05.10.2020, 11:37 | czytano: 4479

Dawna stacja PKP w Podczerwonem przeszła generalny remont

Fot. Marcin Ratułowski / Facebook
Zakończyła się, rozpoczęta w ubiegłym roku, przebudowa zrujnowanego i nieczynnego budynku stacji kolejowej PKP w Podczerwonem.
Inwestycja polegała na przebudowie i zmianie sposobu użytkowania budynku stacji PKP na budynek usługowy z infrastrukturą techniczną (miejsca parkingowe, przyłącz energii, przyłącz kanalizacji, wewnętrzna instalacja wodociągowa, zjazd publiczny). Obiekt ten jest wpisany do gminnego rejestru obiektów podlegających ochronie.
Wójt gminy Czarny Dunajec Marcin Ratułowski informuje, że budynek będzie obsługiwał rowerzystów korzystających z Historyczno-kulturowo-przyrodniczego Szlaku wokół Tatr. Będzie się tu mieścić punkt serwisowy, wypożyczalnia rowerów, ogólnodostępne sanitariaty, ekspozycja historyczna dotycząca dziejów kolei austro-węgierskiej, po której nasypie teraz prowadzi Szlak wokół Tatr.

Budynek stacji obsługiwał nieczynną już trasę kolejową, po której biegnie teraz ścieżka rowerowa. Tzw. linia suchogórska funkcjonowała w latach 1945-1988. W budynku stacji w Podczerwonem mieściła się kasa biletowa, poczekalnia i mieszkanie dla obsługi.



oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
droga do IV RP06.10.2020, 08:26
Ci co podejmowali decyzje o likwidacji torów i stacji na tym odcinku , to nie powinni wyjść z kryminału do dziś , za niegospodarność i głupotę . Dziś nowi wykładają miliony na ich rewitalizację , a trasa kolejowa jest już bezpowrotnie stracona , a mogła być atrakcją turystyczną . Debilizm totalny tych "odnowicieli ", a gdzie złom to nikt nie wie ?
Miłośnik kolei06.10.2020, 07:44
Oglądałem niedawno. Ciszę się że stacyjka odzyskała nowe rzycie. Dla pełnego efektu między ścieżka o budynkiem położył bym kawałek toru i postawił odrestaurowana lokomotywę lub wagon z tamtej epoki
Ciekawy05.10.2020, 20:44
Jak to jest że za PO taki dworzec szybciej by wyburzyli a PIS znalazł pieniądze na remont/
MIPLE05.10.2020, 20:21
Do Wiednia, obowiązkowo. Otwarcie na Świat
Podhalanin05.10.2020, 19:04
Macie rację w kwestii kolei Wiedeńskiej. W przypadku modernizacji kolei zakopiańskiej z wariantem nowym przez Piekiełko byłaby to zasadna inwestycja. Byłoby to drugie przejście kolejowe ze Słowacją. Co na to czytający?
mwm05.10.2020, 17:17
Największą głupotą było zlikwidowanie tej trasy kolejowej.Najkrótsze połączenie z Wiedniem,zamiast reaktywować zniszczono.
sympatyk kolei ...05.10.2020, 17:08
a co z Koleją Wiedeńską ? Warto położyć tory i uruchomić szlak kolejowy do Wiednia - jako atrakcję turystyczną !
"Smakoszom" żelaza z szyn kolejowych - życzę zdrowia ...
rowerzysta05.10.2020, 13:36
Super, oby jeszcze miał kto tym dobrze zarządzać. Teraz może pora na stację w Czarnym Dunajcu?
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl