14.09.2022, 13:50 | czytano: 7796

Za śmieci - tylko kartą. Mieszkaniec Łopusznej walczy o przywrócenie punktu kasowego w nowotarskiej sortowni odpadów

Fot. Czytelnik
Czy banknoty Narodowego Banku Polskiego są jeszcze prawnym środkiem płatniczym w Polsce? - pyta Konrad Nowobilski z Łopusznej i idzie na wojnę z FCC Podhalańskim Parkiem Recyklingu w Nowym Targu.
Sprawa zaczęła się od 300 kg opon rolniczych, które 22 sierpnia Nowobilski usiłował oddać do sortowni i za tę usługę zapłacić gotówką. Okazało się, że nie może, gdyż firma przyjmuje płatności jedynie za pomocą karty płatniczej. Usłyszał to najpierw od - powołującej się na regulamin firmy - obsługi, następnie w biurze. Po tym zajściu - jak relacjonuje - od razu zatelefonował do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i - po uzyskaniu w nim wszelkich potrzebnych mu informacji - usiłował telefonicznie skontaktować się z władzami firmy.
- Chciałem je poinformować, jaki przepis prawa jest przez spółkę FCC Polska - do której należy Podhalański Park Recyklingu - naruszany, z nikim jednak porozmawiać się nie udało - relacjonuje Podhale 24. - Poprosiłem zatem o kontakt z ich strony, zostawiając swoje dane, na telefon czy maila czekałem jednak na próżno. Uznałem więc, że gotówka wróciła w PPR do obrotu i w środę, 24 sierpnia, przyjechałem znów do firmy. Niestety, skutek był ten sam, jak dwa dni wcześniej.

Tym razem Nowobilski zawiadomił policję, która ustaliła, iż odmówiono mu przyjęcia gotówki, a kolejne swoje kroki skierował do Powiatowego Rzecznika Konsumenta.

Pełniąca tę funkcję Ewa Barczuk-Kałat doradziła mu napisanie do FCC reklamacji, związanej z odmową wykonania usługi, co potwierdziła później w rozmowie z dziennikarzem Podhale 24.

- Na razie nie będę się w tej sprawie wypowiadać, dopóki konsument nie otrzyma odpowiedzi. Oczywiście pod warunkiem, że reklamacja zostanie negatywnie rozpatrzona. Jeżeli więc odpowiedź nie będzie dla pana Nowobilskiego satysfakcjonująca, zapraszam go do siebie - mówi tylko krótko.

Reklamacja - wysłana 6 września - dotarła już do centrali FCC Polska w Zabrzu, co potwierdza jej rzeczniczka Irmina Cipcer-Konsek.
- To pismo zamyka nam jednak drogę do komentowania sprawy, musimy najpierw sporządzić oficjalną odpowiedź, zajmuje się tym nasza kancelaria i dział prawny. Teraz więc nie mogę na ten temat oficjalnie rozmawiać z mediami - mówi i obiecuje powiadomić nas, gdy odpowiedź zostanie do Nowobilskiego wysłana.

A łopusznianin zapowiada, że nie odpuści. - Wykorzystam wszelkie możliwe i przewidziane polskim prawem środki, by móc używać prawnych środków płatniczych w Polsce - napisał w piśmie do FCC, od którego oczekuje powrotu punktu kasowego w Podhalańskim Parku Recyklingu przy ul. Jana Pawła II w Nowym Targu.

A 300 kilogramów opon rolniczych wciąż leży na samochodzie w Łopusznej.

p/
Może Cię zainteresować
komentarze
Andrzej01.10.2022, 19:30
Ty @do przemyślenia jak dla ciebie samoobsługowa żabka to matrix, to ty kolego odłącz internet, wyrzuć telefon, zezłomuj samochód, potem kup konia wóz drabiniasty i ewentualnie zacznij hodować gołębie pocztowe. Chociaż nie wiem czy gołębie to nie zbyt innowacyjny pomysł jak dla ciebie.
Józef Moskwa30.09.2022, 21:55
Proszę doczytać kto zgodnie z Art. 227 Konstytucji RP ma wyłączne prawo do emisji pieniądza. Zwracam też uwagę na to, że artykuł ten nie przewiduje żadnych pieniędzy w formie kart. Ponadto, gdyby nawet uznać, że karty płatnicze są formą pieniądza, to musiałyby być na nich symbole RP i nikt inny niż TYLKO NBP miałby prawo je wydawać.
Art.227 KRP brzmi:

"Centralnym bankiem państwa jest Narodowy Bank Polski. Przysługuje mu wyłączne prawo emisji pieniądza oraz ustalania i realizowania polityki pieniężnej. Narodowy Bank Polski odpowiada za wartość polskiego pieniądza."
Ela20.09.2022, 11:40
Śmiechu Warte... tak dla informacji i sprostowania ta firma nie odbiera śmieci w Nowym Targu tylko Empol tak to wygląda jak tos wypowiada się na temat o którym nie ma pojęcia i robi niepotrzebne zamieszanie.A ja osobiście za takich obrońców ludu jak pan Konrad dziękuję jeżeli ma rację to powinien to załatwić według prawa i później pochwalić się rezultatami ,... a nie publicznie robi to tylko dla rozgłosu pan ma opony przemysłowe więc nasuwa się mi jedna myśl ten pan ma działalność? I nie ma karty zastanawiające
Boguśka20.09.2022, 11:20
Do tych wszystkich mądrali którzy piszą, że śmieci po rowach leżą i firma nie odbiera itp. Chciałabym tylko przypomnieć, że Miasto Nowy Targ zbierane jest przez firmę Empol z Tylmanowej. Nie przez firmę która znajduje się w Nowym Targu.
Artur Z20.09.2022, 11:15
Dlaczego Pan Konrad tak walczy o płatność gotówką? Może skarbówka powinna się zainteresować?
NARODOWA18.09.2022, 08:17
POLACY budzimy sie trzeba to państwo zmienić na POLSKIE banda czworga na czele z pissuarami WON niszcza normalność gotówka gotówka
Ryś16.09.2022, 11:02
Panie Konradzie gratuluję odwagi i konsekwencji - nie odpuszczać bo robią z nami co chcą a my siedzimy cicho to jest prawdziwa postawa człowieka walczącego o nasze prawa.
do przemyślenia!!!!15.09.2022, 22:59
Tu nie chodzi tylko o naszą wolność, tak to w głównej mierze ale chodzi też o ludzi STARSZYCH. Nie wiem jak świat będzie wyglądał za pare lat, jak ci ludzie sobie poradzą? czy dlatego była eliminacja jak wymyślony srovid? w elektrowni- umów wizytę elektronicznie, musisz mieć kod! spóźnisz się 5 min, klamkę pocałujesz... w restauracjach w duzych miastach oferuja mi menu elektroniczne aby sobie ściągnąć kod QR. Restauracja bez menu????? tak tak. żabka samoobsługowa. matrix. ludzie opamietajcie się!!!! czy to wszystko nie za daleko zabrnęło i na wszystko mamy się zgadzać. Dlatego postawa tego pana jest naprawdę godna pochwały bo każdy chowa głowę w piasek.
ps. APEL-WSPIERAJMY SIĘ, dzięki za ten komentarz. W samo sedno!
Konrad Nowobilski15.09.2022, 21:15
Jeszcze raz wielkie dziękuję dla wszystkich, którzy mnie wsparli.
Tym, którzy nie też, tylko mniejsze - wasze opinie też się liczą, dzięki takim łatwiej tłumaczyć innym.

Dziękuję, pozdrawiam.
POlak15.09.2022, 16:51
Brawo. Jeszcze POlska nie zginęła. Szacunek dla ludzi którzy poświęcają swój czas żeby przywracać NORMALNOŚĆ. Dziękuje Panie Konradzie :)
Mieszkaniec15.09.2022, 13:12
Brawo!!! Tak trzymaj i nie odpuszczaj ,pieniądz to pieniądz !!!
Góralka15.09.2022, 12:59
@ Loveblik11:36, 15 września 2022
Płacę uczciwie podatki i nie chcę obrotu gotówkowego. Tylko płatności elektroniczne. Skończy się szara strefa.

Widzę człowieku, że Ty nie kumasz o co chodzi ;)
więc lepiej zamilcz, bo mętlik wprowadzasz

I jeszcze jedno.....
ZRÓB SOBIE RACHUNEK SUMIENIA !!!
(ale taki prawdziwy, a wtedy przekonasz się, że nie jesteś taki uczciwy jak Ci się wydaje ;) )
fbb115.09.2022, 12:33
Brawo TY !
Kriss15.09.2022, 12:18
Brawo Konrad tak trzymać
Loveblik15.09.2022, 11:36
Płacę uczciwie podatki i nie chcę obrotu gotówkowego. Tylko płatności elektroniczne. Skończy się szara strefa.
Seb15.09.2022, 11:23
Art. 59ea ust. 1 ustawy o usługach płatniczych
?Akceptant nie może uzależniać zawarcia z konsumentem umowy o świadczenie usługi lub umowy sprzedaży towaru od dokonania zapłaty w formie bezgotówkowej ani odmówić przyjęcia zapłaty od konsumenta znakami pieniężnymi emitowanymi przez NBP?.

Art. 59ea ust. 3 ustawy o usługach płatniczych
?Akceptant nie może nakładać ani pobierać opłat z tytułu przyjmowania zapłaty znakami pieniężnymi emitowanymi przez NBP, ani różnicować ceny w zależności od formy zapłaty?.

I tyle w temacie
APEL !!! - WSPIERAJMY SIĘ15.09.2022, 10:15
Przyszedłeś nago.
Wyjdziesz nago.
Przybyłeś bez dóbr i pieniędzy,
Ty też odejdziesz bez dóbr i pieniędzy.
Twoja pierwsza kąpiel? Ktoś cię umył.
Twoja ostatnia kąpiel? Ktoś cię umyje.
Takie jest życie.
Więc skąd tyle złośliwości?
Skąd ta zazdrość?
Skąd tyle nienawiści?
Skąd ta uraza?
Skąd ten egoizm?
Bądź dobry dla każdego,
Rób dobre rzeczy.
Mamy ograniczony czas na Ziemi
Nie marnuj go na niepotrzebne rzeczy.
Nieznany
Smutne, ale rząd nie działa dla ludzi, tylko przec15.09.2022, 10:12
Nie jeden sondaż, badania pokazywały co sądzą Polacy w większości, a rząd robi co innego, to po jakiego c... oni tam wgl siedzą skoro wiecznie działają na przekór ludziom! PiS, PO, Lewica, Holowania i tak zrobią takie same kroki tak jak zachód do totalnego inwigilowania w ludzkie życie...
Góralka15.09.2022, 10:10
PIS dąży do likwidacji gotówki !!!!
Wbrew woli Polaków !!!!
NIE !!!!! Dla Polski bezgotówkowej !!!!!

W najnowszym badaniu aż 82% Polaków sprzeciwia się wycofaniu gotówki z obiegu!
Tymczasem #NowyWał PiS (zwany oficjalnie #PolskiŁad) zakłada znaczne ograniczenie możliwości płatności gotówką dla przedsiębiorców oraz konsumentów już od 1 stycznia 2023 roku! Rząd zakłada wprowadzenie limitów płatności gotówkowych do 8 tys. zł dla przedsiębiorców oraz do 20 tys. zł dla konsumentów w kontaktach z przedsiębiorcą.
Przedsiębiorcy już od czterech lat objęci są limitem dotyczącym płatności gotówką. W tej chwili w ten sposób mogą zapłacić do 15 tys. zł. Wyższe kwoty wolno im płacić jedynie przelewem bankowym. Teraz rząd jeszcze bardziej zaciśnie im kaganiec fiskalny i zmniejszyć płatności gotówką do 8 tys. złotych!
Dla przedsiębiorców oznacza to praktycznie całkowite przeniesienie się rozliczenia bankowe, a co za tym idzie oddanie jeszcze większej kontroli państwa nad przedsiębiorcami.
Dla konsumentów oznaczać to może tyle, że obywatel nie będzie mógł już kupić np. używanego samochodu od firmy za gotówkę powyżej 20 tys. Ministerstwo Finansów tłumaczy, że w ten sposób chce sprawić, aby transakcje między przedsiębiorcami były bardziej transparentne, ale ewidentnie widać, że celem jest tutaj zwiększenie inwigilacji oraz większe wpływy do budżetu.
Takie przepisy zmniejszają odporność gospodarki na kolejne pomysły podatkowe rządu. Większa kontrola państwa, to większy wachlarz pomysłów na uderzenie kolejnymi obciążeniami w klasę średnią. Po tym pomyśle możemy być pewni, że rząd będzie szedł za ciosem i może doprowadzić do likwidacji gotówki.
#Konfederacja stanowczo sprzeciwia się wszelkim formą zwiększania ucisku fiskalnego państwa nad obywatelami! (anty)Polski Ład rządu to nic innego jak olbrzymi cios w ciężko pracujących obywateli (podwyżki podatków dla przedsiębiorców, odebranie możliwości odliczenia składki zdrowotnej od PIT, ulga podatkowa dla imigrantów, którzy nie mieszkali w Polsce) i zwiększenie kontroli nad nimi. Nigdy się na to nie zgodzimy!
BRAWO PANIE KONRADZIE !!!15.09.2022, 10:07
Niektóre firmy sprzedały się wprowadzając płatność bezgotówkową. Ta forma płatności, to realizacja SZALONEGO PLANU KLAUSA SZWABA i jemu podobnych gości, którym zamarzyło się kontrolować całe społeczeństwo !!!!
Musimy wspierać Pana Konrada jako społeczeństwo !!!
Razem damy radę !!!
benio15.09.2022, 10:04
Panie Konradzie - GRATULUJĘ POSTAWY GODNEJ PATRIOTY POLSKIEGO !!
Popieram Pana działanie !!!
Dziękuję za odwagę !!!!
Jest Pan WIELKI !!!!
krzywy15.09.2022, 08:09
do karaluch, Waldek
Bardzo wam życzę żebyście pojechali kiedyś do sklepu, załadowali pełen kosz zakupów i przy kasie okazało się, że jest awaria w waszym pięknym banku - a gotówki nie ma. Sam płacę dużo kartą ale gotówkę mam zawsze na wszelki wypadek. Szara strefa - szarą strefą ale wybór musimy mieć. A wy nadal pozwalajcie się kontrolować swojej kochanej partii - zaraz będą do was dzwonić czy np. "stolec już dzisiaj był"?
Uwaga, uwaga, nadchodzi15.09.2022, 06:38
@ Oszalały (rzeczywiście)
Ty cwaniaczku pewnie w tej firmie trzymasz kabelek z czytnikiem.

Pamiętasz jedną restauratorkę w Krakowie która nie chciała obsłużyć pewnych "trefnych" gości? Raban na całą Polskę.
Kwestia formy płatności to zupełnie inny temat i nic tu nie ma do rzeczy czy firma jest prywatna czy nie. Poza tym jak wspomniałeś jest to firma FCC, wystarczy sprawdzić w Internecie co to za gagatki. Działają w połowie Europy i to rękami takich korporacji wprowadzają globaliści swoje rozwiązania. Nie wszystko co elektroniczne trzeba wyrzucać ale nie możemy stać się niewolnikami tej technologii - zwłaszcza szaleńców którzy przy jej pomocy chcą zawładnąć naszym życiem!
Irek15.09.2022, 00:29
W?ęcej takich ludzi jak Kondrad Brawo
Ewka14.09.2022, 22:29
Brawo dla Pana! Niektórzy się zachłysnęli plastikiem i nie rozumieją, że gotówka to wolność. Jak im kiedyś władza zablokuje konto to zrozumieją, ale mądry Polak...
Piotr14.09.2022, 21:58
Brawo Konrad Jesteś Wielki popieram w 100%
Waldek14.09.2022, 21:21
Coś tu Panie Obrońco nie gra , walczysz o naszą i waszą wolność, boisz się elektronicznego pieniądza, to Panie odłącz ten internet, wyrzuć komórkę do Dunajca, tee opony sam sobie zutylizuj a najlepiej kup konia , wóz drabiniasty z drewnianymi kołami i sochę. Napisz do NBP niech przywrócą złote, srebrne i ołowiane dukaty i noś je sobie w sakiewce u pasa. Obrońca się znalazł.
Sceptyk14.09.2022, 21:19
Brawo dla tego pana brak gotówki to tylko początek końca wolności będzie i pełna inwigilacja dalej płacicie kartami blikami to obudzicie się z ręką w nocniku tylko gotówką i pieniądz papierowy a nie plastikowy jak będzie wojna czy coś to nawet nie kupicie papieru toaletowego jak zamkną banki a gotówka to gotówka zawsze
Oszalały14.09.2022, 20:39
O co tu w ogóle chodzi? Co to znaczy "walczy o przywrócenie punktu kasowego"? Kim jest ten Pan, żeby narzucać prywatnej firmie jak mają przyjmować płatności za swoje usługi? Pamiętacie sprawę drukarza z Łodzi, który odmówił wydrukowania materiałów promujących LGBT? Został uniewinniony! Ich biznes ich sprawa. Chłopie opamiętaj się, weź sąsiada z kartą niech zapłaci a Ty mu oddasz i po sprawie. Chyba, że idzie zima więc nie będzie co w polu robić to akurat na ten czas będziesz się zajmował kręceniem afery. Aż zazdrość zżera że ktoś ma czas takimi pierdołami się zajmować kiedy inni nie mają czasu się po tyłku podrapać... Na sortowni nie można płacić gotówką odkąd kupiło ją FCC a gość się budzi po prawie 5 latach ... Mogli Ci powiedzieć że nie mają wydać i co byś zrobił? A za te opony Cię nieźle skasują, rolniki ponad 1500 zł za tonę
Zzz14.09.2022, 20:06
Szara strefa kwiczy. Kwi, kwi, kwi. FCC zlikwidujcie kasę i będą żaglowy pieniacze, tylko przelew z konta bankowego lub blik i karta. Mam nadzieję, że skarbówka zajmie się tym tematem tak zwanych wolnościowców kwi, kwi.
Uwaga, uwaga, nadchodzi14.09.2022, 19:43
Pełne poparcie dla pana Konrada! Temu bezgotówkowemu szaleństwu trzeba przeciwstawić się zdecydowanie. Znam jedno starostwo w którym zlikwidowano wewnętrzną kasę ale nie zaprzestano pobierać opłat. Kto nie ma karty płatniczej dostaje kwit z którym musi iść na drugą stronę ulicy do banku. W czasie kretyństwa z covidem wpuszczano tam po dwie osoby reszta stała na chodniku bez względu na pogodę. Tak jest do dzisiaj.
W kilku komentarzach jest wzmianka o co tu chodzi, to nie są żarty, szaleństwo zamordyzmu napiera ze wszystkich stron. Służą mu "pożyteczni" idioci a niektórzy kibicują.
A Fe14.09.2022, 19:32
No cóż się dziwić codziennie jak tam przejeżdżam to brud, smród, kiła i mogiła, a jeszcze ridziobią nas kruki i wrony. Dziwie się że Burmistrz trzyma tam takiego śmierdziela...
jaga214.09.2022, 19:26
Przyjmować te opony bo wywożą na bloki i podrzucają koło śmietników
Patriota14.09.2022, 19:05
Duda ju twz wchodzi do rzyci lewakom ipodpisuje ograniczenia w poslugiwaniu sie gotowka. A co mowi KONSTYRUCJA ? Ja na miejscu tego pana zostawil bym te ooony i odjechal. Niwch sie martwia i maja problwm.
KAS14.09.2022, 18:23
Przelewem też chyba Panisko nie zapłaci bo chyba nie ma konta , bo raczej karta by była pakiecie. To jak pozyskuje tą gotóweczkę, wypłaca keesz i wpłaca za szystkie rachunki na poczcie ? Biega do TAURONU, PPK, GMINY, KRUSU itp i na pocztę, do ŻABKI itp? KRUS też raczej przelewa na konto. To może jak Pan pieniacz umi pobiec do organów, żeby wyegzekwować od FCC co mu się należy, to może odpowiednie organy zapytają Pana Farmera skądżeż u Niego ta gotóweczka. Sprzedał płody?, las? a może jakaś dilerka, dziupelka, kwatery, domki, oscypki , cy co ? A nie powinno być u Niego obowiązku wyboru płacenia gotówką lub kartą. Namawiam usilnie organy żeby to sprawdzić. Wyjon rulonik z kieszonki na d...e obs....ch portek i mu się nolezy. E fajny chop, ba jako.
KAS14.09.2022, 18:23
Przelewem też chyba Panisko nie zapłaci bo chyba nie ma konta , bo raczej karta by była pakiecie. To jak pozyskuje tą gotóweczkę, wypłaca keesz i wpłaca za szystkie rachunki na poczcie ? Biega do TAURONU, PPK, GMINY, KRUSU itp i na pocztę, do ŻABKI itp? KRUS też raczej przelewa na konto. To może jak Pan pieniacz umi pobiec do organów, żeby wyegzekwować od FCC co mu się należy, to może odpowiednie organy zapytają Pana Farmera skądżeż u Niego ta gotóweczka. Sprzedał płody?, las? a może jakaś dilerka, dziupelka, kwatery, domki, oscypki , cy co ? A nie powinno być u Niego obowiązku wyboru płacenia gotówką lub kartą. Namawiam usilnie organy żeby to sprawdzić. Wyjon rulonik z kieszonki na d...e obs....ch portek i mu się nolezy. E fajny chop, ba jako.
KAS14.09.2022, 18:23
Przelewem też chyba Panisko nie zapłaci bo chyba nie ma konta , bo raczej karta by była pakiecie. To jak pozyskuje tą gotóweczkę, wypłaca keesz i wpłaca za szystkie rachunki na poczcie ? Biega do TAURONU, PPK, GMINY, KRUSU itp i na pocztę, do ŻABKI itp? KRUS też raczej przelewa na konto. To może jak Pan pieniacz umi pobiec do organów, żeby wyegzekwować od FCC co mu się należy, to może odpowiednie organy zapytają Pana Farmera skądżeż u Niego ta gotóweczka. Sprzedał płody?, las? a może jakaś dilerka, dziupelka, kwatery, domki, oscypki , cy co ? A nie powinno być u Niego obowiązku wyboru płacenia gotówką lub kartą. Namawiam usilnie organy żeby to sprawdzić. Wyjon rulonik z kieszonki na d...e obs....ch portek i mu się nolezy. E fajny chop, ba jako.
KAS14.09.2022, 18:23
Przelewem też chyba Panisko nie zapłaci bo chyba nie ma konta , bo raczej karta by była pakiecie. To jak pozyskuje tą gotóweczkę, wypłaca keesz i wpłaca za szystkie rachunki na poczcie ? Biega do TAURONU, PPK, GMINY, KRUSU itp i na pocztę, do ŻABKI itp? KRUS też raczej przelewa na konto. To może jak Pan pieniacz umi pobiec do organów, żeby wyegzekwować od FCC co mu się należy, to może odpowiednie organy zapytają Pana Farmera skądżeż u Niego ta gotóweczka. Sprzedał płody?, las? a może jakaś dilerka, dziupelka, kwatery, domki, oscypki , cy co ? A nie powinno być u Niego obowiązku wyboru płacenia gotówką lub kartą. Namawiam usilnie organy żeby to sprawdzić. Wyjon rulonik z kieszonki na d...e obs....ch portek i mu się nolezy. E fajny chop, ba jako.
KAS14.09.2022, 18:23
Przelewem też chyba Panisko nie zapłaci bo chyba nie ma konta , bo raczej karta by była pakiecie. To jak pozyskuje tą gotóweczkę, wypłaca keesz i wpłaca za szystkie rachunki na poczcie ? Biega do TAURONU, PPK, GMINY, KRUSU itp i na pocztę, do ŻABKI itp? KRUS też raczej przelewa na konto. To może jak Pan pieniacz umi pobiec do organów, żeby wyegzekwować od FCC co mu się należy, to może odpowiednie organy zapytają Pana Farmera skądżeż u Niego ta gotóweczka. Sprzedał płody?, las? a może jakaś dilerka, dziupelka, kwatery, domki, oscypki , cy co ? A nie powinno być u Niego obowiązku wyboru płacenia gotówką lub kartą. Namawiam usilnie organy żeby to sprawdzić. Wyjon rulonik z kieszonki na d...e obs....ch portek i mu się nolezy. E fajny chop, ba jako.
mhm14.09.2022, 17:05
Dziwić się później, że ludzie wolą śmieci do lasu wywozić...
Konrad Nowobilski14.09.2022, 17:01
Pięknie dziękuję wszystkim, którzy docenili moją postawę, mam ogromną nadzieję, że wspólnie otworzymy społeczeństwu oczy na nadchodzącą przyszłość. To jest to o czym wspominają przedmówcy: gotówka jest gwarancją naszej wolności, nikogo nie wolno zmuszać do korzystania z usług pośredników oraz ich instrumentów finansowych, wątpliwego pochodzenia oraz z wątpliwymi intencjami (banki).

Jeszcze raz dziękuję wszystkim, którzy mnie wsparli, a Panu panie karaluch i Panu Panie Waldemarze powiem tylko tyle: mniej zawiści, bo ja w tym momencie występuję w charakterze obrońcy nie tylko swojej wolności, ale i Panów, waszych rodzin, potomków.
Waldek14.09.2022, 16:09
No i mamy poparcie dla lokalnego pieniacza , żyjącego w szarej strefie . Skąd ta gotówka? Listonosz mu przynosi? Szara strefa+ gotóweczka i naskie pieniactwo równa się wolność i hyr i śleboda.
PasterzPPP14.09.2022, 16:05
Znajdzie się wielu, którzy chętnie zapłacą gotówką za ten eko opał.
Gdyby oponami zimowymi nie można było palić w piecu, to dlaczego nazywały by się zimowe?
P.14.09.2022, 15:56
Więcej takich ludzi.
michał14.09.2022, 15:32
tak wygląda współpraca ze społeczeństwem firmy fcc,smród ścieki toksyczne w czerwonce i w tle spalarnia czyli N.t. zdrój...
szuria14.09.2022, 15:24
Wielkie brawa dla tego Pana! Nie pozwólmy sobie odebrać gotówki!
ANTY_LEWAK14.09.2022, 15:16
@dziki loś
Nie tylko śledzić wszystkie transakcje. Ale wystarczy że jak w CHRL wprowadzą datę ważności środków. Będziemy musieli wydawać w szybkim tempie i będzie zamknięty cykl 'praca->konsumpcja->praca' oczywiscie na nic nie nazbieramy konkretnego bo sie skończy termin środków. Zresztą po co? Lewaki twierdzą że nie powinno być własności prywatnej.
ANTY_LEWAK14.09.2022, 15:11
Bardzo dobrze że ten Pan walczy w tym temacie. Bo ostatnimi czasy coraz bardziej spycha się obywateli w strone 'bezgotówkowości' czy to przez limity operacji gotówkowych czy takie ordynarne zachowania jak na sortowni. A jak nas pozbawią gotówki to już po naszej wolności.
karaluch14.09.2022, 14:44
Bardzo dobrze że odchodzimy od płacenia gotówką. W końcy wyjdzie kto kwietnie w szarej strefie
Qwerty14.09.2022, 14:39
Spółka niczym się nie wytłumaczy. Musi być możliwość zapłaty zarówno gotówką jak i bezgotówkowo, nawet w formie przelewu jeżeli nie ma terminala. Tylko kartą jest możliwość tylko wtedy, gdyby była to forma działalności bez personelu (nie mylić z bez kasjera). Dziwne ze sprawą od razu od zgłoszenia nie zajął się UOKiK, ale oni wolą s ciepłym biurze siedzieć zamiast wyjść z interwencją.
Smiechu Warte14.09.2022, 14:37
oj oj taki cudowny Park recyklingu to już wiem czemu pełno śmieci po rowach leży i już nie pomogą nawet artykuły sponsorowane. Firma, która nie odbiera śmieci z Nowego Targu, nie odbiera śmieci od zwykłych śmiertelników co mają tylko gotówkę chce być liderem ekologii w mieście...tego jeszcze nie było
aro14.09.2022, 14:35
...!!! Jak chłop kce uczciwie zapłacić to cemu nie moze?
Jakaś karta, blik, sryk, cyk i co jesce?
A piniądz to piniądz. Nie kcą, to niech bes piniądza bierą opony, a i te zimowe najlepiej, bo to zimowe w zimie bedom palić tera, zeby miasto ogrzać, ino nie letnie, bo to zakaz, te ino co z ikonką śniegu na bieżniku sie bedom hajcowały, bo letnie opony sie w zimie nie palom :)
dziki łoś14.09.2022, 14:22
Plandemia tzw. COVID-19,Klaus Schwab,cyfryzacja,czwarta rewolucja przemysłowa,Wielki Reset,BRAK MOŻLIWOŚCI PŁACENIA GOTÓWKĄ,BY ŚLEDZIĆ KAŻDĄ TRANSAKCJĘ - przecież to tylko teorie spiskowe wymyślone przez foliarzy i ruskich agentów.
Majonez14.09.2022, 14:21
Brawo dla tego Pana, wiele, szczególnie starszych osób nie posiada karty płatniczej i są przez to dyskryminowani.
wg14.09.2022, 14:20
Bądź "eko" zachęcają, i do sortowni będzie jeździł 3 razy. Do lasu jechałby 1!
Grzesiek14.09.2022, 14:08
Popieram Panie Konradzie I życzę powodzenia, sam miałem taki problem niestety odpuściłem, to jednak nie jedyny problem podczas oddawania odpadów kto próbował to wie ile to trawa i jak wygląda
GR14.09.2022, 14:03
Brawo dla tego Pana. Monopol kwitnie.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl