29.07.2022, 12:33 | czytano: 1013

Linia komunikacyjna Zakopane-Chochołów dofinansowana z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych

zdj. Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
710 przystanków autobusowych, 8 linii komunikacyjnych o łącznej długości ponad 615 km, dofinansowanie na poziomie ok. 1,4 mln zł - tak w skrócie można podsumować zakres podpisanej dzisiaj w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych umowy, której beneficjantem jest Województwo Małopolskie. Jedna z linii to Zakopane-Chochołów.
Umowę podpisali - w imieniu wojewody małopolskiego Łukasza Kmity – wicewojewoda Mateusz Małodziński oraz z ramienia Zarządu Województwa Małopolskiego – marszałek województwa małopolskiego Witold Kozłowski i wicemarszałek Łukasz Smółka.
Z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych w 2022 roku trafi do małopolskich samorządów dofinansowanie w wysokości blisko 38 mln zł, a objętych nim będzie 246 linii komunikacyjnych o długości ponad 9070 km. - Dzisiaj podpisujemy umowę poszerzającą dostęp mieszkańców do transportu publicznego z największym beneficjentem Funduszu – samorządem województwa małopolskiego. Gratuluję otrzymanego dofinansowania oraz samego projektu, który połączy kilkanaście małopolskich miejscowości, obejmując trasy o długości nawet ponad 143 km, jak w przypadku linii Limanowa – Wieliczka – mówi II wicewojewoda małopolski Mateusz Małodziński.

- Samorząd województwa nieustannie pracuje nad tym, aby rozbudować sieć komunikacji zbiorowej w regionie, a także podnosić standardy i bezpieczeństwo podróży. Tym razem zostanie uruchomionych 8 linii autobusowych o łącznej długości ponad 600 km. To doskonała wiadomość dla mieszkańców oraz turystów odwiedzających nasz region – dodaje marszałek województwa małopolskiego Witold Kozłowski.

O wsparcie dla dofinansowania autobusowego transportu publicznego aplikowano dla m. in. linii komunikacyjnych: Limanowa - Wieliczka (długość 143,86 km) i Zakopane - Chochołów (długość 39,4 km).

MUW, s/
Może Cię zainteresować
komentarze
wieśniak30.07.2022, 14:32
Dobrze że są to linie autobusowe a nie busy (niech jeździ 50 pasażerów w jednym autobusie zamiast po 15 pasażerów w trzech busach, ale żeby nie woziły powietrza i rzetelnie trzymały się ustalonego rozkładu jazdy). Utworzono specjalny fundusz na dofinansowanie tych linii, czyli tak jak dawniej PKS tylko w skali mikro. Przede wszystkim dlaczego najpierw zlikwidowano PKS? Bo ludzie się nie interesowali tym tematem, tak jak nie interesują się nim i teraz. Zero komentarzy tutaj oznacza maksymalne przyzwolenie dla władz na odpowiadające jej (niekoniecznie nam, choć może się tak trafi że i nam, kwestia przypadku) decyzje w tej sprawie. Milczenie mieszkańców sprawia że władze muszą podejmować decyzje o ogromnych wydatkach na komunikację lokalną na tak zwanego "czuja", a co za tym idzie, rośnie ryzyko decyzji niezgodnych z rachunkiem ekonomicznym.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl