"W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 i wywoływanej nim choroby zakaźnej, w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, Burmistrz Miasta Nowy Targ wprowadza od poniedziałku 24 stycznia br. do odwołania ograniczenia w obsłudze klientów Urzędu Miasta. Nowy Targ". Podobny komunikat wydał burmistrz Zakopanego co do ograniczenia bezpośredniej obsługi interesantów.
W Mieście osobisty kontakt klientów z pracownikami z poszczególnych stanowisk pracy możliwy będzie "w szczególnie uzasadnionych przypadkach, wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu wizyty". Sprawy załatwiać można drogą elektroniczną (platforma ePUAP2, kontakt e-mail – w zależności od wymogów postępowania) lub telefonicznie.Z kolei w Zakopanem burmistrz zdecydował, iż od poniedziałku do odwołania, zostają wprowadzone ograniczenia w zakresie bezpośredniej obsługi interesantów.
"Kancelaria Urzędu nie przyjmuje interesantów. O ile jest taka konieczność, dokumenty prosimy pozostawić przy wejściu do budynku w specjalnie oznaczonym pojemniku" - czytamy w ogłoszeniu.
Załatwianie spraw odbywa się w pierwszej kolejności telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem platformy e-PUAP.
Posiadając konto na www.epuap.gov.pl można korzystać z elektronicznych usług, wysyłając wnioski do urzędu, podpisując je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Ta metoda pozwala wszcząć każdą sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami. Skargi i interwencje można zgłaszać także mailem.
Wpłat z tytułu podatków, odpadów można dokonywać na indywidualne rachunki bankowe podane na decyzjach i zawiadomieniach w sprawie określenia ich wysokości. Z tytułu innych opłat zapłaty należy dokonywać przelewem na rachunki bankowe Urzędu.
"Osobista wizyta w Urzędzie jest możliwa w sprawach pilnych wyłącznie w godzinach przyjęć stron, w wyznaczonych miejscach i wymaga wcześniejszego uzgodnienia telefonicznego lub za pośrednictwem poczty e-mail z pracownikiem właściwej komórki organizacyjnej" - zastrzega UM Zakopane.
s/