09.11.2021, 17:00 | czytano: 13933

Uwaga, od dziś zamknięty fragment starej zakopianki w Rdzawce. Jeździmy nową drogą! (video)

Fot. GDDKiA
W związku z budową estakady nad starą zakopianką w Rdzawce, od dziś tj. wtorku 9 listopada od godz. 17, jeździmy 900-metrowym odcinkiem nowej drogi (na zdjęciu).
Zmiana organizacji ruchu spowodowana jest budową estakady i będzie obowiązywała do końca realizacji inwestycji.
Na budowie dwujezdniowej DK47 Rdzawka - Nowy Targ zaawansowanie prac wynosi 40%. W ramach robót drogowych wykonywane są wykopy w gruncie skalistym w Rdzawce, Klikuszowej i Lasku. Nasyp drogowy pod konstrukcję nawierzchni powstaje w Rdzawce, Klikuszowej, Sieniawie, Lasku i Nowym Targu.

W ramach robót mostowych wykonywane są m.in. zbrojenie i betonowanie przyczółków (skrajnych podpór) na dwóch mostach w Klikuszowej: betonowanie fundamentu, zbrojenie i betonowanie głowicy słupa oraz muru oporowego na wiadukcie drogowym w Rdzawce czy zbrojenie rygla słupa, odwodnienie oraz zasypka skrajnej podpory na wiadukcie drogowym w okolicy przejazdu kolejowego w Nowym Targu. Prace zbrojarskie i betonowanie trwają aktualnie na 22 obiektach mostowych.



Docelowo powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty. Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.

Obliczono, że z wykopów uzyskane zostanie 1 mln 800 tys. metrów sześciennych gruntu, w tym 1 mln 200 tys. materiału skalnego. Zostanie on w całości wbudowany w nasypy drogowe. Najdłuższy wiadukt, który powstanie w Nowym Targu będzie miał 850 m długości, drugi co do wielkości w miejscowości Lasek będzie miał prawie 690 m długości. Różnica poziomów pomiędzy początkiem odcinka i węzłem Nowy Targ Południe, kończącym go będzie wynosiła 190 metrów.
Prace realizuje Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o.o. z Zawiercia. Koszt inwestycji wyniesie ponad 880 mln 100 tys. zł.

Zakończenie budowy planowane jest po koniec 2023 r.

Źródło: GDDKiA, oprac. r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Krakus10.11.2021, 11:23
Do BUROKA
Ja błysnąlem? Niech ktoś pisze lepiej ze zrozumieniem...
A dla ciebie mniej nerwów
Burok10.11.2021, 09:41
Krakus błysnoł :) , i juz Go zgasili :)
Kierowca bombowca bez podwozia10.11.2021, 05:52
Będzie momentami jazda jak będzie ślisko,szczególnie na początkowym odcinku drogi zastępczej od strony nowego targu,gratulacje też pomysłowi wysepki w Chabówce przed skrzyżowaniem zjeżdżając z wiaduktu,może być ciekawie jak będzie ślisko
podhale(k)09.11.2021, 21:53
do "Krakusa":
"Docelowo powstanie dwujezdniowa droga [...] szerokości jezdni 2x3,50m" tzn. że będą dwie jezdnie i każda z nich będzie miała po dwa pasy ruchu po 3,50m każdy. Czyli w sumie będą 4 pasy po 3,50m, po dwa w każdym kierunku.
do Krakus09.11.2021, 21:53
Będzie nowa DK7 po dwa pasy w każdą stronę, stara "zakopianka" też zostanie, w paru miejscach gdzie koliduje z dk7 zostanie przebudowana...
wow09.11.2021, 20:17
wow
Krakus09.11.2021, 19:25
Aha czyli to nie będzie dwu dwupasmowka? XD jezeli jedna jezdnia ma 3.5 metra to znaczy ze z jednym pasem ruchu w jednym kierunku tak?
STAŚ09.11.2021, 18:57
Ale będzie jazda !!!
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl