04.07.2021, 13:58 | czytano: 3556

Przygotowania do budowy nowej trasy kolejowej z Krakowa do Zakopanego przez Mszanę Dolną. Trwają prace nad dokumentacją i elektryfikacją

Arch. Podhale24.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi na budowę 4 podstacji trakcyjnych. Inwestycja, to niezbędny krok do elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz na przygotowywanej trasie „Podłęże – Piekiełko”.
PLK przygotowują połączenie kolejowe „Podłęże – Piekiełko”, które obejmuje modernizację i elektryfikację trasy Chabówka – Nowy Sącz oraz budowę nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Podstacje trakcyjne, niezbędne do elektryfikacji kolei, będą zbudowane na linii Chabówka – Nowy Sącz (nr 104).
Ogłoszono postępowania przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej i wybudowanie czterech podstacji trakcyjnych w miejscowościach: Przymłynie, Mszana Dolna, Pisarzowa oraz Limanowa na linii Chabówka – Nowy Sącz. Podstacja trakcyjna, to obiekt elektroenergetyczny, zasilany z zewnętrznego systemu, którego podstawowym zadaniem jest zasilanie kolejowej sieci trakcyjnej na określonym odcinku linii.

PLK kontynuują prace w zakresie pierwszego etapu inwestycji „Podłęże – Piekiełko”. Opracowywana jest dokumentacja projektowa modernizacji linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz oraz budowy nowej trasy. To „Podłęże – Piekiełko”. Dla linii Chabówka – Nowy Sącz sporządzono dokumentację z prac geologicznych i geotechnicznych. Przygotowano projekty budowlane dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte, Rabka Zaryte – Mszana Dolna – posterunek odgałęźny Fornale oraz bocznica Klęczany – Nowy Sącz. Opracowywane są projekty wykonawcze dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte i bocznica Klęczany – Nowy Sącz.

Nowe połączenie określane jako „Podłęże – Piekiełko”, składa się z modernizowanej 75-km linii między Chabówką a Nowym Sączem oraz nowej 58-km trasy Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna.

Według analiz studyjnych, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż 2 godziny, a na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej 1 godziny. Inwestycja znacząco wpłynie także na transport towarów koleją.

Źródło: PKP PLK, oprac. r/
komentarze
zwrotnica04.07.2021, 19:39
Lepiej wysadzić cale pkp i zaorać tory.
Potem zezwolić prywatnym podmiotom na budowę eksplatację infrastruktury kolejowej. Za 20 lat będziemy potęgą kolejową.
niema i nie będzie04.07.2021, 18:25
Ja też słyszałem za czasów Tuska.Ale w tedy nie ogłaszano jeszcze przetargów.
staszek04.07.2021, 16:36
O trasie "Podłęże-Piekiełko słyszę już od 30 lat, ale dotąd nic nie zrobiono.Po likwidacji woj.nowosądeckiego były wojewodo został pełnomocnikiem do tych spraw, efekt? - żaden
Zobacz pełną wersję podhale24.pl