21.08.2020, 17:05 | czytano: 7715

Trzy firmy zgłosiły się do przetargu na wykonanie dokumentacji dla obwodnicy Nowego Targu

zdh. GDDKiA
Dziś otwarte zostały oferty złożone do przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej dla obwodnic: Limanowej w ciągu DK28 i Nowego Targu w ciągu DK49. Zgłosiły się trzy firmy. Obie obwodnice powstaną w ramach rządowego programu „100 obwodnic”.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji projektowej STEŚ-R wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnic. W wykonaniem dokumentacji dla inwestycją zainteresowane są firmy: IVIA S.A. z Katowic, za cenę 3,4 mln zł, Multiconsult Polska z Warszawy - cena blisko 3 mln oraz MOSTY Katowice za cenę 5,2 mln zł.
Komisja przetargowa przystąpiła do sprawdzania ofert.

Planowany zakres inwestycji, jaką jest budowa obwodnicy Nowego Targu, w ciągu DK49 obejmuje m.in: budowę nowego odcinka drogi krajowej poza zwartą zabudową miasta o długości około 5 km, budowę skrzyżowań i przejazdów drogowych i 4 obiektów inżynierskich, budowę połączeń komunikacyjnych do obsługi terenów przyległych do projektowanej drogi, a także urządzeń ochrony środowiska i infrastruktury towarzyszącej.

- Obwodnica rozpocznie się w miejscu włączenia do węzła „Nowy Targ Południe”, który powstanie budowy dwujezdniowej DK47 Rdzawka - Nowy Targ. Na końcu przebiegu włączona zostanie do istniejącej DK49 (ul. Jana Pawła II), w pobliżu planowanego nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 969, która będzie obwodnicą miejscowości Waksmund, Ostrowsko i Łopuszna - wyjaśnia Iwona Mikrut z GDDKiA.


Parametry techniczne drogi krajowej nr 49:
Klasa drogi: GP
Prędkość projektowa: Vp=80 km/h
Przekrój: 2 x 2
Szerokość jezdni: 2 x 7,0 m
Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
Szerokość pasa dzielącego: 4,0 m (w tym opaski 2 x 0,5m)
Szerokość pasa awaryjnego: brak
Szerokość pobocza utwardzonego: 1,5 m
Kategoria ruchu: KR5
Nośność nawierzchni: 115 kN/oś

opr. s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
rafal25.08.2020, 09:43
Ruch tranzytowy? - przecież na tym odcinku tranzyt praktycznie nie istnieje, wyłącznie podróże celowe samochodami osobowymi.

Taka droga pewnością przyspieszy dojazd do południowych rubieży NT, natomiast należy postawić pytanie jaki powinien być ostateczny kształt tej trasy.

Tereny rekreacyjne Nowego Targu to jest skarb tego miasta i szczególnie doceniają je osoby które z przyczyn ekonomicznych bądz edukacyjnych opuściły Miasto - coś tam w życiu widziały, gdzieś tam były.

Wydaje się że przeprojektowanie planu trasy (odsunięcie od strefy relaksu z zachowaniem dotychczasowej infrastruktury pieszo rowerowej bez gruntownych zmian; przesunięcie przecięcia skarpy lotniska o ok 300m na północ) jest rozwiązaniem możliwym, skutecznym i gwarantującym staysfakcje dla obydwu stron.

W tym miejscu należy zadbać aby jakość estetyczna powstałych obiektów nie była iluzoryczna - czyli typowe obiekty infrastrukturalne bez jakości skonstruowane z belek prefabrykowanych lub monolitycznych wykonanych z byle jakiego betonu o skali charakterystycznej dla obiektów autostradowych (taki błąd popełniono już w Krakowie przy projektowaniu wiaduktów kolejowych przy Hali Targowej - obecnie trwają dyskusje jak poprawić mierną tkankę która powstała).

Kolejnym aspektem jest kwestia bezpieczeństwa ruchu: jak mają zostać rozwiazane skrzyżowania dla pieszych? Światła co 300m ? Jeżeli tak, to należy spodziewać się dużego niezadowolenia kierowców i dezaprobaty ze strony przechodniów. Biorąc pod uwagę ilość dzieci które samotnie czy wraz z rodzicami użytkują te tereny (szczególnie maluchów na rowerkach - sic!) może to być bardzo tragiczne rozwiazanie (Druga opcja to spadek zainteresowania terenami rekreacyjnymi przez lokalną społeczność z uwagi na bezpieczeństwo przeprawy rozdzielającej drogi)

Z niecierpliwością czekam na konsutlacje społeczne, ktorych postaram się nie zaspać i w nich partycypować.

Pozdrawiam
mysz 2724.08.2020, 11:35
Edek niestety masz rację,powtarzam niestety,bo jestem eko i żal mi terenów zielonych,ale mieszkam przy Ludżmierskiej i mam już dość tych korków
abc23.08.2020, 21:42
patrząc na plan zagospodarowania przestrzennego to ta obwodnica ma biec miedzy blokami... zgadzam się z LOKO - w tej okolicy to jedyny spokojny teren.
Gdy powstanie nowa część zakopianki - stara będzie drogą wewnętrzną miasta. Przyjezdni nie będą tak korkować.
Najlepiej - zróbmy wszędzie drogi, a ludzi zamknijmy w domach, rewelacyjne podejście
milemari23.08.2020, 16:10
Ludzie kochani!!!
strefy relaksu można zrobić choć gdzie. najważniejsza dla zdrowia mieszkańców NT jest obwodnica. podobnie było w innych miastach i smog zmniejszył się znacząco. relaksować się będziecie własnie wówczas, gdy pod oknami nie będzie korków, pisku hamujących pojazdów i spalin samochodowych.
Edek23.08.2020, 13:34
Ruch tranzytowy musi zostać wyprowadzony z centrum NT na obwodnice i co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości, ale jeśli ma, to proszę w czwartek, albo sobotę przejechać się Alejami od lotniska do Ludźmierza. Czy przebieg tej trasy jest fortunny, nie mnie oceniać. Szkoda pewnie walorów estetycznych skarpy, lotniska, strefy relaksu, itp. Ale kto jeździ autem po NT ten wie, że nie ma innego wyjścia, jak tylko rozbudowa sieci dróg.
Knt potęga podhala22.08.2020, 20:06
Loko ale ty mądry jesteś
Loko22.08.2020, 15:18
Po pierwsze nigdzie nie napisalem ze nie chce zeby droga powstala. Jestem przeciwny drodze jaka jest proponowana w planie zagospodarowania przestrzennego. Droga moze byc pomiedzy strefa relaksu a blokami po srodku a nie niszczyc strefe relaksu. Planowana jest droga 2x2 i bedzie ona na sporym nasypie, wiec nalezy ja odsunac od strefy relaksu jak i od kladki.
Jak ocalic strefe relaksu? Firma ktora wygra przetarg bedzie musiala przygotowac minimum trzy warianty planowanej drogi do wniosku o DSU. W czasie przygotowywania wariantow wykonawca musi przeprowadzic konsultacje z lokalna spolecznoscia. W czasie tych konsultacji mozna wyrazic swoj sprzeciw dla przygotowanych wariantow. Wazne zeby ten sprzeciw byl odnotowany w raporcie z takich konsultacji. Oczywiscie wykonawca jak i krakowska GDDKiA(inwestor) nie beda zbytnio informować kiedy ani gdzie sa takie konsultacje zeby jak najmniej bylo ?problemow?. Wykonawca musi sie odniesc do wszystkich sprzeciwow, ktore sa potem analizowane podczas wydawania DSU. Jak bedzie duzo wnioskow negatywnych dla jakiegos wariantu to DSU zostanie wydana dla innego, mniej negatywnego wariantu. Wazne jest zeby brac udzial w konsultacjach i zglaszac uwagi.
KNT22.08.2020, 10:35
Wilk, popieram Twoją opinię, rozwiązanie problemów komunikacyjnych w Nowym Targu jest bardzo ważne. Strefa relaksu może być w innym miejscu. TAK dla obwodnicy!
zdzichu22.08.2020, 10:23
Widzę, że wy tam w Nowym Targu to chyba już polubiliście te korki albo ktoś was podpuszcza. Wyobraźcie sobie co się stanie jak wszystkie samochody jadące w kierunku Nowego Sącza, Białki i Granicy w Jurgowie zjadą z dwupasmówki prosto w wasze osiedla. Będziecie błagać o obwodnice a tego kto chce ją zablokować powiesicie na koparce.
wilk22.08.2020, 10:18
Wyprowadzenie tranzytu z centrum miasta jest dużo ważniejsze niż zachowanie strefy relaksu.Innej lokalizacji obwodnicy centrum nie ma.Relaksować można się gdzie indziej.
Oi Polloi22.08.2020, 08:51
Loko mozesz napisac co dokladnie mozna w tej sprawie zrobic,bede wdzieczny...
Bigoti22.08.2020, 08:34
Jestem na nie trzeba wybic im z glowy ta inwestycje,takie tereny niszczyc!!!
NOWY TARG22.08.2020, 08:32
Gdzie mozna pisac pisma w celu wstrzymania tej chorej inwestycji?!
okol21.08.2020, 21:44
Loko - Weź pod uwagę, że może twoje dzieci wyprowadzą się na wieś. I będą musiały codziennie dojeżdżać do pracy.
karaluch21.08.2020, 21:07
Do LOKO
Ja jestem zainteresowany. Noż najpiękniejsze tereny Nowego Targu nam niszczą.
On21.08.2020, 20:08
Brawo wkoncu będziemy mogli normalnie funkcjonować w Nowym:)
stan21.08.2020, 18:29
brawo panie Liszka
Loko21.08.2020, 17:29
Jezeli ktos jest zainteresowany ocaleniem strefy relaksu jak i terenow skarpy to zachecam to czynnego brania udzialu w konsultacjach podczas STES. Po wydaniu DSU bedzie za pozno.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl