09.11.2020, 18:30 | czytano: 15432

Gwałtowny wzrost pogrzebów na Podhalu. Nawet 100% więcej niż rok temu

Arch. Podhale24.pl
Przedstawiciele branży pogrzebowej mówią, że październik był rekordowy, jeśli chodzi o liczbę pochówków. - Mamy wzrost o 100% w porównaniu z zeszłym rokiem - mówi Rafał Jabłoński, prowadzący jeden z największych zakładów pogrzebowych na Podhalu.
W październiku na cmentarzu w Nowym Targu pochowano prawie 60 zmarłych, podczas gdy rok temu o tej samej porze było ich ok. 30. To niemal dwukrotny wzrost. - Wzrost był wyraźny. Musieliśmy robić wcześniej pogrzeby, żeby się wyrobić. Choć listopad jest już spokojniejszy i wszystko odbywa się na bieżąco - mówi dyrektor Zakładu Gospodarczego Zieleni i Rekreacji w Nowym Targu Wojciech Wielkiewicz, który administruje miejskim cmentarzem.
O wzroście mówi cała branża. W niektórych przypadkach pogrzebów jest dwa razy więcej niż o tej porze w zeszłym roku. - Nie podejmuję się oceniać dlaczego tak jest. W naszym przypadku wzrost jest 100%. Zawsze był wzrost jesienią, ale nie aż tak duży - mówi Rafał Jabłoński, który prowadzi punkty w Ratułowie, Czarnym Dunajcu i Jabłonce.

Pomału pojawiają się problemy z trumnami. Do tej pory dostępne były od ręki, teraz trzeba czekać, bo producenci mają dużo zamówień.

Na razie nikt nie podejmuje się oceny, skąd nagły wzrost zgonów, choć na myśl od razu przychodzi COVID-19. Według oficjalnych danych sanepidu, od początku pandemii, czyli od marca, w powiecie nowotarskim na tą chorobę zmarła 1 osoba, a 37 z powodu współistnienia COVID-19 z innymi chorobami. W powiecie tatrzańskim liczba zgonów "covidowych" wynosi podobnie, bo 37.

- Obecnie tak na 20 pogrzebów to 6-7 jest "covidowych" - szacuje pracownik jednego z mniejszych zakładów pogrzebowych. Rozmawiamy z kolegami z innych zakładów i widać wyraźnie, że jest wzrost. Ale dopiero myślę, że na koniec roku będzie można ocenić, czy to rzeczywiście wynik pandemii. W przeszłości mieliśmy już takie miesiące, gdy było dużo więcej pogrzebów niż zwykle i nie wiadomo dlaczego.
O wzroście zgonów w Polsce informują ogólnokrajowe media. Jak wynika z analizy portalu money.pl, już 10 tydzień z rzędu liczba wystawianych aktów zgonu bije rekordy z poprzednich lat. "Dane schowane w Rejestrze Stanu Cywilnego pokazują, że to właśnie epidemia jako taka zabija o wiele więcej Polaków, niż nam się wydaje. I pośrednio (np. przez skupioną na jednym temacie służbę zdrowia, trudniejszy dostęp do lekarzy lub po prostu strach przed medykami), i bezpośrednio (przez wirusa i chorobę, którą wywołuje)" - czytamy na portalu.

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Radek10.11.2020, 17:29
Ferdek masz racje ...zgadzam się
Dodam
Ludzie ufają księża a księża straszą. Wirusem którego nie ma .
Gdzie ich poszanowanie do wiernych się pytam .
PAL10.11.2020, 16:09
PCh24.pl:
Dr Zbigniew Martyka: Dzisiaj już wiemy. Lekarstwo okazało się gorsze od choroby
Niestety, zaczyna się sprawdzać czarny scenariusz, o którym mówiłem Państwu już w maju. Bezsensowne restrykcje oraz zrujnowanie funkcjonowania służby zdrowia na wiosnę tego roku, owocuje dzisiaj wzrostem zgonów o 40 proc. ? przekonuje dr Zbigniew Martyka, ordynator oddziału zakaźnego szpitala w Dąbrowie Tarnowskiej.
?To jest przytłaczająca liczba. Dzisiaj umierają najsłabsze osoby, które wcześniej były pozbawione leczenia w szpitalach. W październiku odchylenie liczby zgonów wyniosło ponad 13 tysięcy!? ? zauważa dr Martyka.
?W tym samym okresie liczba zgonów ze stwierdzonym zakażeniem SARS-COV2 (proszę nie mylić ze zgonami z powodu choroby COVID19) wyniosła 3,1 tysiąca osób. Te liczby pokazują dobitnie, że mamy do czynienia ze znacznym wzrostem śmiertelności z powodu przerwanych lub zaniechanych terapii onkologicznych, zawałów, udarów i powikłań innych, dotychczas normalnie leczonych chorób. Jak już wielokrotnie mówiłem, terapia okazała się gorsza, niż choroba? ? przekonuje.
?To niestety jeszcze nie koniec? ? ostrzega lekarz. ?Aby uniknąć dalszego narastania ilości ofiar z powodu restrykcji i sparaliżowania ochrony zdrowia należy domagać się - wręcz żądać - zniesienia dławiących normalne funkcjonowanie państwa i służb medycznych - restrykcji i obostrzeń. Obostrzeń nie służących niczemu dobremu. Jak pokazują fakty - ilość zachorowań wzrasta pomimo ich wprowadzenia (nic nie dały poza ewidentnymi szkodami zdrowotnymi i gospodarczymi)? ? apeluje dr Zbigniew Martyka.
Sabina9010.11.2020, 11:12
Jak zamiast pomocy ludzie są skazani na samych siebie to co się dziwić? Teraz jak ktoś nie ma wyniku testu na covi to nawet lekarz nie chce go zbadać a często zanim takowy dojdzie to ludzie zdarzą umrzeć! To jest chore!
Janosik10.11.2020, 08:39
Bo w całej tej pandemii chodzi o to. aby wyeliminować ludzi słabych. Obecne zmiany na świecie zostały zainicjowane po to, aby oczyścić rasę ludzką z jednostek słabych i chorowitych. Proszę przyjrzeć się lewackiej doktrynie.
Dawniej była selekcja naturalna, chore dzieci umierały, ci co przetrwali byli przystosowani do dalszego życia i to pokolenie dożywa obecnie 80-90tki.
Później medycyna zrobiła postępy i słabsze jednostki przeżywały. Obecnie te jednostki przeżywają do ok. 60-70 lat (bo wirus). Proszę przyjrzeć się nekrologom.
Wirus ma za zadanie oczyścić właśnie to pokolenie ur. w latach 60-70, bo już wtedy porody były wspomagane i wiele ludzi na starcie nie odpadło.
Ten etap z powodzeniem jest teraz realizowany, dlatego mamy tyle zgonów ludzi w wieku ok. 60 lat.
Aby temu zapobiec na przyszłość, lansuje się aborcję, ponieważ technika medyczna pozwala wcześniej wykryć wady płodu i dzięki temu możemy jeszcze wcześniej wyeliminować jednostki słabe i niezdolne do samodzielnego życia. Bo po co nam chorowici ludzie. Zostało jeszcze wprowadzić eutanazję i lewacka wizja świata stanie się rzeczywistością.
Bo pełnią życia ma się cieszyć garstka miliarderów, a reszta do roboty!
łoli10.11.2020, 08:16
Ziemia jest roche przeludniona wiec natura musi sobie jakoś radzić , to nie pierwszy i nie ostatni wirus , będą gorsze które bedą skuteczniejsze .
ftosik10.11.2020, 08:10
Do Tedy
Nie wiesz a piszesz głupoty
Ten zakład pogrzebowy to jeden z najtańszych jaki znam. Pozatym fachowa i bardzo miła obsługa. Wszelka pomoc w załatwieniu wszystkich formalności w tych trudnych chwilach dla rodziny.
Zakład godny polecenia.
Zaniepokojony10.11.2020, 07:35
Władze wyleczą nas wszystkich. Szpital w Zakopanem tylko dla pacjentów covidowych. Statystyki w niedługim czasie jeszcze wzrosną o tych którzy nie otrzymali pomocy na czas.
TAKA PRAWDA10.11.2020, 00:02
Teraz umierają ci, którzy nie otrzymują pomocy u lekarza rodzinnego i w szpitalach !!!
LUDZIE SKAZANI SAMI NA SIEBIE

NIESTETY, TERAZ BĘDZIE WIĘCEJ LUDZI UMIERAŁO PRZEZ BRAK POMOCY !!!!
górol09.11.2020, 23:53
Nie nasza brocha , każdy kiedyą umrze i nikt nie będzie sensacji robił
Szarak09.11.2020, 23:44
@Prawda, w samo sedno. Przez tego wirusa to inne choroby przestali leczyć i jest jak jest. Rozumie że jest jakiś wirus ale żeby tak utrudnić leczenie innych schorzeń to jest jakaś masakra, czytałem o kobiecie która miała otwarte złamanie i DWA TYGODNIE odsyłana była z jednego szpitala do drugiego bo nigdzie nie chcieli przyjąć, dopiero w Poznaniu zoperowali.
katar bezobjawowy :)))09.11.2020, 22:25
Mają więcej pogrzebów niż zmarłych.Ich też zmanipulowali.Jak można teraz,,normalnie,, umrzeć?
Tedy09.11.2020, 21:19
Jeden z największy zakładów i jeden z naj Droźszych
Roni09.11.2020, 21:14
Cyt. :"Według oficjalnych danych sanepidu, od początku pandemii, czyli od marca, w powiecie nowotarskim na tą chorobę zmarła 1 osoba, a 37 z powodu współistnienia COVID-19 z innymi chorobami. W powiecie tatrzańskim liczba zgonów "covidowych" wynosi podobnie, bo 37."
Jeśli sanepid dysponuje takimi danymi, to nie ma się co dziwić że covid ma się u nas dobrze. 37 zgonów covidowych od marca???? 37 zgonów z powodu współistnienia covid było, owszem - ale chyba tylko w ostatnich dwóch, trzech tygodniach!
Myślący09.11.2020, 20:57
Stres związany z korona paniką, brak ruchu na świeżym powietrzu, smog, brak odpowiedniej opieki zdrowotnej są przyczyną wzrostu zgonów.
POLAK09.11.2020, 20:55
PENSJONY ZAWALONE zakopianka wczoraj w nowym targu zakorkowana tatry zawalone oszołomami na efekty nie trza długo czekac .wszystko się jeszcze potroi. FERDEK ALEŚ TY MĄDRY PROROK CZY KIH..J
Ola09.11.2020, 20:22
FERDEK w samo sedno to jest ludobójstwo ludzie zaczynają się nawet lekarzy bac.
Marcys09.11.2020, 19:54
FERDEK przeczytaj jeszcze raz ostatnie zdanie artykułu. Pozdrawiam.
Prawda09.11.2020, 19:28
Nie wierzę w końcu ktoś się odważył i wbrew propagandzie oraz zakazom napisał prawdę !!
Bo prawda jest taka że to nie nowy wirus tylko brak dostępu do służby zdrowia który trwa od lutego 2020 to spowodował !! Jest nowa choroba i to wszędzie a co do ***** ***** się pytam ze starymi urlop sobie wzięły czy zdalnie pracują bądź co bądź może jakieś obostrzenia zadziałały i są zabronione ???
Jak się ***** ludzie nie ogarną i nie przestaną żyć tylko swirusem to za chwilę i na nowym cmentarzu braknie miejsca !!!
Do kardiologa się nie da bo panuje świrus , do ortopedy nie bo to samo , diabetolog a nawet zapomnij o nim , nawet nie mów głośno że ty na badanie histopatologiczne ( w celu stwierdzenia raka )
Nie ten wirus zabije ale tzw choroby współistniejące ( czytaj brak dostępu do służby zdrowia ) oraz ukryte zgony ( czytaj teleporady - " tak tak to se weź co chcesz i nie gadaj tyle bo jak coś to zaraz ci na wymaz wypisze i będziesz jak **** w więzieniu przez 14 dni siedział {izolacja })
Służba zdrowia w tym kraju i innych już nie istnieje - wracamy do czasów gdzie znachor zioła gotował i czasem mu się udało lub nie ,
Prędzej " cyganka - określenie nie mające na celu obrażać nikogo " ci powie co ci jest i co masz brać bo z doświadczenia to wie i masz większe szanse na przeżycie niż w oczekiwaniu na tele poradę
To tyle w temacie i może jak ktoś doczyta do końca to się zorientuje że że może choć raz poczuć się jak osoba w średniowieczu
Hans Klos09.11.2020, 19:13
Sieją panikę chyba celowo bo to przecież ich chlebuś.
Ferdek09.11.2020, 19:08
Upadacie coraz niżej...

"to właśnie epidemia jako taka zabija o wiele więcej Polaków, niż nam się wydaje."
No tak, nie wiadomo dlaczego zmarł, więc na pewno zmarł na niewykrytego kowida...

Z artykułu jasno widać że to wasze koronaoszołomstwo zabiło już o wiele więcej ludzi niż ten "szalenie zbrodniczy" wirus.
Ludzie umierają ze strachu (i to dosłownie), ciągłego stresu, braku dostępu do pomocy medycznej, bo przychodnie i szpitale nie działają oczywiście dla naszego wspólnego bezpieczeństwa, a lekarze "leczą" zdalnie jak Kaszpirowski, Nowak czy inny szarlatan!

Mam nadzieję że jesteście z siebie dumni, to dzięki wam, waszym artykułom, waszym awanturom z niezamaskowanymi, waszym sianiu paniki na prawo i lewo, ci zmarli już nigdy nie będą narażeni na zakażenie covid-19

Możecie sobie pogratulować
115KM09.11.2020, 18:51
Czy w innych krajach też tak jest?
wrrr09.11.2020, 18:47
mają martwy sezon
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl