08.11.2022, 16:17 | czytano: 4362

Szykuje się przebudowa peronu na stacjach w Nowym Targu i w Poroninie

zdj. Podhale24
Jak informuje portal SektorKolejowy.pl - wyłoniony został wykonawca przebudowy dwóch peronów w ramach zadania "Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie peronu nr 1 w stacji Nowy Targ oraz peronu nr 1 w stacji Poronin na linii kolejowej nr 99 Chabówka – Zakopane".
Projekt obejmujący prace na liniach kolejowych na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane powierzony zostanie firmie z Krakowa.
Oferty zgłosiły trzy podmioty, a Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. z Krakowa zaproponowało cenę na poziomie 17,2 mln zł. Pozostałe oferty były na poziomie ok. 27 i 33 mln zł.

PKP przeprowadziły dodatkowo aukcje, po zakończeniu, której ceny znacznie spadły i przedstawiały się następująco:
- INFRAKOL Sp. z o.o. Sp. k. – Całkowita cena brutto: 16 450 500,00 zł;
- ZUE S.A. – Całkowita cena brutto: 14 738 957,09 zł;
- Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. – Całkowita cena brutto: 14 731 598,46 zł.

Przypomnijmy, w Nowym Targu inwestycja dotyczy peronu pierwszego, bezpośrednio przylegającego do budynku dworca PKP, który służy przede wszystkim połączeniom lokalnym. Gdy w 2018 roku trwał remont odcinka kolejowego Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane, w planach rewitalizacji linii kolejowej ten peron został pominięty. Trzy lata trwały zabiegi ze strony władz Miasta, by PKP podjęły się remontu.

Samorząd wystąpił do kolei z wnioskiem o przebudowę peronu do szerokości 3 metrów na długości 200 metrów. PKP odpowiadało, że "planuje przebudowę tego peronu, ale musi pozyskać na ten cel środki".
Zawarte zostało porozumienie pomiędzy burmistrzem Nowego Targu, a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., dotyczące "opracowania dokumentacji projektowej i wykonania robót budowlanych w zakresie rozbudowy peronu nr 1 na stacji Nowy Targ oraz budowy miejsc postojowych w rejonie budynku stacyjnego wzdłuż modernizowanego peronu nr 1".

Działania podzielono na dwa etapy. Pierwszy dotyczy opracowanie dokumentacji projektowej i pozyskania niezbędnych decyzji do wniosku na pozwolenia na budowę, a następnie wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową i modernizacja peronu. Koszt w stu procentach poniesie PKP PLK. Drugi etap - to także opracowanie dokumentacji i potem budowa miejsc postojowych wzdłuż peronu nr 1 i tu Miasto Nowy Targ zapłaci za wszystko.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
z tąd10.11.2022, 00:11
@ABC. Łącze się z Tobą w bólu. Nie jesteś osamotniony(na). Wszyscy którzy trafiają na dworzec PKP mają pecha.A dworzec śliczny po rewitalizacji.Ino komu? Kiedyś tam był bar,cóż ,,niezwykły,, ale coś można było ,,kłapnąć,, herbatę ,kawę lurę wypić.Teraz pustki,zero tamtych ,,atrakcji,,.
ABC09.11.2022, 10:06
Może przy okazji remontu będzie zrobione przejście z 2-go peronu bezpośrednio po ziemi a nie przez dwupiętrowe schody. Skończył by się koszmar podróżnych z bagażami i Dziecięcymi wózkami.Zamontowana przy schodach winda jest ciągle nieczynna.Chyba, że ja mam pecha, że psuje się wtedy, gdy przyjeżdżam do N.Targu.
Ala09.11.2022, 08:18
do Xc ktoś inny jest właścicielem Dworca a ktoś inny peronu :) dlatego tak jest. Ważne że ten peron będzie wyremontowany
Pasażer08.11.2022, 19:56
Bardzo dobra wiadomość.Dojazd pociągiem z Nowego Targu do Zakopanego to najlepsze rozwiązanie.Należ popierać ten rodzaj transportu.
Xc08.11.2022, 17:36
W Nowym Targu wszystko jest na odwrót. Najpierw dworzec który nie jest dworcem potem peron. Szlag trafi całą wyremontowaną elewację.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl