01.12.2021, 19:07 | czytano: 8950

Radny Adam Jurek: "Osoby niezaszczepione nie powinny być wpuszczane na mecze hokejowe". Rada powiatu podejmie rezolucję ws. szczepień na COVID-19?

Fot. Starostwo Powiatowe w Nowym Targu
NOWY TARG. Przez Radę Powiatu Nowotarskiego przetoczyła się dyskusja na temat szczepień przeciwko COVID-19. Większość radnych, w tym także np. dyrektor szpitala, jest za restrykcjami dla niezaszczepionych na koronawirusa.
Radni dyskutowali o niechęci do szczepień i obciążeniu, w związku z rosnącą liczbą zachorowań, całej służby zdrowia. - Doszliśmy do takiej sytuacji, że pacjenci nieszczepieni z własnego wyboru, którzy zachorowali, są uprzywilejowani i w zasadzie mają pierwszeństwo w hospitalizacji przed pacjentami, którzy są szczepieni, nie chorują na COVID-19, ale zmagają się z innymi chorobami np. pacjenci kardiologiczni, których by natychmiast należało kłaść, żeby leczyć, a teraz oni muszą czekać - mówi dyrektor Podhalańskiego Szpitala Specjalistycznego. Szerzej pisaliśmy o tym w artykule "Absurdy w nowotarskim szpitalu. Niezaszczepieni mają pierwszeństwo w leczeniu przed zaszczepionymi" (kliknij TUTAJ)
- Mamy telewizję, widzimy w niej, jakie bzdury niektórzy opowiadają - mówił na sesji radny Adam Jurek. - A są na to wszystko (chodzi o osoby, które nie chcą się szczepić - przyp. red.) proste metody: nie idziesz do restauracji, nie idziesz na mecz hokejowy, to proste. I trzeba to zrobić!

Jego zdaniem rządzący "patrzą tylko na słupki" (sondażowe - red.), nie wprowadzając w życie skutecznych rozwiązań, które przekonają nieprzekonanych do zaszczepienia się. - Rząd powinien natychmiast wprowadzić restrykcje. Nie jesteś zaszczepiony, to nie idziesz do restauracji, na mecz hokejowy, do teatru. To proste! - radził.

Radna i pielęgniarka Grażyna Tylka mówiła, że trzeba apelować, że należy się szczepić dla bezpieczeństwa własnego, rodziny i innych. - Mamy dużo ciężkich zachorowań i w przewadze są to osoby, które się nie zaszczepiły - podkreślała.

Dyrektor szpitala Marek Wierzba stwierdził, że podoba mu się rozwiązanie, które wprowadzono w Singapurze. - Tam nie ma przymusu szczepienia, ale tamtejszy rząd przyjął takie stanowisko, że jeżeli osoba niezaszczepiona trafia do szpitala i choruje, to ponosi koszty hospitalizacji. To można byłoby wprowadzić bardzo szybko. Myślę, że bardzo dużo ludzi by się do szczepień przekonało - dodał.
Radny Marek Szarawarski sugerował z kolei, że w Europie są lepsze rozwiązania - paszporty covidowe - które by upoważniały osoby zaszczepione do wstępu np. do teatru. Być może powinny też upoważniać np. do wstępu do kościoła. - Myślę, że indywidualne apele radnych będą słabsze, niż stanowisko całej rady - stwierdził zachęcając do przemyślenia apelu, stanowiska, czy nawet podjęcia rezolucji w tej sprawie.

r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Moderna07.12.2021, 15:32
Tak starcze,mówi prawdę i ja go popieram. Takich jak ja jest więcej,tylko nie chcesz tego zobaczyć. Ha,ha...rumakuj..dobre...
:) (:05.12.2021, 19:13
@Śmiechu warte, oni tego ci nie wytłumaczą. Bo musieliby się przyznać, że mają umysły wyprane propagandą i nie myślą racjonalnie. Tyle razy jakiś "pan minister" tłukł im do głowy kłamstwa, że stały się dla nich z automatu prawdą. Takie osoby nie będą szukały informacji z niezależnych źródeł, bo to spowodowałoby dysonans poznawczy, a inaczej mówiąc niewygodę, a człowiek to przecież z natury wygodna bestia.
antycovidian05.12.2021, 17:25
@stefan
"Jeżeli codzienne 500+ zgonów na cowid nie budzi w was refleksji i dalej brniecie w ta anty szczepionkową retorykę , to zal mi was bo jestem pewny , że niedługo wielu z Was będzie gryźć piach, ... "

Jesteś zmanipulowanym małym człowieczkiem, stosującym perfidną narrację rządową. Codziennie umiera w Polsce ok 2000 osób - w tym ok 200 osób tylko na covid - WIDZISZ RÓŻNICĘ, NIE ROBI NA TOBIE WRAŻENIA ? plus ok 300/ 350 osób na choroby współistniejące, u których wymazano wynik "pozytywny" co przy zastosowaniu testu rt-pcr nie stanowi żadnego problemu stosując ponad 70 cykli denaturacyjnych. Przy tej metodzie laboratoryjnej można prawie każdej osobie wymazać wynik pozytywny. Plandemia będzie dotąd trwała, dopóki szpitale i niektóre osoby pracujące w służbie zdrowia będą otrzymywać ekstra gratyfikacje za leczenie osób u których stwierdzono c-19.
Śmiechu warte05.12.2021, 15:51
Wytłumaczcie mi wszyscy w typie"niezaszczepionych to zamknąć w domu" o co chodzi? Bo osoba zaszczepiona również zaraza, również przenosi wirusa tylko ona sama ma szansę na łagodne przejście choroby. Czemu wam tak przeszkadzają Ci drudzy? Przecież wy jesteście tak czy siak mniej narażeni. Poza tym kraje o dużym procencie wyszczepienia zmagają się nadal z dużą ilością zakażonych i wprowadzają dotkliwe restrykcje.
stefan05.12.2021, 13:31
Bawią mnie te wypowiedzi wielu pseudo lekarzy tutaj. Jakie macie wykształcenie zawodowe? Wielu z Was mogłoby z powodzeniem żyć w wieku XIX,bo kwestionujcie osiągniecia współczesnej medycyny. Jak słyszę argument, że kiedyś nad szczepionkami to pracowano aż 10 lat itp więc są one sprawdzone,są lepsze , to odpowiadam: kiedyś nie było komputerów,drukarek 3 D, dronów, smartfonów i wielu wynalazków ułatwiających nam życie i prace badawcze.Kiedyś nie operowano płodów w łonach matek, nie przeprowadzano skomplikowanych operacji na ludzkim mózgu, nie latano na Marsa ,a średnia życia w XIX wieku wynosiła 40 lat. Jeżeli ktokolwiek z Was nie widzi różnicy ,to dalej tkwi w XIX wieku. Więcej nie chce mi się pisac na ten temat, bo mam wrażenie, że to rozmowa ze ścianą.Jeżeli codzienne 500+ zgonów na cowid nie budzi w was refleksji i dalej brniecie w ta anty szczepionkową retorykę , to zal mi was bo jestem pewny , że niedługo wielu z Was będzie gryźć piach,nie takie orły były i dziś ich nie ma. Jestem zwolennikiem okazywania paszportu cowidowego, nie wpuszczania nieszczepieńców do restauracji, hoteli na wszelkie publiczne imprezy, mecze itp. Żyjecie w społeczności i się dostosujcie się do niej. Gdybyśmy żyli w normalnym pastwie a Rząd nie byłby bandą tchórzy,która boi się o spadek na słupkach sondażowych, już dawno odpowiednio by Was potraktowano jak na to zasługujecie. Szacun Panie Adamie
sido05.12.2021, 11:25
Są w śród nas osoby otyłe, żeby nie powiedzieć, że grubi. Niech też płacą za leczenie dodatkowo bo przecież wyraźnie widać, że nie dbają o siebie a to zwiększa ryzyko różnych chorób.
starzec05.12.2021, 10:38
Dwaj stronnicy radnego ruszyli do walki. Młócą komentarze pod różnymi podpisami udając że jest ich moc. Ha ha ha.
Panie Jurek tą swoją wypowiedzią sam skończyłeś swoją "karierę" w lokalnej polityce. Zabierz ze sobą Jaśka i schowajcie się gdzieś do mysiej dziury. Brzydzi mnie pana podejście do tematu szczepień. Chłop stanowiący prawo lokalne nie zna prawa? Kogo wyście mieszczany wybrali do powiatu?!?! Gościu mówi otwarcie o segregacji sanitarnej i ktoś go popiera?

A ty "jolko, moderno, grzesku jacku czy andzreju" zdecyduj się na jeden podpis. Z daleka widać że pisze jedna osoba popełniająca te same błędy stylistyczne. Taka to właśnie wasza siła i liczebność. Udawana ot co. W jednym masz rację dziecinko - łatwo można cię namierzyć. Więc nie rumakuj, bo się sparzysz i będzie wstyd dla całej rodziny.
Jack05.12.2021, 09:56
Adam rób swoje. Kołtuństwem nie przejmuj się. Brawo za odwagę
Grzes05.12.2021, 09:40
DO mam was ;;;;;;;;;; Daj sobie na wstrzymanie. Nie obrażaj ludzi.Porównywanie kogoś do hitlerowcow jest nadużyciem i to mocnym,Ja wiem,ze to jezyk *** popierających Konfederację i pewnie jestes jednym z nich, ale uważaj sobie,bo łatwo można cię namierzyć i będziesz musiał przepraszać może w sądzie. Tak więc lepiej odszczekaj to.
Andzrej05.12.2021, 09:25
Do antycovidian. Fakt głupich sieją i/.../ Podaj nazwisko tego medyka. Autorytety , ktorymi ty się podpierasz są psu na budę.
Serce04.12.2021, 21:03
Do wszystkich ludzi, którzy tak chętnie chcecie decydować o innych. Zacznijcie więcej czytać. To nie jest szczepionka jak dawniej to jest preparat inżynierii genetycznej. Ciekawe czy Ci co się zaszczepili podjęli zgodnie z prawem świadoma zgodę. No nie sądzę bo preparat ten ma dopuszczenie awaryjne warunkowe. I takie dopuszczenie jest możliwe jeśli na daną chorobę nie ma lekarstwa ( proszę sobie samemu odpowiedzieć czy nie ma) i jeśli jest pandemia. Zatem nie można podjąć świadomej zgody bo nie znamy wszystkich skutków ubocznych. Ulotka została ostatnio uzupełniona... nie napisze o co zeby sprowokować żebyście państwo do niej zagladneli. Ja jeszcze się zastanawiam skąd tyle nagłych zgonów wśród młodych ludzi zawały zatory udary ??? Swoją drogą baba zapłacisz odszkodowanie moim dzieciom jak sie cos po szczepionce stanie??? Bo ani producent niechce wziąć odpowiedzialności za ten preparat, ani państwo ani lekarze !!!!!! A to ja mam być odpowiedzialna i to przyjac ???? Wolne żarty ludzi którym się Ulotki i CHPL niechce przeczytać.
mam was ;;;;;;;;;;04.12.2021, 20:52
Same durnie --- nie macie do tego prawa .Hitleryzm powraca w osobnikach radnych.
S.K.Rozsądny04.12.2021, 17:40
S.K. Rozsądny
Sądzę, że nieszczepionkowcom poprzewracało się w głowie. Czy nadal nie rozumiecie że to jest bardzo grożna i brzydka choroba. Piszecie bzdury i głupoty widać że niema rozsądku ogłady itd, itp. Pan Adam Jurek ma pełną odwagę i prosto wyraził swój pogląd niczego nie boi się i antyszczepionkowcy do tego awanturnicy Qvo Vadis
Baba04.12.2021, 15:33
Zdrowia ci życzę antycovidian i szczęścia jeszcze bo w każdej chwili możesz go potrzebować. Panie Jurek , jako radny i szef komisji zdrowia proszę o wprowadzenie odpowiednich restrykcji wobec niezaszczepionych. Trzymam kciuki.
antycovidian04.12.2021, 14:01
@Jolka, @Andrzej, @Baba - i Wam podobni

Jak się kręci statystyki i manipuluje faktami i ludźmi, najlepiej obrazuje wypowiedź jednego znanego medyka : "Każda osoba zaszczepiona dwoma dawkami, która zrezygnuje z przyjęcia trzeciej dawki (pierwsza i druga "zdały się psu na budę") po upływie 6-ciu miesięcy od ostatniego szczepienia, jest z automatu przypisana do grupy osób NIEZASZCZEPIONYCH - stąd taka przewaga w szpitalach osób niezaszczepionych. Jak Wam mało szczepionek, to macie ode mnie w prezencie świątecznym moje trzy dawki i każdą kolejną, którą rząd będzie chciał wcisnąć takim naiwniakom jak Wy. Zdrowia Wam życzę bo .... .
Baba04.12.2021, 10:49
Nie dośc że się szczepią to mają jeszcze czas siedzieć na kompie i wklepywać swoje mądrości życiowe. Dobrze radny powiedział i chwała mu za to że miał odwagę wystawić się na ten wściekły, zmasowany atak antyszczepionkowców. Każdy mądry dopóki mu nie zabraknie tlenu, wtedy zmieni zdanie. Niezaszczepieni powinni być izolowani i wykonywać codziennie testy na swój koszt,może wtedy zmądrzeliby. Panie Adamie brawo za odwagę, proszę to mówić publicznie, wszędzie, nawet na lodowisku.
Andrzej04.12.2021, 09:58
Co to za czasy nastały,żę ludzie nie słuchaja lekarzy tylko internetowych konowałów,pseudo dziennikarzyn i różnych pajaców, którzy nie mając pojęcia o naukach medycznych wypowiadają się na temat szczepień, leczenia itd. Uważam, że to osoby niezaszczepione z własnej woli bez przeciwwskazań powinny byc dyskryminowane a nie odwrotnie. Nie powinny miec wejścia do sklepów, na mecze , do restauracji itd. Brawo Panie Jurek. Popieram Pana. Niewielu jest tak odważnych radnych
Bart04.12.2021, 09:29
@ nie jestem. To Ty się przenieś na Marsa, bo jesteś potencjalnym zagrożeniem dla innych. Nie chciałbyś być dzisiaj w skórze dyrektora jakiegokolwiek szpitala i decydować komu dać łóżko a kogo wypisać, decydować o odraczaniu ważnych operacji. Wiedz sobie , że takich idiotów, jak Ty to mi zupełnie nie żal jak się pochorują a nawet kojtną- bo to śmierć na własne życzenie przez własną głupotę
Jolka04.12.2021, 09:24
W pełni popieram Pana Radnego Adama Jurka. Gość ma /.../ odwagę w tym pisowskim mateczniku powiedzięć jak być powinno i co Rzad powinien zrobic żeby zapobiec rozwojowi zachorowań a tym samych blokowaniu łóżek w szpitalach przez foliarzy i innych zidiociałych wolnościowców.Niemal wszystkie europejskie Rządy podjęły odpowiednie do pandemii kroki,bo tam władzy zależy na obywatelach na ich zdrowiu i życiu a u nas ważniejsze są dla Rządu słupki wyborcze . Szczepionki są za darmo, kto nie ma przeciwskazań medycznych a nie chce się zaszczepić nich się leczy sam w domu . Przez takich baranów umierają ludzie dla których nie ma miejsca w szpitalach bo dobrowolny cowidowiec włoży swój tyłek na czyjeś łóżko i potem ratuj go, jak juz ledwo zipie./ Zajmuje łóżko i jeszcze absorbuje przy sobie lekarzy, pielęgniarki,cała medyczną służbę , której i tak mamy mało.
Wicher04.12.2021, 06:55
Panie bezradny ! Niezaszczepionym niedługo każecie płacić za leczenie , nie wolno nigdzie wejść ,do szpitala wszędzie są dyskryminowani to po co mają płacić podatki składki na ZUS , to my się zwalniamy z tego płacenia , a tak na marginesie tacy jak Pan urzędnicy są naprawdę zbędni i wcale nie potrzebni tylko drenujecie budżet z naszych podatków ! Do roboty !!!
pomyśl zanim coś chlapniesz03.12.2021, 18:14
Adam ... miał już kilka dobrych wejść, które spowodowały ,że wszedł do rady powiatu i nadal jedzie na tych wejścich , a teraz kolejne wyjście ze szczepieniem na meczach hokejowych i myślę ,że ostatnie . Moim zdanie zaeówno powiat jak i Rada Powiaty , to takie organy , które w pierwszej kolejności podobnie jak i Senat powinny ulec szybkiej likwidacji jako zbędne i zżerające środki państwowe z rzęgu takich "nic nie mogę"Duża oszczedność dla państwa- ilkemożna by było za zaoszczędzoną kase wybudować ;:szkół , przedszkoli , żłobków , aparatury medycznej do ośąrodków zdrowia i szpitali ,ile milometrów chodników , dróg i wyremontować dróg samorządowych , ile nowych mieszkań komunalnych ?Warto rozważyć i podjąc decyzję .
Tak trzymać03.12.2021, 17:15
Absurdy w nowotarskim szpitalu. Niezaszczepieni mają pierwszeństwo w leczeniu przed zaszczepionymi .A na mecz nie wejdą ...
ola03.12.2021, 16:51
Radni i inni osobnicy na ;;stołkach '''' zachowują się jak małpy w cyrku ,jedna zacznie wrzeszczeć to cała reszta za nią ,Nie macie prawa decydowania o tym czy ktoś ma się szczepić czy nie .Weżmiecie odpowiedzialność karną i odszkodowania za powikłania i skutki uboczne wtedy wszyscy się zaszczepią i będzie raj na ziemi.
Lipa03.12.2021, 15:37
Omikron przyleciał ponoć samolotem z RPA....
Czy osoba niezaszczepiona może wejść na pokład samolotu????
Jakie są objawy Omikrona?
Ile osób zaszczepionych znajduje się obecnie na oddziałach covidowych?
Może lepiej byłoby używać mózgu.... zamiast siać panikę i propagandę???
Moderna03.12.2021, 15:04
Panie radny Jurek, lista powinna być dłuższa. Zakaz wstępu nieszczepionym do urzędu. I wprowadzić paszporty kowidowe przy wejściu albo robić testy na własny koszt również na lodowisku.
Nowotarżanin03.12.2021, 14:04
Odczepcie się raz na zawsze od niezaszczepionych, jest demokracja każdy ma mieć wybór nie zaszczepieni myślą i dbają o swoje zdrowie i Rodziny a Wy jak chcecie przyjmujcie truciznę, niech eksperymentują na Was jak szczurach. Zobaczymy jak długo pociągniecie na tych szczepionkach? Co do lodowiska to wielkie szambo, brud, smród i ubóstwo cieszcie się, że w ogóle ktoś chce iść do tego chlewu i jeszcze za to płacić. Ta hala już dawno powinna być zrównana z ziemią a poziom meczy żenada...

Ps.
Stwórzcie dla nie zaszczepionych obozy koncentracyjne metoda sprawdzona przez Hitlera przeczekamy tam bezpiecznie a jak Was wykończą zaczniemy normalne życie raso panów z przywilejami...
Słyszeliście może o trybunale praw człowieka w Strasburgu? Kto Wam dał prawo decydowania za innych, czym zmyjecie krew ludzką z rąk oprawcy? Wyłączcie TVP, TVN, Polsat i ogłupiające reklamy a zaczniecie myśleć a nie iść bezmyślnie, jak brany jeden za drugim na rzeź i soją głupotą zarażać jeszcze innych....
Moderna03.12.2021, 13:59
Chociaż jeden odważny w tym powiatowym towarzystwie. Brawo Panie Adamie! Płaskoziemcy i foliarze do rezerwatu. Tam niech głoszą prawdy objawione o teoriach spiskowych, zamachu na ich wolność i inne zaklęcia na trzy zdrowaśki ale za pobyt w szpitalu niech już płacą zgodnie z dziennym taryfikatorem za leki, opiekę, diagnostykę, leki, respiratory. Wtedy może zrozumieją czym jest odpowiedzialność za innych. Dość już tego oszołomstwa!
Moderna03.12.2021, 13:15
Brawo panie Adamie, mądrze mówisz, a reszta rezerwaty. Na własne życzenie.
maseczka02.12.2021, 23:44
reuters, 21 września 2021, tłumaczenie online

"NEW DELHI, 21 września 2021 (Reuters) - Rząd Indii nie kupi szczepionek przeciwko COVID-19 od Pfizerera (PFE.N)/BioNTech (22UAy.DE) i Moderny (MRNA.O), jak informują Reuters trzy źródła rządowe, głównie dlatego, że wzrosła produkcja krajowa bardziej przystępnych i łatwiejszych do przechowywania szczepionek.

Oznacza to w zasadzie, że popularne na całym świecie szczepionki, których producenci zobowiązali się nie sprzedawać prywatnym podmiotom w czasie pandemii, nie będą na razie dostępne w dwóch najludniejszych krajach świata - Chinach i Indiach.

Indyjski rząd odmówił również spełnienia próśb amerykańskich firm o ochronę prawną przed wszelkimi skutkami ubocznymi stosowania ich zastrzyków, które są obecnie produkowane tylko w Stanach Zjednoczonych lub Europie, jak donoszą dwa źródła.

Żadna firma nie otrzymała takiej ochrony w Indiach.

"Wcześniej był niedobór szczepionek, była potrzeba", powiedział jeden z informatorów, odnosząc się do Indyjskiego apelu do firm w kwietniu o szczepionki, gdy infekcje eksplodowały i szczepionek brakowało.

"Ich cena będzie wysoka. Dlaczego mielibyśmy przyjmować ich warunki?

Jak informuje kolejny rozmówca: "Rząd nie będzie kupował szczepionek Pfizera i Moderny. Koncerny mają prawo dystrybuować swoje produkty ko,ercyjnie po spełnieniu niezbędnych procedur regulacyjnych. Ale nie możemy zwolnić ich z odpowiedzialności".

Rzecznik firmy Pfizer w Indiach powiedział, że negocjacje trwają i jest ona nadal zaangażowana w sprowadzenie szczepionki do kraju.

Firma powtórzyła, że "podczas fazy pandemii będzie dostarczać szczepionkę COVID-19 tylko rządom centralnym i organizacjom ponadnarodowym".

Moderna i indyjskie ministerstwo zdrowia nie odpowiedziały jeszcze na prośbę o komentarz.

Moderna, za pośrednictwem swojego indyjskiego partnera Cipla (CIPL.NS), posiada już pozwolenie na użycie w nagłych wypadkach w Indiach dla swojej szczepionki, która, podobnie jak szczepionka Pfizera, wymaga przechowywania w bardzo niskiej temperaturze - w dużej części Indii jest to trudne do spełnienia.

Obie szczepionki kosztują kilka razy więcej niż główny indyjski zastrzyk, Covishield, licencjonowana wersja leku AstraZeneca (AZN.L).

Miesięczna produkcja krajowa w Indiach potroiła się od kwietnia i osiągnie 300 milionów dawek w październiku, według ministra Manshukh Mandaviya, który w poniedziałek ogłosił ponowne uruchomienie eksportu szczepionek z Indii od października.

Oczekuje się jednak, że rząd będzie kupował lokalnie rozlewane i pakowane dawki szczepionki firmy Johnson & Johnson (JNJ.N) - podał w poniedziałek Reuters."
wek02.12.2021, 23:00
@N@jr4d
Pajaca poszukaj sobie w rodzinie...
Miasto NT02.12.2021, 20:55
Jeżeli tak to S. P. Adamie Jurek jest Pan radnym, osobą publiczną to proszę o zapoznanie obywateli Nowego Targu czy posiada Pan certyfikat osoby zaszczepionej.
F-1602.12.2021, 17:33
Do dziadek

Tymi szczepionkami jesteśmy zaszczepieni bo to są szczepionki nad którymi latami trwały badania. Na Cowid to ponoć nie szczepionki tylko preparaty.
F-1602.12.2021, 17:24
Do Eden

Eden (raj) - Czy jesteś już w raju po zaszczepieniu?
nie ślepy02.12.2021, 17:20
@ jajakobyły...jakie wnioski mam wyciągnąć z tych kacapołów coś napisał, poza tym, że psychiatra cię nie chce przyjąć?
PS A ospę przechorowałem będąc dorosłym i wielkie rzeczy...bez "krowiego wirusa"!
N@jr4d02.12.2021, 16:18
Ale wiecie pajace, że aprobaty warunkowe są ważne przez rok i mogą być odnawiane co roku. Wszystkie szczepionki przeciwko COVID-19 zatwierdzone w UE, a tym samym w Niemczech, otrzymały warunkowe zatwierdzenie (stan na 23 kwietnia 2021 r.). Zatwierdzenia wygasną w grudniu 2021 r. i styczniu 2022r. Ponieważ żaden producent warunkowo zatwierdzonych szczepionek nie złożył nowego wniosku, szczepionki nie mogą być już stosowane od grudnia 2021/stycznia 2022 ? muszą zostać zniszczone. Stąd ogromny nacisk na wcześniej nieszczepione oraz nieuzasadnioną i nielegalną kampanię szczepień dzieci i młodzieży. Dlaczego producenci nie złożyli wniosku o dalsze zatwierdzenie stosowanych warunkowo zatwierdzonych szczepionek? Ponieważ prawdopodobnie nie uzyskają dalszej (warunkowej) aprobaty z powodu niezliczonych skutków ubocznych i dużej liczby zgonów!
kibic02.12.2021, 15:36
Odwołać mecze na czas pandemii!! Nawet zaszczepieni 3 razy chorują i roznoszą wirusa.
Ewel02.12.2021, 15:15
Panie radny Adam. Nie przeginaj. Nikt za te szczepionki.nie bierze odpowiedzialności. Zaden producent. Nie ma przymusu szczepien i jak sie zaszczepisz to tylko.na wlasna odpowiedzialnosc. Niestety NOPy sa ukrywane ...nie sa rejestrowane wszystkie . Powiem tak ....nie popieram PO ale p. Kopacz kiedys przy szczepionkach na swinska grype ppowiedzia ze nie podejmie sie kupowac i szczepic polakow bo zaden producent nie bierze za to cos odpowiedzialnosci...i efekt koncowy byl taki ze szczepionki przyniosly wiele powikłań i to ciezkich ... zostaly wycofane. Czy pan wezmie odpowiedzialnosc za te szczepionki, albo pan Wierzba?
katar bezobjawowy :)))02.12.2021, 14:58
Myślę że za parę lat wyjdzie jak to kilku ,,światowych,,d***ów,, wymyśliło bezobjawowego świrusa i jak łatwo przez media ,ludzi ,,cienkich,, (ilu na świecie ?)bez armat,zastraszyć,zmanipulować,poróżnić.
do roboty02.12.2021, 14:22
Co tych radnych pogięło z tym dostępem do teatru, meczu czy też kościoła, akurat bez tych trzech przykładów da się jakoś żyć, nie potrafią wymyśleć jakiegoś poważniejszego przykładu???
Radnemu Jurkowi fajnie się mówi, jednak nie wierzę w jego szczerość bo wiem kogo POpiera i kto go POpiera, dyby to mówił np. Wierzba to co innego.
Krycha02.12.2021, 13:36
Ja uważam, że najlepiej w ogóle nikogo na mecze nie wpuszczać. Hokej umrze śmiercią naturalną i Watycha nie będzie musiał hali budować.
covidowiec02.12.2021, 12:40
~do dziadek
A ty wiesz ile trwały badania nad szczepionkami funkcjonującymi od kilkudziesięciu lat, czy nie? Wiesz jaki jest skład tych szczepionek, a jaki na covid? Zapewne nic nie wiesz!
taka prawda02.12.2021, 12:35
Wielka Polska jest niszczona przez PiS
i wszystkie te działania PiS służą aby Polska Wielka była w ruinie
Stop segregacji ludzi02.12.2021, 11:53
Stop segregacji ludzi. Chcesz to się szczep ale nie zmuszaj do tego innych.
ta prawda cię wyzwoli02.12.2021, 11:42
Świety spokój będziesz miał każdy po zaszczepieniu w grobie,.
jajakobyły02.12.2021, 11:27
@nie ślepy no dawniej to były szczepionki , jak ci taką wściekliznę podali dootrzewnowo to od razu zdrowszy byłeś. A jak ospę ci wszczepili w postaci krowiego wirusa to było coś.Nie to co te nowomodne wynalazki , zdrowia życzę -fizycznego bo słyszałem że psychiatra się poddał.
Absurdalny02.12.2021, 10:48
Do Eden
No widzisz, zaszczepiony i z dostępem do nieba będziesz miał problem, na własne życzenie.
A ty sam z tego ciemnogrodu się wywodzisz, a jako zaszczepiony to już klasa lub dwie jesteś wyżej.
Wy, zaszczepieni, jesteście śmiertelnym zagrożeniem nie tylko dla niezaszczepionych, którzy przechorowali, ale dla zaszczepionych, którzy nie mieli jeszcze kontaktu z Covidkiem. Krew na waszych rękach teraz będzie. Zastanawiałeś się nad tym, że wpuścili cię w bambuko?? Mówili, że nie zachorujesz, jesteś zwolniony z kwarantanny, a tacy właśnie roznoszą choroby i powodują ich mutacje. Wiesz czym cię naszprycowali?? No nie wiesz i się nie dowiesz. Tego w ulotce nie ma. Ale jest napisane na Feizerze, że nie powinny się kobiet w ciąży szczepić, a co teraz, zmienili ulotkę i już teraz mogą??
Z myśleniem u zaszczepionych jest coś nie tak, z ciemnogrodu jesteśmy, zaszczepieni dalej w nim tkwią, powiem dokładniej -p jesteście w czarnej d..ie. I to chyba was najbardziej boli. Nie da się odszczepić, co za szkoda, a może i dobrze.
PRAWDA ZAWSZE ZWYCIĘŻY02.12.2021, 10:46
Szanowny (chociaż pewnie na takie miano nie zasługujesz)Dr.Edke

" @Hitler też zaczynał od segregacji
Lecz się chociaż na nogi,mózgu już nie masz filozofie internetowy.
Gdzie wy się rodzicie,starzy wiedzą jakich mają uczonych potomków czy nie bardzo są tego świadomi? "

Cóż Cię zabolało w tej wypowiedzi? Może boli Cię to, że ludzie mają dość durnej, bezmyślnej, służebnej wobec korporacji farmaceutycznych polityki, tego nieudolnego "niepolskiego rządu"? Musisz wiedzieć, że jest masa ludzi wykształconych, odważnych, nieobciążonych przeszłością komunistyczną, nieprzekupionych przez koncerny farmaceutyczne, którzy chcą ocalić Polskę przed pędzącym w przepaść samozagłady światowym wariactwem.
Czy tego chcesz, czy nie - PRAWDA ZAWSZE ZWYCIĘŻY

Musi boleć, musi bardzo boleć, że ludzie przestają się bać, zaczynają myśleć - prawda ? ;)
A może jesteś posłem i nie pasuje Ci, że ktoś chwali ludzi mądrych, samodzielnie myślących, kierujących się zdrowym rozsądkiem i pragnącym DOBRA DLA POLSKI I POLAKÓW ?!?!

Ludzie inteligentni wyczuwają Wasze kłamstwa ;)

Hitler zza grobów jest dumny, że w kraju, który najwięcej ucierpiał podczas II wojny światowej, ma godnych siebie następców !

Biedna istoto - SĄ NAS MILIONY - myślących w ten sposób, więc przyjmij to do swojej wiadomości i powiadom "swoich ziomków"

WIELKA POLSKA SIĘ ODRODZI ;)
Michał02.12.2021, 10:06
Pan dyrektorek szpitala nie zna przepisów prawa że chce aby osoba niezaszczepiona ponosiła koszt hospitalizacji?? Dyskusja nie ma żadnej mocy prawnej jeżeli szczepienia nie będą obowiązkowe! Zakaz wejścia do restauracji? Dyskryminacja i tyle. Opłata za hospitalizację? To gdzie moje składki?? Niech ktoś wreszcie głośno wykrzyczy dlaczego nie można wprowadzić szczepień obowiązkowych to nawet lekarzom minka zrzednie
napastnik02.12.2021, 10:05
Adam pojechałeś po bandzie ,dobijasz hokej,smutne to.
obserwator02.12.2021, 09:54
Pan radny Jurek znalazł temat zastępczy, udało mu się , przykrył podwyżki dla radnych, ale jestem pewny ,że sam tego nie wymyślił, ktoś go podpuścił
nie ślepy02.12.2021, 09:49
@ dziadek i inni specjaliści od szczepień...nie wpieraj swojej ciemnoty komuś innemu! No jesteśmy zaszczepieni na te kilka a nie kilkanaście chorób! I co filozofie szczepionkowy? Niby dalej się od dzieciństwa na to szczepimy co 4 miesiące?! A chyba taki miał być wniosek twojego dennego wywodu?! Ty się szczep na covid co miesiąc i podwójną dawką a od innych wara, bo nie masz nawet bladego pojęcia, jak były robione dawniej szczepionki a jak jest robiony ten teraz zajzajer zwany szczepionką na tzw covid!
mądry i skromny02.12.2021, 09:47
Im się naprawdę pogorszyło po tej podwyżce- przecież za chwilę przegłosują że wszyscy nie szczepieni idą do piekła- radni z Wieliczki będą głosować komu się należała Złota Piłka, a nasi radni powiatowi zrobią lockdown w całym kraju i powiedzą kogo leczyć a kogo nie- Kraska z Niedzielskim z papuci wyskoczą jak to usłyszą- miękiszony.
Zdrowy02.12.2021, 09:36
OK zapłacę za swoje leczenie ale oddajcie mi składki. najchętniej wogule zarezerwujcie ZUS dla zaszczepionych. Ja sobie z oszczędnościami poradzę, a i pensję będę miał wyższą bo pracodawca też nie będzie za mnie płacił.
hahahhahahahaaaa02.12.2021, 09:21
@nowotarżanin pisze: "pracodawca musi zapłacic chorobowe"

hahha co za dzban... pracodawca płaci...; hahhhaaa
nowotarżanin02.12.2021, 09:03
dlaczego nikt nie zada pytania rządzącym b....om -pracodawca musi zapłacic chorobowe niezaszczepionemu pracownikowi który zachorował na covid no dlaczego skoro zachorował na własne życzenie
Anty02.12.2021, 08:47
@ dziadek Twoja wiedza na temat szczepień jest na żenująco niskim poziomie. ZOBACZ NAJPIERW jaki rocznik.jestes i sprawdź jakie miałeś szczepienia, a jakim wieku otrzymałeś te szczepienia i później porównaj z kalendarzem szczepień obecnie. Pofatyguj się i wejdź na Zakład higieny i porównaj zachorowania przed wejściem szczepien na pneumokoki i po wejściu tego szczepienia i odpowiedź mi co to szczepienie właściwie dało. Później wyciągniej sobie mała encyklopedie zdrowia z lat 60 i zobacz jak byla opisana odra .. wtedy nie było szczepionki na Odrę w kalendarzu szczepien. Była nowością!!!!! Przeczytaj parę podręczników dla studentów medycyny na temat mutacje i wprowadzenia szczepien w czasie epidemia. Jak odrobisz zadanie I poświęcisz miesiąc tym zagadnieniom napisz później pytanie do antyszczepionkowcow. Jest sporo książek ale jestes cwany to sobie ich poszukaj!!!!! Zachowania radnego nawet nie da się komentować bo chyba marzą.mu się obozy jak w Australii. Proszę poczytać na portalu Polonia Christana artykuł Nastolatkowie złapani po ucieczce z obozu przymusowej kwarantanny Howard Springs. CZY NAPRAWDE CHCECIE POWTORKI Z ZAMIERZCHŁYCH CZASÓW
Anna02.12.2021, 08:39
Szczepienie nie jest obowiązkowe więc nikt nie ma prawa nikogo dyskryminować! Ani sortować jak kurczaki! Walcie się na pysk powalency!
Osiol02.12.2021, 08:33
Tak na spokojnie Adam czemu zaden rdzenny nowotarzan tego nie zgłosił tylko ciebie wypchali jak zawsze.... Bo Ty masz ambicje i kompleksy i latwo się na nich gra
A namów kogoś jak mu się pogorszy to rodzina jego na pewno Ci,, podziekuje''
Hokejarz02.12.2021, 08:27
Adaś i Ty przeciwko nam?
maseczka02.12.2021, 08:10
No proszę jak ustami bezwolnego radnego starostwo przysłoniło wszystkie inne problemy, afery, nagrody, wynagrodzenia... od PZD począwszy a na szpitalu skończywszy. Ot, socjotechnika nieprzemakalnych cwaniaków.
jo02.12.2021, 08:10
bedzie zakaz to50%wpływow mniej wiec lodowisko popłynie tego juz nikt nie bierze pod uwage he henie ma przymusu a co to jest chcesz wejsc zaszczep sie to nie przymus
Sąsiad02.12.2021, 07:50
Panie Jurek, Lepiej byś Pan /.../ skończył z tym p...... i dzieleniem ludzi. Sam Wierzba pisze że w szpitalu na oddziale praktycznie nie ma niezaszczepionych. To skoro Szczepionka tak chroni to co oni tam robią? Nabijają wam kasę? Pamiętam jak Wierzba za wszelką cen chciał mieć u siebie oddział Covid żeby podreperować finanse. Nie mógł przeboleć że Zakopane będzie mieć szpital Covidowy a nie NT. Ciekawe czy przed kolejnymi wyborami będziesz znów mówił "głosujcie na mnie jakby co to Wam w szpitalu wszystko załatwię"
Dr.Edke02.12.2021, 07:46
@Hitler też zaczynał od segregacji
Lecz się chociaż na nogi,mózgu już nie masz filozofie internetowy.
Gdzie wy się rodzicie,starzy wiedzą jakich mają uczonych potomków czy nie bardzo są tego świadomi?
MF02.12.2021, 07:15
Pytanie ide sie zszczepic musze podpisac ze szczepie sie na wlasna odpowiedzialnosc oni nie biorra odpowiiedzie za powiklania ,,dlaczego??????
A ja powiem tak02.12.2021, 06:59
Jakim prawem wierzba i inni bada decydować co można a czego nie. Paie wierzba a może chce pan podreperować finanse szpitala za mało pan dostaje z kontraktów? Jaki był ostatni bilans? Oddział dziecięcy przyniósł straty tak? Bo nie przyjmowaliscie dzieci , ale to że tam byli pacjenci sriwidowi to tego już nie wspomniał pan i nie powiedział ile zarobił na tym. Dlaczego wpisujecie każdego pacjenta i każdy zgon jako cowid? Bo kasa jest za takiego prawda!!? Żeby dostać się do jakuegokolwiek lekarza i tak trzeba iść prywatne i płacić, więc zadbajcie żeby wrócili i znieśli składki ZUS bo po co mamy płacić podwójnie. Kolejna sprawa wytłumaczcie mi podróżując do knajpy nnych krajów dlaczego wymagają testu od niezaszczepionych a zaszczepiony nie musi robić testy? Skoro zaszczepiony też jest nosicielem pseudo covida. I skoro niezaszczepion jest przetestowany i ma winik ujemny a zaszczepionego puszczają bez testy i kto tutaj roznosi covida?? W Niemczech sprawdzili obowiązek testowania niezaszczepionych żeby mogli wejść do pracy i tak codziennie i ci ludzie są ujemnie . Zaszczepiony wchodzi bez testy ostatnio zrobili wyrywkowo testy dla zaszczepionych i co się okazało na 20 osób które były testowane 50% było pozytywnych. Jedynie teraz do rozum do głowy poszła Portugalia i dla nich nie ma znaczenia czy masz szprycer czy nie każdy ma mieć test wykonany na wjazd do kraju . A tak na koniec to pewnym osoba kasa musi się zgadzać i zarabiają miliardy na tym co się dzieje. I mają w d...e nas wszystkich. A i niech nie zapomną się szczycić kolejnym rekordem kolejnych fal. Bo to chyba są jakieś zawody. Ciekawe ile fal do przodu mają zaplanowanych. Teraz jest okres grypy jak zawsze i mają pole do popisu że sovidem dlaczego w lecie kiedy tyle ludzi miało ze sobą kontak nie było zachorowań ?? Pozdrawiam
Szkolna02.12.2021, 06:56
Tak Kościoły tylko dla Jurka! Ale w sumie po co? on tylko goni tam przed wyborami żeby się pokazać w pierwszej ławce:)
dziadek02.12.2021, 06:52
Pytanie do antyszczepionkoców: jesteście zaszczepieni tymi kilkunastoma obowiązkowymi szczepionkami ( gruźlicy, śwince, odrze itd).?
rampampara02.12.2021, 05:46
Niezaszczepiony - Twoja decyzja - Twoja decyzja to taka że za ewentualne leczenie płacisz ze swojej kasy. Proste i logiczne. To tak samo jak pijesz, wsiadasz za kółko, masz dzwona, płacisz ze swoich.
A kolejna sprawa to taka że antyszcszepionkowcy to teraz najmądrzejsi ludzie świata. Może pomożecie na temat konfliktu na wschodzie?
adwokat02.12.2021, 00:32
A radny wie że złamie konstytucję i jest to karane? Niech tylko spróbują i pozew gotowy.
Baca Jasiek01.12.2021, 23:36
Hehehe :) dobre.. Jak by się ten radny przeszedł na mecz hokejowy choć raz w tym sezonie to by wiedział że prawdopodobieństwo zarażenia jest takie same jak na ulicy bo na mecze chodzi mało ludzi. Jak zrobią ograniczenie na lodowisku to muszą też wprowadzić ograniczenia na niektórych ulicach bo jest tam podobna ilość osób na metrze kwadratowym :)
tak na marginesie01.12.2021, 23:32
01.12.2021, 11:44 | czytano: 8870

" Absurdy w nowotarskim szpitalu. Niezaszczepieni mają pierwszeństwo w leczeniu przed zaszczepionymi

Marek Wierzba. Podhale24.pl
NOWY TARG. - Doszliśmy do takiej sytuacji, że pacjenci nieszczepieni z własnego wyboru, którzy zachorowali, są uprzywilejowani i w zasadzie mają pierwszeństwo w hospitalizacji przed pacjentami, którzy są szczepieni, nie chorują na COVID-19, ale zmagają się z innymi chorobami np. pacjenci kardiologiczni, których by natychmiast należało kłaść, żeby leczyć, a teraz oni muszą czekać - mówi dyrektor Podhalańskiego Szpitala Specjalistycznego.

Na ostatniej sesji radny Jacek Król pytał dyrektora Marka Wierzbę nowotarskiego szpitala, ilu pacjentów chorych na COVID-19, to osoby niezaszczepione. - Wśród tych, którzy są w tej chwili hospitalizowani, którzy leżą, w zasadzie nie ma pacjentów niezaszczepionych. Oczywiście, w grupie pacjentów, którzy są przyjmowani na Szpitalny Oddział Ratunkowy, są osoby zaszczepione, którym testy wykazują obecność koronawirusa, ale one tę infekcję przechodzą z reguły na tyle łagodnie, że są kierowani do izolacji domowej....."

To są Pana słowa, Panie Marku Wierzba!
"....Wśród tych, którzy są w tej chwili hospitalizowani, którzy leżą, w zasadzie nie ma pacjentów niezaszczepionych. Oczywiście, w grupie pacjentów, którzy są przyjmowani na Szpitalny Oddział Ratunkowy, są osoby zaszczepione, którym testy wykazują obecność koronawirusa, ale one tę infekcję przechodzą z reguły na tyle łagodnie, że są kierowani do izolacji domowej.... " - Panie Wierzba, ta wypowiedź nie potrzebuje komentarza. To są Pana słowa !
Pytam więc, po co te szopki z apartheidem sanitarnym? Czy zdaje Pan sobie sprawę, że przyczynia się Pan do jeszcze większego podziału Polaków? Oczywiście, że zdaje Pan sobie sprawę, jest Pan człowiekiem inteligentnym. Żołnierze niemieccy zabijali naszych krewnych przodków a potem tłumaczyli się, że wykonywali tylko rozkazy. Czy My Polacy mamy być im wdzięczni, że zabili naszych rodaków i krewnych? Czy Pan też chce się tłumaczyć, że wykonuje Pan tylko polecenia rządu PIS, wiedząc, że one godzą w naszą KONSTYTUCJĘ, wobec, której WSZYSCY JESTEŚMY RÓWNI i nie można nikogo dyskryminować?
Zaszczepiony01.12.2021, 23:09
Zanim zaczniecie wprowadzać jakieś restrykcje dla niezaszczepionych to spróbujcie może szczepienie na Covid uczynić obowiązkowym?
Dlaczego osoba niezaszczepione ma mieć jakieś zakazy wstępu do miejsc publicznych?
Skoro zaszczepieni również przenoszą wirusa i również zarażają innych?
Nie ma obowiązku,nie ma zakazów.
I nim ktoś powie,że jestem "foliarzem". Byłem szczepiony podwójna dawką
@antyPO - człowieku czas na naukę01.12.2021, 23:02
@antyPO
Takie durne wypociny, pisze tylko typowy zaściankowy lewak, którego wiedza ogranicza się do oglądania wiadomości i wchłaniania szamba telewizyjnego do mózgu. :) Z treści Twojego komentarza widać, że w szkole nie szło Ci lekko :)
Weź się człowieku za naukę, mówią, że na to nigdy nie jest za późno ;)

@antyPO
Są ludzie, którym nie trzeba tłumaczyć, i są ludzie, dla których szkoda czasu na tłumaczenie, bo ich mózgi po prostu tego nie ogarniają. Ty niestety zaliczasz się do tych drugich :)
kibic01.12.2021, 23:02
ADAM J. Przyjdzie czas że za oszołomstwo Panu podziękują kibice. A przy okazji ile to Powiat wspiera hokej, bo trudno mi sobie przypomnieć? Rozumiem Burmistrz, ale Powiatowi ma tyle do hokeja co wsparcia czyli wielkie G....
Covindjanin01.12.2021, 22:22
Srovid.... Na wierzbe..
antyPO01.12.2021, 22:05
Antyszczepionkowcy, powiedzcie dlaczego boicie się szczepienia ? dlaczego nie chcecie zwiększyć szansy na przeżycie w przypadku zachorowania ? no wytłumaczcie mi dlaczego ? Skoro cały świat wykonuje szczepienia a nie tylko Polska to gdzie tu doszukujecie się jakichś zamachów na Waszą wolność ? A tak na poważnie to mi zwisa, że jesteście tak zacofani i na własne życzenie narażacie swoje życie, tylko żądajcie w pierwszej kolejności opieki medycznej przed niezaszczepionymi, bo po prostu się Wam nie należy skoro inni podchodzą do problemu z odpowiedzialnością i to oni mają być uprzywilejowani, mówiąc po ludzku chcą żyć i chcą być chronieni. Wam na życiu najwyraźniej nie zależy.
post01.12.2021, 21:41
radni pod kościoły i niezaszczepionych nie wpuszczać
CYROGRAF PAN PODPISAŁ Z DIABŁEM ?!01.12.2021, 21:34
@Radny Marek Szarawarski sugerował z kolei, że w Europie są lepsze rozwiązania - paszporty covidowe - które by upoważniały osoby zaszczepione do wstępu np. do teatru. Być może powinny też upoważniać np. do wstępu do kościoła. - Myślę, że indywidualne apele radnych będą słabsze, niż stanowisko całej rady - stwierdził zachęcając do przemyślenia apelu, stanowiska, czy nawet podjęcia rezolucji w tej sprawie.

PANIE MARKU Szarawarski CZYŚ PAN PAKT Z DIABŁEM PODPISAŁ ?!?!?!
PRAWDA ZAWSZE ZWYCIEŻY !!!!01.12.2021, 21:29
@Dyrektor szpitala Marek Wierzba stwierdził, że podoba mu się rozwiązanie, które wprowadzono w Singapurze. - Tam nie ma przymusu szczepienia, ale tamtejszy rząd przyjął takie stanowisko, że jeżeli osoba niezaszczepiona trafia do szpitala i choruje, to ponosi koszty hospitalizacji. To można byłoby wprowadzić bardzo szybko. Myślę, że bardzo dużo ludzi by się do szczepień przekonało - dodał.

Szanowny Panie Dyrektorze Marku Wierzbo,
Takie cos możecie sobie wprowadzać, jak oddacie wszystkim składki ZUS i każdy będzie decydował na co przeznaczy tę kasę.
Proszę jednak pamiętać, że pracy może Pan wtedy nie mieć, gdyż takich jaj ja, jest większość, a ja na takich lekarzy jak pan nie zamierzać płacić złamanego centa.

Szanowny Panie Dyrektorze Marku Wierzbo,
Czy postępuje pan zgodnie ze swoim sumieniem ?!?!
Czy może wykonuje pan polecenia, spłacając tym samym, swoje zobowiązania wobec......korporacji farmaceutycznych ?!?!
tak na marginesie01.12.2021, 21:15
@Sprawiedliwy
ODDAJ MI MOJE SKŁADKI ZUS !!!!
a potem pogadamy OK ?!?!
Ja nie zamierzam płaci TWÓJ BEZMYSLNY WYBÓR !!!!
Eden01.12.2021, 21:12
Czytając wpisy tych antyszczepionkowców to ręce opadają..ciemnogród i tyle...może dostali z Góry cynk,że dzięki temu,że nie zaszczepieni szybciej i bez problemów trafia do nieba?
Absurdalny01.12.2021, 21:09
No to jak Pan Dyr naszej lecznicy jest taki mądry, niech do rządu idzie i takie zmiany wprowadzi, że niezaszczepieni nie muszą płacić zdrowotnego, wtedy będę miał z czego zapłacić i żądać godziwej opieki, a nie tego, co nam fundują na NFZ.
Proszę najpierw zadbać o standardy opieki w naszym szpitalu, a potem, jak już się poprawi zapraszamy do rządu na kolejne zmiany.
No i co teraz??
Nie będzie kasy, nie będzie szpitala.
Przejdziemy do opieki prywatnej, będzie pan Panie Dyr niepotrzebny. Do zwolnienia.
WYRZUĆ TELEWIZOR - WŁĄCZ MYŚLENIE !!!01.12.2021, 21:09
Wszyscy zaszczepieni są zagrożeniem, bo to w zaszczepionych MUTUJE TEN WIRUS i stąd jego odmiany !!!!
Dopóki będą szczepić, dopóty będą odmiany !!!
sąsiad01.12.2021, 21:08
yntelygent sie odezwoł, nareszcie
UPUBLICZNIĆ NAZWISKA01.12.2021, 21:06
Proszę upublicznić nazwiska i imiona osób, które chcą wprowadzić APARTHEID SANITARNY ?!?!?!

Czy jeszcze Wam mało podziałów w społeczeństwie ?!?!?!
Sprawiedliwy01.12.2021, 21:04
Do wszystkich DOKTORANTÓW PROFESORÓW ANTYSZCZEPIONKOWCÓW z tytułami naukowymi uzyskanymi w szkole podstawowe lub zawodowej: Dokładnie powinni wprowadzić tak jak w Singapurze. Nie chcecie się szczepić, to nie, ale w razie zachorowania i trafienia na leczenie, opłaćcie je sobie sami!
tak na marginesie01.12.2021, 21:03
@Radna i pielęgniarka Grażyna Tylka mówiła, że trzeba apelować, że należy się szczepić dla bezpieczeństwa własnego, rodziny i innych. - Mamy dużo ciężkich zachorowań i w przewadze są to osoby, które się nie zaszczepiły - podkreślała.
PANI TYLKO, PROSZĘ DBAĆ O SWOJĄ RODZINĘ !!!!
O MOJĄ JA SOBIE ZADBAM !!!!

Zwróćcie mi składki ZUS !!!! A do póki tego nie zrobicie mam takie prawo jak każdy obywatel !!!!

Pani Grażyno, proszę pamiętać ze konstytucja daje mi do tego prawo!!!
Jestem wolnym człowiekiem!!!!
Mam takie prawo, aby decydować o własnym losie i moich najbliższych !!
hela01.12.2021, 21:01
Adam w d... mam te o... mecze ,proszę opamiętaj się, wiem żę chcesz zaistnieć ale nie tędy droga
on01.12.2021, 20:58
ten człowiek jest nieprawdopodobnie znudzony, żal mi go, a był kiedyś równy gość, już głosu u mnie niet
nie ślepy01.12.2021, 20:58
Niestety pożytecznych cymbałów pojawia się coraz więcej! Pożal się Boże radny się odezwał, czyżby wybory się zbliżały? Na razie nie, ale pewnie prawda co inni piszą, podnieśli kasę darmozjadom...to trzeba dać głos...nie ważne że głupi! A następny wichrzyciel dyrektor szpitala, to ilu ludzi wyleczył z tzw covida? Proszę o liczby! Doktor Bodnar sam wyleczył 6 000 osób z całej Polski amantadyną! A cały szpital w N.Targu ile wyleczył? Pytam! I nie mówię oszołomy o leczeniu typu porada...czekać i obserwować a potem ewentualnie respirator i "na dwoje babka wróżyła"!
HITLER TEŻ ZCZYNAŁ OD SEGREGACJI !!01.12.2021, 20:58
NORYNBERGA SIĘ ZBLIŻA WIELKIMI KROKAMI !!!!!!!!!!!

Widzę, że godni następcy HITLERA wyrośli w MAŁOPOLSCE !!!
Boli, że to nasi sąsiedzi !!!

Szanowni Państwo "RADNI z Bożej łaski", którzy opłacani jesteście z naszych pieniędzy i macie nam służyć, a nie gnębić nas !!!!! Może zaprosicie do Nowego Targu specjalistów wirusologów, z tej branży i zasięgniecie podstawowej wiedzy na ten temat, a może już Was przekupił rząd PIS ?!?!??!
ILE RZĄD PIS PŁACI NA KAŻDEGO KTO SIĘ ZASZCZEPI ?!?!?! - NO ILE ?!?!

1. Zbigniew Hałat , dr n. med. epidemiolog, były szef GIS - podczas konferencji inauguracyjnej PSNLiN
2. Prof. UO dr hab. W. Julian Korab-Karpowicz
3. Prof. dr hab.. n. med. Ryszard Rutkowski
4 Prof. dr hab.. n. med. Stanisław Sulkowski
5. Prof. dr hab.. n. med. Maia Sobaniec-Łotowska
6. Prof. dr hab.. n. med. Irena Kasacka
7. Prof. dr hab.. n. med. Krystyna Lisiecka-Opalko
8. Prof. dr hab.. Jacek Bartyzel
9. Prof. dr hab. Jakub Z. Lichański
10. Prof. dr hab. Zbigniew Jacyna
11. Prof. KUL dr hab. Ryszard Zajączkowski
12. Prof. dr hab. Roman Zieliński
13. Prof. dr. Kornelia Polok
14. dr n. med. Beata Wrodycka-Żytkowska,
Prof. Jerzy Jaśkowski

Środowisko naukowców i lekarzy, jakie reprezentują osoby podpisane pod tym apelem, pragnie wyrazić zaniepokojenie perspektywą masowych szczepień na koronawirusa SARS-CoV-2 szczepionkami, które nie zostały właściwie zbadane i których zastosowanie może doprowadzić do nieoczekiwanych zmian zarówno na poziomie komórkowym, w tym zmian szlaków sygnałowych i zmiany ekspresji genów. Apelujemy do Prezydenta i Rządu RP, aby szczepienia planowane w Polsce miały wyłącznie charakter dobrowolny, z wykluczeniem jakichkolwiek form przymusu i aby informacja o możliwych powikłaniach czy niebezpieczeństwach związanych ze szczepieniami została podana opinii publicznej oraz aby na temat szczepień i ich korzyści i zagrożeń zorganizowano rzetelną debatę publiczną.

Według oświadczenia Ministra Zdrowia, Pana Adama Niedzielskiego, z dnia 13 listopada 2020 roku, planowane jest zaszczepienie całej populacji dorosłych obywateli polskich, tj. 31 mln ludzi. Liczba podana przez Pana Ministra świadczyłaby o planach obowiązkowego szczepienia osób dorosłych. Zdecydowanie sprzeciwiamy się takim planom, które byłyby naruszeniem wymogu dobrowolności, przyjętego przez prawo międzynarodowe. Zarówno Kodeks norymberski z 1947 roku, jak i Międzynarodowy pakt praw obywatelskich i politycznych z 1976 roku, podobnie jak Konwencja o prawach człowieka i medycynie z 1997 roku oraz art. 39 Konstytucji RP, zabraniają, aby ktokolwiek, bez swojej swobodnie wyrażonej zgody, był poddawany doświadczeniom lekarskim lub naukowym. Tymczasem pośpiesznie wprowadzane na rynek szczepionki przeciw wirusowi SARS-CoV-2 nie zostały dotąd należycie zbadane, ich badania kliniczne zostały oparte o wyjątkowo łagodne zalecenia Europejskiej Agencji Leków (EMA) i dlatego mają cechy eksperymentu na ludzkości na wielką skalę.

Po pierwsze, przygotowywane na rynek szczepionki nie zostały poddane odpowiednim testom. Przeprowadzono próby kliniczne na stosunkowo niewielkiej grupie osób, które poddano obserwacji jedynie w bardzo krótkim okresie czasu. W testowanych grupach nie uwzględniono też wystarczającej liczby osób z grup ryzyka. Aby w pełni ocenić skuteczność szczepionki i możliwość powikłań, potrzebny jest okres co najmniej kilku lat rzetelnych badań. Szósta zasada norymberska mówi: ?Stopień ryzyka, jakie należy podjąć, nigdy nie powinien przekraczać znaczenia korzyści eksperymentu dla ludzkości?. Tymczasem brak jest rzetelnej informacji oraz dowodów o spodziewanych korzyściach wynikających ze szczepień i grożących osobom zaszczepionym ujemnych skutkach oraz prawdopodobieństwie ich powstania. Pandemia ?świńskiej grypy? jest dobrym przykładem, że niedostatecznie zbadane szczepionki wywołują więcej szkód niż korzyści. Przypadki narkolepsji czy innych trwałych uszkodzeń były stosunkowo częste po podaniu niesprawdzonych szczepionek na świńską grypę, a rządy niektórych państw (np. Szwecji) do dzisiaj wypłacają odszkodowanie ich ofiarom.

Po drugie, nowe szczepionki proponowane nam przez Pfizer, Modernę i inne korporacje są stworzone na bazie mRNA - kwasu nukleinowego, który służy do syntezy białka. Nie są to tradycyjne szczepionki, ale substancje mogące w komórkach ludzkich prowadzić do modyfikacji ekspresji genów. Tego rodzaju szczepionki mogą być niebezpieczne, dopóki ich skuteczność i brak poważnych efektów niepożądanych nie zostanie naukowo udowodniona. Nie wiemy bowiem do końca jakim procesom pod ich wpływem będzie podlegał wprowadzony RNA w naszych komórkach. Wprowadzony mRNA w szczepionce może oddziaływać z innymi istniejącymi w komórce cząsteczkami RNA (np. miRNA, lncRNA), co może to prowadzić do zmian w regulacji ekspresji różnych genów. Ponadto wprowadzony mRNA może reagować z RNA wirusów i bakterii w naszym organizmie. Zagrożeniem dla człowieka jest więc to, że osoby zaszczepione będą mniej odporne na inne choroby.

Szczepionki oparte o mRNA nie były wcześniej dopuszczane do obrotu na rynku, a więc ich długoletnie skutki uboczne nie są znane. Wyniki badań na ludziach czy zwierzętach są niejednoznaczne i nie dają podstaw potwierdzenia bezpieczeństwa stosowania szczepionek mRNA. To samo dotyczy szczepionek opartych o wektory wirusowe, np. AZD1222 firmy AstraZeneca. W związku z zasadą dobrowolności obywatele polscy nie mogą być do szczepień zmuszani. Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa obywateli, dobrowolne szczepienia powinny być uwarunkowane przeprowadzeniem dokładnych badań klinicznych, zorganizowaniem szerokiej debaty publicznej na temat wprowadzanej szczepionki oraz poinformowaniem społeczeństwa o możliwych korzyściach, powikłaniach oraz niebezpieczeństwach szczepień i alternatywnych metodach walki z COVID-19. Osoby, które na skutek namowy Ministerstwa Zdrowia poddadzą się dobrowolnie szczepieniom, powinny mieć zagwarantowane świadczenia finansowe za ewentualne negatywne skutki szczepień i utratę zdrowia.

Reasumując: wprowadzane obecnie pośpiesznie szczepionki mają charakter eksperymentu na wielką skalę. Ponieważ mogą obniżyć naszą odporność na inne choroby, na skutek masowych szczepień może więc umrzeć więcej ludzi niż obecnie na COVID-19. Ponadto zmiany genetyczne wywołane przez szczepionki mogą wpłynąć na przyszłe pokolenia. Długofalowych skutków szczepień nie jesteśmy dzisiaj w stanie przewidzieć. O tych zagrożeniach społeczeństwo polskie powinno być właściwie poinformowane i powinna się na ten temat odbyć debata publiczna z udziałem niezależnych ekspertów. Na bazie rzetelnej informacji każdy polski obywatel powinien mieć prawo do decyzji, czy przyjąć szczepionkę i nie powinien być do tego zmuszany. W przypadku dobrowolnych szczepień powinny być przewidziane gwarantowane przez rząd RP rekompensaty dla osób, które na skutek szczepień poniosą utratę na zdrowiu.

Przekonywanie społeczeństwa, że szczepionki oparte na mRNA są bezpieczne, przy ogromie niewiedzy na temat mRNA i jego powiązań w komórce jest wysoce nieetyczne. Zdajemy sobie sprawę, że wprowadzenie skutecznych szczepionek przeciw wirusowi SARS-CoV-2 stanowi wielkie wyzwanie. Jednakże, obowiązkiem każdego naukowca jest zwrócenie uwagi, że w przypadku nowych szczepionek mamy do czynienia z eksperymentalnym produktem medycznym, który nie przeszedł wszystkich faz badań i nie powinien być rekomendowany. Z zasady dobrowolności oraz fundamentalnych wolności będących podstawą demokracji wynika konieczność uwzględnienia wolnej woli człowieka, który ma prawo do decydowania o swoim życiu. ?Nic o nas bez nas? ? to dawne hasło Solidarności. Warto je tutaj przypomnieć.

My, niżej podpisani, apelujemy do Prezydenta i Rządu RP, aby szczepienia planowane w Polsce miały wyłącznie charakter dobrowolny i aby informacja o możliwych powikłaniach i niebezpieczeństwach związanych ze szczepieniami była podana opinii publicznej oraz aby na temat szczepień zorganizowano rzetelną debatę publiczną. Apelujemy ponadto o ochronę podstawowych zasad demokracji i o poszanowanie wolności wynikających z Konstytucji RP oraz z umów międzynarodowych podpisanych przez Polskę.

Z wyrazami szacunku,
dr hab. W. Julian Korab-Karpowicz, prof. UO, Przewodniczący Wolne Wybory

prof. dr hab. n. med. Ryszard Rutkowski, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku

prof. dr hab. n. med. Stanisław Sulkowski, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku

prof. dr hab. n. med. Maria Sobaniec-Łotowska, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku

prof. dr hab. n. med. Irena Kasacka, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku

prof. dr hab. n. med. Krystyna Lisiecka- Opalko, PUM w Szczecinie

prof. dr hab. Jacek Bartyzel, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Prof. dr hab. Jakub Z. Lichański, Uniwersytet Warszawski w Warszawie

prof. dr hab. dr h.c. Zbigniew Jacyna-Onyszkiewicz, Uniwersytet im Adama Mickiewicza

prof. dr hab. Roman Zieliński, Centre for Biomathematics, Genomics and Evolution

prof. dr Kornelia Polok, Centre for Biomathematics, Genomics and Evolution

dr hab. Ryszard Zajączkowski, prof. KUL

Apel pierwszy podpisało 64 profesorów, doktorów i lekarzy. Nazwiska sygnatariuszy do wiadomości Prezydenta i Rządu RP.
dziadek01.12.2021, 20:56
pan Jurek ma jakieś problemy chyba depresja go dopadła, leć pan już do tego Egiptu i nie wracaj pa.pa.
Rafał01.12.2021, 20:53
Do GŁOS TWOJEGO ROZSĄDKU!!!!! Popieram Cię całkowicie.!!!!!!
obserwator01.12.2021, 20:51
pójdę na mecz pod warunkiem że mi zapłacą z kieszeni oszołoma Jurka. Adam głosowałem na ciebie ale to już koniec,żegnaj
Andrzej01.12.2021, 20:45
No to jak jestem niezaszczepiony bo taki jest mój osobisty wybór i nie będę mógł korzystać ze służby zdrowia czy uczestniczyć w wydarzeniach sportowych to w takim razie nie będę wam płacił podatków bo z niczego nie będę korzystał to po co mam płacić za nic? i na koniec roku z pitu też się nie rozlicze
Henio01.12.2021, 20:39
Jak zaszczepieni nie będą roznosić virusa to jestem za. Dziś to oni najwiecej roznoszą covida( bo sie im wmawia że ich sie virus nie tyka) i ale maja błogosławieństwo mediów i władz ,tylko pytanie dlaczego
Andy01.12.2021, 20:35
Jakiś radny,pielęgniarka czy dyrektor szpitala lepiej znaja temat niż producenci szczepionek. Szkoda,że nie postarali się poczytać ich stron internetowych. Rozumiem też,że w wypadku działań niepożądanych szczepienia ci Państwo zapewnia dotychczasowy poziom życia rodzinie. Niesamowite jest jak ci wszyscy ludzie chcą zrobić dobrze innym. Bez odpowiedzialnośći wszyscy mądrzy . Szczepienie nie jest gwarantem zdrowia, nie zapewnia ochrony przed zarażeniem,nie chroni innych przed zarażeniem więc jaki sens jest paszportow covidowych? Przeraża brak logiki u wykształconych ludzi.
grypa01.12.2021, 20:34
@tak tak tak! Z ciebie niezły barszcz by był.
Miejscowy01.12.2021, 20:20
A zaszepieni z dodatnim testem na lód zamiast szarotek.Jachymiak na prezydenta
swięty spokój01.12.2021, 20:20
Panie Wierzba, możemy załatwić że niezaszczepieni nie wpłacą ani 1 zł do ZUS i będzie Pan rozwijał czerwony dywan przed każdym i prosił o powrót do normalności. Niech każdy zajmie się tym do czego został powołany, lekarze niech leczą wszystkich a nie sieją paniki. Z własnego otoczenia mogę podać przykłady osób które w pełni zaszczepione a przechodza chorobę dramatycznie! leczcie a nie zalecajcie podawanie apapu (!). Zaszczepieni chodza i roznoszą wirusa ( przeciez maja peleryne ochronną w postaci szczepionki), nieszczepiony nawet zdrowy jest wiekszym złem niz chory zaszczepiony. Pora się obudzić!
Panie Radny, jakże się cieszę że nie ustanawia Pan prawa...zapędy totalitarne przebijją przez Pana wypowiedzi, które zresztą pozbawione są logiki. Dajcie nam żyć i nie dzielcie społeczeństwa, nie nastawiajcie ludzi przeciwko sobie! p.s. bez kina, meczu i innych się obęde. zyczę sobie jednak świętego spokoju bo niektórym przewróciło się w głowie! Leccie do Singapuru i głoście te Wasze tezy. Zdrowia wszytkim życze!
Szef01.12.2021, 20:17
Mam firme i jestem zaszczepiony , moi pracownicy nie są i mnie to nie interesuje Nie bede ingerował w ich zycie !!
lik01.12.2021, 20:09
I to jest dobra sprawa.
dzień dobry01.12.2021, 20:04
A co z takimi hasłami: Wszyscy są równi wobec prawa. Wolność, równość, demokracja. Konstytucja, konstytucja. Moje ciało, moja sprawa.
Sx01.12.2021, 20:01
Zaszczepieni to tykająca chodząca bomba ,chodzą wirusem i zarażają zdrowych normalnych ludzi .To zaszczepieni teraz najbardziej chorują , bo szczepionki już nie działają , a oni stracili naturalną odporność .Ta grypa nigdy się nie skończy , bo służba zdrowia zarabia ogromne pieniądze i to jej się podoba dla nich niech ta grypa trwa wiecznie .Dyżur lekarza na covidowym oddziale to dwieście złotych na godzinę czyli 4.800 złotych na dzień , a za co czy strażak ma płacone EXTRA za pożar którego się boi .Nie , bo to jest jego praca i za to mu płacą .
Wnerwiony01.12.2021, 20:00
Radnemu Jurkowi dietę podnieśli i mózg zaczął fermentować.Jurek to może decydować o swoim życiu,a nie o Moim.
Osiol01.12.2021, 19:59
Rada powiatu po,,, podwyzkach''nie jest ciałem powołanym do rezolucji politycznych czy zdrowotnych takie rezolucję są bez znaczenia i bezprawne absorbują radnych ipowolanych do czego innego teraz każda rada za te,, srebrniki'' będzie wzywała.......
Szanujcie się panowie i panie wszak nie zawsze jest się radnym srebrniki się rozejdą a trzeba i kiedyś z godnością ten świat pożegnać ni dajcie się wpuszczać w coś do czego nie jesteście powołani nie bądźcie,,, naiwnymi staruszkami'''nie dajcie sobą kierowac lobbystom z tyłu
jfjdksk01.12.2021, 19:53
Radny do zmiany a nie przymusy szczepionkowe ...
luzik01.12.2021, 19:53
Przypominam, że szczepienia nadal nie są obowiązkowe. Dlaczego? To pytanie do naszych rządzących. Jeśli wezmą odpowiedzialność za to i umieszczą to w kalendarzu szczepień to ludzie się będą szczepić. Póki co nie chcą podpisywać "dobrowolnej" zgody na szczepienie. I do tego czasu Panie Radny proszę nie robić zamieszania i nie dzielić społeczeństwa. Zaszczepieni też chorują, też zarażają i niestety również umierają... (na covid). A służba zdrowia niech nie kombinuje tylko zacznie normalnie funkcjonować i leczyć WSZYSTKICH a nie tylko chorych na covid.
Wyrocznia01.12.2021, 19:51
Nie będzie mnie pouczał człowiek, który oddaje mocz na środku chodnika w mieście. O innych występkach jegomościa nie będę wspominał. Dziwię się tylko, że na takie osoby ludzie głosują.
tak tak tak!01.12.2021, 19:51
Niech sie wkoncu wezma za tych odszczepiencow co sie nie chca szczepic i filozofuja jakby mieli po piec doktoratow z medycyny! Czy wiekszy burak tym wiecej ma do powiedzenia na temat szczepionek i calej sytuacji..
Osiol01.12.2021, 19:47
Panie Adamie chyba się od siedzenia w,,,pogorszyło Pana prywatna decyzja o udziale jest prywatna i koniec.
To ze dietę podnieśli to nie znaczy ze kilka dni później trzeba być,, usluznym... ''
Mając 75proc nie zaszprycowanych dookoła proszę zachować się godnie bo to większość i stosownie do wieku
Jeśli hokeiści mają taki poziom jak skoczkowie po szprycy(wywiad z mistrzem A, Malyszm TVN) to proponuję skoki i mecze przy pustych trybunach
I jak zwykle pewnie Pana wypchnęli do wypowiedzi mobingujac i lobbujac (proszą sprawdzić co to zcaczy lobbing) a sami jak zwykle pociągają za sznurki
Co to człowiek za wizytę bez kolejki czy obracanie się weleganckim towarzystwie zrobić a to towarzystwo traktuje go jak pariasa
fan politycznej propagandy01.12.2021, 19:47
a kim ty Jurek jesteś, żeby mówić gdzie ja mogę iść czy nie iść? panem i władcą mojego życia?
mózg ci się odkleił???
stasek motyka01.12.2021, 19:38
radny jurek jak sie boi o swoje zdrowie to niech sie jeszcze raz zaszczepi ja mu odstapiem szczepionke
Jan01.12.2021, 19:36
A ja uważam że każdy taki pan radny jak ten, który ma zapędy podchodzące pod faszystowskie i ma zamiar dzielić ludzi zmuszając ich do czegokolwiek pod groźbą jakichś ograniczeń społecznych, tytułu ''nie wejdziesz tutaj i tutaj bo nie szczepisz się'' nigdy nie powinien piastować takiego stanowiska, bo najwyraźniej władza i pieniądze w główkę uderzają już. A swoją drogą to postawa osób na zdjęciu to szczyt tego cyrku, pani bez maski a panowie szczelnie zakryci....czy to jest normalne?
normalny01.12.2021, 19:36
Kenkarty dla zaszprycowanych wprowadzić !
głos twojego rozsądku01.12.2021, 19:35
No ludzcy panowie normalnie. Takie fircyki będące zbieraniną z powiatowych wsi, które dorwały się do ..., dały sobie podwyżki, a teraz myślą decydować o zdrowiu ludzi, gdzie kto pójdzie i co będzie robił, niby jakim prawem? Niech się szczepią nawet i dziesiątą dawką, preparatami za które nikt nie chce wziąć odpowiedzialności. Przecież dzięki oczywistym znajomościom, na fali bycia radnym powiatowym, akurat dla nich w nowotarskim szpitalu nie zabraknie miejsca...
Ulrich von Pipke01.12.2021, 19:31
nie masz prawa jazdy nie jeździsz samochodem. Nie jesteś zaszczepiony nie idziesz tu i tam i nie kontaktuj się ze mną. Nie kradnij, nie kradnij a finalnie nie zabijaj (które to przykazanie) miejsca w szpitalu szczególnie pod respiratorem jeżeli się szczepiłeś miej honor zostaw to miejsce innym chorym. A pomodlimy się za Ciebie.
Smok01.12.2021, 19:14
Wierzba, załatwię ci nobla jak to załatwisz, żebyśmy nieszczepieni se sami płacili za leczenie, ale do zusu też 0zł z mojej kieszeni.
nie jestem01.12.2021, 19:13
Jak to się podoba Wierzbie to niech się przeniesie do Singapuru
kolek sejmowy01.12.2021, 19:11
A terlecki mimo pozytywnego wyniku chodzil po sejmie i jeszcze klamal ze nigdzie nie chodzil...
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl