na ich terenie.
Dla mnie władza, to służba społeczeństwu, jeżeli decyduję się na stanowisko państwowe, samorządowe to decyduję się na służenie społeczeństwu, na traktowanie wszystkich jednakowo, a kierowanie się osobistymi animozjami doprowadza do podziałów,(które tak bardzo nie podobają się Pani i o które mnie Pani oskarża) jeżeli tego nie potrafię to nie kandyduję, nie podejmuję pracy na stanowiskach które polegają na służeniu.
W swoim liście przedstawiłam, jak po raz kolejny zostałam potraktowana, przez pracowników Urzędu, czy przedstawienie prawdy uważa Pani za obrażanie, jak według Pani powinnam postąpić, przemilczeć, aby nie narażać urzędników na krytykę.
Sama Pani widzi na podstawie tych wpisów co mieszkańcy sądzą o włodarzach tego Miasta, kto powinien z tego wyciągnąć wnioski?
I co powinno się w tym Mieście zmienić aby wszyscy powinni być traktowani jednakowo.
Pozdrawiam, dobrej nocy.
Anna Rużyczka27.07.2020, 00:28
Uprzejmie informuję, że Polska leży w Europie i nie ma sprzeczości między pojęciami "Polak" i "Europejczyk". Zakładam, że grupa "Pamięć"planuje swoje uroczystości z odpowiednim wyprzedzeniem, o koronawirusie wiemy juz od kilku miesięcy. Co zatem stało na przeszkodzie, aby z wnioskiem o udostępnienie Rynku wystąpić odpowiednio wcześnie, aby urzędnicy mogli spokojnie załatwić sprawę w przepisowym terminie. A do urlopu każdy ma prawo. Dlaczego "Pamięć" żąda (bo raczej nie prosi) dla siebie specjalnego traktowania, "bez żadnego trybu"? O szermowaniu wielkimi słowami nie będę się wypowiadać, doradzam lekture wiersza Jana Kasprowicza "Rzadko na moich wargach". Dla mnie istnieją pojęcia "patriotyzm czasów wojny" i "patriotyzm czasu pokoju". A do tego drugiego zaliczam między innymi przestrzeganie prawa i procedur oraz szacunek dla współobywateli. Wszystkich!
Bolo26.07.2020, 21:43
Trudno wymagać kultury i zrozumienia od pani wice która zasłynęła zastawianiem swoim autem windy dla niepełnosprawnych w UM. Trzeba nie mieć serca i zdrowego rozsądku w jednym i drugim przypadku.
v26.07.2020, 21:42
ktoś jest z pod jakiej gwiazdy
Dans26.07.2020, 21:09
Karawana niekompetencji i bylejakosci Pani Joasi jedzie dalej
Anka26.07.2020, 14:39
Pan Szymczyk według mnie skompromitował siebie i burmistrza tym pokrętnym tłumaczeniem dlaczego miasto nie chce obchodów rocznicy Powstania Warszawskiego.
Kornelia26.07.2020, 14:14
Jak pani widzi pani Jadziu, pan wiceburmistrz Wojtaszek też nie ma nic do powiedzenia i pani II wice zmienia również jego decyzje. W czym przeszkadzały obchody na rynku, na którym codziennie panuje zgiełk i hałas? Tak głupiej argumentacji jak ta pana Szymczyka dawno nie słyszałam. Brak klasy, buta, arogancja i słoma z butów w jedynie słusznej stolicy Podhala. Wstyd!
Barbara Majcherczyk26.07.2020, 13:32
Do Pani Jadzi dyskusji o patriotyzmie ciąg dalszy;
Dzielenie o które Pani pyta ja rozumiem następująco; nikt nie dał Pani prawa do oceny innych ludzi, także tego kto jest patriotą, a kto nie. Skąd Pani wie kto się wstydzi być Polakiem? Ja czasem wstydzę się za rządzących ale nie o to chyba chodzi. Tak więc musimy zdefiniować patriotyzm na nasz użytek, bo rozumiem, że tu się różnimy ? nie tylko my dwie.
Patriotyzm tak bardziej ogólnie; nie musi być tylko ?na pokaz? i ?od święta?. Wszystko, co dobrego robimy dla innych, utrwala poczucie więzi. A to poczucie jest najważniejsze dla budowania postaw patriotycznych. To także zaangażowanie w sprawy społeczne, ale także odważny sprzeciw obywatelski na próby zawłaszczania przez państwo praw obywatelskich.
Szczegółowo bardziej dla mnie - patriotą jest osoba, która owszem, dba o ważne rocznice historyczne, ale jednocześnie: pomaga starszej pani w różny sposób, jest wrażliwa na krzywdę np. dzieci czy zwierząt, płaci uczciwie podatki, troszczy się o swoich pracowników, odnosi się do innych kulturalnie w komunikacji miejskiej czy sprząta po swoim psie.
Odpowiadam też co wg mnie to rozwiązania siłowe - to takie działania , które oparte się na sporze dwóch stron, a opisanie ich w Pani liście otwartym powoduje złe emocje, okładanie się słowami wręcz obrażanie. I to nie po raz pierwszy i jedyny.
Inna sprawa, że władze Miasta mogłyby tak zwyczajnie, po ludzku wyjaśnić zaistniałą sytuację. Władzy od tego by nie ubyło.
Kierownik26.07.2020, 13:00
Dawniej urzędnik musiał umieć czytać i pisać. Obecbie musi być ze sztabu wyborczego i umieć kibicować
kuzyn26.07.2020, 12:56
Jadziu ja znam górali co nie przyznają się go tego że są góralami jak są gdzieś poza naszym terenem a tu udają górali pełną gębą to kim oni są ,myślę że jest to kwestia wychowania i poczucia własnej wartości tego nie da się określić słowem patriota nie patriota,Polak nie Polak jak chce tego wszystkim znany prezes
Iga26.07.2020, 12:31
Nie lubimy tych rekonstrukcji. Nie chcemy ich na rynku, są przerażające.
KNT26.07.2020, 08:48
Pani Jadwigo cenne uwagi. Prawda jest taka że cała afera ma genezę w niechęci Joanny Iskrzyńskiej Steg do p. Nieckarz. Cała reszta to zasłona dymna. I ten hałas. Kto wpadł na tak idiotyczny argument?
JANEK26.07.2020, 08:26
01.08.2020 godz. 16.00 Msza Święta - Sztandary zbiórka 15.45 przed kościołem Św. Katarzyny
Jadwiga Nieckarz26.07.2020, 00:49
do Pani Barbary Majcherczyk i kuzyna
Pani Barbaro i kuzynie jak już pisałam wcześniej, to nie jest podział Polaków, to jest stwierdzenie faktów, przykro mi, ale tak jest, część Polaków wstydzi się Polski to kim oni są?, być Polakiem dla nich to obciach, będąc poza Polską udają kogoś innego nie Polaka, to kim oni są? Jak powinnam ich nazwać? Bardzo proszę mi podpowiedzieć.
Nie dla wszystkich patriotyzm jest ważny, też to rozumiem, nie każdy musi być patriotą. Czy stwierdzenie tych faktów to też jest podział, bo nie bardzo rozumiem, stwierdzenie oczywistych faktów będzie teraz wiązało się zawsze z podziałem na coś lub kogoś?
Pani Barbaro, a nie sądzi Pani, że w naszej "mieścinie" ten podział istnieje już od dawna, że sprawa uroczystości po raz kolejny pokazała jak władza traktuje mieszkańców i jaki jest jej stosunek do spraw patriotycznych?
Nie bardzo rozumiem co Pani ma na myśli pisząc o moich rozwiązaniach siłowych i o drugim dnie?
Sprawę zaczęłam od gabinetu Pana Burmistrz, gdzie pokierowano mnie do kompetentnych osób przez trzy dni czekałam na informacje w trzecim dniu bezpośrednio rozmawiałam z Panem Vice Burmistrzem Waldemarem Wojtaszkiem, który po wysłuchaniu sprawy z jaką przyszłam, przypomniał sobie, że wzeszłym roku uczestniczył w uroczystościach i że jeżeli Rynek jest wolny to on nie widzi przeszkód i zaraz zajmie się sprawą. I jak Pani wie sprawą zajął się Pan Arkadiusz i chyba nie dziwi się, że stracił przyjaciół.
I tak, były pisma, była bezpośrednia rozmowa i co jeszcze powinnam zrobić może mi Pani podpowie, by na przyszłość uniknąć takich sytuacji.
Pani Barbaro nie sądzi chyba Pani, że te podziały w naszym Mieści to moja sprawka, przecenia mnie Pani. Proszę się jednak zastanowić gdzie nasza władza ma część mieszkańców, ta sprawa jasno pokazała, nasze miasto i co nam zrobicie .

Dobrej nocy, życzę wszystkim.
prezes26.07.2020, 00:38
Kolejny przykład skrajnej niekompetencji urzędników Watychy. W podjęcie prostej decyzji zaangażowano dyrektora kierownika naczelnika i dwóch w8ceburmistrzów. Odpowiedź arogancka i skrajnie infantylna.Przykre ale prawdziwe. Ci ludzie nie dorośli do tego żeby sprawować odpowiedzialne funkcje. W nnormanej firmie czasach wszyscy do zwolnienia.
Wektor25.07.2020, 23:25
SKANDAL!!!

Możecie być pewni na 100%, że sprawę rozdmucham przed następnymi wyborami
samorządowymi. To się w pale nie mieści. Apeluje do mieszkańców, aby zapamiętali
nazwiska i komitety wyborcze, które nami rządzą w tym MIEŚCIE. Karygoda.
Obiektywna25.07.2020, 22:32
Do zieeew..
Malowniczy zbójnik już kilka lat nie żyje...Panie świeć nad jego duszą.A szkoda bo był to człowiek Wielki
Proponowałbym aktywnie uczestniczyć w różnego rodzaju imprezach a nie czytać na portalach niesprawdzonych informacji i rozsiewać plotki.
jaga225.07.2020, 20:28
Patriotycznie to by pasowało żeby Policja częściej używała pałek i lała tych co malują i niszczą przystanki i posesje. Takim patriotyzm nie w głowie
wstążka25.07.2020, 19:15
Kto w tym mieście rządzi? Pani Joanna i kolesiostwo
pink25.07.2020, 16:43
Kompromitacja urzędników. Tylko referendum o odwołanie Watychy
zieeew25.07.2020, 16:41
Obiektywna, a Ty byłaś na jarmarku? Od 4 lat jarmark podhalański zaczyna się na rynku od wystrzałów z pistolców w wykonaniu malowniczego zbójnika.
respekt25.07.2020, 16:25
Pani Jadwiga zawsze ma racje , takich ludzi zawsze trza szanować , a nie drwić z nich , bo to bardzo nie eleganckie podejście
Obiektywna25.07.2020, 16:21
Do zaciekawionej....
Chyba nigdy nie byłaś na jarmarku,bo jakoś nie słyszałam żeby ktoś strzelał?? Podczas powstania raczej nie grali ani śpiewali...A odgłos strzału jest dla dziecka bardzo szkodliwy, samej mi ciarki przechodzą.
Nie widzę problemu żeby się to odbyło koło kopca.Kto jest chętny podejdzie tam.
Alina25.07.2020, 14:46
Pan Cynk czyli M.- myślę że najlepiej niech pan u siebie prowadzi lekcje języka polskiego bo chodzą słuchy że w miejscu gdzie pan szefuje średnio się dzieje.
3.14jak25.07.2020, 14:33
tyle zabiegow, tyle osob zaangazowanych po to aby dac wykretna odpowiedz o halasie, , glosnosci. A ten łomot w czasie jarmarku podhalanskiego to co niby, Iscie salomonowa decyzja bezradnych urzedasow. A moze chodzilo aby komus zrobic na zlosc?
Cynk25.07.2020, 12:41
"ze względu na duże nasilenie hałasu generowane podczas tego wydarzenia oraz trwający okres wakacyjny, przez co Rynek odwiedzany jest przez rodziców z małymi dziećmi oraz klientów kawiarenek, proponujemy organizację wydarzenia na terenie Kopca Wolności oraz parkingu przy hali lodowe"

Trzy powtórzenia słowa oraz w jednym zdaniu. Oj przydałby się urzędnikom nauczyciel wychowania początkowego. Kolejna wtopa pana Arkadiusza.
czas leci25.07.2020, 12:39
Grzesiek ile osób z najbliższego otoczenia mówiło Ci żebyś się jej pozbył? Zacznij myśleć o swojej przyszłości a nie tylko o tu i teraz!
kuzyn25.07.2020, 12:18
Jadziu z jednym się zgadzam urzędnicy to ignoranci bo ja nie widzę nic złego żeby taką imprezę zorganizować na rynku ale nie dziel mieszkańców na Polaków patriotów i Europejczyków bo wszyscy Polacy to Europejczycy ale nie wszyscy Polacy to patrioci
bzyk25.07.2020, 11:55
Arkowi brakuje doświadczenia i dał się wypuścić jak dziecko. Niestety zarządzanie miastem jest uzależnione od instynktów i złych emocji pani wice a Watycha jest miękki. I tyle w temacie.
chód25.07.2020, 09:32
Pani Nieckarz jest Pani po prostu przewrażliwiona.
Proszę trochę wyluzować.
Po prostu pewne sprawy trzeba jak sie to mówi wychodzić.
Barbara Majcherczyk25.07.2020, 09:14
Pani Jadziu twierdzi Pani uparcie, że nie dzieli Polaków ale stwierdzenie "Rozumiemy, że nie wszyscy czują się Polakami, że wolą być Europejczykami, że sprawy patriotyczne to dla nich nic ważnego, raczej obciach - niż powód do dumy" jest elementem znaczącym tegoż podziału.Sprowadziła Pani walkę na szczytach władzy do małej mieściny jaką jest Nowy Targ. Tak się jakoś składa, że przy załatwianiu różnych spraw kocha Pani rozwiązania siłowe. Nie wierzę, że ta sprawa nie ma drugiego dna. Można ją było rozwiązać choćby w bezpośredniej rozmowie. Nie obarczam Pani całą winą bowiem urzędnicy lubią się napinać i pokazywać swoją władzę. Tak więc przecięcie "wrzoda" udało się poniekąd Arkowi. Poniekąd, gdyż wywołał falę hejtu pod swoim adresem od byłych przyjaciół. Natomiast uważam, że wpisy pod Pani listem najlepiej świadczą o podziałach w moim ukochanym Mieście, które kawałek wyżej nazwałam mieściną.
Jadwiga Nieckarz24.07.2020, 23:58
do Piotra,
bardzo proszę o wskazanie miejsca w moim liście gdzie podzieliłam społeczeństwo, owszem napisałam że " rozumiem, że nie wszyscy czują się Polakami wolą być Europejczykami..", ale czy to jest podział?.
To nie moje środowisko "wstydzi się być Polakiem", nie twierdzi, że "bycie Polakiem to obciach", nie uważa, że "trzeba z tego kraju uciekać".
Jeżeli Pan Czuje się Polakiem i Europejczykiem to bardzo się z tego powodu cieszę, bo Polska leży w Europie już przeszło 1000 lat i nikt nas do Europy nie musiał przyjmować, ani nikt z niej nie może nas wyrzucić tak jak Pan napisał jest to ściśle powiązane z podstawową wiedzą na temat geografii.
Napisał Pan "Czy bycie Europejczykiem wyklucza możliwość bycia polskim patriotą?", a ja pytam Pana, czy bycie polskim patriotą wyklucza bycie Europejczykiem?
Pyta Pan "czy nazwanie Kopca Wolności "zaroślami nad Dunajcem" można uznać za akt patriotyzmu?, bardzo proszę wskazać mi ten fragment gdzie nazywam Kopiec Wolności zaroślami. Kopiec w uproszczeniu można nazwać pagórkiem, my nie rekonstruujemy zdobycia Monte Casino, ale jak pan zapewne wie walki uliczne w mieście, bo tematem jest Powstanie Warszawskie, to jak Pan sobie wyobraża tę rekonstrukcję na kopcu. Dlatego napisałam o zaroślach bo trzeba wybrać płaski teren.
Pisze Pan o przyzwoitości i dzieleniu Polaków, ale mam wrażenie że swoją wypowiedzią chciał mi Pan "przyłożyć" a może "dokopać"? i czy swoją wypowiedzią nie chciał nas Pan podzielić?
Ja szanuję każdego człowieka i jego poglądy, jeżeli on szanuje mnie i moje poglądy.
do e2 - pisze Pani że "jesteśmy Polakami i Europejczykami", ale czy Pani tak się czuje, jeżeli tak, to bardzo się cieszę, bo człowiek bez korzeni staje się bezimiennym Europejczykiem czyli nikim.
Pisze Pani o wyciąganiu wniosków z historii, ale żeby wyciągać wnioski to trzeba tę historię znać i my jako NGM "PAMIĘĆ" tę historię przypominamy, to nie jest cofanie się (do tyłu, a jak jest do przodu) to jest przypominanie.
Ma Pani rację patriotyzm to nie tylko historia to również teraźniejszość, my zajmujemy się historią, a Pani co robi dla teraźniejszości?
Może warto połączyć siły, zapraszamy do współpracy.
Pisze Pani o "skłóceniu i podziale narodu", ale co Pani robi by zasypywać te podziały? Bo mam wrażenie, że tak jak Pan Piotr swoim komentarzem chciała mi Pani "dokopać" czy nie jest to skłócenie nas?
do ta ruda, baciok@ - nie bardzo rozumiem cytatu, czy tym cytatem leczysz swoje kompleksy?
do provokator - NARODOWY DZIEŃ PAMIĘCI POWSTANIA WARSZAWSKIEGO jest polskim świętem państwowym, nie prywatnym!

Spokojnej nocy wszystkim życzę.
ja24.07.2020, 23:42
Przykre ale prawdziwe. Jeżeli ludzie władzy nie potrafią dobra społecznego oraz patriotyzmu przedłożyć ponad osobiste urazy wynikłe z przegranego procesu z Panią Jadzią jak pani wice to powinni jak najszybciej z urzędu zrezygnować. BOLI PRZEGRANA I BĘDZIE BOLEĆ BAAARDZO DŁUGO - PRAWDA ?
Pani Jadziu tak trzymać robić to na czym włodarzom tymczasowym nie zależy i nie potrafią uszanować - patriotyzmu lokalnego i poszanowania dla tych który bezinteresownie poświęcają swój czas i fundusze aby coś dla tego miasta zrobią. Pon burmistrz i jego pani wice przeminą Wy i Wasza grupa będziecie nadal działać ich już i tak nigdy na żadnej uroczystości nie zobaczycie chyba że podczas odbierania odznaczeń.
To kolejna odmowa organizacji uroczystości, nie pierwsza ale myślę że ostatnia. Jeżeli na Wasze uroczystości przychodzą ludzi to znaczy, że jest zapotrzebowanie . A więc niech miasto to organizuje.
Jak hałas podczas rekonstrukcji przeszkadza to widząc jak włodarze dotrzymują słowa już nigdy na rynku nie zorganizują koncertu decybeleeee.
MICHAŁ24.07.2020, 22:55
Do e2. Cofać się do tyłu. Gdzieś ty szkołę kończył. Co za kretynskie sformulowania.
jestem światowcem24.07.2020, 21:17
jestem święcie przekonany że po jednym telefonie p Biedronia udostępniono by nie tylko całą płytę rynku ale i też plac po byłym jarmarku na Berekach. Pani Jadziu, proszę się nie dawać ,dalej tak działać trzymam kciuki za Panią, tzw przyszywani europejczycy dotychczas nić dobrego dla Polski i Polaków nie zrobili a właściwie jej szkodzą?
helena24.07.2020, 20:42
szkoda ze tak historyczn tradycja nie ma akceptacji wladz miasta. przejezdzajacy turysci pewno tez sie zainteresuja historia Polski
STAŚ24.07.2020, 20:41
w sprawie urlopów, dobrze będzie zapytać dyra banku, pewnie będzie wiedział : płacić, czy na wczasy ??!!!
derr24.07.2020, 20:40
Zachowanie urzędników niczym się nie różni od zachowania Dulczessy w Gdańsku. Wstyd.
Iga24.07.2020, 20:39
Hałas będzie przeszkadzał? Czy ten urzędnik, który tak stwierdził, dobrze się czuje?
spostrzegawczy24.07.2020, 20:09
~do Kaj
Do odpoczynku to masz bulwary, weź sobie kocyk i piwko. Ewentualnie jeszcze zapleć we włoski wstążeczki!
e224.07.2020, 20:03
Do:"Piotr" masz 100% racji!!!!!Jeseśmy Polakami i Europejczykami ! Ja bym jeszcze dodała, że patryiotyzm to nie tylko życie historią, przeszłością ale przede wszystkim dbanie o teraźniejszość i przyszłość Polski! A z historii powinniśmy wyciągać wnioski na pszyszłość - cofanie się ciągle do tyłu nic nie da jak nie będzięmy umiejętnie wyciągać wniosków z naszej często tragicznej historii i błędów rządzących!!!A niektórzy dalej robią głupoty i osłabiają Polskę na arenie światowej i co jest najgorsze to jesteśmy podzielonym i skłóconym narodem, a wiadomo, że każdy skłócony wewnętrznie naród idzie na dno.....
Zaciekawiona24.07.2020, 19:22
"... duże nasilenie hałasu..." całe szczęście że jak organizują jarmarki podhalańskie to jest cichutko. Hahahaha. Włodarze miasta wstydu nie mają.
baciok@24.07.2020, 18:57
Cytat
"Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"
Jolka24.07.2020, 18:44
Zgadzam się z Piotrem. Mnie Pani Nieckarz obraziła tymi słowami:""Rozumiemy, że nie wszyscy czują się Polakami, że wolą być Europejczykami, że sprawy patriotyczne to dla nich nic ważnego, raczej obciach - niż powód do dumy" . Pani Jadwigo, proszę nie dzielić ludzi. Pani nic nie rozumie,Jeżeli za przejaw patriotyzmu uznaje Pani wyłącznie historyczne inscenizacje, spiewanie patriotycznych pieśni itp, to ja Pani powiem, że w dzisiejszej skłóconej Polsce patriotyzmem jest nie dzielić Polakow i ich obrażać, ale dązyć do zgody. Ja jestem Polką dumną z tego ,żę jesteśmy w UE . Prosze sobie tego patriotyzmu tak nie zawłaszczać, bo Pani patriotyzm nie jest lepszy niz mój.
Beretka z pomponem24.07.2020, 18:05
Panowie i panie, nasza kochana władza jest zajęta. Pan wice po urlopie biega i pokazuje zdjęcia w komórce z udanego urlopu (nie wiem czy dziś też ale robi to nagminnie, nie widząc jak się urzędnicy z niego podśmiechują), a pani wice - no tu mam kłopot. Nie mam pojęcia czym się zajmuje pani wice, bo imprez ni ma, wstążek ni ma, szkoły mają wolne.

Mam propozycje dla pani wice: zrobić konkurs na najładniej okręcony wstążkami kijek o długości 2 metrów do zachowywania dystansu społecznego.
ToJa24.07.2020, 18:04
Dajcie spokój burmistrzowi, niech dalej śpi - łatwiej obudzić śpiącą królewnę niż jego.
Tomek24.07.2020, 17:59
@tomasz- o to, to! Dokładnie tak, masz całkowitą rację. I jeszcze jedno: urlopom mówimy stanowcze NIE!
ta ruda24.07.2020, 17:46
Piotr- odpowiedż w punkt, wytykanie paluszkiem kto jest mojszy a kto najmojszy to własnie takie patriotyczne bardzo...
kolega bajzel24.07.2020, 17:31
Jedno jest pewne, że takiego chaosu jak za obecnej ekipy Nowy Targ nie doświadczył od 674 lat. Nawet podczas pożarów miasto było jakoś zarządzane. Teraz winny będzie pewnie radny Liszka, bo upominał burmistrzów o urlopach. Ale przecież czy oni są, czy też ich nie ma to bez znaczenia. Taki nowotarski challenge, buahahaha!
motylek24.07.2020, 17:24
do olo - nie da się bo to znajomki pani od wstążek, a zresztą po zarządzaniu i umowach widać, że cały Rynek to jeden prywatny folwark tej pani
Anna24.07.2020, 16:50
Przeczołgać ludzi żeby im pokazać gdzie ich miejsce, bo urzędnicy to przecież pany.
Udajecie że nie widzicie jak od lat mieszkańcy się spotykają na obchodach patriotycznych. A jak jest rok wyborczy to nagle drogę do kościoła św. Katarzyny umiecie znaleźć i się pokazać i kwiaty złożyć i sztandar wystawić.
Gdzie pan Szymczyk ludzi wysyła? Do tej żenującej samowoli budowlanej w postaci brzydkiej kamiennej tablicy z błędną datą? To ma być miejsce godne?
Odwołaliście w tym roku koncerty na rynku i sprowadziliście budy z jedzeniem. To mam być właściwe wykorzystanie rynku?
Dla kogo jest to miejsce? Obcym dajecie wstęp - jakieś rowery, fudtraki, agitki polityczne posłanki z Poronina.. a co z tutejszymi mieszkańcami? My nie jesteśmy ważni? No widać nie.
Będziecie wy radni i pan burmistrzu chodzić do domach już niedługo. Będziecie się przymila o głosy poparcia, o podpisy na liście. Nie zapomnę wam tego, oj nie zapomnę.
olo24.07.2020, 16:50
a to karaoke w tej jednej kawiarence to jakaś masakra ... może coś z tym zróbcie...
wyrocznia24.07.2020, 16:44
Chyba czas na referendum. Nowotarżanie powinni powiedzieć dość i pożegnać obecne władze. Mieszkańcy Maniow i Czorsztyna pare lat temu szybko pożegnali sie z ekipa która teraz rządzi miastem po jednej kadencji.
proVokator24.07.2020, 16:33
Proszę organizować prywatne imprezy, prywatnego stowarzyszenia na prywatnym terenie jeżeli miasto nie wyraziło na nie zgody.
do Kaj24.07.2020, 16:18
Droga Pani proszę się nie kompromitować.

ps. Już się pani pozbierała po powrocie z urlopu?
tomasz24.07.2020, 16:14
To proste:
- miastem rządzi burmistrz, a burmistrzem jego zastępcy
- o korzystaniu z rynku decyduje ZG, który musi się pytać o zgodę Wydział Promocji
- naczelnik promocji nie ruszy ślicznym paluszkiem bez aprobaty wiceburmistrz Joanny
- burmistrz Watycha mówi że jego zastępczyni nie podpisuje sama żadnych umów - bo nie może
- odpowiedź stowarzyszeniu wysmarował dowódca wszechwładnego referatu sportu w sile kierownika i podwładnego.

Pytanie - po co nam ZG, wydział promocji i wiceburmistrz skoro mamy Arka?
Maks24.07.2020, 16:12
KLIENT KAWIARENKI - ci rowerzyści dają więcej miastu zarobić niż Twoje gadanie...
Dan24.07.2020, 16:08
Watycha jest /.../ ignorantem dla niego mieszkancy to jedynie sztuka do placenia podatkow od nieruchomosci ...oby te 3 lata przelecialy jak najszybciej a wtedy musimy wszyscy postarac sie aby ta trojce wykurzyc z urzedu i wybrac nowych preznych ludzi .
klient kawiarenki24.07.2020, 15:54
halo! halo! słyszycie mnie urzędniki? Proszę natychmiast usunąć te rowery z rynku bo jest za głośno. Co to za robienie imprezy rowerowej, ma być spokój! Zabierać tych kolarzy.... ihahhaaaahhha
Kaj24.07.2020, 15:51
I dobrze. Są inne miejsca na takie uroczystości. Rynek dla odpoczynku ma być
Śmieszna odpoiwedź :))24.07.2020, 15:30
Smieszne odpowiedź :))))
Piszą że dbają o turystów i małe dzieci przechodzące przez Rynek.

Może wkońcu urząd coś zrobi z parkującymi całymi dnia samochodami na południowej stronie rynku od przystanku MZK do ul. Szaflarskiej gdzie trudno przejść z wózkiem bo na chodniku zrobiono darmowy parking a Policjia nie reaguje na zaparkowane pojazdy.


"ze względu na duże nasilenie hałasu generowane podczas tego wydarzenia oraz trwający okres wakacyjny, przez co Rynek odwiedzany jest przez rodziców z małymi dziećmi oraz klientów kawiarenek, proponujemy organizację wydarzenia na terenie Kopca Wolności oraz parkingu przy hali lodowe"

Uroczystość powinna być na Rynku.
kl24.07.2020, 15:28
Są pozytywy tej sytuacji. Już wiadomo po co utworzono referat sportu z extra stanowiskiem kierowniczym.
Piotr24.07.2020, 15:24
A ja tam się czuję zarówno Polakiem jak i Europejczykiem. Ba, nawet Ziemianinem! Jedno nie wyklucza drugiego i jest ściśle powiązane z podstawową wiedzą na temat geografii.
Czy bycie Europejczykiem wyklucza możliwość bycia polskim patriotą?
Czy nazwanie Kopca Wolności "zaroślami nad Dunajcem" można uznać za akt patriotyzmu?
Zatem bądźmy przyzwoitymi ludźmi, a dzielenie Polaków na patriotów i niepatriotów zostawmy nierobom z ul. Wiejskiej w jednym z miast interioru.
tylko referendum24.07.2020, 15:19
Watycha nie panuje ani nad urzędem ani nad tym co sie dzieje w mieście. Jego wybór na burmistrza jest nieporozumieniem. A kto rządzi w mieście? Wiemy kto pani Joanna Iskrzyńska-Steg dlatego w tak prostej sprawie było tyle chaosu.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl