29.10.2020, 11:37 | czytano: 7682

Metropolita Krakowski: "Są siły, które błędnie uważają, że aborcja jest prawem człowieka"

Fot. Piotr Kuczaj
Apel arcybiskupa Marka Jędraszewskiego, Metropolity Krakowskiego.
"Drodzy Archidiecezjanie,
Papież Franciszek w napisanym dnia 22 października 2020 roku, we wspomnienie św. Jana Pawła II, liście z okazji 50. rocznicy nawiązania relacji dyplomatycznych między Stolicą Apostolską a instytucjami europejskimi stwierdził między innymi: „Marzę o Europie przyjaznej dla osoby i dla osób. Ziemi, gdzie szanowano by godność każdego, gdzie osoba byłaby wartością samą w sobie, a nie przedmiotem kalkulacji ekonomicznej lub towarem. Ziemi, która chroniłaby życie w każdym jego momencie, od chwili, gdy niewidzialne pojawia się w łonie matki, aż do jego naturalnego kresu, ponieważ żaden człowiek nie jest panem życia, czy to swojego, czy też innych”.

Z tym większym przejęciem i smutkiem obserwujemy nasilające się niepokoje społeczne wywołane sprzeciwem wobec poszanowania i ochrony życia dzieci nienarodzonych w naszej Ojczyźnie. Przekonanie, że człowiek zaczyna istnieć od chwili poczęcia było, jest i będzie częścią nauczania Kościoła, dlatego też znalazł się on na celowniku tych sił, które błędnie uważają, że aborcja jest prawem człowieka.

Ponieważ nasz Mistrz, Jezus Chrystus, wzywał do prawdziwej miłości bliźniego, zwracam się z serdeczną prośbą o podjęcie modlitwy i postu w intencji zrozumienia tej prawdy przez wszystkich, a także o pokój w naszej Ojczyźnie. Szczególnie proszę o to, aby w każdej rodzinie codziennie odmawiano jedną dziesiątkę różańca oraz podejmowano akty wyrzeczenia i umartwienia w tych intencjach".

oprac. r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
do K.01.11.2020, 08:14
Kościół od zawsze chroni życie. Tak to prawda tylko ile ten kościół dał z własnej podkreślam z własnej kieszeni na pomoc niedoszłym dzieciobójcom???
Nie tu z tela ale zawsze Polak31.10.2020, 20:40
Potrafi ktoś policzyć ile kościół katolicki uśmiercił ludzi w imię tej swojej "cywilizacji miłości"? Przypomnę tylko wyprawy krzyżowe, inkwizycję nota bene świętą oczywiście, eksterminację pogan w Europie, Indian w Ameryce, niewolnictwo czarnych i wszystkie wojny religijne w imię Boga w Europie z protestantami, husytami, kalwinistami, prawosławnymi itp. itd. Jakby tak policzyć wszystkich zabitych i umęczonych do tej pory w imię tej religii miłości katolickiej i tych nawróconych przemocą? Ale aborcja oczywiście jest zakazana, za to wszystkie inne formy dręczenia ludzi były ok. Mistrzostwo w obłudzie i zakłamaniu.
...31.10.2020, 20:03
Do K. :)

Czy to obrona? Że później pedofilia! Kościół jakoś tych dzieci nie broni.
żyć Ewangelią31.10.2020, 15:32
Trzeba pamiętać o jednym - Pan Jezus nie wzywał do walki zbrojnej z Rzymianami. Wielu Żydów sądziło, że Mesjasz poprowadzi ich do powstania zbrojnego z Imperium Rzymskim albo Sam je zniszczy swoją Boską mocą. A tu nic z tych rzeczy, Pan Jezus w swoim nauczaniu skupił się przecież na relacjach międzyludzkich, miłości, braterstwie, wzajemnej pomocy międzyludzkiej. O tym mówi Ewangelia. A nasz kościół ciągle niby przypadkiem oczywiście zajmuje się polityką, wskazuje wiernym na kogo mają głosować. A nie wspomnę o bycie dalekim od ubóstwa i skromności, a w Ewangelii jest napisane - ptaki powietrzne mają gniazda, a lisy nory, a Syn Człowieczy nie ma gdzie głowy położyć.
praktykujący31.10.2020, 15:13
Jak chciałbym chodząc do kościoła w każdą niedzielę wychodzić pokrzepiony, tak jak nas zaprasza do siebie Jezus Chrystus - przyjdźcie do mnie wszyscy utrudzeni a pokrzepię was. A często wychodzę jeszcze bardziej umęczony, bo na kazaniu słyszę komentarze księży do bieżącej sytuacji politycznej w kraju, na kogo głosować powinien katolik w wyborach, o LGBT, za wolną Białoruś, a przecież co my do Białorusinów mamy, po co im wchodzimy z butem w ich sprawy? Aż się boję jutrzejszego kazania w kontekście minionego tygodnia w Polsce.
K.31.10.2020, 09:02
Kościół od zawsze chroni życie. Ochrona życia poczętego nie jest niczym nowym. W dodatku KK nie jest prawodawcą w Polsce.
Skąd więc to oburzenie? O co chodzi wszystkim dzieciobójcom?
Kto ma bronić tych, którzy sami jeszcze nie mogą?
Zakopian30.10.2020, 21:29
do pp.
Budowalem na piasku i zwaliło się, budowałem na skale i zwaliło teraz budując zacznę od dymu z komina. Jeżeli masz przynajmniej minimalne humanistycze wykształcenie zrozumiesz. I wysyłasz mnie to tablicy czytaj fajnej polemiki. Czekam
Zbójnik z lasów30.10.2020, 20:55
do Jan hemoroidy.
Ogień był mordercą. Nawet jego żołnierze w liczbie 6 czy pod przysięgą złożyło to na piśmie. Dokument został zdeponowany na ręce proboszcza Juraszka dziś już nieżyjącego w Nowym Targu. A swoją drogą dobrze że ogłaszasz taką tezę im więcej takich tym szybciej nastąpi dechrystianizacja nawet na Podhalu.
Zakopian30.10.2020, 20:49
22 października 2020 r podpisała Genewską Deklarację Konsensusu na rzecz Zdrowia Kobiet i Wzmacniania Rodziny. Dokument, który jest efektem inicjatywy USA, sprzeciwia się uznaniu aborcji za powszechne prawo człowieka.
Międzynarodową deklarację antyaborcyjną podpisały 32 rządy. W Europie poza Polską to Węgry i Białoruś. Pozostałe państwa to w większości kraje azjatyckie i afrykańskie. Dokument powstał z inicjatywy Stanów Zjednoczonych.
W tym dniu TK wydał wiadomy wyrok...
Ktoś kojarzy wizytę PAD w USA w czasie kampanii i teraz w/w Deklarację gdy Tramp ma własną kampanię wyborczą ...???
Ile za to i czego dostali
Pp30.10.2020, 20:00
Szok że tyle lewactwa i promotorów aborcji tu się zleciało! Kościół i tak wygra kwestia czasu a robactwo wróci pod kamień
jan_hemoroid30.10.2020, 14:56
Przesłabie typowego katolika górala
Góralka30.10.2020, 08:48

Ale się namnożyło komunistów w komentarzach... "Ogień" już by wiedział, co z takimi zrobić
Piła łańcuchowa30.10.2020, 14:15
Problem w tym że to nie chodzi o aborcję. Chodzi o to by jaro i jego świta podali się do dymisji a kościół nie miał ŻADNEGO wpływu na sprawy państwowe. Powiedzmy że Morawiecki mógłby zostać
Stąd30.10.2020, 12:55
Do Góralka: Jest Pani/Pan w "dobrym towarzystwie" - namnożyło się bowiem Antychrystów, którzy zamiast w Chrystusa i Jego Dobrą Nowinę wierzą w to co mówią panowie Jędraszewski, Rydzyk, Kaczyński i im podobni. Diabeł tylko na to czeka i też wie, co z takimi robić - a chyba ma jeszcze więcej talentu w czynieniu zła niż "Ogień" i jemu podobni.
Osiol30.10.2020, 09:10
Boże po Co ten odłam kościoła rzymskokatolicki jak patrząc i czytając posty niema nikogo kto by pochwalił jego naziemny personel prawda o nim aż boli Boże może jak Jezus weź kij i przepęd handlarzy że swiatyni
xxx30.10.2020, 08:53
LGBT do pschiatryka z wami wy tepe strzaly
Góralka30.10.2020, 08:48
Ale się namnożyło komunistów w komentarzach... "Ogień" już by wiedział, co z takimi zrobić
Góralka30.10.2020, 08:47
Wasza Ekscelencjo! Niech Ekscelencja nie zważa na wpisy tych niewielu osób (które podpisują się kilkoma różnymi nickami) i przyjmie wyrazy wdzięczności za niezłomną postawę sprzeciwu wobec świata, gdzie zdrowy rozsądek jest traktowany jak zbrodnia, a przyzwoitość jak przeżytek.
Prawdziwi górale wytrwają w wierze, a przyjezdnym "wytłumaczą" zasady, których przestrzega się na Podhalu.
POLONIA semper fidelis!
RABKA semper fidelis!
Yyy30.10.2020, 04:29
Słowa Ewangelii według świętego Mateusza.

Gdy Jezus wszedł do łodzi, poszli za Nim Jego uczniowie.
Nagle zerwała się gwałtowna burza na jeziorze, tak że fale zalewały łódź; On zaś spał. Wtedy przystąpili do Niego i obudzili Go, mówiąc: ?Panie, ratuj, giniemy!?
A On im rzekł: ?Czemu bojaźliwi jesteście, małej wiary?? Potem wstał, rozkazał wichrom i jezioru, i nastała głęboka cisza.
A ludzie pytali zdumieni: ?Kimże On jest, że nawet wichry i jezioro są Mu posłuszne??
Oto Słowo Pańskie.A cały kler odwołuje mszę świętą z powodu jakiejś grypy której nie ma a nie zaufa Jezusowi Maryji i Panu Bogu czego wy ludzi uczycie ?to jest wiara ? Siedzieć jak szczur w dziupli bo boicie się szatana co z was za słudzy boży i czemu pozmienialiscie wiarę i nie uczycie z pisma swietego w piątek robicie dyspensy kiedy to w piątek umarł na krzyżu Jezus,odwołuje się święta które są dla nas chrześcijan ważne nie pozwalacie ludziom chodzić na groby do swoich bliskich tylko każdy musi się obawiać policji,na mszy ogłoszenia duszpasterskie trwają dłużej niż adoracja najświętszego sakramentu gdzie jest ciało Pana Jezusa i należy się mu najważniejsza czesc w całym nabożeństwie,czemu patrzycie tylko na mamonę,traktujecie drugiego człowieka jak perzedmiot zamiast pomagać ludziom bezinteresownie jak pan Jezus i czemu papież promuje LGBT? A co do kobiet strajkujących to każdy człowiek będzie odpowiadał za swoje czyny ale jeżeli dziecko miało by się urodzić z różnymi wadami albo wnętrznościami na wierzchu a matka dostanie zakażenia i umrze to niech matka decyduje o tym co chce zrobić bo Bóg każdemu dał wolną wolę i sumienie.
Daro29.10.2020, 21:56
J23 - piszesz o tym szatanie, nie wiem, myślisz że się bardzo boimy i nie wyrazimy opinii na temat pana biskupa? Poczytaj skąd się wzięła koncepcja nieba i piekła w judaizmie, skąd się wziął szatan i piekło. Elementy kilku religii bliskiego wschodu z przed paru tysięcy lat posklejane w średnio spójną religię. Potrzebujesz wierzyć, twoje prawo, ale straszenie szatanem to jak straszenie Vaderem z Gwiezdnych Wojen. Obydwie postacie są zmyślone.
Stąd29.10.2020, 21:43
Apel również do pana Jędraszewskiego - PROSZĘ ODEJŚĆ I TO JAK NAJSZYBCIEJ! Jeśli zapomniał pan, że miał głosić Ewangelię - Dobrą Nowinę i przestrzegać przykazań Bożych, a skupił się na ubijaniu interesów z partią rządzącą i schlebianiu prezesowi Kaczyńskiemu - to proszę sobie to robić w SWOIM imieniu i nie kompromitować tych Małopolan, którzy wciąż jeszcze wierzą Chrystusowi, a nie upadłym, niewierzącym hierarchom.
katolik29.10.2020, 21:29
Ten gość otoczony przepychem, w pałacu, nie ma moralnego prawa do oceniania polskich kobiet, średniowiecze już za nami , i nie uda wam sie wrocic do tych ciemnych czasów, dzięki Bogu
xyz29.10.2020, 18:32
Za czasów faraona kapłani mamili ludzi ale dziś nie tylko oni są wykształceni i potrafią myśleć. Wyciągają rękę po kasę bo tylko ta się dla nich liczy i mieszają się do polityki bo władza im się marzy. Niech każdy ksiądz przysposobi i utrzymuje choćby jedną sierotę albo chorego a zobaczy jak to jest. Każdy za swoje czyny odpowiada przed Bogiem. Pan dał nam rozum i wolną wolę.
J2329.10.2020, 18:30
Popieram w pełni Arcybiskupa Tak Trzymać . Szatan zbiera swoich bałwochwalców.
Rufio29.10.2020, 18:18
@ znajomy - nie zwróciłeś uwagi że "plemię żmijowe" to byli ci którzy uważali się się za najbardziej wierzących w Jerozolimie. O których też mowa "Wiążą ciężary wielkie i nie do uniesienia i kładą je ludziom na ramiona, lecz sami palcem ruszyć ich nie chcą." Czyżbyś chciał coś powiedzieć na temat naszych biskupów ? wszak oni uważają się za wzór tego, kim ma być wierzący.

Czy biskup nie jest panem ? przestał być facetem w chwili święceń ? Tytułu arcypasterza używać można grzecznościowo, z szacunku, tak jest przyjęte. Ale najpierw taki ktoś powinien na szacunek zasłużyć. Może dla ciebie to jest arcypasterz, dla innych zwykły facet. A jeżeli już tak bardzo chcesz go bronić, to się tak nie zaperzaj, nie obrażaj innych i nie kłam. No i doczytaj Pismo, wszak gdy Piotrek wyciągnął miecz by bronić Jezusa, to ten kazał mu go schować. Mało tego, uzdrowił tego gościa z obciętym uchem.

A pan Jędraszewski niech zamilknie, bo kompletnie nie rozumie o co chodzi. Większość protestujących wprost mówi, że nie chcą aborcji ale chcą prawa do wyboru, a nie zmuszania do tego co chce państwo. A państwo, czyli partia która dzisiaj rządzi użyła kościoła (i wartości chrześcijańskich) w politycznej rozgrywce. Przecież to każdy widzi, że z jakiegoś powodu właśnie teraz kazali przyłębskiej zająć się tym wyrokiem. Weszliście z nimi w komitywę i was w....i.

Na ulice wyszli młodzi - po tylu latach katechezy, takie są jej efekty ?. A co pan biskup robił w czasie wizytacji w parafiach, że nie widział co się dzieje , co myślą młodzi ludzie, jaki mają stosunek do kościoła. Wystarczyło że mu kwiatkami drogę ustroili, babcie z kółek różańcowych sie uśmiechały, orkietra grała, proboszczowie zapewniali, że jest super, kasa się zgadzała. No i nagle pierdyknęło, i cały fałsz opadł. Zdziwienie i szukanie podstępnych sił które chcą zniszczyć kościół ? wystarczy spojrzeć w lustro i zobaczy pan przykład takiego wroga kościoła.
Piła łańcuchowa29.10.2020, 17:56
Coś ty zrobił, coś ty zrobił.
Ja29.10.2020, 17:47
Witam. Mam 2 dzieci niepełnosprawnych. Jestem osobą wierzacą, moi rodzice byli wierzący,chodziliśmy do kościoła. Moje dzieci przyjmowały sakramenty i wiecie co ? Nigdy proboszcz nie zapytał nas czy nam nie trzeba pomóc tylko zawsze słyszałam daj .. daj.. Różna była nasza sytuacja: czasem ledwo starczyło wypłaty do końca miesiąca. A tu bierzmowanie i proboszcz mówi sladka dla biskupa bo bierzmowanie, składka dla katechetów bo przygotowała dzieci do bierzmowania. I ile razy jestem w kościele to słyszę daj.. nigdy nie słyszałam pomożemy wam
Qx8029.10.2020, 17:31
znajomy ? kogoś ty znajomy
Ja tylko przejazdem29.10.2020, 17:28
Kościół Katolicki w Polsce przerobił jakiś czas temu przerobił Kurie Biskupie na Kurie PISkupie. Teraz zbiera owoce tych przeróbek.
I tak i siak29.10.2020, 17:20
Bóg nie będzie bronił świątyni, która stała się jaskinią zbójców ... " ( Benedykt XVI. ).
Ola29.10.2020, 16:49
Dlaczego wszyscy, którzy tak zaciekle bronią orzeczenia TK nie pomyślą jeszcze o jednej kwestii. Kobieta, która zdecyduje się na urodzenie dziecka z wadami genetycznymi często musi się poświęcić opiece 24h/7 dni w tygodniu. A co jeśli ma jeszcze inne dzieci? Kto je wychowa? Przecież one tez potrzebują uwagi? Jak rodzice umrą to co wtedy? Rodzeństwo się nim zajmie? Poświęci studia, pracę czy swoją własną rodzinę? Znam dziewczynę z takiej rodziny. Matka urodziła chłopca z zespołem downa, który wymaga ciągłej opieki. Ojciec jest społecznikiem działającym w mojej parafii, ale nie bierze udziału ani w opiece nad tym dzieckiem, ani nie wychowuje też reszty swoich dzieci. Koniec końców te dzieciaki nie mają ani ojca ani matki. Najstarsza córka zajmuje się rodzeństwem. Powiedziała mi kiedyś coś co mną wstrząsnęło, kocha swojego chorego brata, ale tez go nienawidzi bo zabrał im mamę. Straszne to słowa, ale niestety ma rację. Decyzja o aborcji jest tragiczna, obrońcy życia skupiają się tylko na dobru chorego płodu, a co z kobietą i jej uczuciami, co z ojcem dziecka? I w reszcie co ze zdrowymi dziećmi par, które staną w obliczu tego dramatycznego wyboru? One pójdą dalej, założą swoje rodziny, ale zwichrowana psychika spowodowana brakiem rodziców zostanie z nimi na całe życie.
e229.10.2020, 16:32
Do; " znajomy" czuję się obrażona ; nazwać ludzi " plemię żmijowe"? i inne epitey... , Z Pana/Pani słów, aż bije katolicka miłość bliżniego ???? Niestety ale Pan Jędraszewski i niektórzy biskupi sami sobie na to zasłużyli. Zamiast politykować i zbierać majątki trzeba było zająć się wiarą i naukami Pana Jezusa! Na godność i szacunek trzeba sobie zapracować!!!
Mi29.10.2020, 16:03
Zadziwiające,Najwięcej do powiedzenia w kwestii aborcji mają ci,którzy nigdy w życiu nie urodzili i nie urodzą.
Mam rozum,wolną wolę i własne sumienie!Niech każdy sam zadba o własne zbawienie!
Oburzony29.10.2020, 15:36
Są też ludzie którym wątpliwa moralność nie daje prawa wypowiadać się szczególnie w tych sprawach, które ich nie dotyczą, a jeśli dotyczą to tylko w ramach postępowań o ukaranie pedofili w sutannach. Ciekawe że tak się litujcie nad zarodkiem, ale nie macie żadnej litości nad tymi już urodzonymi. Nie boli was że cierpią i te kalekie dzieci i ich rodziny. Nie boli was los ludzi starych. Ważne żeby zarodek przeżył. Może ta ochrona życia poczętego miała sens dla narodu żydowskiego zdziesiątkowanego przez wrogów 2 tysiące lat temu ale mamy XXI wiek i na sprawy wolności osobistej cywilizowana Europa patrzy inaczej. Szkoda że przez was Polska nie.
Piorun29.10.2020, 15:11
Mur berliński runął
Runie i ....
Reni29.10.2020, 15:05
Nie ma kościoła to jest już partia nie kościół
znajomy29.10.2020, 15:00
Plęmię żmijowe, jak śmiecie do godności Arcypasterza zwracać się pan, jak śmiecie depcząc szóste przykazanie twierdzić, że jesteście katolikami. Jak jesteś agnostykiem lub wypierasz się publicznie wiary - to milcz i proś o wskazówki swojego Guru lewaka, który depcze po drodze wszystko co święte.
"Tadek " przez ty zwracasz się do Arcybiskupa - pokazując obrzydliwą odwagę w tłumie lewaków, poniżasz - bo jesteś duchem ubogim człowiekiem i głosisz swoją prawdę , która jest kłamstwem.
Ks Arcybiskup zarazą nazwał ideologię lgbt a nie osoby. a ty kłamiesz
w lewicowym interesie i przeinaczasz fakty. przed Tobą jeszcze jedyny zwrot - nawrócenie.
Czy mój wpis ponownie będzie usunięty?
swobodna myśl29.10.2020, 14:55
przez niejednego złego biskupa z kościoła odeszło więcej wiernych niż przez Marksa.
Młodsze pokolenie odchodzi od kościoła jedną z przyczyn jest sojusz Kościoła z władzą świecką. Młodzi to widzą i odrzucają. Gdyby Kościół mówił swoim głosem i był instytucją autonomiczną w osiąganiu celów, a nie wspieraną i opłacaną po części przez państwo, to wówczas wyglądałoby to zdecydowanie inaczej.
sąsiad i ja29.10.2020, 14:50
Panie Jędraszewski, dzięki Panu i innym Panu podobnym hierarchom kościelnym zaprzestaliśmy uczestniczenia w mszach świętych, rekolekcjach itp. Przykro nam, bo nadal jesteśmy ludźmi wierzącymi. Wierzymy w Boga i Sąd Ostateczny, który i nas i Pana kiedyś osądzi.
Wciążkatolik29.10.2020, 14:14
Panie Jędraszewski. Sprawa jest dużo głębsza niż się Panu wydaje. Ludzie wylewają żal za różne formy sojuszu ołtarza z tronem. Sami zasłużyliście. Popieram protestujących, słowa ojca Szostaka. Wszystko było do przewidzenia. Będzie jeszcze gorzej niestety
Ona29.10.2020, 14:11
Panie Jędraszewski, pan bardziej pomoże kościołowi jak przestanie swoimi wypowiedziami siać nienawiść. Niech pan nie poucza o pokorze, skromności, bezinteresowności i innych cnotach, których nie przestrzega kościół. Tak się kończy układanka kościoła z PISem dla własnych korzyści. Niech Pan nie wzywa do poszanowania człowieka, którego sam pan nie szanuje.
Obłuda kościelna, ochrona pedofili w kościele, brak skromności pogrążą Kościół.
O obłudo!
LudzikUSA29.10.2020, 14:05
jedraszewski nie wierzacy kaplanie czy ci nie wstyd ze zdradzasz CHRYSTUSA nie zabieraj glosu bo wierni i tak cie nie sluchaja odejdz i opusc KRAKOW
jan_hemoroid29.10.2020, 14:02
Panie Jędraszewski. Katolicyzm nie ma monopolu na chrześciaństwo. Toniecie. Idziecie na dno a i tak gnieciecie dalej to g..o jak ciasto na kopytka. Wasz czas się zbliza
Ani za tymi czy tamtymi29.10.2020, 13:59
Panie kochany. Najbardziej nieprawdopodobne w Pana wypowiedzi jest to... że część ludzi w to uwierzy... wiara to wiara
bleble29.10.2020, 13:58
Panie Jędraszewski świątynie są nasze, kościół to my, to my jako wspólnota tworzymy system moralny. Wyrzekaj i umartwiaj się "ty" ze swoimi kolegami bo w waszym klerze pałace, zgromadzone dobra ziemskie, pedofilia, homoseksualizm, cenniki wszelakie ustanawiane przez kler nijak się mają do systemu moralnego.
Drzazgę w naszym oku wy jako kler widzicie ale belki w swoim już nie.
Na serio29.10.2020, 13:43
Arcybiskupie Jędraszewski dla pieniędzy weszliście w koalicję z PiS, toteż razem z PiS utoniecie. Jak to jest? Członek LGBT jest człowiekiem, czy nim nie jest? Modlitwa pomaga w życiu toteż lepiej, żebyście się modlili niż żebyście nas pouczali. Pandemia jest i wielu jest zakażonych, ale ponad 70 - letnie babcie do kościoła mogą iść. Proszę im powiedzieć, że jest to dla nich groźne.W większości kościołów nie przestrzega się dystansu, nawet nie nosi się maseczek. Jak można wierzyć hierarchom? Czy od nich nie można nic wymagać? Okropne.
Anka29.10.2020, 13:32
Człowieku, zamilcz. I posłuchaj, o co protestującym chodzi. I przestańcie stosować bardzo wygodną metodę: kto się nie zgadza z naszym podejściem, jest najwyraźniej opętany przez szatana, bo niby z jakiego innego powodu ktoś nie zgadzałoby się z Kościołem?? Otóż znalazłoby się tych powodów sporo.
jacek29.10.2020, 13:30
LGBT to jest zaraza
Jan Tek29.10.2020, 13:23
Ale homoseksualiści to dla tego pana są gorsi niż czerwona zaraza. Gwałceni ministranci to zaś atak na kościół.
Panie Jędraszewski, idź pan stąd!
qqq29.10.2020, 12:58
Nie każdy jest wierzący, ale każdy powinien mieć te same prawa. Aborcja to prawo wyboru - każdy postępuje zgodnie z własnym sumieniem. Jeśli ktoś jest zdeterminowany to wyjedzie za granicę wykonać zabieg. Jeśli jest wierzący to nie usunie. Łatwo mówić kiedy nas taka sytuacja nie dotyczy. Mężczyzna może odejść, kobieta musi to dziecko w sobie nosić i urodzić. Czy każda kobieta jest gotowa nosić dziecko wiedząc, że umrze tuż po narodzeniu? Lub wiedząc, że będzie mocno upośledzone i trzeba będzie opiekować się nim przez całe życie? Zakazy jedynie dzielą społeczeństwo.
ZochazKrakowa29.10.2020, 12:24
Drogi Arcybiskupie Jędraszewski - odmówię sto zdrowasiek za tych wszystkich kapłanów dla których, ważniejsze niż kasa, bogactwo, pycha i obłuda będzie zbawienie dusz swoich parafian.
PasterzPPP29.10.2020, 12:15
Są siły, które błędnie uważają, że będą narzucać innym jak mają żyć. Te siły jednak już mają mały posłuch w społeczeństwie. A bp. Szkodoń już się znalazł czy dalej się chowa?
Osiol29.10.2020, 12:07
Są siły które nie usuwają spośród siebie czarnych owiec zabiegają o ziemskie dobra zapominając że jesteśmy tu '' przejazdem''a w dalsza drogę ruszymy bez bagażu
Katoliczka29.10.2020, 12:03
Umartwiane? Co Wy od ludzi oczekujecie? Covid, bezrobocie, dyktatura i jeszcze umartwianie. Bo co? Bo pis myślał,że przechytrzy ludzi i oni się przestraszą, że przyklasną mgr. Przyłębskiej. Księżą niech dadzą przykład do umartwiania w życiu codziennym bo są dalecy od tego! Skromność, ubóstwo, umartwianie to ich nie dotyczy? Pozostaje mi tylko wiara.
C29.10.2020, 12:03
Jasne, Kościół musi bronić życia i to każdego, tego poczętego z miłości, gwałtu, czy poważnie chorego. Jednak jest też druga strona. Czy mamy prawo od zrozpaczonej kobiety, która dowie się w drugim miesiącu, że dziecko nie ma wykształconych części organów i umrze zaraz po porodzie, aby go urodziła? Te gratulacje, oczekiwanie, nie każda kobieta moze to wytrzymac i moim zdaniem wybór mieć powinna.

Z
Obserwator29.10.2020, 12:03
Coś to Arcybiskup wstydliwie albo z premedytacją pomija prawdę iż płód może mieć takie defekty genetyczne że wydanie takiego dziecka na świat jest niezrozumiałe z wolą Pana Boga przecież
nK29.10.2020, 11:55
O, następny! Co, pan też w sprawie apelu? Apel o post czyli przedwojenna tresura ile naród wytrzyma.
hanna29.10.2020, 11:54
Tak wygląda szerzenie nienawiści w KK
mm29.10.2020, 11:54
To nie są "siły" starcze, 74% OBYWATELI RP sprzeciwia się orzeczeniu TK ws. aborcji.

I jeszcze bezczelnie odwołuje się do słów papieża Franciszka. Ciekawe czy wypowiedział się również z takim poklaskiem nt. jego słów, że związkom homoseksualnym przysługuje ochrona prawna.
góral29.10.2020, 11:53
Szkoda że Pan Jędraszewski traktuje słowa papieża Franciszka bardzo wybiórczo.
A dlaczego nie wyda listu o słowach papieża dot. LGBT

Dalej niech kościół wspiera partie dla Własnych korzyści materialnych to nic dobrego z tego nie będzie.
Sami na siebie kręcą bicza
tadek29.10.2020, 11:50
Dałeś Jędraszewski przykład miłości bliżniego do osób z LGBT nazywając ich zarazą
Może Cię zainteresować