27.12.2020, 14:13 | czytano: 3182

Dotacje dla MZK na ten i przyszły rok

zdj. Podhale24
NOWY TARG. Radni zmuszeni są do ustalenia zmodyfikowania stawki dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Zakładu Komunikacji na realizację zadań bieżących w tym i uchwalenia stawek w przyszłym roku.
W podjętej w grudniu 2019 roku uchwale, ustalono stawki dotacji do kosztów zbiorowego przewozu osób dla MZK w wysokości 2,58 zł przy założeniu wykonania 755,648 wozokilometrów. Jednak planowane na rok 2020 wpływy na poziomie 1 950 tys zl nie zostaną zrealizowane. Powodem jest ogłoszenie epidemii i wprowadzenie już w marcu obostrzeń sanitarnych, co znacznie ograniczyło ilość pasażerów. Ponowne ograniczenia wprowadzone zostały w październiku i dotyczyły nauki zdalnej w szkołach ponadpodstawowych, a od listopada - w szkołach podstawowych. "Mimo spadku przychodów, MZK wykonywał swoje planowe zadania przewozowe, których celem było zapewnienie ciągłości funkcjonowania. Na koniec roku planowane przychody własne zakładu wynoszą 1 158 500 zł w celu zbilansowania kosztów i przychodów MZK konieczna jest korekta wysokości dotacji" - czytamy w projekcie uchwały.
Owo zbilansowanie oznacza podniesienie stawki na rok 2020 do kwoty 3,52 zł brutto do jednego wozokilometra.

Podczas poniedziałkowej sesji radni zajmą się także dotacjami na rok 2021. Tu kwota dotacji wynosi 3,39 zł .

"Plan finansowy MZK na przyszły rok rok zakłada koszt jednego wozokilometra w wysokości 3,53 - a z amortyzacją 4,21 zł. Przewidywane ogólne koszty eksploatacji będą sie kształtować na poziomie 4 250 tys zł . Zakładany przychód ze sprzedaży biletów i usług to 1 580 tys. Kwota nie pokryta dochodami wynosi 2 670 tys. W związku z powyższym w celu zbilansowania działania MZK dofinansowanie jednostkowe do wozokilometra wyniesie 3,39" - napisano w uzasadnieniu.

Sesja Rady Miasta rozpocznie się jutro o godzinie 13.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Mis28.12.2020, 09:09
Dlaczego miejsca pracy zajmują kierowcy którzy mogli by iść na emeryturę???
Kazik28.12.2020, 08:33
Z założeń zakładu wynika, że nastąpi wzrost realizowanych przez zakład wkm w 2021 r. o około 260 tysięcy. jeżeli to prawda to pytam po co i dla kogo? Teraz już autobusy jeżdżą puste. Zakłada się koszty wraz z amortyzacją w wysokości 4250000,00 zł koszt wkm 4,21 to proste ile trzeba wykonać wkm na rzecz gminy. Chyba że się mylę.
Wg artykułu plan na 2020 był ponad 750 tys. wkm, w jakim stopniu był zrealizowany dlaczego nie ma takich informacji?
Pytajnik27.12.2020, 23:45
A na zdjęciu ten autobus z rejestracją innego autobusu?
Iks27.12.2020, 22:54
Podnieśli od stycznia ceny biletów, podnoszą dotację dla nieudolnie administrowanego MZK. Nowotarżanie zapłacą potrójnie. Bo trzeci raz za utrzymanie kiepskich burmistrzów
Mieszkanka27.12.2020, 21:30
Kolejny przykład skrajnej niegospodarności Watychy. Ten facet już z niczym sobie nie radzi.
Kill27.12.2020, 20:14
Przecież tak duża dotacja oznacza likwidację zakładu budżetowego.
Adrian27.12.2020, 20:10
Przy takich bajońskich kosztach to lepiej zamknąć i postawić na elektroniczne hulajnogi a dla starszych ryksze
nienawidzący brudu w autobusach27.12.2020, 18:37
Sąsiad! W Polsce mamy trzy czasy gramatyczne. Przeszły czyli były, miniony. Terazniejszy czyli obecny i przyszły, mający nastąpić w przyszłości. Biletomat niedziałał, biletomat działa, biletomat będzie działał. Kolega w pierwszym komentarzu napisał, że był niedziałający przez okres dwóch lat. Nie jest napisane, nie działa biletomat. Prawda to nie hejt (z ang. hate-nienawidzić, nie znosić). Kto tutaj coś hejtuje. Śpijcie dalej, /.../ Oni nam dadzą rady. Wypędzą nas finansowo z tych klitek. "Rułe" już wkopali. Pozostanie Wam kopanie jaskiń w skarpie pod lotniskiem. Do lasu nie wejdziecie bo Państwowy. Zbytki już się o to postarają.
Marian27.12.2020, 18:32
Zamiast szukać kasy w kieszeniach mieszkańców skończyć z barterem na rzecz NTVK wynająć powierzchnię reklamową na autobusach i przystankach i zarobić na tym 180 tysiaków. Watycha rusz wreszcie tym betonem!
Wyborca z dawnego 21.27.12.2020, 18:29
Wiesiu
Ile dostaje NTVK od Grzesia wie tylko Grześ i Paweł lotnik. Było pytanie od radnych ale Grześ nie wymienił wszystkich kosztów tylko niektóre wybiórczo. A i tak wynika z tej wyliczanki ok 200 tysiaków rocznie. Resztę wyciąga z OPS, MZWiKu i MPECu. Sami swoi.
Majątkiem Zarządzanie Katastrofalne27.12.2020, 18:21
Jest to najlepsze potwierdzenie złego administrowania majątkiem miejskim przez Watychę. Wszystko czego się tyka jest krocie droższe i gorsze. Jedyna rzecz jaką wniósł w życie miasta to wstążki na drzewie. Do dziś sam nie wie po co.
marlena27.12.2020, 18:20
już samo sformułowanie wozomolomerty jest jakimś nieudacznym bełkotem, ale ok, skoro pandemia, skoro ruch mniejszy to i wozokilometrów było chyba mniej? Czy na pusto założony plan wozokilometrów wykonano a teraz chcą za to dopłaty? Bo jak nie wykonano to i przelicznik powinni być inny, a to ile wozokilometrów zostało wykonane w tym roku powinno być pierwsza informacją w tym tekście.
Wiesiek27.12.2020, 18:09
A ile NTVK dostała/dostanie dotacji od Grzesia?
STAŚ27.12.2020, 17:34
do Maria..

Właśnie, tu jest wyższa jazda, tylko pieniądze !
janek27.12.2020, 17:30
czyli na okrągło licząc kolejne ca 800 000 zł z naszych podatków? Brawo Panie Watycha!
pikus27.12.2020, 17:28
Toż to jakaś kpina, w takiej cenie wozokilometra to można by zlecić transport prywatnej firmie bez zatrudniania kierowców, kupowania autobusów, ich napraw i remontów, utrzymywania bazy i dyrekcji która nie wie, nawet jakie umowy zawiera (vide barter z NTVK za ponad 100 tysięcy złotych). I wtedy można by zaproponować mieszkańcom transport za darmo i było by i tak taniej dla budżetu niż jest teraz z utrzymywaniem całej tej otoczki dworu pana Watychy
NN27.12.2020, 17:07
Dotacja do tej firmy nie powinna być większa od dochodów przez nią planowanych z biletów, bo chyba jest zakład a nie jednostka budżetowa..
wstążki & kolesiostwo27.12.2020, 16:59
sasiad

biletomat dwa lata stał i nie działał albo nawet dwa lata i cztery miesiące. To skandal w biały dzień i przykład nieudolności dwóch panów z Poronina i Maniów
Maria27.12.2020, 16:05
Mam pytanie czy to jest miejskie czy prywatne przedsiębiorstwo,bo jeżeli miejskie to dlaczego zawieszane są kursy w święta kiedy część ludzi mogła by zostawic samochody w garażu i korzystać z komunikacji miejskiej, a jezeli prywatne to z jakiej racji dotacje
sasiad27.12.2020, 14:52
Dziwne. Mieszkam przy Szaflarskiej i wiem ze biletowat dziala..Sprawdz nim schejtujesz...
wstążki & kolesiostwo27.12.2020, 14:17
Zarządzanie w góralskim stylu dyrektora przynosi efekty. Coraz więcej dopłacamy do MZK. Ciekawe jaką dyro dostanie podwyżkę? Są i sukcesy. Np. niedziałający przez dwa lata biletomat na Szaflarskiej. Wspólne dzieło górola i lesnika. Mistrzostwo nieudolności. Bidny Watycha na to patrzy i nie grzmi.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl