17.08.2022, 19:36 | czytano: 6818

Matka zaginionego 9-latka usłyszała prokuratorskie zarzuty. Chłopiec trafił do rodziny zastępczej

Nawet 3 lata więzienia grożą kobiecie, która po pijanemu zagubiła dziecko. 43-letnia mieszkanka woj. łódzkiego usłyszała zarzut porzucenia osoby małoletniej z art. 210. 9-letni chłopiec trafił do rodziny zastępczej do czasu aż sąd zdecyduje, czy może wrócić pod opiekę matki.
Kobieta, która w niedzielę (14 sierpnia) wieczorem zgłosiła zaginięcie dziecka została przesłuchana i usłyszała zarzuty prokuratorskie. Zanim jednak została przesłuchana musiała wytrzeźwieć w policyjnym areszcie. W chwili zgłoszenia zaginięcia dziecka na policji miała 2,5 promila alkoholu w wydychanym powietrzu.
Prokurator postawił nieodpowiedzialnej kobiecie zarzut z art. 210 (porzucenie osoby małoletniej). Prokurator wnioskuje o rok ograniczenia wolności w postaci prac społecznych. Kobieta przyznała się do winy i chce dobrowolnie poddać się karze.

9-letni chłopiec, którego całą noc poszukiwała zakopiańska policja noc spędził w pustostanie razem z osobami bezdomnymi. Przed południem bezdomni odprowadzili chłopca na Krupówki, gdzie został zauważony przez patrol policji.

Dziecko ze względu na nieodpowiedzialne zachowanie matki trafiło do rodziny zastępczej. Ma w niej pozostać do czasu decyzji sądu, czy 9-latek będzie mógł wrócić do matki.

ms/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Coś19.08.2022, 07:14
Dobrze że zguba już wróciła z polowania :)
Trudna sytuacja. Nie powinno się to wydarzyć. Jak wiadomo często się zdarzają nawet w każdym domu problemy gorsze lub mniej. Najlepiej aby nikt nam się nie wtrącał w nasze prywatne sprawy ale jeśli nadarzy się okazja i coś się upubliczni wszyscy chcemy się mądrzyć i hejtować. Nie wiem czy to normalne ale jest taka możliwość.
Sytuacje w każdym domu są trudne inne niekoniecznie z udziałem alkoholu.
Moja mama nigdy nie piła ale w każdym domu są problemy i też zdarzało mi się uciec. Co innego zrobić miałem nijak inaczej zaprotestować ale nie chciałem trafić do żadnej innej rodziny bo byłaby to dla mnie surowa kara. Każdy czuje coś innego. Może dla chłopca lepsza rodzina zastępcza może nie, może wszędzie dobrze ale w domu najlepiej jak się szybko okazuje. Nie wiem co teraz jest dobre. Nie lubię gdy kobiety piją, to jest złe zwłaszcza gdy ma się pod opieką dziecko bo potem mogą być wielkie problemy. Wiem że łatwo się mówi bo sam czasem wypiję ale tylko wtedy gdy się da.
Wiem o matkach nie pijących ale nie przejawiają zainteresowania swoimi dziećmi bo są dla nich ważniejsze sprawy.
Teraz kiedy wyszlo na jaw ktoś coś powinien zrobić. Ja nie wiem co.
Coś19.08.2022, 07:14
Dobrze że zguba już wróciła z polowania :)
Trudna sytuacja. Nie powinno się to wydarzyć. Jak wiadomo często się zdarzają nawet w każdym domu problemy gorsze lub mniej. Najlepiej aby nikt nam się nie wtrącał w nasze prywatne sprawy ale jeśli nadarzy się okazja i coś się upubliczni wszyscy chcemy się mądrzyć i hejtować. Nie wiem czy to normalne ale jest taka możliwość.
Sytuacje w każdym domu są trudne inne niekoniecznie z udziałem alkoholu.
Moja mama nigdy nie piła ale w każdym domu są problemy i też zdarzało mi się uciec. Co innego zrobić miałem nijak inaczej zaprotestować ale nie chciałem trafić do żadnej innej rodziny bo byłaby to dla mnie surowa kara. Każdy czuje coś innego. Może dla chłopca lepsza rodzina zastępcza może nie, może wszędzie dobrze ale w domu najlepiej jak się szybko okazuje. Nie wiem co teraz jest dobre. Nie lubię gdy kobiety piją, to jest złe zwłaszcza gdy ma się pod opieką dziecko bo potem mogą być wielkie problemy. Wiem że łatwo się mówi bo sam czasem wypiję ale tylko wtedy gdy się da.
Wiem o matkach nie pijących ale nie przejawiają zainteresowania swoimi dziećmi bo są dla nich ważniejsze sprawy.
Teraz kiedy wyszlo na jaw ktoś coś powinien zrobić. Ja nie wiem co.
tyle w temacie19.08.2022, 06:37
Polskie sądy z taką samą wnikliwością rozpatrują takie sprawy jak niektórzy tu komentujący - i tego należy się bać.
Ziom19.08.2022, 00:05
@szarak czy ty chłopie naprawdę z byka spadłeś ten chłopiec to już prawie nastolatek i ty uważasz że odbierając go jego matce sąd będzie miał rację, ja uważam że nie bo dziecku się stanie krzywda jak go odbiorą matce, będzie się buntował i będzie sprawiał problemy wychowawcze w rodzinie zastępczej. Ja uważam że powinien zostać przy matce, tylko z tym że sąd powinien ograniczyć jej prawa rodzicielskie i skierować pod nadzór kuratora oraz zobowiązać ją do terapii, chętnie sam bym jej pomógł gdybym znał jej dane osobowe. I proszę mnie nie hejtować bo nie bronię jej zachowania, też uważam że postąpiła głupio idąc z synem do pustostanu i pijąc alkohol z bezdomnymi, ale uważam że syn powinien zostać przy matce, a sąd powinien przydzielić jej kuratora i zobowiązać ją do poddania się terapii.
Staszek18.08.2022, 23:24
@szarak ty naprawdę jedyna możliwość oglądnięcia filmu widzisz w telewizji ?? Chłopie idz do kina. Ja tam wiem jedno, ci co pouczają innych i moralizuja jak ty, to najczęściej wpadają w tarapaty.
tyle w temacie18.08.2022, 20:08
Dziewięć lat to dużo czy mało. Dla jednych wystarczająco dużo by takie dzieci edukować o wszystkim. Dla innych za mało by zostawić je na parę godzin. Przecież to jest na tyle "duży człowiek", że można z nim coś ustalić. Też miałem dziewięć lat i zostawałem sam w domu czasem na pół dnia. Wiedziałem co mi wolno a co nie.
To dzisiejsze państwo wychowuje, przepraszam, debili.
Ktoś napisał, że "nic nie wiemy", i słusznie sam jednak wydał swą opinię.

Być może problem jest zupełnie gdzie indziej, sytuacja z alkoholem możliwe, że jednostkowa, zakłóciła wszystkim jego ocenę.
Szarak18.08.2022, 16:29
@Czarodziejka, "Wasze wypowiedzi brzmią jakbyście sami siedzieli pod budka z piwem"
Dokładnie to Ty piszesz w ten sposób jakbyś po ta budką stała i piła browar z taką mamusią, jak to mówią swój swojego zawsze będzie bronił. Powiem Ci że choćby kto jaką historię miał i jak mu się w życiu noga nie powinęła, to go nie usprawiedliwia w żadnym stopniu że jako jedyny opiekun dziecka, się narąbał i zgubił dziecko, mógł też po pijaku pobić dziecko w amoku alkoholowym i też według Ciebie byłoby najlepszym rozwiązaniem pozostawić takie dziecko takiej osobie, ehh szkoda gadać.

"Polecam film z Janda Kochankowie mojej matki, Obce niebo ... "

"I zanim zaczniecie pisać proponuję jednak wyłączyć telewizor i te krzyczące media i zacząć sluchac ludzi ich historii i czytac książki. Dużo czytać"

To jak to mamy oglądnąć skoro sama sobie przeczysz ;) Osobiście jestem za tym aby przysłowiowo dmuchać na zimne bo zbyt wiele tragedii jest przez bierność w takich sprawach.
Dalsza rozmowa jest w tym przypadku bezsensowna także, pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Czarodziejka18.08.2022, 15:45
Ooo jaki hejt po mnie poszedł, muszę was zmartwić nigdy nie jestem pijana i dzieci moje zawsze maja opiekę, ale na codzień widzę ile ludzi popełnia mnóstwo błędów. Nie bronie matki ale bronie dziecka. Dla dziecka matka często jest najukochańsza osobą. I zanim zaczniecie pisać proponuję jednak wyłączyć telewizor i te krzyczące media i zacząć sluchac ludzi ich historii i czytac książki. Dużo czytać. A co do rodzin zastępczych to temat rzeka. I proszę pamiętać 9 latek to już całkiem duże dziecko, które potrafi pokazać czasami swoje JA. Może trzeba było rozważyć kwestie asystenta rodziny... I jakiś środki pośrednie. Zanim zaczniecie proszę poczytać o praktykach stosowanymi w Szwecji, Norwegi, czy Niemczech. Postudiować temat z 4 miesiące zbadać istniejące prawo, praktyki itd. To prowadzi do tego, że dzieci drogi rodzicu nie są Twoje a panstwowe .Moi drodzy czytajcie o to tylko proszę bo ile ludzi tyle historii. Wasze wypowiedzi brzmią jakbyście sami siedzieli pod budka z piwem. Przykre....
Rych18.08.2022, 13:15
Nie wiecie jaka jest sytuacja rodziny, nie wiecie czy to była taka pierwsza sytuacja, nie wiecie nic. Nic. Ale adwokatów od razu się znajdzie. Zakładam, że dla części komentujących nie ma nic nadzwyczajnego w tym, że dziecko spędziło noc z bezdomnymi i obcymi dla siebie ludźmi. No w każdej rodzinie się może zdarzyć.
Zakopianka18.08.2022, 11:04
Słusznie, nie ma nic gorszego niż patrzenie na pijanego rodzica, rodziny zastępcza dają więcej wsparcia niż pijany rodzic. To przeżycie to trauma dla dziecka. I mamy wielu dorosłych z problemami z powodu takich rodziców.
rynkowy18.08.2022, 10:44
to matka szukała,to ona w trosce o syna poszła na Policje,i za to jest karana?dzieciak w rodzinie zastępczej przeżyje szok ,to jest nadgorliwość która szkodzi
STAŚ18.08.2022, 09:50
Żeby odbierać dziecko ? Matka już dużo przeszła, synek również !
Teraz będą przykładną rodzinką ! Tylko muszą być razem !!!
tyle w temacie18.08.2022, 06:25
@ Wyborca z ustupu
Nie każdy ma twoją "głowę"
Szarak18.08.2022, 02:02
@Wyborca z ustupu, popieram Cię w 100%, ale zawsze się znajdzie ktoś (Czarodziejka z krainy Oz) kto broni taką patologię, tak samo tłumaczą pijanych za kółkiem "Czasem każdy coś wypije" lub nieśmiertelne "Zdarzy się każdemu"
Pobłażanie i przymykanie oka na takie zachowania, prowadzi w większości do tragedii, ale Czarodziejka odda takie dziecko "mamusi" a ona następnym razem rąbnie rekord 3,5 promila bo jak się raz udało to czemu nie zrobić powtórki. Całkiem niedawno była sytuacja w Warszawie gdzie narąbana "mamusia" spała a jedno z dzieci na 3 piętrze na parapecie stało, było o włos od tragedii. Takich przypadków można znaleźć sporo ale może Czarodziejka zrobi jakieś HOKUS POKUS i się "mamusie" nawrócą bo się każdemu może zdarzyć.
Wyborca z ustupu17.08.2022, 23:57
"Czasem każdy coś wypije"
Ale nie każdy musi od razu wypić czteropak aby osiągnąć 2,5 promila!!!
Jedziesz z dzieckiem na weekend, wiesz że jesteś jego opiekunem, jedynym i że do obiadu możesz sobie strzelić kieliszek wina,
nie, Ty wywalisz półtora butelki wińska, bo przyjdzie ameba z krainy oz i będzie cię usprawiedliwiać!
Noż ludzie!
Czarodziejka z krainy Oz17.08.2022, 21:39
Dramat dziecka!!! Polecam film z Janda Kochankowie mojej matki, Obce niebo ... Dziecko w rodzinie zastępczej to ostateczność!!! W latach PRL połowa z nas trafiałaby do rodzin zastępczych. Czemu to służy???, że dziecko rozdzielą z matką ?? Teoretycznie jesteś matką to do 18 roku życia dziecka lepiej nie dotykaj kieliszka !!! Bo podczas gdy chcesz się napić ( czasem każdy coś wypije !!! )akurat dziecko wpadnie na super pomysł skoczyć z krzesła albo na wieczorny spacer !!! I proszę mi tu nie pisać , bo często widzę różne sytuacje i właściwie jakby się uprzeć każdej matce coś można zarzucić. Polecam film OBCE NIEBO ... Popieram w całej rozciągłości komentarz tyle w temacie
MAMUSIU RATUJ17.08.2022, 21:20
pisowskie 500 plus pasozyty w natarciu...
tyle w temacie17.08.2022, 19:53
A przez dziewięć lat mogła go wychowywać. Ktoś tu przegiął w drugą stronę. Stajemy się Norwegią, tyle, że biedną.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl